MInua häiritsee homoliittokeskustelussa se, että
miksi tämä aihe herättää tavallisessa heteropulliaisessa niin suuria tunteita? Keneltä se on pois, jos homoilla on sama oikeus avioliittoon kuin heteroilla? Älkääkä nyt heittäkö tähän argumenttina lasten kiusaamista, eläimiin sekaantumista tms. typerää, joilla ei oikeasti ole mitään tekemistä homojen avioliitto-oikeuden kanssa, vaan ihan oikeita syitä. Ottaen huomioon kuinka itsekkäitä ihmisiä maailma ja varsinkin av on pullollaan, minusta on hämmentävää, että juuri tässä aiheessa näkemyksiä perustellaan jotenkin maailmoja syleilevin ajatuksin... Joten kertokaa minulle, miksi JUURI SINUN elämäsi on pilalla, jos homoille suodaan oikeus avioliittoon.
Kommentit (147)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 12:52"]
1) olet riisunut lainaukseen vain pienen pätkän, koska jos olisit jättänyt koko lainauksen, ei vastauksessasi olisi ollut järjen hiventäkään.
[/quote]
Normaali keskusteluun kuuluu, ettei lainata koko viestiä, vaan olennainen osa. Muu osa on luettavissa sieltä aiemmasta kohdasta. Tuo selvityksesi ei muuttanut tilannetta yhtään. Tottakai homoilla on eri tilanne kuin miehellä ja naisella, joiden välille avioliitto solmitaan. Haikailemasi liitto, jossa voit olla samalla viivalla heidän kanssaan on rekisteröity parisuhde. Jos adoptiota haluat rekisteröidylle parisuhteelle tai homoille, on silloin oikein, että adoptiosta käydään keskustelu, eikä naisen ja miehen välisestä avioliitosta.
[/quote]
Joo on normaalia, sä vaan olit jättänyt kaiken sen olennaisen pois.
Nyt täytyy myöntää, että mä en ymmärrä sun kirjoituksista mitään. En siitä edellisestä, enkä tästä. "Tottakai homoilla on eri tilanne". Öö, no kun sitähän tässä juuri perustellaan, että ei ole. Sun perustelu on siis "totta kai" (kirjoitetaan btw erikseen). Valaisevaa.
Ja kolmannen kerran: en haikaile samaa liittoa homojen kanssa, vaan haluan homoille saman mahdollisuuden avioliittoon kuin heteroilla jo on. Siitähän tässä KOKO jupakassa on kyse. Miten se on päässytkin menemään sulta ohi?
Mun alkuperäinen kirjoitus vain vastasi argumenttiin, että homojen ja heteroiden väliset avioliitot eroavat sillä, että lisääntymisbiologian vuoksi homot eivät saa keskenään biologisesti omia lapsia. Ihan yksittäisenä esimerkkinä laitoin oman lapsettoman heteroliittoni, johon ei tule syntymään biologisia lapsia koskaan. Mahdollisesti jossain vaiheessa yritämme adoptiota. Ja kysymys kuului: miten tämä minun heteroavioliittoni tuon aiemman perustelun perusteella eroaa homoliitosta.
Tähän vastasit: sitähän voit miettiä. Ja jättäen siis lainauksesta pois tuon oleellisen oman lainaukseni, johon vastasin, sekä oman perhekuvioni, jolla argumenttiani perustelin. En oikein edes ymmärrä, mistä yrität kanssani keskustella, ihan todella. Ehkä mä sitten olen vaan jotenkin tyhmä.Olkoon niin. :)
Uskomatonta, että aloin kirjoittaa kaikkea tätä uusiksi. Onko mun kirjoittaminen jotenkin tosi epäselvää, vai miten sitä onnistuu vääntämään noin?:'D Vauvis ei ikinä petä, se jos joku on pysyvä perinne tässä maailmassa!!! :D
[/quote]
Hän kyllä perusteli omat mielipiteensä. Sinä vain et yrittänyt ymmärtää. Ja mitäs "oikeita" perusteluja ne vastakkaista näkökantaa puoltavat perustelut sun mielestä muka edes on...
Ja kylläpä sitä nyt täytyy ihan vastustajan kirjotustyyliinkin puuttua, voi mitä saivartelua. Onko täällä muka joku tarkka kirjoitusetiketti? Eipä taida olla, on niin huono sivusto tämä kuten taisit muuten jo itsekin vähän vihjailla: "Vauvis ei ikinä petä, se jos joku on pysyvä perinne tässä maailmassa!!! :D" Eipä petä ei, siksi täällä varmaan roikutkin.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 10:34"]
Avioliitto on määritykseltään miehen ja naisen liitto, jossa sovitaan suvun jatkuvuudesta. Minkä takia minun ja puolisoni jo 15 vuotta voimassa ollut avioliitto sopimus pitäisi repiä auki ja muuttaa joksikin muuksi mitä se ei ole?
[/quote]
päivän huonoin selitys :D
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 10:34"]
Avioliitto on määritykseltään miehen ja naisen liitto, jossa sovitaan suvun jatkuvuudesta. Minkä takia minun ja puolisoni jo 15 vuotta voimassa ollut avioliitto sopimus pitäisi repiä auki ja muuttaa joksikin muuksi mitä se ei ole?
[/quote]
päivän huonoin selitys :D
[/quote]
Mun käsittääkseni avioliittoon mennään tarkoituksena elää yhdessä, sitoutua toiseen ihmiseen ja _rakastaa_ tätä myötä ja vastoinkäymisissä ja mahdollisuuksien mukaan hankkia perhe JOS sellainen on toiveissa. Mun käsitykseni mukana homot ei ole tätä perusideaa mitenkään muuttamassa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:35"]
Hän kyllä perusteli omat mielipiteensä. Sinä vain et yrittänyt ymmärtää. Ja mitäs "oikeita" perusteluja ne vastakkaista näkökantaa puoltavat perustelut sun mielestä muka edes on...
Ja kylläpä sitä nyt täytyy ihan vastustajan kirjotustyyliinkin puuttua, voi mitä saivartelua. Onko täällä muka joku tarkka kirjoitusetiketti? Eipä taida olla, on niin huono sivusto tämä kuten taisit muuten jo itsekin vähän vihjailla: "Vauvis ei ikinä petä, se jos joku on pysyvä perinne tässä maailmassa!!! :D" Eipä petä ei, siksi täällä varmaan roikutkin.
[/quote]
Myönnän kyllä (kuten jo edellisessä kirjoitinkin), että en ymmärtänyt en. Mutta todella yritin. Luin molemmat viestit moneen kertaan ja vielä vastatessanikin tankkasin niitä. Mutta mutta... En löytänyt niistä punaista lankaa, enkä oikein ymmärtänyt mistä tuli toistunut väite, että minä haluan rekisteröityyn parisuhteeseen. Ja miten se liittyy tasa-arvoiseen avioliittolakiin? Oliko hänen argumenttinsa siis, että tasa-arvoisen avioliittolain kannattajien tulee rekisteröidä parisuhde jonkun samaa sukupuolta olevan kanssa sen sijaan, että kaikki tässä maassa saisivat mennä naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa? No, en minä halua naisen kanssa naimisiin, rakastan miestäni. Ei tuo nyt mielestäni tasa-arvoa edistä millään tavalla? Eikä ratkaise mitään.
Kun sinä ymmärsit kirjoittajaa, niin haluaisitko kirjoittaa argumenttinsa auki niin, että minäkin ymmärrän?
Jumalia ei ole. On oma henkilökohtainen valintasi larpata elämästä mutkat suoriksi. Ei uskoon vedoten kuitenkaan pidä toisille alkaa sääntöjä latelemaan.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 11:06"]
No on se minulta pois jos käsitteisiin väkisin ympätään sellaista mitä niihin ei kuulu. Avioliitto on miehen ja naisen välisen liiton nimi. Kun puhutaan avioliitosta kaikki nykyisin tietävät, että on kyse miehen ja naisen välisestä parisuhteesta. Ei tule epäselvyyksiä mistä on kyse. Minusta asioilla pitää olla täsmällinen nimi. Homoparisuhde on kuitenkin eria asia kuin heterosuhde ja kun niistä aletaan keskustella täytyy vastaisuudessa aina mainita erikseen onko kyse naisparista, miesparista vai heteroparista vai kenties vielä jostakin muuta suhteesta.
Toisekseen mä tykkään perinteistä. Jotkut perinteet on hyvä säilyttää ja avioliitto miehen ja naisen välisenä kuulu mun mielestäni niihin.
[/quote]
No mikset sitten noudata sitä huomattavasti vanhempaa perinnettä, jossa vanhemmat ja suku etsivät ja päättävät lastensa puolisot? Tämä meidän nykyinen rakkausavioliitto on todella nuori perinne, on vanhempi perinne se, että avioliitolla turvattiin perheen ja sukujen omaisuudet. Rakkaudella ei siinä kaupassa ollut juurikaan merkitystä. Avioliiton ainoa tarkoitus oli taata että suvun rahat pysyy suvussa ja että suku jatkuu. Miksei sitä perinnettä enää noudateta? Nykyään jokainen saa itse valita puolisonsa ja itse päättää tekeekö lapsia vai ei.
Sulle sopii perinteiden kehitys silloin kun se on sulle itsellesi edullista (saat itse valita puolisosi ja päättää teetkö lapsia vai et) mutta kun pitäisi muuttaa perinnettä niin että muut siitä hyötyisivät niin silloin se kehitys on ihan epistä ja huudetaan suureen ääneen että MINÄ HALUAN NOUDATTAA PERINTEITÄ. Noudata sitten, ala etsiä lapsillesi puolisoita ja velvoita lapsesi jatkamaan sukuasi. Äläkä kysy lapsiltasi sopiiko se heille, sillä heiltä ei kysytä.
Ja vielä vois kysyä, että miten se homoavioliitto on eri asia kuin heteroavioliitto? Mikä siinä heidän elämässään on niin erilaista kuin meillä muilla? Miksi heillä ei voisi olla vastaavaa avioliittosopimusta kuin meillä? Kerro ihan konkreettiset erot?
[/quote]
En ole tuo, jonka kanssa sinä homoliiton kannattaja "keskustelit", mutta sekaannumpa nyt kuitenkin:
"Sulle sopii perinteiden kehitys silloin kun se on sulle itsellesi edullista" Tottakai jokainen haluaa säilyttää kaiken itselleen edullisen. Onko siinä jotakin kummallista?
Tietysti jokainen kannattaa vain omia arvojaan tukevaa toimintaa. Vastaavasti jokainen haluaa vastustaa asioita, jotka eivät omiin arvoihin sovi. Just like you darling :) Sinä kannatat homojen oikeutta avioliittoon ja siksi vastustat tavoitteesi tiellä olevia perinteitä.
Näetkö asian kaksi puolta? Ymmärrätkö, että sinä olet ihan yhtä "itsekäs" huutaessasi suureen ääneen: "EPISTÄ, MINÄ EN HALUA NOUDATTAA PERINTEITÄ, EN EN EN!"
Ihmisillä vain on erilaisia mielipiteitä. Jos ne ovat erilaisia kuin sinun, ei se tarkoita että ne olisivat jotenkin huonompia tai että näiden mielipiteiden esittäjä olisi jotenkin sinua itsekkäämpi.
:)
[/quote]
Voin paljastaa sinulle, että minä olen hetero ja aviossa. Olen siis itse aika hyvin noudattanut näitä "perinteitä". Olen jopa ottanut mieheni sukunimen avioon mennessäni. Ihan vapaaehtoisesti. En siis haikaile tasa-arvoista avioliittoa siksi, että olisin menossa naisen kanssa naimisiin. Päätelmäsi on väärä. Monissa asioissa olen aika perinteinen, mutta en kylläkään vaadi muita noudattamaan minun perinteitäni. Enkä koe että ne ovat ainoita oikeita ja että niiden mukaan pitää säätää lait. Minä elän tavallani ja muut tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 11:59"]
Se on naurettavaa. Vähän kuin lapsien leikkiä - hei me mennään naimisiin.
[/quote]
avaisitko tätä mielipidettäsi vähän? Kuulostaa niin naurettavalta :D
Mä en kyllä ihan oikeasti tajua miksi homot haluavat avioliittoon. Kai se on jonkunlaista kieroontunutta kiusantekoa heteroita kohtaan. Kun eivät halua olla heteroita niin tehdään kiusaa niille jotka haluavat. Ihmisoikeuksista ja tasa-arvosta siinä ei ainakaan ole kyse. Jo heidän kaikki perustelunsa tuovat tämän esille. Jos he oikeasti haluaisivat ihmisoikeuksia niin he olisivat vaan ihan hiljaa ja tyytyväisiä, sillä nykytilanne on homoille oikein hyvä. Kukaan ei pakota mihinkään muottiin vaan saa olla vapaasti miten tykkään. Avioliiton myötä nimittäin tulee erilaisia vastuukysymyksiä. Siksipä osa heteroistakaan ei avioon halua.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 14:51"]
Mä en kyllä ihan oikeasti tajua miksi homot haluavat avioliittoon. [/quote]
Ihan samasta syystä ne haluaa avioon kuin heterotkin. Ja koko fucking ihmiskunta niinkauan kuin se on ollut olemassa :D. Miten HELVETISSÄ tämä voi olla niin vakea ymmärtää :DD? Homoilla on ihan normaalit tunteet niinkuin heteroillakin. Hekin rakastuvat ja rakastavat ja haluavat asua rakastamansa ihmisen kanssa. Ja solmia liiton ns. siirtymäriitillä, kuten heterotkin tekevät, kaikissa kulttuureissa ja kaikkina aikoina. Ja tottakai homotkin haluaa että heidän liittonsa on tasavertainen muitten kanssa.
Tsiisus sun kanssa. Kyllä maailmasta löytyy niin hemmetin yksinkertaisia ihmisiä ettei se ole tottakaan.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 14:51"]
Mä en kyllä ihan oikeasti tajua miksi homot haluavat avioliittoon. [/quote]
Ihan samasta syystä ne haluaa avioon kuin heterotkin. Ja koko fucking ihmiskunta niinkauan kuin se on ollut olemassa :D. Miten HELVETISSÄ tämä voi olla niin vakea ymmärtää :DD? Homoilla on ihan normaalit tunteet niinkuin heteroillakin. Hekin rakastuvat ja rakastavat ja haluavat asua rakastamansa ihmisen kanssa. Ja solmia liiton ns. siirtymäriitillä, kuten heterotkin tekevät, kaikissa kulttuureissa ja kaikkina aikoina. Ja tottakai homotkin haluaa että heidän liittonsa on tasavertainen muitten kanssa.
Tsiisus sun kanssa. Kyllä maailmasta löytyy niin hemmetin yksinkertaisia ihmisiä ettei se ole tottakaan.
[/quote] Mä en kyllä usko, että homoilla on samat tunteet kuin heteroillakin. Jos olisi, ne olisivat heteroita. Homous on valinta.
Minua häiritsee homoavioliittokeskustelussa se, miten härskisti sitä käytetään keppihevosena silloin, kun halutaan korostaa omaa, varsin pinnallista suvaitsevuuttaan.
"Iih kun olen liberaali, kannatan homoliittojakin!"
Itse asiassa koko asiasta on tullut muotijuttu, nykyajan nuoren kaupunkilaisen vakiokalustoa, josta ei tietenkään saa olla eri mieltä.
Tiedättekö, minua eivät haittaa vanhoillisten uskovaisten mielipiteet ja heillä on minusta oikeus niihin. Sen sijaan minua haittaavat nämä tämän kansalaisaloitteen pohjalta esiin nousseet "homojen puolustajat", jotka tekevät suurta hallaa itse asialle aggressiivisella käytöksellään toisin ajattelevia kohtaan. Homoseksuaalisuus ei koskaan kotiudu normaaliksi osaksi yhteiskuntaa, jos se aina nostetaan jalustalle. Homojen oikeusliikkeen historia tarjoaa tästä kyllä esimerkkejä.
Annettaisiinko kaikkien kukkien kukkia, olemme sitten homoja tai emme?
T. Itsekin homoseksuaali.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 15:03"]
[/quote] Mä en kyllä usko, että homoilla on samat tunteet kuin heteroillakin. Jos olisi, ne olisivat heteroita. Homous on valinta.
[/quote]
Höpö höpö. Tottakai homoilla on samat tunteet kuin heteroillakin: rakkaus, viha, vastenmielisyys, ilo, suru, himo.
Homoseksuaalisuus ei koskaan kotiudu normaaliksi osaksi yhteiskuntaa, jos se aina nostetaan jalustalle. [/quote]
Missäköhän homous oikeasti nostetaan jalustalle? Homojen vastustajissa on ihmisiä joille metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Ja sinne huudetaan rumasti!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 15:05"]
[/quote]
Höpö höpö. Tottakai homoilla on samat tunteet kuin heteroillakin: rakkaus, viha, vastenmielisyys, ilo, suru, himo.
[/quote] Ei varmasti ole. Muuten ne olisivat heteroita. Ei kukaan jolla on normaalit tunteet ryhdy homoksi.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 15:08"]
Missäköhän homous oikeasti nostetaan jalustalle? Homojen vastustajissa on ihmisiä joille metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Ja sinne huudetaan rumasti!
[/quote]
Mä uskon ja itse asiassa luulen, että nämä ihmiset ovat nykyään jo vanheneva vähemmistö, jota ei tarvitsisi enää kiusata. Kansalaisaloitekampanjakin näyttää, että homoseksuaalisuudella on jo tosi suuri kannatus ja hyväksyntä, äänekkäät vastustajat ovat jo vähemmistö, eikä heidän tunteisiin vetoava argumentaationsa pure oikein kehenkään enää.
Minusta oikea ratkaisu olisi vain jättää tuollainen huomiotta. Osoittaa, että homoseksuaalisuutta kannattava osapuoli ei ole aggressiivinen, eikä halua pakottaa arvojansa muille. Luulen, että se olisi paljon tehokkaampaa ja uskottavampaakin: antaa toisen mölytä ja nolata itsensä, sen sijaan että lähtisi tähän mukaan itsekin.
T. 84
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 15:11"]
Ei varmasti ole. Muuten ne olisivat heteroita. Ei kukaan jolla on normaalit tunteet ryhdy homoksi.
[/quote]
Huokaus. Koetas nyt miettiä vähän tarkemmin. Kun homo tuntee rakkauden tunnetta vaikkapa äitiään, lastaan tai partneriaan kohtaan, niin sinä väität että se on jotenkin erilaista? Milläköhän lailla? Selitäpäs nyt mulle että kun homo rakastaa vaikkapa lastaan, niin onko se jotain homorakkautta ja millä lailla konkreettisesti se rakkauden tunne eroaa heterosta? Homoilla seksuaalisen rakkauden tunteet kohdistuvat tietynlaisiin ihmisiin, mutta niihän meillä kaikilla! Jos näen kadulla kusenhajuisen alkoholistin niin se ei aiheuta minussa mitään seksuaalisia tunteita vaikka se on mies ja minä nainen ja olen hetero. Omg, olenko epänormaali!
Kyllä hyväksytään homoliitot! Saatetaan vaan lainsäädäntö kohilleen adoptioasioissa ennen sitä. Adoptointi oikeuskin voidaan ehkä myöntää muutaman kymmenen vuoden kuluttua, kunhan yhteiskunta on vamis siihen.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 15:11"]
Ei varmasti ole. Muuten ne olisivat heteroita. Ei kukaan jolla on normaalit tunteet ryhdy homoksi.
[/quote]
Huokaus. Koetas nyt miettiä vähän tarkemmin. Kun homo tuntee rakkauden tunnetta vaikkapa äitiään, lastaan tai partneriaan kohtaan, niin sinä väität että se on jotenkin erilaista? Milläköhän lailla? Selitäpäs nyt mulle että kun homo rakastaa vaikkapa lastaan, niin onko se jotain homorakkautta ja millä lailla konkreettisesti se rakkauden tunne eroaa heterosta? Homoilla seksuaalisen rakkauden tunteet kohdistuvat tietynlaisiin ihmisiin, mutta niihän meillä kaikilla! Jos näen kadulla kusenhajuisen alkoholistin niin se ei aiheuta minussa mitään seksuaalisia tunteita vaikka se on mies ja minä nainen ja olen hetero. Omg, olenko epänormaali!
[/quote] Mietin, mietin mutta en silti usko, että kukaan normaalisti tunteva ryhtyy vapaaehtoisesti homoksi. Et voi tietää mitä homot tuntevat jos et itse ole homo ja silloinkin voit puhua vain omasta puolestasi. Jos ihmisellä on normaali tunne-elämä hän automaattisesti ja luonnollisesti tuntee vetoa johonkin vastkkaisen sukupuolen edustajaan.
Homokeskusteluihin osallistuu edelleen käsittämättömän paljon ihmisiä, jotka edelleen hokee näitä eläimet- pedofilia- jne. jne. -juttuja. Siksi että se on opittua eikä sitä koskaan pysähdytä kyseenalaistamaan. Toki noi voi jättää mölyämään, mutta kun eduskuntaankin pääsee ihmisiä jotka hokee niitä samoja juttuja. Sitä nopeammin koko homokohkauksesta päästään eroon kun tollaset opetetut papukaijat pysäytetään miettimään että onko niissä puheissa järkeä vai ei. Muuten seuraavat kymmenen vuotta joutuu kuuntelemaan jotain Koira-Oinosia.
http://www.ksml.fi/yhteiso/blogit/markolla/homot-aviohelvettiin-episodi-2-final-chapter/1307438 :
"Itse inhoan nyrkkeilyä, enkä ymmärrä, miksi jotkut harrastavat moista väkivaltaista lajia. En silti ole kieltämässä nyrkkeilijöiden oikeuksia tasa-arvoiseen avioliittoon, tai muitakaan heidän ihmisoikeuksiaan. Päinvastoin, puolustan niitä viimeiseen asti.
Mitä homoavioliittojen vastustajat oikein ajavat takaa? Sitäkö, että homo saa mennä avioliittoon, kunhan tekee se vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kanssa? Sitäkö, että homo vaietkoon valtakunnassa, kun kerran kehtaa homostella?
Joidenkin motto todella on, että homostelemalla menettää ihmisoikeudet. En ymmärrä, miten niin monet meistä pystyvät tuollaiseen valtavaan ylimielisyyteen ja pahansuopaisuuteen.
Tasa-arvoinen avioliittolaki torpattiin eduskunnassa siksi, että kristillisdemokraateille oli hallitusohjelmassa luvattu, että tämä hallitus ei nosta asiaa esiin. Yksi ahdasmielinen pikkupuolue saa näin terrorisoida kohtalaisen suurta ihmisryhmää vapaasti.
Eivätkä homot ole näistä ryhmistä edes ainoa. Kristillisdemokraattien ylimielisyys, erilaisuuden pelko ja ajattelumaailman vanhakantaisuus ja kapeus ovat vastenmielinen ilmiö.
---
Ihmisoikeuksien polkeminen on liian kova hinta hallitussovusta. Tarkoitushakuista kuvainnollista kieltä käyttäen voisi sanoa, että se oli diili itsensä paholaisen kanssa.
Tässä ja edellisessä jutussa en vedonnut kertaakaan siihen, että homojen oikeutta tasa-arvoiseen avioliittoon kannattaa suomalaisten enemmistö. Enkä vetoa nytkään.
Ihmisoikeusasioita en voi perustella mielipiteillä silloinkaan, kun yleinen mielipide sattuu olemaan omalla puolellani. Kun kerran kyseessä on helposti korjattavissa oleva juridinen vääryys, vääryys pitäisi silloin korjata.
Yksinkertaista."
Ahosen Marko on niin oikeassa; tämä asia kun ei ole mikään mielipidekysymys, vaan ihmisoikeuskysymys. Yksinkertaista.
Kannattaa muuten lukea koko juttu, on asiallisesti ja selkeästi kirjoitettua asiaa.
Onhan sitä kaikilla oikeus mielipiteisiinsä, vaikka ne olisi kuinka irrationaalisia, mutta kaikissa asoissa mielipiteillä vain ei ole mitään väliä. Kuten nyt tässä tasa-arvoisuuden epäkohdassa, joka tulee pikimmiten laittaa kuntoon.