Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei kaikki joilla ulkomaalainen mies

Vierailija
04.03.2019 |

Mikä teillä on yhteisenä kielenä? Itsellä säpinää erään miehen kanssa ja vielä mietin että alkaako tapailemaan tosissaan vaikko ei. Ja kertokaa minkämaalainen mies.

Kommentit (269)

Vierailija
221/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä miehiä: https://www.google.com/search?sxsrf=ACYBGNQA-55tSJblsla11WKetSggLyz4qA%…;

Ooooooleppa hyvä. Ps. kuola valuu kun katsoo näin täydellisiä miehiä. : )

Vierailija
222/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaliasta mies. Olen itse todella ylipainoinen ja en ole löytänyt suomesta miestä. Se on aivan mahtavaa kun nyt on mies, joka ei minua arvostele. Saan rakkautta ja läheisyyttä ja puhumme englantia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
224/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa nyt sitten samalla mun kysymykseen, että eikö se ole vaikeaa kommunikoida toisen kanssa kun on kulttuurieroja ja kielimuureja yms? Ja jos on, niin eikö sillä sitten ole merkitystä?

Itselleni on tärkeää että pystyn ilmaisemaan itseäni kumppanilleni täysin ja hän ymmärtää täysin, sekä voimme keskustella kaikenlaisista monimutkaisistakin asioista. En ole tarpeeksi hyvä englannin kielessä, että kykenisin sillä lähellekään samaan. Vaikea uskoa että kovinkaan moni on niin hyvä kielessä, joka ei ole äidinkieli. Sitten vielä lisäksi kulttuurierot ja muut tottumukset ja odotukset. Eikö se ole vaikeaa?

Mieheni englantilainen, puhumme englantia.

Minulla ei ole yllä kuvattua ongelmaa koska puhun englantia erittäin sujuvasti ja pidän itseni ilmaisemista englanniksi miellyttävänä. Englanti on erilainen kieli kuin suomi.

Vierailija
225/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikkalainen mies. Aluksi puhuttiin tönkköenglantia nykyään kreikkaa.

Asutaan siis täällä, naimisissa jo 18 vuotta

Minäkin asun täällä.

Vierailija
226/269 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

227/269 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasimme vaimon kanssa maassa, jossa puhuttiin englantia. Opiskelimme myös molemmat englanniksi, joten oli luonnollista puhua sitä yhdessä. Vaimo osasi minun myös äidinkieltäni, minä olen myöhemmin opetellut hänen kieltään. Englanti on silti pysynyt yhteisenä kielenä. Välillä menee spanglish:ksi. Suomen muutettuamme olemme molemmat opetelleet suomea. Vaimolla oli kotikenttäetu, koska hänellä oli suomalaiset isovanhemmat ja muitakin sukulaisia täällä. Vaimo oli lapsuudessa kyläillyt Suomessa, muttei kuitenkaan asunut täällä ennen.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
228/269 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on kotoisin Intiasta. Suomen kansalainen ollut nyt noin 10 vuotta. Olemme olleet yhdessä 22 vuotta, joista 20 naimisissa. Puhumme suomea ja osaksi englantiakin. Mies on insinööri (kuten suurin osa Suomessa asuvista intialaisista) ja työskentelee projektipäällikkönä.

Indidöörikö? Buhuugo händ hyvää duomea? Indiadainen kun on.

Sentään moni intialainen oppii Suomessa edes jonkin verran suomea ja moni lyhyessä ajassa jopa hämmästyttävän hyvin. Ovat usein myös kovia tekemään töitä. Onko noissa asioissa jotain pilkkaamista?

Vierailija
229/269 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin mieheni liikennevaloissa ja tiesin heti että hän on oikea. Mieheni on siis kotoisin irakista ja kommunikoimme englanniksi. Hän on maailman rakastavaisin ja ehdottomasti komein ja charmikkain mies. En kadu hetkeäkään! 😍

Vierailija
230/269 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tää juttu on että täällä asuvat irakilaiset mukamas puhuvat enkkuu? Ei kyllä minun tutut irakilaiset osaa. Suomea osaavat jotenkuten.

Vierailija
231/269 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni puoliso on Keski-Euroopasta, hän puhuu jonkin verran suomea mutta pääosin yhteisenä kielenä on englanti. Olisi mukava tutustua muihin samankaltaisiin pariskuntiin, joissa toinen osapuoli on Suomen ulkopuolelta, jakaa kokemuksia ja verkostoitua :)

Vierailija
232/269 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti. Mies on venäläinen. Osaa kyllä jonkinverran suomeakin, mutta vain small talk -tasolla, joten helpompi käyttää pelkästään englantia. Ei puhuta keskenämme suomea lainkaan, paitsi sellaisessa tilanteessa, että seurueessa on englantia osaamattomia joiden kanssa mies puhuu suomea.

Ja suhteessamme nimenomaan hyvät keskustelut ja älyllinen yhteys ovat keskeisimpiä asioita, eikä yhteisen äidinkielen puuttuminen silti ole ollut ongelma. :)

Vierailija
233/269 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin seurustelen afrikkalaisen miehen kanssa ja ongelmia ei juurikaan ole ollut. Mies on kotoisin länsi-afrikasta. Mieheni vanhemmat ovat juuri muuttaneet myös suomeen ja autan heitä arkisissa askareissa. On aivan mahtavaa seurata miten hän oppii puhumaan suomea päivittäin enemmän ja enemmän. Mieheni ja minä olemme hyvin perhekeskeisiä ja esikoisemme syntyy jo maaliskuussa! Ulkomaalaisten miesten kanssa seurustelussa on vaan sitä jotain, suosittelen muillekin ennakkoluulottomasti kokeilemaan niin voi onni löytyä elämään.

Vierailija
234/269 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin seurustelen afrikkalaisen miehen kanssa ja ongelmia ei juurikaan ole ollut. Mies on kotoisin länsi-afrikasta. Mieheni vanhemmat ovat juuri muuttaneet myös suomeen ja autan heitä arkisissa askareissa. On aivan mahtavaa seurata miten hän oppii puhumaan suomea päivittäin enemmän ja enemmän. Mieheni ja minä olemme hyvin perhekeskeisiä ja esikoisemme syntyy jo maaliskuussa! Ulkomaalaisten miesten kanssa seurustelussa on vaan sitä jotain, suosittelen muillekin ennakkoluulottomasti kokeilemaan niin voi onni löytyä elämään.

Eli kyse ei ole ihmisestä ja parisuhteesta, vaan sulle on se juttu vain se, että mies on ulkomaalainen.

Vierailija
235/269 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on irakilainen. Keskustelemme suomeksi ja joskus harvoin hän puhuu englantia löytääkseen paremmin sanat ja minä vastailen suomeksi.

Vierailija
236/269 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on irakilainen. Keskustelemme suomeksi ja joskus harvoin hän puhuu englantia löytääkseen paremmin sanat ja minä vastailen suomeksi.

Ja keskustelun taso korkea.

Vierailija
237/269 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautumattomuus, sivistymättömyys, tietämättömyys, kieli-, kirjoitus- ja lukutaidottomuus ja vahva taikauskoisuuskaan eivät ole esteitä kun suomityttö valitse miestään.

Vierailija
238/269 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on britti, me puhutaan englantia:)

Vierailija
239/269 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli saksalainen, puhuttiin englantia kun hän ei halunnut kuunnella hirveää saksaani. :D

Nykyään ollaan vaan kavereita.

Vierailija
240/269 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti