Talo ei mene kaupaksi
Onko muita kohtalotovereita joilla asunto myynnissä ja ei tunnu kauppa käyvän? Meillä on myynnissä lähellä pk-seutua omakotitalo, uudehko. Hintakin kohtuullinen mitä olen vertaillut muihin alueella myynnissä oleviin. Ärsyttää kun katsojia käy vähän. Kaikki vakuuttelevat että kyllä se myöhemmin keväällä menee kaupaksi, kun pihakin näkyy. Täytyy varmaan pudottaa hintaa, tosin en tiedä auttaako muutaman tuhannen pudotus.
Kommentit (87)
Kolmas välittäjä jo minulla. Hinta, sijainti kontra tilat ja kiinteistön monipuolisuus, rauha, luonto, meren läheisyys ja naapureiden puuttuminen välittömästä läheisyydestä luulisi jo herättävän ostohaluja, mutta ei. Rajan toiselta puolelta tosin on kiinnostusta ollut enemmän. Sinne siis panostamaan tästälähin.
No, velivenäläiset arvostavat juurikin laatua, luontoa ja tilaa. Sitten täällä valitetaan, kun myymme kiinteistöjämme ja hulppeita maa-alueita Venäläisille. Miksi emme möisi, jos sieltä löytyy vastaus ja ratkaisu myyntiongelmiimme. Täällä moni talon/kiinteistön myyjät painii velkoineen ja vaikeuksineen, joten otetaan apu ja pelastus vastaan siltä, mistä se saadaan ja ihan hyvällä omallatunnolla. Itse myin Lappeenrannassa, saimaanrannan läheisyydessä kiinteistöni Venäläiselle ostajalle. Ei tinkinyt, vaan osasi arvostaa laatua ja piti hintaa kohtuullisena. Moskovan kkaveri sai ilteselleen nyt hyvät kiinteistön ja minulle jäi kaupasta hyvä mieli ja olen tyytyväinen.
mua niin ärsyttää nää kiinteistökaisat jotka "myy" asuntoja. ei kämppä mene jos sijainti on väärä tai hinta hirveä. eikä kukaan voi myydä toiselle kotia jos ei hän sitä halua. toisekseen välittäjä ei myy vaan välittää ja asunnon omistaja on myyjä.
asunnon myyntiaikaan vaikuttaa sijainti, hinta ja kunto. tässä järjestyksessä.
...ja niiden tekoripsivälittäjien blingbling kengät ja pitkät kynnet herättää turhaa glamourinkilinää ammatissa jossa sitä ei oikeasti ole, rankkaa työtä paskat työajat ja surkeat palkat.
Talo laitettiin myyntiin lähestyvän avioeron takia. Otimme välittäjäksi Suomen tämän hetken parhaan myyntitykin. Hän kuvautti talomme valokuvaajalla. Ekaan näyttöön tuli viisi perhettä, joista yksi jätti tarjouksen. Suostuimme alentamaan pyyntiämme 10 tonnilla ja myimme talon viikossa. Samaan aikaan kaupungissamme on myynnissä parisataa muutakin taloa.
Kiteytetysti: valitkaa oikeasti huippuvälittäjä, vaatikaa tasokkaat kuvat ja joustukaa pieneen hintajoustoon.
Minulla on omaa rahoitusta 125.000 euroa, ja omakotitaloa tekisi mieli, mutta vaikka pankki tyrkyttäisi, nelikymppinen keskituloinen ei kylläkään uskalla ottaa enää 200.000 euroa lainaa 20 vuodeksi, että saisi kelvollisen talon pääradan varresta. Pitää miettiä tulevaisuuttaankin, säilyykö duuni, kestääkö terveys. Vaikka korko on nyt halpa, odotettavissa on, että se ei siinä ikuisuuksia pysy ja lyhennyserä nousee. Luulen että en ole ainoa laatuani. Nuoremmilla opintovelkaisilla pareilla on aika harvoin latoa suoraan sitä 300.000 euroa kaupparahaa tiskiin, kun pankit vaatii omarahoitusta. Jos järjellisen talon saisi n. 230.000 - 250.000 euron hintaan, sitten uskaltaisin jo kaupat tehdäkin. Niinpä en lähde talokaupoille, vaan katselen putkirempattua rivarinpätkää...
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 09:08"]
Minulla on myynnissä talo "maalta", eli n. alle tunnin ajomatkan päästä Helsingistä Käykäähän vilaisemassa vaikkapa etuovi.comista kohdenumerolla 1121001, (Pernaja-Loviisa). Upeat mahdollisuudet vaikka mihin! Portaalissa vain 9 kuvaa, mutta selatessasi kuvia, tulee lopussa välittäjän (kiinteistömaailman) sivu, jota klikkaamalla pääset katsomaan heidän omille sivuille lisää kuvia talosta. Pankin hinta-arvio on kohteesta 430 000€, mutta nyt toimii tarjouskauppana.
[/quote]
Näiden isojen kehyskuntauntelmien aika alkaa olla ohi. Tämän näkee esimerkiksi Nurmijärven ja varsinkin Lohjan asuntokauppatilanteessa. Tunti päivässä autossa Helsinkiin ei paljoa naurata, varsinkin kun nykyruuhkilla tämä venyy puoleentoista tai kahteen tuntiin turhankin usein.
Varsinkin Lohjalla on tällä hetkellä sellaiset ostajan markkinat ok-taloissa ettei moista ole vähään aikaan nähty. Jos muutto sinnepäin kiinnostaa niin kannattaa tarjota tuntuvasti alle pyyntihintojen. Monia taloja on myyty jo pari vuotta.
Nyt on näkyvissä selvä trendi että ihmiset haluvat palata lähemmäs pk-seutua ja tyytyvät sitten vähän pienempään taloon ja tonttiin.
kyllä on hankalaa asunnonmyynti tänäkeväänä :( vaikka olisi huippusijainti Helsingin keskustassa :(
61! Mielenkiinto loppu hintaan elinliian kallis. Kohdetta en katsonut koska tuo hinta on suolainen. Maalta jos ostaa talon niin sen pitää olla halpa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 09:44"]
Minulla on myynnissä talo "maalta", eli n. alle tunnin ajomatkan päästä Helsingistä Käykäähän vilaisemassa vaikkapa etuovi.comista kohdenumerolla 1121001, (Pernaja-Loviisa). Upeat mahdollisuudet vaikka mihin! Portaalissa vain 9 kuvaa, mutta selatessasi kuvia, tulee lopussa välittäjän (kiinteistömaailman) sivu, jota klikkaamalla pääset katsomaan heidän omille sivuille lisää kuvia talosta. Pankin hinta-arvio on kohteesta 430 000€, mutta nyt toimii tarjouskauppana.
[/quote]
Näiden isojen kehyskuntauntelmien aika alkaa olla ohi. Tämän näkee esimerkiksi Nurmijärven ja varsinkin Lohjan asuntokauppatilanteessa. Tunti päivässä autossa Helsinkiin ei paljoa naurata, varsinkin kun nykyruuhkilla tämä venyy puoleentoista tai kahteen tuntiin turhankin usein.
[/quote]
Tämä on ihan totta. Kymmenen vuotta sitten naapuruston lapsiperheet muuttivat omakotitaloihin tai rivitaloihin kauas keskustasta. Muutaman viime vuoden aikana samanlaiset perheet ovat muuttaneet korkeintaan naapurikaupunginosaan. Kymmenen vuotta sitten keski-ikäiset halusivat omaa rauhaa. Nykyiset keski-ikäiset haluavat lähelle palveluita.
Kannattaa tutkia helsinkiläisten nuorten ajokorttitilastoja. Suuri osa nuorista ei hanki ajokorttia. Ajokortiton ei osta asuntoa paikasta, jonne pääsee vain omalla autolla.
Talsan papparaiset taas vauhdissa, huoh. On se jännä mitä kateus ihmisessä teettää. Sori, mutta asuntojen hinnat eivät edelleenkään ole romahtamassa :) Keep dreming!
Toi tarjouskauppa karkoittaa ostajia, itse en ostaisi tarjouskaupassa olevaa, koska kauppa ei ole avointa. En voi tietä onko joku oikeasti tarjonnut jonkun hinnan kohteesta, vaan huudot voi olla vedätyksiä.
En käynyt katsomassa kohdetta, mutta tuon hintaiset kohteet liikkuu tällä hetkellä toooosi hitaasti jos ollenkaan. Pankin arviolla ei tee yhtään mitään vaan oikea hnta on se, jonka joku suostuu maksamaan.
Itse myin okt:n kaksi vuotta sitten ja jouduin tinkimään lähes 10% hinnasta. SIlloin jo kauppa osoitti hiipumisen merkkejä, ekaan ja ainoaan tarjoukseen meni yli 2 kk, joten myin sillä. Olen tyytyväinen, koska nyt joutuisin tinkaamaan enemmän.
Joskus hintojen on myös laskettava, ei asunnot ole hyödyke joiden hinta aina vaan nousee, naurettava ajatus.
[/quote]
Katsoin nyt kuvat. Hinta on liian kova, jos tuosta pitäisi lähteä ylöspäin. Jos edes sisustus olisi tätä päivää , mutta kellertävä ysärimeininki tarkoittaa reippaita remonttimenoja. Kalliimmat remontit eli kylppäri ja keittiö olisi pakko tehdä, jos ei sitten satu löytymään ostajaa jota tuo tyyli miellyttää. Itseäni ei miellytä, vaan se näyttää jo 8 vuotta valmisstumisensa jälkeen tunkkaiselta. En halua pahoittaa mieltäsi vaan kertoa rehellisesti, että teidän silmissä luksustalo ei välttämättä sitä muille ole. Aika ajoi ohi.
Tämä sama ongelma on monessa kohteessa: ajatellaan että justhan me se rakennettiin ja on niiiin hieno, mutta oikeasti onkin jo remontin tarpeessa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:11"]
Tämä sama ongelma on monessa kohteessa: ajatellaan että justhan me se rakennettiin ja on niiiin hieno, mutta oikeasti onkin jo remontin tarpeessa.
[/quote]
Olen huomannut saman, varsinkin keittiöissä ja kylppäreissä. Jopa ihan 2000-luvun alussa rakennetuissa taloissa kylppärien laatat ja väritys ovat nykymakuun verrattuna auttamattoman vanhanaikaisia, ja sama pätee keittiön kaapistoihin ja kodinkoneisiin. Trendien vaihtuvuus on hurjan nopeaa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 09:35"]
Minulla on omaa rahoitusta 125.000 euroa, ja omakotitaloa tekisi mieli, mutta vaikka pankki tyrkyttäisi, nelikymppinen keskituloinen ei kylläkään uskalla ottaa enää 200.000 euroa lainaa 20 vuodeksi, että saisi kelvollisen talon pääradan varresta. Pitää miettiä tulevaisuuttaankin, säilyykö duuni, kestääkö terveys. Vaikka korko on nyt halpa, odotettavissa on, että se ei siinä ikuisuuksia pysy ja lyhennyserä nousee. Luulen että en ole ainoa laatuani. Nuoremmilla opintovelkaisilla pareilla on aika harvoin latoa suoraan sitä 300.000 euroa kaupparahaa tiskiin, kun pankit vaatii omarahoitusta. Jos järjellisen talon saisi n. 230.000 - 250.000 euron hintaan, sitten uskaltaisin jo kaupat tehdäkin. Niinpä en lähde talokaupoille, vaan katselen putkirempattua rivarinpätkää...
[/quote]
Et ole ainoa laatuasi.;-) Ja meille se ykkösvaihtoehto olisi kerrostaloasuminen, mutta kun sijaintikin on tärkeä, putkirempattu rivitalonpätkä on meillekin oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto asumiseen pk-seudulla.
[/quote]
Mun mielestä ihan kiva talo, kylppäri on sellainen, jonka joutuis remontoimaan, mutta keittiöstä saisi varmaan ihan kivan noillakin kaapeilla.
Se mikä tuossa ilmoituksessa on mun mielestä ongelmana on noi kuvat, en välttämättä menisi edes katsomaan, koska kuvista saa pimeän ja tunkkaisen vaikutelman, ne olisi kannattanut ottaa kunnolla ja vähän siirrellä huonekaluja pois tieltä, jotta tulee kevyempi vaikutelma.
Monet välittäjät elää vieläkin vuotta -97 kuvien kanssa, kannattaa katsoa ruotsista esim. esnyn sivut, tai alvhem, niin näkee miten kuvat kannattaa ottaa, jotta ostajalle tulee mahdollisimman raikas vaikutelma.
Mekin tosiaan myytiin ihan vasta asunto, ja tyhjennettiin kellariin puolet kaappien tavaroista, siivottiin tosi tarkasti, otettiin itse valoisat kuvat, ja asunto myytiin tokalle katsojalle saman tien paikan päällä (myytiin siis itse se). Saatiin kovempi hinta kuin yleensä siltä alueelta.
Se ostaja itsekin sanoi monta kertaa siitä miten raikasta ja siistiä asunnossa on, joten uskon, että tuolla oli vaikutusta.
Asuntonäyttöjä ravanneena on oikeasti kauheaa ostajana, kun vaikka avaa kaapin ja sieltä melkein vyöryy tavaraa päälle, ja vaikka keittiö on likainen jne.
Minulla on myynnissä talo "maalta", eli n. alle tunnin ajomatkan päästä Helsingistä Käykäähän vilaisemassa vaikkapa etuovi.comista kohdenumerolla 1121001, (Pernaja-Loviisa).
[/quote]Vaatikaa nyt välittömästi uudet kuvat ilmoitukseen! Todella pimeitä ja tunkkaisia kuvia. Lisäksi harva viitsii mennä katsomaan lisäkuvia, vaan esim. itse ajattelen että kosteissa tiloissa on varmaan jotain todella rumaa kun kuvat ei ole heti näkösällä. Kun sisustus on noin tumma niin ei missään nimessä saa olla kuvatkin noin pimeitä. Tulee hirveä loukkovaikutelma.
Lisäksi sisustus on.. kröhöm.. täysin sopimaton tuon hintaluokan taloon. Käyttäkää vaikka tonni lainahuonekaluihin ja uusiin tekstiileihin. Joo, ostaja ei osta sisustusta, mutta ette saa myytyä taloa "laadukkaana" jos sisustus on ostettu kierrätyskeskuksesta. Talosta saisi paljon paremman fiiliksen hyvillä kuvilla + kauniilla sisustuksella.
Koskakohan toi Kaisakupla puhkeaa? Ihme ettei sen oikeusjutut ole julkisuudessa vieläkään. Ihan pelle, ei vasemmalla kädellä mitään myydä! No, jos joku tykkää työskennellä narsistin kanssa...