Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MInua häiritsee homoliittokeskustelussa se, että

Vierailija
22.03.2013 |

miksi tämä aihe herättää tavallisessa heteropulliaisessa niin suuria tunteita? Keneltä se on pois, jos homoilla on sama oikeus avioliittoon kuin heteroilla? Älkääkä nyt heittäkö tähän argumenttina lasten kiusaamista, eläimiin sekaantumista tms. typerää, joilla ei oikeasti ole mitään tekemistä homojen avioliitto-oikeuden kanssa, vaan ihan oikeita syitä. Ottaen huomioon kuinka itsekkäitä ihmisiä maailma ja varsinkin av on pullollaan, minusta on hämmentävää, että juuri tässä aiheessa näkemyksiä perustellaan jotenkin maailmoja syleilevin ajatuksin... Joten kertokaa minulle, miksi JUURI SINUN elämäsi on pilalla, jos homoille suodaan oikeus avioliittoon.

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 16:12"]

Älä huoli... Se, että jotakin tekstiä ei ymmärrä, johtuu aika useinkin siitä että se on sekavasti kirjoitettu eli sekavasti ajateltu. Niinkuin tässä tapauksessa.

[/quote]

Tai sitten siitä, että lukijalla on pahasti vikaa luetun ymmärtämisessä. Niin kuin (kirjoitetaan muuten erikseen) tässä tapauksessa.

[/quote]

Näin juuri. Huono lukutaito näkyy sitä paitsi usein myös kaoottisuutena omassa tekstissä: "Voi vitsi mä en kyl ymmärtäny, oks se vika mussa vai oks se tässä maailmassa :''DDD Mutkun mä yritin! Mut ehä mä tajunnu, voiskohan joku muu avata mulle nää argumentit?? :D" "Nii ja joo, siis alligaattori kirjotetaan oikeesti krokotiili."

Useimmiten, jos todella haluaa ymmärtää myös vastapuolta, se onnistuu ihan hyvin. Allegoriaksi tähän voisi todeta, että huono motivaatio yleensä heikentää koulumenestystä.

[/quote]

Hmm, ettekö muuta osaa kuin haukkua? Se kertoo paljon. Haukkumanne viestijä oli selkeä, ei kaoottinen. Ehkä hieman turhautunut loppua kohden kylläkin. Selkeä silti. Eikä muuten kirjoittanut noita lainausmerkeissä olevia. Ei edes tuollaiseen teinityyliin, joten huono apinointi senkin puolesta. Jos ne vastaajan argumentit todella olivat niin selviä ja haukkumanne vaan niin perhanan tyhmä kuin väitätte, miksei kukaan vaivaudu niitä pyynnöstään avaamaan? Miksi vain möykkää ja huutoa?

Vierailija
122/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä muistinvirkistykseksi ne teidän mielestä niin selkeät viestit, jotka eivät kaipaa selitystä, ja joita ymmärtämätön on kouluttamaton, motiviotumaton, lukutaidoton typerys. Huomatkaa siis, että tämä typerys ei missään vaiheessa esittänyt toivetta päästä itse rekisteröimään parisuhteensa.

"Siinäpä sinulle miettimistä. Ei kai se eroaisi, jos olisit rekisteröinyt parisuhteesi. Jos haluat saman liiton kuin homot, eikö se olisi onnistunut?"

sekä

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:05"]

Normaali keskusteluun kuuluu, ettei lainata koko viestiä, vaan olennainen osa. Muu osa on luettavissa sieltä aiemmasta kohdasta. Tuo selvityksesi ei muuttanut tilannetta yhtään. Tottakai homoilla on eri tilanne kuin miehellä ja naisella, joiden välille avioliitto solmitaan. Haikailemasi liitto, jossa voit olla samalla viivalla heidän kanssaan on rekisteröity parisuhde. Jos adoptiota haluat rekisteröidylle parisuhteelle tai homoille, on silloin oikein, että adoptiosta käydään keskustelu, eikä naisen ja miehen välisestä avioliitosta.

[/quote]

Mitkä ne nyt ihan todella ovat ne argumentit ja mielipiteen perustelut, jotka näissä viesteissä on? "Siinäpä sinulle miettimistä" ja "tottakai homoilla on eri tilanne"? Tuohon rekisteröidyn parisuhteen haikailuun ja sen solmimiseen heterona ja sen hyödyllisyyteen tasa-arvon edistämisen kannalta haukuttu jo vastasikin. Jos se siis todella oli tässä se pointti. En kyllä usko, että oli, koska sehän ei todellakaan ratkaise tätä juridista epäkohtaa millään tavalla. Paitsi ahaa! Tarkoitettiinko tässä, että kaikki (ei-kirkossa vihityt?) avioliitot tästä lähin olisivat nimellä rekisteröity parisuhde? Tätäkö ratkaisumallia haettiin?

-113(kohan olin?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä argumentit siitä, että avioliitto on Jumalan asettama pyhä instituutio, iskee niin asian ytimeen! Eli sen takia, että SINÄ uskot Jumalaan ja että avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto, niin kaikki muu on väärin ja maailman pitäisi mennä SINUN uskomustesi mukaan. Muutenhan sinua kohtaa on tehty törkeää vääryyttä! Nyt kysymys oli kuitenkin siitä, miten homojen avioliitto vaikuttaa yhtään millään tavalla sinun elämääsi, avioliittoosi ja arkeesi. Vastaus: ei mitenkään. Mutta hei, koska SINÄ uskot tietäväsi mikä on oikein ja väärin, ja luulet että maailma menee sen mukaan, niin voi voi, uskon kyllä että tällainen asia pistää elämäsi sekaisin.

Nyt oikeesti ihmiset peukalo pois pyllystä ja tajutkaa, että SINÄ et ole tämän maailman napa!

Vierailija
124/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 18:53"]

Nämä argumentit siitä, että avioliitto on Jumalan asettama pyhä instituutio, iskee niin asian ytimeen! Eli sen takia, että SINÄ uskot Jumalaan ja että avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto, niin kaikki muu on väärin ja maailman pitäisi mennä SINUN uskomustesi mukaan. Muutenhan sinua kohtaa on tehty törkeää vääryyttä! Nyt kysymys oli kuitenkin siitä, miten homojen avioliitto vaikuttaa yhtään millään tavalla sinun elämääsi, avioliittoosi ja arkeesi. Vastaus: ei mitenkään. Mutta hei, koska SINÄ uskot tietäväsi mikä on oikein ja väärin, ja luulet että maailma menee sen mukaan, niin voi voi, uskon kyllä että tällainen asia pistää elämäsi sekaisin.

Nyt oikeesti ihmiset peukalo pois pyllystä ja tajutkaa, että SINÄ et ole tämän maailman napa!

[/quote]

Eihän se vaikutakkaan minun elämääni mitenkään. Mutta en kannata myöskään mitään muutakaan asiaa mikä ei mielestäni ole oikein. Pitäisikö minun kannattaa myös turkistarhausta tai pimeää työntekoa vain siksi ettei se vaikuta mun elämääni mitenkään?

Vierailija
125/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta muita vastauksia niin vastaan omasta puolestani: uskon ja olen silti maallisia lakeja noudattava kansalainen. Minusta kirkkoa ei pidä sekoittaa keskusteluun. Nyt puhutaan MAALLISESTA OIKEUDESTA MENNÄ NAIMISIIN, ei sitä että se kuuluu tehdä kirkossa.

Minä en vaan käsitä miksi tämä jatkuva jankkaaminen Jumalasta ja synneistä sekoitetaan tähän. Jos homoja aletaan kirkossa vihkiä niin eroa kirkosta mutta tässä on nyt hyvät ihmiset puhe siitä saako he mennä naimisiin maistraatissa ja solmia avioliiton, siitä vaan. Ovat aikuisia ja keskenään liitossa niin mikä siinä on väärin noin maallisesti katsottuna? Toistan: he tekee aikuisena niinkuin lystää. Kirkossa se on synti ja toiminta on sitten homiolua kirkon ulkopuolella. Ketä kiinnostaa? Ei minua. Antaa mennä vaan. :D

Vierailija
126/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin on todettava, että en ole homojen avioliittoja vastaan. En allekirjoittanut kansalaisadressia, mutta vain koska nimiä ehti päivässä kertyä riittävä määrä. Homojen avioliitto ei ole minulta pois, koska ydinperhemalli on joka tapauksessa romuttunut jo. Sen ovat heterot saaneet aikaan ihan itse. On nyksää ja eksää ja vaikka mitä uusperhekuviota. Itse uskon miehen ja naisen avioliiton olevan edelleen se ihanne suurimman osan mielestä, mutta minäkin vaikenen tästä korrektisti. Elän vaan omien periaatteideni mukaan ja annan toisten elää omaansa. En kieltäisi lapsiani leikkimästä homoperheen lasten kanssa, vaan pitäisin mölyt mahassani.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus: eniten häiritsee se, että ei ole kovinkaan kauan aikaa siitä, kun saatiin aikaan laki rekisteröidystä parisuhteesta. Aikaa ja vaivaa paloi varmasti kiitettävästi. Mikseivät homot voineet tyytyä tähän hetkeksi ja antaa niin sanotusti pölyn laskeutua? Asiat eivät muutu hetkessä, varsinkaan asenteet. Nykyisestä tilanteesta tulee lähinnä mieleen kiittämättömyys homojen puolelta: juu meille tehtiin laki, mutta ei se nyt kelpaakaan. Jos on valmis tulemaan kaapista rekisteröimällä parisuhteensa, pitää mielestäni kestää myös seuraukset. Muuten voi olla piilohomo. Ja miksei homo voi valehdella työhaastattelussa? Ruksii vaan avoliitto tai avioliitto ja homma on sillä selvä. Kyllä heterotkin feikkavat jossain. "Lasten hankinta ei ole ajankohtaista, olen sitoutunut firmaanne aivan kympillä jos tulen valituksi." jne. Ei työnantaja niitä tietoja tarkista. Kelaa varten taas ei tarvitse valehdella.

Periaatteessa asia on tärkeä enkä ole vastaan, mutta tässä taloudellisessa tilanteessa lainsäätäjillä olisi mielestäni tärkeämpiäkin asioita ratkaistavana kuin homoavioliitot, esim. työllisyyskysymykset ja Suomen kilpailukyky. Tällä maalla menee taloudellisesti aivan päin peetä ja silti on aikaa jankata homojen avioliitosta, vaikka rekisteröity parisuhde tuo käytännössä samat oikeudet.

Hold your horses homot, teidän aikanne tulee vielä!

Vierailija
127/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:09"]

[/quote]

Eihän se vaikutakkaan minun elämääni mitenkään. Mutta en kannata myöskään mitään muutakaan asiaa mikä ei mielestäni ole oikein. Pitäisikö minun kannattaa myös turkistarhausta tai pimeää työntekoa vain siksi ettei se vaikuta mun elämääni mitenkään?

[/quote]

Noh, jos nyt vedät turkistarhausta ja pimeää työntekoa tähän keskusteluun mukaan (mikä on mielestäni ihan älytöntä), niin näitä molempia voi kuitenkin perustella miksi ja miten ne on haitaksi, eikö vain? Vähän eri asia kuin että "kaikki mikä ei mene minun uskomusteni mukaan, loukkaa minua ja on väärin". Ja niinhän sinä itsekin sanoit, että tämä ei vaikuta sinun elämääsi mitenkään, mikä oli se alkuperäinen kysymys tässä keskustelussa. On sitten eri asia jos meinaa olla mielensäpahoittaja.

Vierailija
128/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kannata tasa-arvoista avioliittoa, mutten uskalla kertoa sitä täällä, sillä tämän palstan perusteella tiedän, että minut haukuttaisiin lyttyyn.

Oma mielipide on hyvä vain JOS se on se oikeanlainen.

C'moon aikuiset! Antakaa ihmisten pitää omat mielipiteensä älkääkä lytätkö niitä vaikka kuinka vimmaisesti itse kannattaisitte homojen avioliittoa.

Vierailija
129/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:09"]

[/quote]

[/quote]

Noh, jos nyt vedät turkistarhausta ja pimeää työntekoa tähän keskusteluun mukaan (mikä on mielestäni ihan älytöntä), niin näitä molempia voi kuitenkin perustella miksi ja miten ne on haitaksi, eikö vain? Vähän eri asia kuin että "kaikki mikä ei mene minun uskomusteni mukaan, loukkaa minua ja on väärin". Ja niinhän sinä itsekin sanoit, että tämä ei vaikuta sinun elämääsi mitenkään, mikä oli se alkuperäinen kysymys tässä keskustelussa. On sitten eri asia jos meinaa olla mielensäpahoittaja.

[/quote]

Tässäkin taas todiste kuinka homoliiton vastustaja ei edes saisi perustella mielipidettään esimerkkejä käyttäen (turkistarhaus, pimeä työ), kun heti ollaan sanomassa, että hohhoijaa, pitikö nuokin nyt vetää mukaan. Hyvä keskustelija ei ole sormi pystyssä määräämässä mitä toinen saa sanoa tai ei. Myös vastapuolta, hänen näkemyksiään ja perustelujaan pitää arvostaa. Aikuisen pitää pystyä sietämään myös eriäviä mielipiteitä, eikä olla heti lyttäämässä vastapuolta tyyliin "peukalo pois pyllystä" WTF mikä peukalo missä pyllyssä? Oliko tuo muka asiallista? Vai oletko sittenkin itse se kuuluisa mielensäpahoittaja kun näin alentavasti pitää suhtautua toisen näkemyksiin?

Vierailija
130/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni on kyllä alentavaa verrata homoliittoa pimeään työntekoon. Tässä maailmassa ollaan aina vaan niin tarkkoja siitä, että omia uskomuksia ja mielipiteitä ei loukata. Ei millään voida ajatella että antaa ihmisten elää niinkuin haluaa niin kauan kuin ei aiheuta muille haittaa . "Koska minähän olen tärkein!"

Vierailija
131/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:31"]

Ja koska kansasta jo liki 60% kannattaa tasa-arvoista avioliitto niin voit olla varma, että jossain vaiheessa se tähän maahan tulee. Siihen voi mennä vielä jokunen vuosi, mutta lopulta ne vanhat änkyrät jää pois eduskunnasta ja tilalle äänestetään sellaisia jotka sen lain äänestävät voimaan. 

[/quote]

Luulen, että yli 90% kansasta kannattaa tasa-arvoista avioliittoa, ainakin minä kannatan, jos kysytään kannatanko tasa-arvoista avioliittoa. Se on eri asia, kuin avioliiton salliminen homoille.

Kansalaisaloitteessa, joka on nimetty tasa-arvoisen avioliiton puolesta, mutta sisältö pitää sisällään kaikkea muutakin, on vasta 132000 ääntä, joka on toistaiseksi selvästi vähemmän, kuin vihreiden kannatus viime vaaleissa. Siltä pohjalta vielä sopii kysyä, onko kaikki vihreitäkään äänestäneet sen kannalla? Vihreät on melko marginaali puolue. Ja tottakai se saa vielä ääniä, mutta 60% pääseminen tarkoittaa jo miljoonaluokkaa.

Vierailija
132/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 16:09"]

Siellä kun muistaakseni sanotaan  jotain sellaistakin kuin että "suurin niistä on rakkaus". Ja se koskee lähimmäisenrakkauttakin.

[/quote]

Jos Raamattuun vetoaa, kannattaa kestää se, että se käsitellään koko Raamatun valossa. Pyydät tutustumaan kirjaan vähän tarkemmin. Kun aihetta on käsitelty Raamatun valossa, joku aina sanoo, että minkä takia sitä käsitellään Raamatun kannalta. 

Raamatun kirjeissä apostolit kertovat kuinka Raamatun opetukset on ymmärrettävä. Aivan kuten lain hallituksen esityksissä on selvennetty laki ja sen käyttö, joka ratkaisee tulkinnan oikeudessa. En usko, että sinullakaan on jäänyt huomaamatta, mitä apostolit ovat opettaneet aiheesta. Paavali menee pisimmälle ja ohjeistaa heteroitakin Korinttolaiskirjeessä, että paras olisi elää yksin, mutta ellei jaksa hillitä itseään, on syytä avioitua, sillä parempi on mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa. 

Vierailija
133/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:31"]

Ja koska kansasta jo liki 60% kannattaa tasa-arvoista avioliitto niin voit olla varma, että jossain vaiheessa se tähän maahan tulee. Siihen voi mennä vielä jokunen vuosi, mutta lopulta ne vanhat änkyrät jää pois eduskunnasta ja tilalle äänestetään sellaisia jotka sen lain äänestävät voimaan. 

[/quote]

Luulen, että yli 90% kansasta kannattaa tasa-arvoista avioliittoa, ainakin minä kannatan, jos kysytään kannatanko tasa-arvoista avioliittoa. Se on eri asia, kuin avioliiton salliminen homoille.

Kansalaisaloitteessa, joka on nimetty tasa-arvoisen avioliiton puolesta, mutta sisältö pitää sisällään kaikkea muutakin, on vasta 132000 ääntä, joka on toistaiseksi selvästi vähemmän, kuin vihreiden kannatus viime vaaleissa. Siltä pohjalta vielä sopii kysyä, onko kaikki vihreitäkään äänestäneet sen kannalla? Vihreät on melko marginaali puolue. Ja tottakai se saa vielä ääniä, mutta 60% pääseminen tarkoittaa jo miljoonaluokkaa.

[/quote]

Tuossa oli siis kyse galluptutkimuksesta. Kyseinen tutkimus ei liity kansalaisaloitteeseen. Samassa tutkimuksessa muuten 51% vastaajista antaisi homoille jopa adoptio-oikeuden. Niin ja tutkimuksessa siis 58% vastaajista kannatti sukupuolineutraalia avioliittoa. Anteeksi jos ilmaisin aiemmin hiukan huonosti ja puhuin tasa-arvoisesta avioliitosta. Tosin kyllähän sä oikeasti tajusit mistä puhuttiin, kunhan piti vähän saivarrella. 

Maailma muuttuu, yhä useampi eroaa kirkosta, eikä enää halua elää sen oppien mukaisesti. Suurimalle osalle on itsestäänselvää, ettei homous ole mikään peruste syrjiä ketään. Näin se menee. Voihan sitä pyristellä vastaan, niin ne aikanaan naisten äänioikeuttakin vastustaneet harasi, mutta sekin lopulta toteutui. Vaikka siihen äänioikeuteen liitettiinkin kaikenlaisia kauhukuvia, aivan kuten nytkin. Mutta niin vain se maailma pyörii edelleen ja meillä on kohtuullisen hyvä yhteiskunta elää ja olla, siltikin että naiset saavat äänestää.

Vierailija
134/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:44"]

Nykyisestä tilanteesta tulee lähinnä mieleen kiittämättömyys homojen puolelta: juu meille tehtiin laki, mutta ei se nyt kelpaakaan. Jos on valmis tulemaan kaapista rekisteröimällä parisuhteensa, pitää mielestäni kestää myös seuraukset. Muuten voi olla piilohomo.

[/quote]

Täh? Taas saa leukaa kerätä lattialta. Avioliiton pitäisi olla ihmisen elämässä positiivinen ja turvallisuutta lisäävä asia eikä niin, ettei edes uskalla mennä avioliittoon koska riski joutua syrjityksi kasvaa. Mieti omalle kohdallesi. Menet naimisiin ja kohta ventovieraat joille sun petipuuhat kuulu tippaakaan tekee johtopäätöksiä elämästäsi täysin irrelevanteilla perusteilla ja niin että voit menettää mahdollisen duunin tai asunnon tms. Esim. vuokranantajan tilipussille on tasan se ja sama tuleeko vuokrarahat kuukausittain homolta vai heterolta tililtä.

Vierailija
135/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 20:35"]

Tuossa oli siis kyse galluptutkimuksesta. Kyseinen tutkimus ei liity kansalaisaloitteeseen. Samassa tutkimuksessa muuten 51% vastaajista antaisi homoille jopa adoptio-oikeuden. Niin ja tutkimuksessa siis 58% vastaajista kannatti sukupuolineutraalia avioliittoa. Anteeksi jos ilmaisin aiemmin hiukan huonosti ja puhuin tasa-arvoisesta avioliitosta. Tosin kyllähän sä oikeasti tajusit mistä puhuttiin, kunhan piti vähän saivarrella. [/quote]

Ei nyt kyse ollut saivartelusta, vaan mielipiteestäni, jota ymmärsin aloittajan peräänkuuluttaneen. Kannatan ehdottomasti tasa-arvoa ja haluan sen ilmaistakin. Tuohon gallupiin ei ollut mitään linkkiä, joten en ota siihen sen enempää kantaa, vaalit meillä ratkaisee. 

Vierailija
136/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 10:44"]

Uskon että avioliitto on Jumalan asettama pyhä instituutio, jota ei saa siitä syystä muuttaa alkuperäisestä muodostaan. Se on tarkoitettu miehen ja naisen väliseksi liitoksi. Siinä mielessä se on kaikilta pois, jos liusumme Jumalasta yhä kauemmas, kun yhteiskunnan tasollakin tehdään tällaisia päätöksiä.

[/quote]

Mutta kun me emme elä teokratiassa, vaan demokratiassa. Uskolla ja kirkolla ei ole - eikä saakaan olla - mitään tekemistä sen kanssa, miten yhteiskunnassa kohdellaan ihmisiä. Mun elämään ei vaikuta MILLÄÄN TAVALLA se, "liusummeko" kauemmas jostain satuhahmosta vaiko emme. Miksi sinulla olisi oikeus estää yhteiskunnan tasavertaisilta jäseniltä samat ihmisoikeudet kuin sinulla itselläsi jo on?

[/quote]

Kerropa mistä lait ym säännöt ihmisten väliseen kanssakäymiseen syntyy? Eikö jonkinlainen arvopohja ohjaa näitä valintoja? Eiköhän kristillisyys ole ollut yksi hyvin suurelta osin vaikuttava syy siihen miten yhteiskuntamme toimii tänä päivänä..

Vierailija
137/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä itketään tai raivotaan (ei viitti edes vastata kun heti esitetään vasta-argumentteja...) heti, jos anti-homon kommenttiin vastataan, kysytään täsmennystä, kumotaan joku väärä fakta tai ihan vaan yritetään jatkaa keskustelua heidän mahdollisesti jopa itse esiin nostamista aiheistaan? sekö sitten olisi teilee sopivaa "keskustelua", että te sanotte mitä huvittaa ja muut vaan nyökkäilee ja hymisee? vasta-argumentit kuuluvat keskusteluun. muuten se ei etene.

jos nostetaan esille asiaankuulumattomuuksia ja älyttömyyksiä, kuten nyt vaikka turkikset ja pimeä työ, on ihan ymmärrettävää, että tähän joku puuttuu ja tästä huomauttaa (ja ihan selittikin miksi ne eivät ole vertailukelpoisia esimerkkejä).

tai jos pyydetään selittämään asia, jota ei toisen tekstistä ymmärrä, haukutaan holtittomasti. Sekö sitten on asiallista keskustelua?

Vierailija
138/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 21:59"]

Mutta kun me emme elä teokratiassa, vaan demokratiassa. Uskolla ja kirkolla ei ole - eikä saakaan olla - mitään tekemistä sen kanssa, miten yhteiskunnassa kohdellaan ihmisiä. Mun elämään ei vaikuta MILLÄÄN TAVALLA se, "liusummeko" kauemmas jostain satuhahmosta vaiko emme. Miksi sinulla olisi oikeus estää yhteiskunnan tasavertaisilta jäseniltä samat ihmisoikeudet kuin sinulla itselläsi jo on?

[/quote]

Kerropa mistä lait ym säännöt ihmisten väliseen kanssakäymiseen syntyy? Eikö jonkinlainen arvopohja ohjaa näitä valintoja? Eiköhän kristillisyys ole ollut yksi hyvin suurelta osin vaikuttava syy siihen miten yhteiskuntamme toimii tänä päivänä..

[/quote]

En paljoa uhraisi aikaa tuollaiseen ateistiin tai johonkin spagettihirviöön uskovaan. Tottakai uskonto ja arvopohja ohjaa valintoja, kun suurin osa suomalaisista omaa kristillisen arvopohjan. Ja suomalaisen parlamentarismin lähtökohta on, että valtiopäivillä kansa on edustettuna, siellä on paljon luterilaisen kirkon jäseniä joka puolueessa. Uskonnolla on sitä kautta aina vaikutus siihen, miten ihmisiä kohdellaan. Onneksi.

Vierailija
139/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 22:02"]

jos nostetaan esille asiaankuulumattomuuksia ja älyttömyyksiä, kuten nyt vaikka turkikset ja pimeä työ, on ihan ymmärrettävää, että tähän joku puuttuu ja tästä huomauttaa (ja ihan selittikin miksi ne eivät ole vertailukelpoisia esimerkkejä).

[/quote]

Häh? Mitä asiaankuulumattomuutta ja älyttömyyttä on turkiksissa? Se on kotimainen elinkeino ja sillä valmistetaan eekologisesti kestävämpiä vaatteita kuin öljystä valmistetut jossain kaukana lapsityövoimalla. 

Vierailija
140/147 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 10:44"]

Uskon että avioliitto on Jumalan asettama pyhä instituutio, jota ei saa siitä syystä muuttaa alkuperäisestä muodostaan. Se on tarkoitettu miehen ja naisen väliseksi liitoksi. Siinä mielessä se on kaikilta pois, jos liusumme Jumalasta yhä kauemmas, kun yhteiskunnan tasollakin tehdään tällaisia päätöksiä.

[/quote]

[/quote]

Olet aivan oikeassa, elämme demokratiassa, jossa kansa äänestää päättäjät päättämään yhteisistä asioistamme. Ja ainakaan vielä nämä päättäjät eivät ole äänestäneet tasavertaisen avioliittolain puolesta. Miksi sinä täällä vingut jonkun uskovaisen mielipiteistä, hän kun ei yksinään päätä maamme lainsäädännöstä? Miksi pitää vinkua jokaisesta eriävästä mielipiteestä? Vieläpä, kun tällä palstalla sitä mielipidettä nimenomaan kysyttiin?

Muistuttaisin vielä, että uskovaisilla on yhtäläinen oikeus mielipiteeseensä kuin muillakin. Ei tarvitse olla supertrendikäs homo/homoliiton kannattaja, jotta saisi mielipiteensä ilmaista.

[/quote]

Missä kohtaa mä olen väittänyt, ettei uskovaisilla saisi olla mielipidettä asiasta? Mä kritisoin vain sitä, että heillä ei tunnu olevan ihmisten tasa-arvoisen kohtelun vastustamiselleen mitään muita syitä kuin epämääräiset  "mutku aina on ollu näin" ja "tää kansa menee ihan rappiolle" ja "mun avioliiton merkitys romuttuu", loputtomiin ja loputtomiin. Ja oikeasti kyse on vain siitä, että kaikki uusi pelottaa ihan helvetisti, joten on parempi pysyä siinä vanhassa, kun silloin mikään omassa elämässä ei muutu.

[/quote]

Eli tiivistetysti: Saa olla mielipide, mutta se on tyhmä mielipide, jos se eroaa omasta mielipiteestäni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi