Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
Hei kaikille, ilmoittaudun minäkin mukaan, vaikka olo on aika epätoivoinen. Toivo elää silti, joten en suorilta käsiltä uskalla ilmoittautua tammikuisiin.
Itsellä menossa ensimmäinen luomukirto pillereiden jälkeen kp 24/? (ennen pillereitä kierto 28-40) yk 1. Ovisoireet bongasin kp13-14. Muutama päivä tästä tuntui ovismaista pistelyä vas. puolella (josta mulla munasarja tuhoutunut). Elättelin siis toiveita että ois voinut olla kiinnittymiskipua? Erinäisiä oireita ollut (kenties kuviteltuja :( ) Nännit olleet kosketusarat jo viikon. Tänään tosin alkoi alaselässä suntumaan toisupleisesti menkkamaista jomotusta, joka sai kyllä mielialan laskemaan melkoisesti. Eilen tein testin joka näytti negaa (tiedän, liian aikaista).
Itsestäni voisin vielä kertoa sen verran että minulla on jo kaksi lasta 12v. ja 13v. Keskenmenoja aikaisemmin takana 2 ja yksi kohdunulkoinen jonka seurauksena vasen munasarja pois pelistä.
Mahtavaa Tarrasukka, paljon onnea!!!
Itsellä kp 22, ja tuntuu välillä, että ne ns.oireet katoaa jonnekin...tosin outo paineentunne vatsassa pysyy. Ja tänään huomasin, että pissa tuoksui aivan oudolta, jotenkin tosi vahvalta! Jotenkin tuli mieleen vanha muistikuva, että viimeksi ollessani raskaana olisi alkuraskaudessa ollut myös samanlainen tuoksu pissassa.
Vielä pitäis jaksaa ensi viikkoon...Keskiviikkona ajattelin testata. No ehkä herkän testin teen jo vähän aiemminkin :).
Onnea Tarrasukalle! :)
Heräsin yöllä siihen kun pikkuhousut olivat veressä eli siirryn tammikuisiin :/ plussatuulia vielä piinaileville :)
Joulukuiset (12.4.2013)
Suvilintu kp 18/27-28 yk1
Elli_73 kp 22/28-29 yk 1
Johanna81 24/?
Tiinu89 kp 25/26-28 yk3
Mukana myös:
Roxymamma
Maisa84
Danikris1503
Plussanneet:
Taika82
Jonsei
Meltsu12
Sude
Sabriina
Tarrasukka
Ihanaa Tarrasukka!!!! Onnea aivan hirmusesti!! Ois tosi kiva jos jaksaisit täällä päivitellä vielä tuntojas. Tai voinhan tuolta odottajienkin puolelta käydä lukemassa, sinne on kiva kurkkia muutenkin. :)
Ja suuret pahoittelut Metsätähdelle.. Olin niin jo varma että sulla ois tärpännyt.. :(
Johanna81 tervetuloa piinailemaan tänne loppujoulukuisiin. Eihän meitä täällä enää montaa ookaan. Nyt ei kukaan sitten enää lähe tammikuisten puolelle!! Plussat kaikille lopuille! Vaikka omasta puolestani se on kyllä vähän toiveajattelua. Ei vieläkään mitään oireita täällä.
Ovatko "mukana myös" tyypit mukana vielä vai onko meitä enää neljä?
Piti kattoo muutama sivu taakspäin mutta huomasin että maisa84 olikin tippunut jo yli viikko sitten.
Lauantaita kaikille!
Kuumeilu alkaa näin viikonloppusin ihan aamusta. Ois niin ihana jos ois jo lapsi tai useampia, joiden kanssa sais lähteä heti lauantaiaamusta haukkaamaan raitista ulkoilmaa!
Mä odotan eniten sitä taaperoikää. Yleensä en itse asiassa innostu niin vauvoista (ainakaan muiden, oma vois olla vähän eri), vaan ne yhdestä kolmevuotiaat on ehdottomasti kaikkein ihanimpia. Mulla on aika paljon kokemusta pienistä lapsista, kun oon ollut päiväkodissa töissä ja siskolla on myös nyt jo vähän vanhempia lapsia, joita oon aikanaan hoitanut. Rakastan sitä pienten viattomuutta ja riemua kaikesta arkipäiväsestä. Oon joutunut tekemisiin myös todella vaikeiden lasten kanssa, jotka vaatii kärsivällisyyttä. Niistä oon kyllä huomannut, että vanhempien kasvatustyyli on usein vaan huonontanut tilannetta, ja yleensä se lapsen oikuttelu onkin ollut huomion hakua tai rajojen testausta.
Me ollaan miehen kanssa puhuttu tosi paljon kasvatuksesta ja mietitty miten toimittais tietyssä tilanteessa. Me ei oikeestaan ikinä mietitä sitä vauva-aikaa vaan keskusteluissa ne lapset on aina jo vähän isompia. Varmaan sitten muuttuu jos ja kun oon jossain vaiheessa raskaana ja aletaan valmistautua vauvaan ihan kunnolla. Me ollaan molemmat aika kovia lukemaan ja haetaankin varmaan kirjastosta sitten kaikkia vauvanhoito-oppaita.
Tällaisia mietteitä täällä. Plussaonnea kaikille!
Suvilintu kp 19/27-28
hei täällähän on ollut plussausta ilmassa! onneksi olkoon!! :) ja tippumista tammikuisiinkin tapahtunut, harmillista! plussaonnea!
joo, kuumeilulle on aikaa viikonloppuna hiukan liikaa :) tällanen keli (sataa vettä) ei auta yhtään kun oon "jumissa" sisällä, ei oikein huvita mennä uloskaan tai muutenkaan tehä mitään...
heh, huvitti eilen... oon miettiny pääni puhki että kuinka viimekierrossa alko tiputtelu, että alkoko se jo perjantaina kun menkat sitten viimein alko tiistaina. tulin siihen tulokseen, että alko perjantaina, koska lauantaina oli sillon yhet juhlat ja otin varmuuden vuoksi siteitä mukaan ettei satu noloja tilanteita ;) no sen sitten arvaa, että joka kerta kun kävin vessassa niin kyllä tuli vilkastua paperia, että joko on tiputtelu alkanu. ei alkanu! :) illalla kun tultiin saunasta, tunsin outoa pistävää kipua kohdun kohdalla (ainakin luulen, että kohtu on siinä, menkkakipujen perusteella, en kuitenkaan oo varma...) sellasta ei ole koskaan tuntunu, oli sellanen sähköiskupistos, joka jatku ehkä puoli tuntia. oikeesti niin ajattelin, että jep, raskaana ollaan... tänäaamuna tuntu samaa kipua ja sitten pian sen jälkeen alko menkkakivut.... vielä ei ole tiputtelu alkanu, mutta menkkakivut jatkuu. tissit aristaa vähän, ehkä kuitenkin vähemmän kuin yleensä ennen menkkoja. mutta jos menkat alkaaki vasta ti niin ehtiihän ne kipeytyä vielä.
ärsyttää... mä niin haluaisin, että punaista paholaista ei näkyisi... en tiedä koska testaan jos sellaiseen on aihetta. ehkä aikasintaan torstaina, jos vaikka käy niin että kierto taas pitkittyy pari päivää niinku viimeks... menkkakivut ei kyllä oikein rohkaise toivomaan raskautta. harmittaa jo valmiiksi, pian ne kumminki alkaa :(
tiinu89 kp 26/26-28
Hulluus senkun jatkuu :)
Paketissa kun on kaksi liuskaa, niin pakkohan se toinen oli tänä amuna tehdä. Kyllähän siihen kaksi viivaa piirtyi, haalea se toinen on, mutta ei enään niinkän haamu.
Taidan olla sen verran luottavainen että ainakin kurkkaamaan meen tuonne odottajien puolelle, silti tässä pinossa surffaan kunnes teen alkuviikosta varmistustestin, joka toivottavasti vahvistunut.
Teille jokaiselle ketjulaiselle lempeitä plussatuulia ja sen perään tarrasukkia!