Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
Minä taas häiriköin...
vuoto alkoikin jo nyt. Olo on onneksi aika helpottunut ja olen suorastaan ihmeissäni kun ei ollenkaan harmita :O
Pahoittelut tästä hiljaisuudesta! Pääsiäinen meni reissatessa enkä päässyt koneelle lainkaan. Onnittelut plussanneille! :)
Meidän tilanteesta sen verran, että kyseessä selittämätön lapsettomuus, ei hoitoja. Viimeisen vuoden aikana olen laihduttanut n. 15 kg, siksi on toiveet taas vähän korkeammalla. Mutta 3,5 vuotta tässä on mennyt tehdessä.. Huoh.
Tänään on menossa kp 32/34. Oireita ei ole suuntaan eikä toiseen, jos menkkoja edeltävän tiputtelun puuttumista, sivulta kipeitä rintoja ja itkuherkkyyttä ei lasketa ;) Yhdellä läheiselläni on rankkaa elämässä ja oma energia on suuntautunut hänen asioihin, ei niinkään omaan napaan. Kaipa sitä täytyy vkonloppuna testata jos ei menkat ala :)
Heippa kaikille!
Minä täällä vielä pyörin teidän seurassa, kun en uskalla vielä odottavien puolelle ilmoitautua ja lisäksi haluan tietää heti, kun muut plussaa:) Tänään testasin vielä ei niin herkällä testillä aika vahvan plussan, joten kyllä sitä sitten raskaana ollaan. Hankalaa vaan, kun ei nyt sitten sen kierron pituudesta ole tietoa, niin en tiedä mitä ilmoitan neuvolaan kun varailen aikaa. Pitäisikö testata vielä Clearbluen viikkonäytöllisellä, jotta saisin viikot selville?
Eilen tuntemukset oli todella sekavat je heitteli ihan laidasta laitaan, tänään sen sijaan heräsin aamulla onnellisena raskaudesta. Katsotaan nyt, miten päivän mittaan taas mieli ja olotila muuttuu. Tuossa aamulla, kun lähdettiin viemään neitiä neuvolaan, yökkäilin autossa hetken ilman mitään varsinaista syytä. ei siis ollut nälkä eikä pahoja hajuja. Yökkäilin vain ja mies kysyi monta kertaa, että pitääkö pysähtyä(ei kai haunnut uuden auton sotkeentuvan;)) Hassua, miten heti oireet slkoi plussan jälkeen vahvoina.
Tellu: Pahoittelut ja samalla myös onnittelut menkoista:) Siis tarkoitan, että kun niitä odotit kuitenkin nin ihan kiva, että pääsit nyt sitten edes uuteen kiertoon. Noin olisin itsekin nimittäin ajatellut, jos menkat olisikin alkanut. Tuntuu jotenkin nyt niin tekopyhältä tsemppailla muita täällä, kun itse sain sen plussan jotenkin kamalan epäreilulla tavalla. Mutta siis toivottavasti ymmärrätte, että ihan tosissani haluan olla tukena:)
Kiitos kaikille onnitteluista ja odotan nyt vielä muitakin plussia tästä pinosta seuraksi:)
Meltsu, kiitokset onnitteluista ja pahoitteluista yhtäaikaa ;D
Äläkä sinä nyt hyvänen aika tunne mitään syyllisyyttä plussastasi! Eihän se ole keneltäkään meiltä pois. Jokainen vuorollaan... ennemmin tai myöhemmin=)
Koitan päivitellä listaa omasta tipahtamisestani huolimatta kun ei ole vielä uuttakaan pinoa kukaan perustanut.
Bures bures! Roikuskelen täälä ko ei kukhan ole tammikuisille ryhmää perustanu ja mie en ensinnäkhän ossaa.. enkä kerkiä päivittämhän yhtä hienosti ko Tellu, ja se isoin syy -eihän täälä kuuluvuuet toimi läheskään joka päivä....
Onnea Meltsu!!!
Laskeskelin että jos tästä kierrosta tärppäis niin laskettu aika olis 2.1.14 .. kolmonen tuli 10 päivää etuajassa (ykkönen ja kakkonen laskettuina päivinä) niin miehän saattaisin joulukuulle vielä kerjetä... ;DD No katomma, siirryn kyllä tammikuishiin jos joku sen tohtiipi alkaa perustamhaan.
Täälon menossa jo kp6 ja hurja monsuuni takana, ihan hirviä vuoto... Puolen tunnin päässä piti vessasta olla kaks päivää ko isoimmat tamppoonitki anto läpitte. Huh.
Ihan ilosin mielin uuteen kiertoon, halutki ihan huipussaa taas ja ukko-kulta taputti aamulla pyllylle silimää iskien että joko meillä taas alakaa "ne" hommat.. :DDD
Sehän se onki taiteilua että missä välissä... isommat alakaa jo tajuta "asioita" ja pikkuisin on kokoajan tuossa kyliessä kiinni. Päiväkahvit kesken miehen työpäivän on aika hauskat tärskyt ko pieni päiväunilla ja isot koulussa... Naapurin vanha isäntä vain saattaa vähän ihimetellä ko verhot mennee taas kiinni joka päivä puolen päivän aikhaan...
Plussatuulia teile lopuile, teitähän on vielä mahoton, tehkää pitkä plussajuna!!!
Kävin sitten apteekissa ja ostin tuplapakkauksen testejä kun tiesin etten pysty huomisaamuun pitämään näppejäni erossa testistä jos sellainen kaapissa on. Ja saman tien testaamaan :) ja plussahan se! Vielä päiväpissasta, rakkoaika ehkä puolitoista tuntia joten uskottava sen on, että raskaana ollaan. Ei edes pelota, olen puhtaasti onnellinen vaikka edellinen raskaus päättyikin ikävästi. Siitä plussasta olin tosi epävarma enkä tahtonut millään uskoa... Nyt olen ihan onnessani, hymyilyttää vain :) en nyt osaa mitään kenellekään kommentoida kun vaan leijun täällä... Mutta plussatuulia toivon tietysti kaikille!
Onnea Sabriina! Mahtavaa, että näitä alkaa tippua=)
Onnea Sabriina:) Hyvä, että osaat ottaa asian nyt rennosti. Täällä taas lähinnä pelonsekaiset tunteet. Onnellinen olen, mutta taas pelottaa. Hetken mietin, että kyllä kaikki menee hyvin ja voin kertoa jo vanhemmilleni, kun niin tekisi mieli. Mutta nyt tuli taas se pelko keskenmenosta, kun aloin miettiä, että kuinka helposti tämä raskaus sai alkunsa. en nyt oikein taas tiedä miten päin olisin:( Mutta ihanaa tosiaan kuulla, että muitakin plussanneita alkaa tulla pikkuhiljaa.
Menkat ei ole alkaneet vielä tänäänkään, kp 31 enkä sitten malttanut mieltäni vaan menin apteekkiin heti töiden jälkeen... ostin paketin, jossa oli kaksi Clearbluen testiä, ajattelin että testaan huomenaamulla, mutta en pystynyt olemaan testaamatta jo nyt, kädet ihan tärisi ja sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Ja... PLUSSA! En voinut uskoa silmiäni... Pissakin oli ollut rakossa vain n. 1½ h. Oon tosi hämilläni, pakko oli heti tulla kertomaan tänne, huvittaisi kertoa jo vaikka kenelle, mutta en uskalla, en jotenkaan meinaa uskoa todeksi tätä. Pelottaa, että ne menkat vielä alkaa huomenna tai ylihuomenna. Tosiaan en voi löytää mitään ihmeempiä oireita, mutta enpä kyllä muista että esikoisestakaan olisi ollut, muuta kuin se rintojen arkuus. Ilmeisesti ne raskaudetkin sit voi olla oireiltansa niin erilaisia. Nyt vain päivä kerralla eteenpäin, katsotaan mitä tulevat päivät tuo tullessaan. :) Laskettu aika olisi 8.12.2013, jos sinne asti päästään.
Onnea plussasta Sabriina! Arvasin, että plussa taitaa sullekin tulla! :)
Anteeksi omanapaisesta tekstistä, fiilikset on vaan niin sekavat ja onnelliset just nyt, en osaa ajatella järkevästi...
-Sude... rv olisi 4+2
Onnea Sude:) Meillä tuo LA taitaa mennä samalle päivälle:) Jos nyt siis ihan oikein olen kaiken laskenut. Ajattelin nyt tänään vielä tehdä tuon Clearbluen viikkonäytöllisen testin, koska haluan tietää nuo viikot tarkemmin. Sen olisi siis tarkoitus näyttää viikot hedelmöittymisajankohdasta, mutta yleensä raskausviikot lasketaan kuukautisten alusta. Miten nyt sitten, jos minulla hedelmöittymisestä on se kaksi viikkoa niin olenko viikolla 2+ vai miten? Kun kuukautisten alkamisesta on kuitenkin jo 6 viikkoa, mutta kierto ilmeisesti ollut vain todella pitkä, kun raskaustesti näytti vielä viikko sitten negaa. Tein silloin erittäin herkällä testillä. Kyllä menee hankalaksi.
ONNEA plussanneet Sabriina ja Sude!!! Tänään taitaa ollakin semmonen plussapäivä että suosittelisin muitakin loppukierrossa olevia lopettamaan piinansa ja testaamaan! ;)
Tellulle pahoittelut menkoista.. Nyt vaan sitten uuteen kiertoon!!
Ja Lapinnoita, mullahan on ilmeisesti kierto vaan 2 päivää sua edellä ja silti oon tässä joulukuisten ketjussa. Laskurien mukaan la ois just joulukuun lopussa, mut kukapa lapsi oikeesti just laskettuna aikana syntyy muutenkaan niin kuka sen tietää kuulutaanko me loppujen lopuks joulu- vai tammikuisiin. :) Ite aattelin, että jos täältä kaikki siirtyy jossain vaiheessa niin katon sitten tilanteen, taikka jään tänne yksinäni kuumeilemaan. :D
Maisalle tsemppiä, toivottavasti tällä kertaa on tärpännyt! Varmasti toi painon pudotus parantaa raskaaksitulomahdollisuuksia. En tiiä niin noista hoidoista, mutta luulis että sitä voi jotain yrittää, vaikka lapsettomuudelle ei löydykään syytä(?) Etenkin jos ootte yrittänyt noin pitkään. Onko teille tarjottu mitään mahollisuutta hoitoihin?
Itse tänään hyvällä mielellä. Kävelin tuolla kevätauringossa ja haaveilin, että ens vuonna tähän aikaan saisinkin nauttia auringosta vaunuja työnnellen. Tai sitten vuoden parin päästä kulkea käsi kädessä pikkuisen kanssa ja ihmetellä yhdessä kevään merkkejä. Tuli oikeesti tosi onnellinen olo, kun tommosia mietin. Jotenkin siellä ulkona kävellessäni tuli myös semmonen tosi vahva tunne siitä, että kyllä mä voi tulla pian raskaaks, eikä täydy pelätä niin kauheesti kaikkea.
Eilen illalla miehen kanssa makoiltiin sängyllä ja puheltiin. Se oli ensin vähän silleen, että eikai me nyt yritetä vauvaa tehdä tässä kuussa, ettei se syntyis joulun tienoilla. Mä siihen tietenkin vakuuttelin, että se ois vaan sitten meiän tehtävä pitää huolta siitä, että synttärit ois sitten aina järjestetty ihan erikseen ja kunnolla. Miestä tuntui huvittavan mun synttärisuunnitelmat sun muut, mutta ei lähtenyt vastaankaan sanomaan, alkoi vaan miettiä vauvan nimiä siinä sitten. :) Ei puhuttu mitenkään kauheen pitkään tai yksityiskohtasesti, mutta siinä toisen vierellä ollessa tuli tosi levollinen olo että kyllä sekin sitä lasta toivoo ihan samalla tavalla kuin itekin.
Katsotaan, miten tää mun kierto sitten menee tässä kuussa. En oikeen osaa sanoa, millon mulla tulee ovulaatio, vaikka onkin kierto aika lyhyt ja säännöllinen. En kuitenkaan lähe mitään tikutteluja tai semmosta vielä tekemään.. katotaan sitten jos joutuu monta kiertoa yrittämään.
Terve!
Jotkut saattaa muistaa minut ainakin tuolta aikaisemmista pinoista! En ole piiiiitkään aikaan kirjoitellu näille palstoille pitkien kiertojen vuoksi, koska yksinkertaisesti ei ollut mitään hajua mihin pinoon kuulun ja kuinka pitkiksi kierrot venyy..
Söin pillereitä melkein 10v ja jätin pillerit pois viime heinäkuussa mieheni pyynnöstä ja kierrot vaihtelivat kp38-100, viimeinen kierto oli kp51 pitkä. Olin jo heittänyt melkein kirveen kaivoon, koska ei ollut mitään hajua millon ovuloin vai ovuloinko ollenkaan. Onneksi olemme olleet aktiivisia kokoajan ;) Ajattelin, että odotan vielä tämän neljännen(viidennen?) kierron ja jos nyt ei tärppää niin menen lääkäriin tutkimuksiin..
Olen tässä hetken aikaa ihmetellyt parantunutta ruokahalua tai tässä tapauksessa voi sanoa, että syön kuin hevonen. Kokoajan on kamala nälkä ja syön enemmän kuin mieheni. Saan välillä ihme raivareita ihan pienistä asioista ja pahoinvointi alkoi viime viikolla ja jatkuu edelleen. Ensiksi syytin krapulaa ja sitten flunssaa, mutta huonovointisuus ja kuvottava olo jatkuu aaltoilevana.. Mahaa on juilinut jo parisen viikkoa ihan niinkuin menkat olisivat olleet tulosa ja naama kukkii, kuivaa kautta ei ole tullut missään vaiheessa. Maha on ollut sekaisin ja olen kärsinyt ilmavaivoista. En ole rahaa kuluttanut testeihin, olen koittanut malttaa odotella. Tänään oli vain sellainen tunne, menin apteekkin ja ostin apteekin oman raskaustestin ja sieltähän ne tuli ihan heti KAKSI SELVÄÄKIN SELVEMPÄÄ PUNAISTA VIIVAA <3 APUA! Voinko luottaa tuohon, tein testin nyt illasta ennen salkkareita :D Olen pari kertaa aikaisemmin tehnyt aikaisemmissa kierroissa testin ja ne on olleet ihan selkeitä negoja ja tuohon tuli ihan heti kaksi selkeää viivaa, ei edes haamua. Huomena olisi tarkoitus soittaa lääkäriin.. mulla ei ole hajuakaan milloin olen ovuloinut tai milloin hedelmöitys on tapahtunut. Jännittää!!!!!!!!
-Rahtarinna-
Heippa vaan joulukuun kuumeilijat!
Pakko kai se on meikäläisenkin ilmoittautua tänne piinapäivien tuntoja jakamaan! Olen lueskellut ketjun läpi ja fiilistellyt teidän kuumeiluanne, mutten ole saanut aikaiseksi vielä kirjoittaa mitään. Itselläni meneillään on kp 17/~25 ja jouluvauvaa kovasti toivotaan! (Takana siis sangen mielenkiintoinen pääsiäisloma sukulaisten nurkissa juuri oviksen aikoihin..).
Taustasta sen verran, että meillä on ennestään 3- ja 4-vuotiaat lapset. Ovat päiväkodissa, palasin itse töihin tammikuussa 2012. Ajatus kolmannesta on kytenyt mielessä, mutta varsinainen kuume ei ole iskenyt ennen kuin nyt. Toisen lapsen jälkeen laitatin kuparikierukan ja se otettiin pois kuukausi sitten. (Poisto osui sattumalta juuri olettamalleni ovulaatiopäivälle ja heti ryhdyttiin tuumasta toimeen!). Kierukan aikana kierto oli täysin säännöllinen 25 pv, mutta nyt tämä viimeinen venyi kai melkein 28 päivään. Ehdin tohkeissani tehdä raskaustestinkin, kun menkat olivat sen strategisen päivän myöhässä, mutta negaahan se tietysti näytti. Liekö tuo ollut mahdollistakaan raskautua heti?
Tässä kierrossa onkin yritystä ollut riittämiin ja menkkojen pitäisi laskelmieni mukaan alkaa 10.4. Olen toiveikas! Syy tälle toiveikkuudelle on siinä, että kaksi ensimmäistä raskautta ovat alkaneet helposti. Ystäväpiirissä on lapsettomuutta ja oma hyvä tuuri tuntuukin tavallaan todella epäreilulta. Toivon kuitenkin kaikille pitkään yrittäneille myös tällä foorumilla erityistä lykkyä, ihanan positiivista sakkia täällä kyllä onkin!
Ja plussanneille paljon onnea. Plussaa vielä odotteleville intoa projektiin, ilo irti vaan itse treeneistäkin! :)
Sellaisen kysymyksen vielä heittäisin, kun en ole tuohon ovulaatioasiaan sen enempää koskaan perehtynyt, että jos/kun ovulaatio-oireina on tasan yhden päivän aikana tuleva (vähäinen) limainen vuoto ja menkkamaiset kivut (itselläni usein särkee selkää), niin onko se yksi ainoa oirepäivä yleensä juuri se ovulaatiopäivä? Ei siis esimerkiksi niin, että näitä oireita seuraa ovulaatio vaikka parin päivän päästä? Yksilöllistä kaiketi..? Huomaatte varmaan, että eräs on hiukan pähkinöinä :D
Iltaa!! Onnea taas uusille plussanneille!!!!!!!
Mie karkaan nyt sitte tammikuishin ko Tellu-ihanainen sen pinon perusti.. Mutta ihan varmana vielä roikun teänki riesana ja käyn utkaamassa kekkä on punasia viivoja kaksin kappalein testanhet.
Lapinnoita jonka kierto mennee just ja just tammikuisten puolelle
ps.Älkääkkä seurakko minua, hus plussapuolelle!! Mutta jos perässä tuletta niin kiva on "tuttujen" kesken raatata.
mä oon pysyny taka-alalla, kunei oo ollu kerrottavaa, lueskellu oon teidän juttuja kyllä. tänne on tullukki lisää kuumeilijoita ja plussiaki on mukavasti alkanu tuleen. jonseille tsemppiä, toivottavasti oli valemenkat! varmasti raastavaa tuollainen epätietoisuus! oletko jo testannut uudelleen?
pahoittelut kaikille puna-armeijan hyökkäyksen kohteeksi joutuneille ja parempaa onnea uuteen kiertoon!
mulla olis sellanen kysymys, että onko täälä sellaisia, joilla on tullu normaalit menkat vaikka olisi ollut raskaana? mua on alkanu ihmetyttään tuo menkkakipuilu ja... kuinkahan sen selittääs... sellanen "paisunut/turvonnut" olo alavatsassa jota oli ennen menkkoja ja jatkunut nyt menkkojen jälkeenkin. outo tunne, joka melkein ajaa hulluuden partaalle tällaisen vauvakuumeilija. tekis kovasti mieli ostaa testi ja testata, että oliko kyseessä valemenkat, mutta en millään haluaisi pettyä nyt ja sitte mahdollisesti taas parin viikon päästä... oon googlettanu ja lukenu mielestäni luotettavilta sivuilta menkoista alkuraskaudessa, mutta jokapaikassa lukee, että on yleensä niukemmat(mulla ihan täysin normaali vuoto)... tai sitten enteilee keskenmenoa tai kyseessä kohdun ulkopuolinen raskaus. yyyyyh! oman mielenrauhan kannalta taitaa kuitenki olla paree hakea se testi ja pettyä kuin miettiä päänsä puhki mahdollista raskautta.
Mahtavan plussainen päivä :) ONNEA!
Sabriinan rennolle onnelle hatunnosto, toivottavasti kykenen samaan jos viivoja nään vielä joku päivä kahtena.
Orvokki jes samoilla kiertopäivillä mennään, tokikin omat kiertoni ainaki aiemmin ollu pitempiä.
Tellu ja lapinnoita + muut ihanaa että jaksatte täällä vielä tsempata meitä ♡
Kaivoin muuten tänään kätköistä vanhan neuvola kortin ja voi ärsytys mitä huomasin, edellisen vuosien takasen raskauden olin testannu jo kp 20 ja tarkalleen muistan sen vahvan plussan...kuinkahan sitä nyt malttaa pitää näpit erossa apteekin hyllystä vielä tovin? Vielä ku hiivaa bukkaamassa, niin ilmeisesti muutoinki joutuu apteekissa käymään. Tää hiivailu on kyllä tosi outoa, nimittäin moista vaivaa ei oo ollu ku kerran eläissäni ja siitä on todella kauan. Voihan se olla oire jostain ihanasta tulevasta, mutta ny on liian aikasta toivoa.
Nyt nukkumaahan jotta jaksaa taas kukonlaulun aikaan nousta ylös. Kauniita unia!
Paljon onnea plussanneille!! :))
ite ootan vielä perjantaihin ja testaan vasta sitten. Testaan jokatapauksessa, koska aion syödä ensimmäistä kertaa klomeja (niitä ei saa syödä missään nimessa raskaana)
Ja niille jotka täällä vielä munkaan tän kierron tuloksia oottelee, niin ++++!
Hip-Hip hurraa, hirvittävän hieno plussa-aalto pyyhkäissyt tänne <3 sylin täydeltä onnea :)
Pihlaja
Tellu: heh , pehmolelu vaunussa :D :) Juurikin näin, itsekin yllättyny vauvakuumeen voimakkuudesta, en ole aijemmin potenut. En uskalla testaa vielä päiviin, ihan hukkaan menee testi jos on nega.
Kirsikkakarkki kp. 29/28-33