Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?

Vierailija
06.04.2019 |

Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.

Kommentit (3693)

Vierailija
61/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologisen äitini lisäksi minulla oli äitipuoli, joka tuli kuvioihin ollessani teini-ikäinen emmekä tulleet toimeen. Äitipuoli valitti meikkaamisestani, vaatteistani ja koetti laittaa minulle ihan pikkulasten kotiintuloajat, tyyliin viikonloppuisin kello 19. En ollut mikään vaikea teini, noudatin kyllä järkeviä sääntöjä mutta äitipuoleni sai minusta kunnes rebelin esiin !  Olin 25-vuotias kun äitipuoleni sitten yllättäen kuoli suihkuun, isä oli ihmetellut miksi oli niin pitkään pesulla ja murtanut lopulta oven. 

Pari viikkoa äitipuolen kuoleman jälkeen olin yksin tämän ja isän yhteisessä asunnossa. Kun maleksin kahvikupin kanssa ympäriinsä, huomasin rippi ja ylioppilas-kuvieni olevan käännetty ympäri, kun kysyin tätä  myöhemmin isältä kielsi koskeneensa niihin.  Keittiössä ostamani pullapussi hyppäsi keskeltä pöytää lattialle kun kävin tupakalla. Kaikista hirvein juttu ja se, joka ajoi minut tukka putkella ulos asunnosta oli kun suihku meni itsekseen päälle! Soitin isälle että juodaan pullakahvit toiste, tuli migreeni. 

Pari vuotta myöhemmin kovassa humalassa isä paljasti asunnossa tapahtuneen "kaikkee hulluu  " hautajaisia edeltäneinä päivinä ja parina niiden jälkeenkin.  Suihku oli mennyt pariinkin kertaan itsekseen päälle, valokuvia oli tippuillut ja isä oli nähnyt punahiuksisen hahmon keittiön ikkunassa. Oli kuulemma syönyt pahasti  jumalaan, mutta ei kummituksiin uskovan miehen maailmankuvaa. 

Jumalaan uskovien tulisi kyllä uskoa myös riivaajiin ja henkiin. Ks. Raamattu. Ei "kummituksiin", mutta siihen että henkimaailma on todellinen.

Henkivallat ovat mutta meille kristityille ollaan kerrottu ettei niillä ole lupaa eikä valtaa meihin. Ja että Kuolemassa me joudumme ensin joko Paratiisiin tai Tuonelaan ja vasta sitten nousemme viimeisenä Tuomiopäivänä vastaamaan tekosistamme ja uskostamme tai uskomattomuudestamme.

Tuonela on todellinen paikka kuten Paratiisikin- tuo taivaan esikartano. Jeesus meni kuoltuaan vapaasti molempiin paikkoihin,  (tavikset eivät voi siirtyä niitten paikkojen välillä) ja ryövärille  jeesus lupasi olevansa paratiisissa kanssaan koska ryöväri kääntyi. Raamattu sanoo, että Jeesus meni alas Tuonelaan ja saarnasi siellä vangittuina oleville hengille. Eli heitäkin on Tuonelassa.

Ei tiedetä miksi Jeesus meni Hengille saarnaamaan mutta ehkä siksi koska Juudas hirtti itsensä kun petti Jeesuksen, ehkä hän neuvotteli vielä sellaisten kanssa esim.

Sen sijaan kuolleilla ei ole lupa tulla elävien puolelle, en tiedä pääsevätkö he esim valeasussa tänne yhä. Kaikki on mahdollista. Jeesukseen uskova ei heidän seuraansa pyri eikä pyytele elämäänsä. Eivätkä ne voi vahingoittaa keritittyjä.

Toisaalta voihan olla että joku kääntynyt Tuonelasta käy tekemässä vaikka hyvääkin ja varoittamassa tms.

Kuollut siis kuolee ruumiillisesti ensin mutta saa erilaisen ruumiin ja menee Paratiisiin tai Tuonelaan, triippuen uskooko ylösnousemukseen.

Tuli mieleen että jos Jeesus neuvottelee Tuonelassa vangittujen Henkienkin kanssa että hän niinkuin toimisi heidän kanssaan varoittelijana tai muuta. Turvaisaa se  sitten olisi, monet kertovatkin että hengen näkemisestä koitui suojelusta tai muuta hyvää. Toiset taas kertovat enemmän mustan enkelin vaikutuksesta.

Jos Jeesus meni alas Tuonelaan saarnaamaan vangittuina oleville hengille niin sielläkin on yhä taistelu sieluista joten ylläoleva jako on mahdollinen, Toiset henget tulevat hyvissä aikeissa ja toiset ei hyvissä. Riippuen onko Jeesus vaikuttamassa.

Jeesushan voi pyytää siellä Tuonelassa olevalle vangitulle hengelle vaikka että ok tupeksit mutta vapautan sinut Paratiisiin ja elämään jos käyt sovittamassa hyvällä työllä jollekin elävälle tekosesi vaikka vaan esiintymällä suojelijana vielä kerran tms. Hänhän saarnasi siellä Raamatun mukaan, ja neuvotteleminen on juuri tuollaista ....

Mutta eivätkös siinä ihmiset sitten joutuisi kosketuksiin sen henkimaailman kanssa, johon oikeastaan ei saisi olla "yhteydessä"?

Ihmisen puolelta ja tahdosta ei yhteydenotto saa tapahtua mutta varmaan Jumalan ja Jeesuksen päätöksellä kyllä, heille on kaikki mahdollista. Jeesus pääsee Paratiisin ja Tuonelan kuilunkin yli sillä hän on koko Kuolemankin herra. Emme me tiedä muuta kuin mitä Raamattu kertoo. Ja se kuitenkin kertoo mahdottoman paljon näistä asioista. Itse ei tule henkiä tavoitella vaan antaa sekin vaan Jumalan aloitteeseen kokonaan. Niin ei ne pahat henget pääse käsiksikään.

Vierailija
62/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuulin uneni läpi iloista sävelmää ja haparoin herätyskelloa, kunnes riittävästi herättyäni tajusin, että poikani leikkiauto soi ja vilkutti kalpean sinisiä lamppujaan itsekseen lelulaatikossa yön pimeydessä. Oli muuten karmiva tunne ja karmivammaksi muuttui, kun rakkine vaikeni vasta, kun poistin siitä patterit. Mikä lie kosketushäiriö.

Toista tapausta on vaikeampi selittää. Oli yö ja heräsin käydäkseni vessassa. Kun tulin takaisin ja meinasin mennä makuuhuoneeseen, huomasin, että mieheni seisoo ovella tien tukkeena. Tai siis en hämärässä erottanut kunnolla muuta kuin että makuuhuoneen oviaukossa seisoo joku suurinpiirtein mieheni mittainen tumma ihmishahmo. En pitänyt sitä millään tavalla kummallisena, koska ajattelin luonnollisesti, että mieheni on herännyt pyrkien varmaankin myös vessaan ja astuin sivuun antaen tilaa. No, "mieheni" tuli oviaukosta ja kääntyi käytävää vessan suuntaan ja minä puolestani menin makuuhuoneeseen painuakseni takaisin pehkuihin, mutta mitä näenkään!? Mies kuorsaa tyytyväisenä omalla paikallaan kuola poskella.

Minut valtasi aivan hirveän ahdistava tunne. Näin varmasti ovella jonkun, annoinhan sille tietäkin, mutta kenet? Sytytin asunnon kaikki valot (makkaria lukuun ottamatta) päälle ja istuin pitkään keittiön pöydän ääressä ja mietin ja funtsin, mitä oikein näin vai näinkö minä edes ketään. Valaistussa kämpässä ei ketään ulkopuolista joka tapauksessa enää ollut. Kuudes kerros, ulko-ovi kiinni, kuten pitikin, joten tuskin edes oli murtoveikko.

Tapahtumasta on jo aikaa, enkä tänäkään päivänä ole varma, kuka tai mikä se oli, jonka näin tai kuvittelin näkeväni. Varma olen vain siitä, että tyyppi oli niin todellinen ja käsin kosketeltava, että siinä hetkessä olin varma, että se oli mieheni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia kokemuksia. Sääli, että julkisuudessa tällaisia kokemuksia omaavia ihmisiä ivataan ja heille nauretaan. Sitten luullaan, että näitä kokemuksia on vain harvoilla, vaikka itseasiassa niitä tapahtuu hyvinkin paljon. Tarkoitan siis näitä, joita kukaan ei osaa selittää. Minullakin on ystävä, jolla on ns. parantavat kädet ja hän parantaa ihmisiä myös matkojen päähän niin ettei hoidettava edes tiedä olevansa saamassa hoitoa. Voi kun näihin suhtauduttaisiin avoimesti ja ihan oikeasti tutkittaisiin. Moni saisi mielenrauhan ja jotkut jopa apua sairauksiinsa. Joillakin on oikein elämäntehtävänä väittää, että mitään ns. yliluonnollista ei ole olemassakaan. Tavallaan se tietysti onkin niin, kaikkihan on nimenomaan luonnollista, mutta näitä kokemuksia ei saisi ivata eikä vähätellä, pitäisi ainakin tunnustaa, että voi olla olemassa vaikka mitä, josta emme vain vielä tiedä. Melkoista ylimielisyyttä väittää, että mitään muuta ei ole kuin tällä hetkellä todistettavissa olevat asiat. 

Niinkuin huomasitte niin Raamattukin puhuu miten Jeesus meni alas Tuonelaan saarnaamaan vangittuina oleville hengille, ettei nämä ihan epätodellisia asioita ole. Jeesus itse kuitenkin oli historiallinen henkilö joka eli todistettavasti ja ristiinnaulittiin ja muutti samointein koko maailman. Temmellyskentäksi samalla. Kyllä täällä meidän sieluistamme kamppaillaan kovasti.

Hän sanoikin: en minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan. Se tarkoittaa juuri sitä että sitä raivokkaammaksi Pahan hyökkäykset tulivat maailmassa koska niin suuri Valo ja Kirkkaus loistaa keskellämme. Hän varoitti seuraajiaan hyökkäyksistä. Siksi koetelkaa kaikki henget mistä ne ovat. Pyhä Henki antaa henkien erottelemisen taidon koska uskossa Kristukseen olemme YHTÄ Jumalan ja Jeesuksen kanssa ja tunnistamme pahan.

Vierailija
64/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin lapsena vanhalla maatilalla(niin perus paikka kummittelulle:D), jossa tapahtui niin paljon kaikkea kummaa, että kaikkea ei voi edes muistaa. Kerran olin tulossa vintin portaita alas, kun joku sanoi minun nimeni, se ei ollut huuto, vaan selvästi kuului samasta tilasta. Katsoin ikkunasta ulos ja huomasin, että kaikki muut perheenjäsenet olivat ulkona. En osannut tunnistaa, kenelle ääni kuului.

Yhtenä iltana olin yksin kotona ja istuin keittiössä. Yhtäkkiä raskas ulko-ovi aukeaa vauhdilla sepposen selälleen. Ulkona ei tuullut ollenkaan, eikä ovi ole ikinä ennen tai sen jälkeen auennut itsekseen. Suljin oven, enkä miettinyt asiaa sen kummemmin. Aamulla olin sitten lähdössä kouluun (edellisenä iltana maahan oli satanut lunta). Näin lumessa pihan toisesta päästä talon rappusille asti tulevat jalanjäljet, jotka päättyivät kuin seinään, eikä takaisinmeno jälkiä näkynyt. Joku ilmeisesti tuli siis sisälle, hyi.

Pahin oli kuitenkin varmaan se, kun olin nukkumassa vintillä. Kuu valaisi huoneen ikkunasta jonkun verran. Heräsin yön aikana ja huomasin ikkunan edessä mustan hahmon katsomassa ulos ikkunan edessä. Hahmo kääntyi katsomaan minua kohti, mutta säikähdin niin paljon, että menin peiton alle saman tien. Hetken päästä kurkkasin uudelleen ja hahmo oli kadonnut. Unihalvaus se ei voinut olla, koska pystyin liikkumaan. Kyseinen hahmo on ennekin nähty siellä, mutta minä näin sen onneksi vaan kerran.

Minä olen ihan varma, että yliluonnolliset asiat ovat totta. Eihän se, että emme pysty todistamaan sitä tieteellä tarkoita, että yliluonnoisia asioita ei ole, koska emmehän me tiedä tieteen rajoja.

Kyllä ne ovat. Tiedekin myöntää että esteistä huolimatta kaksi solua vaihtoivat informaatiota tavalla jota ei tunnistettu. Ja pimeä aine...ja kaikki.

Itse ajattelen että rakkautena ilmenevä energia on käsitetty tieteessä väärin- ja kuitenkin Jumala on itse se rakkaus ja sen voimalla me olemme täällä tällaisina ja tapaamme rakastettumme ja tulee lisää ihmisiä. Rakkaus tunkee läpi koko Universumimme, mutta ei ne sitä kaukoputkillä näe:)  Pitää olla lihasydän jolla sen tuntee, ei kaukoputki ja kynä.

Vierailija
65/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kapakasta tullessa laittanut pakastepitsan pitsagrilliin ja nukahtanut olohuoneen sohvalle. Edesmennyt isäni ravisteli minua olkapäästä kunnes heräsin ja huomasin pitsan jo paistuneen hieman korpuksi. Ei ollut kuitenkaan ehtinyt vielä syttyä palamaan, kiitos isäni huolenpidon.

Vierailija
66/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuollut voi käydä tuonelasta ns. varoittamassa jos kerran kaikki yhteydenotot heihin ovat kiellettyjä puolin ja toisin?

Vierailija
67/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia kokemuksia. Sääli, että julkisuudessa tällaisia kokemuksia omaavia ihmisiä ivataan ja heille nauretaan. Sitten luullaan, että näitä kokemuksia on vain harvoilla, vaikka itseasiassa niitä tapahtuu hyvinkin paljon. Tarkoitan siis näitä, joita kukaan ei osaa selittää. Minullakin on ystävä, jolla on ns. parantavat kädet ja hän parantaa ihmisiä myös matkojen päähän niin ettei hoidettava edes tiedä olevansa saamassa hoitoa. Voi kun näihin suhtauduttaisiin avoimesti ja ihan oikeasti tutkittaisiin. Moni saisi mielenrauhan ja jotkut jopa apua sairauksiinsa. Joillakin on oikein elämäntehtävänä väittää, että mitään ns. yliluonnollista ei ole olemassakaan. Tavallaan se tietysti onkin niin, kaikkihan on nimenomaan luonnollista, mutta näitä kokemuksia ei saisi ivata eikä vähätellä, pitäisi ainakin tunnustaa, että voi olla olemassa vaikka mitä, josta emme vain vielä tiedä. Melkoista ylimielisyyttä väittää, että mitään muuta ei ole kuin tällä hetkellä todistettavissa olevat asiat. 

Kyllä onneksi tiedekin on jo myöntänyt sen että kaikkia informaation siirtymisen tapoja ei vielä tunneta, ja lähestyy koko ajan mahdollisuutta että muutakin on. Se on hidasta että tämä tavoittaa kansat. Joku Valtaoja puhisee yhä omaa egoaan eikä tunnista rakkautta edes. Se se vasta voima onkin ja usko, joka voi siirtää vuoria.

Vierailija
68/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuollut voi käydä tuonelasta ns. varoittamassa jos kerran kaikki yhteydenotot heihin ovat kiellettyjä puolin ja toisin?

Jeesus liikkuu siellä Kuoleman Herrana vapaasti ja jos meni sinne saarnaamaankin vangittuina oleville niin jokin tarkoitus sillä oli. Ehkä Hän ja Jumala toimivat myös niin että vangittuja käytetään hyvässä. Kaikkihan on Heille mahdollista. Mutta itse ihminen ei saa ottaa henkiin yhteyttä sillä ne saattavat olla pahoja ja repiä sielusi. Vain Jumalan puolelta on sellainen mahdollista, Raamatussa kuvataan useitakin ns kuolleita joita Jeesuskin kutsui takaisin mm Jairuksen tytär oli tällainen. Ja Lasarus, jonka ruumis jo haisi käveli ulos haudastaan.

Lisäksi Raamatussa kerrotaan Eliasta ja kumpp jotka ilmestyivät eli kyllä Jumala voi saattaa jo kuolleen ilmestymään maan päälle, Jeesushan itsekin vieraili yli 50 lle ihmiselle näyttäytyen kuolemansa jälkeen ennenkuin nousi Isän luo.

Vierailija
69/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankapuhelin aikaan tein koulutehtäviä, kun yhtäkkiä tiesin, että joku soittaa. Nousin ylös ja kävelin puhelimen luokse ja ojensin käden luuria kohti nostaakseni sen, kun se alkoi soida. Ystäväni soitti minulle ja kysyi seisoinko puhelimen vieressä, kun niin äkkiä vastasin.

Vierailija
70/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus liikkuu siellä Kuoleman Herrana vapaasti ja jos meni sinne saarnaamaankin vangittuina oleville niin jokin tarkoitus sillä oli. Ehkä Hän ja Jumala toimivat myös niin että vangittuja käytetään hyvässä. Kaikkihan on Heille mahdollista. Mutta itse ihminen ei saa ottaa henkiin yhteyttä sillä ne saattavat olla pahoja ja repiä sielusi. Vain Jumalan puolelta on sellainen mahdollista, Raamatussa kuvataan useitakin ns kuolleita joita Jeesuskin kutsui takaisin mm Jairuksen tytär oli tällainen. Ja Lasarus, jonka ruumis jo haisi käveli ulos haudastaan.

Lisäksi Raamatussa kerrotaan Eliasta ja kumpp jotka ilmestyivät eli kyllä Jumala voi saattaa jo kuolleen ilmestymään maan päälle, Jeesushan itsekin vieraili yli 50 lle ihmiselle näyttäytyen kuolemansa jälkeen ennenkuin nousi Isän luo.

Muistatteko kun Jeesus ilmestyi ensin Marialle haudan suulla. Hän kielsi koskemasta koska ei ollut vielä mennyt Isän tykö eikä Tuonelaan alas. Mutta kun hän sitten tuli Tuonelasta uudessa  hän käski Tuomasta laittamaan kätensä naulanjälkiinsä että tämä uskoisi, koska Tuomas luuli Jeesusta aaveeksi (paha henki).

Jeesus osoitti näin että hän hallitsee koko kuolinprosessia alusta loppuun Isänsä voimalla. Hän opasti miten mekin saamme samanlaisen kirkastetun ruumiin sitten aikanaan Isän eteen.

Kuolema -tämä ensimmäinen ruumiillinen kuolemamme jossa jätämme kroppamme ei ole muuta kuin, että sielumme vapautuu Paratiisiin tai jumittuu ensin Tuonelaan. Luulisin että Tuonelassakin Jeesus yrittää vielä pelastaa joitain esim itsariin päättyneitä...en tiedä.

Sitten kun aika on täynnä tulee Viimenimen Tuomiopäivä ja silloin meidät otetaaan kaikki Herran eteen, toiset saavat kirkastetun ruumiin toiset joutuvat eroon Jumalasta, koska eivät halunneet tulla mukaan.

Ne jotka haluavat saavat asua Isän huoneissa joita on lukematon määrä ja joss a on monta asuinsijaa. Sitten Jeesus sanoi, että on oleva vielä muita lampaita jotka eivät tule tästä tarhasta (ehkä muita palloja tai Unisersumeja) :)

Jännää on tulossa, kaikki ihmiset! Usko ainoastaan niin pelastut! Älä katsele kaukoputkilla, vaan sydämellä ja rakkaudella tätä kaikkea. Niin ihmeellisesti on koko juttu hoidettu, et ole turha etkä turhaan täällä. Sinut on kutsuttu, ja nähty ko kohdussa, röntgensäteet olivat ennen kuin ihminen ne keksi, jne. jne.

Vierailija
71/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologisen äitini lisäksi minulla oli äitipuoli, joka tuli kuvioihin ollessani teini-ikäinen emmekä tulleet toimeen. Äitipuoli valitti meikkaamisestani, vaatteistani ja koetti laittaa minulle ihan pikkulasten kotiintuloajat, tyyliin viikonloppuisin kello 19. En ollut mikään vaikea teini, noudatin kyllä järkeviä sääntöjä mutta äitipuoleni sai minusta kunnes rebelin esiin !  Olin 25-vuotias kun äitipuoleni sitten yllättäen kuoli suihkuun, isä oli ihmetellut miksi oli niin pitkään pesulla ja murtanut lopulta oven. 

Pari viikkoa äitipuolen kuoleman jälkeen olin yksin tämän ja isän yhteisessä asunnossa. Kun maleksin kahvikupin kanssa ympäriinsä, huomasin rippi ja ylioppilas-kuvieni olevan käännetty ympäri, kun kysyin tätä  myöhemmin isältä kielsi koskeneensa niihin.  Keittiössä ostamani pullapussi hyppäsi keskeltä pöytää lattialle kun kävin tupakalla. Kaikista hirvein juttu ja se, joka ajoi minut tukka putkella ulos asunnosta oli kun suihku meni itsekseen päälle! Soitin isälle että juodaan pullakahvit toiste, tuli migreeni. 

Pari vuotta myöhemmin kovassa humalassa isä paljasti asunnossa tapahtuneen "kaikkee hulluu  " hautajaisia edeltäneinä päivinä ja parina niiden jälkeenkin.  Suihku oli mennyt pariinkin kertaan itsekseen päälle, valokuvia oli tippuillut ja isä oli nähnyt punahiuksisen hahmon keittiön ikkunassa. Oli kuulemma syönyt pahasti  jumalaan, mutta ei kummituksiin uskovan miehen maailmankuvaa. 

Jumalaan uskovien tulisi kyllä uskoa myös riivaajiin ja henkiin. Ks. Raamattu. Ei "kummituksiin", mutta siihen että henkimaailma on todellinen.

Henkivallat ovat mutta meille kristityille ollaan kerrottu ettei niillä ole lupaa eikä valtaa meihin. Ja että Kuolemassa me joudumme ensin joko Paratiisiin tai Tuonelaan ja vasta sitten nousemme viimeisenä Tuomiopäivänä vastaamaan tekosistamme ja uskostamme tai uskomattomuudestamme.

Tuonela on todellinen paikka kuten Paratiisikin- tuo taivaan esikartano. Jeesus meni kuoltuaan vapaasti molempiin paikkoihin,  (tavikset eivät voi siirtyä niitten paikkojen välillä) ja ryövärille  jeesus lupasi olevansa paratiisissa kanssaan koska ryöväri kääntyi. Raamattu sanoo, että Jeesus meni alas Tuonelaan ja saarnasi siellä vangittuina oleville hengille. Eli heitäkin on Tuonelassa.

Ei tiedetä miksi Jeesus meni Hengille saarnaamaan mutta ehkä siksi koska Juudas hirtti itsensä kun petti Jeesuksen, ehkä hän neuvotteli vielä sellaisten kanssa esim.

Sen sijaan kuolleilla ei ole lupa tulla elävien puolelle, en tiedä pääsevätkö he esim valeasussa tänne yhä. Kaikki on mahdollista. Jeesukseen uskova ei heidän seuraansa pyri eikä pyytele elämäänsä. Eivätkä ne voi vahingoittaa keritittyjä.

Toisaalta voihan olla että joku kääntynyt Tuonelasta käy tekemässä vaikka hyvääkin ja varoittamassa tms.

Kuollut siis kuolee ruumiillisesti ensin mutta saa erilaisen ruumiin ja menee Paratiisiin tai Tuonelaan, triippuen uskooko ylösnousemukseen.

Tuli mieleen että jos Jeesus neuvottelee Tuonelassa vangittujen Henkienkin kanssa että hän niinkuin toimisi heidän kanssaan varoittelijana tai muuta. Turvaisaa se  sitten olisi, monet kertovatkin että hengen näkemisestä koitui suojelusta tai muuta hyvää. Toiset taas kertovat enemmän mustan enkelin vaikutuksesta.

Jos Jeesus meni alas Tuonelaan saarnaamaan vangittuina oleville hengille niin sielläkin on yhä taistelu sieluista joten ylläoleva jako on mahdollinen, Toiset henget tulevat hyvissä aikeissa ja toiset ei hyvissä. Riippuen onko Jeesus vaikuttamassa.

Jeesushan voi pyytää siellä Tuonelassa olevalle vangitulle hengelle vaikka että ok tupeksit mutta vapautan sinut Paratiisiin ja elämään jos käyt sovittamassa hyvällä työllä jollekin elävälle tekosesi vaikka vaan esiintymällä suojelijana vielä kerran tms. Hänhän saarnasi siellä Raamatun mukaan, ja neuvotteleminen on juuri tuollaista ....

Mutta eivätkös siinä ihmiset sitten joutuisi kosketuksiin sen henkimaailman kanssa, johon oikeastaan ei saisi olla "yhteydessä"?

Ihmisen puolelta ja tahdosta ei yhteydenotto saa tapahtua mutta varmaan Jumalan ja Jeesuksen päätöksellä kyllä, heille on kaikki mahdollista. Jeesus pääsee Paratiisin ja Tuonelan kuilunkin yli sillä hän on koko Kuolemankin herra. Emme me tiedä muuta kuin mitä Raamattu kertoo. Ja se kuitenkin kertoo mahdottoman paljon näistä asioista. Itse ei tule henkiä tavoitella vaan antaa sekin vaan Jumalan aloitteeseen kokonaan. Niin ei ne pahat henget pääse käsiksikään.

Niinkö tosiaan? Mulle on tähän mennessä jokaikinen uskova sanonut, että olen tekemisissä pahojen voimien kanssa, kun parannan ihmisiä "näkymättömillä voimilla", eli joko pitämällä käsiä kipeän paikan päällä tai siellä missä tunnen kivun syyn olevan tai sitten ihan vain pitämällä käsiä eri kohdissa ihmisen ympärillä. Tuntuu, että mun pitäisi messuta hoidon aikana Jumalasta tms., että se olisi Jumalalta. Sekään ei riitä, että sanon uskovani Jumalaan ja Jeesukseen ja että en ole itse näitä voimia itselleni kutsunut, vaan ne ovat luonnostaan mulle tulleet ja koen, että ne on mulle annettu. Ja uskon, että tällaista lahjaa ei saa jättää käyttämättä. Uskoni on ehkä erilaista kuin ns. uskovien, mutta perusta on kuitenkin sama. Onhan meillä monia herätysliikkeitäkin ja ne hyväksytään, vaikka uskossa on eroja. Minulle riittää, että hoidon aluksi ajatuksissani annan hoidon kulun Jumalan johdettavaksi, ei minulla ole parantamisen osaamista, Jumala sen tekee. Mutta näin kun sanon, niin alkaa tivaaminen miten uskon ja kun sanon, että hyvin yksinkertaisesti: Isään, Poikaan ja Pyhään henkeen, Jumalan armoon ja Jeesuksen lupaukseen, niin se ei riitä. Paholaisen palvelija olen niin helluntailaisen kuin heränneen mielestä. 

Vierailija
72/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus, tästä voi tulla pitkä juttu ! .D Mummini ja pappani ostivat talon jossa asuneen pariskunnan elämä oli ollut onnetonta , he olivat  tienneet ämän pariskunnan ja mies oli kuulemma ollut alkoholisti  ja ankara vaimolleen joka ajan tapojen mukaisesti ei ollut uskaltanut erota vaan oli kärsinyt hiljaa. Lapsetkin olivat kuulemma pelänneet isäänsä eikä isäkään ollut heistä liiemmin tykännyt, tiedettiin  jopa  rouvan kaatuneen portaissa ja saaneen keskenmenon pian sen jälkeen kun mies oli kironnut että " taas se on pieniin päin.."...Nykyään tietysti olisi turvakoti ja lähestymiskielto, mutta 70-80 luvulla pienellä paikkakunnalla elämä oli erilaista.

Talo oli kuitenkin  kirkonkylän komeimpia ja kun pariskunnan aikuiset lapset pistivät sen myyntiin, mummi suostutteli papan ostamaan  talon heille   viimeisten vuosien kodiksi. Talo oli oikeasti todella kaunis,  punainen  ja huvilamainen jossa iso piha omenapuineen . Ja lähti halvalla, summaa en tiedä mutta  "halpa". Kävin siellä ensimmäisen kerran sisällä teininä, ohi olin toki mennyt lapsena monta kertaa ja eka fiilis oli että "wau!". Melko pian fiilikset muuttuivat kuitenkin toisenlaisiksi. Teininä en enää ollut öitä mummilassa enkä vieraillutkaan kovin usein, mutta silloin kun kävin minun oli kylmä ja "paha olla". Tiedätte varmaan sen kylmyyden joka hautausmaalla on jopa kuumina kesäpäivänä, tuolla sellainen oli aurinkoisessa keittiössä istuskellessa.  Mummi kuoli asuttuaan unelmakodissaan  11 vuotta ja  sen jälkeen pappa puhui jotain  etttä mummo olisi kuullut talossa  askelia ym mutta puheet taidettiin pistää surun piikkiin.  Kun meni muutama vuosi pappakin kuoli ja sen jälkeen äitini alkoi vauhkoilla että ei siellä talossa voi olla yksin,  jotain pirun elämää siellä on, joku saa tulla mun seuraksi sinne.  Minä sitten menin ja  alkuun ei tapahtunut mitään  kummallista, kunnes äiti lähti asioille ja  jäin taloon yksin.  Seinistä kuului kummallista raapivaa ääntä joka tuntui liikkuvan perässä huoneesta toiseen ja kun hetken mielijohteessa koputin mummon ja papan makkarissa seinään, joku koputti vierashuoneesta takaisin. Koetin siinä sitten järkeillä että hiiriä, rottia, oravia..?  Kun äitini palasi, kuului yläkerrasta jumalaton rysähdys. 

JATKUU

Vierailija
73/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö tosiaan? Mulle on tähän mennessä jokaikinen uskova sanonut, että olen tekemisissä pahojen voimien kanssa, kun parannan ihmisiä "näkymättömillä voimilla", eli joko pitämällä käsiä kipeän paikan päällä tai siellä missä tunnen kivun syyn olevan tai sitten ihan vain pitämällä käsiä eri kohdissa ihmisen ympärillä. Tuntuu, että mun pitäisi messuta hoidon aikana Jumalasta tms., että se olisi Jumalalta. Sekään ei riitä, että sanon uskovani Jumalaan ja Jeesukseen ja että en ole itse näitä voimia itselleni kutsunut, vaan ne ovat luonnostaan mulle tulleet ja koen, että ne on mulle annettu. Ja uskon, että tällaista lahjaa ei saa jättää käyttämättä. Uskoni on ehkä erilaista kuin ns. uskovien, mutta perusta on kuitenkin sama. Onhan meillä monia herätysliikkeitäkin ja ne hyväksytään, vaikka uskossa on eroja. Minulle riittää, että hoidon aluksi ajatuksissani annan hoidon kulun Jumalan johdettavaksi, ei minulla ole parantamisen osaamista, Jumala sen tekee. Mutta näin kun sanon, niin alkaa tivaaminen miten uskon ja kun sanon, että hyvin yksinkertaisesti: Isään, Poikaan ja Pyhään henkeen, Jumalan armoon ja Jeesuksen lupaukseen, niin se ei riitä. Paholaisen palvelija olen niin helluntailaisen kuin heränneen mielestä. 

Ihmiset arvioivat toisiaan tuomiten mutta vain Jumala näkee sinunkin sydämeen. En näe mitään estettä sille etteikö Jumala voisi valita parantamaan sinutkin. Tottakai voi eikä Hän kysele lupaa siihen ihmisiltä.

Jumalalle on ihan kaikki mahdollista.

Saa parantaa vaikka sitten Sapattinakin:) Hyvää tekevälle nurjamielisenä olo ei ole hyvä juttu. Jos sinä autat toisia pyytettömästi ja annetulla lahjalla en näe mitään estettä sille ettei voima voisi tulla Jumalaltakin.  Voi olla olemattakin mutta hedelmistään te heidät tunnette sanoi Kristus:)

Jumala voi valita kenet katsoo sopivaksi. Ole sinä rauhallisella mielellä ja anna ihmisten tuomita edessään omia juttujaan. Jeesus Kristus ja Pyhä Henki kyllä on kirkastava tekosi jos ne ovat hyviä ja oikeita.

Vierailija
74/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaistoan jos joku läheinen on suuttunut minulle, vaikka esittää muuta. Vuosia luulin, että kuvittelen, mutta elämän varrella olen huomannut että nämä pitääkin paikkansa. Ikään kuin saan vahvan tunteen, että henkilö kantaa nyt minulle kaunaa. Uskomatonta kyllä, olen nykyisin huomannut, että pystyn jopa lukemaan ajatuksia. En siis selkeitä lauseita tms vaan ikään kuin näyn, jota ei silmillä nähdä vaan mielellä. Uskon, että tähän on olemassa tieteellinen selitys, jota ei vielä ole osattu todentaa vaikka viitteitähän on. Uskon myös, että ihmiset ovat pohjimmiltaan aisteiltaan eläimiä, jos annamme niille mahdollisuuden.

Olen myös pari kertaa huomannut, että pystyn käsilläni aistimaan läheisen kipukohtia, jos laitan kämmenet lähelle ihoa ko.kohtaan. En tiedä miten, mutta jotenkin saan jännän tunteen ja varmuuden, että tässä se kohta on ja niin on ollutkin. Suvussani on menneisyydessä ns.parantajia ja noitia. Olisiko tässäkin joku luonnollinen vaisto ja herkkyys olemassa, jota ei vielä pystytä todentamaan. En osaa parantaa, mutta tunnen vain että tässä se on.

Samaa settiä on kun kerran lapsena lottosivat kaverin kanssa. Mun kättä poltteli tai kutitti tiettyjen numeroiden kohdalla ja tuntui että tähän on laitettava ruksi. Kyseiset neljä numeroa oli oikein. Kaverin valitsemat eivät olleet. Saimme muistaakseni kympin tai kaksi. Aikuisena ei enää samanlaista kihelmöintiä ole lototessa tullut.

Tämä voisi olla kuin omasta kynästäni. Tai ainakin osittain. Minä tavallaan tunnen kosketukseni toisen iholla, myös omalla ihollani samassa kohtaa. Voin myös aistia hermopisteet toisessa erittäin tarkasti. Tätä tuli käytettyä eduksi lapsena, kun nahistelin pikkusisarteni kanssa :D Yksi pieni ote tai tuikkaisu juuri täsmälleen oikeaan paikkaan sai aina otteet kirpoamaan. En osaa selittää tätä, mutta paras tapa ehkä kuvailla ilmiötä on, että kehoni tavallaan peilaa koskettamani ihmisen kehoa ja tämä itseasiassa toimii myös kohdallani eläimiin. Tunnen, mikä tuntuu eläimestä hyvältä.

Vierailija
75/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parantavia käsiä on koska rakkausenergia on Jumalan oma voima. Se on erilaista voimaa kuin muu energia ja kulkee kaikista esteistä huolimattakin. Rukous on rakkausvoiman kutsumista paikalle niin että ihmisen sielu on yhteydessä "suuroperaattori" Jumalaan. Se on langaton yhteys:) Sekunneissa ja välimätakoista huolimatta Jumala voi Pyhän Henkensä eli linkkinsä kautta lähettää parantavaa rakkausenergiaansa.

Hänhän LOI koko Universumin niin Hän jos kuka! Ja LOI ihmisen omaksi kuvakseen, että hän tietää mistä kivistelee.

Vierailija
76/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloinnin loppuminen tuntui yliluonnolliselle ja samalla ihanan vapauttavalle.

Vierailija
77/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella omituista mielestäni. Kun minä ja kaverini menemme yhdessä tiettyyn kauppaan, niin valehtelematta neljä kertaa viidestä tapahtuu jotain, joka seisauttaa kassajonon, kun olemme jonottamassa. Ja nimen omaa silloin, kun me olemme jonossa. Yksin ei tapahdu koskaan näin kyseisessä kaupassa. Käymme usein siinä kaupassa yhdessä ja yksin, joten vertailukohtaa kyllä löytyy. Tästä on muodostunut ehkä jo jonkinlainen vitsi, koska tulee hieman hurrattua, kun jono ei jumitu jonkin ongelman vuoksi.

Vierailija
78/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on ikuinen vakava ja tosi ei hän mitään höpöttelyjä tarvitse jos hän parantaa missä. Se on niin iso asia. Päinvastoin turhanhokemisesta varoitettiin. Jumala on sellainen on joko ei tai kyllä mitään lisäämättä. Siksi viestit ovat joskus huvittavan yksinkertaisia :) Mutta aina sellaisia jotka yleensä heti sekunneissa käsittää ko ihminen. Joskus kaikki aukeaa vasta kun siten tapahtuu.

Vierailija
79/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manipuloinnin loppuminen tuntui yliluonnolliselle ja samalla ihanan vapauttavalle.

Joo. Tunnetaankohan sama tyyppi??

Minä ainakin tunnet teidät kiusaajahengiksi, ihan nimetkin tiedän ja naamatkin.

Vierailija
80/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JATKUU

Jäin sitten   vielä yksin yöksi, kun minulla oli  pidempi ajomatka kuin äidillä enkä aikonut pelätä mitään kolinoita. Yöllä nousi ukkonen ja valvoin sen vuoksi,  nukkumapaikkani oli alakerran sohva.  Pötkötin siinä ukkosta kuulostellen kun kuulin äkisti muutakin, nainen itki yläkerrassa. Semmoista itkua ja voivottelua, luulin jonkun  naapurin dementikon pääseen sisään kunnes ääni muuttui eläimelliseksi rääkynäksi enkä jäänyt katsomaan mikä hullu siellä on vaan juoksin ulos. Kirkonkylällä ei ollut omia poliiseja, enkä halunnut odottaa että partio saapuu jostain hevonkuusesta  katsomaan minua kuin hullua (joku rääkyy yläkerrassa) vaan kömmin autoon nukkumaan. Aamulla kaikki näytti olevan normaalisti ja olin jo pistämässä tapahtunutta mielikuvituksen  piikkiin kun   joku  laskeutui  raskain askelin yläkerrasta jonka olin juuri todennut tyhjäksi. Juoksin ulos taakse katsomatta.