Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15. Mikä on tekstin pääsanoma?
-0,3 Vanhempien tulee aina päästä tutustumaan lastensa potilastietoihin.
1 Tietosuojan noudattaminen on mahdotonta, jos halutaan asettaa etusijalle alaikäisen oikeus päättää omista asioistaan.
-0,3 Ristiriita tietosuojan ja lapsen hyvinvoinnin välillä pitäisi aina ratkaista tapauskohtaisesti.
-0,3 Ei vastaustaOnko siis oikea vastaus "Ristiriita tietosuojan ja lapsen hyvinvoinnin välillä jne..."?
Sain juuri äsken sähköpostia että Ristiriita vastaus oli oikein ja se huomioidaan pisteytyksessä!
Sama viesti tuli mulle, kannatti valittaa!
Mulla tuo sama mutta en ole valittanut. Eikö kaikki saa ne pisteet jos tuo vaihtoehto hyväksytään oikeaksi vai pitääkö valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei tsiissus, 57 pistettä.. Ihan typeriä virheitä, ärsyttää.. Hyvästi pääsykokeet.
Typerämpää on tuollainen ettei ota edes selville pisterajoja ja mieti realistisesti omia mahdollisuuksia. Sain aiemmissa soteleissa 50-55p.ja pääsin helposti pääsykokeisiin useamman kerran noilla pisteillä. Ja pääsykokeista sisään, opiskelen nyt.
En ole kyllä kovin huolissani tasosta kun täälläkin huomattava osa on hukassa jo ihan perusasioiden kanssa (kuinka omat pisteet lasketaan, huomioidaanko virheellinen merkintä oikeissa vastauksissa kaikilta ym.). Kuinka te ylipäänsä pärjäätte elämässä?
Hakiko kukaan Vaasaan terveydenhoitajaksi? Sain 52p ja vähän jännät paikat riittääkö jatkoon vai ei...
Meneekö se nii että jos pääsee vaikka kolmanneks korkeimpaa hakutoiveen pääsykokeisiin, nii voidaan myös valita ekaa hakutoiveesee? Jos pisteet riittää
77,6 pistettä, ihan huikee fiilis. Metropolian pääsykokeisiin siis mennään.
Mulla myös yli 70 ja Metropoliaan hain. Millaisia pääsykokeita on kyseisessä koulussa ollut?
Vierailija kirjoitti:
Miten laskit pisteesi? Tuollaisia pisteitä ei voi saada...
Lot kirjoitti:
Hakiko kukaan Vaasaan terveydenhoitajaksi? Sain 52p ja vähän jännät paikat riittääkö jatkoon vai ei...
Mä hain vaan sh-puolelle ja sain 63p - sen luulis riittävän. Kyllä uskoisin, et toi vois riittää...Riippuu yleisestä tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän voi. Kaksi väärin.
64,4p. Nyt jännitän, pääsenkö pääsykokeisiin. Hain metropoliaan toimintaterapeutiksi ja laureaan terveydenhoitajaksi, monimuotototeutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli myös kaksi väärin eli sain 77,4. Miinuspisteitä 0,6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miinusta tulee 1,3 per virhe jos täydestä lasketaan alaspäin. Olet laskenut omasi siis oikein, mutta aiempi 77,6 ei ole mahdollista muuten kuin miinustamalla pelkästään sen 0,3 per virhe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miinusta tulee 1,3 per virhe jos täydestä lasketaan alaspäin. Olet laskenut omasi siis oikein, mutta aiempi 77,6 ei ole mahdollista muuten kuin miinustamalla pelkästään sen 0,3 per virhe?
Tarkoitin saaneni siis 78 pistettä ja siitä miinukset vääristä vastauksista, virallisesti kun miinuspiste on 0,3. Tällä tuskin on niin suurta väliä. Aiempi on mahdoton, koska kahdesta virheestä miinustettu on 0,4.
Mikä ihmeen -1,3 ku miinusta sai -0,3 väärästä?
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä kovin huolissani tasosta kun täälläkin huomattava osa on hukassa jo ihan perusasioiden kanssa (kuinka omat pisteet lasketaan, huomioidaanko virheellinen merkintä oikeissa vastauksissa kaikilta ym.). Kuinka te ylipäänsä pärjäätte elämässä?
Jos hakee ensimmäistä kertaa ei noita pistelaskuja ei voi tietää. Ei ole sotelin sivulla pistelaskusta eikä kyllä ainakaan mun hakeman AMKin omilla sivuilla. Ja kun katsoin aiempia pisterajoja, max pisteetkin on vaihdellut (2016 max oli joku yli 110). Samoin nuo valittamiset vaihtelee eri korkeakouluissa, jos on ei-monivalinta niin noissa korjaukset aina yksilökohtaisia. Ja itse olen tosiaan hieman hukassa näissä perusasioissa mutta elämässä varmasti pärjään, tutkintoon on tulossa L:ää (ja mahd joku laskee Eksi) ja se oikea kohde on lääkis jonne olen valmistautunut tosissaan. Tämän tein kun kahteen paikkaan pitää hakea, mokaan varsinaisessa kokeessa tarkoituksella ettei mene ensikertalaisuus jos lääkis ei aukea. Eipä kovin empaattisia ihmisiä ole kouluttautumassa sote alalle, lääkiskeskusteluissa on paljon parempi henki. Se erinomaisuus täytyy nyhtää aika pienestä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen -1,3 ku miinusta sai -0,3 väärästä?
Tarkoitetaan ilmeisesti sitä oikeasta vastauksesta puuttumaan jäämään pistettä.
Muutama kysymystä on tullut SAMK:ista. SAMK ei tee esivalintakoeyhteistyötä eli ei täyty osallistua SOTELI esivalintakokeeseen ja varsinaisiin kokeisiin kutsutaan kaikki hakukelpoiset hakijat.
Onpas täällä ihmisillä hyviä pisteitä! Itse luin pari kertaa suurimman osan materiaaleista läpi tekemättä muistiinpanoja tms ja pisteet sen mukaiset : ( Pitää olla kuitenkin tyytyväinen näihinkin pisteisiin. Enkkua en treenannut ollenkaan ja jotkut tekstit luin vain kerran, siitäkin viikko-pari aikaa. Lukiosta aikaa se 16-vuotta. Paljoa ei kuitenkaan jäänyt puuttumaan viime vuoden pisterajaan verrattuna. Tuskin on menemistä ekan toivomuksen pääsykokeisiin. Toiseen kouluun samalle linjalle pääsee sen sijaan kokeeseen kaikki hakukelpoiset hakijat, joten jotain toivoa on sentään vielä jäljellä : ). Olisi varmaan kannattanut sittenkin lukea enemmän. Pitää olla tyytyväinen tähän yritykseen, kun uupumuksen ja ahdistuksen keskellä olisi huonomminkin voinut mennä. Muita, ketkä saivat huonompia pisteitä?
Korjataan kaikille, tietenkin.