Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä vaatii 1,5v lasta itselleen ulkomaille :(

Vierailija
16.02.2013 |

Meillä on siis 1,5v ikäinen poika, joka asunut koko elämänsä ajan minun kanssa.. Isä tulee kerran kuussa aina suomeen viikonlopun ajaksi tapaamaan poikaa.

Nyt isä on päättänyt, että haluaa pojan puoliksi itselleen eli poika olisi suomessa 50% ja hänen luonaan 50%.

Itse en todellakaan suostu siihen lapsen ollessa vielä niin pieni. Olen moneen kertaan sanonut isälle, että jos lapsi menee sinne hänen luokseen, niin minä tulen mukana. Tämä ei kumminkaan lapsen isälle sovi.

Meillä on nyt kamalat riidat tapaamisista ja ilmeisesti oikeuteen ollaan menossa sillä isä vaatii tuota 50/50 ja minä en siihen suostu. Eri asia olisi jos lapsen isä olisi alusta asti päivittäin ollut mukana lapsen elämässä, mutta tosiaan näkee lasta vain 3pvää/kk eli lapsi ei tunne sitä isäkseen.. Sama kun tapaisi ketä vain muuta kaveriani. Ei heillä ole yhteistä kieltäkään, kun isä ei puhu suomea.

Lastenvalvojat sanoivat viimeksi isälle, että lapsi voi olla erossa äidistä yhtä monta yötä kuin on ikävuosia ja että esim 2vkoa ilman äitiä olisi katastrofi lapselle.. (isä kun yritti ehdottaa 2vkoa/2vkoa systeemiä). Ja että niin usein matkustelukaan ei olisi lapselle hyväksi, vaikka lentomatka onkin vain alle 2h. Lastenvalvojat koittivat myös ehdottaa, että sitten kun isä alkaa viettämään aikaa lapsen kanssa yksin, niin aloitetaan juuri yhdestä yöstä kerralla ja lapselle tutusta paikasta, eikä tolleen että yhtäkkiä viedään lapsi jonneki outoon paikkaan pitkiksi ajoiksi.. Ja että minä olisin lapsen mukana ne ensimmäiset kerrat siellä, jotta lapsi tottuu paikkaan.

No lastenvalvojienkaan puheet eivät menneet isälle jakeluun sillä isä on sitä mieltä että ne ovat vain suosituksia, eikä meidän niiden mukaan tarvitse elää.

Kysymys kuuluukin että jos/kun nyt mennään oikeuteen ratkaisemaan asia, niin mitenhän siellä nämä tapaamiset sitten päätetään? Useinhan ne menee tyyliin joka toinen viikonloppu isän luona ja siihen joku arki-ilta, mutta tuokin on ihan mahdoton kun ei lasta voi noin vaan lähettää toiseen maahan yhdeksi päiväksi.

Voiko mikään oikeus päättää, että lapsi olisi vaikka viikon kuussa isällään? Tai 2  viikkoa? Eikö nuokin ajat ole liian pitkiä noin pienelle lapselle olla erossa äidistä? Varsinkin tässä tilanteessa kun lapsi ei tunne isäänsä hyvin, eikä ole yhteistä kieltäkään.

En siis yritä estää isää ja lasta tapaamasta toisiaan, vaan yritän ajatella mikä olisi lapselle parasta. Esim juuri että minä menen lapsen mukana sitten ulkomaille ainakin alussa että tottuu siihen paikkaan. Ja isälle olen sanonut että voi tulla suomeen ihan millon vaan lasta tapaamaan. (ennen lapsen syntymää jo sanoi että tulee joka vkonloppu, mutta eipä ole näkynyt.)

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.mahdollista. Saat yksinhuoltajuuden ja mies saa enintään valvotut tapaamiset lapseen hänen ollessa vanhempi. Eli 2-3h/kk asuinkuntanne Ensi- ja turvakodissa. Älä huolehdi. Jos ehdottelee lapselle vahingollisia asioita niin ei lapsesta välitä.
Jos suostuisit lasta vahingoittaviin ratkaisuihin ja lapsi kärsisi niin sinä yksinhuoltajana olisit vastuussa siitä. Huoltajan tehtävänä on suojella lasta ja aina toimia hänen edun mukaisesti.

Vierailija
2/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa olisi jo järkevintä hakea yksinhuoltajuutta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae yksinhuoltajuus. Jos ei ole jo?

Vierailija
4/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 14:45"]

Joo kannattaa tehdä niiden ulkolaisten kanssa lapsia.

 

Mutta joo. Jos ei nytkään noudata tapaamisaikoja, niin turha odottaa, että saisi puoleksi vuodeksi lapsen luokseen. Tulkoon itse Suomeen takaisin, jos haluaa osallistua lapsensa elämään.

[/quote]

Tulin mielenkiinnolla katsomaan, monesko kommentti sanoo "että kannattaako katsoa kenen kanssa lapsia tekee". En pettynyt.

Kuulostaa kohtuuttomalta. Toivottavasti ei onnistu. Sitten taas päästään sanomaan, kuinka naisia suositaan huoltajuusasioissa.. 

Vierailija
5/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 14:54"]

Eikö tuo jatkuva lentely tule järjettömän kalliiksi?

[/quote]

Euroopan maihin saa edullisia lentoja, ei yleensä tule kalliiksi vaikka kerran kuussa joutuisi matkustamaan. Monilla on harrastuksiakin, jotka maksavat enemmän kuukaudessa tai auto (osa varmasti pärjäisi ilmankin) jne. 

Vierailija
6/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet vääntänyt muksun tuollaiseen tilanteeseen ulkomaalaisen kanssa? Sääliksi käy lastasi

..heittopussina jo pienestä pitäen.
Taidat olla kyllä joku kunnon WT :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuoroasumista määrätä kahtee eri maahan - älä ole huolissasi!

Exälläsi heittää pahasti.

Vierailija
8/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin isä haluaa olla lapsen kanssa. Kauhea ristiriita. Jos mies vuokraa asunnon loman ajaksi ja haluaa olla lapsen kanssa. Menen itse sinne asuntoon ja mies teille lapsen kanssa vahaksi aikaa. Pieniä jaksoja. Jos mies on sinnikäs, niin isompana oikeus varmaan myöntää heille yhteisiä aikoja. Olisi varmaan hyvä, että he nyt tutustuisivat LAPSEN EHDOILLA. Jos saisin päättää, niin mies voisi olla "hoitopäivän" ajan lapsen kanssa. Vaikka eri vuorokauden aikoina. Joskus yön, joskus päivän. Mutta oikeassa olet. Isä on lapselle joku satunnainen ystävä noin vähillä tapaamisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. ..mamupatja :)

Vierailija
10/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt kuitenkin tilannetta myös isän näkökulmasta

T. Yksinhuoltajaisän lapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 10:15"]

Miettikää nyt kuitenkin tilannetta myös isän näkökulmasta T. Yksinhuoltajaisän lapsi

[/quote]

Ei kun lapsen näkökulmasta. Siihen kuuluu myös isä. 

Vierailija
12/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yhteishuoltajuus. On isällä oikeus olla lapsen kanssa. Eli et voi estää isän viikonloppua lapsen kanssa esim. hotellissa.
Oikeus tuskin suostuu, että lapsi asuu ulkomailla puolet ajasta. Tosin oikeus puoltaa isää olemaan lapsen kanssa enemmän, että oppisi kielen ja tutustuisi isään. Niin ja yksinhuoltajuutta, et tule saamaan ellei isä luovu huoltajuudesta.
Ikävä tilanne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 14:45"]

Joo kannattaa tehdä niiden ulkolaisten kanssa lapsia.

 

Mutta joo. Jos ei nytkään noudata tapaamisaikoja, niin turha odottaa, että saisi puoleksi vuodeksi lapsen luokseen. Tulkoon itse Suomeen takaisin, jos haluaa osallistua lapsensa elämään.

[/quote]

 

Miten tämä poikeeaa niistä tilanteista, joissa äiti asuu vaikkapa Espoossa ja isä Oulussa.

Vierailija
14/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu kaiken kaikkiaan, mutta en usko, että isällä on mitään mahdollisuuksia. Käydäänhän oikeudenkäynti Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsen isä ählämi? Jos on niin hae yksinhuoltajuutta.

Vierailija
16/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xxx

Vierailija
17/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien varalta varaudu siihen että isä saa ne 50/50. sitten pakene, ota lapsi mukaan ja pakene. Mies haluu varastaa sinun lasta.
Aivan selvä se on. Ties mitä hän pistä lapsen päähän kun lapsi on hänellä. Hän tekee kaikki voittavansa.

Vierailija
18/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän nyt kyllö ole aika selvää, et jos ulkomaalaisen kans tekee lapsen voi näin käydä? Luotatko isään? Jos luotat ettei ole mikään älykääpiö niin miksi et soisi lapselle kunnon aikaa isän kanssa? Eikö olisi yksinhuoltajana mukava saada välillä omaa aikaa? Kyllä lapsi isääkin tarvii!

Vierailija
19/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
20/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ PÄÄSTÄ LASTA MAASTA!

Ilman lupaasi isä ei saa lapselle passia eikä muita matkustusasiakirjoja, joten älä anna hommata. Vaikka olisi kyse ihan Ruotsista tms. sivistyneestä maasta, on lasta vaikea saada kansainvälisesti takaisin jos isä ei haluakaan palauttaa. Ihan ehdottomasti KAIKKI tapaamiset Suomessa. Se on vain niin suuri riski että älä kokeile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi