Tammikuussa asuntokauppa oli tavallistakin hiljaisempaa.
Kommentit (41)
Juuri nyt on käänne parempaan tapahtunut.
Nämä väitteet ovat ihan vaan epätoivoisia hätähuutoja... kauppa ei käy ja sillä selvä.
Joulukuusta helmikuuhun on aina hiljaisempaa. Kannattaa siis ostaa tammikuussa ja myydä touko- tai elokuussa.
Minä otin asunnon nyt pois myynnistä myyn sitä uudestaan, kun hinnat ovat nousseet ja kauppa vilkastunut.
Jos jossain asunnon ostaja, joka on odottanut saavansa ostettua halvalla, kun vain odottaa, niin sori sille. Nyt olisi ollut hinnat alhaalla, seuraavan kerran myydessä ovat korkeammat hinnat.
Höpöhöpö, nythän asunnot viedään käsistä, ja hinnat nousevat raketin omaisesti.
T. Asiantuntijat
Naapuri pisti talonsa myyntiin, 100m2 okt vm. 2012, hintaa 310 000€, myytiin viikossa.
Hyvä tavara tekee kauppansa kun hinta on oikea.
Kannattaa myydä asunto vasta myöhemmin, kun hinnat ovat nousseet.
Harmi tietenkin ostajan näkökulmasta.
Niinhän suomalaiset ostavat osakkeitakin vasta, kun niiden hinnat ovat nousseet, eivät silloin, kun hinnat ovat matalalla.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri pisti talonsa myyntiin, 100m2 okt vm. 2012, hintaa 310 000€, myytiin viikossa.
Käsitys oikeasta hinnasta on subjektiivinen. Esimerkiksi minua ei kiinnosta myydä hyvää asuntoani hyvällä paikalla halvemmalla kuin mitä siitä saisin muutaman vuoden kuluttua. Jatkan siis asumista rauhassa ja myyn vasta, kun joku maksaa sen, mitä tästä haluan.
Ministeri Marttinen kehotti ostamaan asunnon, varainsiirtoveroa ei olla poistamassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä otin asunnon nyt pois myynnistä myyn sitä uudestaan, kun hinnat ovat nousseet ja kauppa vilkastunut.
Jos jossain asunnon ostaja, joka on odottanut saavansa ostettua halvalla, kun vain odottaa, niin sori sille. Nyt olisi ollut hinnat alhaalla, seuraavan kerran myydessä ovat korkeammat hinnat.
Minkä mekanismin ajattelit nostavan asuntosi hintaa/arvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitys oikeasta hinnasta on subjektiivinen. Esimerkiksi minua ei kiinnosta myydä hyvää asuntoani hyvällä paikalla halvemmalla kuin mitä siitä saisin muutaman vuoden kuluttua. Jatkan siis asumista rauhassa ja myyn vasta, kun joku maksaa sen, mitä tästä haluan.
No, kyllähän se tietty lopulta varmaan onnistuu haluamallasi numerolla, kun rahan arvo normaalisti puolittuu noin 20-30 vuodessa.
Toki vaatii sen että pysyt hengissä sinne asti ja edelleen et saa yhtään enempää ARVOA siitä kämpästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan. Kyllä 10 vuoden päästä tilanne on eri.
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinteistönvälittäjiltä kysytään, niin pohja on aina takana ja nyt on suunta ylöspäin, paras aika ostas.
Eniten valehteleva ja limaisin ammattikunta koko planeetalla.
Näin: pohja on saavutettu ja nyt alkaa nousu!
Vierailija kirjoitti:
Nämä väitteet ovat ihan vaan epätoivoisia hätähuutoja... kauppa ei käy ja sillä selvä.
Juuri uutisoitiin tuhansien asuntojen kaupoista ,Varma möi 5000 asuntoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyntähän se.Nyt täytyy muistaa,korkotaso on nyt se,mikä se tulee olemaan pitkään,noin 2% ja siihen marginaalit,isoa muutosta ei ole odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-talouskasvun, uskomatonta mutta totta, sitäkin on tulossa Suomeen jossain vaiheessa
-väestönkasvun, joka keskittyy jatkuvasti Helsinkiin
-alueiden eriarvoistumisen eli hyvien, rauhallisten kaupunginosien arvostus nousee, huonojen alueiden arvostus laskee
-asuntoni on täydellisesti peruskorjatussa talossa
-se että asuntoja on rakennettu hyvin vähän, eikä rakenneta edelleenkään, kun väestö kasvaa, tulee asuntopula
-täällä on paljon pieniä asuntoja, vähemmän perheasuntoja kuten omani
-yhä jotkut ihmiset yllättävää kyllä saavat lapsia ja haluavat muuttaa pienestä kaksiosta isompaan perheasuntoon, jonka vieressä on useita kouluja ja päiväkoteja kävelyetäisyydellä
Tässä nyt alkajaisiksi.
Lisätäänpä tuohon vielä
-jatkuva palkkatason nousu joka vuosi, vaikka uutisissa vouhotetaan sosiaaliturvan leikkauksista, asuntoja ostava väestönosa käy töissä ja työssäkäyvät saavat joka vuosi palkankorotuksia
-ostovoima on itse asiassa tilastojen mukaan noussut vuodesta 2022 lähtien, vaikka moni ihminen muuta luulee
-suomalaisilla on kertynyt enemmän säästöjä kuin koskaan ennen historiassa
Vierailija kirjoitti:
Ministeri Marttinen kehotti ostamaan asunnon, varainsiirtoveroa ei olla poistamassa.
"Suomi ei devalvoi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyntähän se.Nyt täytyy muistaa,korkotaso on nyt se,mikä se tulee olemaan pitkään,noin 2% ja siihen marginaalit,isoa muutosta ei ole odotettavissa.
Mikä maassa jossa ikäpyramidi on päällään nostaa kysyntää? Eikö täällä potentiaalisia ostajia poistu manan majoille kiihtyvään tahtiin?
-> Mistä ne tarvitsijat tulevat?
Jos kiinteistönvälittäjiltä kysytään, niin pohja on aina takana ja nyt on suunta ylöspäin, paras aika ostas.
Eniten valehteleva ja limaisin ammattikunta koko planeetalla.