Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1361/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Villahuivi, pystyisitkö ottamaan terolutit epäsäännöllisiin menkkoihin? Muistelen, että kirjoitit ettet halua mitään "apukeinoja", mutta nuohan tasaavat kiertoa. Ja niitähän käyttävät nekin, jotka eivät välttämättä edes lasta yritä. Mutta ymmärrettävää, jos et niitäkään halua :)

Itse sain nyt letrozolit, mutta en pääse aloittamaan kuuria, koska ei ne menkat taaskaan ala edes terolutilla! Niin turhauttavaa :( taas vaan odottelen.

Toivottavaati muiden haamut vahvistuu!

En voi vaikka tabletit odottaa lääkekaapissa ja itse tahtoisin ottaa käyttöön. Enempää en valitettavasti avaa täällä asiaa.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1362/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, ymmärrän täysin sun harmituksen, kun muille satelee plussia ja itselle ei :( Mulla oli sama juttu viime vuonna, kaveri tuli raskaaksi pillereiden läpi ja nyt heillä on ihana pieni poika, samoin vahingossa tuli tänä keväänä raskaaksi toinen kaveri. Tuli parit itkut itkettyä siitä, että itse ei saa vauvaa kovasta halusta huolimatta (mies ei ollut silloin valmis). On niin väärin, että he, jotka eivät lasta haluaisi sikiää kuin sienet sateella ja oikeasti äideiksi tahtovat eivät saa millään.. toivon sulle ja yritykselle kaikkea onnea!!

Nykyisin muutenkin raskautuminen ei ole mikään itsestäänselvyys ja siitä syystä itsekin toivoin, että yritys aloitetaan heti kun siihen ollaan valmiita, voihan olla että menee kuukausia tai vuosia siihen, että tärppää.. Olisihan se silti ihanaa ja jopa yllättävää, jos vauva saisi alkunsa pian.

Ja Salainen haave, toivottavasti sun nega kääntyy vielä plussaksi, ikävää ensin nähdä haamuja ja sitten ei mitään 😔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1363/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räpätäti kirjoitti:

Villahuivi, ymmärrän täysin sun harmituksen, kun muille satelee plussia ja itselle ei :( Mulla oli sama juttu viime vuonna, kaveri tuli raskaaksi pillereiden läpi ja nyt heillä on ihana pieni poika, samoin vahingossa tuli tänä keväänä raskaaksi toinen kaveri. Tuli parit itkut itkettyä siitä, että itse ei saa vauvaa kovasta halusta huolimatta (mies ei ollut silloin valmis). On niin väärin, että he, jotka eivät lasta haluaisi sikiää kuin sienet sateella ja oikeasti äideiksi tahtovat eivät saa millään.. toivon sulle ja yritykselle kaikkea onnea!!

Nykyisin muutenkin raskautuminen ei ole mikään itsestäänselvyys ja siitä syystä itsekin toivoin, että yritys aloitetaan heti kun siihen ollaan valmiita, voihan olla että menee kuukausia tai vuosia siihen, että tärppää.. Olisihan se silti ihanaa ja jopa yllättävää, jos vauva saisi alkunsa pian.

Ja Salainen haave, toivottavasti sun nega kääntyy vielä plussaksi, ikävää ensin nähdä haamuja ja sitten ei mitään 😔

On totta, että lähipiirin vauvauutiset tekee kipeää. Viiltää syvältä, kun sama ystävä saa peräkkäisinä vuosina vauvan. Useammalla ystävällä/sukulaisella/lähipiiriläisellä on kaks lapsta 1-2v ikäeroilla, muutamalla ystävällä useampi lapsi alle 2v ikäeroilla edelliseen. Kyllä siinä käy mielessä, että on jotenki paska ihminen, kun ei oma kierto toimi ja vauvaa ei kuulu toiveesta huolimatta. Että onko sitä nainen vai alien, kun ei onnistu raskautumaan millään.

Täällä plussauutiset saa kyllä kateelliseksi, mutta myös onnelliseksi. Että joku meistä toivovista oikeasti saa vauvan, niin ihanaa! Se vie kateutta vähemmäski, mutta lähipiirin vauvauutiset masentaa 😭

Olette ihania kun tsemppaatte myös huonoksi itseään tuntevaa 💝

1364/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Räpätäti kirjoitti:

On totta, että lähipiirin vauvauutiset tekee kipeää. Viiltää syvältä, kun sama ystävä saa peräkkäisinä vuosina vauvan. Useammalla ystävällä/sukulaisella/lähipiiriläisellä on kaks lapsta 1-2v ikäeroilla, muutamalla ystävällä uaeampi lapsi alle 2v ikäeroilla. Kyllä siinä käy mielessä, että on jotenki paska ihminen, kun ei oma kierto toimi ja vauvaa ei kuulu toiveesta huolimatta. Että onko sitä nainen vai aluen, kun ei onnistu raskautumaan millään.

Täällä plussauutiset saa kyllä kateelliseksi, mutta myös onnelliseksi. Että joku meistä toivovista oikeasti saa vauvan, niin ihanaa! Se vie kateutta vähemmäski, mutta lähipiirin vauvauutiset masentaa 😭

Tiedän niin tuon tunteen.. harmittaa sun puolesta ❤️ nostan kyllä sulle hattua myös että jaksat yrittää vastoinkäymisistä huolimatta, itselle toi olisi kyllä ihan hirvittävän kova paikka. Ikävä kyllä sekin asia on käynyt mielessä, että entä jos ei onnistuisikaan, en tiedä miten selviäisin.. Pitkäaikainen haave on ollut kuitenkin se, että tulisi äidiksi🤧

1365/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn samaistumaan pieneen kateellisuuden tunteeseen kun kuulee muiden raskausuutisia, etenkin niitä "vahinkoraskauksia"... kun itsellä kuukautisia ei tule ja ei pääse asiassa mitenkään eteenpäin. Kesäkuussa jäi pillerit pois, menen ensiviikolla gynelle tarkistuttamaan tilannetta ja tekemään suunnitelmaa Terolutien ym. suhteen. Jotenkin tää syksy pistää mielen matalaksi ja epäonnistunu tunne kun keho ei toimi. Gyne sitä mieltä että syytä jo nyt 3kk kohdalla katsoa mistä kiikastaa, vaikka periaatteessa menisi vielä hormonien tasoittumisen piikkiin. Mutta taustalla on kuukautisten poisjääntiä, endo- ja pcos-epäilyä niin otetaan varman päälle alusta asti.

Onko täällä muita pcos-naisia? Mulla ei ole mitään muita viitteitä ku ultralöydös ja sekava kierto, mut lievän oloista ollut ultrassa kuitenkin. Ei ylipainoa, ei tupakointia, ei perussairauksia, ei liikakarvoitusta jne mut silti kai pcos voi olla?

1366/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagosoitu PCOS vaatii muutaman oireen ultran lisäksi. Itsellä on paino noussut, karvotus lisääntyy (kosmetologi nauttii, kun käyn sokeroinnissa 3vk välein ja maksan kipeeks itteni siitä). Lisäks kuukautiswt pn epäsäännölliset.

Viime ultrassa ei ollut näkyvillä pcos tyyppistä helminauhaa, mutta muut oireet on yhä joten pcos on ja pysyy.

Suosittelen kuuntelemaan kehoa ja mieltä. Jos mietityttää yhtään, Mustikkainen, nii gynelle ja sieltä sit ohjeet ja lääkkeet. Kuuntele itseäsi, älä toisten mielipiteitä. Jos päädyt lääkkeiden käyttöön, se on yhtä hyvä asia kuin luomuna yrittää. Rohkaisen kuitenki kuuntelemaan omaa kehoa; keho on yllättävän viisas ❤ lääkkeet voi auttaa, mutta ne voi myös pahentaa. Tiedät varmasti itse parhaiten, sopiiko lääkkeet sinulle normaalistikaan ja kuinka isoina annoksina. Itselle lääkkeet on aina liian vahvoja 🙄 siksipelottaa terolutkin. Gyne myös selittää varmasti hyvin asiat, kun varaat lapsettomuuteen erikoistuneen gynen. Tsemppiä käyntiin ja onnea hurjasti toiveesi toteutumiseen ❤❤❤

1367/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tässä noita äitiysraha- yms. asioita ja kylläpähän tuo aika karmivaa on.. Kyllä aika paljon saa tukeutua puolisoon, jotta pärjää. Vallankin kotihoidon tuki, jos olisi halukkuutta jäädä pisemmäksi aikaa kotiin, huhhuh.. 

1368/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räpätäti kirjoitti:

Katselin tässä noita äitiysraha- yms. asioita ja kylläpähän tuo aika karmivaa on.. Kyllä aika paljon saa tukeutua puolisoon, jotta pärjää. Vallankin kotihoidon tuki, jos olisi halukkuutta jäädä pisemmäksi aikaa kotiin, huhhuh.. 

Ei oo hurraamista äitiysloma eikä kotihoito... ei lapsiperheitä tueta kunnolla.

1369/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailijatar kirjoitti:

Päätinpä minäkin tulla tänne kuumeilemaan.

Ollaan vihdoin miehen kanssa alettu yrittää lasta ja tää kuukaus on ollut kyllä hyvin omituinen. Ovulaatiopäivästä lähtien viisi päivää vatsa nippaili kokoajan ja ihme paine vatsassa ja jos yskii tai aivastaa ni tuli kunnon repäsykipuja. viidentenä päivänä alko tuntumaan jo että menkat alkaa kohta ja alaselkä/ lantio särki ja tuntu vähän kosketusaralta. Sit tuli kuudes päivä ja kaikki oireet hävis ja mietin jo et siinäkö se nyt meni et ei tärpänny tässäkään kierrossa kunnes illalla niistin ja taas viilsi vatsasta. Sit pari päivää myöhemmin herään keskellä yötä ja saman tien alkaa kuvottaa. Tuntu että mun vatsassa oli niin hirveesti happoja jotka olis pitäny oksentaa ulos.. sit se aamu meni yökkäillessä mut en kuitenkaan oksentanu. Niin kauan ku oli pystyasennossa ni oli ihan hyvä olo mut illalla ku meet sänkyyn ni sama hapotus alkaa uudestaan. Sit seuraavana päivänä huono olo tuli aina ku vähänki teki jotain. Ja välillä jotain ihme viiltoja tullu nyt vähän niinku jostain kohdun suulta tai jostain. Tänään tein clearblue erittäin herkän testin, mutta en kyllä usko että se näytti mitään. Kyllä siitä ehkä jotain erotti ku tarpeeks käänteli mut en luota kyl siihen tulokseen. Täytyy vaan malttaa vielä odottaa viikon verran että menkat oikeesti olis myöhässä. Jotenki vaan tuli hirvee masis tosta testistä aamulla että enkö mä muka ookkaan raskaana ja sit jos en oo ni mikä mulla sit oikeen on kun on näin paljon alavatsanippailuja ja muita joita normaalisti on siis vaan sen yhden ovupäivän. Ei vaan millään malttais odotella :/

Täällä menossa yk2 ja oli hyvin samanlaisia tuntemuksia heti ovulaation jälkeen. Nippailuja ja painetta juuri noin viiden päivän ajan. Sitten oireet hävisi pariksi päiväksi ja sen jälkeen alkoi rintojen kipu ja mielialavaihtelut, joten luulen kuitenkin menkkojen olevan tuloillaan. Testasin 11 päivää oviksen jälkeen, mutta negatiivinen oli. Nyt menossa kp28 ja menkat eivät vielä alkaneet, mutta en oo testannut ainakaan vielä toista kertaa, kun yleensä alkaneet kp 29-30.

1370/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuiville hatun nosto, että jaksaa epäsäännöllistä kiertoa apukeinoihin koskematta. :) Tiedän tunteen epäsäännöllisten menkkojen harmituksesta. Täällä myös yksi pco tyyppiset munasarjat omaava. Ei ole ylipainoa eikä liika karvoitusta. Turhauttavinta ikinä on vain odotella että menkat alkaisi. Tuntuu että asiat ei etene mihinkään kun vain odottelee, että pääsisi edes uuteen kiertoon. Ja se että nyt ei edes lääkkeet tehoa kunnolla. Alkaa vain miettimään miksi edes ne ei auta. Nyt kun seuraavaan kiertoon saan letrot avuksi, niin toiveet on korkealle. Samalla pelko siitä, että kuinka pahasti pettyykään, jos nekään ei auta.

1371/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara, mulla menkat lyhentyneet teini-iästä alkaen ja kierto pidentynyt. Nykyään kestää sen kolme päivää. Viime kierrossa napsin E-vitamiinia ja tuntui että ehkä hiukan runsastuneet oli. Kuppi täyttyi reilummin, mutta "pahin" vuoto kesti vain kaksi päivää. Aijuu ja rautaa olen alkanut syömään muutama kk sitten.

1372/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos suuresti Villahuiville kannustavasta viestistä! ❤️ Aikanaan käytin Teroluteja kiertojen käynnistelyyn vaikkei ollut raskaustoivetta. Otan ne mieluusti nytkin avuksi, mietin vaan että auttaako ne yleensä vaan yhden kierron käynnistykseen vai saisko sillä kierrot käyntiin muutenkin..

Onneks mieskin on ihanasti tukena, tänään pääsi itku ihan pienestä ja nännit niin kipeenä ja tuntuu että ummettaa niin mies hihkui että kuulostaa ihan menkkojen alkamiselta 😂 siinä se kyl oli oikeessa, et tämmöstä aina ennen kuukautisia. Gynelle aika kuitenkin ensiviikolle, niin saa mielen rauhoittumaan edes hetkeksi sitä kautta.

1373/3096 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen ❤

Itse olen parikymppisenä syöny Terolutia, kun menkat oli vuoden pois. Käynnisty sillä. Nyt tilanne on eri, silloin olin sinkku ja nyt naimisissa. Asiaa enempää avaamatta, me mennää nyt sillä että otetaan vastaan mitä Luoja suo.

Muutenki menkat ei ole ikinä ollu normaalit. Alko 12v, eka 3v oli kellontarkat. Sit oli 1v pois, alko spontaanisti uudelleen epäsäännöllisenä. Sit 20v oli taas 1v pois ja käynnisteltii Terolutilla. Eri merkkiset pillerit on osiaan ollu 16v alkaen kokeilussa, menkat puuttunu mut kivut ei... Mikään ei sovi.

Viimemmäksi oli Mirena kierukka, joka on poistettu 12kk käytön jälkee v. 2013. Nykyään vuodan reilu 200ml per menkat, kierto 19-60pv.

Jep. Rauta käytössä, ferririini hikinen 9 josta oon hilannu sen 72, kunnes tippu 50. Maltofer 200mg,Foolihappo, d 50ug+c+kalkki (en käytä maitotuotteita) sekä metformin pcos vuoksi. Ja greippimehuaki oon juonnu...

1374/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo pidetään peukut pystyssä että tällä kertaa rintojen kipu ja mielialavaihtelut ei johtuisikaan menkoista vaan raskaudesta. :) Minulla myös rinnat alkaneet pikkuhiljaa kipeytyä mitä eivät kyllä yleensä kauheasti menkkojen aikaan tee.

1375/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä niin hämäävää, miten menkka- ja raskausoireet on niin samanlaisia! Itse yritän tässä kierrossa olla kuuntelematta liikaa oireita, sillä meinasin viimeksi tulla hulluksi ja sieltä ne menkat silti alkoi myöhässä. Nyt onneksi piinaviikoille paljon töitä ja reissua. Päätin testata, kun menkat on päivän myöhässä, enkä yhtään aiemmin. Nyt se on tähänkin kirjoitettu, niin lupauksessa on pysyttävä.

Oireista puheenollen, kuinka moni tunnistaa ovulaation? Musta tuntuu, että oon oppinut tunnistamaan ainakin jotain liikehdintää munasarjoissa sekä lisääntyvän, hmm, kosteudentunteen 😃 Mutta kuten sanoin aiemmin, tikulla en saa ovulaatiota kiinni sitten millään. En todellakaan jaksa sitoutua testaamaan useammin päivässä, joten luulen että mun LH-piikki sattuu vaan olemaan silloin kun nukun tai olen töissä. Ärsyttää, kun tilasin valtavan läjän noita tikkuja ja haluaisin vaan heittää ne ikkunasta.

1376/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! 

Päätinpä minäkin virallisesti liittyä joukkoon julkaisemalla ensimmäisen viestin, ketjua olen kuitenkin jo vuoden verran seuraillut suurella mielenkiinnolla! Nyt vasta kesän jälkeen on omassa elämässä vauvatoiveet alkaneet konretisoitua, joten vertaistuki on paikallaan. Lähipiirille kun ei vielä uskalla hiiskua sanaakaan. :) 

Ensimmäinen lapsi siis toiveissa, miehen kanssa ollaan kolmen kympin puolin ja toisin. Pitkä parisuhde takana, mutta aiemmin elämässä keskitytty kaikkeen muuhun, kuin perheen perustamiseen. Nyt kuitenkin ollaan siinä pisteessä, että perheenlisäys olisi erittäin toivottavaa. 

Mutta mitä huijausta koko nuoruus ja raskauspelottelut onkaan olleet! Seksuaalivalistus on kyllä tehnyt tehtävänsä, kun sitä luuli heti ekasta kerrasta tulevansa raskaaksi :D Hämmennys on kyllä suuri, kun niin ei heti käynytkään! 

Ollaan siis nyt toista kiertoa yrittämässä ilman ehkäisyä. Söin useamman vuoden e-pillereitä, jotka lopetin kesän alussa. En kuollaksenikaan muista, millainen kierto minulla on ollut ennen pillereiden aloittamista, joten nyt kierron seurailu on ollut tosi haastavaa ja jopa turhauttavaa. Ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen oli 32 päivää, seuraava jo 36 päivää.

Nyt ollaan kierron 30. päivässä, eikä menkkoja kuulu. Pari päivää ollut tosi huono olo, eilen aamupäivällä jouduin ihan pidättelemään oksennusta. Lisäksi vatsaa nipistää ihan kummallisista kohdista, kuten pallean alta ja navan kohdalta (normaalisti koen kipua ja nipistelyä vain munasarjojen kohdalla kuukautisten aikaan). Joten olin jo aika varma, että nyt on ehkä tärpännyt. Yritin kuitenkin pitää mielessä, että todennäköisyydet ei ole mun puolella kun testiä tein aamulla. Mutta kyllä sitä vain pettyi, kun viivaa ei testiin piirtynyt. 

Nyt sitten vaan ihmettelen, mistä voimakas pahoinvointi, vatsakipu ja epätavallinen vuoto voi johtua. Toissapäivänä pikkareihin holahti vieläpä kirkas "limatulppa", joten mietin että voisiko olla, että olenkin vasta ovuloimassa? Kuinka myöhään teillä on pahimmillaan ollut ovulaatio? En ole testejä vielä käyttänyt, joten en yhtään tiedä missä kohtaa kiertoa ollaan menossa milloinkin. 

Oletteko muuten jo miettineet, miten pitkään ja etenkin MITEN aiotte alkuraskauden pitää salassa, jos tärppää? Itse olen miettinyt, että ihan muutamalle läheiselle voisin kertoa jo heti positiivisen raskaustestin jälkeen, mutta muilta aion pimittää tietoa sinne 12. viikon tienoille.

Se vaan, että miten ihmeessä se onnistuu esimerkiksi työkavereilta?! :D Jos sitä esimerkiksi on tosi huonovointinen että joutuu ihan oksentelemaan, niin miten sen saa salattua.. Meillä töissä usein myös nostellaan maljoja esimerkiksi synttärisankareille, niin mitä ihmettä mä sillon teen? Tiedän että kaikki työkaverit katsoo mua sillä silmällä, koska ovat sanoneet, että veikkaavat minun saavan lapsen seuraavana. En kuitenkaan haluaisi liian aikaisin kertoa mahdollisesta raskaudesta, koska keskenmenon sattuessa en kestäisi kertoa siitä heille. 

Tulipas tästä ekasta viestistä tajunnan virtaa. :D Mutta joka tapauksessa, mukava liittyä teidän joukkoon keskustelemaan tästä salaisesta toiveesta! 

Esikoisen LA 8/20

1377/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

puha kirjoitti:

Se on kyllä niin hämäävää, miten menkka- ja raskausoireet on niin samanlaisia! Itse yritän tässä kierrossa olla kuuntelematta liikaa oireita, sillä meinasin viimeksi tulla hulluksi ja sieltä ne menkat silti alkoi myöhässä. Nyt onneksi piinaviikoille paljon töitä ja reissua. Päätin testata, kun menkat on päivän myöhässä, enkä yhtään aiemmin. Nyt se on tähänkin kirjoitettu, niin lupauksessa on pysyttävä.

Oireista puheenollen, kuinka moni tunnistaa ovulaation? Musta tuntuu, että oon oppinut tunnistamaan ainakin jotain liikehdintää munasarjoissa sekä lisääntyvän, hmm, kosteudentunteen 😃 Mutta kuten sanoin aiemmin, tikulla en saa ovulaatiota kiinni sitten millään. En todellakaan jaksa sitoutua testaamaan useammin päivässä, joten luulen että mun LH-piikki sattuu vaan olemaan silloin kun nukun tai olen töissä. Ärsyttää, kun tilasin valtavan läjän noita tikkuja ja haluaisin vaan heittää ne ikkunasta.

Mä en tunne ovulaatiota ollenkaan, mutta selkeästi sitä ennen ihan sairaan runsas vetinen, ohut vuoto ja heti jälkeen sille stop tykkänään ja lämmöt nousee heti puoli astetta. Normaalisti 36,3 ja nyt ollut oviksen jälkeen koko ajan 36,8-36,9..

Tänään taas hieman vahvempi viiva tikkuun, ei muuta kun toivomaan et menkat jättää tulematta☺️ outoa, koska mulla ei oo yhtään raskautunut olo.. ainoo on toi jäätävä palelu ja pikkusen vatsatuntemuksia sillon tällön 😁

1378/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa tänne vielä varmuudeksi kuvan tämän aamun testistä.. Eihän tuossa mitään varmaan näy? Tämä on kuitenkin aikalailla ensimmäisiä raskaustestejä mitä teen, niin en voi ihan satavarma olla 😁 mitä olette mieltä?

Esikoisen LA 8/20

1379/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertikaali kirjoitti:

Laitanpa tänne vielä varmuudeksi kuvan tämän aamun testistä.. Eihän tuossa mitään varmaan näy? Tämä on kuitenkin aikalailla ensimmäisiä raskaustestejä mitä teen, niin en voi ihan satavarma olla 😁 mitä olette mieltä?

Hmmm 🤔 mikä dpo on menossa? Saattaa siinä ihan hailua näkyäkin 🤔 toivotaan, että vahvistuisi :)

1380/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räpätäti kirjoitti:

Introvertikaali kirjoitti:

Hmmm 🤔 mikä dpo on menossa? Saattaa siinä ihan hailua näkyäkin 🤔 toivotaan, että vahvistuisi :)

En kyllä yhtään osaa sanoa! Flo näyttää että ovulaatio olisi osunut syyskuun ensimmäiselle viikolle. Sillon oli tosi kiire viikko, joten ainoat puuhastelut miehen kanssa taisi olla 4.9. Joten siitä on nyt se 15 päivää. Tosi vaikea sanoa, kun kierto on tosi paljon pidempi kuin ennen hormonaalista ehkäisyä ja kun en ole testannut ovulaatiotikuilla. 🤔

Pitää varmaankin testata uudestaan parin päivän kuluttua, jos menkat ei ala ennen sitä. 

Esikoisen LA 8/20

Ketju on lukittu.