Miksi jotkut naiset tekevät lapsia ennenkuin mies kosii?
Kyllä ensiksi pitää mennä naimisiin ja sitten lapset, eihän mies välttämättä suostu ikinä naimisiin jos lapset on tehty, asuntolaina otettu yms.
Kommentit (53)
No, kuka sitä koko lehmää ostaa, jos maidon saa litroittain.
Avoliitto on harjoitusliitto sitä oikeaa liittoa varten. Sitten kun kokee, että se oikea tulee vastaan, on valmis sitoutumaan avioliittoon. Siihen asti voi harjoitella avoliitoilla.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:10"]
Nainen, joka ei halua järjestää perheen perustamisen kannalta olennaisia oikeudellisia asioita kuntoon, on yksinkertaisesti yksinkertainen ja tyhmä.
Miksi nämä samat, joille avioliitto ei mitenkään kelpaa, näkevät kauheasti vaivaa saavuttaakseen samat asiat kuin mitä avioliitto tarjoaa erillisin sopimuksin, isyydentunnistamispaperein, testamentein, omaisuusjärjestelyin - eivätkä kuitenkaan pääse ihan samaan?
[/quote]
Jaa, en minä ainakaan ole nähnyt mitään vaivaa. Isyyden tunnustaminen vei vartin (mitään testejä kun ei tarvittu) ja omaisuutta minulla on sen verran, ettei tarvitse miehen rahojen takia mennä naimisiin (ja minä muuten olen se varakkaampi osapuoli). Eli ei tässä mitään järjestelyjä ole tarvittu.
Ja muuten, meillä mies on se, joka haluaisi naimisiin mutta ymmärtää kuitenkin sen, miksi minä en halua.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:22"]
No, kuka sitä koko lehmää ostaa, jos maidon saa litroittain.
Avoliitto on harjoitusliitto sitä oikeaa liittoa varten. Sitten kun kokee, että se oikea tulee vastaan, on valmis sitoutumaan avioliittoon. Siihen asti voi harjoitella avoliitoilla.
[/quote]
Anteeksi, mutta voisitko kertoa, mihin tämä perustuu? Jos kaksi ihmistä on aloittanut yhteisen elämän, perustanut perheen jne., miksi ihmeessä se avioliitto tekee siitä jotenkin kokonaisemman tai vakavamman?
(Ihan sen varalta, että käännät tämän jotenkin henkilökohtaiseksi, kerron, että itse olen naimisissa, ja lapsikin tuli vasta avioon astumisen jälkeen. Tiedän kuitenkin pariskuntia, jotka ovat menneet naimisiin vasta lasten ollessa jo aika isoja, ja jokunen pariskunta tuttavapiirissäni on myös sellainen, joilla on perhe, mutta vanhemmat eivät ole avioliitossa.)
Ja pliis, ei enää tuota lehmämetaforaa! Nää asenteet kuuluvat siihen maailmaan, jossa avioliiton ulkopuolella syntyneet lapset olivat kauhistus.
Kerran minulla oli mies, jonka kanssa pääsin kyllä naimisiin, mutta lapsia ei tullut. Nyt olen onnellisempi, kun on mies jonka kanssa tehdään lapsia, mutta ei oo kiire vihille. Biologinen kello tikittää kovemmin kuin hääkellot soi päässä.
Mä en ymmärrä miksi joku menee naimisiin ja tekee sitten vasta lapsia. Eihän mies välttämättä suostu ikinä tekemään lapsia, kun naimisiinkin on jo menty.
Jos sinä kuolet aiemmin, on miehesi asema aika turvaton sen jälkeen.
Minä kyllä halusin turvata miehen aseman avioliitolla, koska minä olen meillä se varakkaampi. Ei joutuisi kodistamme ulos jos sattuisin kuolemaan aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:25"]
Nainen, joka ei halua järjestää perheen perustamisen kannalta olennaisia oikeudellisia asioita kuntoon, on yksinkertaisesti yksinkertainen ja tyhmä.
Miksi nämä samat, joille avioliitto ei mitenkään kelpaa, näkevät kauheasti vaivaa saavuttaakseen samat asiat kuin mitä avioliitto tarjoaa erillisin sopimuksin, isyydentunnistamispaperein, testamentein, omaisuusjärjestelyin - eivätkä kuitenkaan pääse ihan samaan?
[/quote]
Jaa, en minä ainakaan ole nähnyt mitään vaivaa. Isyyden tunnustaminen vei vartin (mitään testejä kun ei tarvittu) ja omaisuutta minulla on sen verran, ettei tarvitse miehen rahojen takia mennä naimisiin (ja minä muuten olen se varakkaampi osapuoli). Eli ei tässä mitään järjestelyjä ole tarvittu.
Ja muuten, meillä mies on se, joka haluaisi naimisiin mutta ymmärtää kuitenkin sen, miksi minä en halua.
[/quote]
Oletko oikeassa elämässä nähnyt montakin paria, jotka menevät naimisiin ja sitten tulee yllätyksenä, ettei mies enää haluakaan lapsia, kun on naisen saanut avioliittoon :DDD
Oikeassa elämässä asia menee useinmiten niin, että kun mies ei näytä sitoutumisenhaluja, nainen tekaisee lapsen ja hokee, että lapsi sitoo enemmän kuin avioliitto
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:29"]
Mä en ymmärrä miksi joku menee naimisiin ja tekee sitten vasta lapsia. Eihän mies välttämättä suostu ikinä tekemään lapsia, kun naimisiinkin on jo menty.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:27"]
Ja pliis, ei enää tuota lehmämetaforaa! Nää asenteet kuuluvat siihen maailmaan, jossa avioliiton ulkopuolella syntyneet lapset olivat kauhistus.
[/quote]
Joo ei enää lehmiä. Joten miksi ostaa peltoa, kun sitä voi vuokratakin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:32"]
[/quote]
[/quote]
Tuokin metafora sopii edelleen siihen aikaan, kun avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi oli kauhistus, joten sekään ei oikein sovi.
Asenneilmapiiri muuttuu, ja hyvä niin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:30"]
Minä kyllä halusin turvata miehen aseman avioliitolla, koska minä olen meillä se varakkaampi. Ei joutuisi kodistamme ulos jos sattuisin kuolemaan aiemmin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eiköhän mies pärjää, hänellä on yksi sijoitusasunto ja asunto, jossa nyt asumme, on hänen. Omaisuutta on noin muutoinkin että ei se asema olisi kovin turvaton.
Ei asenneilmapiiri miehillä ole muuttunut. Miksi vaivautua sitoutumaan liittoon, jos nainen tekaisee pennut ja passaa miehen ja maksaa asuntoa ja kulut ja ruoat yms. Kun mies rakastuu, on helppo päästä avokista eroon, kun heittää sen vain asunnosta ulos ja avokki ei saa matkaansa muuta kuin vaatteensa.
Tämä on aika monta kertaa nähty ihan elävässä elämässä.
Toki se on näiden epätoivoisten naisten oma vika toki, kun ollaan valmiita mihin tahansa, että saadaan pidettyä mies itsellä.
Lapsi ei todellakaan ole se, mikä sitoo parisuhteessa. Pienten lasten vanhemmat eroaa aika usein ja avoliitossa varsinkin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:34"]
[/quote]
[/quote]
Tuokin metafora sopii edelleen siihen aikaan, kun avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi oli kauhistus, joten sekään ei oikein sovi.
[/quote]
Kas, perusaaveemamma ilmestyi taas palstalle :D
Tulot on 30 000 kuukaudessa ja harrastetaan kilpaurheilua ja on sijoitusasuntoja ja avomiehellä puoli valtakuntaa :DDDDDDD
Ja niin rakastetaan vapaasti toisia ja joka aamu sitoudutaan obligaatioiden päällä uudestaan, kun ei tarvita avioliittoa tähän ainutlaatuiseen ja oikeaan rakkauteen :DDDD
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eiköhän mies pärjää, hänellä on yksi sijoitusasunto ja asunto, jossa nyt asumme, on hänen. Omaisuutta on noin muutoinkin että ei se asema olisi kovin turvaton.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:39"]
Ei asenneilmapiiri miehillä ole muuttunut. Miksi vaivautua sitoutumaan liittoon, jos nainen tekaisee pennut ja passaa miehen ja maksaa asuntoa ja kulut ja ruoat yms. Kun mies rakastuu, on helppo päästä avokista eroon, kun heittää sen vain asunnosta ulos ja avokki ei saa matkaansa muuta kuin vaatteensa.
Tämä on aika monta kertaa nähty ihan elävässä elämässä.
Toki se on näiden epätoivoisten naisten oma vika toki, kun ollaan valmiita mihin tahansa, että saadaan pidettyä mies itsellä.
Lapsi ei todellakaan ole se, mikä sitoo parisuhteessa. Pienten lasten vanhemmat eroaa aika usein ja avoliitossa varsinkin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En todellakaan ole tehnyt samaa havaintoa kuin sinä. Ehkäpä sinun tuttavapiirissäsi tuollainen on tavallista, mutta minun lähipiirissäni ei.
Kyllä nuo kysymykset avioliitosta tehdään yleensä yhdessä. Miehet eivät myöskään ole mikään erillinen eliölaji, joka olennaisesti ajattelisi jotenkin hirveän eri tavalla sitoutumisesta ja perheen perustamisesta kuin nainen.
Edelleen, sun asenneilmapiiri viittaa jonnekin menneeseen maailmaan, jossa naisen koko elämä riippui miehestä, mies teki kaikki päätökset ja omisti kaiken irtaimiston ja talon, jossa asuttiin. Nämä eivät pidä paikkaansa enää tänä päivänä, sunkin on se hyvä oppia.
Jos ihmiset haluavat erota, se onnistuu ihan yhtä hyvin avioliitossa, kuten tilastotkin kertovat.
Tilanteita ja haluja on monia. Mutta ihan totta, on yksi naisryhmä, jotka on 'huijattu' avoliittoon.
Eräs ystäväni ja miehensä menivät kyllä kihloihin ennen asuntolainaa ja lasta ja häiden piti olla, kun lapsi on vuoden. Ystävätär hehkutti hääsuunnitelmia, kunnes niille tuli stoppi. Kyllä lapsi ja asuntolaina sitovat meitä enemmän, oli miehen viesti. Inhoan häitä, en halua naimisiin, hän jatkoi.
Nyt ystäväni sitten on julkisesti tyytyväinen avovaimo, mutta tiedän, että hän kärsii. Hän oikeasti ja kaikin tavoin haluaisi olla naimisissa, hän on jopa ehdottanut, että avioituisivat ilman häitä, mutta sekään ei sitten "hääkammoiselle" miehelle kelvannut.
Eihän se avioliitto mikään onni ja autuus tai varsinkaan tae mistään ole. Mutta jos noin kaukana on parin arvomaailmat ja noin tärkeää lupausta ei toinen halua pitää, niin... Niin. En tiedä, miten tässä tapauksessa sitten käy. Ollankoon happily ever after avossa, kun ympärillä avioliitot purkautuu, ehkä. En vaan oikein usko...
Hei, kirjoittakaa ne viestinne LAINAUKSEN ALLE. Jos ne kirjoittaa lainausketjun yläpuolelle, ne eivät automaattisesti lainaudu mukaan.
Ei nykyään kannata enää naimisiin mennä, kun eroja tulee niin valtavan paljon. Helpottaa elämää, kun ei tarvitse hakea eroa erikseen. Kunhan vain pakkaa tavarat.
Kun perheissä näkyy olevan sinun ja minun ja edellisen liiton ja tämän liiton lapsia. Paljon nykyaikaisempaa ja helpompaa elää avoliitossa, kun ei nykyään enää ole tarkoitustakaan pyrkiä elinikäiseen liittoon. Se on vanhanaikaista, jos ei pysty uusiutumaan suhteissaan.
Avoliitto on nykyaikainen liikkuville nuorille aikuisille. Ei sitoumuksia, helppo eroa, ei tarvitse tehdä isoa päätöksi. Avioliitto on vanhanaikainen jäänne.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:46"]
Ei nykyään kannata enää naimisiin mennä, kun eroja tulee niin valtavan paljon. Helpottaa elämää, kun ei tarvitse hakea eroa erikseen. Kunhan vain pakkaa tavarat.
Kun perheissä näkyy olevan sinun ja minun ja edellisen liiton ja tämän liiton lapsia. Paljon nykyaikaisempaa ja helpompaa elää avoliitossa, kun ei nykyään enää ole tarkoitustakaan pyrkiä elinikäiseen liittoon. Se on vanhanaikaista, jos ei pysty uusiutumaan suhteissaan.
Avoliitto on nykyaikainen liikkuville nuorille aikuisille. Ei sitoumuksia, helppo eroa, ei tarvitse tehdä isoa päätöksi. Avioliitto on vanhanaikainen jäänne.
[/quote]
Blaa blaa blaa blaa.
Hei te, joiden mielestä lapset tai asuntolaina sitovat enemmän... mitä sitten tapahtuu, kun lapset ovat muuttaneet kotoa ja asuntolaina maksettu. Otatteko venelainaa, sijoitusasuntovelkaa tai hamsterin, että sitoutuminen pysyy yllä?
Minusta kyllä tuntuu itsestäni paremmalta, että parisuhteemme perustuu rakkauteen ja tahtomiseen, eikä siihen pelkästään, että lapsi sitoo.
Siksi ainakin itselleni sopi hyvin, että meidät vihittiin, ennen kuin aloimme edes suunnitella lapsien tekoa.