Kumpi on parempi MAARET vai MAARETTI?
Tytölle etunimeksi. Toiseksi tulee Annukka tai Katariina!
Kommentit (16)
Laita MAIGRET tai MAIGREETA Katariina - tota viimeistä ei taida olla kellään. Jos valitset sen niin älä sit unohda tätä ketjua. Laita vaikka joku E:llä alkava kolmanneksi nimeksi tohon eteen. Saksassa on sellainenkin nimi kuin Gretchen joka tulee mieleen tosta Greetasta.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 16:53"]
Laita MAIGRET tai MAIGREETA Katariina - tota viimeistä ei taida olla kellään. Jos valitset sen niin älä sit unohda tätä ketjua. Laita vaikka joku E:llä alkava kolmanneksi nimeksi tohon eteen. Saksassa on sellainenkin nimi kuin Gretchen joka tulee mieleen tosta Greetasta.
[/quote]
Maigret? Tuosta tuli heti eräs mielikuva, ja tarkistin Wikipediasta, eli: "Komisario Jules Maigret tai pelkästään Maigret on kirjailija Georges Simenonin luoma kuvitteellinen henkilö. Maigret piippuineen on perinteinen rikos- eli poliisikirjallisuuden etsivä, useimmissa romaaneissa on murharyhmän päällikkö".
Ei siis kuulosta tytön nimeltä. Noista Ap:n ehdottomista Maaret on ehdottomasti parempi. Minulla on lähes sama nimi, ja äitini olisi aikanaan halunnut antaa nimekseni Maaret. Sukulaiset pitivät sitä kuitenkin siihen aikaan liian eksoottisena :D
Ketjua lukiessani päähäni pälkähti nimi "Migren."
Kumpikin kuulostaa kirjoitusvirheeltä.
Maareth olis kaikkein paras. Bongasin nimen Porvoon sanomista ja ihastuin.
Laita sit Meredith. Maigret on naisen nimi. Onhan noita kaikenlaisia nimiä, jotka tarkoittavat vaikka mitä esim. Soini on naisen nimi ja kunta kuten myös Kaarina jne.
On joku paikka mistä voi tsekata mitä kaikkea nimet tarkoittavat ja tuovat mieleen myös ulkomaalaisten ympyröissä. Kiva olisi semmoinen nimi, mikä ei tarkoita mitään epämiellyttävää millään kielellä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 15:42"]
Tytölle etunimeksi. Toiseksi tulee Annukka tai Katariina!
[/quote]
Mun isä kutsuu mua aina maaretti :)
ei ole minusta oikea nimi, vaan taivutusmuoto, esim tulehan tänne maaretti
eli laita maaret
se on hyvä, eikä todellakaan minun ikäluokassani ole edes harvinainen nimi ;)
vanhat nimet tulevat muotiin uudelleen :)
kauheeta huomaavansa olevansa VANHA ...
Molemmat ovat aivan kauheita. Maaretti vielä vähän kammottavampi.
Maaret tai Maarit. Maaretti ei ole nimi vaan puhekielinen ääntämismuoto, puheenpartta. Vrt. vaikka "elisapetti", oikea nimi on kuitenkin Elisabet.
Maaret. Onko Maaretti edes nimi?