Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
Heippa! Täällä juhlat jutlittu ja pikkuneiti nukkumassa vihdoin. Oli kyllä rankkaa, mutta myös tosi mukavaa, kun niin moni osallistui pienen prinsessan tärkeään päivään:) Ja itse sankarikin oli niin mahtava koko päivän, ettei itkun itkua päästänyt koko juhlien aikana. Jaksoi vaan leikkiä ja touhuta vieraiden kanssa niin iloisesti:)
Itselle ei muuten kuulu mitään ihmeellistä. Ei menkkoja tai mitään muutakaan. Huomenna voisi mahdollisen oviksen mukaan alkaa ne menkat...tai sitten vasta parin päivän päästä. Tai sit joskus:/
Ja tosiaan tervetuloa Suvilintu:)
Joulukuiset (1.4.2013)
Suvilintu kp 7/27-28
Ninnu73 kp 12/28-29 yk 1
Tiinu89 kp 14/26-28 yk3
Tarrasukka kp 16/ 28-30
mago kp 23/28 yk11
Metsätähti88 kp 27/30-35 yk 4
Maizaana kp 29/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp 30/31-33 yk 1=km + yk 14
Sude yk 1 ja kp 30/28-29
sabriina kp 31/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 32/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 33/30-35 yk 3v.
Meltsu12 kp 41/30-36 yk 1
Mukana myös:
Roxymamma
Pihlaja
Kirsikkakarkki yk. 8
Pikkuinenmyy
Maisa84
Danikris1503
Karoliina89
Plussanneet:
Taika82
Jonsei
Hyvää aprillipäivää! Tänää ei sitten sovi pilailla kenenkään mahdollisten plussauutisten kanssa, vaan ne on rehellisesti meille kerrottava ;D
Tänään saattaisi olla monta plussaa tulossa... ainakin kun listaa katselee:) Peukut pystyssä odottelen uutisia!
Tervetuloa suvilintu!
Pihlaja, kuulostaa kyllä niin tutulta tuo itsensä kyttäily, vaikka olisi miten rennosti ottanut ja päättänyt olla hötkyilemättä. Ja aina ne toiveet vaan nousevat loppukierrosta, jopa silloin kun edes kummempia mahdollisuuksia ei pitäisi olla. Huoh, on tämä vaan niin rasittavaa ;D
Minun kaverini kertoi eilen, että hänelle on iskenyt kamala vauvakuume... Hän on löytänyt uuden miehen, jonka kanssa vissiin vielä "vanhoilla päivillä" haluaisi yhteisen lapsen. Toivon hänelle pikaista onnistumista, koska ikää on mittarissa jo yli 40=)
Minun toisella kaverilla oli LA perjantaina. Se tuntuu jotenkin ja jostakin syystä minulle melko raskaalta. En odota yhtään vauvauutisia, vaikka tiedän, että se vauva sieltä syntyy ihan näinä hetkinä=( Tuntemuksiini vaikuttaa eniten se, että perheellä ei ole oikeastaan mitkään asiat vauvaa varten kunnossa... olen puhunut siitä teille aiemminkin=( Tunnen syyllisyyttä omista tunteistani, mutta toisaalta en voi niille mitään... Ehkäpä nämä tuntemukset hellittävät ja toivon, että osa peloistani osoittautuu turhiksi!
).(
Tänne ei mitään uutta. Loppukierrossa todellakin ollaan... onneksi! Minulla ne menkat ovat vissiin alkaneet asina 14 päivää ovulaatiosta, joten se taitaa olla nyt sitten keskiviikko kun täti tulee kylään. Ei enää edes niin paljon ota päähän se, ettei tässä kierrossa onnistuttu. Olen nyt koittanut käsitellä tämän asian ja menen uudella innolla seuraavaan kiertoon ja toivon vauvaa ensivuodelle=) Ajattelin myös sitä, että voisin saada kuopuksen pois vaipoista ennen seuraavaa vauvaa ja muutenkin hieman isommaksi... olisi sitten aikaa enemmän nauttia vauvastakin ja kiva ottaa pientäkin mukaan vauvan "hoitoon". Meillä esikoinenkin oli toisaalta vasta 1,5 v kun toinen lapseme syntyi ja hyvin se meni niinkin pienellä ikäerolla. Mutta toisaalta minä olen yli 10 vuotta vanhempi kuin silloin, joten en mikään kaksikymmpinen tyttönen enää;) Olen huomannut jokaisessa epäonnistuneessa kierrossa selitteleväni itselleni epäonnistumisen hyviä puolia... olen varsinainen mestarihuijari! Ihan niinkuin olisin muka onnellinen, etten ole raskaana XD
Minulla on vuorostaan nyt hieman kipeä olo=( Kurkku on hieman kipeä tai ainakin tiedän sen olemassa olosta. Juuri kun olen saamassa tuon pienimmän terveeksi niin taitaa olla flunssa tulossa itselle. Ja töistä en oikein voisi olla pois enää. Viimeviikolla olin YHDEN päivän siellä, joten hommia on vain siirtynyt myöhemmäksi. Täytyy yrittää levätä tämä päivä ja syödä paljon hedelmiä ja pitää itsensä lämpimänä, niin jospa se tauti älyäisi kiertoo minut kaukaa...
Huomenta!
Eilen juhlissa pidin veljen pientä vauvaa sylissäni ja oli kyllä niin ihana tunne:) Siinä kuitenkin pidemmän aikaa istuessani kuuma vauva sylissäni tuli huono olo ja ehdin miettiä, että mitäs jos nyt tuleekin kiire oksentamaan ja tässä on tämä vauvakin sylissä ja talo täynnä vieraita. Pari vierasta jätti tulematta vatsataudin vuoksi ja olin varma, että nyt se on minullakin kun koko päivän vatsa tuntui olevan sekaisin ja myös pikkuneidillä oli ollut pari päivää vatsa hiukan löysällä. No, huono olo meni ohi, mutta illalla juhlien jälkeen huimasi ja pyysin miestä tuomaan äkkiä syötävää, koska olin koko päivänä syönyt vain juhlissa tarjolla olleita herkkuja;) Olin päättänyt tehdä tänä aamuna testin pois nurkista, jos ei kuukautisia näy...no ei näkynyt. Testiin tuli heti kaksi vahvaa viivaa ja olin aivan totaalisen yllättynyt, vaikka pidemmän aikaa jo moni oire on raskauteen viitannut. Eli PLUSSA! Todennäköisesti olen vain itseltäni kieltänyt edes toiveen onnistumisesta näin pian ja siksi yllätyin. Todella sekavat tunteet ja heti alkoi pelko kaikesta mahdollisesta, mitä voi tapahtua. Yritetään nyt varovasti iloita tästä plussasta ja toivotaan, että pieni pysyy matkassa mukana. Ovulaatio siis todennäköisesti oli silloin kaksi viikkoa sitten, kuten oletinkin, koska viikko sitten herkkä testi näytti vielä negaa. Eli nyt on vielä todella aikainen vaihe ja siksi pelottaa.
Tellu: Sinne sitten se seuraava plussa. Itse olen yrittänyt myös samalla tavalla selitellä, miksi olisi hyvä, jos en olisi vielä raskaana ja olisihan siinä tosiaankin hyvät puolensa. Meillä on melkein saman ikäiset lapset ja samoja ajatuksia minulla juuri tuosta, että olisiko hyvä ensin päästä esikoisen vaipoista ennen toista vauvaa yms yms, mutta nyt ei auta miettiä tuollaisia asioita enää. Sitä vaan selittelee itselleen helposti tuollaisia juttuja, jotta ei sitten pettyisi liikaa negasta. Ja hyvä niin. Se on kai joku luonnon oma suojamekanismi;)
Mutta hyvää aprillipäivää kaikille ja lisää plussauutisia! Tämä minun plussa ei nyt ollut aprillipila ellei sitten tuo testi pilaile kustannuksellani:)
Kiitoksia onnitteluista kaikille! Nyt valitettavasti täytyy kertoa, että menkat alkoivat eilen.
Itkettää ja harmittaa kun tämä menee nyt näin epämääräisesti. Vieläkään en voi siis varmaksi sanoa, olenko raskaana vai en. ;( Todennäköisesti en.
Ensi kerralla otan viisaammista neuvoa enkä missään tapauksessa testaa ennen kuin on vähintää viikko mennyt.
Nyt koetan sietää sen tiedon, että hetken aikaa olen raskaana ollut, mutta jostain syystä raskaus loppui heti alkuunsa.
2/25, yk 3
Tämä rouva siirtyy siis tammikuisiin 2014. :(
Hyvää pääsiäismaanantaita kaikille ja plussatuulia!!!
Meni omanapaisena tuo äskeinen. Jäi huomaamatta nuo Meltsun tärkeät uutiset!
Meltsu12: Onnea, onnea!
Tervetuloa uudet minunkin puolesta. Suuri kiitos Tellu1980 kun jaksat päivittää meidän listaa. Oudon vähän plussia suhteessa tätien kyläilyihin, mikä osaltaa todistaa sen kuinka vaikeaa raskaaksi tuleminen onkaan.
Meillä täällä varmistelut onnistu, keinoista ei sitten sen enempää ;) Paras uutinen lienee se, että sain aikaan varsinaisen räjäyksen miehelle ja sen seurauksena saatiin mielien lukkoja hyvin avattua. Eilen vielä isäntä jatkoi keskustelua ihan oma-alotteisesti (mikä todella outoa). Hassuinta tässä lienee se, että on aivan vakuuttunu että olisin jo kovastikkin raskaana.Perustelutkin oli niin vankat, jos en omin silmin olis tätiä bongannu parin päivän ajan tuollon oletetun kierron alussa, niin olisin noilla perustein varma itsekkin ;)
Ovulaatio tai sen päättyminen oli kyllä oudoin mitä ikinä ollut. Kivut oli kovat ja hellän hetken jälkeen ne häipy kokonaan. Alamahaan jäi vaan semmonen ei kipeä pinkeyden tunne ja kohtu jotenkin oudosti sykkii, liekö siellä houkuttelee uutta asukkia luokseen ;) tai ainaki toivoin niin.
Nyt kwvät aurinkoa tervehtimään. Aurinkoista päivää kaikille ja tuokaahan paljon iloisia ylläreitä :)
Meltsu12 hurrrjan paljon onnea plussasta :)
Jonsei pahoittelut sinulle menkoista. Teehän kuitenkin varmistustesti vielä! Kerrassaan kurja tilanne :( voimia sinulle!
Suvilintu tervetuloa!
On: Tänne ei erikoista..
Ärsyttää!! Mun äskönen viesti katosi jonnekin bittiavaruuteen kun netti katkes samalla kuin painoin lähetä!! Vahingosta viisastuneena, kannattaa siis kopioida viesti ennenkun lähettää.. :P
Mutta siis... Meltsulle onnittelut!! Oot varmaan niin innoissas!! Aattelinkin jo, että sä varmaan oot raskaana, kun sulla alko olla jo jos jonkinmoista oiretta! Nyt vaan sitten uskallat nauttia kunnolla raskaudesta! :)
Ja Jonseille suuret pahoittelut. :'( Mutta niinkuin Pihlaja sano, niin testaa vielä - joillain tulee kai vielä muutamatkin menkat alkuraskaudessa. Joka tapauksessa voimia sinne! <3
Itse kuumeilen täällä kotona varsin matalalla profiililla. Mun mies ei oikeestaan haluu vielä miettiä tätä aihetta mitenkään tunnevaltasesti, eikä sen kanssa voi ollenkaan jutella mistään ovulaatiojutuista tms. tai se stressaantuu kauheesti.Se on sillä mielellä, että tulee kun on tullakseen. Meillä jätettiin ehkäisy pois asenteella "saa niitä lapsia jo tullakin", ja käytiin siitä sitten semmonen varsin järkipohjanen keskustelu. En kuitenkaan usko, että mun mies ymmärtää, miten kovasti mä jo vauvan haluaisin ja miten suunnilleen itkettää monta kertaa päivässä kun mietin tätä aihetta. Tiiän, että mun miehestä tulee todella hyvä isä, ja se aina välillä kertoo, kuinka näki unta että meillä oli vauva, tai vaan muuten juttelee siitä, kun meillä sitten joskus on lapsia.. ehkä kuitenkin useimmiten enemmän vitsinmuodossa kuin tosissaan. Ehkä sen takia mua ihan hävettää nää mun tunteet.. en oikeen haluu myöntää sille, että mulla on oikeesti aivan kauhee vauvakuume 24/7. :/ En oo kenellekään kaverillekaan kertonut mun salaisista vauvahaaveista vielä, vaikka niilläkin on jo usealla perhettä. En vaan haluu sitten kuulla kyselyitä, että "no joko?"..
Mutta onneksi saan kuumeilla täällä teidän kanssa! Ehkä toi mieskin tosta jossain vaiheessa alkaa olemaan avoimempi tunteistaan niin ei täytyis aina vaan järjellä miettiä näitä asioita vaan sais yhessä haaveilla pienestä nyytistä. <3
Hauskaa aprillipäivää kaikille! Toivottavasti muiltakin tulee tänään hyviä uutisia!!
Kiitos kaikille onnitteluista. Kyllä siis olen niin yllättynyt tästä ja vielä en uskalla edes iloita vaikka ihan vahva plussa testiin tuli. Oli siis kaikista herkin testi ja ajattelin joko huomenna tai ylihuomenna testata vielä uudestaan varmuuden vuoksi vähemmän herkällä testillä. On vaan tosi vaikeaa iloita tästä vielä, kun on niin aikaisessa vaiheessa vasta. Tottakai olen onnellinen:) Mutta muutkin raskaana olleet varmasti tietävät, että siitä hetkestä lähtien, kun saa tietää raskaudestaan, alkaa heti pelkäämään lapsensa puolesta. Ja nyt kun olen täällä vielä lukenut niin monen keskenmenosta surullisia tarinoita niin pelko on vielä suurempi. Olen miettinyt tänään koko aamun, että mitäs jos nyt keskenmeno osuu myös minun kohdalleni. Miksi minulle ei muka voisi myös käydä niin, kun kerran niin monelle muullekin täällä. Ihan kamalaa, kun on niin ihanaa tietää olevansa raskaana, mutta kuitenkin samalla pelkää ihan tolkuttomasti eikä uskalla olla iloinen jotta ei pettyisi liikaa, jos nyt tämä pieni ei sitten matkassa mukana pysykään:( No mutta yritetään nyt iloita. Onko kukaan muuten kertonut raskaudestaan heti vanhemmilleen vai oletteko aina odottanut sinne lähemmäs 12 viikkoa? Esikoisesta odotin itse sinne asti, mutta nyt tekisi vaan mieli kertoa jo heti omalle äidille:) Olen niin malttamaton, mutten kuitenkaan haluaisi joutua kertomaan keskenmenosta, jos sellainen sitten omalle kohdalle osuu...
Kuka testaa seuraavaksi?
Jonsei, onko vuoto ihan normaalia määrältään? Ja entäs kivut... Monillahan tunnetusti voi vuotoa olla raskaanakin ollessa. Testaile vaikka vielä myöhemmin niin saat varmuuden.
Meltsu mä niin arvasin, JES! ONNEA valtavasti! Minä taidan kuitenkin koittaa sitä alkuvuoden vauvaa, mutta kiitos kuitenkin tsemppauksesta=)
Voi tätä tihrustamista puhelimella, jäi näkemättä nuo aiemmat viestit. Meltsulle hurjasti onnea ja Jonseille pahoittelut :(
Mentsu, tiedän että nämä on sanoja vaan, on aivan totta että keskenmeno voi osua kenen kohdalle vaan, mutta me ainakin ajateltiin että siihenkin on oma tarkoituksensa. Jokainen elämän alku on kuitenkin kaunis. Voi olla että sitten joskus jos onni uusiks meille suodaan pelkään itsekki, mutta nyt neuvoisin kuitenki nauttimaan jokaisesta ainutkertaisest hetkestä, kaikkine öklötyksineen ;)
Onnea vielä kerran ja toivottavasti meitä tulee monta perässä ;)
Meltsu: onnea tuhannesti!! :) ihan mahtavaa! Kyllä se vaan niin on, että ekasta yrityskierrosta on ihan mahdollista plussata, usko pois! Ymmärrän kyllä pelkosi, se on ihan luonnollista ja kuulostaa kovin tutulta. Mulla on joka raskaudessa pelottanut enemmän kuin edellisessä, jostain syystä. Ikinä ei voi tietää mitä tulee tapahtumaan ja epävarmuuden takiahan raskaus onkin rankkaa... Itse olen nyt yrittänyt ajatella niin, että jos tulen raskaaksi yritän pelosta huolimatta iloita jokaisesta päivästä ja kaikista välietapista: eli ensin siitä plussasta, sitten vaikka varmistusplussta, varhaisultrasta, jokaisesta lisäviikosta, np-ultrasta jne... Koska ei sitä vaan jaksa jos koko ajan pelkää. joten vielä kerran onnea ja yritä nauttia!
Tellu: minäkin yritän selitellä itselleni miten hyvä oikeastaan olisi, jos en vielä tulisi raskaaksi :) se on hyvä selviytymiskeino jos pettyy, että löytää jotain positiivista pettymyksen altakin. Voimia kierron loppupäiviin! Ja kiitos, kun jaksat listaa päivitellä!
jonsei: :( mites tuo nyt noin meni!? onko vuoto ihan kunnon menkat vai? Minäkin sanoisin, että testaa vielä uudestaan, jotta varmistut miten asiat on... ikävää... Mutta tosiaa, joillainhan tulee kuukautiset raskaudesta huolimatta... Voimia!
suvilintu, tervetuloa! Kuulostaa tutulta tuo kuumeilu, kun välillä ihan ihmettelee itsekin että miten asia voin näin viedä mukanaan ja pyöriä päässä ihan jatkuvasti. En minäkään ihan kaikkea juttele miehen kanssa vaikka tiedän eattä häin kovasti toivoo vauvaa... Taitaa naisilla olla joku sisäänrakennettu vauvavaihde joka sitten päälle mennessään ottaa täysin vallan... Minulla onneksi kuume ollut vaihtelevaa ja välillä rauhoittunut (ja sitten taas räjähtänyt kässin;) ). Pikaista plussaonnea sinulle!
ON: eipä täällä mitään, ei mitään merkkiä kuukautisista vieläkään... Eikä oikeastaan mistään muustakaan :) mies aina välillä kyselee että miltäs nyt tuntuu mutta en osaa oikein mitään sanoa. On vähän turvonnut olo ja on kova jano ja vessassa tulee ravattua kun juon aika paljon mutta muuten on aika normaali olo. Ihme kyllä olen aika rauhallinen enkä kovinkaan hermoissani tästä odottelusta... Varmaan johtuu myös siitä, että on nämä pyhät eikä apteekkiin pääse noin vain kun ollaan rauhassa oltu lähinnä kotona. Tosin tänään lähdetään lasten pikkuserkun synttäreille mun vanhempien kanssa ja ohitetaan matkalla apteekki ja yritän tässä kuumeisesti keksiä tekosyytä käydä apteekin kautta... En halua sanoa että pitää se raskaustesti saada ;) ehkä vielä keksin jotain, mies jää kotiin flunssa potemaan joten ehkä hän tarvitseekin jotain troppia... Kattellaan, mutta viimeistään huomenna haen sen testin!
plussatuulia kovasti toivon kaikille!
Tellu: Kiitos kiitos:) Hyvä, että joku sentään arvasi, itse kun olin niin varma negasta, etten edes jännittänyt tulosta.
Siinä aamulla testiä tehdessäni siivoilin testin pakettia ja ohjeita pois siinä samalla, kun annoin testin rauhassa testailla ja vilkaisin nopeasti, kun alkoi se punainen väri kohota testialueen ohi. Siinä vaiheessa ei näkynyt mitään ja olin varma, että joo, nega se siis on, kun kontrolliviiva pärähti yksin heti vahvana. Mutta meni pari sekuntia, kun viiva jo näkyi ja vahvistui ja oli nopeasti tosi vahva. Kuivuttuaan viiva näyttää nyt selvästi kontrolliviivaa haaleammalta, mutta on edelleen tosi tumma. Esikoisesta sain aluksi muutaman päivän vain haaleita viivoja, mutten muista kuinka herkkiä nuo testit silloin oli. eilinen pahoinvointi oli kyllä selvästi näin jälkeenpäin ajateltuna raskausoire, kun oli niin selkeä, mutta ei selvää syytä sille ja meni sitten myös itsestään ohi, kun hetken sinnittelin. Oli se hankalaa kaikkien vieraiden edessä koittaa näyttää normaalilta. Pelkäsi silloin vain ihan tosissani sitä vatsatautia. Yöllä näin unta, että tein positiivisen raskaustestin ja taisikin sitten olla enneuni:)
Mutta Tellu tämä minun tilanteeni osoittaa, ettei koskaan kannata luopua toivosta ennenkuin on ihan tosissaan ne menkat alkanut. Olin itse niin pöljä, mutta toisaalta kyllähän se auttoi jaksamaan tuohon testiin asti paremmin. Tuossa hetki sitten mainitsin miehelleni, että olisi ollut helpompaa, jos en tietäisi olevani raskaana, kun nyt pelottaa niin hemmetisti ja olo on entistä piinaisempi...ja tätä piinaa jatkuu pitkään.
Ja kiitos Tarrasukka noista sanoistasi:) Kyllä helpotti ja sai minut ajattelemaan, että jospa nyt uskaltaisi asiasta vanhemmillekin kertoa. Kun kyllähän heille voi sitten keskenmenostakin kertoa. Olen vaan niin taikauskoinen, että pelkään tuon kertomisen itsessään aiheuttavan sen keskenmenon..tyhmää vai mitä?
Jos joku nyt ihmettelee, miksi olen täällä tänään näin paljon kommentoimassa niin istun tässä muutenkin kokoajan koneella touhuamassa kaikenlaista ja tämä sivu on kokoajan yhdellä välilehdellä auki;) Ei vaan jaksa oikein muuta kuin selailla nettiä, kun ollut niin rankka viikonloppu.
Sabriina: Kiitos, ihanaa kun kaikki tsemppaa niin hienosti täällä:) Saan paljon kyllä voimia teiltä:
Tervetuloa mukaan Suvilintu! :) Mulla on vähän samanlaiset tuntemukset kuin sinulla. Meilläkään miehellä ei ole mikään vauvakuume, vaan ajattelee, että vauva saa tulla, jos on tullakseen. Tuntuu, ettei mies ollenkaan ymmärrä, kuinka kova vauvakuume mulla on eikä oikein ymmärrä tätä hössötystä. Ja vauvakuumehan mulla on ollut jo pidemmän aikaa... Meilläkin on ollut keskeytetty yhdyntä ja varmat päivät ehkäisynä yli 1,5 vuotta ja hyvin on toiminut. Jos vauva olisi tullut aikaisemmin, niin se ei olisi ollut mikään ongelma, olisi toki ollut tervetullut. Nyt mä jotenkin oletan ja toivon kauheasti, että meillä tärppää nopeasti, kun ei ole ollut mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä. Meidän esikoinen sai alkunsa 5 yk:sta, sitä ennen oli käytössä yhdistelmäehkäisy. Puhuminen miehesi kanssa varmasti auttaisi, mutta ymmärrän ettei sitä halua liikaa stressata ja "painostaa" toista. :) Ehkä kannattaa odottaa hetken aikaa, jospa se vauva sieltä nopeasti ilmoittaisikin tulostaan. :)
Onnea plussasta Meltsu! :) Mahtavaa!!! Olisikin ollut kyllä ihme, jos et olisi ollut raskaana noista oireista päätellen! ;)
Jonsei pahoittelut vuodon alkamisesta :( Joskushan voi tosiaan olla vuotoa raskaudenkin aikana, mutta eiköhän se aika nopeasti selviä, onko jotain pientä vuotoa vai varhainen keskenmeno. Tsemppiä sinulle :)
Sabriina kenties sulta tulee seuraava plussa! :)
Täällä ei menkkoja kuulu, kp 30 tänään... On aika ärsyttävä olo. Toivoisin menkkojen jo alkavan, että loppuis tää piina. Mitään raskausoireita ei ole, joten uskon menkkojen kyllä alkavan. Tänään niiden olisi pitänyt alkaa, tänään on oviksesta 14 pv. Kenties huomenna... Olin töissä tänään ja pidin sidettä varmuuden vuoksi, välillä oli sellainen olo että nyt lorahti jotain housuihin, mutta ei mitään. Välillä tuntuu sellaiselta jännältä nivusissa, ikään kuin heikkoa vihlontaa, ja vatsassa vähän menkkamaisia tuntemuksia, ihan niin kuin lievästi kramppais ja vois vuoto alkaa ihan pian... Rinnoissakin on jotain tuntemuksia, nännit vähä aristaa ja pistelee rintoja, tällasta on kyllä ollu ennen menkkoja aikaisemminkin. En vaan mitenkään usko, että voisin olla raskaana, ei tunnu siltä yhtään. Kun tein plussatestin pojasta, oli kp 32 ja tein testin, kun rinnat oli niin sairaan kipeet, mitään muita oireita ei ollut, paitsi kauhea nälkä koko ajan.
Haluaisin testata tosi kovasti, vaikka en uskokaan sieltä plussaa tulevan, ois vaan niin kiva testata :) mutta yritän hillitä itseni ja odotella menkkoja rauhassa. Oon päättäny, että testaan keskiviikkona tai torstaina, jos menkkoja ei kuulu. Toivon, ettei menkat alkaa ja pääsen testaamaan, hehhee...
-Sude kp 30/28-29
Paljon onnea plussanneille! Ja suuret pahoittelut niille joilla menkat alkoi :(((( tai tuli nega :( :(
Tällä mukana roikun, nyt jännän äärellä kp. 28/28-33. Selkää särkee ja naama kukkii, juuri samat oireet kuin viime kuussa jolloin luulin olevani raskaana. En testaile turhia, en halua pettyä, se on mun motto... sitte kun on menkat viikon myöhässä niin sitten.. Normimeno kotona ja töissä, mullehan tosiaan ne 3 lasta jo siunaantunut eli olen kiitollinen ja maltillinen vaika vauvakuume toki on.
Plussatuulia kaikille ja hyvää alkanutta viikkoa kanssasiskot!
ps. harmi kun lapinnoita lähti, sen murre oli niin hauska :)
Kirsikkakarkki yk. 9 kp. 28/28-33
Hei! Wow, onnea plussanneet :-)
Itseänikin pisti kyllä silmään, että plussanneita silti ihmeen vähän tässä kuussa. Jospa määrä vielä nousisi. Tehdään tammikuussa sitten enkkapino. Miehellekin jo sanoin, että huhtikuussa sitten "tykitetään"! täysillä ;-) niin tulisi sitten alkuvuoden laatusatoa (itsekin tammikuussa syntynyt). Oikein odotan, että pääsee taas laskemaan ja jännäämään noiden päivien ja ajoituksien kanssa. Pakkohan tän kierron on alkaa pikkuhiljaa säännöllistymään, kun km kohta jo 3kk. Toivon ainakin niin. Tädin kaahailusta ei mitään merkkejä vielä.
Aurinkoista viikkoa!
Joulukuiset (2.4.2013)
Suvilintu kp 8/27-28
Ninnu73 kp 13/28-29 yk 1
Tiinu89 kp 15/26-28 yk3
Tarrasukka kp 17/ 28-30
mago kp 24/28 yk11
Metsätähti88 kp 28/30-35 yk 4
Kirsikkakarkki yk 9 kp 29/28-33
Maizaana kp 30/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp 31/31-33 yk 1=km + yk 14
Sude yk 1 ja kp 31/28-29
sabriina kp 32/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 33/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 34/30-35 yk 3v.
Mukana myös:
Roxymamma
Pihlaja
Pikkuinenmyy
Maisa84
Danikris1503
Karoliina89
Plussanneet:
Taika82
Jonsei
Meltsu12
Maizaana, onko sun kiertopäivät listassa oikein? Mikset testaa jo, jos on!?!? Plussa tulee=)
Sabriinankin puolesta kyllä liput liehuu ;)
Kirsikkakarkillakin on kierto lopussa, koskas uskallat testailla?
Jonsei, en poista sinua plussanneista vielä.
).( Ihanaa tämä kierto on vihdoin lopuillaan=)))) Mulla on vähän samanlaiset fiilarit kuin Maizaanalla, että tykitetään kunnolla tässä kuussa, niin saadaan heti uudelle vuodelle uusia ihmisiä=)
Mies ja esikoinen palasi eilen kisamatkalta ja nyt onkin sitten mies vuorostaan kipeänä=( No, saanpahan jättää kuopuksen kotiin, eikä tarvitse herättää tarhaan, mutta muuten kyllä alkais jo sairastelut riittää. Itsellänikään ei ole ihan paras olo... on ollut oikeastaan koko pääsiäisen hieman semmoinen olo, että olen tulossa kipeäksi. Nyt kuitenkin raahaudun töihin. Selkää myös kolottaa sekä menkkamaisesti että iskiasmaisesti. Molemmat tuntemukset ovat vain aika laimeita, mutta yhdessä ne tuntuvat melko nasevilta=( Voi kunpa vuoto alkaisi jo tänään, vaikken kyllä siihen jaksa uskoa! Luulen, että huomenna vasta täti kurmaa paikalle tai aikaisintaan illalla.
Viimeyönä näin muuten unta, että menkat alkoivat ja olin niin surullinen, että tein jotain kummallisia suunnitelmia unessa, miten saan menkat loppumaan ja voin teeskennellä olevani raskaana XD
Pikkaisenko nauratti herätessä, että kohta varmaan teeskentelen oikeasti olevani raskaana ja työnnän tyynyn padan alle ja sitten ensitalvena ponnistan ja työnnän vaunuissa jotain pehmolelua;D Mikä ihmeen vauvakuume muka, en oo ikinä kuullukaan sellaisesta..... saati kokenut! Hulluksi tässä ainakin tulee, jos ei raskaaksi.
Korjaus vielä äskeiseen.. eli siis kp 6/27-28 on menossa.. jos siis kp1 on ensimmäinen kunnon vuotopäivä.