Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: luottotedoton Anne asuu liian kalliissa asunnossa

Vierailija
07.04.2019 |

”Anne Selin menetti luottotietonsa ja asuu nyt liian kalliissa asunnossa, koska se on ainoa vaihtoehto.”

4h+k asunnon vuokra siis Espoossa nyt 1320€. Anne toivoo löytävänsä halvemman asunnon jossa olisi yksi makuuhuone enemmän. Öö, onnea etsintään vaan täällä pk-seudulla.

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eikö näiden lasten isällä ole vastuuta lainkaan? Nainen, äiti ja huoltaja, häntä täällä mollataan.

Puisevaa käytöstä reipasta yksinhuoltajaa kohtaan.

Vierailija
122/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut elämänhallinta kunnossa, sitten kävi näin.

Ei ole kiva näiden elämää korkeissa veroissa maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilonpilaaja ja taas takerrun näiden mukaköyhien ja mukanälkäänäkevien koteihin ja ihmettelen että jos ei ole rahaa laskuihin ja ruokaan, miksi ei myy ylimääräisiä tavaroitaan huushollista? Kuvassa näkyy jos jonkinlaista purkkia ja purnukkaa, koristetta ja härpäkettä, kaappeja täynnä rahanarvoista tavaraa. Lyhtyjä ja kelloja ym. Rouvalla värjätyt hiukset, jättää senkin tekemättä niin sillä rahalla ostaa ruoat pariksi viikoksi koko perheelle.  Ei vaan haluta mistään luopua, halutaan lisää, tavaraa ja mammonaa ja väkisellä ylläpitää elintasoa johon joskus on ollut varaa (toisen avustamana). Sitten itketään kun ei ole rahaa ostaa ruokaa. En jaksa ymmärtää. Toisaalta en yhtään epäile enää miksi luottotiedot on menneet, ei vain osata taloutta hoitaa. Mahtavaa esimerkkiä neljälle kasvavalle lapselle tuolla elämäntyylillä annetaan.

"Rouvalla värjätyt hiukset, jättää senkin tekemättä niin sillä rahalla ostaa ruoat pariksi viikoksi koko perheelle"

Voi luoja :D Mitäs jos se värjääkin hiuksensa itse ja halvalla värillä?

Olen itse köyhä ja värjään hiukseni noin 6. viikon välein. Ostan Tokmannilta 5 euron purnukan ja värjään siitä kaksi kertaa. Mulla kuluu siis hiusten värjäämiseen vajaat 80 senttiä parissa viikossa. Kyllähän sillä jo useamman henkilön ruokkisi, vai mitä?  :D:D

Ei niitä purkkeja ja purnukoita ym. härpäkkeitä välttämättä kukaan osta, tai jos ostaa niin pitää myydä lähes ilmaiseksi. Kirppikset on täynnä roinaa ja esim. Facebookin kirppiksillä myydään laadukasta tavaraa ihan pilkkahintaan. Ja jos niistä joitain kymppejä tai satasia saa, niin miten pitkälle sillä pötkii...

Tässä näkee parhaimmillaan miten rahat katoavat huomaamattaan. Pienistä summista kertyy vuoden aikana paljon rahaa hiusten värjääminen maksaa 50-60€ vuodessa. Tähän lisätään kaikki muu tarpeentoman krääsän ostaminen, kuten Seiskan tilaus.

Jos tämä oli mulle osoitettu vastaus, niin laskit väärin. Tai mistä ihmeestä vedit tuon 50-60€ vuodessa? Mun hiusvärit maksaa noin 15€ vuodessa. Seiskaa on edes lue, saati että tilaisin. En tilaa muitakaan lehtiä, mulle riittää netti.

Mikä on tarpeetonta krääsää? Ovatko kaikki harrastustarvikkeet sitä? Jos ovat, olen syyllinen krääsän ostoon. Mutta mitään itselle tarpeetonta en osta.

Vierailija
124/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tämä nainen ei tee keikkatöitä opiskelujen sivuun. Lähäreille riittää tuntitöitä niin paljon, kuin vain ehtii tehdä. Näin sitä muutkin lähärit tehdään, kun on lähdetty jatko-opiskelemaan. Viikonlopun työvuoroista voi tienata esim. 400 euroa käteen, kuten itse juuri tässä yksi viikonloppu kävin keikkailemassa.

Vierailija
125/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen ap.

Mille tässä kuuluisi olla kateellinen? Tympäisee vaan kun saan osallistua tämänkin perheen tarpeettomaan elelyyn pääkaupunkiseudun ylikaallissa asunnoissa. Asuivat siis ennen vanhempien eroa Mikkelissä, josta äiti päätti sitten muuttaa lapsineen pk-seudulle ja on nyt ihmeissään kun se maksaa.

Niin kun oli täältä kotoisin URPO! Ei sitten liikahtanu rusina-aivoussas että tarvii läheisten apua 4 lapsen yh:na? Puhui myös paremmista tuö- ja koulutusmahdollisuuksista joka TOTTA. Ja sinä tuskin maksat juuri mitään. Idioottimaista vinkumista kun ei edes kunnolla ymmärrä asioita!

Vierailija
126/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut elämänhallinta kunnossa, sitten kävi näin.

Ei ole kiva näiden elämää korkeissa veroissa maksaa.

Luoja mitä idareita täällä...

Vierailija
127/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olen aina hoitanut asiani ja käynyt töissä, niin ihmettelen, miten nämä ihmiset menettävät luottotietonsa. Tyhmyyttään vai välinpitämättömyyttään? Ja en kyllä itsekään vuokranantajana ottaisi riskiä noin holtittomasti asiansa hoitavasta vuokralaisesta. Minulla on kerran ollut samanlainen vuokralainen, oli kyllä ahdistavaa, kun minulla oli asunnosta omat kuluni, jotka olisi pitänyt kattaa vuokratuloista, mutta tyyppi vain lupaili mutta ei maksanut. Olisi pitänyt tarkastaa luottotiedot ensin, mutta hän vaikutti luotettavalta. Tyypillinen narsisti näin jälkeenpäin ajatellen. Meinasin saada vatsahaavan.

Sen jälkeen en enää ole jättänyt tarkastamatta luottotietoja enkä ole vuokrannut luottotietonsa sössineille.

Vierailija
128/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen ap.

Mille tässä kuuluisi olla kateellinen? Tympäisee vaan kun saan osallistua tämänkin perheen tarpeettomaan elelyyn pääkaupunkiseudun ylikaallissa asunnoissa. Asuivat siis ennen vanhempien eroa Mikkelissä, josta äiti päätti sitten muuttaa lapsineen pk-seudulle ja on nyt ihmeissään kun se maksaa.

Niin kun oli täältä kotoisin URPO! Ei sitten liikahtanu rusina-aivoussas että tarvii läheisten apua 4 lapsen yh:na? Puhui myös paremmista tuö- ja koulutusmahdollisuuksista joka TOTTA. Ja sinä tuskin maksat juuri mitään. Idioottimaista vinkumista kun ei edes kunnolla ymmärrä asioita!

Mikkelissä on lähihoitajille töitä ja voi monimuotona töiden sivussa opiskella sosionomiksi.

Vai meinaatko, että eron tullessa minäkin voisin muuttaa Ivaloon, mistä olen kotoisin yhteiskunnan elätettäviksi, kun minun vanhemmat asuu siellä ja olisi läheisten apua niiden hoitoon. Vai hommaisinko ihan itse sen turvaverkonn siellä, missä olen töissä

Vierailija
129/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta Annen tilanteeseen kantaa, on mielestäni asumisen kulut lähteneet raiteiltaan.

22v poika asuu kotona, vaikka on vakityö. Miksi? Koska vanhempana en näe järkeä, pojan muuttavan yksin omilleen, maksaa 750 euroa vuokraa, vakuutukset ja muut ja laskurin mukaan on oikeutettu 95 euron kelan tukeen.

Järjetöntä!

Pienimmät yksiöt 750 euroa!

Vuokrien sääntely olisi ratkaisu ostovoimaan, velkaantumiseen sekä tulonsiirtojen vähenemiseen.

Höpö höpö, asun itse Töölössä kivassa yksiössä ja vuokra vesineen päivineen vähän rapiat 600e

Vierailija
130/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset nyt tapaavat isäänsä, jos isä asuu Mikkelissä? Taloudellisesti järkevä olisi opiskellut Mikkelissä, mutta raha-asiat osaava tuskin olisi menettänyt luottotietojakaan. Huomaa, ettei tämä nainen osaa hoitaa raha-asioita, ehkä ne olivat miehen vastuulla ennen eroa. Luulisi, että hän olisi miettinyt pk-seudun vuokratasoa ennen eroa.

Vierailija
131/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte, että helsinkiläiset kantasuomalaiset nuoret ja tavalliset perheet myös saavat kohtuuhintaisia kaupungin asuntoja, äänestäkää Mari Rantasta 110. Nythän tilanne tuon suhteen on oikeastaan toivoton.

Vierailija
132/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte, että helsinkiläiset kantasuomalaiset nuoret ja tavalliset perheet myös saavat kohtuuhintaisia kaupungin asuntoja, äänestäkää Mari Rantasta 110. Nythän tilanne tuon suhteen on oikeastaan toivoton.

Tämä on kyllä totta, ja lisäksi kaupungin asunnoissa ei kohta uskalla asua, kun siellä on kaikenlaista ihmeporukkaa. Surullista, että kantispoliisilla tai -sairaanhoitajalle ei ole mitään jakoa kaupungin asuntoon.

Vierailija
133/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkää ei ainakaan olen näkynyt näkevän

Vierailija
134/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, kun neljä lasta kuitenkin piti sellaisen ihmisen kanssa tehdä, kenen kanssa liitto oli huono. Tätä aina ihmettelen, että lapsia pusketaan änkeen ja sänkeen, vaikka mies on hirveä ja liitto huono ja oma talous hunningolla, kun eletään miehen rahoilla. Voisiko sitä edes hiukan suunnitella sitä elämäänsä. 

Vierailija
135/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme samassa tilanteessa. Maksuhäiriö vaan pysyy vaikka velka on hoidettu jo vuosia sitten. Kaupungin asunnot menevät muille. Mietin miksi niitä kutsutaan sosiaalisiksi asunnoiksi kun oikeasti vähävaraisella ei ole mitään mahdollisuuksia saada sellaista?

Vinkkinä niille jotka ovat oikeasti velkansa hoitaneet kaikista niistä veloista, jotka näkyvät maksuhäiriöinä esim. asiakastiedon rekisterissä. Pyytäkää maksetuista veloista ns. ref-merkintä luottorekisteriin, koska se ei sinne pyytämättä tule. Tämä ref-merkintä osoittaa, että velka on maksettu. Maksuhäiriömerkintä pysyy tietysti oman aikansa, mutta joissakin tapauksissa ref-merkintä jopa nopeuttaa maksuhäiriömerkinnän poistumisaikaa. Pitkäkestoisesta ulosotosta syntynyt merkintä poistuu välittömästi, kun velka on suoritettu. Se pitää vain itse pyytää UO-viranomaiselta.

Kokemuksesta voin sanoa, että esim. kotivakuutuksen voi saada jopa neljässä maksuerässä, jos sinulla on ref-merkintä jokaisen maksuhäiriön kohdalla. Asuntoa hakiessa ainakin vanhat vuokravelat pitää olla hoidettu.

Vierailija
136/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman veetuilua mutta neljä lasta? Eivätkö ihmiset ajattele, että entäs jos mies jättää, tai kuolee tms., miten voin hoitaa eli miten rahat riittävät?

Minulle opetettiin lapsena, että aina pitää miettiä miten voi käydä ja miten voin varautua, että selviän itse. En suoraan sanoen uskaltaisi tehdä neljää lasta kenenkään kanssa, koska en pärjäisi yksin heidän kanssaan rahallisesti. Ehkä Annekin olisi voinut tyytyä vaikkapa kahteen lapseen.

Vierailija
137/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
138/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapset nyt tapaavat isäänsä, jos isä asuu Mikkelissä? Taloudellisesti järkevä olisi opiskellut Mikkelissä, mutta raha-asiat osaava tuskin olisi menettänyt luottotietojakaan. Huomaa, ettei tämä nainen osaa hoitaa raha-asioita, ehkä ne olivat miehen vastuulla ennen eroa. Luulisi, että hän olisi miettinyt pk-seudun vuokratasoa ennen eroa.

Eikö jotkut lähivanhemmat muuta tahallaan kauas lapsia tapaavasta toisesta erovanhemmasta? Etenkin jos oikeus on määrännyt kuljetukset tapaavan vanhemman kontolle tai tapaamisia arkipäivinäkin. Kiusahan se on pienikin.

Vierailija
139/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman veetuilua mutta neljä lasta? Eivätkö ihmiset ajattele, että entäs jos mies jättää, tai kuolee tms., miten voin hoitaa eli miten rahat riittävät?

Minulle opetettiin lapsena, että aina pitää miettiä miten voi käydä ja miten voin varautua, että selviän itse. En suoraan sanoen uskaltaisi tehdä neljää lasta kenenkään kanssa, koska en pärjäisi yksin heidän kanssaan rahallisesti. Ehkä Annekin olisi voinut tyytyä vaikkapa kahteen lapseen.

Kyllä periaatteessa pitäisi pärjätä, mutta kun yhteiskunta on mennyt siihen, että joka lapsella pitää olla vähintään 500 euroa maksava älypuhelin ja kaverisynttärien järjestäminen maksaa vähintään 500 euroa. Muussa tapauksessa lapsi voi joutua kiusatuksi. Ja tämä on valitettavan totta. Moni pienituloinen perhe saattaa jopa velkaantua lisää näiden sinänsä "turhien" kulissien ylläpidossa.

Vierailija
140/217 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Onneksi ystävä lainasi. Nyt lyhennän lainaa takaisin, mutta Kela ei ota sitä huomioon meidän menona”, hän sanoo keittiön pöydän äärellä."

Eli oliko nämä toimeentulotukeen oikeutettuja? Ilmeisesti. Silloin on kyllä aivan sama saavatko halvempaa asuntoa vai ei koska toimeentulotuessa otetaan Espoossa vuokrana huomioon viisihenkisellä perheellä 1128e/kk (heidän vuokransa 1320e eli ei edes kovin paljon enemmän) ja vaikka asuisit kalliimmassa niin ylimeneväkin summa korvataan jos halvempaa ei ole tarjolla. En tosin tiedä miten aikuinen (oliko jopa töissäkäyvä?) lapsi otetaan huomioon asumiskustannuksissa.

Jokatapauksessa jos he ovat toimeentulotukiasiakkaita niin vaikka he saisivat omakotitalon 500e/kk vuokrattavakseen niin käteen jää silti yh-äidille ja kolmella 10-17-vuotiaalle lapselle 1516 euroa muihin menoihin. Ja se sama jää asuivatpa he minkähintaisessa Kelan hyväksymässä asunnossa tahansa. Siksi en ymmärrä miksi edes haikailee halvempaan. Asia muuttuu eriksi sitten jos hän työllistyy jolloin tietenkin on edullisempaa asua halvemmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi