Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?

Vierailija
06.04.2019 |

Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.

Kommentit (3693)

Vierailija
81/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinpä kirjoitti:

Jos joku jää pelkäämään tai säikähtää kovasti, kun on "nähnyt" yöllä jonkun hahmon (esim. enkeli, äiti), hyvin moni täälläkin kerrotuista tarinoista selittyy unihalvauksella, joten ei hätää.

Kannattaa vaan muistaa mitä rakkaus on biologin mielestä- se on ihan jotain muuta Raamatussa, kuin kemiallinen ja sähköinen tuote.

Vierailija
82/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kun asuin silloisen poikaystäväni, nykyisen mieheni kanssa vielä vuokra-asunnossa aika vanhassa kylässä Englannissa, varsinkin hän koki yliluonnollisen oloisia ääniä. Menin yleensä aikaisemmin nukkumaan ja hän jäi vielä dataamaan tietokoneelle, ja sanoi usein kuulevansa makuuhuoneesta kuuluvia askeleiden ääniä ja luulleensa, että minä olin noussut sängystä vaikka en ollut. Kerran hän kuuli näitä samoja askeleiden ääniä itse maatessaan sängyssä, ja ne kuulemma pysähtyivät aivan sängyn vierelle. Minä en näitä ääniä koskaan kuullut, mutta kuulin kyllä sen, kun ne tulivat seinän takana olevasta keittiöstä minun ja mieheni istuessa olohuoneen sohvalla. Me molemmat kuulimme ne ja menimme oikein katsomaan, mutta eihän siellä ollut ketään. Sillä puolella ei ollut myöskään seinänaapureita ja asuimme ylimmässä kerroksessa joten ääni ei voinut tulla muualtakaan. Kerran myös keittiövalaisimen hehkulamppu räjähti ja olohuoneen TV meni usein itsestään päälle. Aloin joskus marmattamaan tyyliin "sitten kun maksat sähkölaskut, voit käynnistellä laitteita mutta et sitä ennen". Mies oli vähän kauhuissaan tällaisista puheista. Sitä seuraavassa vuokra-asunnossa ei tällaista tullut esiin, mutta ilolla odottelen mitä nykyinen yli 100-vuotias asumus vielä tarjoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karismaattiset liikkeet luotiin Toronton vapaamurareitten tuutista kaikki hajottamaan Luterilainen ja anglikaaninen kirkko. Älkää ihmetelkö niitä ja nitten oppeja ja vaikutteita katolisessa kirkossa sama jesuiittain henki. Hedelmistään te heidät tunnette.

Vierailija
84/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin pikkutyttö, muutimme taloon jossa tapahtui kaikenlaista vain "vähän oudosta" " hiivatin creepyyn." Se kuusi vuotta minkä siinä asuimme, järkytti pahasti  vanhempiani joiden uskomusten mukaan kuollut menee jumalan luo, tai sinne kuumempaan paikkaan  eikä jää maan päälle pyörimään. Minä lapsena olin avoimempi ja reagoin hämmästelyllä ilmiöihin jotka saisivat nyt aikuisena hyppäämään vaikka ikkunasta karkuun !

- Vessassa oli jatkuvasti valot päällä, vaikka kukaan ei niitä sinne tunnustanut jättäneensä ja lavuaarin reunalla olevasta maljakosta heitettiin tekokukat toistuvasti lattialle.

- Epämääräistä mölinää kuin joku huutaisi siansaksaa putkiloon, märkien jalkojen läpsytystä.

- Sänkyni päädyssä pieni mies jolla korkea hattu, äitini selitti sen olleen nukkumatti. Sama tyyppi oli seisoskellyt myös vanhempieni makkarissa.

- Pihalla liikuskeleva baskeripäinen mummo, joka katosi lähestyessä eikä jättänyt jälkiä lumeen.

- Kattoon yltävä tumma varjomainen hahmo jolla näytti olevan siivet mutta ei päätä, tämä hahmo järkytti eniten äitiä joka  uskoi enkeleihin ja puhui minulle aina suojelusenkeleistä. Onneksi tämä "enkeli" näyttäytyi vain kerran.

- Toiseen paikkaan siirtyviä ja  kokonaan kadoksiin jääviä tavaroita jotka yhdessä hetkessä olivat siinä ja toisessa ei ( karkkipussi, ruuvimeisseli, hiusharja).

- Naapurin pikkupoika pelkäsi ihan tosissaan pihamme huonokuntoisessa vajassa asuvaa Rölliä, joka ei kuitenkaan ollut telkkarin hassu Röllipeikko. " Ei Lölli vaan Lölli!" . Pojan pelko oli liian voimakasta ja pitkäkestoista ollakseen pelkkää mielikuvitusta tai huomion  hakua.

- Näin kerran ukkosen aikaan  vajan  takaa kyyryssä juoksevan ison mustan hahmon jolla oli takkuinen tukka ( Nykylapsi olisi ehkä kuvaillut sitä Harry Potterin Hagridiksi, mutta tuolloin ei mistään Pottereista ollut tietokaan)  ja keppi kädessä, hahmo juoksi isän auton  taakse mutta ei ollut enää siellä kun huusin isälle asiasta  ja isä tienkin meni tarkistamaan. Ja katsoin autoa koko ajan, hahmo ei poistunut sen takaa !  Oliko se    "Lölli?"

Hulluinta on että kyseessä oli 70-luvun  valoisa 1-kerroksinen tiilitalo eikä mikään sokkeloinen, hämärä , sodan aikainen rintamiestalo .

Jos teillä esiintyi seismistä tärinää? On tutkittu fakta, että maan tärinä jota ihminen ei itse havaitse, liikuttaa silmiä aiheuttaen aavenäkyjä.

Vierailija
85/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten kun asuin silloisen poikaystäväni, nykyisen mieheni kanssa vielä vuokra-asunnossa aika vanhassa kylässä Englannissa, varsinkin hän koki yliluonnollisen oloisia ääniä. Menin yleensä aikaisemmin nukkumaan ja hän jäi vielä dataamaan tietokoneelle, ja sanoi usein kuulevansa makuuhuoneesta kuuluvia askeleiden ääniä ja luulleensa, että minä olin noussut sängystä vaikka en ollut. Kerran hän kuuli näitä samoja askeleiden ääniä itse maatessaan sängyssä, ja ne kuulemma pysähtyivät aivan sängyn vierelle. Minä en näitä ääniä koskaan kuullut, mutta kuulin kyllä sen, kun ne tulivat seinän takana olevasta keittiöstä minun ja mieheni istuessa olohuoneen sohvalla. Me molemmat kuulimme ne ja menimme oikein katsomaan, mutta eihän siellä ollut ketään. Sillä puolella ei ollut myöskään seinänaapureita ja asuimme ylimmässä kerroksessa joten ääni ei voinut tulla muualtakaan. Kerran myös keittiövalaisimen hehkulamppu räjähti ja olohuoneen TV meni usein itsestään päälle. Aloin joskus marmattamaan tyyliin "sitten kun maksat sähkölaskut, voit käynnistellä laitteita mutta et sitä ennen". Mies oli vähän kauhuissaan tällaisista puheista. Sitä seuraavassa vuokra-asunnossa ei tällaista tullut esiin, mutta ilolla odottelen mitä nykyinen yli 100-vuotias asumus vielä tarjoaa.

Onko tää 100 -v asumus Englannissa vai Suomessa, haluatko kertoa? Kiinnostaa vaan siksi kun suomalaiset ovat aika maanläheisiä ja vaistojaan tunnistavia yhäkin... että onko Suomessa.

Se on nyt varmaa että puu elää ja paukkuu, jokapaikassa ainakin ja ainakin pakkasessa ja säänvaihteluissa meilläpäin.

Vierailija
86/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kapakasta tullessa laittanut pakastepitsan pitsagrilliin ja nukahtanut olohuoneen sohvalle. Edesmennyt isäni ravisteli minua olkapäästä kunnes heräsin ja huomasin pitsan jo paistuneen hieman korpuksi. Ei ollut kuitenkaan ehtinyt vielä syttyä palamaan, kiitos isäni huolenpidon.

Juuri näin:)

Vierailija
87/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tämä palsta on kuin hollo-tupa....

Vierailija
88/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologisen äitini lisäksi minulla oli äitipuoli, joka tuli kuvioihin ollessani teini-ikäinen emmekä tulleet toimeen. Äitipuoli valitti meikkaamisestani, vaatteistani ja koetti laittaa minulle ihan pikkulasten kotiintuloajat, tyyliin viikonloppuisin kello 19. En ollut mikään vaikea teini, noudatin kyllä järkeviä sääntöjä mutta äitipuoleni sai minusta kunnes rebelin esiin !  Olin 25-vuotias kun äitipuoleni sitten yllättäen kuoli suihkuun, isä oli ihmetellut miksi oli niin pitkään pesulla ja murtanut lopulta oven. 

Pari viikkoa äitipuolen kuoleman jälkeen olin yksin tämän ja isän yhteisessä asunnossa. Kun maleksin kahvikupin kanssa ympäriinsä, huomasin rippi ja ylioppilas-kuvieni olevan käännetty ympäri, kun kysyin tätä  myöhemmin isältä kielsi koskeneensa niihin.  Keittiössä ostamani pullapussi hyppäsi keskeltä pöytää lattialle kun kävin tupakalla. Kaikista hirvein juttu ja se, joka ajoi minut tukka putkella ulos asunnosta oli kun suihku meni itsekseen päälle! Soitin isälle että juodaan pullakahvit toiste, tuli migreeni. 

Pari vuotta myöhemmin kovassa humalassa isä paljasti asunnossa tapahtuneen "kaikkee hulluu  " hautajaisia edeltäneinä päivinä ja parina niiden jälkeenkin.  Suihku oli mennyt pariinkin kertaan itsekseen päälle, valokuvia oli tippuillut ja isä oli nähnyt punahiuksisen hahmon keittiön ikkunassa. Oli kuulemma syönyt pahasti  jumalaan, mutta ei kummituksiin uskovan miehen maailmankuvaa. 

Jumalaan uskovien tulisi kyllä uskoa myös riivaajiin ja henkiin. Ks. Raamattu. Ei "kummituksiin", mutta siihen että henkimaailma on todellinen.

Henkivallat ovat mutta meille kristityille ollaan kerrottu ettei niillä ole lupaa eikä valtaa meihin. Ja että Kuolemassa me joudumme ensin joko Paratiisiin tai Tuonelaan ja vasta sitten nousemme viimeisenä Tuomiopäivänä vastaamaan tekosistamme ja uskostamme tai uskomattomuudestamme.

Tuonela on todellinen paikka kuten Paratiisikin- tuo taivaan esikartano. Jeesus meni kuoltuaan vapaasti molempiin paikkoihin,  (tavikset eivät voi siirtyä niitten paikkojen välillä) ja ryövärille  jeesus lupasi olevansa paratiisissa kanssaan koska ryöväri kääntyi. Raamattu sanoo, että Jeesus meni alas Tuonelaan ja saarnasi siellä vangittuina oleville hengille. Eli heitäkin on Tuonelassa.

Ei tiedetä miksi Jeesus meni Hengille saarnaamaan mutta ehkä siksi koska Juudas hirtti itsensä kun petti Jeesuksen, ehkä hän neuvotteli vielä sellaisten kanssa esim.

Sen sijaan kuolleilla ei ole lupa tulla elävien puolelle, en tiedä pääsevätkö he esim valeasussa tänne yhä. Kaikki on mahdollista. Jeesukseen uskova ei heidän seuraansa pyri eikä pyytele elämäänsä. Eivätkä ne voi vahingoittaa keritittyjä.

Toisaalta voihan olla että joku kääntynyt Tuonelasta käy tekemässä vaikka hyvääkin ja varoittamassa tms.

Kuollut siis kuolee ruumiillisesti ensin mutta saa erilaisen ruumiin ja menee Paratiisiin tai Tuonelaan, triippuen uskooko ylösnousemukseen.

Tuli mieleen että jos Jeesus neuvottelee Tuonelassa vangittujen Henkienkin kanssa että hän niinkuin toimisi heidän kanssaan varoittelijana tai muuta. Turvaisaa se  sitten olisi, monet kertovatkin että hengen näkemisestä koitui suojelusta tai muuta hyvää. Toiset taas kertovat enemmän mustan enkelin vaikutuksesta.

Jos Jeesus meni alas Tuonelaan saarnaamaan vangittuina oleville hengille niin sielläkin on yhä taistelu sieluista joten ylläoleva jako on mahdollinen, Toiset henget tulevat hyvissä aikeissa ja toiset ei hyvissä. Riippuen onko Jeesus vaikuttamassa.

Jeesushan voi pyytää siellä Tuonelassa olevalle vangitulle hengelle vaikka että ok tupeksit mutta vapautan sinut Paratiisiin ja elämään jos käyt sovittamassa hyvällä työllä jollekin elävälle tekosesi vaikka vaan esiintymällä suojelijana vielä kerran tms. Hänhän saarnasi siellä Raamatun mukaan, ja neuvotteleminen on juuri tuollaista ....

1 Piet 3:

18 ¶ Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,

19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

Vierailija
89/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin halloweenin tienoilla kanava Friin kummitusohjelmia joita tuli useita putkeen, lapset olivat isällään ja join viiniä mutta kännissä en ollut. Äkkiä yläkerrasta kuului kova jysähdys  ja mennessäni katsomaan totesin vannan pudonneen pesukoneen päältä, vaikka järkeeni ei mahtunut miten se siitä saattoi omia  aikojaan hypätä.  Alkoi ahdistaa niin, että piti ruveta katselemaan Pelle Hermannia .

Vierailija
90/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä !

Vierailija
91/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en laskisi tätä yliluonnolliseksi, mutta tosi erikoinen juttu kyllä. Luultavasti tähän löytyy luonnollinen selitys. Kerran kotonamme vessan ovi oli lukossa sisäpuolelta vaikka kukaan ei siellä ollut. Vain minä ja mies kotona ja yhdessä ihmettelimme miten se on voinut mennä lukkoon sisäpuolelta. Onneksi sellaisen lukon saa esim. veitsellä käännettyä auki niin että ovi saatiin auki. Olisiko selitys ehkä se, että lukko on ollut jo menossa kiinni ja naksahtanut kiinni kunnolla, kun ovi on ulkopuolelta työnnetty kiinni? 

Vierailija
92/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, aina uskottelen itselleni että voin lukea näitä juttuja keskellä kirkasta päivää uudessa, valoisassa yksiössäni. Aina olen väärässä enkä ikinä opi, ihan yhtä paljon alkaa puntti tutista. Silti lisää näitä kiitos

Vierailija
93/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Se olisi ollut yliluonnollista, jos mies olisi pyytänyt joskus anteeksi. Olisin ehkä pamahtanut jopa uskoon.

Vierailija
94/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karismaattiset liikkeet luotiin Toronton vapaamurareitten tuutista kaikki hajottamaan Luterilainen ja anglikaaninen kirkko. Älkää ihmetelkö niitä ja nitten oppeja ja vaikutteita katolisessa kirkossa sama jesuiittain henki. Hedelmistään te heidät tunnette.

Kaikki uskikset ovat sekaisin, etkä sinä ole poikkeus, ole hyvä.

Voisiko tämän uskonto-väittelyn lopettaa tässä ketjussa kiitos? Tehkää vaikka oma ketju sitä varten, mutta älkää pliis pilatko tätä ketjua tuolla väittelyllä mille ei kuitenkaan koskaan saada päätöstä. 

Vierailija
95/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin halloweenin tienoilla kanava Friin kummitusohjelmia joita tuli useita putkeen, lapset olivat isällään ja join viiniä mutta kännissä en ollut. Äkkiä yläkerrasta kuului kova jysähdys  ja mennessäni katsomaan totesin vannan pudonneen pesukoneen päältä, vaikka järkeeni ei mahtunut miten se siitä saattoi omia  aikojaan hypätä.  Alkoi ahdistaa niin, että piti ruveta katselemaan Pelle Hermannia .

Holloween :) Mutta pesukone kerää lämpöä ja vanna lie muovia joten lämpötilojen erilaisuus voi paukauttaa muoviesineen ilmaan.

Vierailija
96/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen menevät.

Uskon että erilaisia lahjoja on jaettu ihmisille ja kun ne ovat hyvässä käytössä ei niissä ole mitään tuomittavaa. Kirjastossa oli mielenkiintoisia eepoksia aiheeseen liittyen. Vanhoissakin teoksissa on yllättävän paljon ihan tismalleen samoja kokemuksia kuin aivan uusissa.

Vierailija
97/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Pelle Hermanni on ihan kauhuleffan arvoinen kokemus, pelkäsin ainakin lapsena niin hitosti!

Vierailija
98/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on useita: 

-Lapsena äitini sanoi, että vintissä istuu joku hattupäinen varjohahmo. Nauroin äidille, mutta ollessani olohuoneessa yhdessä paikassa, jossa en yleensä seiso ja kääntyessäni pois ko. paikalta, siihen tismalleen samaan paikkaan rysähti todella painava paksua lasia oleva lasi-puulyhty, joka irtosi katosta. Äiti kertoi jälkikäteen, että hattupäinen hahmo oli ollut vintillä juurikin sillä kohtaa. Jos lyhty olisi pudonnut päähän, olisi hengenlähtö saattanut olla lähellä

-Näin unessa samalla kylällä asuvan miehen kuolevan erään kaupungin Shellin vessaan. Aamulla herätessäni kuulin, että ko. mies oli kuollut ja jälkikäteen kuulin, että Shellin vessaan

-Olen äärimmäisen herkkä ihminen ja silloin kun minulla on kovaa stressiä, niin poksauttelen lamppuja ympärilläni

-Samoin telkkari menee itsestään päälle, jos stressi on äärimmäisen suuri 

-Kaverin telkkarille kävi sama juttu, kun oli kylässä

-Kaverini sanoo näkevänsä jonkun vaalean hahmon liikkuvan eteisessä vain ja ainoastaan silloin, kun minä olen kylässä heillä

-Olen ollut lähiomaisen kuollessa kahdestaan henkilön kanssa ja tunsin, kuinka sielu jätti ruumiin jo ennenkuin ko. henkilö kuoli

-Olen nähnyt stressin aikana (tuo stressi on minulle se avainsana) ns. "valveunia", jolloin näen lyhyitä, tai pidempiäkin välähdyksiä mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan, elokuvan tapaan ja asiat tapahtuvat sitten tismalleen samalla tavalla kuin ne olen nähnyt

-Kerran kertoessani kummitusjuttuja siskojeni kanssa, vielä elossa oleva ja äärimmäisen rauhallinen koiramme hyppäsi yllättäen meidän yli, meni avoinna olevan, pimeän ja rempassa olevan rintamamiestalomme huoneen ovelle ja alkoi vihaisesti murista, niin että koiran niskakarvat olivat pystyssä

-Parikymppisenä tein siivousta yhdessä isossa toimistossa. Olin siivonnut jo ko. rakennusta koko kesän ajan, kun yhdellä kertaa tunsin tosi inhottavan fiiliksen suoraan selkäni takaa, melkein käsin kosketeltavan. Käsikarvat nousivat pystyyn ja samoin tunsin hiuksissa jännän sähköisen fiiliksen ja en saanut henkeä, se fiilis oli jotain pahaa / ilkeää. Minun oli pakko lopettaa siivous ja lähteä kesken pois, kun en vain yksinkertaisesti pystynyt olemaan siellä enää. En ole koskaan ennen, enkä jälkeen kärsinyt esim. paniikkihäiriöistä tms., eli sitä se tuskin oli, mutta kuulin, että kyseinen rakennus oli avainpaikkoja sisällissodan aikana ja ko. rakennuksessa oli säilytetty myös ruumiita

Vierailija
99/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui aivan muutama päivä sitten. Asun ulkomailla ja olin illalla partsilla röökillä. Hiljainen ilta, pimeä taivas, jonne killistelin aikani kuluksi. Yhtäkkiä taivaalle ilmestyi kirkas valopallo, se kulki länsi-itäsuunnassa aika hitaasti ja äänettömästi. Pallo tuli talon takaa, asuntomme on siis itäänpäin. Katselin pallon kulkua, se oli täysin äänetön ja liikkui tasaisesti itää kohti, kunnes katosi taivaanrannalla oleviin pilviin.

En tiedä, mikä se oli. Ei ainakaan lentokone, drone eikä helikopteri.

Plasmapallo ydinvoimaloista karkaa noita. On Youtubellakin kuvattu, yleensä punertava.

Kiitos, tuo olisi muuten hyvä selitys, mutta kun täällä ei lähimainkaan ole ydinvoimalaa. Ja värikin oli aivan kirkas, ei punertava. Täytyy nyt kyllä vielä katsoa Youtubesta kuvia!

Vierailija
100/3693 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kohtasi äärimmäinen suru ja kriisi kun miesystäväni kuoli yllättäen. Parin päivän sisällä kotoani poksahtelivat kaikki lamput yksi kerrallaan ja sain säkäreitä joka paikasta. Ei ehkä yliluonnollista vaan jotain mille ei ole vielä löydetty selitystä.