Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Suututtaa kirjoitti:
Mulla kans äidinkielen osiossa "omat vastaukset" ihan mitä sattuu eikä sellaisia mitä oikeasti vastasin.
Onko nämä nyt niitä jotka on hehkuttanut omia pisteitään pelkkien oikeiden vastausten perusteella, ja sitten kun saivat ne omat vastauksensa, tulikin tiputus maanpinnalle?
Minun käsitykseni mukaan et ole enää seuraavalla kerralla ensikertalainen.
Se äikän vika kysymys oli liian tulkinnanvarainen. Kun koko teksti pohjautui ympäripyöreästi noiden kahden asian välille ja arvalla heitin sen toisen joka nyt oli ensin oikein ja sit väärin. Musta niistä molemmista pitäis saada pojo.
Suututtaa kirjoitti:
Mulla kans äidinkielen osiossa "omat vastaukset" ihan mitä sattuu eikä sellaisia mitä oikeasti vastasin.
Kuinkahan monella on selvästi vastaus vaihtunut, eli eri kuin mitä vastasi?
Siis voisiko ystävällisesti joku laskea pisteeni:
esivalintamateriaali 33/40
englanti 6/10
äidinkieli 13/15
matikka 14 oikein, 1 en tiedä.
Ja jos näistä nyt lähtee 1,3 väärästä vastauksesta niin alan itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa kirjoitti:
Onko nämä nyt niitä jotka on hehkuttanut omia pisteitään pelkkien oikeiden vastausten perusteella, ja sitten kun saivat ne omat vastauksensa, tulikin tiputus maanpinnalle?
Otin aiheen esille, koska on ilmennyt että muillakin on ollut äidinkielen osiossa ihan höpöhöpö vastauksia. Kyse voi olla järjestelmävirheestä. Ei auta kun antaa palautetta ja toivoa parasta. Harmittaahan se, jos jatkoon pääsy kaatuu tuohon.
Vierailija kirjoitti:
englanti 6/10
äidinkieli 13/15
62.1 nopeasti laskettuna
80-(13x1.3+1)
Vierailija kirjoitti:
englanti 6/10
äidinkieli 13/15
Voi herra jumala, en halua olla kus”pää mutta miten tämä pisteiden lasku voi tuottaa näin paljon päänvaivaa?
Sait siis oikeita vastauksia yhteensä 66
Vääriä 14
Yhdestä menetit vain pisteen, et saanut siitä miinusta
Eli 13x0,3 = 3,9
66-3,9= 62,1 siinä on pistemääräsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa kirjoitti:
Otin aiheen esille, koska on ilmennyt että muillakin on ollut äidinkielen osiossa ihan höpöhöpö vastauksia. Kyse voi olla järjestelmävirheestä. Ei auta kun antaa palautetta ja toivoa parasta. Harmittaahan se, jos jatkoon pääsy kaatuu tuohon.
Tottakai harmittaa, mutta entä jos onkin epähuomiossa klikannut väärään kohtaan, tai pohtinut kahta eri vastausta ja muistaakin vastanneensa oikein vaikka vastasikin väärin?
Oma tietokoneeni ainakin on joskus hieman hidas, ja kun rullailee alaspäin ja klikkaa jotain, rullaa taas alaspäin ja klikkaa, huomaakin, että on ihan väärissä kohdissa.
Onko kellään kokemusta tamkin röntgenhoitajan pääsykokeista? Tai muiden valintaryhmässä 2 (bioanalyytiko, suuhygienisti yms) olevien kokeista, käsittääkseni siinä on kaikilla sama koe
Hei, te huolestuneet! Ei täällä oikeasti ole, kuin ehkä kourallinen saanut yli 70p ja nekin on ripoiteltu ympäri Suomea ja vielä eri linjoille. Taso on joka vuosi sama, että +50p voi päästä lähes mihin vaan. Tämä palsta on täynnä noita 78p trolleja. Eivät vaan viitsi sen takia tänne enää kirjoittaa mitään järkevää, koska ovat lähteneet jopa esivalintakokeisiin ilman valmistautumista ja saaneet sen n.30p. Sitten purkavat pahaa oloa tänne. Kyllä, jotkut saavat siitä mielihyvää.
Ja kyllä niitä materiaaleja kannattaa silti lukea, vaikka ei tulisi valituksi, ei se oppi ikinä hukkaan mene. Itsensä sivistäminen on aina plussaa. Jos ei ensi kerralla onnistu, niin ehkä seuraavalla. Mulla meni 2 yritystä, ennen kuin pääsin opiskelemaan fyssariksi. 3. kerta toden sanoi.
Tsemppiä kaikille!!!
Vierailija kirjoitti:
Hei, te huolestuneet! Ei täällä oikeasti ole, kuin ehkä kourallinen saanut yli 70p ja nekin on ripoiteltu ympäri Suomea ja vielä eri linjoille. Taso on joka vuosi sama, että +50p voi päästä lähes mihin vaan. Tämä palsta on täynnä noita 78p trolleja. Eivät vaan viitsi sen takia tänne enää kirjoittaa mitään järkevää, koska ovat lähteneet jopa esivalintakokeisiin ilman valmistautumista ja saaneet sen n.30p. Sitten purkavat pahaa oloa tänne. Kyllä, jotkut saavat siitä mielihyvää.
Ja kyllä niitä materiaaleja kannattaa silti lukea, vaikka ei tulisi valituksi, ei se oppi ikinä hukkaan mene. Itsensä sivistäminen on aina plussaa. Jos ei ensi kerralla onnistu, niin ehkä seuraavalla. Mulla meni 2 yritystä, ennen kuin pääsin opiskelemaan fyssariksi. 3. kerta toden sanoi.
Tsemppiä kaikille!!!
Ja vielä sen verran kommentoin, että ei ne teidän vastaukset mihinkään ole muuttuneet. Olette vaan vastanneet väärin. Tätä sattuu KAIKILLE! Itse olin aivan 100% varma, että olin vastannut joihinkin kysymyksiin muuta, mutta otin viime sekunneilla Ctrl+P+Enterillä paperit kouraan. Kyllä ne pallurat oli aivan siellä mihin olin ne laittanut. Kiireessä tulee tehtyä virheitä. Ihan Jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
englanti 6/10
äidinkieli 13/15
62.1 nopeasti laskettuna
80-(13x1.3+1)
Kiitos 🙏🏻
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta tamkin röntgenhoitajan pääsykokeista? Tai muiden valintaryhmässä 2 (bioanalyytiko, suuhygienisti yms) olevien kokeista, käsittääkseni siinä on kaikilla sama koe
Kaipailen myös kokemuksia jos löytyy 😊 Pääsykoe edessä toivon mukaan!
Kun kyse olisikin vain "joistakin" palluroista, sattuuhan sitä varmasti kaikille. Kun kyse on kymmenestä vastauksesta, siis varsin merkittävästä pistemäärästä, voi asiasta kyllä vähintäänkin kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Kun kyse olisikin vain "joistakin" palluroista, sattuuhan sitä varmasti kaikille. Kun kyse on kymmenestä vastauksesta, siis varsin merkittävästä pistemäärästä, voi asiasta kyllä vähintäänkin kysyä.
Kerro ne kymmenen kohtaa, niin pohditaan yhdessä, oliko niissä jotain ongelmaa? Jos 9/10 hakijasta saa ne oikein ja sinä väärin, niin kuvitteletko, että työryhmä on muuttanut sinun vastauksiasi tms. Vielä on hetki valittaa :) Ja en väheksy merkitystä, mutta joskus oikea vastaus saattaa löytyä peilistä.
Diakiin sairaanhoitaja tai terveydenhoitaja; 64 pistettä. Oon toiveikas että pääsisin pääsykokeisiin, mutta niihin se kouluun pääsy viimeksikin kaatu :/
Vierailija kirjoitti:
Diakiin sairaanhoitaja tai terveydenhoitaja; 64 pistettä. Oon toiveikas että pääsisin pääsykokeisiin, mutta niihin se kouluun pääsy viimeksikin kaatu :/
Hyvät pisteet sulla :)
Negatiivinen ajattelu romukoppaan ja olet oma itsesi pääsykokeissa!
Tänä vuonna tärppää!! :)
Jos tästä keskustelusta ei tuu päänsärkyä, niin ei sitten mistään.