Mies suuttui ja miettii eroa, koska heitin edesmenneen vaimon tavaroita vahingossa roskiin
Olen siis tapaillut miestä, joka on jäänyt leskeksi. Hänellä on kaksi lasta ja olemme puhuneet yhteen muuotsta. Minä haluaisin muuttaa uuteen asuntoon, mutta mies ei halua muuttaa omakotitalostaan pois, kun on sen itse rakentanut ja se on lasten lapsuudenkoti. Sovimme, että minä muutan sinne, mutta tuon myös mukana omia tavaroita ja ostamme uusia. Kävin sitten vintillä tekemässä tilaa laatikoilleni ja heitin roskiin pari laatikollista selvästikkin vanhoja vaatteita ja roinaa. Mies suuttui minulle, koska olivat edesmenneen vaimon tavaroita ja mies on nyt vihainen ja miettii jatkoa minun kanssa. Miten saan hänet antamaan anteeksi. Hän on täydellinen mies, juuri se unelmien mies ja haluan olla vain hänen kanssaan ja perustaa perhe, mennä naimisiin ja olla onnellisia. Olen pyytänyt anteeksi, mutta en ihan ymmärrä näin isoa suuttumusta, kun edellinen vaimo on kuitenki jo menehtynyt monta vuotta sitten ja minä olen nyt, joten minullekkin täytyy olla tilaa.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Paska provo ja toi mieleen omia ikäviä muistoja, sillä vaikka aloitus onkin trollin käsialaa, niin tuollaisia ihmisiä oikeasti on. Minä menetin kaikki äitini päiväkirjat, kirjat jotka hän kirjoitti nimenomaan minulle ja sisaruksilleni kun tiesi kuolevansa. Ja nimenomaan kateellisen, mielenvikaisen ja pikkumaisen akan takia, joka oli mustasukkainen vainajalle ja halusi päästä eroon kuolleen tavaroista. Roskiin lensi kaikki äidin tekemät jutut, kirjat, pehmolelut ja kaikki. Menetin samalla kaiken sen, mitä minulla olisi ollut muistona äidistäni ja jotka olivat arvokkaampia mitä mikään mammona tässä maailmassa. Olen helvetin katkera ja vihainen, vieläkin, ja vihaan tuota ihmistä.
Apua, kuinka kamala temppu! :O Aivan järkyttävää... Miten hullu voikaan ihminen olla, kun tuhoaa jotain noin tärkeää. En tiedä olisinko itse pystynyt hillitsemään itseni tuollaisessa tilanteessa. Saattaa olla, että olisin jopa käynyt fyysisesti tuollaisen haaskan kimppuun.
Ap on kirjoittanut samasta aiheesta aloituksia ennenkin pikku muunnelmin.
Mitään vauvaa ei ole eikä tule.
Mitään suhdetta ei ole.
En ole varma, onko kyseessä puhdas provo vai hyvin yksinkertainen, pakkomielteinen tapaus.
Kuitenkin: HAUKOTUS.
Kenellekään ei ole mitään oikeuttaa heittää toisen omaisuutta roskiin kysymättä ensin omistajalta.
Varmaan jooo, ihan vahingossa lemppasit ne roskiin. Juu kyllä, vahinko mikä vahinko.
Olet tapaillut miestä, mutta nyt olet jo yhteenmuuttoa ja vauvaa puuhaamassa? Oliko sulla alunperinkään lupaa mennä sieltä varastosta mitään pois heittämään? Oletteko jo päättäneet milloin muutat miehen luo? Oletteko yrittämässä yhteistä lasta? Tietääkö mies sinun vauvasuunnitelmistasi?
Tuntuu vaan niin oudolta puhua tapailusuhteesta, jos yhteenmuutosta ja perheenlisäyksestä ollaan jo sovittu. Ei meillä tuollaisista asioista puhuttu mitään ennen kuin seurusteltiin vakavissaan.
Kyllähän niitä tavaroita voi järjestellä niin, että tulee enemmän tilaa, mutta kuka idiootti heittää niitä pois kysymättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muutama vanha rätti aiheuttaa tuollaisen reaktion, niin onko hänen elämässään (ja kotonaan) oikeasti tilaa sinulle?
Mä tekisin tuossa tilanteessa niin, että käskisin miehen tehdä tilaa mun tavaroille. Jos ei onnistu, niin sitten en muuttaisi. Itse älä enää heitä sieltä mitään pois, eivät ole sinun tavaroitasi.
Tämä.
Kyse ei ole siitä, etteikö sitä tilaa voisi tehdä vaan siitä, MITEN se tehdään. Tietynlaiset traumaattiset menetykset muuttavat ihmistä ihan perustuksia myöten ja jos kumppanilla ei ole tunneälyä sen asian suhteen, on tosiaan parempi olla menemättä yksiin ja etsiä ihminen ilman menneisyyttä.
Tuota minäkin ihmettelin, että miten tilan tekeminen muuttuu toisen omaisuuden pois heittämiseksi ilman lupaa. Kun mun miesystäväni sanoi mulle, että saan tehdä tilaa hänen lipastoonsa omille tavaroilleni, en mä alkanut hänen kamppeitaan roskiin roudaamaan. Järjestelin vaan hänen sukkansa ja kalsarinsa uudelleen, keräsin rikkinäiset sukat pussiin ja hän itse vei ne roskiin. Näin yksi laatikko vapautui minun tavaroilleni. Jossain varastossa ymmärtäisin tilan tekemisen lähinnä varaston järjestelynä niin, että sinne mahtuu lisää tavaraa. Sitten jos puhutaan kunnon siivouksesta ja inventaariosta, asia on eri juttu, mutta se onkin tavaroiden omistajan hommia eikä jonkun ulkopuolisen.
Huono provo. Kukaan ei ole niin idiootti, että tuoreessa suhteessa heittää ilman lupaa toisen tavaroita roskiin.
Eli siis.. tiesikö ap että vintillä oli miehensä entisen vaimon tavaroita vai ei?
Jos tietämättäsi heität entisen vainajan tavaroita mäkeen, niin okei...
Tai olit tietoinen siellä oli vainajan tavaroita, ja halusit tietoisesti raivata tilaa, niin miksi et mieheltä kysynyt minne ne tavarat voi laittaa?
Ääh, ei ole mitään suhdetta eikä mitään vauvaa.
Provoilee tai sekoilee. Monta ketjua samaa shaissee, aina kuukausien välein.151
Jätä hänet ja tule minulle vaimoksi,kun tunnut olevan sellainen jota kauan hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies pisti seurustelun poikki sinun kanssasi jo kuukausia sitten kun tahallasi heitit kuolleen vaimon tavaroita roskiin, mm. jonkun torkkupeiton.
Outo pakkomielle kierrättää samoja provoja uudelleen ja uudelleen.
Sä et tiedä mitään
Mäkin kyllä muistan nähneeni tämän "tarinan" täällä joku aika sitten...
Tämä on ollut täällä jo aiemmin. Keksi uusi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muutama vanha rätti aiheuttaa tuollaisen reaktion, niin onko hänen elämässään (ja kotonaan) oikeasti tilaa sinulle?
Mä tekisin tuossa tilanteessa niin, että käskisin miehen tehdä tilaa mun tavaroille. Jos ei onnistu, niin sitten en muuttaisi. Itse älä enää heitä sieltä mitään pois, eivät ole sinun tavaroitasi.
Tätä olen miettinyt. tiedän että tein väärin, kun heitin vahingossa lupaa kysymättä tavaroita pois, mutta jos minä muutan sinne, niin minullekkin on oltava tilaa. Eks vaimo kuitenkin menehtyi jo 5 vuotta sitten. Yritän keskustella miehen kanssa.
AP
Se mikä sinusta on roskaa, onkin ehkä lasten äidin muistoja, joiden kohtalosta he päättävät.
Hän on lasten äiti ja elää heidän muistoissaan. Yritätkö siivota äidin pois heidän mielestään ja korvata itselläsi?
Ei se niin mene - kuten jo tiedätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt. tiedän että tein väärin, kun heitin vahingossa lupaa kysymättä tavaroita pois, mutta jos minä muutan sinne, niin minullekkin on oltava tilaa. Eks vaimo kuitenkin menehtyi jo 5 vuotta sitten. Yritän keskustella miehen kanssa.
AP
Kävit siis tarkistamassa, että eläisikö kumminkin vielä, löytyisikö "hullu nainen ullakolta"... Aina on hyvä varmistella, eikä uskoa miesten tarinoita existä tutkimatta itse :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies pisti seurustelun poikki sinun kanssasi jo kuukausia sitten kun tahallasi heitit kuolleen vaimon tavaroita roskiin, mm. jonkun torkkupeiton.
Outo pakkomielle kierrättää samoja provoja uudelleen ja uudelleen.
Sä et tiedä mitään
Mäkin kyllä muistan nähneeni tämän "tarinan" täällä joku aika sitten...
Näköjään sitä on taas päästy avohoitoon.
Mitä väliä, onko ollut täällä aikaisemmin tai onko provo tai ei? Saattaa silti joitain kiinnostaa. Ainakin minua ja siksi siihen vastaan. Kyllä nettiin tekstiä mahtuu.
Mutta aina tällaisissa tilanteissa kannattaisi ennen toimintaa miettiä, onko toisen osapuolen käsitys asiasta sama kuin itsellä.
- mitäpä jos esim. miehesi heittäisi pois edesmenneen äitisi muistokirjan tai lopetetun, rakkaan koirasi tassunjäljen, jota olet aina kantanut mukanasi, vedoten siihen, että sinullahan on uusi lemmikki tai että eihän sinulla enää ole lemmikkiä. Voi olla, että vaikka anteeksipyynnön jälkeenkin asia on arka.
Monella miehellä on "omat aarteensa", jotka ovat monille naisille rojua, roskaa tai rihkamaa. Mies varmasti ajattelee samoin monesta naisen jutusta.
Toisen roska on toisen onni tai oikeastaan toisinpäin tässä tapauksessa. Toisen onni on toiselle roska.
ne oli lasten äidin tavaroita. Lapsille tarkoitus säästää ja mies loukkaantui heidän puolesta. Syystäkin.