Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuiset 2013

04.03.2013 |

En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!

Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;) 

Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.

Tellu kp 4/28-33

Kommentit (448)

41/448 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elli täällä taas :)!

Pakko oli tulla kertomaan teille, että ne menkat ei sitten tulleetkaan,  ja lämmötkin palas takasin korkeammalle tasolle!  Ja sitten tuli vessassa käydessä sellasta vähän ovisliman kaltaista, valkoista limaa paperiin...Mietin, et olisko siltikin ollut kiinnittyminen vasta perjantaina. Ne menkkakivun kaltaiset, hieman kuitenkin erilaiset kivut/tuntemuksethan nimittäin voivat hyvinkin olla kiinnittymiseen liittyvää. Ja jostain luin, että joillain kiinnittymisen jälkeen lämmöt laskee hetkellisesti alemmas ja nousevat sitten takaisin korkeammalle tasolle uudestaan. Mulla kävi just noin! Katsoin vielä kiinnittymislaskurista (http://www.countdowntopregnancy.com/tools/implantation_calculator.php), että milloin on mahdollista tuo kiinnittyminen, ja perjantai oli mun kierron perusteella merkitty jopa yleiseksi ajaksi alkion kiinnittyä. Eli, todellakaan ei ole niin, että kaikilla se alkio kiinnittyy sinne kohtuun joskus 5 dpo...Se on tosi yksilöllistä. Ja kun mulla on normaalisti pidempi kiertokin (31 pv), niin voisikohan olla niin, että pidemmän  kierron omaavilla se kiinnittyminenkin tapahtuis keskimäärin myöhemmin? Ja taas vastaavasti jos on kierto jotain 28 pv, se alkio kiinnittyisi nopeammin kohtuun? En tiedä, tuskin se noin on, mutta joka tapauksessa ilmeisesti pitäisi olla hyvinkin mahdollista, et se perjantaina vasta kiinnittyi sinne.

Mulla on hirveän kylmä edelleen koko ajan, vatsassa nippailee ja kiertää erikoisesti, ja pissalla saan hypätä koko ajan (8-v. tytärkin siitä jo eilen kommentoi :)). Voi kun siltikin olisin...mut en uskalla toivoa. Tipun kuitenkin korkealta ja kovaa :/...Ja se ei oo kivaa...

42/448 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alko eilen...joten nyt kp 2/31-34...Tammikuisiin siis mars minäkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/448 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! 

Minäkin tossa mietin jo joulukuisille oman ryhmän aloittamista, mutta tellu1980 ehti ensin :)  

Ja minäkin siis joulukuisiin liityn tuolta marraskuisista.

Taustaa: Minä olen 25-vuotias ja mieheni 27-vuotias. Meillä on ennestään reilu 2-vuotias tyttö, joka on joulukuussa syntynyt...saas nähdä saadaanko toinenkin joulun muru :) Pillerit lopetin Tammikuussa ja nyt siis menossa yk 2 :) Minä olen kuummeillut toista jo jonkin aikaa, mutta mies ei halunnut liian pientä ikäeroa...

serputin kp8/29-31

44/448 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

En tiedä kuulunko tuonne Marraskuisiin vai Joulukuisiin, mutta kirjoitan tänne kuitenkin. :)

Olen 30-vuotias ja haaveilemme aviomieheni kanssa ensimmäisestä lapsesta. Yritetty on joulukuusta 2011 asti, välillä enemmän, välillä vähemmän aktiivisesti. Oviksia olen tikuilla metsästänyt viime syksystä asti ja ekana parina kuukautena en saanut näkyviin, kun tikutin ihan väärään aikaan. Sen jälkeen kun tajusin, että mun ovis tulee MYÖHÄÄN niin ovis on löytynyt joka kuussa. Mun kierrot on tosi epässäännölliset (viimeiset 6kk olleet 25-31-30-39-32-36) ja ovistestit plussanneet kp 20, 24 ja nyt 22 (eli ymmärtääkseni ovis plussauksesta 24-48h päässä). Nyt meneillään kp 24 eli ovis oli joko eilen tai tänään. Elämme jännittäviä aikoja... :)

Varasin muutama viikko sitten terveyskeskukseen ajan missä voisin lääkärin kanssa jutella tästä lapsitoiveesta. Saimme ajan jonnekin huhtikuulle. Niiiiin toivon, että tärppäis ja vois ton ajan sitten peruuttaa. :)

45/448 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu, kiitos kun perustit uuden pinon. :)

Jonsteri: On ne pitkät teilläkin nuo terveyskeskuksen jonot, jos huhtikuulle vasta saitte ajan.

ON: Tänne pinoon minäkin liittyisin, vaikka en ole varma ehdinkö joulukuisiin vai meneekö tammikuisiin asti. Ollaan siis pitkämatkalaisia tässä kuumeilussa ja yritystä takana 3 vuotta. Minä 27v ja mies 29v. Mitään varsinaista vikaa ei ole löytynyt ja viime elokuussa on tehty ensimmäinen koeputkihedelmöitys (IVF) ja sen jälkeen yksi pakastealkion siirto. Ei ole tärpännyt.

Nyt on alkamassa uusi hoitorumba. Minun piti maaliskuun kuukautiset ilmoittaa polille ja hoito olisi ollut toukokuun lopulla. Vuoto alkoi kuitenkin helmikuun viimeisinä päivinä ja ajattelin kokeilla kepillä jäätä ja soitin polille. Ne jäi sinne miettimään, että aloitetaanko hoito jo tähän kiertoon vai vasta seuraavaan. Tähän kiertoon aloittaessa se aikaistuu melkein kuukaudella. Lupasivat soittaa, jos odotetaan vielä seuraavat kuukautiset. Muussa tapauksessa laittavat kirjeen. Soittoa ei kuulunut, joten ilmeisesti hoito alkaa jo tässä kierrossa! Odottelen kotiin saapuvaksi kirjettä, josta selviäisi aikataulu ja muut yksityiskohdat. Reseptit oli näköjään laitettu jo sähköisesti, joten kyllä ne tosiaan meinasi hoidot aloittaa jo tähän kiertoon. Vähän sellainen jännittynyt olotila, mutta yritän ottaa ihan rennosti nyt tämän asian kanssa. Eniten taitaa jännittää kuitenkin miten saan työvuorot järjestymään ja sairasloman selitettyä jne... Mutta ehkä ne selviää, kun saan hoitajan ja lääkärin kanssa juteltua.

Roikkuisin täällä matkassanne näinkin erilaisessa tilanteessa, jos se vaan teille sopii. :)

Marjana kp 6/30-35 yk 3v.

46/448 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILMOITTAUTUISIN MUKHAAN!! :D

Kiitos Tellu alotuksesta!

Tsemppiä Jonsteri ja Marjana!

Olen 34v. kuumeilija täältä kairojen keskeltä. Neljäs kullanmuru haaveissa, (lapset 8 ja 9v ja nollavuotias) ...ensimäistä yritimmä 6v,Tuli 5 keskenmenoa  luomuna ja tutkimuksia, hormonihoitoja ja tuloksettomia inseminaatioita. Hoidot jäi tauolle kun olin jo niin rikki ettei mithän muuta elämäsä enhän ollu. Tulin raskaaksi luomusti ja poika syntyi joululahjaksi.. Kilpirauhasen vajaatoiminta oli kai loppujenlopuksi syy vaikeuksiin, se löyty vuojen yrittämisen jälkhen ja sen lääkityksen kans on ollu saikkaamista kaikki nämä vuojet.

En olis 15v sitten uskonu että saisin neljättä kuumeilla rakhaan mieheni kans.

lapinnoita kp4/28 yk2

Vierailija
47/448 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tuun taustaileen =)!

Marjana: Ihanaa ja kamalan jännää, että hoito on nyt alkamassa. Minusta todella hienoa, että eivät jumpitelleet vastaan kun vuoto alkoi noin kuun vaihteessa vaan päästivät teidät aloittamaan. Kaikki sormet ja varpaat on tietty ristissä teitin puolesta =). Mites sä saat pään pysymään läjässä ettei ala liikaa ressata? Ja hei, ne työkuviot järjestyy varmasti tavalla tai toisella!

Muille uusille ja vanhoille tutuille MOI!

Meillä on siis tällainen "välikierto" menossa, joten listaan voipi laittaa mukanaolijaksi tai taustailijaksi. Kiertoa emme tässä ihmeemmin laskeskele kun hormonitauolla ollaan. Meillä siis neljättä murua kuumeillaan ja yritetään, avomiehelle lapsi olisi eka biologinen. Mutta ilman clomifen+pregnyl-koktailia mun munasarjat eivät ole toimineet juuri mitenkään ja koska tässä kierrossa ollaan mun hirmuisen flunssan takia hormonitta, ei ole mitään kummempia toiveita raskautumiselle.

Ihanata viikkoa kaikille ja tsemppiä oviksen odotteluun =).

RM kaiketi kp 9/28

48/448 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuiset 2013

(5.3.2013)

Lapinnoita 4/28 yk 2

Tellu kp 5/28-33 yk saattais olla vaikka 4

Marjana kp 6/30-35 yk 3v.

serputin kp8/29-31

RM kaiketi kp 9/28

Jonsteri kp 24/25-39

49/448 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat taasen=)

Koitan nyt taas taustailun jälkeen aktivoitua tämän palstailun saralla, joka ei minulle tuota ikinä mitään ongelmia;)

Marjana elelee jänniä aikoja. Toivotaan parasta. Jospa se viimein olisi teidän vuoro aloittaa raskaana oleminen kaikineen ihanuuksineen ja kamaluuksineen. Mitenkäs miehesi suhtautuu hoitoihin? Pystyykö hän ottamaan yhtä rauhallisesti kuin sinä? Sinulla täytyy kyllä olla lehmän hermot... aina jaksat toisia täällä tsempata, tukea ja onnitella.

RM laitoin sinut nyt tuohon listaan kun taas pikapikaa vaan katselin porukan kiertopäiviä. Nyt sitten huomasinkin, että ilmoittauduit taustailemaan. Voihan sinut siirtää seuraavaan listaan taustalle, jos haluat. Tuota listaa kun ei ilmeisesti voi muokata...

Lapinnoita niin se elämä vaan kuljettaa meitä etiäpäin. Katsotaan, josko saisit taas sen ihanimman joululahjan=)

Jonsterille onnea kuumeiluun ja toivotaan tärppiä luomusti!

).(

Minulla vielä vuoto melkoisen runsasta, mutta ei kuitenkaan enää niin älytöntä kuin eilen. Eli ehkäpä jo huomenna hiipuu niukaksi. Minulla kestää kunnon vuoto yleensä 4-5 päivää, jonka jälkeen 1-2 päivää vielä niukempana. Tällä hetkellä minulla on tämän projektin suhteen ihan kummalliset fiilikset. Yleensä alkukierrossa olen täynnä intoa ja uskoa, nyt on jotenkin sellainen olo, ettei tässä kierrossa nyt tule mitään tapahtumaan=(

En tiedä mistä moinen, mutta osaltaan saattaa olla taas silläkin vaikutusta, että meidän vanhimmilla lapsilla on tässä kuussa 4 jääkiekkoturnausta, joista kolme on muilla paikkakunnilla. Ja mieheni lähtee niihin tietysti mukaan ja niissä ollaan yötä pois kotoa... yhdessä jopa kaksi yötä=( En nyt ole vielä edes katsonut mille kp:lle nuo sattuvat, mutta saattaa osua juuri kriittiseen vaiheeseen. No turhapa noita nyt on murehtia. Täytyy tehdä sotasuunnitelmia sitten kun se tulee hieman ajankohtaisemmaksi=)

Nyt taidan tehdä välillä töitä=)

Tellu 5/28-33

50/448 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. ja kiitos Tellu kun perustit ryhmän :) Jumalauta et on ongelmia korjaitumisen kanssa. JO 3 kertaa pitänyt tilata uuden salasanan -.- Nojoo..ja tässä kuussa plussataan KAIKKI! ;) mikäs sen ihanampaa kun jouluvaiva <3 minäkin liityn tänne ja tänään meneillään kp 3/31-33 yk 1=km + yk 14

51/448 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kirjautumisen :D

52/448 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minäkin sitten ilmestynkin tänne pikkutonttua kuumeilemaan! :) Tosin en kovin tosissaan aio ottaa :) Nyt on ensimmäiset ovismerkit joten ovis tulee tässä loppuviikon aikana, jotenkin ajatuskin että pitäis pupuilla vauvan takia, ei innosta.. No johtunee siitä että mulla on tuo alavatsa ollu kipeä sen km:n jälkeen ja varasin ajan yksityiseltä tutkimuksiin ettei oo mitään tulehduksia joten se on kai päällimmäisenä mielessä.. Katsotaan kuinka siellä käy!

Marjana: Mä käyn lueskelemas muitten sivujen foorumeja aina ku on tylsää, muualle en oo kyl uskaltanu rekata.. Mutta yhdellä toisella foorumilla puhuttiin paljon maca-jauheesta että se auttais paljon hedelmöittymiseen. Muistelen että eräs tuttavapariskunta veti sitä päivittäin. Ja sitten luin että ulkomailta tilates ne CB:n digitestit oli paljon edullisempia. Tulit näitä lukiessa mieleen ja aattelin et pitää vinkata sulle :) Tosi mukavaa että asiat nyt taas edistyy sun kohdalla :) Mitähän me keksittäis sulle että et pääsee liikaa stressaamaan? :)

Pikkuinenmyy kp 10/~30

Vierailija
53/448 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Uusvanha kuumeilija kurkistaa varovaisesti palstalle...

Hieman taustaa: heinäkuista vauvaa kuumeilin syksyllä ja tärppi kävikin heti. Sekä alkuraskauden että niskapoimu-ultrassa kaikki näytti hyvältä. Neuvolakäynnillä rv 17+ ei sitten kuulunutkaan sydänääniä ja ultrassa varmistuikin sitten se pahin mahdollinen, sikiö oli kuollut kohtuun. Maailmahan siinä romahti... Seuraavana päivänä sairaalassa syntyi meidän pikkuinen enkelipoika. Istukka ei sitten irronnut ja menetin litran verta, jouduin sitten istukan irroitukseen ja kaavintaa. Rankkaa on ollut, sekä henkisesti että fyysisesti. Vähitellen tässä toivutaan ja fyysisesti voinkin jo ihan hyvin, ekat kuukautisetkin alkoivat jo (ekan kerran ikinä kun siitä olen iloinnut). Jälkitarkastus olisi loppukuusta, jolloin selviää löytyikö keskenmenolle mitään syytä, usein tosin jää epäselväksi. Miehen kanssa päätettiin, että uusi raskaus on toivessa vaikka toki pelottaa kovasti... mutta silti toivo elää, kaksi ihanaa lasta meillä on jo ennestään joten yritän uskoa siihen, että vielä voidaan onnistua :)

Tsemppiä kaikille kuumeiluun ja toivottavasti tulee monta plussa ja monta pientä joulutonttua sitten aikanaan :)

erityistsempitykset marjanalle, harmi että vielä olet täällä kuumeilupuolella. Toivottavasti saatte hoitorumban nyt hyvin käyntiin ja että se antaa tulosta!

sabriina kp 4/28 yk 1 keskenmenon jälkeen

54/448 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuiset 2013

(6.3.2013)

kp 4/31-33 yk 1=km + yk 14

Lapinnoita 5/28 yk 2

sabriina kp 5/28 yk 1 keskenmenon jälkeen

Tellu kp 6/28-33 yk saattais olla vaikka 4

Marjana kp 7/30-35 yk 3v.

serputin kp9/29-31

Pikkuinenmyy kp 11/~30

Jonsteri kp 25/25-39

Mukana myös:

Roxymamma

Tervetuloa Sabriina ja suurensuuret pahoittelut kokemuksesi vuoksi. Kyllä vetää hiljaiseksi=( Uskon, että seuraavassa raskaudessasi pelko tulee olemaan voimakkaasti läsnä, vaikka tuommoinen tuskin tuleekaan toistumaan. Voimia sinne!

Pikkuinenmyy, mulla on myös samankaltaiset fiilikset tuon pupuilun kanssa vauvantekomerkeissä. Siitä tuppaa helposti tulemaan semmoista suorittamista, josta on kaikki nautinto tosi kaukana. Ja juurikin sen vuoksi meillä on mennyt useampikin kierto aivan ohi... minä en aina vain halua enkä jaksa seksiä, vaikka kuinka olisin halukas sen yhden vauvan vielä saamaan. Mutta ehkä sitä tässä kierrossa tulee niitä halujakin;)

).(

Minulla tosiaan alkaa täti keräilemään kamppeitaan, enää hyvin vähäistä vuotoa havaittavissa. Olen vieläkin aivan innoissani ja toisaalta ihmeissäni näistä menkoista ja koko kierrosta. Olo on kuin kaksikymppisenä! Kierto oli tasantarkkaan 28 päivää ja menkat kestivät viisi päivää... siis aivan uskomatonta noiden ihmeellisen pitkiksi venyneiden kiertojen jälkeen!!!! Voi kunpa näitä olisi enemmän tiedossa, se tekisi ehkä tuosta raskautumisestakin helpompaa=)

Nyt pitää aloitella työt=)

Tellu

55/448 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RM: Ainakin silloin viime syksyn hoitorumbassa onnistuin pysymään ihan hyvin järjissäni, vaikka ne piikitykset alkoikin tympiä aika totaalisesti. Olin kyllä silloin lomalla. Nyt pitää pyrkiä tämä viemään tosiaan läpi töiden ohella. En halunnut toista kertaa "uhrata" lomaani tämän takia, vaikka varmaan olisin loman saanutkin pidettyä tässä vaiheessa, jos olisin halunnut.

Tellu: Kyllä mieheni ottaa myös rauhallisesti näiden hoitojen kanssa. Eihän meistä kumpikaan haluaisi siellä polilla juosta, mutta toisaalta hänenhän ei niin usein tarvitsekaan. Osaan kyllä ne kontrolliultrat käydä ihan yksinänikin. Menisi vain entistä vaikeammaksi, jos yrittäisi molempien aikataulut saada sovitettua vielä yksiin ultrien kanssa. Meillä on tosiaan sellainen linja, että tästä asiasta ei jauheta jatkuvasti ja otetaan nuo hoidot vähän huumorin kannalta. Hankala varmasti ymmärtää mitä tarkoitan, mutta nauramme paljon pistosprojektille ja lääkäreiden tai hoitajien kommenteilla. Kirjaimellisesti revimme siis riemua siitäkin, missä sitä ei ole. :D Jos tuloksia ei tule, niin tottakai sitten asian joutuu suremaan läpi. Ei sillä hetkellä naurata yhtään, mutta etukäteen on pakko jotenkin pyrkiä olemaan stressaamatta tätä hoitoa.

Ja te teette Tellu miehesi kanssa tosiaan sellaiset sotasuunnitelmat, että saatte talletuksia tehtyä noista peleistä huolimatta. Ei se yks tai kaksikaan yötä vielä välttämättä mitään mahdollisuuksia pilaa. Hyvin pohjustettu on jo puoliksi tehty eli etukäteen vaan riittävästi talletuksia. :)

PikkuinenMyy: Joo olen myös lukenut tuosta Maca-jauheesta. En kyllä uskalla itse sitä edes kokeilla tässä vaiheessa, ettei heitä koko hormonitoimintaa sekaisin ennen IVF-hoitoja. On ilmeisesti aika vahva aine. Pitänee miehelle sanoa, että tilaa ulkomailta niitä CB:n testejä, jos tarvitaan... Minä olen ihan luokattoman huono tilamaan mitään ulkomailta. :D

Yritä ajatella vaan pupuilua ihan huvin vuoksi. :) Se vauvantekoseksi ei tosiaan ajatuksena mitenkään mieltä ylentävä ole... Milloin sinulla on se lääkäri?

Voi Sabriina, ihan hirvittäviä olet joutunut kokemaan! Tsemppiä jatkoon teille ja toivottavasti uusi raskaus alkaa mahdollisimman pian.

ON: Ei vielä eilenkään tullut polilta ohjekirjettä! Hypin seinille kohta, kun en saa niitä aikatauluja! Hätäilen niiden takia, että ehtisin ennen seuraavan työvuorolistan ilmestymistä esittämään toiveita niiden ultra-aikojen suhteen. Tänään pitäisi kyllä saapua tai sitten soitan jo muutenkin sinne ja kysyn suoraan ne ajat. Ja toisekseen haluan päästä juttelemaan siitä, kun olivat muuttaneet pistoslääkityksen toiseen. Haluan tietää mitä etuja ajattelevat siinä nyt olevan verrattuna edelliseen.

56/448 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tuo lyhenee "yk"? En tunne vielä tätä sanastoa kovin hyvin. :)

57/448 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonsteri, se tarkoittaa yrityskiertoja=)

58/448 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin virheen aiemmassa, joten tässä uusi lista siksi ;)

Joulukuiset 2013

(6.3.2013)

Pimelipom kp 4/31-33 yk 1=km + yk 14

Lapinnoita 5/28 yk 2

sabriina kp 5/28 yk 1 keskenmenon jälkeen

Tellu kp 6/28-33 yk saattais olla vaikka 4

serputin kp9/29-31

Pikkuinenmyy kp 11/~30

Jonsteri kp 25/25-39

Mukana myös:

Roxymamma

59/448 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, sitten mun yk on 14. :)

Vierailija
60/448 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tellu ja Marjana sanoistanne. Rankkaa on ollut, ja on edelleen, mutta yritän olla toiveikas. Kaikki kolme raskautta alkaneet minulla heti ekasta kierrosta kun on ehkäisy jätetty pois... Tämä kierto mennään vielä katsotaan ihan rauhassa, ei varmaan mitään ehkäisyä käytetä mutta kun jälkitarkastuskin on vasta edessä niin katsotaan nyt miten tehdään. Kuukautiset ovat jo loppumassa, pari päivää oli vuoto tosi runsasta ja kivut myös mutta ei onneksi kestänyt kauaa. 

Marjana, soititko polille, saitko aikataulusta tietää vielä mitään? Noi on niin ärsyttäviä, kun lupaavat lähettää infoa eikä sitten kuulu mitään. Sama juttu oli mulla sairaalassa, että hyvää hoitoa sai mutta sen jälkeen on tiedonkulku ollut ihan olematonta ja saanut soittaa itse perään että sais jotain tietää. Jälkitarkastuskin mulla venyi noin pitkälle koska olivat sen unohtaneet varata mulle.... Toivottavasti pääsette pian tositoimiin! Sulla taitaa olla vähän samanlainen huumori kuin minullakin, mustaakin mustempi ;) se on kyllä hyvä kun pystyy vaikeillekin asioille nauramaan, se tekee niistä vähän vähemmän pelottavia... 

Tellu: toivottavasti kierrot pysyvätkin sulla noin hienosti tasaisina ja että tärppi kävisi pian