Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1381/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertikaali, mun kiertopäivät on olleet 38, 35, 31, 38. Tässä kierrossa ovuloin vasta kiertopäivänä 23, joten flow:n sovellus arvioi sen väärin. Onneksi tikutin ja sain hymynaaman joten saatiin hyödynnettyä ja 2päivänä talletukset tehtyä. Nyt itselläkin ensimmäistä kertaa toiveet korkealla ja sormet sekä varpaat ristissä jotta tärppäisi.

Selkeinä ovis oireina erityisesti kosteus ja kova tarve sänkypuuhille 😁 nyt täytyy yrittää vaan rentoutua ja koittaa olla testailematta turhan aikaisin.

1382/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille! Antaa toivoa kun kuulee, että ihmeitä tapahtuu ^^ onhan uusi elämän alku aina ihme!

Itse kirjoittelin tänne joskus tuossa sivu 40-50 kohdilla, eli aika lailla keskustelu kasvanut sen jälkeen :D

Aamupalaksi särkylääkettä heti yön särkylääkkeiden perään. Eli ei napannut tässä kierrossa.. Järkyttävät kivut sen sijaa.

Olin jo täysin varma kun kaikki merkit viittasi raskauteen ja niukka verinen vuotokin tuli ja loppui, joten ajattelin sen kiinnittymisvuodoksi.

Kuukautiskiertoni on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen (yli 5 vuotta sitten) aina säännöllinen 28pv (+/-1pv). Tämän tarkistin edellisisistä kalentereistani jotka minulla on vielä tallessa.

Nyt kun kaikki ehkäisy jätettiin pois ja sovittiin, että antaa lapsen tulla, niin kierto muuttuikin 24 päiväiseksi ja herättääkin kysymyksen, että olenko voinut olla raskaana, mutta se ei sitten jatkukaan kiinnittymisen jälkeen..? Minusta tuntuu, että kehoni ”hylkii” alkiota, niin kuin puhutaan, että se on aluksi ”tunkeilija” ja lähettää keholle viestiä, että joku on yrittämässä kiinnittyä sinuun xD

Luulen, että sairauteni takia, siksi että kehoni on niin äärimmäisen herkkä, se kokee tämän ”tunkeilijan uhkana”.

Kaiken lisäksi, vauvauutisten sijaan, ilmeni, että rinnassani jonkin sortin kasvain/kysta.. Mammografia aikaa odotellessa..

Uskotte varmaan, että mieli aika maassa kun vauvahaaveiden keskellä lävähtää tällainen uutinen vasten kasvoja. Sitä sitten pitäisi pitää itsensä kasassa ja toivoa parasta, ettei rinnasta löytyisi mitään, ainakaan vakavaa..

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1383/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan vasta kaksi kuukautta sitten juhlittiin meidän häitä, kuukausi sitten omia kolmekymppisiä ja päätettiin, että nyt olemme valmiita lapselle jos on tullakseen ja nyt kauhun sekavin tuntein mielessä pyöriikin jatkuvasti: mitä jos minulla on rintasyöpä :( 

Esikoinen 11/20

1384/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe mami kirjoitti:

Tosiaan vasta kaksi kuukautta sitten juhlittiin meidän häitä, kuukausi sitten omia kolmekymppisiä ja päätettiin, että nyt olemme valmiita lapselle jos on tullakseen ja nyt kauhun sekavin tuntein mielessä pyöriikin jatkuvasti: mitä jos minulla on rintasyöpä :( 

Voi ei wannabe mami! Varmasti pelottaa, ahdistaa ja surettaa :( Mulla myös lähipiirissä ollut muutamia tällaisia tilanteita, että on yllättäen löytynyt kasvain jostain. On onneksi ollut aina hyvänlaatuinen, joten kyse ei luojan kiitos aina ole syövästä. 

Millon olet menossa tutkimuksiin? Uskon, että tässä tapauksessa tieto varmasti helpottaa tuskaa, kun ei tarvitse peloissaan miettiä mitä tuleman pitää. 

Tsemppiä kovasti! 

Esikoisen LA 8/20

1385/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu-Inkeri kirjoitti:

Introvertikaali, mun kiertopäivät on olleet 38, 35, 31, 38. Tässä kierrossa ovuloin vasta kiertopäivänä 23, joten flow:n sovellus arvioi sen väärin. Onneksi tikutin ja sain hymynaaman joten saatiin hyödynnettyä ja 2päivänä talletukset tehtyä. Nyt itselläkin ensimmäistä kertaa toiveet korkealla ja sormet sekä varpaat ristissä jotta tärppäisi.

Selkeinä ovis oireina erityisesti kosteus ja kova tarve sänkypuuhille 😁 nyt täytyy yrittää vaan rentoutua ja koittaa olla testailematta turhan aikaisin.

Oho! No onpa hyvä tietää, että ovulaatio voi tosiaan tulla noinkin myöhään! 

Esikoisen LA 8/20

1386/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertikaali kirjoitti:

wannabe mami kirjoitti:

Voi ei wannabe mami! Varmasti pelottaa, ahdistaa ja surettaa :( Mulla myös lähipiirissä ollut muutamia tällaisia tilanteita, että on yllättäen löytynyt kasvain jostain. On onneksi ollut aina hyvänlaatuinen, joten kyse ei luojan kiitos aina ole syövästä. 

Millon olet menossa tutkimuksiin? Uskon, että tässä tapauksessa tieto varmasti helpottaa tuskaa, kun ei tarvitse peloissaan miettiä mitä tuleman pitää. 

Tsemppiä kovasti! 

Kiitos Introvertikaali <3

Sain tutkimusajan kunnalliselle vasta 8.10.. en tiedä pystynkö odottamaan ihan siihen asti vai menisinkö yksityiselle, jotta saan mielenrauhan. Minulle on terveydellisistä syistä tehty reduktioplastia (rintojen pienennysleikkaus) 2015, mikä ei kuitenkaan mennyt aivan putkeen, joten kaikki rintojen alueella tapahtuva ahdistaa.. kärsin edelleen leikkauksen jälkeisistä ongelmista, enkä esimerkiksi tiedä voinko imettää jos joskus edes raskaaksi tulen. kauhukuvat siitä, että vauvauutisten sijaan läheisille tuleekin ilmoittaa syöpäuutiset, syö kyllä mieltä kovasti.. toivotaan kuitenkin, että kyse olisi jostain ihan muusta, eikä mistään vakavasta. Kiitos tuesta ja tsemppiä itsellesi! :)

Esikoinen 11/20

1387/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe mami toivottavasti huolesi on turha ja löytyisi korkeintaan jotain hyvänlaatuista ❤️

Mutta sitten, tein siis aamulla testi josta tämä kuva. Kävin ostamassa digitestin varmistukseksi, virtsa oli ollut rakossa noin kaksi tuntia ja tulos oli ei raskaana.. Voiko tuo aamuinen testi tosiaan olla vielä nega? Minusta näyttää jo lähes plussalta. Plääh. Toki tuo aamuinen testi herkkyydeltään 10 ja digi 25.

1388/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räpätäti kirjoitti:

Wannabe mami toivottavasti huolesi on turha ja löytyisi korkeintaan jotain hyvänlaatuista ❤️

Mutta sitten, tein siis aamulla testi josta tämä kuva. Kävin ostamassa digitestin varmistukseksi, virtsa oli ollut rakossa noin kaksi tuntia ja tulos oli ei raskaana.. Voiko tuo aamuinen testi tosiaan olla vielä nega? Minusta näyttää jo lähes plussalta. Plääh. Toki tuo aamuinen testi herkkyydeltään 10 ja digi 25.

Kyllä näyttää ainakin minusta ihan oikealta plussalta! Ehkä digi ei ollut tarpeeksi herkkä? Peukut pystyssä sulle! 👍🏼

Wannabe mamille iso tsemppi, terveyshuolet on ikäviä! Mene ihmeessä yksityiselle, kun joudut noin pitkään odottelemaan! Saat mielenrauhan toivottavasti. ❤️

Mullakin muuttui kierto suht säännöllisestä (~29pv) HETI vauvanyrittämispäätöksen jälkeen. Olen varma, että hormonit sekosivat ja keho meni aivan mullinmallin. Hurjaa!!

1389/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

puha kirjoitti:

Räpätäti kirjoitti:

Kyllä näyttää ainakin minusta ihan oikealta plussalta! Ehkä digi ei ollut tarpeeksi herkkä? Peukut pystyssä sulle! 👍🏼

Wannabe mamille iso tsemppi, terveyshuolet on ikäviä! Mene ihmeessä yksityiselle, kun joudut noin pitkään odottelemaan! Saat mielenrauhan toivottavasti. ❤️

Mullakin muuttui kierto suht säännöllisestä (~29pv) HETI vauvanyrittämispäätöksen jälkeen. Olen varma, että hormonit sekosivat ja keho meni aivan mullinmallin. Hurjaa!!

Kiitti sulle tsempeistä! 🙏 Ihan luottavainen olo kyllä yhä, ylihuomenna olis menskujen tulo eikä yhtään oo vatsassa vielä semmoinen olo, että olis tuloillaan.

1390/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta!!! Sain positiivisen ovulaatiotestin! Mahtava fiilis 😃 kuvassa ehkä pisaran verran laimeemman värinen, luonnossa identtinen.

1391/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp26. Aamulla tein testin. Tiedätte varmasti tuloksen. Negatiivinen. Valkovuoto asettunu, alamahakipuiluja vähän, huimaa, oksettaa, rinnat on alkanu tuntua aroille. Kaiki tämä tulee aina menkkojen tullessa, joten niitä odotellen....

Oikeesti nyt, on se kumma kun ei voi kroppa toimia ja raskaus alakaa, vaikka sille kaikki edellytykset on ollu! Tallettelujaki joka toinen päivä koko kierron ajan. Ihan meinaa järki lähtä ja hermo kiristyä ja pääkoppa haljeta!!! Niin turhauttavaa, kun ei saa edes haamua/haaleaa plussaa 😭😭😭😭

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1392/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Tänään kp26. Aamulla tein testin. Tiedätte varmasti tuloksen. Negatiivinen. Valkovuoto asettunu, alamahakipuiluja vähän, huimaa, oksettaa, rinnat on alkanu tuntua aroille. Kaiki tämä tulee aina menkkojen tullessa, joten niitä odotellen....

Oikeesti nyt, on se kumma kun ei voi kroppa toimia ja raskaus alakaa, vaikka sille kaikki edellytykset on ollu! Tallettelujaki joka toinen päivä koko kierron ajan. Ihan meinaa järki lähtä ja hermo kiristyä ja pääkoppa haljeta!!! Niin turhauttavaa, kun ei saa edes haamua/haaleaa plussaa 😭😭😭😭

Voih! Koita malttaa vielä pari päivää ja testaile uudelleen. Toivotaan, että vauva ilmoittelee vaan tulostaan myöhemmin.

Tiedän tuon turhautumisen tunteen niin hyvin, etenki kun en koskaan saanut edes tuota ovistestiä plussaamaan. Paitsi äsken! Ja siitä tuli kyllä hyvä mieli. Lähetetään kaikki toisillemme tsemppiä 👍🏼❤️

1393/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

puha kirjoitti:

Voih! Koita malttaa vielä pari päivää ja testaile uudelleen. Toivotaan, että vauva ilmoittelee vaan tulostaan myöhemmin.

Tiedän tuon turhautumisen tunteen niin hyvin, etenki kun en koskaan saanut edes tuota ovistestiä plussaamaan. Paitsi äsken! Ja siitä tuli kyllä hyvä mieli. Lähetetään kaikki toisillemme tsemppiä 👍🏼❤️

Ompa kiva kuulla! ❤ Ootko aiemmin testaillu ihan säännöllisesti? Minun piti sillo alkuun testata vissiin 3kk ihan putkeen, että näin miten se kehittyy. Ja niinhän siinä kävi että minulla on joissaki kierroissa selvästi 2 plussaa kun taas joissaki kierroissa ei ollenkaan. Ovuloin yleensä kp7-12 ja jos on pitkä kierto niin mahdollisesti myös kp30-35.

Tietääkseni ovulaatio voi tapahtua 1-2vrk sisällä edellisestä uudelleen - näistä kierroista on erimunaiset kaksoset tuloksena jos sattuu molemmat munasolut hedelmöittymään ja kiinnittymään. En vain ikinä ole löytänyt tieteellistä todistetta sille, että ovulaatio voisi olla 2x samassa kierrossa. Minulla kuitenki oireet täsmää ja yikkuun tulee selvä plussa. Toki jälkimmäinen plussa saa aikaan sen, että menkat alkavat noin 10pv säteellä.

Lyhyissä kierroissa tosiaan ovulaatio on tosi aikasin.

Huippua puha, nyt vain lempimään ihanan syyn varjolla 😉🥰

1394/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon just työmatkalla, niin lempimään päästään vasta huomenna, mutta toivotaan että eiliset kaverit pysyy hengissä tarpeeksi pitkään ja et huomenna ehditään vielä uudelleen valloittamaan kultamunaa 🥚💕

Nyt on yk3 ja kaikissa kierrossa oon testaillut +/-3pv Flo’n ennustamasta ovulaatiosta. Saamatta oikein mitään järkevää tulosta. Mut nyt tärppäsi!! Eilen oli vielä totaalinega. Ei näkynyt suunnilleen edes sitä pientä tuhrua. Luin netistä et nyt ovulaatioon ois about 24-48h. Joten toivottavasti ehditään! 🤞🏼

1395/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

puha kirjoitti:

Oon just työmatkalla, niin lempimään päästään vasta huomenna, mutta toivotaan että eiliset kaverit pysyy hengissä tarpeeksi pitkään ja et huomenna ehditään vielä uudelleen valloittamaan kultamunaa 🥚💕

Nyt on yk3 ja kaikissa kierrossa oon testaillut +/-3pv Flo’n ennustamasta ovulaatiosta. Saamatta oikein mitään järkevää tulosta. Mut nyt tärppäsi!! Eilen oli vielä totaalinega. Ei näkynyt suunnilleen edes sitä pientä tuhrua. Luin netistä et nyt ovulaatioon ois about 24-48h. Joten toivottavasti ehditään! 🤞🏼

Toivotaan stä todella!! 🤞🏻

1396/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivin kuukautiskierto-tausta kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin itsellä! Jotenkin ihanaa kun kuulee samantyylisiä tarinoita, tuntuu ettei ole yksin asioiden kanssa.

Introvertikaali, tervetuloa joukkoon! Toivotaan että viiva vahvistuu 😊 Mullakin töissä porukka odottaa että koska kerron raskausuutisia vaikken ole siellä kuin yhdelle työkaverille puhunut, että vauva saa tulla. Jos raskaaksi tulen, niin kerron ainakin pomolle pian tiettyjen altisteiden vuoksi. Muuten sitten sitä mukaa kun tulisi käytännön asioiden vuoksi väkisin ilmi.

Me ollaan oltu aika avoimia lähipiirille siitä, että toivotaan perheenlisäystä. En koe tätä salaisuudeksi ja etenkin jos joku sanoisi että "koskahan teille tulee perheenlisäystä" niin sanoisin että heti kun luoja suo 😄 Koska tavallaan tosi ärsyttävää sellanen kysely/kommentointi, niin haluan kyselijälle vähän näpäyttää että ei se lapsi tule heti vaikka kuinka toivoisi ja voi aiheuttaa kommentoinnillaan ahdistusta muutenkin. Jos yrittämisessä kestää kauan niin senkin takia on kiva että läheisimmät tietää ja osaa olla tarvittaessa tukena.

1397/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin näyttää kyllä Räpätädin testi plussalta. :) Toivottavasti menkat pysyvät siellä poissa.

Täällä alkoi aamu kuukautisilla, eli moi yk3. Mulla on kierrossa yleensä 1 tai 2 päivää, jolloin tulee kananmunavalkuaismaista limaa ja tästä olen ajatellut tunnistavani ovulaation. Mietin kumminkin, että pitäiskö tähän kiertoon kokeilla noita ovulaatiotikkuja ja varmistella, osuvatko nuo tuntemukset oikeaan. Ns. järeämmät aseet käyttöön. Vai tuleekohan niistä vaan lisää stressiä, en tiedä.

1398/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut viestejä! Olen kyllä päivittäin käynytkin uudet viestit tarkastamassa. 😄

Kp 23 eikä ovulaatiota vieläkään... viime kierrossa oli kp 21. Ärsyttävää. En tiedä miten tuo Flow sen oviksen laskee, mutta se ennusti omalle kohdalleni oviksen kp 16. Testi näytti negatiivista tai siis sellaista haaleaa viivaa. Yllättävän vahva haalea viiva se on läpi kierron ollut, mutta ei missään vaiheessa tarpeeksi vahva. 🙄 Kp 16 oli kyllä jonkinlaisia ovisoireita, mutta miksi testi ei olisi näyttänyt sitä? Aiemmissa kierroissa on kuitenkin näyttänyt oviksen... hmmh. Salaa toki toivon, että ovulaatio olisi negatiivisesta testistä huolimatta ollut. 🙈

Esikoinen la 10/2020. 💜

1399/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes tutustunut tuoho Flow appsiin. Itse käytän menestyksekkäästi Omakalenteri-sovellusta. Se ennen osasi liki päivälleen sanoa ovulaation ja menkkojen alkamisen, nykyään en luot siihen kun kierto on näin pitkä. Appsin mukaan ovis olisi nyt vkloppuna, mutta oireitten perusteella se oli jo kp10-12.

Tykkään tuosta. Minusta siinä on selkeät kohdat ja oireistoki tosi laaja. Hassuja suomennoksia tosin, mutta oonki itse kehitellyt parempia nimityksiä niille 🤭 ja tosiaan keskiarvosta laskee ja näyttää tulevaisuusen n.6kk ajalle ellei pidemmäksikin. En tiedä laskeeko se myös vähän niiden jo merkattujen oireistojen perusteella sitä kiertoa seuraavia kiertoja ajatellen.

Muta jos ovis on appsin mukaan todella vasta vkloppuna, niin soronoo. Juhlia koko vkl eli ei ehditä lempimään 😶

1400/3096 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo, katselin äsken aiempien testien kuvia. Viime kierrossa juuri ennen ovulaatiota ovistestin viiva on ollut aivan hailura, tumma oviksen kohdalla ja sitten haalistunut pois. Nyt ovistestin viiva on ollut tasasen vahva sieltä jostain kp 13 ainakin. Silloin aloin testaamaan. Mutta ei siis edelleenkään tarpeeksi vahva ollakseen positiivinen. 😅 Koko päivän on särkenyt alavatsaa ja ylitulkitsen tietenkin nyt kaikkea. Niin häiritsevää, kun ei tiedä mitä omassa kropassa on meneillään. 🙄 Noh, eihän se auta kuin jatkaa testailua ja odottaa mitä tässä käy. 😅

Esikoinen la 10/2020. 💜

Ketju on lukittu.