Kertokaa tyhmälle: Tarkoittaako avoin suhde yleensä polyamoriaa vai satunnaisia lyhyitä suhteita?
Taas oli Hesarissa juttu avoimista suhteista ja jäin miettimään samaa mitä yleensä: tarkoittaako avoin suhde ihmisille yleensä sitä, että sekstaillaan randomien kanssa vai että ollaan yhtä aikaa suhteissa muiden kanssa? Ensimmäisen mallin ymmärrän erittäin hyvin, mutta vastaavasti toista en tajua ollenkaan.
Kommentit (16)
Omassa Tuttavapiirissäni olen huomannut, että naiset ja miehet näkevät tuon vähän eri tavoin usein. Siten, että miehet toivovat enemmön noita yhden illan juttuja ja naiset treffailua ym vakavampaa.
Vanhemmillani (avoin avioliitto) 1980 - luvulla ulkopuoliset suhteet olivat yleensä pidempiä.
Avoin suhde tarkoittaa yllätys sukupuolitauteja joista et ole tietoinen ellei kaksi eri henkilöä kerro niistä.
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde tarkoittaa yllätys sukupuolitauteja joista et ole tietoinen ellei kaksi eri henkilöä kerro niistä.
Avoin suhde toi minulle sisarpuolen, jonka äiti oli isäni pitkäaikainen sivusuhde avoimessa avioliitossa. Kun biologinen kello alkoi tikittää niin ehkäisypillerit yllättäen jätettiin pois käytöstä asiasta etukäteen isälleni kertomatta.
Tarkoittaa ympäriinsä hu***aamis** vaikka on mukavaksi parisuhteessa jonkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Saa paneskella ketä haluaa
Sellaista ei ole. Vastapuolenkin pitää haluta samaa.
Avoimissa suhteissa on arvioiden mukaan noin 1 prosentti aikuisväestöstä. Täysin reunamarginaaliin kuuluvien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Avoimissa suhteissa on arvioiden mukaan noin 1 prosentti aikuisväestöstä. Täysin reunamarginaaliin kuuluvien juttu.
Näinhän se on. Eikä siinä mitään kunhan eivät hyökkäile normaaleja ihmisiä kohtaan heidän valinnoistaan.
Se tarkoittaa sitä että naisella on lupa juosta vieraissa mutta miehen pitää pysyä uskollisena yhden naisen miehenä eikä saa edes katsoa muita naisia. Ette kai te kuvittele että miehille annettaisiin vapaus käydä vieraissa kun Sehän saattaa löytää paremman naisen eikä tule enää vanhan luokse takaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde toi minulle sisarpuolen, jonka äiti oli isäni pitkäaikainen sivusuhde avoimessa avioliitossa. Kun biologinen kello alkoi tikittää niin ehkäisypillerit yllättäen jätettiin pois käytöstä asiasta etukäteen isälleni kertomatta.
Kuka vetelee sivusuhteessa paljaalla ja oma nainen vielä sellaiseen koskee. Yök!
Avoin suhde tarkoittaa satunnaisia suhteita. Polyamoriassa kaikki tietää toisensa ja pidemmät suhteet, ehkä jopacasutaan kaikki yhdessä. Näin itse sen olen ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vetelee sivusuhteessa paljaalla ja oma nainen vielä sellaiseen koskee. Yök!
Kondomi ei suojaa kaikilta sp-taudeilta. Piiri pieni pyörii, samat taudit siinä hyörii..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondomi ei suojaa kaikilta sp-taudeilta. Piiri pieni pyörii, samat taudit siinä hyörii..
Kun ei suojaa kaikilta, on turha käyttää ollenkaan? Et varmaan myöskään käytä samalla logiikalla turvavyötäkään tai mitään suojavarusteita urheillessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka on ollut vakiintuneessa sivusuhteessa lähes kymmenen vuoden ajan eikä lyhytaikaisia juttuja kummallakaan. Ainoa tauti joka tarttui oli elämä.
Avoin suhde toimii tapauskohtaisesti sen mukan mitä osapuolet ovat sopineet.