Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis voisiko ystävällisesti joku laskea pisteeni:
esivalintamateriaali 33/40
englanti 6/10
äidinkieli 13/15
matikka 14 oikein, 1 en tiedä.
Ja jos näistä nyt lähtee 1,3 väärästä vastauksesta niin alan itkemään.
Voi herra jumala, en halua olla kus”pää mutta miten tämä pisteiden lasku voi tuottaa näin paljon päänvaivaa?
Sait siis oikeita vastauksia yhteensä 66
Vääriä 14
Yhdestä menetit vain pisteen, et saanut siitä miinustaEli 13x0,3 = 3,9
66-3,9= 62,1 siinä on pistemääräsi[/
Ja kuitenkin onnistuit vastaamaan kusipäisesti. Oletko aivan varmasti pyrkimässä oikealle alalle? Samalla asenteellako aiot auttaa tulevia asiakkaitasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diakiin sairaanhoitaja tai terveydenhoitaja; 64 pistettä. Oon toiveikas että pääsisin pääsykokeisiin, mutta niihin se kouluun pääsy viimeksikin kaatu :/
Hyvät pisteet sulla :)
Negatiivinen ajattelu romukoppaan ja olet oma itsesi pääsykokeissa!
Tänä vuonna tärppää!! :)
Hei kiitos, ihana tsemppi! :)
Hauska miten voi yhtä keskustelua lukiessa käydä läpi monta eri tunnetilaa. Välillä saa nauraa ihmisten väittelylle, välillä hymyillä mukaville kommenteille ja välillä turhautuneena hakata päätä seinään kun ihmiset ei ymmärrä yksinkertaisia asioita :DD
Diak/sosionomi, paljonko pisteitä saitte?
Tuliskoha tänää pisteet s-postii?
Siis häh. Jos sulla on menny 6 väärin ni miten saat 71? Eikö 80-6 = 74. Siitä miinustat 0.3×6=1,8
Eli 72,2
En vaan jotenki voi ymmärtää miten tää pisteiden lasku on näin vaikeeta. Mun mielestä siinä matikan osiossakin oli vaikeemmat laskut..
64.6 pistettä, olen kyllä tyytyväinen, kun oma valmistautuminen oli mitä oli ja kokeenkin tein puolikuntoisten lasten kanssa 1 vuotiaan yrittäessä kiipeillä näppäimistöllä :D
Äidinkielessä monta huolomattomuusvirhettä, kun ei oikein enää aika riittänyt kunnolla lukemaan tekstiä.
- se joka koepäivänä valitti lasten mahatautia
47,5 pistettä - ei jatkoon :( ehkä voisi sh- puolelle päästä, mutta se ei kyllä nappaa yhtään.
Mistä te näette tiedon, että pisteet vahvistetaan tänään? Itselläni ei osu silmään Sotelin sivuilla.
En muista enää viime vuodesta, kuinka pian siitä henkilökohtaiset pisteet lähetetään sähköposteihin?
Viime vuonna meni valmistautuminen ja koe vauva-arjessa huonosti (jäin jopa 2 pistettä jatkopaikasta). Tänä vuonna vain 3 virhettä, jos Suomen kielen vika kohta tosiaan on ilmoitettu väärin oikeissa vastauksissa ja muita muutoksia ei tule. Jatkoon mennään kyllä tällä. Mahtavaa. 😀
Tsemppiä kaikille, jotka pääsevät seuraavalle kierrokselle! Ja lohdutukseksi muille: aina tulee seuraava kerta!
JAMK:iin kirjoitti:
Mistä te näette tiedon, että pisteet vahvistetaan tänään? Itselläni ei osu silmään Sotelin sivuilla.
En muista enää viime vuodesta, kuinka pian siitä henkilökohtaiset pisteet lähetetään sähköposteihin?
Viime vuonna meni valmistautuminen ja koe vauva-arjessa huonosti (jäin jopa 2 pistettä jatkopaikasta). Tänä vuonna vain 3 virhettä, jos Suomen kielen vika kohta tosiaan on ilmoitettu väärin oikeissa vastauksissa ja muita muutoksia ei tule. Jatkoon mennään kyllä tällä. Mahtavaa. 😀
Tsemppiä kaikille, jotka pääsevät seuraavalle kierrokselle! Ja lohdutukseksi muille: aina tulee seuraava kerta!
Tuolla sotelin sivuilla FAQ kohdassa lukee, että työryhmä vahvistaa tänään pisteytyksen😊
Kellekään ei varmaan voi käydä näin kuin mulle. Aloittaessa pääsykokeen tekoa hukkasin linkin. Siis poistin sen vahingossa!!!
Se oli siinä sitten.
Olen itkenyt kaksi päivää.
Onkohan mitään mahkuja sosionomi monimuoto
pisteillä 57.9???
1. Hamk
2. Tku/Salo
3. Laurea/Lohja
4. Laurea/Hyvinkää
5. Pori
6.Jkl
Katoin viime kevään pisteitä niin silloin olis päässyt. Pisteiden pitäis nousta kymmenisen pistettä hamkiin ja saloon ainakin.
omien laskujeni mukaan pisteet 76,1. Oon super onnellinen tästä. Jännitin tosi paljon. Mutta näillä pisteillä pääsen kyllä haluamiini pääsykokeisiin.
Nyt kysymys kuuluukin, että minkälaiset ne itse pääsykokeet ovat? Sosionomi ja metropolia.
Vierailija kirjoitti:
Kellekään ei varmaan voi käydä näin kuin mulle. Aloittaessa pääsykokeen tekoa hukkasin linkin. Siis poistin sen vahingossa!!!
Se oli siinä sitten.
Siis poistit vahingossa sen sähköpostiviestin, jossa linkki oli? Jos näin, niin en halua vääntää veistä haavassa, mutta kyllä se olisi vielä löytynyt jostakin Poistetut-kansiosta. Uskoisin, että ainakin useimmissa sähköposteissa on sellainen toiminto, että sähköposti ei heti varsinaisesti poistu, vaikka sen poistaakin, vaan siirtyy joksikin aikaa ensin Poistetut-kansioon. Tämä tieto ei sinua tässä asiassa enää auta, mutta vastaisuudessa saattaa auttaa. Olen pahoillani puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Se oli siinä sitten.
Voi ei😔.. siis poistitko vahingossa sen sähköpostin? Mulla on ainakin tuolla sähköpostissa se ”poistetut” kansio, oisko se mennyt sinne sitten?
Itseä jännitti kans ehkä eniten toi mitä jos tietokone tai netti ei toimi tai käy just joku moka koneen suhteen😶
Lohdutukset täältä❣️
Vierailija kirjoitti:
Se oli siinä sitten.
Älkää ruokkiko TROLLIA.
Vierailija kirjoitti:
Siis häh. Jos sulla on menny 6 väärin ni miten saat 71? Eikö 80-6 = 74. Siitä miinustat 0.3×6=1,8
Eli 72,2
En vaan jotenki voi ymmärtää miten tää pisteiden lasku on näin vaikeeta. Mun mielestä siinä matikan osiossakin oli vaikeemmat laskut..
6 väärin ja kolme nollille matikan osiosta. Eli 80-9=71
Noita aiempia pisterajoja vähän selailleena tuli mieleen, että mikä paikka tässä maassa muka on semmonen, mihin ei 70+ pisteillä pääsisi. Lietsoo vaan ikävää muille, kun loistavilla pisteillä läpäisseet panikoi pääseekö vai ei. Itse sain 72,2 ja en epäile ettenkö olisi kesäkuun alussa kokeissa. Täytyy tapahtua ihmeiden ihme, että rajat nousisivat 10 pojoa, sellaista ei ole tapahtunut sotelin historiassa kertaakaan.
Tiedän, että ne omat pisteet mietityttää, mutta koulujen sivuilta löytyy kaikkien haettavissa olevat aiemmat pisterajat. Niihin vertaamalla saa osviittaa siitä, onko aihetta kysellä pääsymahdollisuuksistaan täällä. Täällä meillä ei ole sen enempiä tietoja aiheesta, sillä tämän vuoden pisterajat eivät ole vielä tiedossa.
Joitain koe kutsuu, joitain ei, tsemppiä kuitenkin kaikille!
Kiinnostaisi Turkuun hakevien sosionomien pisteet