Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
Meltsu, pidän kerrankin peukkuja, että jollakin kurvaisi täti paikalle... on tämäkin nyt kummallista!
Minua alkoi himottamaan punkkupullo tuolla keittiössä. Päätinkin siis tehdä sen viimeisen ovistestin, koska muita testejä ei ole. Ja niinhän siitä on toinen viiva kadonnut kokonaan. Saanen siis nauttia pääsiäisviinit ja alan asennoitua alkuvuoden vaavin toivomiseen. Ensikierrossa koitan olla aktiivisempi yrityksen suhteen... toivottavasti onnistuu=) Nyt paaaljon plussatuulia muille jäljellä oleville. Prosentuaalisesti teillä taitaa olla hyvät saumat, koska niin moni on jo tippunut... täytyyhän niitä plussiakin tulla!
Tellu,Kansallispuvun taskut ! :D paras ilmaisu pitkaan aikaan tisseista!
Marjanalle kiitos narastyksen hoito-ohjeita. alan ettimaan noiden laakkeiden vaikuttavat aineet ja hankin sit taalta laakkeen :)
Mulla on kuukautiset myohassa, ja testia en oo tehnyt viela edellisen negatiivisen tuloksen jalkeen. Yolla nain unta etta tein positiivisen testin ja etta mulla oli mahakin ja se oli tytto. Voi olla tosiaan et mietin ja mietin ja mietin ja sit se on jo unissakin. Tana aamuna sain kunnon rakaset naurut mun miehelta, silla tyyliin jokainen lause jonka aloitan alkaa "jos ma oon raskaana, niin..." se on kuunnellut sita jo puoltoista viikkoa! :D
Jannittaa :)
Hyvaa paasiaista kaikille :)
Tellu: Ihan hyvä vaan, että pidät peukkuja. Tällä hetkellä se täti nimittäin olisi erittäin toivottu vieras, kun muuten ei meille tule vauvaa lainkaan:( Hankala alkaa yrittämään, jos ei ole minkäänlaista kiertoa. Mutta kun ei tätiä näy vieläkään:O Siis mitä ihmettä tämä voi olla? Ihan koko päivän tuntunut, kuin alkaisi millä hetkellä hyvänsä tuo vuoto. Välillä tuntuu enemmän välillä vähemmän. Ja sellaisia ylimääräisiä outoja nippailuja ja vihlaisuja vatsassa kokoajan. Pari kertaa olen käynyt vessassa, kun olen tuntenut jotain valahtavan housuihin, mutta valkkaria se on vaan aina ollut:/ Alkaa kyllä tuntua jopa niiden kuukautisten alkaminen ihan toivottomalta ja epätodennäköiseltä. Tällaista ei koskaan ole ollut. Voiko muka minipillereiden syöminen reilun kuukauden verran laittaa kierron näin pahasti sekaisin, vaikka niiden aikana kuukautiset tulikin normaalisti? Voi olla, että kierto onkin sen 40 päivää, joka siis oletetusta ovulaatiosta laskettuna olisi ihan oikein. Maanantaina siis pitäisi jo menkkojen alkaa...katsotaan miten käy.
Danikris: Koska uskallat testata?
Terve! päätin liittyä seuraan, kun alkaa epätoivo jo iskeä kymmenennellä piivaviikolla. Minä 23v ja mie 26v ja yk10 menossa. Lapsettomuustutkimukset ollaan jo hätähousuina tehty ja mitään suurta vikaa ei meillä näyttänyt olevan. "selittämätön lapsettomuus" on pelottavaa, koska ei ole mitään selkeää hoitokeinoa.
ens kuussa meillä aseina inssi ja clomit :), jos nyt ei tärppää.
onko täällä muita clomeja syöneitä. :) mulle määrättiin 1tbl. kp. 3-7 ensi kiertoon, vaikka mulla on jokainen tarkkailemani kierto tullu selvä ovis (olen tarkkaillut muutaman kuukauden ajan). onkohan todennäköistä, tulee monta munasolua?
onnea kaikille plussanneille kovin!! :))
Hei vaan kaikki ja hyvää pääsiäistä :) Täällä on kyllä selvät piinapäivät - ja viikot meneillään, onnea plussista Jonsei ja Taika 82! Ihanaa että alkaa niitä plussia tulla :)
On: Nyt on menossa siis kp 24 ja jo pitemnän aikaa alavatsassa on tuntunut nippailuja. Tänään yllätti todella huono olo, jonka seurauksena piti rynnätä vessaan pönttöä halaamaan, muttei sieltä mitään tullut :/ olisikohan vatsatautia tai jotain muuta, join kyllä tänään pari lasillista punkkua kun kerran tarjottiin hyvän ruuan kanssa :) vieläkin etoo :/ eipä tässä siis kurjuutta kummempaa, nyt nukkumaan ja odotan itsekin malttamattomana että jos menkat vaikka jäisivätkin pois ;)
T. Metsätähti88 kp 24
Testasin tanaan ja taas oli negatiivinen! Haluaisin jo tietaa mika on jutun juoni koska menkat ei tuu, eika tikku nayta plussaa!
mun sisko pelottelee mua kohdun ulkopuolisella raskaudella ja mun kaveri kertoo et hanen piti venaa 2 viikkoa ennenkuin tikussa oli edes haalea plussa.
Oon vahan huolissani koska en oo ikina tuntenut oloani tallaiseksi, kaikki raskaudenoireet jatkuu edelleen.
Tanaan menin surffaamaan ja meressa sain muuta ajateltavaa kun "raskaus". Oli hetken aikaa tosi rentouttavaa ja viihdyinkin varmasti 2 tuntia, mutta loppupeleissa rintani osui laudan kulmaan vaikka yritin koko aika varoa turvonneita tisseja. Sattu niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon :D muutenkin tunsin oloni oudoksi.
Yritan nyt olla muutaman paivan testaamatta, ja toivoa et menkat ei viela tuliskaan :) ei oo onneks mitaan kuukautisoireita :D
Joulukuiset (30.3.2013)
Ninnu73 kp 10/28-29 yk 1
Tiinu89 kp 12/26-28 yk3
Tarrasukka kp 14/ 28-30
mago kp 21/28 yk11
Metsätähti88 kp 25/30-35 yk 4
Maizaana kp 27/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp 28/31-33 yk 1=km + yk 14
Sude yk 1 ja kp 28/28-29
sabriina kp 29/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 30/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 31/30-35 yk 3v.
Meltsu12 kp 39/30-36 yk 1
Mukana myös:
Roxymamma
Pihlaja
Kirsikkakarkki yk. 8
Pikkuinenmyy
Maisa84
Danikris1503
Karoliina89
Plussanneet:
Taika82
Jonse
Tarrasukka, on varmasti raskasta kun on melko tuoreena tuommoinen ikävä kokemus. Voimia teille.
Sabriina, mitäs kuuluu?
Meltsu, olisko syytä kuitenkin tehdä testi, jos on noin vahvoja raskausoireita?
Danikris, toisillahan plussa näkyy tosiaan vasta sitten kun menkat on jo ihan kunnolla myöhässä, joten odottele pari päivää ja tee taas uusi testi. Oireet ainakin on tosi lupaavat!
Metsätähti, hyviä merkkejä on ainakin=)
Tervetuloa Karoliina!
).( Tänne ei ihmeitä. Odottelen tätiä, mutta menee tosiaan varmasti sinne maanantaille... valitettavasti! Olisin mieluusti ottanut vastaan jo nyt, että ehtisi vuoto hieman laantumaan tiistaiksi, kun on työpäivä. Minä nimittäin vuodan aina 2-3 päivää kuin seula ja se todella häiritsee jopa työntekoa... onpa joskus tullut vaatteiden läpikin suojauksista huolimatta =/
Mies ja esikoinen lähti kolmen päivän kisamatkalle äsken, olen täällä kotona nuorempien lasten kanssa ja kuopus on edelleen hieman kipeä... eli ei voi edes ulkoilla, HUOH! Alkaa pää jo pehmetä täällä neljän seinän sisällä!
Noh, eipä muuta tällä erää...
Tellu: Teen testin ehkä ma tai ti aamuna, jos nyt ei siihen mennessä ole ne kuukautiset alkanut. Nyt olen onneksi pari päivää kiireinen niin en ehdi asiaa ajatella. Olen vaan ihan varma asiasta, että tässä kierrossa tärppiä ei ole tullut, joten saisin vaan kamalan pettymyksen aikaiseksi. Mies kyllä välillä heittää, että ootkohan raskaana, kun välillä jotkin oireet siihen viittaa. Mutta ei hänkään siis usko mahdollisuuteen, että olisin jo nyt raskaana ja hänellä on meistä kahdesta se positiivisempi asenne:) Mutta katsotaan vielä pari päivää, miten käy. Pessimisti kun ei koskaan pety...tai jotain.
Tänään aamulla testattu: nega. Näin aamuyöstä unta, että tein plussatestin, mutta eipä tainnut pitää paikkaansa tällä kertaa, vaikka aikaisemmista raskauksista olenkin plussaunen nähnyt aina ennen aamuista testausta :) jotenkin olin yllättynyt negasta, olin ilmeisesti kuiteinkin uskonut, että olisin raskaana. En siis oikein osaa olla pettynyt, kun vasta eka yrityskierto mutta yllättynyt olo tuli testin jälkeen. Tai voi se myös johtua siitä, ettei niitä negoja ole tullut montaa testattua kun helposti olen tullut raskaaksi... Mutta vielä ei tietoa kuukautisista, joten odotteluksi menee täälläkin, kuten meltsulla, tellulla ja danikrisillä ainakin. testiä ei ole kotona odottelemassa, joten ainakin tiistaihin saan nyt odottaa mutta ehkäpä ne kuukautiset sieltä tulee ennen sitä. Yritän nyt olla tässä ihan rauhallisella mielellä ja muistuttelen itselleni että kroppaa varmaan vähän sekaisin vielä keskenmenosta... Mutta ainakin ovulaatio on todistetusti tapahtunut, koska jälkitarkastuksessa näkyi ultrassa keltarauhanen vasemmassa munasarjassa... Vähän mietin olisiko ovis ollutkin myöhemmin kuin yleensä, kun yhtenä yönä heräsin aika kovaan, hetkelliseen alavatsakipuun joka tuntui juuri vasemmalla puolella. En muista milloin tämä oli mutta ainakin sen jälkeen, kun jo oletin että ovis oli ollut ja mennyt... Joo, ihan rauhallisesti siis otan täällä, silti tulee pientä toivoa pidettyä yllä kaikenlaisilla mietteillä ;)
Pikaisesti omaanapaa. Ovistuntemukset nyt ihan järjettömän vahvat. Mukavat pyhät menossa kera rakkaitten, mutta salaa kokoajan suunnittelen, että kuinka onnistuttais pieni hetki varastamaan kahdenkesken. Isukkikaan ei äsken töistä tullessaan ollu niin maansa myynny, nyt kun vaan sais mielikuvituksen valloilleen. Varsinainen vanha nainen hunningolla, en koskaan ois voinu ees kuvittelevani suunnittelevani moista :)
Väitteitten mukaanhan torstai aamuset siimahännät vois vielä olla voimissaan, mutta mieli tekis vielä varmistaa mahollisuuksia jotka jo muutenki iän myötä pienenee.
Nyt viimeistaan uskon et nega oli nega. oon karsinyt hirveimman aamun mun elamassa.herasin aamulla jarkyttavaan selka- ja alavatsakipuun. jouduin ihan oksentamaan kipujen takia, hetken paasta huomasin kuukautisten alkaneen :( Olin jo ihan varma et olin raskaana :D Oon tosi yllattynyt voimakkaista oireista, mutta varmasti johtuu pillereiden pois jaannista tai sit vaan oon kuvitellut kaiken ;)
Onnistuin tartuttamaan vauvakuumeen myos mieheeni, hihi! Han oli surun murtama aamulla, mutta hieroi selkaani ja mahaani vuorotellen ettei sattuisi niin paljoa ja meni myohassa toihinkin minun takia! LOOOOOVE HIM! <3
Tata kertaa ei voi edes laskea yrityskerraksi koska ei varsinaisesti yritetty tehda lasta niin voi olla etta tassa kierrossa jopa ihan yritetaan yrittamalla :)
Tsemppia viel mukana oleville ja plussatuulia! <3
Sabriina: Ehkä tosiaan keho tarvitsee aikaa palautua keskenmenosta, mutta toisaalta on kyllä vielä mahdollisuus, että olisit raskautunut uudestaan jos ei kerran menkkojakaan vielä näy. Malttia:) (Paraskin puhumaan;))
Danikris: Pahoittelut menkoista, mutta onneksi siellä vasta eka "yrityskerta" takana ihan kuin täälläkin niin ei vielä mitään syytä hermoilla ja harmitella asiaa. Harvoinhan se ekasta kierrosta tärppää varsinkaan, jos on ollut jokin hormonaalinen ehkäisy käytössä. Kiva, kun miehesikin innostui. se on omalla tavallaan ihanaa, kun mies haaveilee vauvatsa, mutta toisaalta lisää vähän paineita onnistumisesta, jos miehen vauvakuume on kova, kun tuntuu että aiheuttaa kamalasti hänelle pettymyksiä joka kerta kun ne menkat alkaakin tai testi näyttää negaa. No, mutta yhdessä on kivampi kuumeilla ja jännittää.
ON: Täällä ei vieläkään menkkoja näy ja niiden tuntemuksetkin kadonnut. Hassua! En silti anna itseni elätellä toiveita tärpistä, koska muuten putoan liian korkealta ja liian kovaa:/ Huomenna meillä isot bileet, kun neiti täyttää yks vee:D Ja vieraiden joukossa myös kaksi pikkupikku vauvaa, joten eipä pääse täysin vauvakuumeesta silloinkaan eroon. Mutta toisaalta luulen, että huomenna ajatuksissa on vain oma pikkuinen ihana prinsessa:)
Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille!
Olen käynyt täällä teidän kuulumisia lukemassa, mutta mun tiedoissa oli jotakin häikkää, enkä saanut nimimerkkiä toimimaan. Vaati useita uusia salasanoja yms. Nytpä viimein toimii.
Mun napaan ei kuulu mitään. Tiputteluvuotoa oli useamman viikon, laskinko että kuukautisten jälkee vielä 2 vkoa tiputteli, joten ei ole tosiaankaan sellainen fiilis, että kroppa olisi mitenkään palautunut keskenmenosta. Enpä ole kyllä sen puoleen mitään tärppipäiviäkään laskenut, vielä ihan rennolla meiningillä menty, vaikka kyllä se vauva on meillä puheissa päivittäin. Nyt odotan sitä tädin kaahausta paikalle, niin pääsisi viimeinkin ´toivottavasti taas tosi toimiin tän vauvaprojektin kanssa :-) Piti ihan käydä laskemassa, että jos ens kierrosta onnistuisi, niin menisi jo 2014 puolelle. Vähän pitää nyt syödä sanojaan takaisin, kun me tämä vauvan toivominen ja yritys käynnistettiin 8/2012 ja tuli uusi äitiyspakkaus-sitä ihastelin ääneen ja vannotin miehelle, että meidän projektin aikajana päättyysitten siihen, kun pakkaus taas vaihtuu. Muistaakseni se tais olla just tuonne ens tammikuuhun. No ei nyt siis mikään iso pointti, vaan ennemminkin se ajatus, että silloin siihen ajatteli olevan ikuisuus, no eipäs vaan olekaan ja asiat ei aina mene niinkuin toivoisi.
Mutta mennään me hyvillä mielin eteenpäin, valoa, kevättä ja lämpöä kohti. Olen niin kaivannut tätä! Itsellä ihan ihmeen hyvä ja rauhallinen fiilis, jotenkin ajattelen tän nyt niin, että K U N tänä vuonna tulen raskaaksi. Olen siis psyykannut itseni vähän pidemmän kuin kuukausi kerrallaan ajatteluun, vaikka myönnetään epäonnista itsepetostahan tuo on. Joka kuukausi tulen toivomaan, että josko nyt. Yritän silti elää täysillä ja nauttia tästäkin hetkestä. Monta kivaa hetkeä tiedossa ystävien kanssa huhtikuussa ja kuun lopussa taas varattiin kahdenkeskeistä aikaa parin päivän verran. Kummasti nostaa fiilistä arjen kiireen keskellä.
Huomenna maailmanparannusta ystäväpäriskunnan luona, hyvää ruokaa ja viiniä - leppoista pääsiäistä teille kaikille ja voikaa hyvin <3
Joulukuiset (31.3.2013)
Ninnu73 kp 11/28-29 yk 1
Tiinu89 kp 13/26-28 yk3
Tarrasukka kp 15/ 28-30
mago kp 22/28 yk11
Metsätähti88 kp 26/30-35 yk 4
Maizaana kp 28/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp 29/31-33 yk 1=km + yk 14
Sude yk 1 ja kp 29/28-29
sabriina kp 30/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 31/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 32/30-35 yk 3v.
Meltsu12 kp 40/30-36 yk 1
Mukana myös:
Roxymamma
Pihlaja
Kirsikkakarkki yk. 8
Pikkuinenmyy
Maisa84
Danikris1503
Karoliina89
Plussanneet:
Taika82
Jonsei
Maizaana, mulla on kanssa ollut välillä ongelmia kirjautumisten kanssa... ärsyttävää!!! Hyvä kun pystyt ottamaan rennosti, ainakin toistaiseksi;)
Meltsu, hyviä bileitä teille=)
Tarrasukka, toivottavasti saitte vielä varmisteltua...
).(
Tässä listaa päivittäessäni tajusin, että eihän mulla mitkään menkat ala vielä maanantaina, eikä edes tiistaina vaan VASTA keskiviikkona!!!!! Miten helkkarissa mä olen laskenut???? Siis nyt menee hermot=( Mä jo niin haluan seuraavaan kiertoon (miten niin malttamaton). Tämä kierto ei lopu ikinä!
Miksi ihmeessä mulla ei voi olla samanpituiset kierrot kuin joskus aikanaan. Täti tuli tismalleen kp 29 ja yleensä vielä aamupäivästä! Nyt saa hittolainen odotella tuota typerystä joka kuukausi eri aikaan. Mä vihaan koko tuttavuutta!
No, hyvää pääsiäistä kaikesta huolimatta kaikille=)
Huomenta!
Tellu: Kiitos, bileistä tulee mahtavat:)
ON: Yöllä heräsin neidin itkuun ja nukahtaminen uudestaan oli vaikeaa. Alavatsa oli kipeä ja tuntui, kuin olisi vihdoin vuoto alkamassa. Menin vessaan laittamaan kuukautissuojan paikalleen ja jatkoin unia. Aamulla sitten hämmästyin ihan tosissani, kun suoja olikin ihan puhdas. Ei siis vieläkään mitään, mutta tuntemuksia taas vähän on. Jospa ne nyt vaan sitten näin pillereiden jälkeen on alkanut tuntumaan vaikka viikkoa ennen kuukautisia kuten olen joidenkin teidän kirjoituksista lukenut. Itsellä ei ennen ole menkkaolo alkanut niin aikaisin, mutta tilanteet muuttuu varsinkin kun on pitkään eri ehkäisyjä käytössä ja yksi synnytys takana. Kattellaan...;)
Pahoittelut kaikille, joiden menkat on alkaneet. :( Missä kaikki plussat viipyy? :(
Täällä kp 29 tänään ja kierto ei ole ollut tätä pidempi pojan syntymän jälkeen... Viime syksynä oli usein 25-26 päivää, tämän vuoden puolella on ollut 28-29, viimeksi oli 29. Uskon, että menkat alkaa huomenna tai ylihuomenna, ainakin oviksen mukaan. Olen 99% varma, etten ole raskaana, mitään oireita ei ole, ei ole yhtään sellainen olo että voisin olla. Ärsyttävä odotella menkkoja, mieli on jotenkin maassa. Mietin, miksi ei tärpännyt tässä kierrossa, kovasti kyllä yritimme ja asia oli mielessä. Kenties juuri siksi ei tärpännyt. No, toivottavasti sitten saamme vauvan vuonna 2014. :)
Tsemppiä kovasti kaikille piinailijoille, ja plussatuulia erityisesti teille, jotka olette joutuneet odottamaan jo kauan. Ei tekisi mieli valittaa, kun meillä vasta yk 1 ja täällä muita, jotka odottaneet jo toooosi kauan...
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille! :)
-Sude kp 29/28-29
Sunnuntaita!
Onnea plussanneille ja pahoittelut tädin yllättämille!
Itsehän otin tosiaan tässä kierrossa yrityksen rennoin mielin, mutta hyvä luoja tätä piinailua nyt sitten =D miten sitä ihminen voikin tarkkailla itseään näin neuroottisesti..mitään poikkeavaa ei kuitenkaan muihin kiertoihin verrattuna ole.
Täytyy lähteä nyt tytön kanssa ulkoilemaan kun niin ihana ilmakin on :)
Hyvää pääsiäisen jatkoa naiset ja plussatuulia :)
Pihlaja, dpo8 yk5
Pakko ilmoittautua mukaan viimein, kun olen jo pari viikkoa teidän keskustelua seurannut! Aivan ekaa kertaa uskaltaudun kirjoittelemaan vauva-aiheiselle palstalle, vaikka onhan näitä tullut jo luettua pitemmän aikaa.
Itsestäni sen verran, että olen 27-vuotias ja mies muutaman vuoden vanhempi, naimisissa ollaan oltu jo neljä vuotta. Ehkäisynä on toiminut keskeytetty yhdyntä viimeset kaks vuotta.. Jonkin sortin vauvakuume on kyllä vaivannut enemmän tai vähemmän jo vuosia ja oikeestaan joka kuukaus on saanut pettyä kun menkat alkaa.. sitä on salaa toivonut, että se keskeytetty ei ois niin sataprosenttinen..Rakastava kotihan me oltais voitu tarjota jo pari vuotta sitten, jos se "vahinko" ois sattunut, mutta ei ehkä olla koettu olevamme muuten vielä ihan valmiita.. Elämäntilanne on nyt kuitenkin tasaantunut jonkin verran, vaikka olemmekin molemmat vielä opiskelijoita, joten nyt päätimme että tässä kuussa ehkäisy saa viimein kokonaan jäädä!
Olen tietty aivan täpinöissäni tästä päätöksestä, mutta vielä tuntuu tosi epätodelliselta, että ois edes mahollisuus siihen että oisin pian raskaana. Oon joutunut kieltämään itteltäni niitä vauvahaaveita jo niin pitkään, siitä varmaan johtuu. Ja sitten tietty pelottaa kaikki mahollinen.. Teistäkin liian monet täällä on kokeneet keskenmenoja, ja niitä on ollut myös lähipiirissäni paljon, niinkuin myös keskoslapsia.. Sitten sitä aina miettii, että jos lapsi ei ookaan terve yms.. Eli tosi paljon tunteita ja epävarmuutta tähän mun haaveiluun vielä tällä erää liittyy.
Mutta nyt siis menossa yk1, kp 5/27-28. Mietin vähän jos oisin oottanut että teistä joku alottaisi tammikuun ketjun ja tullut vasta siihen mukaan, mutta ainakin laskurien mukaan laskettu aika ois vielä tän vuoden puolella (31.12. :D ) jos tulisin tässä kierrossa raskaaksi. Eli aattelin kuitenkin nyt ilmottautua tänne sitten ensin ja jos täällä keskustelu hiipuu, niin tulen sitten vaikka mukaan tammikuisiin. :)
Pääsiäisiloa ja plussia kaikille, eikös! :)
Ajattelin tulla nopeasti päivittelemään vielä väliaikatietoja. Eli nyt on varmasti menkat alkamassa. Tunsin tuossa äsken nopeita vihlaisuja kohdunnapukassa, sellaisia joita yleensä juuri ennen vuodon alkamista tunnen. Jee, nyt pääsen siis aloittamaan kunnon yrityksen:)