MInua häiritsee homoliittokeskustelussa se, että
miksi tämä aihe herättää tavallisessa heteropulliaisessa niin suuria tunteita? Keneltä se on pois, jos homoilla on sama oikeus avioliittoon kuin heteroilla? Älkääkä nyt heittäkö tähän argumenttina lasten kiusaamista, eläimiin sekaantumista tms. typerää, joilla ei oikeasti ole mitään tekemistä homojen avioliitto-oikeuden kanssa, vaan ihan oikeita syitä. Ottaen huomioon kuinka itsekkäitä ihmisiä maailma ja varsinkin av on pullollaan, minusta on hämmentävää, että juuri tässä aiheessa näkemyksiä perustellaan jotenkin maailmoja syleilevin ajatuksin... Joten kertokaa minulle, miksi JUURI SINUN elämäsi on pilalla, jos homoille suodaan oikeus avioliittoon.
Kommentit (147)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 18:53"]
Nämä argumentit siitä, että avioliitto on Jumalan asettama pyhä instituutio, iskee niin asian ytimeen! Eli sen takia, että SINÄ uskot Jumalaan ja että avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto, niin kaikki muu on väärin ja maailman pitäisi mennä SINUN uskomustesi mukaan. Muutenhan sinua kohtaa on tehty törkeää vääryyttä! Nyt kysymys oli kuitenkin siitä, miten homojen avioliitto vaikuttaa yhtään millään tavalla sinun elämääsi, avioliittoosi ja arkeesi. Vastaus: ei mitenkään. Mutta hei, koska SINÄ uskot tietäväsi mikä on oikein ja väärin, ja luulet että maailma menee sen mukaan, niin voi voi, uskon kyllä että tällainen asia pistää elämäsi sekaisin.
Nyt oikeesti ihmiset peukalo pois pyllystä ja tajutkaa, että SINÄ et ole tämän maailman napa!
[/quote]
Olen se henkilö, joka ensimmäisen kerran otin esille tämän pyhän Jumalan asettaman instituution, en millään muista mikä numero olin..
mutta aika lailla ensimmäisten kommentoijien joukossa.
En ole maailman napa, mutta meiltä vastustajilta kysyttiin kysymys, johon muistaakseni vastasin. Ei ole minun vikani, jos vastaukseni ei sinua miellytä, kas kun sinäkään et ole se maailman napa, joka määrittelee toisten mielipiteiden oikeellisuuden.
Myös kommentoin aiemmin lyhyen kommentin, että yhteisten pelisääntöjen laatiminen vaikuttaa meidän kaikkien elämään. Tämä on mielestäni aivan selvä asia. Lainsäädäntöasiat eivät ole vain tietyn intressipiirin asioita, eihän sekään olisi tasa-arvoa, vai olisko?
P.s. en ole ainoa ihminen, jolla on tällainen avioliittokäsitys, joten ehkä seuraavalla kerralla voi jättää ne korostukset pois, kun puhuttelet minua :)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 22:14"]
Mua kiinnostaa uskovaisten ajattelussa seuraava:
Ajatteletteko, että tämä sukupuolineutraali avioliittolaki jollain tavoin suututtaa Jumalan tai vetää Jumalan vihaa kansakuntamme päälle?
[/quote]
Minua kiinnostaa, vetääkö vihreät turkiksetkin mukaan avioliittolaki sotkuihinsa. Jos vetävät, minä en kannata enää mitään vihreätä. Siis toimin ympäristön puolesta, mutta en vihreiden.
Ja tuohon uskoon. Tottakai se suututtaa uskovat. Avioliitto sopimukset ovat kuitenkin maallisia, joten ei sillä ole mitään väliä. Uskovat suuttuvat, koska heidän oletetaan hyväksyvän nämä aivan tasaveroisina ja Raamattu opettaa, että heidän tulisi syrjiä homoja.
HUOM!! Yrittäkää nyt rakkaat ihmiset tajuta, ettei siinä lainaamien viestien ketjussa aina ole sama vastaaja! Siihen voi liittyä vaikka kuinka monta eri osapuolta, vaikka näyttää siltä, että kaksi ihmistä juttelee keskenään!
Ajatteletteko, että tämä sukupuolineutraali avioliittolaki jollain tavoin suututtaa Jumalan tai vetää Jumalan vihaa kansakuntamme päälle?
[/quote]
En mä sitä usko. Ainoa mitä tiedän on se tunne mulla itsellä että kun avioliittoni on vedetty lokaan.
[/quote]
No ei se mahdotonta varmaan ole.. Mutta lähinnä itse olen uskovana huolissani siitä eksytyksen teistä, kun erkaannutaan Jumalan tahdon mukaisesta elämästä. Siitä ei hyvää seuraa. Ei myöskään niille homoille itselleen, mutta ei myöskään koko yhteiskunnalle tai maailmallekaan.
Jos ei elä Jumalan tarkoittamaa elämää, jää paitsi niin paljosta. Haluaisin etä homotkin saisivat kokea sellaista elämää! :) Rakastan homoja niin, että toivon heille mahdollisimman siunattua elämää, mutta sitä ei saavuteta mikäli toimitaan maailman menon mukaan.
Kaikki suuret yhteiskunnat ovat jossain vaiheessa uponneet rappioon. Nyt näyttää olevan "länsimaiden" vuoro. En sano, että se rappio on homous, vaan holtittomuus kaikessa. Itseä häiritsee eniten terveydenhoidon tason lapsiperheitä koskeneet rajut leikkaukset, yhteiskunta ei enää välitä lapsista. Velkaa otetaan ja annetaan EU:n sisällä. Yhdysvalloilla ennennäkemätön valtionvelka vain kasvaa ja kasvaa. Yhteiskunnassa lautakasoista on tullut maan tapa, jopa harmaata taloutta vastustaneet vihreät pitävät sitä hyväksyttynä, jos virheet eivät ole heidän mielestään suuria. Joitain lakeja ja lakikokonaisuuksia uudistetaan ennennäkemättömällä tahdilla, yhtenä syynä tahto, mutta myös pakko.
Ja tuolla vähän selvennetty maailman tilannetta ja asian vakavuutta: