Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä häistä joissa ei tarjoilla lämpöstä ruokaa?

Vierailija
01.03.2013 |

Elikkä perustetaan nyt sit tämmöinenkin keskustelu,kun perustin tossa aiemmin keskustelun jossa kyselin tarjoiluvinkkejä häihin joissa ei tarjoilla lämpöstä ruokaa, ja ihmiset halusivat tulla sinne haukkumaan ideani että häissä ei tarjoilla lämpöstä ruokaa.

Eli mitä mieltä ihmiset ovat häistä joissa ei tarjoilla ns. oikeaa ruokaa, lämpöistä ruokaa? Onko ok vai aivan typerää?

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 11:23"]

Edelliseltä kysyisin sen verran että häät varmaan kestivät kauemmin kuin sen neljä-viisi tuntia?

jos häät kestävät muutaman tunnin niin en todellakaan odota lämmintä ruokaa. En tajua miksei porukka tajua sitä että ap:n häät eivät ole mitkään yömyöhään kestävät ryyppäjäiset vaan muutaman tunnin kestävät juhlat. Joten hiukan omituista rutista pottuja ja sisäfilettä:)

Meidät vihittiin kotona kuuden aikaan ja vieraille oli varattu tapaspöytä ja shamppanjaa, syötiin porukalla ja ystävät lähtivät kotiin ja me suunnattiin lentokentälle. Ketään ei kuollut nälkään ja kukaan ei odottanut sisäfilettä, kaikki tajusivat heti että nämä eivät ole av-mamman Prinsessa häät minne kaaso on pakolla järkännyt ohjelmaa ja ruuaksi tarjoillaan paahtopaistia ja sataa sorttia salaattia..

[/quote]

Edelleen, ap:n kysymys kuului:

"Mitä mieltä häistä joissa ei tarjota lämmintä ruokaa?

Elikkä perustetaan nyt sit tämmöinenkin keskustelu,kun perustin tossa aiemmin keskustelun jossa kyselin tarjoiluvinkkejä häihin joissa ei tarjoilla lämpöstä ruokaa, ja ihmiset halusivat tulla sinne haukkumaan ideani että häissä ei tarjoilla lämpöstä ruokaa.

Eli mitä mieltä ihmiset ovat häistä joissa ei tarjoilla ns. oikeaa ruokaa, lämpöistä ruokaa? Onko ok vai aivan typerää?"

Vastaus koski siis yleisesti häitä, jotka usein kestävät esim. klo 16 olevasta vihkimisestä myöhäiseen iltaan. Kysymys ei ollut: Mitä mieltä siitä, että 4 h kestävissä häissä ei tarjota lämminta ruokaa.

4 h kestävissä häissä, kuten pidemmissäkin, edelleenkään lämmin ruoka ei ole mikään välttämättömyys ja kahvitarjoilu tuollaisessa lyhyessa tilaisuudessa varmasti riittää, joskin tuollainen salaattia ja voileipäkakkuja ja piirakoita tarjoilu on mielestäni aika tylsä, kuulostaa joltain kuusikymppisten tarjoilulta. En tajua miksi maksaa hirmuisesti tosi ankeasta ja arkisesta tarjoilusta. Anteeksi, en ole lukenut kaikkia vastauksia näissä kahdessa ketjussa, mutta ap ei ole noita piirakoita ja sallaatteja enempää avannut sitä, mitä tuo heidän mahtava ja mieleenpainuva tarjoilunsa pitäisi sisällään. 

Kylmä tarjoilu on parhaimmillaan mitä mahtavin, mutta miksi mennä just tuolla niin ikiaikaisella linjalla? Nuo shampanjahäät tapas-tarjoilulla esimerkiksi kuulostavat tosi kivoilta, osallistuisin mielelläni tuollaisiin häihin vieraana.

Koska häät usein mielletään sellaiseksi juhlaksi, jossa on tarjolla ruoka, mainitsisin kutsussa  selkeästi, että tilaisuus päättyy vaikkapa klo 18 ja kyseessä on kahvitarjoilu, kuten ap käsittääkseni aikoo tehdäkin. Mielestäni juhlassa kuin juhlassa tärkeintä on että vieraat viihtyvät ja tuntevat olonsa tervetulleiksi, ei prinsessahäiden tai kakkukahvihäiden pakolliseksi kulissiksi.

[/quote]

Sen takia en ole sen enempää avannut sitä mitä tarjoilu pitää sisällään,kun en vielä sitä tarkkaan tiedä,kun se on vielä vähän suunnitteilla. Mutta mm. Kahta erilaista kermakakkua, erilaisia salaatteja, leipää, erilaisia suolaisia piirakoita, voileipäkakkua, pasteijoita, muutamaa sorttia pikkuleipiä mm.lusikkaleipiä, suklaakakkua, kahta erilaista juustokakkua, hyydykekakkua, tartalettejä, kalaterriiriä, rapuja, jonkinlaista lihapateeta ja sitten ehkäpä se karkkibuffet. ym.

Vierailija
2/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sushi voisi olla myös kiva lisä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ruoka/voileipäpöytä tai vain kahvi, kaikki ovat yhtä korrekteja tapoja kestitä vieraat. Kutsussa tästä maininta. Huomaavainen voi toki olla jos ja kun tuntee vieraat, esim kaukaa tulleet. Eli ap:lla homma hallussa. Onne häihin

Vierailija
4/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 15:39"]

Lämmin ruoka/voileipäpöytä tai vain kahvi, kaikki ovat yhtä korrekteja tapoja kestitä vieraat. Kutsussa tästä maininta. Huomaavainen voi toki olla jos ja kun tuntee vieraat, esim kaukaa tulleet. Eli ap:lla homma hallussa. Onne häihin

[/quote]

kiitos sinulle!

Vierailija
5/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän vinkkejä on ollut kiva lukea,eli jos jotain tulee vielä mieleen niin voi laittaa :)

Vierailija
6/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokaisen häät saa olla sellaiset kuin tahtoo mutta moni asia minusta pitää ottaa huomioon, jos pitää pienet häät joihin tulee paljon iäkkäämpää väkeä niin ruoka on asiallinen.

Samoin jos vieraat tulee kaukaa olisi hyvä jos saa ruokaa.

Myös häiden luonne voi olla sellainen että te ehkä menette naimisiin maistraatissa ja kahvitatte vaan porukan vaan astetta hienommin. Eikä juhlat kestä kauaa.

Jos häät järjestää pikaisesti aamupäivällä tai iltapäivällä niin kahvi ja kakku on ihan riittävää mutta ei voi olettaa että ihmiset jää sinne yhtään pidemmäksi ajaksi pällistelemään.

Isäni meni uudelleennaimisiin kirkossa ja kotona oli kahvitus. Ne oli ihan kivat juhlat ja ne kesti vaan muutaman tunnin. Mutta se pitää sitten ymmärtää muotoilla kutsuun jo  että juhlinta on kahvitus ja vieraille mahdollisesti puhuakin vielä että kahvitus on sitten tulossa paikassa X.

Ihmiset voi pahimmillaan kesällä voida huonostikin jos teillä on juhlapaikassa vaan joku pieni pala. Joku ei ole tajunnut tätä ja jättää erikseen kotona syömättä ja verensokerit heilahtaa. Hellesää lisänä niin siellä mummot pyörtyilee.. :)

Mutta kahvitus on ihan jees, se määrittelee teidän häille suoraan jo raamit juhlien pituudelle ja teillä on kaikki oikeus juhlia onneanne kuten tahdotte. Ei kahvitetut häät ole mitenkään erikoiset, jokkut vie ihan lähisuvun raflaan syömään ja se olis siinä kiva ilta syöden.

Vierailija
7/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 16:15"]

Minusta jokaisen häät saa olla sellaiset kuin tahtoo mutta moni asia minusta pitää ottaa huomioon, jos pitää pienet häät joihin tulee paljon iäkkäämpää väkeä niin ruoka on asiallinen.

Samoin jos vieraat tulee kaukaa olisi hyvä jos saa ruokaa.

Myös häiden luonne voi olla sellainen että te ehkä menette naimisiin maistraatissa ja kahvitatte vaan porukan vaan astetta hienommin. Eikä juhlat kestä kauaa.

Jos häät järjestää pikaisesti aamupäivällä tai iltapäivällä niin kahvi ja kakku on ihan riittävää mutta ei voi olettaa että ihmiset jää sinne yhtään pidemmäksi ajaksi pällistelemään.

Isäni meni uudelleennaimisiin kirkossa ja kotona oli kahvitus. Ne oli ihan kivat juhlat ja ne kesti vaan muutaman tunnin. Mutta se pitää sitten ymmärtää muotoilla kutsuun jo  että juhlinta on kahvitus ja vieraille mahdollisesti puhuakin vielä että kahvitus on sitten tulossa paikassa X.

Ihmiset voi pahimmillaan kesällä voida huonostikin jos teillä on juhlapaikassa vaan joku pieni pala. Joku ei ole tajunnut tätä ja jättää erikseen kotona syömättä ja verensokerit heilahtaa. Hellesää lisänä niin siellä mummot pyörtyilee.. :)

Mutta kahvitus on ihan jees, se määrittelee teidän häille suoraan jo raamit juhlien pituudelle ja teillä on kaikki oikeus juhlia onneanne kuten tahdotte. Ei kahvitetut häät ole mitenkään erikoiset, jokkut vie ihan lähisuvun raflaan syömään ja se olis siinä kiva ilta syöden.

[/quote]

Kiitos asiallisesta kommentista! Pidän myös tärkeänä sitä että kutsussa ilmoitetaan millaisesta tilaisuudesta on kyse,ja niin me teimme. ja meidän häät eivät ole kun muutaman tunnin juhla, eli pidin tätä sopivana vaihtoehtona :)

Vierailija
8/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:07"]

No eihän se LÄMPIMYYS nyt mitenkään ruuan täyttävyyttä lisää!

Eli kylmistä ruuista saa aivan hyvän, maistuvan ja juhlavankin buffan aikaan. 

Tosin itse en ehkä laittaisi jotain voileipäkakkua ja salaatteja, ne ovat jotenkin vähän mielikuvitukseton vaihtoehto, anteeksi nyt vaan (mutta kun kerran mielipidettä kysyttiin...),  vaan esimerkiksi libanonilaisen meze-pöydän. Ei jää sakki kuulkaa sellaisesta nälkäiseksi, ja ruoka on HYVÄÄ.

Käykää vaikkapa stadissa Farougessa tai katsokaa täältä, niin ymmärrätte, mitä tarkoitan:

http://mezzelicious.blogspot.fi/2007/11/art-of-meze.html

[/quote]

Aika uskaliasta ottaa vain yksi vaihtoehto menuksi.

Vierailija
9/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, mutta jos sinulla on tarjolla vaan jotain pikkusta naposteltavaa niin sieltä vieraat katoaa. Niin se vaan on, olen nähnyt. Ei ihmiset pysy kakun ja keksin voimalla missään juhlissa montaa tuntia. 

Jos teillä on jopa kirkko ensin niin ihmisillä on kesällä varsinkin pelkästään sieltä pois päästessä tarve päästä juomaan ja syömään kunnolla.

Kauaa juhlat ei kestä jos ne juhlitaan kakulla.

Vierailija
10/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 16:28"]

Jeps, mutta jos sinulla on tarjolla vaan jotain pikkusta naposteltavaa niin sieltä vieraat katoaa. Niin se vaan on, olen nähnyt. Ei ihmiset pysy kakun ja keksin voimalla missään juhlissa montaa tuntia. 

Jos teillä on jopa kirkko ensin niin ihmisillä on kesällä varsinkin pelkästään sieltä pois päästessä tarve päästä juomaan ja syömään kunnolla.

Kauaa juhlat ei kestä jos ne juhlitaan kakulla.

[/quote]

Juhlien ei ole tarkoitus kestäkkään yömyöhälle asti.

Ja eiköhän näillä ihmiset tule täyteen:

mm. Kahta erilaista kermakakkua, erilaisia salaatteja, leipää, erilaisia suolaisia piirakoita, voileipäkakkua, pasteijoita, muutamaa sorttia pikkuleipiä mm.lusikkaleipiä, suklaakakkua, kahta erilaista juustokakkua, hyydykekakkua, tartalettejä, kalaterriiriä, rapuja, jonkinlaista lihapateeta ja sitten ehkäpä se karkkibuffet. ym.

Vierailija
11/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin, kunhan sitä ruokaa olisi riittävästi, eikä tyyliin 1 pasteija per naama. Piirakat sun muut on usein paljon parempia kuin se "lohisoppa ja ruisleipä". Lämpimät ruoat usein menee muutenkin metsään ja pitopalvelujen safkat on usein jotenkin kumman makuisia, vaikka muuten syönkin oikeastaan kaikkea enkä todellakaan ole nirso. Kuitenkin monissa yo-juhlissa ym on se kunnon ruoka ollut  vähän niin ja näin.

Vierailija
12/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista sorttia tulee reilusti ja tossa listassani ei ollut edes kaikki mitä tarjoiluksi tulee.

Vierailija
13/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä itseisarvo joku lämmin ruoka on häissä? En ymmärrä...

Vierailija
14/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 16:34"]

Siis mikä itseisarvo joku lämmin ruoka on häissä? En ymmärrä...

[/quote]

En minäkään

Vierailija
15/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta häissä on ihaninta kun hääpari tarjoaa ihania tunnelmia rakkaudestaan.

Minä yleensä menen juhlimaan hääparin onnea. Hyvää ruokaa minulla on varaa syödä muuallakin.

Mutta jokaisella meillä on erilaiset arvot toki. Joku menee ystävänsä häihin vain ruoka mielessä ja joku juhlistamaan ystävänsä onnea. Jokainen tavallaan  sen mukaan, mikä hänelle on elämässä tärkeintä.

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 22:57"]

En usko että se lämmin ruoka on tässä se juttu, vaan se että ihmiset odottavat saavansa häissä nautiskella hyvästä ruuasta. Mahdollisesti tässä on paikkakuntakohtaisia eroja?

Kun minä juhlin, niin juhliin kuuluu hyvä ruoka. Hyvä ruoka ei minulle tarkoita valikoimaa riisipiirakkoja tai karjalanpaistia, vaan sellaista ruokaa mitä syön käydessäni hyvässä a`la carte ravintolassa.

Lähtökohtaisesti häissä pitää minusta tarjota parasta vieraille, vaikka sitten pitää pienemmät häät jos varaa ei ole isoja pitää. Mikään ei ole ihanampaa kuin se, että menee juhliin, ja siellä nauttia hyvästä seurasta, hyvästä ruuasta ja hyvästä ohjelmasta.

[/quote]

Vierailija
16/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun en syö kuin yhden kerran kakkua, toista!

En vedä mahaan pasteijoita. Ei vaan pysty.

Oikeasti: et sinä sille mitään mahda että mun maha ei kestä tuota, se on minun asia ja mä lähtisin parin tunnin jälkeen. Ihan vaan sillä että tarttee syödäkin.

Jos sinä siitä loukkaannut niin se on sinun ongelma mutta niin se vaan on että en minä kauaa jaksa sun tarjottavilla. Noi on ihan jees synttäri tarjottavat ja toimii myös häissä JOTKA EI KESTÄ KAUEMPAA KUIN SYNTTÄRIT.

Vierailija
17/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 16:43"]

Oikeasti: et sinä sille mitään mahda että mun maha ei kestä tuota, se on minun asia ja mä lähtisin parin tunnin jälkeen. Ihan vaan sillä että tarttee syödäkin.

Jos sinä siitä loukkaannut niin se on sinun ongelma mutta niin se vaan on että en minä kauaa jaksa sun tarjottavilla. Noi on ihan jees synttäri tarjottavat ja toimii myös häissä JOTKA EI KESTÄ KAUEMPAA KUIN SYNTTÄRIT.

[/quote]

Tuskin sua nyt kovin moni haluaa edes kutsua mutta kai joidenkin on pakko kun luultavasti olet jonkun sukulainen.

Vierailija
18/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala sentäs. Kuinka iso mahalaukku joillain on. Monta litraa mäskiä sinne teidän mahaan mahtuu?

Minä syön lounaaksi salaattiaterian ja pärjään sillä iltaan asti. En saattaisi edes vääntää mahaan litratolkulla ruokaa. 

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 11:08"]

En välttämättä kaipaa lämmintä ruokaa häihin, mutta minustakin iso osa häissä viihtymistä on se ruokailu ja tarjoilut. Itse ainakin mietin tarjoilun pikemminkin vieraita ajatellen enkä "me halutaan meidän näköiset häät, mitä väliä sillä on mitä vieraat odottavat". Yleensä muulloinkin kun järjestän juhlia, lähtökohtana on veiraiden viihtyminen. Meidän näköisestihän homman voisi hoitaa kahdestaan maistraatissa.

Henkilökohtaisesti en välitä makeasta. Pieni pala hääkakkua on tosi hyvää, varsinkin jos siinä on vähän joku juju. Pikkuleivät ja kuivakakut, ei kiitos. Voileipäkakkua pystyy syömään pienen viipaleen, sitten se yleensä alkaa ällöttää, en tiedä miksi. En ikinä rakentaisi tarjoilua voilpeipäkakkkujen varaan, ei ole jotenkin tätä päivää. Suolaiset piirakat on hyviä, mutta nekin jotenkin sellaisia tuhteja ettei pysty kovin isoa palaa syömään ja eri sisältöisetkin on kuitenkin vaan sitä samaa. Salaatit onkin hieman mielenkiintoisemman tarjoilun kaverina on tosi jees. Jonkun ehdottama meze-pöytä olisi aivan mahtava! Ei siis välttämättä lämmintä, mutta piirakka-salaatti- voileipäkakku-kakku-keksi -linja on aika puistattava,

En muuten ole koskaan ollut häissä jossa tarjottaisiin

- lihapullia

- karjalanpaistia

- kiusausta

- lohikeittoa

Kaikissa häissä on ollut runsas alkupalapöytä kaloineen, salaatteineen ja laadukas pääruoka kasvisvaihtoehtoineen. Viimeaikaisista on jäänyt mieleen  pääruokana paahdettu (naudan)sisäfilee konjakkikastikkeella todella, todella maukkaiden uunijuuresten kanssa ja samoista häistä alkupalapöydän antipastot. Ja kyllä siellä oli myös kasvisruokaa, ei jäänyt mieleen, koska lihansyöjänä tuo taivaallinen filee vei päähuomioni :)

Tuollaisen piirakka yms. menun toteutuessa pitäisin huolta, että kaikki vieraat tajuavat sen olevan koko tarjoilun. Moni erehtyisi luultavasti luulemaan sitä alkupalapöydäksi! Ja kertoisin tosiaan jo kutsussa että tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Ja mitäs tällä tarkoitit?

[/quote]

No juuri sitä. Sormus on, morsiamella kallis hame, auto vuokrattu, iiihhana häämatka odottaa, tilakin on vuokrattu. Mut sit ei enää rahat riitä ruokaan. "Mut mitä siitä, nää on niin meidän näköiset häät ja eihän juhliin nyt syömään tulla! Ei kai se meidän tehtävä ole niitä ruokkia!" 

Tuo on siis se, mikä tulee mieleen. Tuntematta hääparia, häiden ajankohtaa sun muuta. Mutta ihan ekana tulee mieleen tuo.

[/quote]

Mielestäni meillä ainakin on monipuoliset ja runsaat tarjottavat.

Eikä mun mielestä tee tarjoilua yhtään huonommaks,vaikka ei ole lämpöistä ruokaa.

Mutta mielipiteitä mahtuu maailmaan!

Ja ethän voi tietää meidän sormuksista,mekoista ja häämatkoista,millaisia ovat.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
19/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 16:43"]

[/quote]

Tämä on sinun mielipiteesi. Monet ihmiset tykkäävät tämmöisistä tarjottavista. Onneksi en ole sinua kutsumassakaan häihini!

Vierailija
20/128 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 16:16"]

Minulle tulee jo kolmessa tunnissa nälkä ja verensokeri laskee ja tulen kiukkuiseksi. Siinä on sitten juhlafiilis kateissa. Ei sitä nälkää ohuella hääkakun siivulla kaukaa loitolla pidetä.

[/quote]

Kuinka monta lämmintä ateriaa syöt päivässä jos et pärjää hääjuhlassa ilman?