Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
Heipparallaa!!
ONNEA TAIKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ON:Alavatta ollu monta päivää kipiä, tuntuu että menkat alakaa millon vaan :(
Viimekuussaki net alko kp 27/28 että en ehtiny etes jännittää. Vähän on semmonen masentunu olo, ihan niinku ennen menkkoja aina. Rinnat muka vähän arat mutta kylläpä se täti viimeisthän pitkänä perjantaina saapuupi.
Lapinnoita kp24/28 yk2
Pihlaja: Hyvä, kun saitte hyödynnettyä oviksen. Itsekin toivoisin seuraavassa kierrossa pääseväni hyödyntämään ovista kunnolla ilman, että pitää arvailla, koska se nyt sitten mahtaakaan olla ja mahdettiinkohan nyt hyödyntää sitä lainkaan. Tällä hetkellä juurikin tuollainen epävarma olo ja harmittaa, että jos onnistuminen nyt sitten on siitä juuri kiinni, etten vaan tiennyt, koska ovis oli.
Lapinnoita: Toivotaan plussaa sinnekin. On hyvinkin mahdollista vielä, kun noinhan sitä voi oireilla ennen kuukautisia vaikka olisikin raskaana.
ON: Väsyttää ihan tajuttomasti. Oli ilmeisesti liian rankka viikonloppu. Olen siis ihan fyysisesti todella loppu. Kaikki liikkeetkin tuntuu tosi hidastetuilta, kun ei vaan jaksa. Onneksi neiti on nyt päiväunilla niin saa itse hetken vain istua ja juoda kahvia rauhassa. Nukkumaan tekisi mieli mennä, mutta pelkään, etten kuule, jos neiti heräilee parvekkeella. Miten voikin väsyttää näin paljon...:(
Kiitos onnitteluista :) Ehka alan itsekin uskoa jo oikeasti plussaan (kaksi käyttämätöntä testiä tosin vielä odottaa kylppärin kaapissa :p ) Plussatuulia nyt muille myös, että päästään tuskailemaan tätä vaihetta yhdessä! Aion nimittäin roikkua täällä teidän seurassa vielä :)
Kyllä monen oireet kuulostaa niin plussalta! Meltsu12, minullakin päällä aivan uskomaton väsymys, töissä oli aivan tuskaista. Yhdistän tämän kyllä vahvasti tähän alkuraskauteen, ettei kuitenkin olisi sinullakin sitä? Testailehan uudelleen muutaman päivän kuluttua!
Taika: Muistan kyllä tuon kamalan väsymyksen viime raskaudesta ja nimenomaan alkuraskaudesta. Nukahdin joka päivä sohvalle, kun pääsin töistä kotiin ja töissäkin oli välillä todella vaikea pysytellä hereillä. Mutta nyt tämä taitaa kyllä mennä ihan tuon rankan viikonlopun piikkiin:) Olisihan se ihanaa, jos nyt kuitenkin se plussa vielä tulisi tälle kierrolle, mutta luulenpa, etten pääse niin helpolla;)
Tuo väsymysasia on myös sellainen, jota olen miettinyt, että miten mahtaa toimia arki pienen taaperon kanssa, jos raskausaikana olen päivittäin yhtä väsynyt kuin tänään olen ollut. Tänään on onneksi neiti ollut kaikessa helppo eikä ole tarvinnut hirveesti ponnistella, että saadaan asiat hoidettua, mutta kyllä se väsymys on silti ollut kamala yhdistelmä pienen lapsen kanssa touhuamisen kanssa. Kyllä silti mielelläni otan vastaan kaikki nuo oireet, kun kyllä ihan kokonaisuutena pidän raskausaikaa ihanana kokemuksena....enkä vielä ole siinä vaiheessa, että aika kultaa muistot, kun neiti tosiaan täyttää vasta vuoden:) Ja on kyllä raskausaika ihan vielä hyvin muistissa. Kyllä suosittelen raskautta kaikille:) Nauti nyt Taika kaikesta, mitä raskaus sinulle tuo:) Oliko muuten tämä eka raskautes? En enää muista kaikkien lapsitilannetta...
Meltsu, eipä täällä kaikkia voi muistaa :) Tämä on minulla jo viides raskaus, kaksi keskenmenoa (-02 ja joulukuu -12) ja kaksi lasta (-00 ja 09).
Taika: No mutta sinulla lapset on jo sen verran isompia, että varmasti helpompaa, kun heistä voi sitten olla vauvanhoidossakin vähän apua:) Ihanaa, kun joku sentään aloitti plussat tähänkin pinoon, kun tuntui, että kaikille vaan se koko suvun vihaama täti päättää kurvata vanhalla Ladallaan pihaan ärsyttämään;D Vaikka tänne se tällä kertaa olisi ihan toivottukin vieras, kun muuten ei päästä millään eteenpäin...
Meltsu: Mä muistaakseni pelkäsin kanssa, erityisesti tuota väsymystä. Jotenkin vain se arki suttaantui. Mä olen aika hyvä jättämään kotityöt ym. muun tarpeettoman tekemättä jos väsyttää. Suosittelen! Ja aina nukkumaan, kun vain mukula on päikkäreillä tai yöunilla. Ihmeesti sitä sai joskus myös torkuttua sohvalla, kun puolitoistavuotias leikki olohuoneen lattialla.
Kovat menkkamaiset kivut onneksi jäivät siihen yhteen päivään. Tänään taas ollut ihan ok olo. Alavatsa on kyllä edelleen kuin menkkapäivinä ja etoo. Kahvia en ole oikein saanut juotua. Välillä olen ihan varma, että jouluvauva tulossa, toisena hetkenä epäilen rotavirusta. ;) Jos saisin perjantaiaamuun sinniteltyä. Silloin olisi 27/25 ja niin pitkää kiertoa mulla ei kyllä voi olla. Keskiviikkona tai torstaina täti tulee, jos on tullakseen.
Ihana, kun saa siskot, teille jakaa tätä jännitystä. Mieheni ei siedä yhtään tätä vauvahössäystä. On vain niin piinaavaa yksin pohtia "onks tää sitä vaiko tätä vai ei mittää", niin kuin Anita Hirvonen lauloi joskus 80-luvulla.
Jonsei: Hyvä, kun on kohtalotovereita:) Kaipa sitä sitten itsekin jotenkin saa arjen pyörimään kahdenkin lapsen kanssa, kun on pakko. Ja kyllä taitaa olla nyt se plussa tulossa tai sitten on jo todella julmaa pilaa joltain, jos kerran etomistakin on eikä kahvi maistu. On jo niin selkeitä raskausoireita. Onko sinulla ennen ollut noin voimakkaat oireet ennen plussaamista?
On todella mukavaa kyllä, kun saa tänne kirjoitella omia tuntemuksiaan ja saa aina vieläpä vastauksen ja tsempityksiä. En itsekään oikein viitsi kotona kauheesti hössöttää tästä vauva-asiasta, koska oma mieheni ei myöskään yhtään siedä sitä. On kyllä hyvin taustalla tukena ja halasi lohdutuksesksi, kun sain sen negan testiin vaikka molemmat tiedettiinkin tulos etukäteen. Mutta ainahan se silti harmittaa. Ei vaan mies oikein pysty ymmärtämään tällaista kuumeilua, kun ei itse ole sellaista joutunut kokemaan. Ehkä sitten, jos meillä vauvansaaminen tulee kestämään kauan, niin voi häntäkin alkaa hiukan harmittamaan nuo negat enemmän ja ehkä alkaisi jo sitä vauvaa tänne kaipaamaan ihan tosissaan.
Ihana auringonpaiste tänäänkin...mahtaako nyt paistaa koko vuoden edestä ja kesällä sitten ollaankin pimeässä:)
Joulukuiset (26.3.2013)
Ninnu73 kp 6/28-29 yk 1
Tiinu89 kp 8/26-28 yk3
Tarrasukka kp 10/ 28-30
mago kp 17/28 yk11
Metsätähti88 kp 21/30-35 yk 4
Maizaana kp 23/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp 24/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 24/25
Sude yk 1 ja kp 24/28-29
sabriina kp 25/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Lapinnoita 26/28 yk 2
Tellu kp 26/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 27/30-35 yk 3v.
serputin kp 29/29-31
Meltsu12 kp 35/30-36 yk 1
Mukana myös:
Roxymamma
Pihlaja
Kirsikkakarkki yk. 8
Pikkuinenmyy
Mussuttaja
Plussanneet:
Taika82
Jaahas, sivut sekoilee... en päässyt ensiksi kirjautumaan ja nyt kun päivitän listaa, niin kaikki edellinen teksti tulee kopioinnin jälkeen yhtenä pötkönä ilman välilyöntejä tms... huoh!
Jänniä aikoja listan perusteella elelee tosi moni=) HUI!!! Ei muuta kuin siskot testipuikot kastumaan!
).( Minä eilen olin jo ihan täpinöissäni tuosta ovistikkuun ilmestyneestä plussasta, mutta nyt alkaa olla jo jalat aika maassa tai oikeastaan jo maan pinnan alapuolella! Lueskeltuani noita keskustelupalstoja kävi ilmi, että toisilla LH kohoaa myös juuri ennen menkkoja. Tämä tuntuisi minun kohdallani paljon todennäköisemmältä. Sillä olisihan se ihme, että tästä kierrosta olisi tärpännyt kun yrityskerratkin ässäilyjen suhteen jäivät kahteen kertaan, eikä kumpikaan osunut todennäköisesti ihan nappiin ovikseen nähden.
Lisäksi monessa keskustelussa sanottiin, että ovistikussa pitäisi testiviivan olla tummempi kuin kontrolliviivan, jotta sen voisi tulkita raskausplussaksi. Minulla viivat ovat vahvat, mutta himmeämmät kuin kontrolliviivat. Testasin vielä tänäkin aamuna ovistikulla, koska niitä viimekierrosta jäi kolme käyttämättä;)
Tässä teillekin linkkiä kännykällä otettuun (huonolaatuiseen) kuvaan (jos toimii):
[URL]http://aijaa.com/piPP13[/URL]
Ylempi tikku on tältä aamulta ja alempi toissapäivältä.
Nyt myös kuulosteltuani omaa oloani, minulla on aivan normaali menkkoja edeltävä tunne. Eli viikonlopulee tätiä odottelen ja tähtään ensivuoden vauvaan:)
Ja eipä näytä linkki toimivan... kokeillanpas toista ihan huvikseen :)
http://aijaa.com/piPP13" target="_blank">">http://i5.aijaa.com/t/00853/11985169.t.jpg">>
Onko kukaan teistä muista koskaan miettinyt noita ovulaatiotestejä tehdessään, että voi kun tämä nyt olisi raskaustesti, kun näkee siinä ne kaksi viivaa?;) Vai olenko ainoa hölmö:)?
Jaa. Voi jee. Ei mulla alkanut vuotoa kunnolla. 2/25 tuli ruskeaa niukkaa vuotoa, josta ajattelin menkkojen alkaneen. Mutta sitten se jäi siihen. Nyt ois menossa 5/25 ja ei vieläkään vuotoa. Tein tänään toisen testin, nega. Soitin terveysneuvontaan, ja ne neuvoi oottelee viikon verran, tulisiko kuukautiset ja jos ei tekemään uuden testin. Raskaushormonit ei välttämättä kuulemma kohoa niin korkealle että näkyisi jotakin. Varsinkin kuulemma jos jännittää kovasti. Hormonit menee sekaisin tai jtn. Nyt pitäisi sitten ottaa ihan iisisti. jee... varmasti otan. Eli pääsiäisen jälkeen uutta testiä kehiin ja sormet ja varpaat ristissä ettei menkat tule. ;) Mä olisin kyllä just noin taitava että pistäisin mun kierron sekaisin jännittämisellä, ehkä se ovis tästä ylenpalttisesta stressaamisesta myöhästyi ja menkat tulee sitten Joskus. No niin. Nyt purin ajatukset. Nyt rauhoitun.
Heips, karjuva kipiä vauveli kainalossa pikakirjotan! (Tellu mulla on kp25, olet päivityksissä ollu päivän aina eessä mutta ei haittaa, jos ei täti tuu niin testailen vasta pitkänäperjantaina ko on kp28...äläkää oottako aikasemmin... ;) )
Eli siis ootan tätiä nyt saapuvaksi hetkenä minä hyvänsä. Maha on niin kipiä ja alaselekä myös. Kylä 100% uskon näin olevan. Ei muutako rättikauppaan.
Plussapuhureita teille kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lapinnoita
Mussuttaja: On hyvinkin mahdollista, että ei vielä näy testissä. Kun jos itsellä ekassa raskaudessa kaikki laskut ja ultran arviot sikiön iästä pitävät paikkansa, oma ovulaationi oli ollut siinä plussakierrossa jo kp 7. Oletin kokoajan, että olisi ollut vasta n kp 13-15 ja siksi testasin vasta kp 29 muistaakseni, kun ajattelin kierron olevan 28 päivää. No, kierto olikin sitten ilmieisesti ollut jtn 21-24 välissä ja silti tuolloin kp 29 raskaustesti näytti vain haaleaa viivaa. Eli raskaushormonia ei ollut vielä erittynyt tarpeeksi siihen mennessä. Joten siis jos olisin testännut silloin kp 21-24 tienoilla, raksaustesti olisi ollut vielä nega. Tässä sulle siis lisää toivoa:)
Joulukuiset (26.3.2013)
Ninnu73 kp 6/28-29 yk 1
Tiinu89 kp 8/26-28 yk3
Tarrasukka kp 10/ 28-30
mago kp 17/28 yk11
Metsätähti88 kp 21/30-35 yk 4
Maizaana kp 23/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp 24/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 24/25
Sude yk 1 ja kp 24/28-29
sabriina kp 25/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Lapinnoita 25/28 yk 2
Tellu kp 26/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 27/30-35 yk 3v.
serputin kp 29/29-31
Meltsu12 kp 35/30-36 yk 1
Mukana myös:
Roxymamma
Pihlaja
Kirsikkakarkki yk. 8
Pikkuinenmyy
Mussuttaja
Plussanneet:
Taika82
Ja näyttäis toimivan mun kuvalinkkikin... tulipas vaan hirmu innipinninä;) Olenkin varsinainen bittinero XD
Ostin testin. Olen päättänyt, että testaan vasta pe-aamuna, mutta katsotaan nyt jaksanko tosiaan odottaa niin kauan. Meinasin ostaa sen kaikista herkimmän testin, mutten enää halua testailla yhtään liian aikaisin. Viime kuussa tuhrasin innoissani kaksin kappalein testejä, ihan suotta. Nyt yritän odottaa kiltisti siihen "kun kuukautiset ovat päivän myöhässä" ajankohtaan. Ja aamupissa kun on parasta niin varmaan pe-aamuna nousen kukonlaulun aikaan testailemaan...
Edelleen etoo. Toisaalta vatsa ei ole yhtään turvoksissa ja muistelisin että aina se on ollut oli menkkoja tulossa tai ei. Nyt on tosin etonut niin, etten ole oikein halunnut syödä. Tänään joku spurgu istui aamusella edessäni bussissa ja oli ykä tulla vanhan (ja tuoreen) viinan hajusta. Edelleen veikkauksina siis lievä vatsatauti tai raskaus! ;)
Meltsu12: Voin kyllä allekirjoittaa ajatuksen noista viivoista. :D kyllä ne kaks viivaa niin kivointa näyttää :)
Mussuttaja: Mikä tilanne sulla onkaan..!! Hermoheikkona mä en kestäis tota O_O toivon sulle tsemppiä piinailuun :)
Jonsei: oioi kun jännät paikat, plussatuulia sulle, kuulostaa hyvälle oireet :)
Itsellä ei mitään mainittavaa
Pihlaja, dpo3
Jonsei: Onnea piinailuun ja varovasti onnea plussasta:)
Pihlaja: Kiitos, en siis ole yksin tämän jutun kanssa:)
ON: Täällä ollaan vaan jumissa samassa tilanteessa: ei kuukautisia eikä raskautta:( Ärsyttävä tilanne, kun haluan vaan päästä nyt aloittamaan tämän jutun ihan kunnolla:( No, kaipa ne pian sitten alkaa...mikään ei vaan viittaa siihen vieläkään. Ei kyllä myöskään raskauteen.
Ainoa, mitä on ollut, on hassu aaltoileva kipu alavatsalla´. Vähän eri kohdissa aina, mutta ehkä useimmin oikealla puolella. Välillä se tuntuu pinnallisemmalta, enkä ole varma onko kipu ihan sisäelimissä asti vai vain ihossa. Tuntuu vähän kuin joltain tulehdukselliselta kivulta. Vaikea selittää, mutta jotenkin tulehdukseen sen yhdistäisin. Ei ole ennen muistaakseni tuntunut tältä ja tätä on ollut jo useamman päivän ajan. Tarkkaan en tiedä kauanko. Kaipa se sitten niitä kuukautisiakin voi enteillä. Myös erilaisia ja eri vahvuisia nippailuja eri kohdissa alavatsaa, mutta tämä on mielestäni nyt jatkunut koko tämän kierron ajan. Olen vaan alkanut miettiä, että ei kai tuo kierukka, joka aiheutti todella voimakkaita kipuja paikallaollessaan, ole aiheuttanut mitään vikaa kohtuun...kyllä pistää nyt tämäkin stressaamaan:(
Maanantaita!
RM: Kiitosta ja oikein paljon onnea kosinnasta :)
Tellu1980: Toivotaan et r-testi näyttäis plussaa, niinhän sitä sanotaan et tasavahvat viivat ovistestissä vois ennakoida plussaa :D tsemppiä nyt piinailuun ennen testin tekoa :)
Taika82: Onnea sinulle plussasta :)
ON: Täällä nyt dpo2 menossa, ovis saatiin hyödynnettyä ok ilman ressiä, miehelle en puhunut nyt mitään ajoituksesta. Oli paljon hauskempaa ja rennompaa meininkiä :D
Aurinkoista viikkoa!
Pihlaja