Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
Onnea Minni plussasta!!! :)
Elli, me ollaan kolmikymppisiä ja yhdessä oltu alle vuos. Tuntui vaan niin oikealta ratkaisulta alkaa yrittämään yhteistä, vaikka moni varmaan pitääkin tätä liian aikaisena. Kihloihin mentiin tuossa tammikuussa ja naimisiin menoa suunnitellaan.
Täällä ajoittain alaselkää on juilinut, ei kuitenkaan yhtä voimakkaasti kuin menkkojen aikaaan (toivottavasti tää onkin jotain muuta). Hieman ollut pahaa oloa ilmassa, ei paljon kuitenkaan ja alavatsa ei ole ennen tuntunut tällaiselta. Mie oon ihan varma että oon raskaana, vaikkei testi ookkaan plussaa viel näyttäny. Ei tällasia tuntemuksia voi kuvitella. Huh, huomenna pitää aamulla tehdä uus testi!
Vatsassa alkaa olla täällä menkkamaiset jomotukset alavatsassa. Vieläkin on tullut vaaleanpunaista valkkaria pyyhkiessä monta kertaa. Välillä oon niin varma että oon raskaana ja välillä taas tuntuu että menkat alkaa minä hetkenä tahansa. :/
Mutta ei tosiaan luovuteta ennenkuin ne menkat alkaa kunnolla!
Plussatuulia kaikille! Ja ainiin, onnea Minni plussasta! Varmasti mahtava fiilis noin monen yrityksen jälkeen!! :)
Joulukuiset (17.4.2013)
Suvilintu kp 23/27-28 yk1
Elli_73 kp 27/28-29 yk 1
Johanna81 29/? yk1
Tiinu89 kp 30/26-28 yk3
Plussanneet:
Taika82
Jonsei
Meltsu12
Sude
Sabriina
Tarrasukka
Vaikkei meitä niin montaa ookaan niin kiva päivittää tää listä joka päivä kun on kuitenkin niin jännät päivät kaikilla. :)
kp 30 ja testi negaa, kaikki oireet kadonneet. Kyllä tuo mieli osaa tehdä tepposia kun oikein toivoo ja odottaa. Saa kuvittelemaan kaikenlaista. Jos ne oireet alkaa niin eihän ne ny lopu ku seinään. Eilen illallakin tuli kirkasta limaa vähän pyyhkiessä, ja aamupäivällä oli alaselässä jomotuksia (joita ei illalla eikä nyt aamulla ole ollut), jotta täti saapuu varmasti kylään piakkoin.Tuliskin äkkiä eikä enää odotuttas niin pääsis uuteen yritykseen.
Sitä vaan miettii että miten sitä voikin olla niin varma ja miksi se kroppa antaa sellaisia oireita kuin on antanut. Voiko johtua pillereiden lopetuksesta? kp 14 oli limaista vuotoa ja nippailuja oik. puolella ja olin 100% varma että se oli ovis. Muutama pv tästä nippailuja vas. puolella ja olin taas 100% varma että kyse oli kiinnittymisestä + muut oireet. Ei mulla ikinä ennen ole ollut rinnat kippeet ennen menkkoja (ts. nännit). Mutta uskottava se on. Tiedän ettei sitä sais luovuttaa ennenkuin ne menkat alkaa, mutta olo on kuin maansa myyneellä :(
Johanna, mulla on juuri tuollainen "maansa myynyt"-olo...:( Mä tein eilen jopa kaksi Davidin testiä ja tänä aamuna vielä yhden, kaikki ihan täysin puhtaita negatiivisia. Kyllä kai niiden nyt jo olis pitänyt raskauden näyttää? Kuitenkin jo tänään kp 28-29/28-31.
Mäkin olin niin varma olevani raskaana. Mulla oli aivan tuollaisia kiinnittymisen ym. kaltaisia tuntemuksia ym. oireita.
Mäkin odotan vaan niitä menkkoja nyt...
Me myös suunnitellaan kihloihin menemistä :). Uskon kyllä, et monet tällä aika pienellä paikkakunnalla miettii meistäkin, et liian nopeasti ollaan edetty...Mieheni muutti luokseni kun alle vuosi erosta oli kulunut. Ja jos nyt lähitulevaisuudessa tulisin raskaaksi, niin varmasti ihmettelijöitä riittäisi...Mutta tämähän on meidän asiamme ja tuntuu oikealta, ei siihen sitten muilta lupaa kysellä :).
Mä kans mietin, että onko elimistö jotekin sekaisin kierukan poiston tiimoilta, vaikkei siinä hormonia olekaan. Joillakin kuulemma sekin on saanut kierron vähäksi aikaa sekaisin.
Lisäksi mulla ollut vaivana virtsatietulehduskin tuossa tän kierron alkuvaiheilla, hoidettiin kyllä antibiooteilla pois, mut tuntuu, että vaivaako se vieläkin vähän :/. Huoh. Sekin vielä. Nyt sitten sitä rupee miettimään, että miten se vaikuttaa raskautumiseen...
Tsemppiä Johanna! Toivotaan, ettei menkat ala! Tämä tsemppihuuto myös Ellille ja Tiinulle!
Täällä nukuttu 11 tuntia ja huomaa kyllä siinä, että mieliala on positiivisempi kuin eilen illalla. Mulla kyllä aina heittelee mielialat niin monta kertaa viikossa, että se on semmosta vuoristorataa. Onneksi nyt hyvä mieli vaihteeks.
Ite aattelen sen nyt niin että jos ne menkat alkaa, niin sitten vaan tammikuisiin. Toisaalta se ois itselle varmasti helpompi, koska jos synnyttäisin joulukuun lopussa, niin saattaisi tulla koulun kanssa hieman ongelmaa, jos en jaksaisikaan ihan lukukauden loppuun. Eli jos la oiskin vasta vaikka tammikuussa niin sais viimeisen kuukauden ihan vaan lepäillä. (Ja tietenkin ymmärrän, että raskaus voi olla myös muutenkin niin vaativa, että opiskelut ei välttämättä onnistuis ollenkaan syksyllä.)
Tietty toi tiputtelu ihmetyttää. Eilen illalla oli siis niin menkkatuntemukset vatsassa, ja nyt ei sitten enää ollenkaan. Tänä aamuna ei tuntunut enää tulevan mitään vuotoa pyyhkiessä... täytyy kattoo päivän mittaan loppuko jo vai tiputtaako aina vaan. Jos tää ei oo ollut kiinnittymisvuotoa, niin onhan se kyllä huolestuttavaa, että tiputtelu alkais jo viikkoa aikasemmin kun menkkojen pitäis alkaa.
Suvilintu kp 24
Suvilintu, eikö tuollainen vaaleanpunainen valkkari voi olla hyväkin merkki? Jos sulla ei yleensä menkkojen alkaessa tuollaista ole? Kiva, kun jaksat vielä päivittää listaa. Toivotaan, että edes jollekin meistä tulisi plussa - ja jos ei, niin sitten tammikuisissa jatketaan yhdessä.
Itse _yritän_ajatella edelleen positiivisesti (vaikkakin vaikeaa, myönnetään...), kuten: Jos vaikka mun ovis olikin myöhemmin tässä kuussa ja siksi testit edelleen negatiivisia...Kun normisti kierukan kanssa tunsin oviksen n. kp14 erilaisista merkeistä (limat jne.) niin yllätyin, kun tässä kuussa ei ollutkaan tuona kiertopäivänä noita oireita. Itse asiassa ovistestit näytti positiivisinta tuossa kp 18-19 tienoilla (en kokeillut siihen asti, että olisin saanut tummimman viivan, kun ne loppu :). Niin JOS noi testit ei vaan vielä sen takia näyttäis positiivista, kun se oviskin oli myöhemmin kuin tavallista? (Mutta toisaalta, eikö noi Davidin Raskauskeijun 10IU testit ole niin herkkiä, että vaikka mulla olis ollu ovis tuolloin kp 18 esim. niin kyllä kai noiden Davidien nyt jo pitäis näyttää positiivista?! Kuitenkin olis nyt jo tuossakin tapauksessa 10-11 dpo).
Tämä kierto oli tosin kaikenkaikkiaan vähän erilainen kuin yleensä, oltiin mm. viikon matkalla, joka aiheuttaa luonnollisesti positiivista stressiä vaikka kivaa olikin, ja epäsäännöllisesti nukuttiin siellä jne...ja sitten tuo kierukan poisto oli vielä. Ehkä back to normal tulevassa kierrossa auttaisi myös raskaaksitulossa.
Tänä aamuna muuten sitten vielä oli kurkku kipeä herätessä...sekin vielä...Kevätflunssaakin pukkaa päälle selvästi.
Mutta kivoista enteistä/merkeistä luonnossa vielä: eilen tän vuoden ekan sateenkaaren :). Jos se lupais jotain hyvää. En muistanu, voiko silloin toivoa, kun näkee sateenkaaren, mut te varmaan voitte arvata, mitä toivoin :).
Miten sitä osais olla hetken ajattelematta asiaa. Tein sen taas, hieman etova olo enkä jaksa uskoa että tää on mitään muuta kuin epätoivoa ja itse olen psyykannut itseni tällaiseen olotilaan. Ehkä sittenkin? Ehei, nyt on niin pessimistinen olo kuin olla ja voi. Olen kyllä viimepäivinä ollut tosi väsynyt, ehkä sittenkin? ARGH!!! Itku on lähellä, miksei se testi voi näyttää positiivista?
Elli, niin meki ollaan ajateltu että tää on meidän kahden asia, viis siitä mitä muut ajattelee. Miehen äiti tietää että ollaan raskautta suunniteltu ja oli positiivisin mielin. Omista vanhemmistani ja sisaruksistani tiedän että ottavat aikanaan tiedon positiivisin mielin vastaan. Kun vain pääsis siihen vaiheeseen. Itselläni on ennestään 12v. ja 13v. lapset ja miehellä 4v. kaksoset.
Toi pissatulehdus on itellä käynyt mielessä vaikkei varsinaisesti ole esim. kirvelyä oireena. Sitä pelkää että jos ei tajuakkaan että on pissatulehdus ja se etenee esim. munuaisiin. Kaikkee sitä murehtiikin, vaikkei tod.näk. syytä oiskaan.
Kaikenlisäksi sitä pelkää sitä positiivista raskaustestiäkin. Takana kaksi keskenmenoa ja ku (joka tuhonnut toisen puolen kokonaan) useampi vuosi sitten, niin samoja asioita sitä pelkää nytkin. Että osaa imisen elämä olla haasteellista. Helpottaa kun saa purkaa tuntemuksia täällä :) Lienee muillakin ajoittain sellainen olo että kohta sitä on hourulassa ;D
Ja hei, tää täytyy muistaa jännittäessä ja testaillessa ja surkutellessa negatiivisia tuloksia (netistä jostain löysin tän tiedon):
"Alkio kiinnittyy 6-12 päivän päästä ovulaatiosta ja kiinnittymisen jälkeen viimeistään 3 päivän päästä on hcg-arvo niin koholla et näkyy testissä."
Eli siis toivoa vielä on!
Eli jos alkio kiinnittyykin vaikka dpo 11 niin sittenhän esim. meikäläisellä vois näkyä periaatteessa testeissä vasta kp 32...jos laskin oikein. Siis olettaen, et mulla ovis olis ollu kp 18. Vai meneekö se noin? Tää on tietty niin toiveajattelua...
Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa kanssa ole näin aikaisin edes testaillut, joten en osaa sanoa, olisko mulla niissäkään raskauksissa näin aikaisin näyttänyt plussaa.
Johanna, mäkin uskon, että lähipiiri ottaisi tosi positiivisesti sen, jos me saataisiin yhteinen lapsi (kun sen positiivisen tuloksen nyt vain saisi :)). Mun lapset on pienempiä kuin sinun, alakoulun alimmilla luokilla, ja miehen lapset suunnilleen saman ikäiset kuin minun.
Mä en tosiaan myös voi ymmärtää, miten noita kaikkia oireita mitä tässä on ollut voi itselleen psyykata...Tosin tuntuu, että tänään oireita on ollut vähemmän (ilmeisesti alan sitten uskoa kuitenkin faktoihin, eli noihin testeihin...).
Uskon kyllä nyt enemmän siihen, etten ole raskaana kuin että olisin. Mut ne menkat vois sitten tosiaan alkaa, että pääsis jatkamaan yritystä taas uudessa kierrossa..yhtään ei ole ainakaan sellainen olo, että olisivat alkamassa. Varmaan tuleekin nyt sitten joku megapitkä kierto, jollaista ei ole koskaan ollut...:/
Joulukuiset (18.4.2013)
Suvilintu kp 24/27-28 yk1
Elli_73 kp 28/28-29 yk 1
Johanna81 30/? yk1
Tiinu89 kp 31/26-28 yk3
Plussanneet:
Taika82
Jonsei
Meltsu12
Sude
Sabriina
Tarrasukka
Tiinu mikä tilanne?
Mä oon Elli kanssa ettinyt tietoa siitä millon pitäis näkyy testeissä ja joidenkin lähteiden mukaan veritesti näyttää plussan vasta 3-4 päivää kiinnittymisen jälkeen ja virtsatesti vielä siitäkin 2-3 päivän päästä! (esim. http://www.babymed.com/early-positive-pregnancy-test-after-implantation) Eli siis jos ovulaatio kp18 ja vaikka kiinnittyminen vaikka tapahtuis vasta dpo12, niin siitä voisi mennä vielä pahimmassa tapauksessa 7 päivää, eli kp37 asti ennen kun plussa näkyis! Menkat ois kyllä useimmilla jo aika selvästi myöhässä tossa tapauksessa. Toivotaan ettei kukaan meistä joudu olemaan epätietonen noin pitkään! Oon kyllä lukenut kokemuksia laidasta laitaan ja joillain tulee vaan positiivinen nopeemmin esiin ja joillain hitaammin.
Mutta niin, toi vaaleanpunanen valkkari, mitä on nyt tullut siis todella pieninä määrinä pyyhkiessä nyt neljänä päivänä voi tietty olla kiinnittymisvuotoa. Mulla on ollut tiputtelua aikasemmin maks 4, yleensä 2-3 päivää ennen ku menkat alkaa, mutta ei yleensä tommosta vaaleenpunasta vaan useimmiten (punasen)ruskeeta. Ja nyt alkoi siis 8-9 päivää ennen ku oottelin menkkoja. Toivoa siis on, mutta voihan olla, että tää onkin vaan jotain tavallista tiputtelua ennen menkkoja, jos ne onkin tulossa etuajoissa tässä kierrossa. Tai sitten voihan viitata vaikka johonkin tulehdukseen tai sairauteen... mutta en lähde niin pitkälle spekuloimaan, katsotaan nyt tässä ensin mitä käy tän raskaustoiveen kohdalla.
Epätietoisuus on kaikkein kauheinta. Kaikki oireet on sillon niin syynissä, ja olotila vaihtuu toiveikkaasta epätoivoiseen useita kertoja päivässä. Jos vaan jo tietäis varmasti, olis se sitten plussa tai nega, niin vois jo suunnata katseet tulevaan. Plaah!
Kiitos tsemppauksesta, Suvilintu!
Ei pidä siis vielä heittää kirvestä kaivoon...Mieskin kyseli aamulla ennen töihinlähtöä, että aiotko testata tänään :). Odottaa sekin raukka niin kovasti positiivista testitulosta!
Ostin sitten eilen jo tulevaa mahdollista kiertoa ajatellen omenaviinietikkaa, kun sitä on niin kovasti kehuttu.
Alavatsalla nippailua, mutta ei sellaisia tuntemuksia kuitenkaan, että menkat olis alkamassa.
Mietin, et tuolloin kp 18 sain viivan ovistestissä, joka oli LÄHES yhtä tumma kuin se tarkastusviiva (tai miksi sitä nyt taas kutsutaankin), mutta ei ihan...Sitten tosiaan ne liuskat loppu, etten voinut enää testata...Ja eikös siitä, kun se on yhtä tumma/tummempi kuin tarkastusviiva, voi mennä vielä pari päivääkin ovikseen? Eli mulla on saattanu olla ovis vasta kp 20-21 myöskin? Joten nyt olis vasta 10-11 dpo mulla sitten? Ja siis ovis mulla oli noilla main kyllä, kun sen bongasin. Ja ahkerasti on miehen kanssa vauvaa yritetty tehdä :)...Ihan senkin takia, kun en huomannut niitä normaaleja ovistuntemuksia tuolloin 14-15 kp:n aikoihin, ja ajattelin, että jos se ovis olisikin myöhässä tässä kierrossa. Itse asiassa tuolloin kp 14-15 testailin ovista myös, mutta ne viivat oli paljon haaleampia kuin kp 18! Eli varmaan vasta kp 19-21 oli sitten ovis oikeasti.
aattelin käydä kertomassa, että turhaan pidätte mua listalla, kp2 menossa.
lykkyä pyttyyn teille lopuille piinailijoille, koittakaa saada niitä viivoja tuplaten siihen tikkuun :)
Harmi Tiinu :(, mutta onnea uudelle yrityskierrokselle! Mulla varmaan menkat alkaa ihan just, ihan sellainen olo... ihan varmasti alkaa. Et perässä tullaan. Ärsyttävää. Parempi, et alkais sitten nopeesti vaan. No, huomenna varmaan viimeistään...Et tammikuisissa varmaan sitten tavataan taas!
Joo, lämmöt alkoi rajusti laskemaan eilen illalla...Nyt oli 36,1 tänä aamuna. Menkat alkaa varmaan ihan pian. Tein vielä varmuuden vuoksi Davidin herkän testinkin, ja puhdas nega. Joten kyllä tää selvä juttu on. Mut voi poistaa listalta. Mahassakin tuntuu siltä, että kohta alkavat.
Nyt kun mietin, niin jos kerran oviksesta yleensä n. 14 vrk päästä alkaa menkat, niin mulla oli se ovis sitten lauantaina-sunnuntaina pari vk sitten. Niillä mainhan mä sain ovistestissäkin sen vahvan viivan. Ja sitä ennen oltiin miehen kanssa päästy puuhailemaan keskiviikkoiltana...Ei voitu siinä välissä touhailla, kun oltiin erossa muutama päivä. Voihan olla, ettei ne simpat sitten eläneet keskiviikosta lauantaihin tai jopa sunnuntaihin mun sisällä :/.
Nyt vaan hyvillä mielin uudelle yrityskierrokselle. Päätin ottaa rennosti enkä käytä mitään ovistikkuja, vaan kuuntelen kehoani. Kyllä nimittäin tunnen itsessäni, milloin ovis on.
Plussatuulia vielä teille muutamille joulukuisille!
Taidanpa minäkin siirtyä pikkuhiljaa tammikuisiin. Kp 30 illalla tuli ensin limanseassa vähän verta ja illalla ihan vähän pyyhittäessä. Samoin eilen muutaman kerran wc käynnin yhteydessä paperiin. Tänään ei mitään, tein testin ja puhdas nega. Mulla on vaan pillereiden lopetuksen jälkeen kroppa iha sekasi. Ärsyttää kun ei tiedä pitääkö odotella että menkat alkaa kunnolla vai alanko laskeen uutta kierrosta tuosta tuhruttelusta?
Itse tunnen kyllä kun ovis on (lima + kipuilu), mutta kokeilen kyllä tuota tikuttamista ihan koemielessä.
Hei!
Täällä plussa haalistui negaksi ja vuoto alkoi pari päivää sitten :( Eli kemialliseksi jäi meidän tonttu. Tai sitten varhainen keskenmeno, en ihan varma erosta, mutta harmi on yhtä suuri kuin edellisessä keskenmenossa.
Pelottaa onko enään mahdollisuuksia pikkusiskoon tai veljeen. Kyllähän se hyvä merkki tietenkin on, että kahdesti hedelmöittymnen on todistetusti tapahtunut, mutta lohdutonta on se, että siitä huolimatta joku meni taas pieleen. Aiemmin ei raskautumisessa ole mitään ongelmia ollut, joten joku on nyt toisin kun aiemmin.
Kovasti puntaroidaan aletaanko selvittää asiaa, vai jatketaanko asenteella, että tulee jos on tullakseen.
Itse en ole vielä varma että siirrynkö tammikuisiin vai käynkö vain kurkkimassa (tiedän että pois en malta pysyä), mutta jotenkin tuntuu että nämä ihanat palstat, missä pääsee puhaltamaan turhautuneisuutta ja tietenkin myös jakamaan sitä onneaan, kasvattaa ainaki tällä hetkellä myös pienen nyytin kaipuuta.
Kaikesta huolimatta ihanaa kevään jatkoa kaikille!
Nyt ne sitten alkoivat, ei tarvitse enää arpoa. Eikun uuteen kiertoon!
Ihan ekaksi, iso hali tarrasukalle! Voin kuvitella, että on aivan kauhea olo. Jaksamista sinne!
Ja pahoittelut kaikille menkoista ja negoista!!! Samassa veneessä taidetaan olla. Mulla on tiputtelu vahvistunut normaaliksi tiputteluksi ennen menkkoja, vielä ei oo kunnolla alkanut, mutta varmasti vaan ajan kysymys. Tänään aamulla aivan selkeä nega, ja jos olisin raskautunut, niin kyllä sieltä pitäisi jo varmasti edes haamu tulla. Eli ei onnannut ekasta kierrosta!
Mutta tällä hetkellä enemmän harmittaa tai huolettaa tää tiputteluvuoto. Oonkohan voinut omalla stressaamisellani tän aiheuttaa? Siksi mietinkin, että ehkä pitää seuraava kierto ottaa vähän iisimmin, jos pystyn. Siks en ihan heti hyppääkään tammikuisiin. Ja jos tää viikon kestävä tiputtelu jatkuu taas ens kierrossa ennen menkkoja, niin on varmaan parempi käydä lääkärissä tutkituttamassa mikä vialla.
Paljon paljon paljon nnea Minni!
Mä taas tein tänään kp 28/28-31 (mut itse asiassa varmaan lähempänä sitä 31) testin, ja puhdas nega, siis niin puhdas, ei todellakaan mitään haamuja tai viivanpaikkoja...Oon aika pettynyt, mut toisaalta kun kerran ovis oli luultavimmin kuitenkin vasta n. kp 17 niin sanokaa pliis, että mulla vielä olisi toivoa...Lämmöt korkeemmalla kuin yleensä ja niin raskaana-olo...