Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
Iltoja!
Keskustelua on näköjään tullut paljon vaikka olenkin ollut vain muutaman päivän poissa palstalta :)
ON: Nyt on siis menossa kp 18 ja tänään vessassa käydessä tuli pyyhkiessä pieni määrä hyvin haaleaa verta vain pyyhittäessä, ei pikkuhousuihin asti, Äskettäin ei sitten enää. Elättelin jo tuossa toiveita kiinnittymisvuodosta :) Kirjoittelen taas paremmalla ajalla, oli vaan pakko tulla tänne ihmettelemään tuota asiaa.
Metsätähti kp 18/30-35
Joulukuiset (24.3.2013)
Ninnu73 kp 4/28-29 yk 1
Tiinu89 kp 6/26-28 yk3
Tarrasukka kp 8/ 28-30
mago kp 15/28 yk11
Metsätähti88 kp 19/30-35 yk 4
Maizaana kp 21/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp 22/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 22/25
Sude yk 1 ja kp 22/28-29
sabriina kp 23/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Lapinnoita 24/28 yk 2
Tellu kp 24/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 25/30-35 yk 3v.
serputin kp 27/29-31
Mussuttaja kp 28/25 yk1
Meltsu12 kp 33/30-36 yk 1
Mukana myös:
Roxymamma
Pihlaja
Kirsikkakarkki yk. 8
Pikkuinenmyy
Plussanneet:
Taika82
Taika, siirsin sinut plussanneisiin, koska vaalea viivakin on plussa! Onnea!!!!
Pimpelipom, jopas sulla on lähipiirin vallannut vauvabuumi! Toivottavasti ehdit mukaan samaan odottajien kerhoon =) Yhdessä on mukava odottaa ja vaihtaa kuulumisia. Ja onpahan sitten lapsilla kavereitakin jo omasta ystäväpiiristä!
Hyviä löytöjä oli miehesi tehnyt=)
Marjana, tsemppiä tähän kiertoon. Toivottavasti hoidot alkaisivat tuottaa tulosta jo pikkuhiljaa! Ymmärrän, ettei tuo jatkuva lääkkeiden käyttö ole kovin mieltä ylentävää.
Metsätähti, tuohan kuulostaa lupaavalta! Bongasitko oviksen jossain vaiheessa? Minä en nyt enää muista, miten kenelläkin on mennyt...
).( Täällä on aaltoilevana melkoisen kovat kuukautiskivut, jotka nyt tuntuvat selässä. Aamulla herätessäni ja vielä sängyssä maatessani tunsin ne aivan samantien. Äsken keittelin kahvia lähestulkoon kaksinkerroin seisten, mutta nyt onneksi helpottaa ainakin hetkeksi. Saattaakin olla tulossa näiden kipujen perusteella hieman lyhyempi kierto, joka ei sinällään kyllä haittaisi yhtään;) Muuten on vaikea sanoa kierron pituudesta mitään, koska se ovis jäi oikeastaan bongaamatta...
Ja toisaalta minulla on yksi pienen pieni finni tai sen esiaste ;D poskessa, sekin enteilisi tädin kyläilyä. Nythän on tosin vasta kp 24 ja ihan näin lyhyttä kiertoa ei mulla ole ollut ikinä. Mutta nyt ei auta kuin odotella, että alkaako se vuoto aikaisemmin vai minun tuurillani vasta myöhemmin...
Tellu, se finnien iskeminen voi johtua myös siitä toisesta vaihtoehdosta. ;) Monihan sanoo naaman kukkivan ihan kunnolla, kun raskaus on alkanut. Minullakin se valitettavasti on ihan tavallinen loppukierron oire, mutta onneksi nämä asiat voi tulkita myös toisella tavalla. Pysyy positiivisuus yllä. :)
Ja juu, voit kyllä uskoa, että nämä lääkkeet tulee korvista jo nyt! Ja loppujen lopuksi tämä nenäsumute on helpoin ja miellyttävin näistä lääkkeistä verrattuna sitten niihin pistoksiin ja emätinpuikkoihin. Huh, se mikä ei tapa, niin se todellakin hajottaa! (Haloo Helsingin osuvaa muunnosta tästä legendalauseesta lainatakseni).
ON: Piti tulla ihan heti aamusta kirjoittelemaan... Miehellä oli eilen sellainen peli-ilta, jossa hänen oli tarkoitus nauttia muutama olut ja käyn hänet sitten hakemassa. Kun hän soitti, kuulin jo äänestä, että hän on aivan hirveässä humalassa. Onneksi kello oli tässä vaiheessa vasta jotain 22-23 väliin. En tiedä missä kunnossa hän olisi ollut myöhemmin sitten. Kävin hakemassa hänet kotiin ja aluksi olin oikeasti niin kiukkuinen ja pettynyt häneen, mutta nielin sen olotilan. Humalaiselle kun on aivan turha ruveta saarnaamaan mistään.
Siinä keskustellessa alkoikin sitten selvitä ilmeinen syy tähän "aivot narikkaan" -juomiseen. Hän itki(!) ja puhui siitä, kun tämä lapsiasia on meille niin hankala ja kuinka meidän koira on muuttunut ihan äärimmäisen tärkeäksi olennoksi tässä projektin aikana. Se on meille ainoa lapsi tällä hetkellä ja toisaalta se aina tulee häntä heiluen luokse. Näin hän kuvasi sitä asiaa. Tässä vaiheessa minä yritin niellä kyyneleitä, etten ala minäkin vollottamaan.
Mies puhuu näistä lapsiasioista aika vähän. Ei hän valita tai sure asiaa, vaikka tottakai näen hänestä sen harmituksen. Ilmeisesti tämä hoitojen alkaminen uudestaan sai tämän olotilan hänessäkin laukeamaan. En nyt tiedä onko tuo reipas humalatila sitten fiksu tapa asiaa käsitellä, mutta niin se nyt vain ilmeni. Sanoinkin, että kunhan ei ota tätä tavaksi. Edellisen kerran hän on vetänyt tuollaisen humalan joskus syksyllä 2011 ja silloinkin syy oli spermatestin poikkeavan heikko tulos. Eli en nyt akuutisti olisi huolissani hänen alkoholinkäytöstään, vaikka tämä kirjoitus sinänsä saattaa pahalta kuulostaakin.
Odottelen, kunhan hän tuolta sängynpohjalta tokenee ja yritän vähän keskustella tästä, millaisia tunteita tämä hoito hänessä nyt herättää. Yhdessähän me tämän ongelman kanssa tässä ollaan.
Kiitos, että tänne saa purkaa tuntemuksiaan.
Marjana kp 25
Marjana, toisaalta voi olla ihan hyväksikin, että miehesi sai sanottua asiansa humalasta huolimatta. Hänen voi olla tosiaan muuten vaikea ottaa tuntojaan esille ja "pieni" huomala auttoi asiaa... Ja mitäs tuosta, jos ei jatkuva tapa ole!
Minulla on yht´äkkiä tosi outo olo. Huippaa ihan vimmatusti. Ja eilen tuli ekaa kertaa synnytyksen jälkeisessä kierrossa niitä ns. repäisykipuja ja tänään niitä on ollut jo useita. Joskus ennen kuopusta minulla kuului nuo repäisykivut normaalisti menkkoja edeltäviin oireisiin, mutta nyt niitä ei ole ollut lainkaan ennen eilistä ja tätä päivää...
Huomenta!
Marjana: Ovis oli eilen, kipuilin koko päivän ja alkuillasta oli ihan hirvee kipukohtaus ja sit helpotti :) ovista edeltävänä iltana ja sitä edellisenä peittoja heiluteliin, mutta eilen ei kun munkin mies oli pitkästä aikaa viihteellä kunnolla ja kuntohan on hänellä myös sen mukainen ;) katsotaan huvittaako nyt tänään hommia vai ei :) eli melko rennolla otteella saatu tämä kierto mentyä ja tyytyväinen olen siihen! Kovasti tsemppiä teille yritykseen ja voimia hoitojen aloitukseen :)
Tellu1980: Jospa oireet on merkki jostain mukavasta :)
Plussatuulia jokaiselle :)
Pihlaja
Tänne tuli täti käymään. Tänään olisi sitten ilmeisesti 3/25. Mä siirryn taustailijoihin ja yritän tässä rauhoittua ja relata :) Tämmösestä jännittämisestä ei tule sitten mitään. Lueskelen juttujanne ja olen henkisesti mukana! Lempeitä plussatuulia sinne ja tämä tyttö hyppää sitten -ihan pian- plussajunaan mukaan ;)
Tellun oireet kyllä kuulostaisi plussalta :)
Itse ajattelin vielä kerran testata huomenna aamulla, ja jos viivassa vahvistumista niin suostun uskomaan vauvamahdollisuuteen! Kovat pelot on kyllä jäänyt etenkin viimeisimmästä keskenmenosta (ja etenkin sen jälkihoidosta)...
Taika, usko vaan siihen mahdollisuuteen, että pikkuinen tuhisija on tulossa taloon=)
Koita jättää pelot taka-alalle. Onneksi nuo ikävät asiat eivät yleensä ole kuin yksittäisiä tapauksia! Tulehan nyt kuitenkin huomenna heti kertomaan kuulumisia=)
Taika: Onnea! haalea plussa on plussa! Ihan mahtava juttu!
Mussuttaja: Pahoittelut epätoivotusta vieraasta.
Marjana: Oli varmasti raskasta kuulla tuollainen vuodatus, mutta minustakin se on hyvä asia, että sai sanottua tuon kaiken. Kunhan vain voisitte myös selvinpäin jutella tuon eikä vain humalassa.
Tellu: En mä vielä sinuna heittäisi kirvestä kaivoon.
ON: alavatsa ja selkä ollut kipeä nyt jo kp 20 saakka. Tänään sellaiset kivut, että kuvotti pelkän kivun takia. Otin panadolin ja se vei onneksi kivuilta terän ja sain nukuttua ämpäri lattialla.
Normaalisti minulla ei ole kuukautiskipuja laisinkaan, ja silloin kun niitä on, ne ovat kuukautisten ekana taikka tokana päivänä. Nyt tosiaan menossa vasta 22/25, joten aika erikoinen kierto tällä kertaa, jos en ole raskaana. Lämmöt on koholla myös, ei kuitenkaan kuumetta. Itseasiassa jopa pelottaa tuo alavatsanjuiliminen, kun mulla ei normaalisti ole tällaista eikä kumpaankaan edelliseen raskauteenkaan kuulunut näin kovaa kipua. Eli nyt on sitten melkoiset megamenkat tulossa tai sitten torstaina (jos maltan odottaa) testailen.
Marjana: Se kai tässä onkin, ettei oikein järjellä voi selittää, miksi pitäisi saada vielä kolmas lapsi. Vauvakuumeilu on tunneasia.
Taika82: Ihan samoja fiiliksiä. Elämä on aika mukavaa näinkin. Toisaalta tässä tietää varmasti, ettei ole tekemässä lasta paikkaamaan aukkoa onnellisuudessa. Sitä vain haluaa lapset. Piste.
Marjana: En usko että sun tarvitsee olla huolissaan.. Miehet on vaan niin kovia pitämään asioita sisällään. Jotkut ei saa vielä humalatilassakaan sanottua asiaa ilmoille vaan pilaa kaiken.. Tosi hienoa että hän avautui sinulle.. Ehkä teidän on nyt helpompi keskustella asiasta yhdessä, tukea toinen toistaan.. :)
Moikka,ollut todella kiireinen viikonloppu ja siksi en ole ehtinyt tänne mitään päivitellä. Nyt vihdoin kotona:)
Mussuttaja: Voi harmi, melkein jo luulin että olisit plussannut heti. No, onneksi kuitenkin vasta eka yritys niin ei vielä mitään hätää. Ehkä tässä kierrossa sitten...ja ole tyytyäinen tuohon lyhyeen kiertoon, kun et joudu kamalan pitkiä kiertoja jännäilemään.
Taika: Onnea! Ihanaa, kun vihdoin jollekin tuli se plussa.
Marjana: Kuulostaa todella mahtavalta, että miehesi uskalsi avautua noin. Humalatila ei vaikuta siihen mitenkään negatiivisesti, miehet nyt vaan saattavat sitä joskus tarvita, koska ovat niin kovia ulospäin, että selvinpäin ei vaan kehtaa alkaa vollottamaan....edes oman vaimon seurassa. Itse en ole ikinä nähnyt mieheni itkevän, oltu yhdessä 9 vuotta. Onne ja jaksamista hoitoihin!
Tellu: Kuulostaa lupaavalta:)
Jonsei: Seuraava plussa tulee varmasti sieltä.
ON: Tosiaan menossa nyt jo kp33 eikä kuukautisia kuulu, mutta on hyvin mahdollista että on kyse vain pitkästä kierrosta, joka ei siis harvinaista ollenkaan. Tein eilen varmuuden vuoksi Predictor early nimisen raskaustestin, kosma eilen oli kaverin tuparit ja halusin tietää voinko ottaa punkkua:) Ja koska en tosiaankaan raskauaikana halua juoda alkoholia yhtäöän niin tuntui järkevältä testailla varmuuden vuoksi. No, koska en tosiaankaan tiedä kiertoni pituutta niin en tiedä mihin aikaan on oikea aika testailla. Tuon testin voi tehdä jo 4 päivää ennen kuukautisten alkua. No, tulos oli nega. Jos oikein tarkkaan katsoi tstiä, siinä näkyi ihan haalea viiva Voi myös olla hyvän mielikuvituksen tuote tai viivanpaikka. No, näimme sen oikein tarkkaan valoa vasten katsomalla molemmat. Tuo siis tstiajan puitteissa. Kuivuttuaan viiva näkyi hiukan paremmin, muttei vieläkään kovin selkeästi ja testiajan jälkeenhän se tulos ei enää ole luotettava. Eli laskimme sen siis ihan negaksi, joka se todennäköisesti onkin. Ja siitä, että olen todellakin varma etten raskaana ole, kertoo myös se, että tuon testin jälkeen uskalsin juoda tupareissa enemmänkin alkoholia. Mutta kuukautisiakaan ei kyllä vielä kuulu ja se harmittaa, koska haluaisin vain päästä aloittamaan yrityksen kunnolla. Tämä on vain ärsyttävää!!!! No, minkäs teet:(
Onnea Taika!!! Ihanaa kun joku aloitti plussailun. Tonttu tulossa, wau!
Mussuttajalle pahoittelut menkoista ja tsemppiä uuteen yritykseen.
Ja Meltsulle pahoittelut negasta, joksi minäkin sen olisin tulkinnut jos vaan valoa vasten jotain näkyi. Malttia odotteluun, on se ärsyä!
Jonseille voimia kipujen kanssa... Eivät kuulosta mukavilta ollenkaan. Kyllähän sitä joskus maha kipuilee vaikkea selkeetä syytä olekaan. Mutta jos jatkuu, niin ehkä jossain vaiheessa kannattais lääkärille manita... Voimia!
Marjana: Nyt se sitten alkoi. Tsemppiä sumutteluun ja hoidon alkuun. Voit uskoa, että olen hengessä mukana ja toivon teille nyyttiä niin kovasti! Minun mielestäni oli hienoa, että miehesi avautui vaikka siihen vähän miestä vahvempaa tarvittiinkin. Yhdessä te olette vahvoja. TSEMPPIII!!!!
Tellulle tsemppiä kipuilujen ja finnien kans, jospa ne onkin raskausoireita??? =)
Pihlaja, onnea onnistuneista talletuksista ja hyvästä ajoituksesta. Peukut pystyssä teillekin.
).( Täällä tuhrua ollut jo koko päivän, joten sieltä ne menkat tuli. Ihan hyvän pituinen kierto luomukierroksi, nyt siis kp28/21-34. Olen oikein tyytyväinen. En ole ollenkaan ehtinyt edes miettiä vauvajuttuja, koska armas ukkoni vei mun aatokset ihan muualle kosimalla mua perjantaina! Niinpä on ollut koko viikonloppu yhtä juhlaa =).
Jään tänne taka-alalle tsemppaileen teitä muita. Tehkää oikein piiiiiiitkä plussajuna =).
RM
Roxymamma: Kiitos pahoitteluista;) Ja onnea kosinnasta:D
ON: Enköhän nyt kestä tämä negan, kun kerran ihan ekasta yrityksestä oli kyse. Kyllä se tottakai harmitti. Mutta oli ihan tosissaan odotettu tulos ja vain siitä syystä testattu, että halusin olla 100% varma, etten vaan satuta pientä alkoholilla. Mutta uutta yritystä kohti! Kun nyt edes saisi mahdollisuuden siihen uuteen yritykseen, jos ne menkat vaan alkaisi joskus:(
Sunnuntai-iltaa arvon naiset :)
Täällä on niin hyvä meininki ja aktiivista kirjoittelua että tulee ihan hyvä mieli :) Itsellä vain ei nimimerkit ym jää mieleen vaikka kaikkien kirjoitukset luen aina läpi. Monella on jännät paikat, tulis nyt vaan mahdollisimman monta plussaa!!
marjana: suuret tsempitykset hoitorumbaan, hienoa että pääsette nyt tositoimiin vaikka lääkitykset ym varmasti ovat rankkoja. Ymmärrän hyvin, että lääkkeiden käyttö tympii... Mutta jos maailmankaikkeus tai mikä lie nyt vihdoin ymmärtäis tasata tilejä niin nyt on kyllä teidän vuoro onnistua! Niin mahtavasti jaksat täälläkin tsempata kaikkia muita :) toivon todellakin, että hoidot sujuvat mahdollisimman hyvin. Ja kuten muutkin kirjoittivat, niin hyvä että miehesi sai vähän mieltä purettua, vaikkakin humalassa. On sitten ehkä helpompi ihan normitilassakin jutella. Ei tämä miehillekään ole helppoa kun suurin osa tästä raskausrumbasta tapahtuu naiselle eikä mies oikein pysty muuta kuin tukemaan ja olemaan läsnä. Omasta miehestä huomaan, että hänelläkin nyt suru ottaa omansa, kun minä vihdoin olen aika kunnossa. Ei hän pystynyt keskenmenon jälkeen romahtamaan kun oli koti ja lapset hoidettavana ja minä fyysisestikin huonossa kunnossa. Vaikka hän silloin jo toki suri, mutta nyt vasta jotenkin pystyy hänkin olemaan väsynyt ja heikko. Ja meillä kyl mieskin itkee ja näyttää tunteensa avoimesti niin silti...
RM: onnea hurjasti kosinnasta :) mahtavaa! Tuliko ihan yllätyksenä vai?
Pahoittelut teille, joilla nega tai menkat tullut eteen, ei kun uuteen kiertoon!
Huomenna olis jälkitarkastus, sitä olen odottanut jo pitkään... Samalla nämä viimeiset päivät ennen sitä olleet aika ahdistavia, kun taas konkretisoitui että keskenmeno oli ihan todellinen ja taas pitää jutella asiasta ja muistella... On ollut tosi levoton olo ja keskittymiskyky nolla. Olen käynyt lenkillä ja hiihtämässä, se auttaa nollaamaan ajatuksia ja rauhoittaa sekä kehoa että mieltä, ainakin minulla... Huomista odotellessa. Sitten ehkä alkaa jännitys, alkaako kuukautiset ajallaan vai... En uskalla edes ajatella mahdollista plussaa...
kaikille tsempitykset ensi viikkoon! Voikaahan hyvin!
Jonsei: Nuo särkyoireet kuulostaa oikein lupaavilta! Kunhan eivät tietenkään mahdottomiksi mene. Tsemppiä! Odotan, että testaat! :)
RM: Paljon onnea kosinnasta! :)
Sabriina: Hurjasti tsemppiä jälkitarkastukseen! Toivottavasti kaikki on ok ja voitte alkaa elämään eteenpäin ihan täysillä. Uskon kyllä, että keskenmeno vaikuttaa molempiin niin voimakkaasti, etten uskalla edes kuvitella niitä tunteita, mitä olette joutuneet käymään läpi.
ON: Ihanasti olette jaksaneet myötäelää näitä tuntoja. Kiitos siitä kaikille! :) Jännä juttu kyllä, kun mieheni ei ole normaalistikaan mikään juro tai tuppisuu. Hän kyllä pystyy puhumaan asioista, mutta ilmeisesti tämä lapsettomuusasia on hänenkin mieltään painanut enemmän kuin olen arvannutkaan. Juteltiin tänään asiasta ihan selvinpäin ja hyvin samanlaisia tuntemuksia meillä molemmilla on. Tuntuu, että jokainen tuttu on raskaana ja joka tuutista tulee lapsiasiaa, ettei tältä asialta saa hetken rauhaa, vaikka kotona tietoisesti pyrimmekin olemaan vatvomatta asiaa joka hetki.
Itselläkin on huojentunut mieli, kun asiasta saatiin juteltua, vaikka varsinainen lapsettomuusongelma ei mihinkään olekaan hävinnyt. Yhdessä vahvempina taistellaan eteenpäin!
Marjana kp 25
Joulukuiset (25.3.2013)
Ninnu73 kp 5/28-29 yk 1
Tiinu89 kp 7/26-28 yk3
Tarrasukka kp 9/ 28-30
mago kp 16/28 yk11
Metsätähti88 kp 20/30-35 yk 4
Maizaana kp 22/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp 23/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 23/25
Sude yk 1 ja kp 23/28-29
sabriina kp 24/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Lapinnoita 25/28 yk 2
Tellu kp 25/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 26/30-35 yk 3v.
serputin kp 28/29-31
Meltsu12 kp 33/30-36 yk 1
Mukana myös:
Roxymamma
Pihlaja
Kirsikkakarkki yk. 8
Pikkuinenmyy
Mussuttaja
Plussanneet:
Taika82
RM, onnea kosinnasta=)
Sabrinalle tsemppiä jälkitarkastukseen!
Meltsu, jos viivaan tulee väriä, niin silloin virtsassa on hormonia. Teehän uusintatesti nyt kun on taas pari päivää kulunut!
Nyt saattoi tulla virheitä listaan, koitin kiireessä sitä päivittää. Meidän pienellä on silmätulehdus ja olemme kohta lähdössä lääkäriin. Palaan vielä tänään koneelle, koska tästä tuli nyt kotipäivä...
).( Minä yöllä herätessäni olin huomaavinani kylkeä kääntäessä tissikipua. Mutta sitten kun kokeilin, niin ei ne mitään kipeät olleet. Kunhan kuvittelin. Eilen tuli myös tosi vahva metallin maku suuhun hetkeksi, mutta ei sitäkään nyt enää ole=( Ja sitten IDIOOTTINA menin kaivamaan kätköistäni viimekierrosta ylijääneen ovistestin ja pissasin sitten fiksuna tyttönä siihen! Ei kovin fiksua... tiedetään=( Ja lähes tasavahvat viivat paukkui heti. Nyt olen sitten kuin hermoheikko älykääpiö ja kehittelen kaiken maailman teorioita ja googlailen mahdollisuuksia raskautumiselle ja vahvistuksia sille, että ovistikku voisi näyttää raskauden. Ei olis näillä hermoilla kannattanut mennä moista tekemään!
Tellu: Tänään taitaa olla kp34, jos nyt itsekään enää oikein muistan:) Tein aamulla toisen testin ja se oli ihan täysin nega. Eli ei olla täällä vielä raskaana.
Kyllähän se periaatteessa harmittaa, mutta koska kokoajan olen tiennyt, etten nyt ihan heti varmastikaan raskaaksi tule, niin on helpompi vielä tässä vaiheessa hyväksyä se negatiivinen tulos. Mutta seuraavassa kierrossa voi jo olla kurjempaa, jos saa negan testiin:( Ei olla miehen kanssa nyt viikkoon mitään touhuiltu makkarin puolella. Ollaan oltu kiireisiä ja kokoajan menossa jonnekin ja välillä eri paikoissa, joten on vaan jäänyt. Ja nyt sitten aloin eilen illalla miettimään, että mitäs jos ovulaatiota ei olekaan tullut vielä tai se on juuri vasta ollut ja me ei olla mitenkään sitä hyödynnetty. Sitten kierto onkin yhtäkkiä 50 päiväinen ja seuraavaan mahdollisuuteen on ikuisuus. No, sain itseni tällä sitten stressattua oikein kunnolla. Toivotaan nyt, että ovis oli ja meni ja hyödynnettiin ja pian alkaisi ne kuukautiset vihdoin niin saisi taas mielenrauhan. Vielä tämän viikon loppuun ehkä kykenen odottamaan kuukautisia ja sitten alan jo hermoilla tosissaan.
Ja Tellu sinun oireesi kyllä kuulostavat todella lupaavilta. Kokeile sinäkin sillä testillä, joka testaa jo 4 päivää ennen kuukautisia. Saat sinäkin mielenrauhan, kun se sitten näyttää sitä plussaa:)
Meltsu, en kyllä uskalla testata vielä. Ja nyt tuli jo jotenkin ihan tyhmä olo, että pitikö minun mennä itseäni hermostuttamaan ja hötkyilemään... Herättää vaan turhia toiveita tämä minun hörhöilyni=(
Pihlaja: Saitteko oviksen hyödynnettyä? Ja vieläpä rennoin mielin?
Tellu: Yhtä odottelua tämä kyllä tosiaan on!
Jonsei: Varmasti nuo käytännön asiat mietittää tällaisessa elämänmuutosasiassa. Minusta vaan tuntuu, että vauvakuume on sellainen asia, jota ei pysty järkeilemään...
Mussuttajalle hyviä hermoja loppukiertoon. Niin kauan on toivoa, kun täti ei rysäytä paikalle!
Taika: Plussa se on haalea plussakin. :) Onnea!
Pimpelipom: Miehesi on kyllä kovin avoin vauvahaaveen tiimoilta, kun kaverinsa seurassakin ostelee vauvanjuttuja. Hienoa, että hänkin voi toisaalta sitten jakaa kuumeilua jonkun muun kuin sinunkin kanssasi. :)
Kaikille taas hurjasti tsemppiä kuumeiluun! Olen ollut pari päivää taas poissa, niin täällä onkin hirveästi ollut keskustelua. :)
ON: Tänään aloitin Synarela-nenäsumutteen käytön. Aamuin illoin pitäisi nyt sitten muistaa sumutella 2,5 viikon ajan. Viimeksi tästä ei tullut mitään haittavaikutuksia ja toivottavasti ei tulisi nytkään. Yritän suhtautua positiivisesti näihin hoitoihin nyt, mutta kieltämättä jo ensimmäinen lääkityspäivä sai aikaan sellaisen "en halua" -olotilan. Se olotila koskee siis sitä, että tietää joutuvansa käyttämään lääkkeitä reippaasti yli kuukauden ajan joka ikinen päivä. Jos normaalisti syö viikon antibioottikuurin, on jo puolessa välissä kuuria täysin turhautunut niiden tablettien syömiseen. Mutta näillä mennään, mitä on annettu.
Sain sen verran tutkittuakin, että kyllä niiden menkkojenkin pitäisi tässä vielä tulla ennen kuin pistoshoito alkaa. Luin sen verran, että ne vaan saattaa alkaa vähän normaalia myöhemmin tuon lääkkeen takia, mutta viikon päästä odottelen suunnilleen vuodon alkavan.
En tosiaan varsinaisesti joulukuista edes kuumeile, mutta notkun täällä pinossa kuitenkin, vaikka hoidon laskettu aika menisikin tammikuun puolelle.
Yritän keskittyä ulkoiluun ja mukavaan olemiseen ja rentoutumiseen. Onneksi tänäänkin oli aivan mahtava ulkoilusää!
Marjana kp 24