Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuiset 2013

04.03.2013 |

En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!

Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;) 

Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.

Tellu kp 4/28-33

Kommentit (448)

Vierailija
201/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussuttaja: Voi ei, nyt saan piinailla sun puolesta vielä huomiseen:) Oma piina kun on helpottanut, niin sitten sieltä annetaan muita syitä piinailuun:) Ei kiva!

202/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuiset (22.3.2013)

Ninnu73 kp 2/28-29 yk 1

Tiinu89 kp 4/26-28 yk3

Tarrasukka kp 6/ 28-30

mago kp 13/28 yk11

Metsätähti88 kp 17/30-35 yk 4

Maizaana kp 19/28, yk 1 keskenmenon jälkeen

Pimelipom kp 20/31-33 yk 1=km + yk 14

Jonsei kp 20/25

Sude yk 1 ja kp 20/28-29

sabriina kp 21/28 yk 1 keskenmenon jälkeen

Lapinnoita 22/28 yk 2

Tellu kp 22/28-33 yk saattais olla vaikka 4

Marjana kp 23/30-35 yk 3v.

serputin kp 25/29-31

Mussuttaja kp 26/25 yk1

Pikkuinenmyy kp 27/~30

Meltsu12 kp 31/30-36 yk 1

Taika82 kp 31/31-35 ja yk 1

Mukana myös:

Roxymamma

Pihlaja

Aurinkoista ja kylmää perjantaita!

Ei näköjään vielä kukaan ole uskaltautunut testaamaan ;D No, jännäillään sitten huomiseen asti... vaikka vielähän tällekin päivälle ehtii monta plussaa tulemaan!

Eikös ehdikin?!?

).( Täällä ilmeni eilen ekat PMS-oireet. Aloin taas tapani mukaan räyhäämään kotona lapsille ihan olemattomista asioista=( Noh, täti tekee tuloaan. Minulla tuo räyhääminen on varma merkki alkavista menkoista! En oikeastaan enää ole edes kovin pettynyt siihen, ettei tärppiä nyt tule. Koitan etsiä niitä positiivisia asioita, kuten esim. alkuvuoden lapsi on loppuvuoden lasta parempi kaikkien koulun aloitusten tms. suhteen. Jankutan nyt näitä positiivisia asioita ja koitan tukeutua siihen, että seuraava kierto on jo ihan lähellä:) Toisaalta ei juuri nyt lohduta tämä oma psyykkaaminen yhtään....

Minulla on nyt jotenkin omituinen alakerta ;D Tai siis huomaan omituisia asioita, koska aina vauvakuumeen kourissa tulee tarkkailtua kroppaansa enemmän. Esim. sellaisen asian olen pistänyt merkille, että joskus tulee ihan oppikirjamaiset ovislimat ja toisessa kierrossa taas ei oikeastaan ollenkaan limoja.

Tämä kierto on juuri semmoinen, ettei ihan selkeitä limoja ole tullut. Ja mikä vielä kummallisempaa sitä varsinaista kuivaa kautta ei ole ollut. Minulla menee alapää usein oviksen jälkeen ihan rutikuivaksi, nyt niin ei ole. En muista, miten oli viimekierrossa, joten en nyt ihan varmaksi voi sanoa, onko tämä minulle tyypillistä, mutta useimmiten olen ollut huomaavinani selkeän kuivan kauden kierron lopussa. Onneksi kuitenkaan mitkään tuntemukset eivät viittaa mihinkään tulehdukseen.

Nyt koitan kituuttaa tämän loppukierron jotenkin ja siirtää ajatukseni jo pikkuhiljaa seuraavaan kiertoon. Yritän siksi asennoitua jo tammikuun vauvasta haaveilemaan, etten sitten niin kovin pettyisi ensi viikonloppuna alkavista menkoista. Kuitenkin pyrin nyt rentoutumaan ja ajattelemaan myös muita kuin vauva-asioita... onneksi minulla on tällä hetkellä monta rautaa tulessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: On todella piinaavaa odottaa seuraavien kuukautisten alkua, kun ei ole yhtään tietoa, koska niiden edes pitäisi alkaa. Tänään siis jo kp 31 enkä tiedä, onko nyt se aika, kun pitäisi odottaa kuukautisten alkavan lähiaikoina tai -päivinä vai meneekö siihen vielä viikko...? Ärsyttävää! Saisivat alkaa vaikka heti minun puolestani, koska kaikkein stressaavinta on epätietoisuus. En myöskään haluaisi mennä ostamaan raskaustestiä, kun en tosiaan yhtään tiedä onko vielä liian aikaista testata.

204/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään völjyyn! Joulutonttu oli kyllä ihan superjuttu, unelmien täyttymys. Onni on ollut saada jo kolme lasta, mutta näköjään mulle ei riitä mikään .....  Ensimmäisen kerran elämässä on vauvakuume minulla ja miehellä. Aikasemmat lapset ovat tulleet liian helposti. Nyt kuitenkin rennolla meiningillä yritän mennä (huom! yritän!!!!) ovista en o ikinä tikuttanu ja tässä kierrossa laskin ensimmäisen kerran mahdollista ovista. Et tällanen tapaus täällä.

Kirsikkakarkki yk. 8

205/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette kyllä oikeessa, turha sitä syntymäaikaa on tässä vaiheessa turha alkaa stressaamaan. pääasia, että saa ylipäätään itse sen nyytin syliin, oli se sitten mikä päivä tahansa :) ja jos sattuu syntyyn jouluaattona, niin sitten synttärit pidetään viikkoo ennen tai jälkeen. huhhuh, kaikesta sitä alkaakin stressaamaan ja ajattelemaan onko itsekäs jos haluaa vauvan päivälle kuin päivälle, vaikka siitä lapsi myöhemmin kärsisikin. mutta toivotaan joulutonttua ja mikäli se toteutuisi niin kyllähän sen synttäripäivän voi pitää muunakin päivänä, kuin sinä oikeana :)

kiitos meltsu, lapinnoita ja pikkuinenmyy, että selvensitte ajatuksiani. :) plussatuulia teille ja muillekin piinailijoille, paljon joulutonttuja tähän maailmaan nyt tälle vuodelle. tein jo listan joulupukille ;)

206/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti omaa napaa... Elikkäs pientä tuhruilua, tuli tästä kierrosta sitten lyhyt!! Ei haittaa sinällään, pääsee yrittään uudestaan nopeampaan.. Nyt vain ootellaan et täti kurvais kunnolla, mieluiten tänään kiitos :D Ja ei, ei oo mitään saumoja, huvikseen testasin ja niin puhdas nega ku olla ja voi.. Ja lämmöt laski, ne onkin pitänyt mulla todella hyvin paikkaansa, taidan jatkossakin keskittyä tohon lämmön mittaamiseen :). Paluu normaaliin minään alkaa olemaan, koska juuri nyt, on niin rauhallinen olo mitä aina menkkojen alkaes ja aikana.. Taidampa ehtiä vielä joulukuisiin jos kierto on seuraavaks yhtä lyhyt ku tämäkin :)

Vierailija
207/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinenmyy: No katsotaanpa ihan loppuun asti ennenkuin luovutetaan:) Paraskin puhumaan, kun luovutin jo ihan alkukierrossa;)

Tiinu: Hyvä, jos sain olla avuksi:)

Tuossa hetki sitten pikkuneidin kakkavaippaa vaihtaessani mietin, että mitenkäs sitten joskus, kun/jos olen raskaana ja alkaa taas se edellisessä raskaudessa ollut pahoinvointi ja hajuherkkyys, niin mitenkäs nuo neidin vaippojenvaihdot mahtaa siinä kohtaa itseltäni sujua? Kun meillä käytetään vieläpä kestovaippoja niin joutuu lisäksi vielä huuhtelemaan niitä käsin yms. ja hajut on välillä aikamoiset. Mahtaakohan vaipanvaihto jäädä miehen hommaksi ja miehen ollessa töissä saan sitten juosta kesken vaipanvaihdon muutaman kerran vessassa kyökkimässä:) Miten te, joilla on kokemusta vaipanvaihdosta ja raskausajan pahoinvoinnista yhdessä, niin miten on toiminut? Piati nimittäin kyökkimään neidin äskeinen tuotos jo ilman raskauttakin:) On aika herkkä hajuaisti muutenkin ja kyökin helposti.

Vierailija
208/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita!

olipa paljon tekstiä, mahtavaa kun on aktiivista kuumeilua :)

tervetuloa uudet nimimerkit mukaan! 

Joillain on jo jännät paikat, hui! kuka avaa plussahanat joulukuisiin? 

Itsellä vielä viikkoa piinailua, mutta ihan rauhallisin mielin tässä vielä ainakin. olis toisaalta ihan ok jos ei tärppäisi vielä niin sais mieli vielä vähän rauhoittua mutta olishan se kuitenkin mahtavaa... Mutta en usko plussaan, vaikka me kolme kertaa ollaan plussa saatu heti ekassa yrityskierrossa. ei varmaan ole kroppa ihan palautunut keskemenon jälkeen... Vatsassa tuntunut pientä jomotusta joten saa nähdä pitääkö tuo normikierto 28 päivää paikkansa vai alkaako kuukautiset jo aikaisemmin. Eipä tässä sen kummempia, vähän on tänään mieli massaa (mikä sekin vois olla jo pms-oireilua)... Ensi viikon jälkitarkastusta odotellessa...

mukavaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti saadaan jo tähän viikkoon ekat plussat :)

sabriina

209/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita :)

Täällä rupee tosiaan olemaan jännät paikat muutamalla, tsemppiä piinailuun! Joka päivä käyn kuulumiset lukemassa, puhelimella pääsee helposti nettiin :D

Itse yritän tässä kierrossa nyt vaan ottaa rauhallisesti enkä patistele miestä koko ajan hommiin niinkuin viimeiset 4 kiertoa =D ..tuntu jo kieltämättä pakkopullalta..tiedän että tärppipäivät ovat ihan käsillä nyt, mutta yritetään nyt kuitenkin olla stressaamatta!

Epätoivoinen olo valtasi minut eilen, tuli olo että ei tästä tule mitään..vauvakuume kasvanut suuriin mittasuhteisiin ja tällainen kuumeilu on ihan uutta mulle. Esikoisesta ei kerennyt kuume kasvaa kun tärppäsi yk1:lla. Tiedänhän toki että alussa vasta tämä yritys on, mutta ihmisen mieli on kummallinen. Paljon tsemppiä pitkään yrittäneille ja toki muillekin :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Pihlaja

Vierailija
210/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sanotte?

-posket alkoivat kuumottaa eilen, jatkuu edelleen, mutta kuumetta ei ole

-tänään kuvottanut aamusta lähtien ja hajut tuntuvat voimakkailta

Ovat ihan oikeita asioita molemmat, eivät kuviteltuja. Joko olen siis tulossa vatsatautiin tai sitten... :)

Vierailija
211/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonsei: Eka plussa:)

212/448 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuiset (23.3.2013)

Ninnu73 kp 3/28-29 yk 1

Tiinu89 kp 5/26-28 yk3

Tarrasukka kp 7/ 28-30

mago kp 14/28 yk11

Metsätähti88 kp 18/30-35 yk 4

Maizaana kp 20/28, yk 1 keskenmenon jälkeen

Pimelipom kp 21/31-33 yk 1=km + yk 14

Jonsei kp 21/25

Sude yk 1 ja kp 21/28-29

sabriina kp 22/28 yk 1 keskenmenon jälkeen

Lapinnoita 23/28 yk 2

Tellu kp 23/28-33 yk saattais olla vaikka 4

Marjana kp 24/30-35 yk 3v.

serputin kp 26/29-31

Mussuttaja kp 27/25 yk1

Pikkuinenmyy kp 28/~30

Meltsu12 kp 32/30-36 yk 1

Taika82 kp 32/31-35 ja yk 1

Mukana myös:

Roxymamma

Pihlaja

Kirsikkakarkki yk. 8

Apua, miksi ette testaa Meltsu ja Taika? Tänään saadaan eka, eikös!?!

Meltsu, meidän kahdella vanhimmalla on ikäeroa 1,5 v, joten esikoinen oli vielä odotusaikana vaipoissa. Onneksi toisen lapsen kohdalla pahoinvointi ei ollut niin paha kuin ekassa, mutta kyllä laatta lensi monta kertaa juuri vaippoja vaihtaessa. Kuitenkin siitä selvittiin. 

Tervetuloa mukaan Kirsikkakarkki!

Pikkuinenmyy, en poistanut sinua vielä listalta kun en ollut nytihan varma, että alkoiko siellä jo vuoto vai ei...

Kuulostaa hyvältä Jonsei!

).( Minä kirjoittelin eilen, että ei ole se tavanomainen kuiva kausi vielä oletetun oviksen jälkeen edes alkanut. No nyt on! Alakerta on kuiva kuin näkkileipä ;D Ehdin jo vähän ihmetellä, että mitenkäs tämä kroppa nyt näin sekoaa, mutta ei se onneksi sekoakaan=)

Toivoisin, että ensiviikko menisi todella nopeasti. Inhoan sekä loppukiertoa että alkukiertoa. Alkuun aika matelee aina kun odottaa, että pääsisi edes yrittämään ja nämä loppukierrot, joissa on aika varma siitä, ettei tärpiin ole mahdollisuuksia matelevat myös. Silloin jos on jotain oireita ja toiveita, niin loppukierto on ihan jees... paitsi näin malttamattomalle yksilölle ei mikään ole jees ;D

Testatkaahan nyt niitä plussia

213/448 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, täällähän alkaa jännäämiset. Kaikki peukut ja varpaat pystyssä testaajille. 

Miten muutama päivä voikin tuntua näin pitkiltä. Omia päiviä kytätessä tuntuu niinku ois aivan eri aikakaudella. Mutta hyvähän tässä on se, että nyt tietää suurinpiirtein mitä päiviä laskea :) ja pääsiäiseen ei oo enään pitkä aika. Tänä vuonna toivonki siis kirjaimellisesti munarikasta pääsiäistä.

Toisten vauvauutisista...onhan niitä tietyllä tavalla raskas seurata vierestä, varsinkin jos tietää raskauden olevan ei toivottu. Toisaalta tässä meidän tilanteessa ehkä ristiriitasinta on se, kun lähipiirissä on useampi lapseton pariskunta, kovasti toivotaan vielä yhtä lasta, mutta toisaalta pelottaa kuinka tärkeät ihmiset suhtautuu jos saadaan vielä neljäs lapsi. Eli siis keskenmenosta ja sen jälkeisestä yrittämisestä ei voida/olla voitu puhua juurikaan kuin kahden kesken. ONNEKS on näitä jännäys ryhmiä missä saa puhaltaa ajatukset ilmoille.

Plussa tuulia <3

214/448 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, täällähän alkaa jännäämiset. Kaikki peukut ja varpaat pystyssä testaajille. 

Miten muutama päivä voikin tuntua näin pitkiltä. Omia päiviä kytätessä tuntuu niinku ois aivan eri aikakaudella. Mutta hyvähän tässä on se, että nyt tietää suurinpiirtein mitä päiviä laskea :) ja pääsiäiseen ei oo enään pitkä aika. Tänä vuonna toivonki siis kirjaimellisesti munarikasta pääsiäistä.

Toisten vauvauutisista...onhan niitä tietyllä tavalla raskas seurata vierestä, varsinkin jos tietää raskauden olevan ei toivottu. Toisaalta tässä meidän tilanteessa ehkä ristiriitasinta on se, kun lähipiirissä on useampi lapseton pariskunta, kovasti toivotaan vielä yhtä lasta, mutta toisaalta pelottaa kuinka tärkeät ihmiset suhtautuu jos saadaan vielä neljäs lapsi. Eli siis keskenmenosta ja sen jälkeisestä yrittämisestä ei voida/olla voitu puhua juurikaan kuin kahden kesken. ONNEKS on näitä jännäys ryhmiä missä saa puhaltaa ajatukset ilmoille.

Plussa tuulia <3

215/448 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussa tuulia <3

Vierailija
216/448 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaan ensimmäisiä testitukolsia innokkaasti. Olisi niin kiva kuulla, että joku pääsee tästä alkutuskasta siihen vauvan odotukseen. Sitten alkaa tietenkin se seuraava jännäys, että kaikki menee hyvin ainakin sinne 12 viikolle ja sitten jännätään 20. viikon rakenneultraa... Jännäys ei taida loppua ennen kuin vauva on sylissä. :) Mutta on se silti ihanaa, kun se plussa on varma ja unelma on hieman lähempänä.

ON: edelleen vähän kuvottavaa. Tähän aikaan kuusta on kiukkupäivät, mutta nyt näyttää olevan itkupäivät samaan aikaan. Eli mieliala heittelee melko lailla. Juuri äsken aloin itkeä ihan naurettavasta syystä. Toisaalta olen nukkunut hirveän huonosti jo monta päivää eli itkuisuus voi olla sitäkin, että on vain tavallista väsyneempi.

Mua alkoi tässä itkun keskellä jo vähän epäilyttämään, koko lapsiasia. Olenko mä nyt ihan varma, että mä haluan vielä sen kolmannen? Nyt on elämä aika mukavaa, asunto aika kivan kokoinen. Töissä on tosi kivaa eikä ajatus vuodesta kotona ihan kamalasti innosta. Auto pitäisi vaihtaa heti, jos vauva tulee. Asunto pitää vaihtaa viimeistään sitten kun vauva on vuoden ikäinen. Tällä kertaa kitkutetaan yhdellä palkalla kun viimeksi sain työttömyyskorvausta...

Ja toisaalta taas olin hirmu pettynyt kun kuukautiset viimeksi alkoivat. Kaipaan vauvaa rinnoilleni, pieni poika olisi kiva.

Aika outoa, että näitä asioita miettii tässä vaiheessa! 

217/448 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että Negaa tuli, hyvät naiset. Plääh. Kahesta liuskasta testasin.

Menkkoja ei ole kunnolla kuulunut vielä, semmosta vaaleanpunaista limaa pyyhittäessä. Eilen illalla kuvotti nukkumaanmenneessä sen verran, etten kyllä sitä itselleni kuvitellut. Rinnat on ollut eilisestä arat, ja yleensä eivät ole. Tai no en ainakaan muista. Mä en ole mun olotiloja menkkojen aikaan tainnut kytätä ikinä näin tarkkaan, joten voi olla etten vaan tiedä kaikkia mun menkkaoireita. Mä oon jännitellyt niin paljon etten paikoillani ole meinannut pysyä. Alkais menkat kunnolla, niin pääsis tästä eteenpäin. 

218/448 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu80: Tuli se täti ryminällä kylään. Voisin mennä vaikka taustailijoihin. Koska kiertoni näköjään lyheni nyt :) Tikuttelen tuota ovista nyt täs kierros ja jos tulee yhtä aikaaste niin ehdin vielä joulunyytin saamaan :) Mä nyt vaan jotenkin iloitsen tästä lyhyestä kierrosta niin ei oikee osaa harmittaa toi ettei tärpänny :D

Vierailija
219/448 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun nyt alkaisi niitä plussia ropista! 

Mussuttaja, älä luovuta tältä kierrolta ennen kuin kuukautiset oikeasti alkavat! Toivottavasti eivät ala!

Jonsei, kyllähän tuo asioiden pähkääminen kuuluu tähän uuteen vauvaan valmistautumiseen... Meilläkään ei liikaa neliöitä ole ja elämä isojen lasten kanssa aika helppoa. Aloitin syksyllä uudessa työssä ja viihdyn todella hyvin... Mutta toisaalta, olisi helppo keskittyä vauvaan, kun sisarukset eivät vaadi enää niin paljon hoitoa ja onpa sitten mukava palata mieleiseen työhön :)

Tänne ei mitään uutta, aamupäivällä malttamattomasti testasin ja kovin haaleaa viivaa pukkaa. Viime päivinä on ilmaantunut kovia repäisykipuja seisaalleen noustessa jne. Aivan mieletön nälkä koko ajan! Alkaa aivan vatsaan sattua, jos useamman tunnin syömättä. Mutta kovasti epäilyttää onnistuminen, kun viiva niin vaalea...

220/448 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka .

En ole taaskaan ehtinyt käydä täällä ja nyt en ehtinyt lukea kaikkia viestejä. Neljällä kaverilla tulos nyt yhtaikaa vauva, Samaan aikaan kaikki hehkuttanut facebookissa. ÄÄÄH en kestä. Mäkin niiin toivoisin meille ja teille nyt jouluks vauvan. Mies oli käynyt kaverinsa kanssa ostoksilla ja muutenvaan hengaillu koko päivän kaupungilla ja illalla sitten toi tuliaisia. Oli käynyt kirpparilla ja löytänyt tän uusimman äitiyspakkauksen siilimakuupussin 8eurolla ja sen lisäks vielä Mini Rodinin jaguar välikausihaalarin. Olen itse niiiiin hulluna kaikkeen leopardiin ja mieskin tietää sen hyvin ja ajatteli et kun meille joskus toinen vauva tulee niin ostais valmiiks jotain kivaa.. no se ihana pussi menee molemmille mut haalarin saan laittaa etenpäin jos meille poika tulee :D Nyt sais vain toivoa kovasti ettei kauan tarvitse odottaa. Kävin netistä kurkkimassa kun ei ole siitä mini rodini merkistä hajuukaan ja uutena se haalari maksaa 73e :O Mies oli uudesta haalarista maksanut kirpparilla 20e ja pussista 8e. Ei kovin hullut hinnat :) Ja mies kun ei aikaisemmin ole puhunut mitään kummempia vauvasta yms ja nyt sit sanoi että oli pakko ostaa kun on hirvee vauvakuume. Sen kaveri jo luuli et olen raskaana kun mies niin innoillaan oli kuulemma penkonut joka pöydän läpi et löytyiskö vauvalle jotain. itse en ole vielä edes miettinyt asiaa et hankkis mitään vauvan vaatteita yms.. Sais se testi näyttää pian plussaa.. Alkaa hermot menee pian kun esikoinenkin sai alkunsa samantien ..

No joo.. Jos painuis peiton alle.Aamulla töihin :)