Joulukuiset 2013
En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!
Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;)
Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.
Tellu kp 4/28-33
Kommentit (448)
Joulukuiset
(11.3.2013)
Metsätähti88 kp 7/30-35 yk 4
Maizaana kp 8/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp 9/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 9/25
Lapinnoita 10/28 yk 2
sabriina kp 10/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 11/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 12/30-35 yk 3v.
serputin kp 14/29-31
Pikkuinenmyy kp 16/~30
Meltsu12 kp 20/30-36 yk 1
Jonsteri kp 30/25-39 yk 14
Mukana myös:
Roxymamma
Hyvää alkanutta viikkoa koko kuumeiselle poppoolle!
Niinhän siinä kävi, etten ehtinyt kiireiltäni ja laiskuudeltani koneelle viikonloppuna, mutta nyt taas täällä päivittämässä ahkerana listaa ja omaa napaa;)
Uusia ja uusvanhojakin on tullut viikonlopun aikana joukkoon, tervetuloa. Saas nähdä hyppääkö Jonsei samantien meidän kyydistä pois. Ei muuta kuin tervemenoa, jos niin onnellisesti on!
Maizaanalle toivon pikaista tärppiä ja parempaa onnea seuraavaan kertaan. Onneksi nuo km:t tai kkm:t ei yleensä ole toistuvia, vaikka ne aina jäävätkin kummittelemaan mieliin. Itselläni ei (onneksi) ole kummastakaan kokemusta, joten en osaa oikein sanoa mitään lohduttavaa tuohon tilanteeseen=(
Meltsu, vauvakuumeen kourissa olo on tosiaan välillä kuin olisi pahemminkin sairaana.
Itse muistan toista lasta kuumeillessani hieman samankaltaisia tunteita itsessäni kuin mistä sinä kirjoittelit. Toisaalta olisin halunnut antaa esikoisen olla vielä pieni ja toisaalta taas halusin pian toisen lapsen. Lapset syntyivät lopulta n. 1,5 v:n ikäerolla, joka on sopinut meille hyvin. Toki esikoinen joutui ajoittain olemaan "iso poika" vauvan synnyttyä, mutta yritimme tietoisesti ja oikein korostaen antamaan esikoiselle ihan omaa aikaa äidin ja isän kanssa välillä siten, että vauva meni joskus jopa hoitoon isovanhempien luokse päiväksi. Toisaalta myös lapset nukkuivat välillä eriaikaan päiväunia ja vauvan nukkuessa olimme esikoisen kanssa niin paljon kuin mahdollista eikä silloin siivottu tai pesty pyykkiä, jos vain suinkin oli mahdollista. Ja ihan hyviä lapsia niistä molemmista tuli. Älä huoli, kyllä se arki vauvan ja pienen taaperon kanssa hyvin menee. Yllättävän paljon myös jo todella pientä isoa sisarusta voi ottaa myös hoitoavuksi esim. viemään likaista vaippaa roskiin tai tuomaan puhtaan vaipan tilalle ja antaa valita kaapista vauvalle uudet vaatteet yms. Pienestä ikäerosta myös lasten kasvaessa paljon hyötyä. Meidän isot pojat ovat todella paljon yhdessä... enkä edes yritä valehdella, kyllä ne taistelupareinakin ovat verrattomia, mutta osaisivat kai nuo riidellä, vaikka olisi isompikin ikäero;)
Sitten ON: Havahduin viikonloppuna siihen, että jos kierrot pikkuhiljaa tasaantuisivat tuohon viimekertaiseen 28 päivään, niin minullahan olisi ovis jo ovella!!! Vielä ei ole hirveästi ollut tuntemuksia siihen suuntaan, mutta toivotaan parasta. Tässä viikolla olisi hyvin aikaa ässäilyille, viikonloppu taas menee eri paikkakunnilla=( Meillä mies on nyt jotenkin lämmennyt enemmän tälle vauvakuumelle. Huomaan sen pienistä asioista. Esim viikonloppuna näytti minulle lehdestä autoa ja sanoi, että tuollainen me varmaan ostetaan seuraavaksi (kuvassa oli joku iso perheauto 8+1 hlö:lle). Oikeasti autoa ei edes tarvitsisi vaihtaa, se kun meni jo viimeksi vaihtoon kun neljäs syntyi. Nyt on vielä juuri ja juuri yhdelle paikka;)
Lisäksi hän on jutellut enemmän vauvoista ja lapsista muutenkin. Näin on käynyt aina isompiakin lapsiakin kuumeillessa. Minä olen täysillä kuumeen kourissa heti ja mies sairastuu hitaasti, mutta varmasti samaan tautiin. Tokikaan tuo mieheni ei hössötä samaan tapaan kuin minä, mutta on omaan miehekkäseen tapaansa mukana kuitenkin ja se riittää minulle!
Jaahas nyt on aloitettava työt!
Ilmoitelkaas, jos on virheitä listassa... saattoi tulla näin viikonlopun jälkeen painovirheitä.
Uutta viikkoa!
Ihana aurinko on hellinyt koko viikonlopun ja paistelee nytkin niin kirkkaasti, että hävettää kököttää sisällä =).
Jonsei: Sullehan nyt tilanteen läppäs... Pidän peukkua, että ootkin raskaana ja pääset hus pois tuonne odotuspuolelle
Maizaana: Mä muistan sinut myös tuolta alkusyksyn pinoista. Voi kamala teidänkin tilannetta =(. Olen tosi pahoillani. Melko monta on meitä kkm tai km kokeneita nyt täällä. Hienoa, että elämä alkaa voittaa ja uskallat kuumeilla uutta tulokasta. Itsestään huolehtiminen on yksi parhaista jutuista mitä nyt voit tehdä. Toivon kovasti, että uusi raskaus alkaa teillä mahdollisimman nopeasti.
Tellu: Hauska kuulla, että isäntäkin on innostunut. On nuo ukkelit mainioita, omanikin ihan hulvaton jutuissaan välillä. Ei muuta kuin tsemppiä sitten oviksen aikaisiin talletteluihin.
Oma napa on ollut aikas hiljakseen vaikka näin kierron puoliväliä elelläänkin. Ei siis kummempaa raportoitavaa ole, enkä sitä odottanutkaan. Ihan muihin juttuihin olen keskittynyt ja viikonloppu meni ystävien ja sukulaisten kanssa seurustellessa. Seksi on ollut ihanaa ilman sitä pienintäkään ajatusta ajoituksesta sun muusta. On meillä seksi sujunut hormonikierroissakin hyvin mutta nyt se on ollut vielä asteen vapautuneempaa =). Ei siis valittamista vaikkei jouluvaavia tilaillakaan. Elämä jatkuu ja jos minut on vielä raskautumaan ja kerran äidiksi tulemaan tarkoitettu, se kyllä jossain vaiheessa tapahtuu. Jos ei, sitten elämme täysipainoista elämää näiden olemassa olevien murujen kanssa.
Ainut toive, jota elättelen, on se, ettei kierto ihan kaameasti venyisi kun on luomukierto. Mulla kun ne ovat heitelleet 21-34vrk välillä.
Mukavaa viikkoa kaikille! Nauttikaa parisuhteistanne ja ihanista kevättalvikeleistä =).
RM kp15
Taas on aikaa kirjoitella ja haaveilla vauvasta:) Tyttö meni juuri päiväunille ja nukahti aivan ihanan helposti ilman yhtään kiukunpuuskaa:) Nukkuu kuin pieni enkeli parvekkeella vaunuissaan. On ollut muutaman päivän hankalampia nuo nukutukset jostain syystä, mutta toisaalta sitten kuitenkin on nukkunut useamman tunnin. Ehkä sitten menty yli unien ja siitä syystä itkien nukahdettu. Vaikea aina noista pienistä tietää. Aamulla nukuttiin kahdeksaan ja herättiin molemmat virkeinä ja hyväntuulisina:) Voi olla, että osasin taas ajoittaa nuo päikkärit oikeaan aikaan. Yleensä siis neiti nukahtaa päiväunilleen todella helposti.
Eilen askartelin pikkuneidin yksivuotissynttärikutsut ja tänään ne menee postiin. Tuli tosi kivoja vaaleanpunaisia kortteja, joissa aivan mahtavasti onnistunut kuva neidistä päällä ja sisälle löysin tosi suloisen runon netistä, joka sopii meidän pikkuriiviöön täydellisesti:) Nyt sitten voisi pikkuhiljaa alkaa suunnitella synttäreille tarjottavia ja neidin vaatetusta vaikka synttäreihin nyt vielä kolme viikkoa onkin. Ostin tuossa joulukuussa Lontoosta tytölle ihanan mekon Nextin liikkeestä yksivuotiskuvausta varten. Halusin löytää mekon nimenomaan Lontoosta, koska itsellänikin on yksivuotiskuvassa mummuni Lontoosta tuoma mekko. En kylläkään löytänyt samantyylistä, mutta ei se oikeastaan haittaa. Täydellistä olisi ollut, jos tuo oma mekkoni olisi vielä ollut tallessa. Nyt pitäisi vielä jotkut ihanat pitsisukkikset ja neule asuun saada. Äitini todennäköisesti kutoo neuleen, mutta sukkikset pitäisi jostain tosiaan löytää. En vaan ole vielä etsimisestä huolimatta löytänyt mistään oikeantyylisiä, kun nyt tuntuu jokapaikassa vielä olevan paksumpia sukkiksia ohuiden juhlasukkisten sijaan. Jos jollain on tietoa, mistä voisin löytää, saa vinkata:D
Eipä tässä muuta omasta navasta oikeastaan ole. Kuukautisia odottelen alkavaksi ehkä viikon päästä ja uutta kiertoa ovista tikutellen. Toivottavasti kierto ei veny pitkäksi niin päästään sitten kunnolla yrittämään mahd. pian.
Todella surullista, kun niin moni teistä on kokenut kamalia juttuja. Tulee itselle sellainen olo, että oma tilanne on niin paljon parempi eikä oikein ole oikeutta valittaa, jos ei heti tärppää, kun teillä muilla tilanne on niin paljon hankalampi. Haluan antaa teille kaikille voimahaleja ja pidän todellakin peukkuja, että monta plussaa(varsinkin kauan yrittäneille) tulisi tässä ketjussa:) Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Ja tosiaan Tellu1980 ihanaa kuulla, että joku muukin on paininut samojen ongelmien parissa. Kiitos kun kerroit omasta kokemuksestasi...sait sillä tämän syyllisyydentunteeni taas vähän pienemmäksi:)
Meltsu, hyvä jos helpotti! On kiva olla avuksi ;D
Joulukuiset
(12.3.2013)
Metsätähti88 kp 8/30-35 yk 4
Maizaana kp 9/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp 10/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 10/25
Lapinnoita 11/28 yk 2
sabriina kp 10/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 11/21-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 13/30-35 yk 3v.
serputin kp 15/29-31
Pikkuinenmyy kp 17/~30
Meltsu12 kp 21/30-36 yk 1
Jonsteri kp 31/25-39 yk 14
Mukana myös:
Roxymamma
Tiistaihuomenet=)
Jonsteri, jokos testailet? Jännäilen täällä muiden puolesta...
Ja Jonseilla oli myös jonkin suuntaisia epäilyksiä, että saattaisitkin päästä täältä hetimmiten pois. Mitenkäs on... oletko uskaltanut tikkua kastaa???
).(
Minulla on ihmeellisiä finnejä ilmestynyt mitä kummallisimpiin paikkoihin. Yksi on esimerkiksi hiusrajassa ja toinen kaulassa. Minulle ei ole siis edes nuorena tullut muulloin finnejä kuin menkkojen aikaan. Nyt luulen näiden inhojen näppyjen johtuvan lähenevästä oviksesta... vaikkei ennen olekaan ollut kierron tässä vaiheessa finnejä, ainakaan näin huomattavia. Lisäksi tissit on kummallisen kosketusarat. Tämä on myös aivan uusi ovismerkki.
Toisaalta ihan ok, että näitä selviä merkkejä on. Onpahan sitten helpompi bongata ovis aina=) Olinkin suunnitellut, että peitot olisivat heiluneet näistä selkeistä merkeistä johtuen jo eilen, mutta minäpä nukahdin ennen kuin mies asteli sänkyyn ja nukuin niin antaumuksella aamuun asti, että ei ne peitot nyt sitten heiluneetkaan vielä. No jospa tänään uusi yritys=) Meillä on aikaisemmissakin kuumeiluissa mennyt useita kiertoja ohi ihan vain väsymyksen takia, mutta eipä tuo nyt niin haittaa...
Eilen oli melkoisen hiljainen päivä tällä palstalla. Katsotaanpa, jos tänään olisi parempi yleisömenestys=) Toisaalta meitä on ainakin vielä melko pieni joukko kuumeilemassa ja toivotaan, ettei tuolta marraskuisista saavu enää yhtään kuumeilijaa tänne... vaikka onkin kivaa, jos on paljon porukkaa, jonka kanssa jakaa tuntemuksia=)
Nyt sorvin ääreen=)
Huomenta kaikille!
Piti itsekin tulla tänne nyt heti aamusta tarkistamaan, että joko jollain olisi plussauutisia:) Miten on Jonsteri ja Jonsei? Olisi se vaan niin hienoa:)
Oli tosiaan aika hiljaista eilen, taidan olla ainoa jolla oikeasti aikaa ja energiaa kirjoitella täällä. Lapsi kun on kuitenkin vielä niin pieni, että nukkuu pitkiä päiväunia eikä oikein talvikelillä ulos viitsi mennä touhuilemaan, kun hän ei vielä kävele. Askelia ottaa kyllä jo, kun käsisitä taluttaa, mutta sekin on vielä niin uusi juttu, ettei vielä viitsi mennä ulos liukastelemaan. Varsinkaan, kun ei ole edes kunnon kenkiä vielä ehditty hankkimaan, kun ajattelin ettei talvikenkiä enää hankkisi vaan ostaisi sitten kunnon ensikengät kevätkeleille. Oletin siis, että vasta lumien jälkeen kävellään:) Ja sittekn kuitenkin samalla hän on jo niin iso tyttö, että ei vaadi kokoajan hereilläollessaan äidin huomiota vaan viihtyy hyvin omien leikkien parissa, kunhan kokoajan on sen verran valppaana, että ehtii väliin, jos alkaa touhu vaikuttaa vaaralliselta tai muuten luvattomalta;)
Voi juuri näitä kokemuksia toivoisin pian kaikille teille muillekin, joilla ei vielä yhtään pientä ole. Kyllä naisen pitää saada olla äiti, jos sitä vaan itse kovasti haluaa...vai mitä?:)
Vauva-aika on mennyt kyllä todella nopeasti ja jotenkin sitä välillä oikein ihmettelee, että onko tuo iso tyttö joskus ollut ihan pikkuinen vauva:) Vaikea kuvitella välillä, kun joka päivä oppii uutta. Vauva-aika oli ihanaa, mutta vielä ihanampaa on nähdä tytön oppivan joka päivä jotain uutta ja huomata, miten hän jokapäivä muistuttaa ulkonäöltään enemmän isäänsä.
Täydellinen tilannehan olisi tällä hetkellä se, että saisi nauttia sekä ihanasta pikku prinsessasta, joka kasvaa päivä päivältä ja oppii uutta ja on jo sellainen neiti että....ja samaan aikaan saisi vielä sen vauva-ajan kokea. Siksi siis toinen lapsi nyt haaveissa:)
Välillä vauvakuume helpottaa ja osaan ajatella järkevästi, että kyllä se sieltä vielä tulee javielä ei välttämättä ole niiiin kiire. Mutta välillä tulee niitä epätoivon hetkiä, että entä, jos en enää saakaan kokea sitä ihanaa vauva-aikaa tai entä jos joudun odottamaan vielä pitkään. Se on kyllä suuri pelko tällä hetkellä. Kuukautisia odottelen alkavaksi ensi viikon puolessa välissä ja toivon tosiaan, ettei mene kierto pitkäksi, että päästään taas tosissaan yrittämään.
Voi vitsi toivon nyt niin kovasti niitä plussauutisia tänne, joten kertokaa heti, kun niitä tulee:) Pääsen sitten iloitsemaan teidän puolestanne. Nyt jo toista lasta yrittäessä osaa iloita toisten puolesta ihan oikeasti vaikkei vielä plussa omalle kohdalle tällä kierrolla osuisikaan.
Jaahas... olen näköjään päivitellyt joulukuisten listaa omalta osaltani virheellisesti. Jos muut huomaavat omalla kohdallaan virheitä, niin ilmoitelkaa. Korjaan virheet huomiseen listaan =)
Täällä alkoi varsin limainen olotila... eli kyllä nuo näppylät ja tissikivut vaan enteilevät ovista. Hassua kun huomaa ihan uusia oireita itsessään... etenkin tuo tissien kipeytyminen on aivan uutta tässä vaiheessa kiertoa.
Nyt olisi kyllä pakko saada se mies kellistettyä illalla ;D
Onneksi mies on usein valmiina kuin partiopoika... minä itse vaan tuppaan olemaan niin kovin iltauninen, etenkin työpäivinä! Koitan tsempata illalla=)
Hei, onko jollain muulla ollut pieniä nippailuja kierron loppuvaiheilla? Siis sellaisissa kierroissa, joissa ei ole tärpännyt? Kun minulla on nyt joitain päiviä, en ole varma kuinka monena päivänä kun en ole mitään oireita itsestäni etsinyt, kun olen niin varma ettei tärppi ole vielä käynyt. Mutta siis nyt kun mietin, niin muutamina päivinä nyt tuntunut alavatsassa keskellä nippailuja ja välillä myös vasemmalla puolella. aikaisemmin vihlaisuja oikealla puolella. Ovulaation ajankohdasta ei mitään tietoa, että onko ollut jo vai tulossa vai onko ollenkaan. Ei siis hajua tämän ekan kierron, ilman ehkäisyä, pituudesta mutta siis jo kp 21 jo menossa joten voisi olettaa olevan loppukiertoa. En usko raskautumiseen ja jotenkin tuon ovulaation mahdollisuuskin mietityttää tässä vaiheessa kiertoa. Ei mitään limoja tms. ole huomattavissa. En taas yhtään muista millaisia tuntemuksia minulla on ennen kuukautisten alkua ollut luomukierroissa, joten en tiedä onko nänä nyt niitä merkkejä. Onko jollain tällaisia merkkejä ennen kuukautisten alkua? Eli voisinko pian odottaa kuukautisten alkamista ja näin ekan kunnon yrityskierron alkamista? Heh, hassua kysellä muilta tällaista, kun tiedän että kaikilla oireet on vähän omanlaisiaan, mutta kun nyt ihmetyttää:) Tiputtelua siis ollut kp 13-14 ja kp 18-20. Eli eilen viimeksi, mutta nyt näyttäisi taas olevan loppunut. Todennäköisesti siis kierto ihan sekaisin. Tiputtelua oli myös minipillereiden aikana.
Nämä minun viestit on aina hätäsiä ko ei meinaa ehtiä.. luen kyllä joka päivä teän muitten tekstit... nyt ottaa ohimoon..kierron 12.pvä ja hiivatulehdus. Sillälailla. Eipä paljon haluttele :(
lapinnoita kp12/28
Joulukuiset
(13.3.2013)
Metsätähti88 kp 9/30-35 yk 4
Maizaana kp 10/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp11/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 11/25
Lapinnoita 12/28 yk 2
sabriina kp 12/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 13/21-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 14/30-35 yk 3v.
serputin kp 16/29-31
Pikkuinenmyy kp 18/~30
Meltsu12 kp 22/30-36 yk 1
Jonsteri kp 32/25-39 yk 14
Mukana myös:
Roxymamma
Jonsterista ja Jonseista ei kuulunut eilen mitään, missäs naiset luuraatte? Onko uutisia???
Ja missä on kaikki muutkin palsta-aktiivit?
).(
Tänne ei mitään ihmeitä navan alle. Eilen enteili tosi hyvin ovista, mutta nyt on taas ihan normaalit alkukierron tuntemukset... eli EI MITÄÄN tuntemuksia oviksesta!
Jokatapauksessa peitot heilui illalla nyt vuorostaan miehen väsymyksestä huolimatta. Toisaalta näillä peiton heilumisilla ei ollut juurikaan merkitystä, sillä ovikseen on vielä varmasti päiviä matkaa... Katsotaan nyt mihin asti se ovis menee. Uskon sen jokatapauksessa tunnistavani hyvin. Vaikka toisaalta viimekierrossakin minulla oli tosi vahvat ovistuntemukset yhtenä päivänä (kp 16), seuraavana (kp 17) ei mitään ja sitä seuraavana (kp 18) sain sen oviksen tikutettua vahvoin viivoin ja silloin oli myös uudestaan vahvat tuntemukset mahdollisesta oviksesta. Joten jos samanlaiset systeemit on tässä kierrossa, niin ovis olisi huomenna, johon en kyllä oikein usko. Sillä se olisi vasta kp 14. Tosin viimekierto jäi 28 päivän pituiseksi ja se oli ennen synnytystä keskimääräinen kiertoni pituus. Joten jos kierrot nyt alkaisivat pikkuhiljaa tasaantua tuohon 28, niin ovis tulisi olemaan tuolloin n. kp 14=) Mutta tuskin tässä iässä, näillä synnytyksillä ja näin pitkillä ja epäsäännöllisillä kierroilla, kierrot nyt yht´äkkiä tasaantuisivat kertalaakista 28 päivään...
Noh katsellaan. Nyt on kuitenkin peittojen heiluttelu aloitettu. Päivittäin tai edes jokatoinen päivä meillä ei tule peitot heilumaan tässä eikä varmasti seuraavissakaan kierroissa. Tuo vauvantekoseksi ei vaan minua innosta!
Nyt palaan sorvin ääreen. Huomasin muitakin virheitä eilisessä päivityksessä, joten virheitä saattaa olla tämänkin päiväisessä. Ilmoitelkaa, jos huomaatte niitä. Yritän niitä sitten korjailla parhaani mukaan=)
Tellu
Joulukuiset
(13.3.2013)
Metsätähti88 kp 9/30-35 yk 4
Maizaana kp 10/28, yk 1 keskenmenon jälkeen
Pimelipom kp11/31-33 yk 1=km + yk 14
Jonsei kp 11/25
Lapinnoita 12/28 yk 2
sabriina kp 12/28 yk 1 keskenmenon jälkeen
Tellu kp 13/28-33 yk saattais olla vaikka 4
Marjana kp 14/30-35 yk 3v.
serputin kp 16/29-31
Pikkuinenmyy kp 18/~30
Meltsu12 kp 22/30-36 yk 1
Jonsteri kp 32/25-39 yk 14
Johan siellä virheitä oli, joten tässä korjattu versio no: 1 ;D
Mukana myös:
Roxymamma
Moi kaikki! Sori, en päässyt pariin päivään töissä koneelle kun ollut koulutusta aamusta iltaan. Tänään siis mulla kp33 menossa ja oon jo ennalta päättänyt, että testaan vasta sunnuntaina (kp37), jos ei ole alkanut. Joka kuussa olen testannut tyyliin samana päivänä tai päivää ennen kun menkat on alkanut ja sit on aina alkanut se jossittellu: "jos olisin odottanut vielä pari päivää, niin ei olisi tarvinnut tuhlata yhtä testiä..." Nojoo...
Edelleen on rinnat kipeät ja turvoksissa... tai ainakin ne näyttää ja tuntuu isommilta. Mulla alkoi aristaa rintoja viime viikon torstaina, mutta mulla normaalistikin rinnat kipeytyy viikkoa ennen menkkoja ja loppuu just kun menkat alkaa. Odotankin, että todennäköisimmin menkat alkaisi huomenna tai perjantaina. Sen takia odotan sunnuntaihin ennenkuin testaan. Mulla on myös sellainen fiilis, että oon myöhäinen plussaaja (sit kun plussaan) vaikka kokemustahan mulla ei ole. Outoa. Menkoista ei kylläkään ole mitään merkkejä vielä.
Muita oireita ei oikein ole, paitsi tietysti tänä aamuna pahoinvointi, mutta luulen että se johtuu siitä, että join eilen illalla kaksi olutta. Vähän hävettää ja harmittaa näin jälkikäteen, että pitikö ottaa (olin eilen illalla keikalla ja siellä soittajat tarjosivat) mutta kun on 14kk yrittänyt raskautua ja jo yrittänyt elää "kuin olisi raskaana" niin välillä tulee luovuttamisen tunteita, että "ihan sama, kaks olutta sinne tänne. Lopetan siihen hetkeen kaiken alkoholin, kun se plussa siihen testiin tulee". Niinkuin joku mulle sanoi: "It's not real untill it's real!"
Tietysti salaa sitä toivoo, että jos tää pahoinvointi johtuisikin jostain muusta... Eihän kellekään voi tulla krapulaa kahdesta oluesta, jotka otettu edellisenä iltana klo 21 aikoihin? Söin aamupalaksi lautasellisen puuroa ja olo vähän parani, mutta öklötys ei poistunut kokonaan. Lisäksi hajuaisti tuntuu olevan ehkä normaalia herkempi... tai sitten vaan kuvittelen, kun niin paljon toivon raskautta. Kääk.
Palaan asiaan myöhemmin! Tsemppiä kaikille! :)
Ei apua Jonsteri.... Kyllä mä nyt jo alan liputtaa sun puolesta ;D
Hauskaa kun toiset yrittää hillitä itseään kaikin keinoin ja minä hullu häslä täällä intoilen toisten lupaavien oireiden puolesta. Mä oon nii VARMA, että sä plussaat. Ei sun nyt kyllä tarttis minnekään sunnuntaille odotella!
Kyllä taitaa nyt Jonsterille olla plussa tulossa:) Testaa ihmeessä jo, eihän täällä meinaa pysyä pöksyissään, kun jännittää niin sun puolesta:D
Ei tuo oluen juonti tässä vaiheessa vakavaa ole, vaikka plussa nyt tulisikin. Itse olin ennen esikoisesta plussaamista työkavereiden kanssa vähän ulkona tuulettumassa ja join jonkun verran enemmän kuin tuon kaksi:) Olin silloin niin varma, etten ole raskaana. Mutta se tosiaan oli ennen plussaa, joten ei se ole mihinkään mitenkään vaikuttanut. Todella terve tyttö meillä siitä huolimatta on. Sen jälkeen en sitten mitään juonutkaan.
Moi! Eipä tullut vähän aikaan kirjoiteltua kun ei puhelimella jostain syystä onnistu enkä ole koneelle ehtinyt...
Maizaana: kuulostaa kyllä sun nikki hieman tutulta, oltiin varmaan heinäkuisten pinossa samaan aikaan koska silloin syksyllä en ehtinyt kuumeilla kuin sen yhden kierron verran... Pahoittelut sinullekin keskenmenosta, ikävää että sattui sinunkin kohdalle ja että sen hoito ilmeisesti ei mennyt ihan putkeen... Mahtavaa, että olet kaikesta huolimatta taas kuumeilemassa ja hatunnosto tupakoimattomuudelle, hienoa! Toivottavasti nyt pian tärppäisi ja saisitte uusioperheeseenne vauvantuoksua :) tuo "lannoitus" terveellisillä elämäntavoilla ja liikunnalla on menossa täälläkin. Että ainakin ruumiillisesti olis hyvä olla vaikkei välttämättä henkisesti aina...
RM: hienoa, että välikierto sujunut vapautuneessa ilmapiirissä ;) Kuulostaa aika seesteiseltä olotilalta sulla tällä hetkellä, mukavaa!
Lapinnoita: voihan hiiva! Tiedän olotilan varsin hyvin, aikoinaan kun oli e-pillerit käytössä kärsin välillä lähes jatkuvasta hiivatulehduksesta. Yök ja ei todellakaan tehnyt mitään sänkypuuhia mieli! Sen takia lopetinkin sitten pillereiden käytön ja ah mikä helpotus kaikin puolin! Toivon pikaista paranemista sinne.
Tellu: mulla ainakin näyttäis olevan kiertopäivät ihan oikein :) ja eipä haittaa vaikka vähän päivät heittäisivätkin, mutta kiva jos jaksat päivitellä! Onko nyt ollut mitään enempää ovistuntemusta? Mä en aikaisemmin ole noteerannut ovista millään lailla mutta tokan lapsen jälkeen aloin sitä bongailemaan lähinnä limojen perusteella (olin varmaan palstaa lukenut vähän liikaakin ;) ja joissain kierroissa oli selvästi mahatuntemuksia kierron keskivaiheilla.
Jonsterilla onkin jännät paikat! Hui, aika sissi olet jos sunnuntaihin asti odottelet! Mutta itsekin olen aikaisemmin pitänyt sen linjan että aikaisintaan olen testannut sinä päivänä kun kuukautisten piti alkaa ja silloin onkin selkeä plussa tullut, ei ole tarvinnut arvuutella... Varmaan raastavaa jos saa jonkun haamuntapaisen ja sitte pitää odotella että onko todellista... Oliko sulla mitään ovistuntemuksia muuten?
on: eipä ihmeellistä, jos kierto olis nyt normi noin 28 pvä niin ovis ehkä tulossa tuossa viikonloppuna, mutta enpä tiedä toimiiko kroppa vielä normaalisti... Sunnuntaina nimittäin tuli jotain pientä vuotoa, kuin vanhaa kuukautisvuotoa eli rusehtavaa limaa lähinnä pyyhkiessä (anteeksi yksityiskohdat). Vielä maanantaina tuli jotain mutta sitten se loppui... Ota nyt siitä selvää sitten... Eli toiveet tämän kierron suhteen ovat aika olemattomat mutta ei voi mitään, näillä mennään :) miehen kanssa ollut mukavaa joka tapauksessa ;)
aurinkoista viikon jatkoa kaikille!
Sabriina
Pahoinvointi on jatkunut koko päivän. Kävin kahdentoista aikaan lounaalla ja sen jälkeen oli vähän aikaa parempi olo. Kello on kohta neljä joten ihmettelen, että jos tää on krapulaa (niistä kahdesta eilisiltaisesta oluesta) niin eikö tän pitäis kohta olla jo ohi. Kolleega (ainoa, jolle olen töissä kertonut että yritetään lasta) sanoi kylläkin, ettei tää raskausoire voi olla, koska pahoinvointi alkaa aikaisintaan viikolla 5, jos on raskaana... epäili vatsatautia. :D
Aloin tossa laskemaan, kun mun edelliset menkat alkoi 9.2.2012, niin jos oon raskaana niin eikös nyt alkaisi jo olemaan raskausviikko 5? En oikein tiedä osaanko laskea tuota oikein.
Sabriina: Mulla ei ole koskaan ole ollut mitään selkeitä ovistuntemuksia. Sen takia testailenkin ovista. Yrittämisen alussa ennenkuin aloin testaamaan, niin epäilin ettei mulla tuu ovista ollenkaan. Kun mun kierrot on myöskin vaihdelleet 25pv:stä 39 pv:ään, on tosi vaikea ennustaa mihin päivään sen oviksen pitäisi osua. Mulla on aina ollut (e-pillereiden lopettamisen jälkeen) terve limaneritys, joten vaikea arvioda milloin se olisi normaalia runsaampaa.
Kun lopetin e-pillerit muutama vuosi sitten, niin aloin voimaan heti paremmin. E-pillerien käytön aikana kärsin myös aika usein hiivasta ja haluttomuudesta. Seksiä pystyi harrastamaan vaan liukasteen kanssa. Varmaan muutama kuukausi pillereiden lopettamisen jälkeen musta kuoriutui ihan uusi nainen, kun alkoi halut heräämään. :D
Olin käyttänyt ainakin neljää eri merkkiä. En tiedä onko tuo haluttomuus-juttu yleistä, mutta ainakin yhdeltä kaverilta oon kuullut samat oireet.
Heippa
En oo jaksanu ny kirjotella mitään kun ei oo ollu oikein mitään kirjoteltavaa.. Oma elämä on jotenkin ny niin vaikeeta ja raskasta ja valoa ei näy... Oon lueskellu kyllä teidän juttuja, mutta oon ollu niin väsynyt nyt viime päivinä etten oo saanu aikaseksi kirjotella mitään :(... Tuntuu vaan että tää vuosi on alkanu nii heikosti ja pelottaa että kuinka pohjalle täs pitää vielä mennä.. Hassua, kun tähän asti 13 on tuonu mulle onnea tai niin oon kuvitellu.. Anteeksi tää vuodatus... Mutta alan olemaan rikki...
Heipä hei ja hyvää iltaa, jo entuudestaan tutuille sekä uusille tuttavuuksille! Tai oikeastaan yötä :-) Täällä taas.
Kerrataanpas lyhyesti... Eli vauvakuumeilua reilusti 2,5v takana ja sitten viime kesänä tehtiin päätös toivoa vielä meidän perheeseen yhteistä rakkausvauvaa. Olemme siis uusiofuusio perhe, 2+2 lasta ja yhteistä taivalta juurikin se 3v. Elokuussa otin kierukan pois ja kuume oli ihan huippulukemissa. Ja yrityskin :-) Aika nopeasti tulinkin raskaaksi (vaikka aika tuntui tuskastuttavan pitkältä siltikin), eli marraskuun lopussa plussasin. Joulukuussa ultrassa kaiken piti olla hyvin, joten olihan se aikamoinen järkytys, kun rv12 ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno :-( Voi sitä surun määrää. Lohtuna ainoastaan se, ettei oltu lapsille kerrottu. Keskenmeno oli kyllä rankka, mutta yhdessä rämmittiin sen kamalan viikonlopun yli. Sairaalalle olen antanut suullista palautetta, kun asiat ei ihan mennnyt miten olisi kuulunut. Ja on se hullua, että saa sen 2 pv sairaslomaa ja itse olin aívan uupunut koko prosessista. Toisaalta kun palasi töihin arjen rutiineihin, niin oli muuta puuhaa ja ajateltavaa, kuin se ettei sitä vauvaa nyt sitten tulekaan.
Nyt alkaa olla kroppa ja mieli sen verran palautuneet, joten toiveissa vauva siis loppuvuodelle. Kiertopäivän laitan arviolta, koska kierto on vielä jotenkin sekaisin. Ensin tuli pari viikkoa sitten selkeät (raivopäinen olin siis) pms-oireet, vatsakipuilua yms. mutta itse vuoto oli kuitenkin niukkaa ja kesti vain yhden illan. Siitä taas viikko eteenpäin, niin alkoi uudestaan ja jaksoikin sitten lotista koko viikon :-D Mutta pääasia, että kuukautiset ovat ylipäätänsä tulleet ja eiköhän ne tuosta tasoitu. Mutta mukana siis ollaan!
Lopetin tupakanpolton kun tulin raskaaksi ja olen niiiiiiiiiiin tyytyväinen itseeni, etten ole aloittanut sitä uudestaan, vaikka hermot kireällä olleetkin. Viiniä maistellessa tulee kyllä sauhuteltuakin, mutta se etten muutoin polta on kyllä asia mistä olen ylpeä.
Olen muutoinkin keskittynyt saamaan ruokavalioni kuntoon ja panostanut liikkumiseen ja itseni hoitamiseen. Pitää tätä maaperää vähän lannoittaa näitä kevätkylvöjä silmälläpitäen ;-)
Onko teillä mitä vitamiineja yms. käytössä, entä omegat tms.?
Sabrina, olen tosi pahoillani teidän puolesta. Toivotaan että uusi pieni antaisi pian ilmoitella itsestään. Muistankin sinut, taidettiin kuumeilla samaan aikaan elokuisissa?
Ja Marjana, onpa hienoa että teilläkin asiat edenneet ja pääsette taas "tositoimiin".
Kaikkien muidenkin mietteet ja ajatukset luin, mutta kun nimet ei tahdo heti jäädä mieleen, varsinkaan tähän aikaan yöstä.
Kuiteskin, hyvällä fiiliksellä täällä taas ja itse koin aiemminkin tärkeäksi kirjoitella ja vaihtaa ajatuksia täällä. Ei tarvitse sitten muita, joille aihe ei niin ajankohtainen mun vouhkoiluilla kuormittaa.
Kaikille hyvää alkavaa viikkoa! Meillä tiedossa ensi viikonloppuna kahdenkeskistä laatuaikaa, hotelliin, syömään, keikalle yms. Viikkokin menee joutuisasti, kun on jotain kivaa mitä odottaa.
Maizaana kp 8/28, yk 1 keskenmenon jälkeen