Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuiset 2013

04.03.2013 |

En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!

Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;) 

Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.

Tellu kp 4/28-33

Kommentit (448)

Vierailija
181/448 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taika82: Hei, mä muistan kanssa tuon hassun yökkäily hampaita harjatessa -oireen. Mulla on normaalisti tosi huono oksennusrefleksi, niin tuo hampaidenpesuyökkäily seurasi minua molempien raskauksien alusta loppuun.

Lapinnoita: Mä en ymmärrä, mitä tuo dpo 5 tarkoittaa? Mikä kiinnittymisvuoto? Mä en ole ikinä kuullutkaan kiinnittymisvuodosta? Mitä sen pitäisi olla?

ON: Itsellä tuntuu siltä, ettei tässä kuussa tärppää. Voi olla, että tämä on vain vastareaktio viime kuulle, kun olin niin VARMA, enkä sitten ollutkaan. Nyt otan rauhassa enkä kuvittele kummia. 

Kukahan täällä aloittaa plussakasan? Jännityksellä odotetaan!!!!

Vierailija
182/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Ihan mahtava auringonpaiste tänäänkin. Itse vaan todella väsynyt ja päätä särkee. Päänsärky johtuu kyllä siitä, että niska on aivan jumissa ja kipu säteilee päähän:( Väsymyksestä en tiedä, mistä johtuu. Nukahdin eilen illalla todella nopeasti ja menin sänkyynkin jo suht aikaisin, kun alkoi väsyttää jo alkuillasta tosissaan. Nyt kuumaa kahvia vaan äkkiä niin kaipa se siitä. Niin kauan, kun voin vielä nauttia kahvinjuomisesta, otan siitä kaiken ilon irti;) Ekassa raskaudessa nimittäin piti jättää kahvi kokonaan pois, kun teki niin pahaa. Ja hyvä niin. Kaipa se on joku luonnon oma suojelukeino, kun kahvi ei ole hyväksi vauvalle. Ja Taika82 ja Jonsei, tuo yökkäily hampaita harjatessa on minullekin tuttua:) Oli kyllä kamala vaiva, kun sitä nyt ei voi raskauden takia jättää tekemättäkään.

Roxymamma: Joo tämä on nyt kyllä sellaista tunteiden ja tuntemusten myllerrystä, että ei oikein tiedä miten päin olisi ja mihin uskoisi.

En olisi uskonut, että toisen lapsen kuumeilu voisi olla näin rankkaa. No, toisaalta nyt on enemmän aikaa miettiä tuollaisia asioita, kuin esikoisen kohdalla, kun silloin olin päivät töissä ja kiireinen. Ja lisäksi, kun tietää jo, mitä se raskaus ja vauva-.arki on, niin ei malta odottaa, että pääsee taas kokemaan sen. Raskausaika oli minusta mukavaa, vaikka alussa pahoinvointia olikin ja lopussa omat ongelmansa. Ja yksi syy on varmasti myös se, mikse en halua pitkään odottaa, että ajoitus on niin tarkkaan mietitty sopivasi, että toivoisin myös voivani pitää siitä ajoituksesta kiinni. Vaikuttaa niin paljon tulevaisuuden suunnitelmiin tuo vauvan saaminen. Niin ei tietenkään saisi olla eikä se nyt maailmaa kaada, jos ei heti onnistu, mutta sitä vaan toivoisi kaiken menevän juuri niinkuin on suunnitellut, jotta olisi helpompi sitten jatkaa siitä.

Samalla kyllä kuitenkin harmittaa se, kun oli ajatellut, että antaisi esikoisen olla vauva mahdollisimman pitkään, niin toisen vauvan syntymän jälkeen hänen on melkein vaan pakko kasvaa isoksi tytöksi:)

Mussuttaja: Kurvasiko epätoivottu täti yllättäen pihaan vai pääsetkö kertomaan meille hyviä uutisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy nyt toivotaan ettei ne menkat tuu. Höhlää. Onpahan jännitettävää vielä.

Jonsei, hyvä kun otat rauhassa. Mutta kerro miten se tapahtuu :)

Mä miehelle tossa kerroin että torstaina on sit jännä päivä, ja se vaan siihen että älä ny turhia jännitä se tulee kun on tullakseen, menkkapäivien jännääminen ei auta asiaa. Joo, tiedän. Mutta ei se ymmärrä! Jos nää menkat olis sillä, niin ehkä se jännittäis itekkin.

Meltsu tässä vuorokaudessa on vielä tunteja jäljellä. Mitään ei ole tapahtunut, mutta aikaa vielä on. Ja vaikka kuinka. Toisaalta mä muistan nyt mun menkkaoireen, tylppää jomottavaa kipua ympäri alavatsaa, tulee ja menee miten sattuu. Tuntuu just.

Ja hei Meltsu, älä heitä pyyhettä kehään! Niinkuin Roxykin ehtikin jo sanoa, jokainen raskaus on erilainen ja varmasti raskausoireet myös. Ja kaikillehan niitä ei tule. Eikös se ole 20% jotka ei koe alkuraskausoireita ollenkaan. Niin, jos olit viime raskauden aikana siinä 80% niin oisitkohan nyt siinä 20% ;)

Vierailija
184/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussuttaja: No, toivotaan parasta, että nuo sinun tuntemukset eivät kuukautisia enteilisi vaan ihan jotain muuta. Itselläni oli juurikin sellainen olo ennen viime plussaa, että kuukautiset alkaa ihan milla hetkellä hyvänsä. No, ei alkanut:) Joten toivoa on sinullakin:)

Itseasiassa itsellänikin on tällä hetkellä pientä menkkajomotusta alavatsassa, mutta tosiaan hyvin pientä. Kierukan poiston jälkeen, kun aloitin minipillerit, ei ollut lainkaan menkkajomotuksia ja nyt ilman pillereitä varmaankin sitten ne normaalit lievät jomotukset alkaa taas. Kierukan kanssa kivut olivat sietämättömät ja ne alkoivat hyvissä ajoin ennen menkkoja. Ihan kamalaa ja silti kestin sitä 7kk. Mutta nyt tuntuu taas tutummalta pieneltä menkkajomotukselta, jota oli ennen viime raskautta joka kuukausi. Mutta aion kuitenkin nyt odotella ihan vaan rauhassa niitä kuukautisia, kun en nyt yhtään voi tietää kierron pituudesta ja siksi en tiedä, koska kuukautiset on myöhässä.

185/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten kukaan teistä lukenut ns. hedelmällisyys -kirjallisuutta? Kirjastossa näyttää tosi huonosti olevan tarjolla semmoisia kirjoja, missä neuvotaan raskaaksi tulemista (ne vähätkin on engl. kielisiä), taas vauvakirjoja on pilvin pimein. Ei toi kieli haittaa, mutta eihän niitä edes ole saatavilla, varausjonoja kaikissa. Tänä vuonna ilmeistyi suomeksi Hedelmällisyys, Toni Weschler. On ollut melko suosittu engl. kielellä. Onko kellään kokemusta tästä kirjasta? Onko se 58e arvoinen?

Entäs nämä rentouttavat musiikit ja meditaatiot? Kutri.netissä myydään nettipohjaista "Raskaaksi rauhallisin mielin" pakettia, missä paljon infoa ja tsemppausvideoita turhasta stressailusta (kuulostaa ihan kuin mulle suunnattu) onko siitä kokemusta??

186/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka. täällä alkaakin osalla jo olemaan jännät paikat, itse vielä alkupuolella tätä kiertoa :)

minä siirryn tuolta lokakuisista tänne, vaikka hieman sekaisin mielentiloin. ollaan mietitty tätä joulukuuta vähän ei niin iloisissa merkeissä. kun molemmilla ollut lapsuudessa kaveri, joka on syntynyt lähes jouluaattona ja he eivät ole oikein asiasta tykänneet. synttäreitä ei ole vietetty ja kummastaki tuntui siltä että synttärit on pilalla, kun osuivat samaan syssyyn joulun kanssa.... ihanaahan se meille tietysti olis, mikäs sen parempi joululahja meille kuin oma pieni nyytti, mutta miltä siitä nyytistä tuntuu sitten kun on isompi? laskurista kun katsoin, jos nyt tärppäis, nii la olis 23.12. mutta laskurihan tuo vaan on ja kuinka moni lapsi syntyy juuri la:na. hieman on sekaiset tunteet. ehkä otetaan tää kierto rauhallisemmin tai sitte kuume vie voiton :)

kp 3/26-28 yk3

Vierailija
187/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetulos Tiinu89. Joo, täällä jännäillään kenelle eka plussa tulee:) Tuosta sinun huolenaiheesi joulukuun vauvasta on kyllä ihan ymmärrettävä. Itse olen syntynyt joulukuun 30. pvä ja tuokin on sellainen ajankohta, joka on lapsesta asti ollut huono nimenomaan joulun takia. Viikko joulusta ja päivää ennen uuttavuotta, ei hyvä:/ Eli siis olen joutunut lapsena kokemaan sen, että sain jouluna sekä joulu-, että synttärilahjan samassa paketissa ja vielä aikuisenakin uudenvuoden läheisyys on haitannut sillä tavalla, että joko synttäreitä ei juhlittu lainkaan tai ne yhdistettiin uudenvuoden juhlintaan(eli käytännössä synttäreiden juhlinta unohtui). Itse olen myös ajatellut, että omalle lapselle en samaa kohtaloa toivo. Mutta, jos itselläni tässä kierrossa tärppää, la osuu ihan marraskuun loppun tai joulukuun alkuu ja olen ajatellut, että siinä vaiheessa ei vielä joulu vaikuta synttäreihin. Katsotaan sitten miten seuraavassa kierrossa tuon yrittämisen kanssa menee, jos ja kun siihen mennään. Voi kyllä silti olla, että vauvakuume vie voiton. Mutta olen myös ajatellut asiaa niin, että omien lapsuuden "traumojen" vuoksi sitä ehkä panostaa enemmän siihen, että oma lapsi ei samaa joudu kokemaan vaikka synttärit siihen joulunaikaan osuisivatkin. Uskoisin vahvasti näin, koska jos asian tiedostaa niin sille on helpompi tehdä jotain. Voi olla, että omalla kohdalla sukulaisten ja ystävien ei tullut vaan ajatelleeksi asiaa niin, miten itse sen koin.

188/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää! Aurinko paistaa ja lunta sattaa, taitaa tulla.....kevät!! :D Hieno ilima kerrassaan, pilikille iltapäivällä..

Pikkuinenmyy: Olen kyllä kuullu ja lukenu niistä kiinnittymisvuodoista, mutta mulla ei yhessäkään raskaudessa ole niitä ollu tai en ole huomannu. 

Ja Jonsei: viitaten edelliseen, sitä kiinnittymisvuotoa joillakin tullee juuri näinä päivinä ku mulla ny, kun se hedelmöittynyt munasolu ankkuroituu sinne kohdun seinämään rikkoen joitain verisuonia. Toisilla kait voi tulla ihan vertakin pieniä määriä, yleisimmin kai ihan vähän veriviirullista limaa, jota ei välttämättä ees huomaa. Sitä mahollista veriviirua mie nyt vessassa käyessä paperista tihirustan. :D

Ja mulla on nyt dpo6 eli hienosti tältä palstalta mettämörrykkä oppinu että days past ovulation, eli ovulaation jälkeiset päivät.. kuten myös voipi sanoa että kierron päivä 20 (tikutin ovulaation  kp 14)

Meltsu:Mulla on vanhimmilla lapsilla 1v2kk ikäeroa ja kyllähän se tosi oli että se 1v joutu kasvamhan äkkiä isommaksi ko olis tarvinnu.. Mutta äkkiä se muuttu kyllä niin päin että onneksi oli niin pieni ikäero, heistä on kokoajan toisillensa seuraa. Ei ollu mithän mustasukkasuus-juttuja.. jne. Ja nyt ko ovat jo 8 ja 9 niin ovat kyllä toistesa parhaat kaverit ja olisi se ikävää täälä mettässä ko naapurikylhän josta löytys leikkikaveri, on 10km.

Tiinu: Esikoiseni on syntyny 27.12. ja on tosiaan yritetty aina huomioia oikein että hän tuntee ittensä tärkiäksi ja saapi net omat synttärit. Ilonen asia on se että melkein kaikki kummit ja mummit on aina lomalla (samoin koulukaverit) ja pääsevät tulemhan juhliin.

Ja nythän tässä tähäthän taas joulukuun nyyttiä, tällä historialla en kyllä tuijota kuukausia vaan otan nyytin vastaan jos luoja niin suo. Voihan se sitte täysikäsyyen kynnyksellä vähän ottaa ohimoon -äiti ottaa sitte haukut vastaan kiitollisena että on saanu lapsen :DDD

Ja kuulkaappa hyät naiset, ystäväiset ja arvoisat nimimerkit. Nyt mie en kuvittele. Rinnat ovat kipiät, ja alavattassa on painon tunne. Joopasejoo. Piinaviikko lähtee. 

Plussapuhureita teile kaikile tunturista puhaltaen,

Lapinnoita kp20/28

189/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuiset (21.3.2013)

Tiinu89 kp 3/26-28 yk3

Tarrasukka kp 5/ 28-30

mago kp 12/28 yk11

Metsätähti88 kp 16/30-35 yk 4

Maizaana kp 18/28, yk 1 keskenmenon jälkeen

Pimelipom kp19/31-33 yk 1=km + yk 14

Jonsei kp 19/25

Sude yk 1 ja kp 18/28-29

Lapinnoita 20/28 yk 2

sabriina kp 20/28 yk 1 keskenmenon jälkeen

Tellu kp 21/28-33 yk saattais olla vaikka 4

Marjana kp 22/30-35 yk 3v.

Mussuttaja kp 25/24 yk1

serputin kp 24/29-31

Pikkuinenmyy kp 26/~30

Meltsu12 kp 30/30-36 yk 1

Taika82 kp 30/31-35 ja yk 1

Mukana myös:

Roxymamma

Pihlaja

Lapinnoidalla on jännät ajat. Hyvä merkki, kun tulee oikeita tuntemuksia. Pidetään porukalla peukkuja, että se olis raskausoire=)

Tervetuloa Tiinu!

Monilla näyttää olevan piinapäivät käsillä tai jo menossa. Tulkaahan nyt pikaisesti se ensimmäinen plussa ilmoittamaan=)

Minut tosiaan valtasi joku varmuus siitä, ettei tärppiä tule, vaikka eipä tuota aktiivisuuttakaan seksiosastolla ollut ehkä ihan tarpeeksi;)

Minäkin olen käynyt lukemassa keskusteluja siltä ajalta kun kuumeilin kuopusta ja lueskelin plussakierron oireita ja harmistuin ihan tyystin kun ei ollut mitään samankaltaisia tai mitään muitakaan oireita. Ja vaikkakin on totta, että joka raskaudessa voi olla erilaisia tuntemuksia, niin silti sitä vaan vertaa edellisiin tuntemuksiin.

Kiinnittymisvuodosta on ollut hieman keskustelua... Minulla oli viimeisimmässä raskaudessani ensimmäistä kertaa. Ja se oli hyvin vähäistä, mutta huomasin sen kuitenkin vessakäynnillä. Aikaisemmissa raskauksissa ei vastaavaa ole ollut.

Jaahas, nytpä ei sitten vissiin muuta tarinoitavaa olekaan.

Plussatuulia kaikille!

Vierailija
190/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minäkin liityn kuumeilijoiden joukkoon, ehkä meillekin ehtisi vielä joulukuinen vauva laskujen mukaan tulemaan, jos oikein hyvin kävisi :).

Kierukka poistetaan tulevana maanantaina vasta, juuri alkoivat menkat. Eli nyt on sitten pian mahdollisuus raskauteen, ihan jo tässä kierrossa. Mieletöntä!

Olen eronnut ja uuden miehen kanssa ollaan oltu yksissä kohta 1,5 v. Molemmilla on lapsia ennestään, mutta haluaisimme yhteisenkin lapsen (se tavallinen tarina kai :)). Lähentelen jo 40 v. ikää, joten täytyy alkaa toimia tän asian suhteen, jos vielä vauvan haluaisi...

Kaikille kovasti plussaonnea! Lisäksi olisi kiva vaikka kirjoitella jonkun sellaisen kanssa, joka on hieman samantapaisessa elämäntilanteessa kanssani. Viestejä voi laittaa osoitteeseen ninni1973@suomi24.fi

Vierailija
191/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis minulla kp 1/28-29...

Ninnu

Vierailija
192/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu: Itse ainakin olen sitä mieltä, että jos itsestä siltä tuntuu, ettei tärppiä tule ja ei missään vaiheessa edes kuvittele näin käyneen ja kuvittele itselle oireita, niin silloin se tärppi on mahdollisesti juurikin käynyt. Mutta sekään ei siis ole varmaa:) Mikään ei koskaan ole! Se juuri on rasittavaa:( Huomasin muuten, että olit kirjoitellut siihen samaan ketjuun, jossa itselläni oli tärppikierto ja olit jo muistaakseni 10. viikolla raskaana:) Eli meillä ei paljon ole lapsilla ikäeroa. Mitenkähän nyt mahtaa käydä, oletkohan taas minua niin paljon edellä:)?

193/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roxymama: Tekee varmasti hyvää tuollainen vauvajutuista "lomailu" :) Jaksuja flunssaa vastaan taisteluun. Kuinka ne onnistuu aina tulla silloin kun vähiten tarvis?

Tiinu89: Turha sitä on vielä ressata tulee vauva joulun aaton tienoilla vai ei. Kyllähän sitä saa järkättyä synttärit sitten joulun jälkeenkin, välipäivinä kun on vapaata ihmisillä :) Erittäin hyvä ystäväni on syntyny joulun aikoihin. Kyllä hän on vähän asiasta kärsiny mutta niin me kaikki muutkin pula ajan lapset kärsittiin synttäreiden tylsyydestä :) Itse aina enemmän ajattelen että minkälaisia ihmisiä on milloinkin syntynyt. Jotenkin vaan sen luonteen ynnään siihen syntymä ajankohtaan :D Tällä hetkellä on ihan sama tuleeko missä kuussa, kunhan vain sais joskus nyytin syliin :) Tosin, oon kuullut näitten vanhempien ihmisten selittävän kun oli niin kurjaa kun heidän lapset oli niin pieniä muihin verrattuna kun menivät kouluun. Onhan se siinä iässä suuri ero onko syntyny tammikuussa vai joulukuussa..

Lapinnoita: Itse olin pohtinu ja pohtinu olisko mulla ollu kiinnittymisvuotoa silloin vuodenvaihteessa. Mutta ei saa tarkkaa muistikuvaa ja jotenkaan sitä ei luota muistikuvaan enää. Kuvittelenko sen näin jälkeenpäin juurikin kun itsekin siitä olen lueskellu. Mutta tää on näitä "oireita" jotka on kans niin hankalia :D Toivottavasti sun rintojen kipeys tarkottais nyt sitä et siellä joku porais suhun kiinni :) Ihanaa toi sun murre! Itse yritän kirjottaa mahdollisimman normisti ettei murre paljastaisi mistäpäin olen, saati saisitteko edes selvää :D

Ninni tervetulos joukkoon kuumeilemaan! :)

ON: Tänään ei oo kyllä ollu sellasta plussausfiilistä... Menkkakipuilua ja alaselkä kipeenä. On tämä nyt outoa että ennen menkkoja kipuilee! Ku aina ennen on vain ja ainostaan ollut menkkojen eka ja toka päivä näitä kipuja. Viime kierrossa oli tätä kipuilua vähä väliä oviksesta menkkoihin.. Ei oikein ymmärrä.. Tänää tuli pyyhittäes todella vähän jotain rusehtavan sävyistä.. Miehelle totesin et varmaan alkaa menkat täs parin päivän sisään.. Totes et paree ku ei ala ja lisäs että niinhän sä tammikuuskin hoit kaks viikkoa että ne alkais muttei alkanutkaan :D  Saas ny nähdä kuinka käy, kyllä nämä on tuskasia aikoja!!

194/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussuttajalle piti sanoman että vyöhyketerapiaa oon pohtinut auttaisko. En tiedä onko noissa kirjoissa mitään uutta mitä ei olis nettitäynnä.. Jos löydät jostain niin ilmota ihmeessä onko niissä jotain hyviä vinkkejä :)

Vierailija
195/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, kiukkupäivät alkaneet. Tänään ihan aikataulun mukaisesti räjähtelin lapsille ja hermostuin mieheeni. PMS-oireiden ilmaantuminen ainakin varmistaa sen, että ovulaatio on tapahtunut (näin olen jostain lukenut). Eli A) olen ovuloinut tässä kuussa ja B) siittiöitäkin on ollut liikkeellä. Eli aika hyvät mahdollisuudet vois olla.... ;) Nyt kun vielä se munasolu ja siittiö kohtaisivat ja kiinnittyisivät sinne kohtuun. Muuta ei kai tarvita? Heh.

Vierailija
196/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä mietti, että on se kummaa kun alkaa heti kuvitella kaikenlaisia oireita. ;) Mulla sama "vika"... kuvittelin jo viime kierrossa, vaikka ei oltu varsinaisesti yritetty vauvaa vielä silloin. Mies ei tykkää yhtään, kun näin stressaan eikä tää kyllä kovin kivaa musta itsestänikään ole... mutta minkäs teet. ;) Tänään oon pohtinut, ett mitä tuolla masussa tällä hetkellä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään. Onko siellä hedelmöittynyt munasolu matkalla kiinnittymään, hehheh. Ja miten mä oon jotenkin ihan täysin unohtanut, miltä se alkuraskaus tuntuu, vaikka oon jo sen kerran kokenut, miten mä en enää muista niitä oireita, mitä silloin oli. Eikö mun pitäis tietää? :)

Esikoista yritettiin 5 kk, vasta silloin kun kuukautisten ois pitäny alkaa, aloin pohtia ett voisinko olla raskaana, kun rinnat oli niin kipeet. Ennen sitä en osannu aavistaa mitään... Olin jotenkin jo "luovuttanut", etten voi olla raskaana, kun ei ollut tärpännyt aiemminkaan. Ehkä se sit tärppäskin, kun en stressannut ja huomannut ajatella edes koko asiaa. Vaikka eihän tuo 5 kk todellakaan ole edes pitkä aika, pikemminkin lyhyt... kun vertaa teihin, jotka ootte joutuneet odottamaan paljon kauemmin. Odottavan aika vain on niin pitkä kuitenkin.

Minä oon kans mielessäni pohtinut vauvan syntymän ajoitusta, vaikka eihän sitä toisaalta voi ajoittaa, tulee kun tulee ja toivottavasti kaikki menee hyvin. :) Joskus oli vain ajatuksena saada vielä kesävauva, kun esikoinen oli talvivauva ja koin jotenkin niin hankalana sen... Nyt mä ajattelen tällä lailla hassusti, ettei ole väliä missä kuussa toinen syntyy, kunhan ei synny samassa kuussa kun esikoinen, kun ei ole lapsille sitten omia synttäreitä vaan pitäis juhlia yhteissynttäreitä... Esikoinen siis helmikuussa syntynyt. Ihan typerää tällainen ajattelu, tiedän.

Jännittää, kuka täällä saa ensimmäisen plussan! :) Täällä ois tänään kp 19 ja ovulaatio taisi ollakin tiistaina kp 17, vaikka luulin että se oli jo maanantaina... Tiistaina oli vain niin järkyttävä mahakipu koko päivän, se kipu joka tulee yleensä aina oviksen aikaan. Ei sitten sinä päivänä mitään peittoja heiluteltu, kun mies oli jo menny nukkumaan kun pääsin iltavuorosta kotiin... :( Mutta kp 15,16 ja eilen kyllä... Jospa riittäis, kuka tietää. Jos menkat siis alkaa, ne tulee luultavasti 1.4. tai 2.4. Milloin niitä oireita alkaa tulla, jos on raskaana... tässä on kyllä riskinä, että tarkkailen itseäni ihan liikaa, kun vain odotan ja toivon raskautta. Voi minua.

-Sude yk 1 ja kp 19/28-29

Vierailija
197/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sude: Tutulta tuo kuulostaa. Mäkin olen jo kahdesti ollut raskaana, mutten kuolemaksenikaan muista kaikkia alkuoireita. Ehk kaikista vahvimpana oli se menkkoja edeltävä turvotus ja painava alavatsa, joka enteili joko megamenkkoja tai sitten raskautta. Viime kuussa tosin jo kuvittelin rintani kipeiksi. Nyt en niitä viitsi edes tarkkailla, kun kuitenkin taas kuvittelen.

Tuossa taitaa muutama olla, joiden näinä päivinä pitäisi ilouutinen palstalaisille kertoa. Mä joudun vielä sen 6 päivää kärvistelemään.

Vierailija
198/448 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, ettei hiuksia parane värjätä raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana. Värjäsin ne sitten eilen illalla, kun vielä ehtii. Jos raskaus alkaa, näillä pitäisi sitten se 3kk pärjätä. ;) Tällaisia sitä siis ihminen miettii...

Vierailija
199/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Ja ihanaa perjantaita:) Tulossa kiireinen, mutta silti niin kiva viikonloppu. Saapahan ajatukset taas muualle, kuin tähän vauva-asiaan. Puhuttiin juuri eilen miehen kanssa siitä, että mitä mieltä molemmat tämän kierron tärppäämisestä on. Molemmat olivat sitä mieltä, että tuskin tärppää juurikin siitä syystä, että pillereiden vaikutus kieroon saattaa vielä tässä vaiheessa vaikuttaa sen verran, että tärppi olisi vähän kuin lottovoitto:) En ole koskaan voittanut mistään mitään:) Välillä on ollut tosi kamala vauvakuume ja vaikea ajatella muuta ja olo siksi tuskainen, mutta nyt on useamman päivän ollut jotenkin rauhallinen olo asian suhteen. Olen vähän niinkuin hyväksynyt sen, että saatan joutua odottamaan pidempään ennenkuin tärppää. Voi olla, että sitten kun mennään pari kiertoa eteenpäin(tai jo seuraavalla kierrolla), ei enää pysty olemaan enää näin rauhallinen. No, nautitaan nyt tästä hetkestä sitten:)

Jonsei: Itse värjäsin viime raskaudessa hiuksia ihan normaaliin tapaan, mutta jos tosiaan on tapana värjätä kovinkin usein, niin sitten voi ehkä vähän vähentää. Mutta ei kannata liikaa siitä asiasta stressata.

Mussuttaja: Oletkos eka plussaaja?

200/448 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninnu: Tervetuloa!

Jonsei: Toi on juuri noin yksinkertaista kuten sanoitkin. ;) Nyt tärppää! Eiku vaan ootellaan.

Sudellakin taitaa olla sama tilanne. Tärppiä toivotaan !

Myy: Eikös vatsakivut liity myös raskautumiseen ;) Nyt tärppiä sinnekin!

Mua ihan teidän puolesta jännittää.

Ja niin, vyöhyketerapia voisi olla ihan hyvä. Joogailin aiemmin, voisin mennä takaisin. Oon käyny myös kaverilla shiatsuhieronnassa ja tän viikon käynti meni pieleen flunssailun takia, nyt oon jännitellyt että mitäs jos mä  meen sinne ja se painelee mua ihan vääristä kohdista ja sit mun raskautumisyritykset menee pieleen. :) Naurettavaahan se on.

Joo-o. Onnistuin laskemaan mun kierron väärin. Taas. Neropatti. Mä oon merkkaillut kiertoja vasta tän vuoden kalenteriin ja se näyttäis sittenki olevan 25pv (jos kahden kuukauden perusteella voi tehdä jotain johtopäätöksiä) eli tänään olis 26/25. Kattelin tossa vanhoja kalentereita, v. 2010 olin merkannut viimeksi ja se kierto oli 27. Lähtenyt ilmeisesti lyhentymään. En usko, että heittelee, kun se on ollut melko kellontarkka.

Lauantaina eli huomenna testailen. Jos näyttää negaa niin menen martinidrinksulle. Kun näen kaverinkin sopivasti. Ja sitten aloitan relaamisen ihan tosissani ;)