Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä häistä joissa ei tarjoilla lämpöstä ruokaa?

Vierailija
01.03.2013 |

Elikkä perustetaan nyt sit tämmöinenkin keskustelu,kun perustin tossa aiemmin keskustelun jossa kyselin tarjoiluvinkkejä häihin joissa ei tarjoilla lämpöstä ruokaa, ja ihmiset halusivat tulla sinne haukkumaan ideani että häissä ei tarjoilla lämpöstä ruokaa.

Eli mitä mieltä ihmiset ovat häistä joissa ei tarjoilla ns. oikeaa ruokaa, lämpöistä ruokaa? Onko ok vai aivan typerää?

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 19:49"]

Olen ollut n. 20 häissä. Jokaisessa on ollut tarjolla lämmintä ruokaa. 

[/quote]

Itse olen kans ollut n. 20 häissä. Noin puolissa oli tarjolla lämmintä ruokaa ja puolissa ei, ja aivan yhtä viihtyisiä olivat häät vaikkei lämmintä ruokaa ollutkaan,ellei jopa viihtyisämpiäkin.

Vierailija
82/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jonkun mielestä karjalanpaisti ja perunat muka oikeasti hyvää? Siis kyllähän niitä nyt syödä voi, mutta minulla on vähän erilainen käsitys siitä, mitä on oikeasti hyvänmakuinen ja juhlava ruoka...Taitaa olla +60v ihmisten päähänpinttymä tämä punainen kokoliha ja peruna on parasta -juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä!

Vierailija
84/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaistista ja perunoista on ainaki juhlavuus kaukana! :D

Vierailija
85/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samppanjahäät.  Kenellekään ei ollut epäselvää, millaiseen tilaisuuteen tulivat.

Lämmintä ruokaa ei tarjottu. Tarjolla oli juomina samppanjaa, kahvia, teetä, mehua, maitoa ja kivennäisvettä. Ruokina kolmea lajia suolaisia piirakoita, salaattia, täytekakkua, täytettyjä pullia ja pikkuleipiä.

Tilaisuus kesti noin kaksi tuntia, se oli juhlava ja kaunis.

Vierailija
86/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos on hyvät salaatit, vaikka kylmiä tapaksia jne. Hyväkset tapakset voittavat mauttomat iänikuiset lihapullat.

Vierailija
87/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mieluummin syön häissä kylmän pöydän ruokia! Erilaisia salaatteja, kaloja, leikkeitä, hyytelöitä, suolaisia piirakoita, marinoituja kasviksia, muita suupaloja ja niin edelleen. Ja ovat mielestäni myös juhlavampia kuin lämmin ruoka tyyliin potut, possunfilee ja kasvisgratiini, sehän on lähes tavallista arkisafkaa.

En oikeasti tajua, mitä nämä LÄMPIMÄN ruuan roukujat ajavat takaa. Vatsansa saa aivan varmasti täyteen kylmilläkin tarjottavilla, kunhan niitä on riittävästi. Ja vaikka kylmä pöytä onkin selvästi kalliimpi kuin lämmin, niin mitä pään aukomista siinä on, jos hääparilla on varaa haaveittensa kylmät tarjottavat kustantaa? Lisäksi ihmettelen sitäkin väitettä, että keitto on täyttävämpää kuin voileipäkakku? Ei siihen vatsan onneen kiloa pottuja tarvita...

Vierailija
88/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 21:45"]

Meillä oli samppanjahäät.  Kenellekään ei ollut epäselvää, millaiseen tilaisuuteen tulivat.

Lämmintä ruokaa ei tarjottu. Tarjolla oli juomina samppanjaa, kahvia, teetä, mehua, maitoa ja kivennäisvettä. Ruokina kolmea lajia suolaisia piirakoita, salaattia, täytekakkua, täytettyjä pullia ja pikkuleipiä.

Tilaisuus kesti noin kaksi tuntia, se oli juhlava ja kaunis.

[/quote]

Kuullostaa juhlavalta ja kauniilta :)

Vierailija
89/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 21:49"]

Paljon mieluummin syön häissä kylmän pöydän ruokia! Erilaisia salaatteja, kaloja, leikkeitä, hyytelöitä, suolaisia piirakoita, marinoituja kasviksia, muita suupaloja ja niin edelleen. Ja ovat mielestäni myös juhlavampia kuin lämmin ruoka tyyliin potut, possunfilee ja kasvisgratiini, sehän on lähes tavallista arkisafkaa.

En oikeasti tajua, mitä nämä LÄMPIMÄN ruuan roukujat ajavat takaa. Vatsansa saa aivan varmasti täyteen kylmilläkin tarjottavilla, kunhan niitä on riittävästi. Ja vaikka kylmä pöytä onkin selvästi kalliimpi kuin lämmin, niin mitä pään aukomista siinä on, jos hääparilla on varaa haaveittensa kylmät tarjottavat kustantaa? Lisäksi ihmettelen sitäkin väitettä, että keitto on täyttävämpää kuin voileipäkakku? Ei siihen vatsan onneen kiloa pottuja tarvita...

[/quote]

Samaa mieltä. Miksi pitäisi tarjota häissä semmoista ruokaa mitä syö tavallisena arkenakin,kuten perunoita ja jotain lihaa.

En myöskään ymmärrä että kuinka iso vatsalaukku joillakin ihmisillä on,jos ei ruoka lähde suolaisilla piirakoilla,voileipäkakuilla,salaateila ym.

Vierailija
90/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suinkin mahdollista, niin olisi hyvä olla häissä:

kuohuviinit aluksi

lämmin ruoka (liha ja kasvis, muut ekstraa)

kahvi

hääkakku

Vierailija
91/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kahvitarjoilu ok, jos se kutsussa selkeästi mainitaan (jotta ihmiset syövät kirkon pihassa autossa eväänsä... niinkuin me tehtäisiin). Ja kotiin mennessä poikkeavat Mäkin kautta.

Mutta mieti vielä ,saatko kylmät ruuat mahtumaan kylmään. Onko jääkaappi tarpeeksi iso? Tuokin on yksi syy, miksi usein on sekä lämmintä että kylmää tarjolla. Säilytystilat ovat rajalliset.

Vierailija
92/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 22:35"]

Pelkkä kahvitarjoilu ok, jos se kutsussa selkeästi mainitaan (jotta ihmiset syövät kirkon pihassa autossa eväänsä... niinkuin me tehtäisiin). Ja kotiin mennessä poikkeavat Mäkin kautta.

Mutta mieti vielä ,saatko kylmät ruuat mahtumaan kylmään. Onko jääkaappi tarpeeksi iso? Tuokin on yksi syy, miksi usein on sekä lämmintä että kylmää tarjolla. Säilytystilat ovat rajalliset.

[/quote]

Kyllä ilmoitettu selkeästi kutsussa. Kylmä tilaa on paljon.

Vierailija
93/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se lämminruoka on niin helvetin tärkea asia joillekkin häissä? :D

Ja älkää nyt vastatko että sen takia että tulee täyteen, koska meidän runsailla tarjoilulla tulee vieraat aivan varmasti täyteen, ja häät eivät ole pitkä kestoiset, ja vieraita ei tule mistään kaukaa.

Vierailija
94/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on turha rinnastaa voileipäkakkua ja karjalanpaistia. Millaisissa häissä ihmiset käyvät?

Maailma on täynnä hyvää lämmintä ruokaa, ei tarvitse tehdä karjalanpaistia. Lisäksi hyvä ruoka ei aina ole mitään erikoista, jos on laadukkaat raaka.aineet, jokainen italialaisia tunteva tietää miten vähästä saavat aikaan herkullisen pastan ruuaksi. Myös ns. perusjuttu toimii ihan usein hyvin, ja yksinkertaisista aineksista saa tehtyä vähän "parempia" vert.esim.  kuoripotut ja parmesaaniperunavuoka.

Ihminen syö myös silmillään, on eri asia tarjota salaattina jäävuorisalaattia ja hernemaissipaprikaa muovikulhossa, vieressä saarioisten kastike, vert. rukolaa, fetaa, minitomaatteja, paahdettuja pinjansiemeniä ja itse tehty kastike pienessä lasikannussa.

On turha tapella siitä kumpi on kamalampaa voileipäkakku vai karjalanpaisti, rakentavampaa olisi kertoa mitä hyvää ruokaa itse tahtoisi syödä häissä ym. juhlissa.

Vierailija
95/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että se lämmin ruoka on tässä se juttu, vaan se että ihmiset odottavat saavansa häissä nautiskella hyvästä ruuasta. Mahdollisesti tässä on paikkakuntakohtaisia eroja?

Kun minä juhlin, niin juhliin kuuluu hyvä ruoka. Hyvä ruoka ei minulle tarkoita valikoimaa riisipiirakkoja tai karjalanpaistia, vaan sellaista ruokaa mitä syön käydessäni hyvässä a`la carte ravintolassa.

Lähtökohtaisesti häissä pitää minusta tarjota parasta vieraille, vaikka sitten pitää pienemmät häät jos varaa ei ole isoja pitää. Mikään ei ole ihanampaa kuin se, että menee juhliin, ja siellä nauttia hyvästä seurasta, hyvästä ruuasta ja hyvästä ohjelmasta.

Vierailija
96/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli kahvipöytä, tarjolla oli sitä seitsemää sorttia suolasta ja makeaa."kutsut" oli tekstarit pari viikkoa aikaisemmin, jos mentäis naimisiin tuutko kahville? kaikki tuli, ne 30 lähintä ystävää ja mun äiti ja sisarukset ja miehen eno. sitten kännättiin ja ennen yökerhoon lähtöä tilattiin vielä pitsaa.. (siinä vaiheessa osa jengistä oli lähtenyt,alaikäiset sisarukseni ja se eno)

yhden kaverin poikaystävä ihmetteli, että ovat oudoimmat häät joiss oli ollut. mulle jäi epäselväksi, että hyvällä ja pahalla tavalla oudot. viimeisten joukossa poistui, että kai se sitten viihtyi.. 

Vierailija
97/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tympeetä tulla pidemmän matkan päästä, hommata yöpymiset, vaatteet ja laittaa se 'häämatkaan' sopiva summa sille ilmoitetulle tilille. Ja mitä vastineeksi? Papin saarna ja kahvia. Toiv. ilmoat kutsussa, et ei syötävää.

Vierailija
98/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 22:57"]

En usko että se lämmin ruoka on tässä se juttu, vaan se että ihmiset odottavat saavansa häissä nautiskella hyvästä ruuasta. Mahdollisesti tässä on paikkakuntakohtaisia eroja?

Kun minä juhlin, niin juhliin kuuluu hyvä ruoka. Hyvä ruoka ei minulle tarkoita valikoimaa riisipiirakkoja tai karjalanpaistia, vaan sellaista ruokaa mitä syön käydessäni hyvässä a`la carte ravintolassa.

Lähtökohtaisesti häissä pitää minusta tarjota parasta vieraille, vaikka sitten pitää pienemmät häät jos varaa ei ole isoja pitää. Mikään ei ole ihanampaa kuin se, että menee juhliin, ja siellä nauttia hyvästä seurasta, hyvästä ruuasta ja hyvästä ohjelmasta.

[/quote]

Tarkoittaako se että minun tarjoiluni eivät voi olla hyviä,jos ei ole lämmintä ruokaa?

Aika ahdasmielisesti ajateltu että vain a´la carte ravintoloiden tyylinen ruoka voi olla hyvää.

Vierailija
99/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että rahat ei sitten riittäneetkään niihin unelmahäihin.

Vierailija
100/128 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 23:02"]

Todella tympeetä tulla pidemmän matkan päästä, hommata yöpymiset, vaatteet ja laittaa se 'häämatkaan' sopiva summa sille ilmoitetulle tilille. Ja mitä vastineeksi? Papin saarna ja kahvia. Toiv. ilmoat kutsussa, et ei syötävää.

[/quote]

Niin kun olen jo monta kertaa maininnut,meille ei tule vieraita kaukaa, ja meidän häät eivät ole pitkä kestoiset. Ja meillä ei ole minkäänlaisia lahjatoiveita,ja emme todellakaan laita kutsuun tilinumeroa. Kyllä on monenlaista monipuolista syötävää,mutta ei lämmintä ruokaa.