Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
:) sama vika. Pitikin loman osua näille päiville XD
Mussuttaja: Jotenkin mulla on kyllä sellainen tunne, että sulle se plussa vielä tässä kierrossa tulee. Omalle kohdalle en sitä vielä ihan usko.
Mutta onhan siinä tosiaan hyvätkin puolensa, jos ei vielä tärppää. Sittenhän se menee jo sinne tammikuun puolelle jolloin lapsillani olisi kalenterivuosissa 2 vuotta ikäeroa, joten eipähän pääse kukaan liian pienestä ikäerosta sanomaan:) Kun ainakin meidän lähipiirissä tuo kaksi vuotta on juuri se kaikista yleisin:) Mutta itse kyllä henkilökohtaisesti saisin vauvan miluummin nyt marraskuun lopussa-joulukuun alussa. Minusta se olisi vain tosi hyvä aika saada pikku nyytti joulua ilostuttamaan:) No, olisi melkein siinä tapauksessa pitänyt jättää kokonaan ne minipillerit hankkimatta ja aloittaa yritys suoraan kierukan poiston jälkeen, jolloin nyt olisi menossa jo se kolmas kierto eli melkeinpä kyllä voisi jo tärpätäkin, kun ihan noin todennäköisyyksiä ajattelee:) Mutta miehelle tuo pari kuukautta yrittämisen aloittamisessa merkitsi jostain syystä paljon vaikka en kyllä usko, että olisi ihan vastaankaan pistänyt, jos olisin aiemmin ehdottanut. No, ei tullut edotettua, koska olimme valmiiksi sopineet tästä ajankohdasta.
Ompas tänään taas tullut oltua tällä pastalla:) Liikaa aikaa ja liian vähän tekemistä vaikka siivonnutkin tänään kyllä olen ahkerasti ja pienen kanssa touhunnut.
Ja taas kirjoitusvirhe:) Vaikka varmasti kaikki ymmärsi, että palstaa tarkoitin enkä pastaa:)
Oon yrittänyt unohtaa koko kuumeilun ja ollut poissa täältä mutta piinailu tuo takaisin vaikka ei oireita olekkaan... =D
Minni Kp:22/24 yk 12
Tervehdys joulukuiset :)
Marraskuisista tipahdin joku aika sitten ja lomailin niin en paljon nettiä kerenny kattelemaan. Tulisin mukaan, mutta listalle ei tartte päivittää minua. Mut voi laittaa tonne mukana myös osioon. Tarkoitus pari kiertoa mennä vähän iisimmin ja tulee jos on tullakseen meiningillä.Tähän kiertoon en ovistikkuja ota käyttöön, oviksen tunnen kyllä hyvin ja CB:n hymynaamat on sen varmistaneet :) Ja tarkoitus oli olla olla tää kierto yrittämättä kokonaan, mutta eihän sitä pysty :D 3v vuoden viimeinen raketti perheestä jo löytyy :)
Onnea kaikille kiertoon :)
Pihlaja, (yk5)
Iltaa naiset,
on kp 17/25, yk 2 menossa. Tällä kertaa yritän olla kuvittelematta raskausoireita itselleni. Viimeksi kun olin niin varma, että raskaana olen enkä sitten ollutkaan. Rauhassa vain, eihän tässä ole enää kuin viikko kun alkaa jännät päivät.
Katsoin vaihdevuosidokumenttia ja muutama haastateltava kertoi, kuinka heillä alkoivat vaihdevuodet jo 35-vuotiaana tuntua. Siitähän sitten aloin epäilemään, että mitä jos mullakin on jo vaihdevuodet. Välillä on tarha-aamuina niin kuuma, että riisun ulkovaatteet eteiseen, etten ole ihan hiessä. Leukaan on kasvanut karvoja....Että keksinpäs sitten tuosta alkaa stressaamaan! ;) No, ahdistus katosi melko pian dokumentin jälkeen ja ajattelin, että sitä suuremmalla syyllä on paras alkaa raskautua pian, että ehtii vielä.
Tässä kierrossa on kaikki tehty, enää ei voi kuin odottaa. Tuo 20 % mahdollisuus raskautua kierron aikana tuntuu vain niin kovin pieneltä. Joskus tein todennäköisyys kokeen. Laitoin 5 lego-palikkaa pipoon: Yhden sinisen ja neljää punaista. Nostelin sieltä sitten palikoita ja kokeilin monennellako kerralla se sininen sieltä nousee. Pahimmillaan jouduin nostamaan palikkaa 13 kertaa ennen kuin sain haluamani! Se vastaisi reilun vuoden raskautumisyrityksiä. Eli kyllä tämä sellaista sattuman kauppaa on.
Joulukuiset (20.3.2013)
Tarrasukka kp 4/ 28-30
mago kp 11/28 yk11
Metsätähti88 kp 15/30-35 yk 4
Maizaana kp 17/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp18/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 18/25
Sude yk 1 ja kp 17/28-29
Lapinnoita 19/28 yk 2
sabriina kp 19/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 20/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 21/30-35 yk 3v.
Mussuttaja kp 24/24 yk1
serputin kp 23/29-31
Pikkuinenmyy kp 25/~30
Meltsu12 kp 29/30-36 yk 1
Mukana myös:
Roxymamma
Pihlaja
Pikaiset huomenet!
Mulla on tänään koulutuspäivä, joten koneelle en enää tule.
Yritin nopsaan korjata ne virheet, jotka huomasin. Laittakaa korjaustoiveita, niin tsekkaan illalla tai huomenissa=)
Tervetuloa Pihlaja!
Minuun iski aivan käsittämätön epätoivo ja varmuus siitä, ettei plussaa tule nyt eikä vielä lähitulevaisuudessakaan. En tiedä mistä moinen johtuu=(
Nyt on mentävä, olen jo myöhässä!!!!
Meltsu: No onhan sinulla sitten aktiviteettia edessä. Mahtavaa. :) Minulla ainakin yleensä tulee jonkinverran limaa ennen kuukautisiakin.
Mussuttuja: Parasetamolihan se on se suositeltu lääke, mutta voi sitä Buranaakin ottaa, jos oikeasti tarvitsee. Ovulaation aikoihin kannattaa ehkä herkemmin välttää buranaa, mutta ei särkyä pidä sietää. Eiköhän sellaiset säryt ja siitä aiheutuva sisäinen stressitila enemmän ehkäise raskautta kuin se yksi Burana silloin tällöin. Jättää sitten pois kokonaan, kun varmistuu, että on raskaana.
Metsätähti: Kädet ristissä toivon tosiaan, että päästään siihen vaiheeseen, että saan oman vauvan syliin. Pakkohan siihen on uskoa. Turha noissa hoidoissa on juosta, jos ei oma usko ole mukana. Niin, kyllähän niitä peittoja on parempi heiluttaakin ennen ovista jo, kun ne siittiöt kyllä elää siellä muutaman päivän sitten odottelemassa ovista. :)
Jonsei: Heh, älä nyt vielä ala vaihdevuosia kuvittelemaan! :D Aika harvoin ne vielä 35-vuotiaana alkaa. Tuo legopalikka-testi on varmasti hyvinkin todenmukainen. Juuri vuoden sisällähän raskautuu suurin osa vauvaa yrittävistä!
ON: Minunkin täytyy tuota toisten vauvauutis-asiaa vielä kommentoida. Silloin, kun itse aloitti kuumeilemaan, niin toisten vauvauutiset herätti juurikin sellaista hyvää mieltä ja sitä ajatteli, että "pian meilläkin". Itseasiassa 2 vuottakin sai kuumeilla siten, että tuo hyvä olo säilyi. Sen jälkeen se on ruennut muuttumaan siihen, että toisten raskaudet aiheuttaa pahan olon. Ei kaikki, mutta aika moni on tehnyt inhottavan olon. Työkaverin raskauden selvittyä loppupäivä meni aivan sumussa ja kotona tuli itku, vaikka olenkin iloinen hänen puolestaan. Tietyllä tavalla ne lähipiirin raskautumiset vaan muistuttaa siitä, mitä itseltä puuttuu. :( Valitettavasti. Palstoilla olen lukenut usein näistä tuntemuksista, kun olen yrittänyt selittää itselleni, ettei tässä tunteessa ole mitään väärääkään vaan kaikki tunteet on pakko käydä läpi, eikä hautoa vain sisällään näin suuressa prosessissa ja projektissa. Toiset sanovat, että ne tunteet unohtuvat saman tien, kun oma lapsi on sylissä ja toiset sanovat, että tietyllä tavalla se tunne on jäänyt ikuisiksi ajoiksi elämään. Toivon kuuluvani tuohon ensimmäiseen kastiin.Tuntuu itsestäkin pahalta asia, että toisten raskaudet aiheuttaa ikävän olon, koska sen kuuluisi olla iloinen asia.
Mutta tämä tuttavani raskaus aiheuttaa juuri tuollainen fiiliksen, mitä Tellu kuvasi aiemmin. Heillä ei suhdekaan ole kunnossa ja muitakin ongelmia, niin miten sellaiseen tilanteeseen voidaan lapsi suoda. Jotenkin se vaan tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta.
Mutta sitten muihin oloihin. Näin viime yönä unta, että olin raskaana! Näin vielä siinä unessa, että rinnasta alkoi tulla maitoa tai jotain maitomaista ainetta raskausoireena jo heti alussa. Yritän ylläpitää sitä tunnetta, että tästä hoidosta raskaus alkaa. Omalla mielentilalla on kuitenkin niin suuri merkitys tämän(kin) asian suhteen.
Perjantai-iltana alkaisi tuo nenäsumutteen käyttö. Sillä vedettäisiin munasarjat nyt lepotilaan eli tehtäisiin nyt keinotekoisesti ne "vaihdevuodet" :D En ole vieläkään ehtinyt mistään selvittää, että tuleeko tuon sumutteen aikana vielä kuukautisvuoto vai miten se asia menikään. Suoraan sitä ei nimittäin sanota missään, enkä kuollaksenikaan muista miten viime syksynä oli. Mutta ehtiihän tuota vielä selvittää.
Marjana kp 21
Aurinkoista huomenta kimmeltävien hankien keskeltä!!!!
Flunssa alakaa hellittää ja mieli ainaski on positiivinen.
Jonsei: Kuulosti hauskalta ja varmasti ihan todelta se palikkatesti :DD
Joko täälä Meltsu ja Mussuttaja kohta testailee ja plussaileepi??? ;D
Ja Tellu se jaksaa ahkerasti päivittää - kiitos siittä!!
Marjana: Sen verran minussa on sitä noitien sukua että uskon enneunhin. Olen nähäny sen ensimmäiseni syntymän. Uskomma niin. Ihanaa rentoa ja positiivista mieltä sulle niihin hoitoihin, ja miehellesti kans.
Oma napa on niin paljon ku dpo 5. Selekää vähän särkee (flunssan piikhin) ja mukamas rintoja myös sekä alavattassa jotaki tuntemusta... Vahtaan joka vessareissulla mitä sieltä vuotaa. En ole koskhan huomannu mithän kiinnittymisvuotoja.
Kilpirauhaskoe on otettu tänäaamuna, ihan normaali kontrolli.
Kevätauringosta nauttien (ja kuivaa lihhaa suorhan seinältä),
Lapinnoita kp19/28
Tervetuloa Minni ja Pihlaja joukkoon!
Saadaan nyt sitten Minnin ja Meltsun kanssa jännitellä näitä kuun loppupäiviä.Täällä tosiaan 24/24 ja pää poksahtaa. Huomenna totuus selviää.
Virkkaus on ollut hurjan mielenkiintoista. Ajattelin virkata että pysyy ajatukset pois vauvoista, mutta mietin koko ajan että alanko virkkaamaan potkupukuja ja suunnittelen mielessäni kaikkia keltaisia pääsiäistipumalleja. Mun taidot toistaiseksi riittää vaan neliöihin ja kukkasiin, joten ei pelkoa. Mutta saatiinpahan ajatukset pois vauvoista. Yeah right!
Marjana itseasiassa tuossa Buranan läpyskässä sanotaan "Valmiste kuuluu lääkeryhmään (tulehduskipulääkkeet), joka voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Tämä vaikutus kumoutuu lääkkeen käytön lopettamisen jälkeen." Ehkäpä pari buranaa ei haittaa. En mä panikoi siitä =) Mulla on vaan tapana hotkia niitä varmuuden vuoksi pari ylimääräistäkin. Voisi ainakin tässä vaiheessa vaihtaa. Ja tsemppiä nenäsumuttimen kanssa! Kuulostaa erikoiselta, että lääke tulee nenän kautta :) Ja toivotaan että se uni muuttuu todeksi ;)
Ai niin! Te ootte tosi ihania, hei! Ei tätä kuumeilua kukaan muu ymmärrä kuin toinen samassa tilanteessa oleva. :)
Lapinnoita: En taida testailla ennenkuin vasta ehkä kp 40 jälkeen, koska jos ovulaatio tosiaan oli tässä viime viikonloppuna, kierto on tulee olemaan sen 40 päivää tai hiukan alle. Eli odottelen kuukautisia vielä ensi viikon loppuun ja testailen sitten vasta huhtikuun alussa, jos ei kuukautiset ole vielä alkaneet. Mutta kuten olen jo moneen kertaan täällä maininnut, ei odotukset tämän kierron suhteen ole kovinkaan korkealla, joten todennäköisesti en pääse edes testailemaan:( No, uutta yritystä kohti. Olen nyt siihen varautunut isolla varastolla ovulaatiotestejä(kun halvalla sai;)) jotta pääsen selvittelemään ovulaationi todellista ajankohtaa tarkemmin ja niin helpottamaan tulevia yrityskiertoja.
Mussuttaja: Testaatko huomenna? Onko sinulla yleensä näin päivää ennen kuukautisten alkua jotain merkkejä niiden alkamisesta? Miten tällä kertaa? Ja tuosta Burana-asiasta. Yleisestikin ottaen parasetamoli on parempi, koska on vatsaystävällisempi kuin ibuprofeeni, joka taas voi paljon käytettynä aiheuttaa limakalvovaurioita(kuten vatsahaavan). Mutta toisaalta parasetamoli taas on maksalle huonompi ja sitähän ei saa käyttää samaan aikaan alkoholin kanssa toisin kuin ibuprofeenia. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, mutta näin raskautta ajatellen on parempi pysytellä tuossa parasetamolissa. Mutta jos ei se auta niin kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa, koska lääkärihän sen loppuviimeksi päättää tapauskohtaisesti, voiko ibuprofeenia käyttää raskauden aikana. Itselleni määrättiin viime raskaudessa allergialääkettä, jonka pakkauksessa sanottiin, ettei saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että voi. Eli ihan tapauskohtaisesti noiden lääkkeiden kanssa toimitaan, mutta yleiset ohjeet on tarkoitettu ihan käyttäjille itselleen ja niiden mukaan tulee toimia ellei lääkäri toisin määrää. Noniin, tulipas siinä pitkä sepustus, mutta pointti varmaan selvisi:)
Marjana: Joo tekemistä kyllä nyt riittää, onneksi. Aloin taas kamalan vauvakuumeen lisäksi potemaan kamalaa matkakuumetta. Olemme lähdössä isolla porukalla ensi syksynä jonnekin etelän lämpöön ja tarkoitus on vuokrata huvila koko porukalle. No nyt yksi porukan jäsen lähetti yhden vaihtoehdon kohteesta hintoineen ja innostuin taas niin paljon asiasta, etten yhtään malta odottaa matkaa:) Ei ole helppoa nämä kuumeilut, varsinkaan yhtäaikaa:) No, ompa jotain mitä odottaa:D
Muuten ei omaan napaan kuulu kummempia. Vähän on eilisestä asti ollut pientä kipuilua alavatsalla enkö nyt oikein osaa yhdistää sitä mihinkään. No, kaipa se ajan kanssa selviää.
Tervetuloa uudet!
Meltsu on mulla joitain oireita, yleensä tulee herpes juuri ennen menkkoja (niinkuin tälläkin kertaa huoh) mutta se on niin kiero, että tulee esim. myös stressatessa. Mulla on aika vähän pms-oireita ja mitään kipuja, vatsa tuntuu yleensä tukalalta ja aralta just ennen ku ne alkaa. Ja ekana parina menkkapäivänä voi sattuakin, jolloin otan jonkun särkylääkkeen (mut silloinhan se menkkatilanne onkin jo selvillä). Sitten v-loppuna iski ahmimiskohtaus, vedin popkornia, sipsiä, pullaa ja jätskiä kaksi käsin, ja tää ei ole ollenkaan yleistä siis. Veikkaan että pms oire sekin. Mutta mitään vihlovia munarakkulan irtoamiskipuja en osaa erottaa. Nythän olo on ollut mitä mainioin. Mitä nyt vähän flussailua.
Huomenna ajattelin katsoa tulisko ne. Jos menee testaamisen puolelle niin koitan ootella v-loppuun. En ole ostanut raskaustestejä kotiin, kun mä oon niin hysteerinen että tuhlaan niitä turhaan ;)
Kävin just hakemassa halpisversion parasetamolia. 3e on halpa hinta mielenrauhasta. Tuli tarpeeseen, päässä taas joku nikkaroi.
Mussuttaja: Oireiden perusteella on kyllä tosi hankalaa päätellä, onkon raskaana vai ei.
On oikeastaan todella ärsyttävää, kun sitä väkisin alkaa kaikkia oireita kuulostelemaan ja miettimään, että voisiko olla raskausoire vaikka se voisi jothua melkein mistä vaan. Esimerkiksi palelu on yksi sellainen oire, joka yhdistetään usein alkuraskauteen varsinkin keskustelupalstoilla. En muista ekasta raskaudesta, miten tuon palelun kanssa oli, mutta tänään olen esimerkiksi palellut ihan järkyttävästi ja eilen illalla nukkumaan mennessä. Mutta luulen, että täällä sisällä vaan yksinkertaisesti on kylmä, vaikka mies ei siitä samaa mieltä ollutkaan;) Hän kun on niin lämminverinen ihminen muutenkin. Olen kuitenkin pukenut myös pikkuneidille hupparin pitkähihaisen bodyn päälle ja villasukat jalkaan, kun itse olen niin jäässä. Jotenkin tuntuu pahalta katsella, kun pieni konttailee lattialla, jos ei ole lämpimästi puettu. En tiedä, paleleeko, mutta varmuuden vuoksi puin lämpimästi:) Piti äsken juoda kuppi teetä, kun ei oikein villapaita ja kaulahuivikaan riittänyt. Tee lämmitti hyvin ja tällä hetkellä on vähemmän vilu:) No, en usko raskausoireeksi...olen aikamoinen vilukissa aina. Mutta siis tosiaan noiden oireiden kanssa on kyllä niin, että ilman ihan selkeää normaalista poikkeavaa oiretta(kuten esim. voimakas pahoinvointi ilman vatsatautia) tekee vaan omasta olemisesta tukalaa, jos jatkuvasti tarkkailee pienimpiäkin oireitä, mitkä EHKÄ SAATTAISIVAT johtua raskaudesta. Ekassa raskaudessa minulla oli ennen plussaa vaan voimakas tunne kuukautisten alkamisesta juuri samaan aikaan kuin normaalistikin, joten en tosiaankaan uskonut olevani raskaana
Mutta siis Mussuttaja olisi kyllä ihan mahtavaa jos plussaisit tässä kierrossa. Kyllä on hienoa, jos joku onnellinen onnistuu heti ekalla yrittämällä ja säästyy kaikelta siltä stressaamiselta ja väkisin yrittämiseltä, joka on välttämättä aina edessä, jos raskautuminen kestää pitkään.
Marjana: Voi minkä unen näit!! Toivotaan että on enneuni, itse uskon niihin vahvasti :)
Meltsu: Itselläni toi matkustaminen on kans se juttu. Koko ajan olis mieli menossa vaikka ja minne :) Pieni reissu tässä keväällä olis tulossakin, niin joutuu onneks miettii sitäkin välillä ettei koko aikaa vaan vauvakuumetta :)
Lapinnoita: Välillä tuntuu ku lueskelee, että onko koko kiinnittymisvuotoja olemas :D Ku lukenu että joillakin on tullu viikkoa ennen menkkoja veristä limaa vaikkei minkäänlaista raskautumismahdollisuutta ole edes ollu. Ja jostain luin että alle puolella tuollaista olisi tullut..
Ja omaa napaa... Mieli on ollu ny pari pvää oikein hyvä, eilen tuli sellanen vahva olo että jospa sitä ois napsahtanut nyt.. Aamulla oli vielä tämä vahva olo. Mutta nyt se katos, pientä menkkakipua alkoi ja aloin lukemaan viime kierrossa pitämääni oirepäiväkirjaa niin osuis ihan hyvin samoja oireita. Tosin, nyt ei oo ku toi avoin mieli ja pienen pieni menkkajomotus.. Sunnuntaina pitäis kaiketi tädin tulla jos oviksen osasin bongata oikein.. Kuinka sitä jaksais sinne asti ootella? :)
Pikkuinenmyy: Joo kyllä se on mahtavaa, kun on mahdollisuus matkustella. Olimme meidän pikkuneidin kanssa joulukuussa matkalla, kun hän oli 8kk ja hienosti meni lentokoneessakin. Kyllä kannattaa ehdottomasti jatkaa matkustelua myös lapsen synnyttyä, koska siitä on niin paljon iloa ja lapsi ei mielestäni kyllä ole este matkustelulle. Ja on siis tosi hyvä, että nyt on jotain muutakin mietittävää ja suunniteltavaa tämän vauvakuumeen lisäksi. Saa ajatukset siitä hetkeksi pois, vaikka toisaalta pitää kokoajan miettiä asioita myös siinä mielessä, että entä jos tulenkin jo raskaaksi niin millä lentoyhtiöillä voin lentää millekin viikoille asti. No, asia kerrallaan. Kamalasti nyt vaan jännättävää samaan aikaan:)
Marjana: Kyllä tuo enneunelta vaikuttaa:) Oletko ennen nähnyt tuollaista unta?
ON yt mietityttää tuo viikonlopun mahdollinen ovulaatio, kun jos sellaisia tuntemuksia ei olisi ollut, olisin ehkä tehnyt raskaustestin nyt tulevana viikonloppuna. Mutta nyt tuntuu aika vahvasti siltä, että kierto on pitkä ja siksi en viitsi alkaa testailla. Eli lisää vaan piina-aikaa nyt sitten sen takia. Olen niin huono vaan odottamaan, että on jo tosi levoton olo, kun pitää vielä 1,5 viikkoa ainakin piinailla.....
Ilmoittaudun minäkin varovaisesti tälle listalle :)
Olen 31-vuotias kolmatta (toista yhteistä) toivova, joka on vain taustalla palstaillut tähän saakka. Sain joulukuussa -12 keskenmenon, takana myös yksi osittainen rypäleraskaus vuodelta -02. Nyt menossa kp 29/31-35 ja yk 1. (Testasin iltapäivällä haaleista haaleimman plussan tai sitten minulla on loistava mielikuvitus...)
Olo ei ole lainkaan raskaana oleva, aiemmin olen tuntenut hirmuisesti oireita pitkälti ennen plussaa, jotka olen saanut tosi myöhään näkyviin. Ainakin yökötystä hampaita pestessä, vihlaisukipuja äkkiliikkeissä, rinnat olleet niiin arat jne. Nyt ei mitään oireita joten vaikea uskoa tärppiin.
Kävin äsken lueskelemassa kesän 2011 palstoja, joilla olen kuumeillut esikoista. Halusin vähän selvitellä, minkälaisia oireita minulla on ollut siinä kierrossa, josta plussasin. Olin kierjottanut kp13, että nännit on todella kipeät, väsyttää paljon ja alaselässä tuntuu iskiastyyppistä kipua vasemmalla puolella. Nuo siis kp 13 lähtien ja laskin joskus, että ovulaatio on siinä kierrosss ollut kp7. Eli vaikuttaa siis kiinnittymisoireilta. En silloin vain tiennyt, että ovulaatio oli jo ollut tosi aikaisin vaan luulin ovisoireiksi. No, oli siis oireita raskautumisesta. Ihan mielenkiintoista lukea tuollaisa. Mutta nyt siis sen verran sai kuitenkin mielen matalaksi, kun ei ole tosiaankaan ollut nyt mitään vastaavia tuntemuksia eli tuskin siis tärppi on käynyt. Olen tuossa kierrossa plussannut vasta kp28 tai 29(kierto ovulaation mukaan 21pvää) jolloin sain haalean plussan. Eli minulla näköjään raskaushormoni on erittynyt hitaasti ja raskaus näkynyt testissä haaleana plussana vasta viikon päästä kuukautisten alkamispäivästä. Hyvä tietää, että osaa nyt varautua sitten siihe tälläkin kertaa. Mutta tosiaan en nyt yhtään usko mahdollisuuteen raskautua tässä kierrossa, kun kerran nuo oireet puuttuu kokonaan, jotka viime raskaudessa on tullut jo todella aikaisessa vaiheessa:( HÖ, ja tästä on selvästi tulossa vieläpä pitkä kierto, joten on siis kierto sekaisin. Eli saan vielä odottaa hetken ennenkuin pääsen toista kertaa yrittämään:( Alkaisi nyt ne kuukautiset, että saisin tikutella ovista ja edes jonkinlaisen käsityksen kierrostani. Nyt masentaa:(
Iltaa!
Täällä on kyllä vilkas keskustelu menossa. Hyvä niin, on ollut hauska lukea juttujanne. On kiva kun voi fiilistellä ja jännittää toisten kierrossa niin menee tää oma odottelu kevyemmin =).
Marjana: Ihana uni =)! Ja tietenkin se on enneuni, eihän me muuta uskotakaan. Tää alkava hoito on SE, josta sä plussaat. Ja se oma asennoituminen on tietenkin erittäin tärkeä juttu ja iso osa onnistumista. Jotenkin se on henkimaailman hommaa, että yleensä nää lapset tänne maailmaan syntyy. En osaa ymmärtää sitä, miksi tietyt ihmiset saa lapsia ja tietyt eivät. Joku logiikka siinä on, mutta ei se mahdu mun järkeen. Olen esimerkiksi joutunut työssäni vähän seuraamaan tuota Eerika-casea ja päivittäin olen voinut niin pahoin vaikka koetan välttää tarkkoja kuvauksia tapahtumista. Niin moni aikuinen on niin hukassa, ettei heille soisi lasta ollenkaan. Ja sitten on niitä aikuisia, jotka todella olisivat valmiita ja sopivia vanhemmiksi... Epäreilua.
Lapinnoidalle tsemppiä olotilojen kanssa!!!
Uusille tervetuloa mukaan pinoon!
Meltsulla onkin mielenkiintoinen tilanne kun on olotiloja vähän joka suuntaan. Suoraan ei noihin edellisen raskauden oireistoihin kannata verrata oloa, koska kysessä on toinen raskautesi, joka on tilana nyt jo kropallesi tuttu. Et siis välttämättä reakoi niin lujasti esimerkiksi hormonin nousuun tai ekoihin pieniin muutoksiin kropassa. Tokihan ne edellisen raskauden kokemukset suuntaa antaa, joten nyt vaan toivotaan, toivotaan... Malttia piinailuun, sulle tulee aika piiiiitkä piina. Tsemp ja peukku.
Mussuttajahan roikkuu jo selkeesti plussajunan ovenkahvassa. Pidä lujaa kiinni ja hyppää kyytiin. Ja sitten hätäjarrua niin muutkin pääsee mukaan =D! Tsemp!
Pikkuinenmyy: sullekin ihan hirmusti piinailumalttia. On ne viimeiset päivät kyllä ihan horroria välillä... tai aina... Pidä vaan kiinni siitä ajatuksesta ja tuntemuksesta, että nyt tärppäs. Asenne ratkaisee, eiks juu? Peukku!!!
Tellulle kiitokset päivittelystä.
).( Vielä ei menkkoja näy, joten ihan lyhin kierto tästä ei tullut. Toisaalta onneksi koska mitä vähemmän se heittelee, sitä jotenkin stressittömämpi olo mulla on. Varsinkaan nyt ei haittaa vaikka kierto vähän venyis kun ei ole kiirettä aloittaa hoitokiertoa.
Mulle on puskemassa päälle flunssa. Lapset on sairastaneet viikonlopusta lähtien, kuumeessa joka ainut ja alkaa itsellä nyt tuntua, että minä oon seuraava. Vitskuja ja särkylääkettä sekä tujaus rommia -eiks sillä lähtis oikeneen olo? Nyt ei vois tulla kipeeks kun pe ja la on koulutusta ja yhdet isot kemutkin vielä...
Jään piinaileen teidän muiden puolesta peukut ojossa. Heti sitten plussauutisia pinoon!
RM kp24/21-34
Mussuttaja: En usko, että kuukautiset alkaa heti ovulaation jälkeen, joten tässä siis ihan pohdiskelin, että kummasta nyt mahtaa olla kyse vai onko kummastakaan. Pitäisi jättää pohdiskelut kokonaan ja antaa tulla mitä on tullakseen. On vaan kamalan hankalaa, kun tänäänkin on ollut aikaa ihan liikaa.