Mitä mieltä häistä joissa ei tarjoilla lämpöstä ruokaa?
Elikkä perustetaan nyt sit tämmöinenkin keskustelu,kun perustin tossa aiemmin keskustelun jossa kyselin tarjoiluvinkkejä häihin joissa ei tarjoilla lämpöstä ruokaa, ja ihmiset halusivat tulla sinne haukkumaan ideani että häissä ei tarjoilla lämpöstä ruokaa.
Eli mitä mieltä ihmiset ovat häistä joissa ei tarjoilla ns. oikeaa ruokaa, lämpöistä ruokaa? Onko ok vai aivan typerää?
Kommentit (128)
On kaunis vanha tapa tarjota lammin ruoka haissa, jos kerran haluaa haat jarjestaa.
Omasta mielestänikin suolaiset piirakat,pasteijat ja ruokaisat salaatit ovat täyttäviä siinä missä joku lohikeittokin.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 16:43"]
On kaunis vanha tapa tarjota lammin ruoka haissa, jos kerran haluaa haat jarjestaa.
[/quote]
Häitä on monenlaisia!
ja kaikki eivät halua ns. perinteisiä häitä
Minua ällöttää syödä joku rasvainen pasteija ja siihen päälle kermakakkua! Buffet tyyppiset tarjoilut siksi hyvä, että voi valita itse mitä ottaa. Kaikkie eivät halua syödä raskaasti, usein noissa "ruokaisissa salaateissa" on majoneesia tai muuta mukana, onhan se täyttävää mutta ei kovin maukasta.
On hyvä jos saa itse valita mitä ottaa, minulle maistuu häissä esimerkiksi pala ruisleipää, savukalaa ja salaattia, lämpimiä kasviksia/uunijuureksia ja pala paahtopaistia, ja kevyen raikas kakku jälkiruuaksi. Nuo eivät ole mitään kalliita ruokia toteuttaa, mutta mielummin noita syö eikä mitään raskaita pasteijoita ja piirakoita.
Todella ihana idea! Tai mistä minä tiedän muista, mutta minä en muutenkaan koskaan syö buffetista muuta kuin alkupala- ja jälkiruokapuolen herkkuja, joten tervehtisin ilolla "kylmän pöydän tarjontaa"
Olen numero 21 ja toin esiin oman nakokulmani. Totta kai haita on monenlaisia, itse en jarjestaisi haita ollenkaan, jos olisin menossa naimisiin.
No enpä tiedä - ne lämpimät tarjoomukset häissä ovat olleet yleensä ihan kauheita, joten kierrän sellaiset "vanhan tavan kauniit häät" kyllä kaukaa
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 17:04"]
Todella ihana idea! Tai mistä minä tiedän muista, mutta minä en muutenkaan koskaan syö buffetista muuta kuin alkupala- ja jälkiruokapuolen herkkuja, joten tervehtisin ilolla "kylmän pöydän tarjontaa"
[/quote]
No eihän se LÄMPIMYYS nyt mitenkään ruuan täyttävyyttä lisää!
Eli kylmistä ruuista saa aivan hyvän, maistuvan ja juhlavankin buffan aikaan.
Tosin itse en ehkä laittaisi jotain voileipäkakkua ja salaatteja, ne ovat jotenkin vähän mielikuvitukseton vaihtoehto, anteeksi nyt vaan (mutta kun kerran mielipidettä kysyttiin...), vaan esimerkiksi libanonilaisen meze-pöydän. Ei jää sakki kuulkaa sellaisesta nälkäiseksi, ja ruoka on HYVÄÄ.
Käykää vaikkapa stadissa Farougessa tai katsokaa täältä, niin ymmärrätte, mitä tarkoitan:
http://mezzelicious.blogspot.fi/2007/11/art-of-meze.html
Ei häissä tarvitse mun mielestä olla lämpöistä ruokaa. Jokainen tekee ihan niin kuin itse haluaa, eikä niin kuin MUUT haluaa. Eiköhän ne ole ihan sinun ja miehesi häät, teette just niin kuin tykkäätte, ettekä niin kuin muut haluaa :) Eiköhän vieraat kuitenkin ole tulleet sinne ihan teidän takia, juhlimaan teitä, kun sanotte "tahdon", eikä ilmaisen ruoan perässä ;)
Kellonaika ja sanamuoto kutsussa on oleellista.
Jos perimmäisenä tarkotuksena on säästää rahaa, niin kannattaa laskea säästyykö todella! Mä olen muita juhlia suunnitellessa huomannut että buffetti tulee kalliimmaksi koska lajeja on yleensä useampaa. Lämpimässä ruuassa perunat on halpoja, sekä vihersalaatti.
Kuinka monta kertaa pitää sanoa että kyse ei ole säästämisestä, koska tiedän että meidän häät tulee varmasti kalliimmiksi kun perinteiset ruokahäät!
Kuka edes jaksaa kesällä (varsinkaan jos on lämmin ilma) niin edes syödä lämmintä ruokaa?
Mä tykkäisin kovasti! Kyllähän suolaisilla ja makeilla muilla tarjottavilla tulee ravituksi! Toki jos häät kestävät 8h, niin vois kaivata lämmintäkin ruokaa, mutta ei noista kylmistä tarjottavista kyllä nälkä jäis.
Mun unelma ois päästä häihin, joissa voileipäkakkua, salaattia paria sorttia, tuoretta pehmeää leipää ja useaa sorttia makeita tarjottavia kahvin kanssa. Esim. pullakranssia, esim. viittä eri pikkuleipälajia, kuivakakkua..
Voisin kuvitella sellaisetkin häät, joissa kirkon jälkeen vain pullakahvit, ellei ne kestäis sitten montaa tuntia. Ei suuret ruokahäät ole ainoa vaihtoehto vaikka itsellä sellaiset olikin.
Niin me ihmiset olemme erilaisia: itse en edellisen unelmahäissä söisi voileipäkakkua, makeita tarjottavia, en pullaa en pikkuleipiä enkä kuivakakkua. Salaatti ja leipä menisi, ja toki se riittäisi, mutta pitäisinkö sitä juhlavana, en.
Pääasia että on jotain suolaista myös tarjolla eikä pelkkää makeaa. Mulle on ainakin ihan sa ja sama onko lämmintä ruokaa vai ei. Piiraat ja salaatit on ihan hyvä vaihtoehto. Jotkut voileipäkakutkin on ihan ok.
Minua on taas ällöttänyt ne lukuista häät, joissa on ollut karjalanpaistit, possunfileet ja lohikeitot.
Olisi ihana päästä välillä sellaisiin häihin, missä olisi erilaisia salaatteja ja piirakoita ja suolarullia yms. ja monenlaista makeaa jälkiruokana.
Viime kesänä oli viidet häät ja kahdessa lihapullat ja kolmessa mukahienosti porsaanfilee yökyökyökyök
Olen ollut n. 20 häissä. Jokaisessa on ollut tarjolla lämmintä ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 19:36"]
Niin me ihmiset olemme erilaisia: itse en edellisen unelmahäissä söisi voileipäkakkua, makeita tarjottavia, en pullaa en pikkuleipiä enkä kuivakakkua. Salaatti ja leipä menisi, ja toki se riittäisi, mutta pitäisinkö sitä juhlavana, en.
[/quote]
Itse en taas pidä esim. lohikeittoa, karjalanpaistia tai kinkkukiusausta kovinkaan juhlavana.
Minulle sopii tuollaiset häät, kunhan juhlien luonne tulee kutsussa selväksi. Itse en ole makean ystävä, häissä ja muissa juhlissa otan kakkua pienen siivun, muihin makeisiin en koske. Myöskään voileipäkakku ei ole suosikkini, pienen palan voin toki ottaa, pasteijat ja muut eivät maistu. Suolaisia piirakoita rakastan, niitä teen joskus kotonakin ruuaksi parsakaalifeta- ja kinkkupaprikapiirakkaa ja muita piirakoita. Minusta kyse ei ole siitä pysyykö nälkä poissa vai ei, itse en vaan osaa syödä nälkää pois kakulla vaan pitää olla sellaista minkä minä miellän ruuaksi.