Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Sohwi, olen pahoillani kokemastasi ❤täällä yksi, jolla yk23 menossa, takana 4 alkuraskauden keskenmenoa. Eipä neuvolantäti tahtonu uskoa että onnpositiiviaet testit ollu, epäili minun nähnee "kuuluisan viivanpaikan", vaikka kyllä gyne-ystävä totes että selvän plussan olin joka kerralla saanu. Sain lähetteen spr hyytymistekijäkokeisiin, muuten sanottiin vain että uutta yritystä kovasti. Kiitos vain, mutta yrittäminen ei oikein onnistu enää. Alkaa toivo loppua että meille vauva suotaisiin. Keskenmenojen syy pitäisi aina saaha tutkituttaa jos itse haluaa ja ulttaukset useammin niille, joilla toistuvia keskenmenoja.
Toivon, että saatte vielä pienen nyytin syliinne! ❤ onnea matkaan!
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Järkyttävän kipeet rinnat ja etenki nännit!! 😥😮 en muista hetikään, että näin kipeitä ois pitkiin aikoihin ollu. Aamukahvi jäi juomatta, kun tuntu että oksettaa/närästää 🤢🤮 Mahaa särkee ja ei särje, vuorotellen. Hyvä kun ei tunnilleen vaihda moodia 🙄 housutki tuntuu kumman kosteille koko ajan. Jotenki nii menkkamaine fiilis😔
Voi miten sydäntäsärkeviä tarinoita täällä 💔 Suuri tsemppihalaus Sohwille ja Villahuiville ja paljon hyvää energiaa ja vauvatoiveiden täyttymistä!
Heräsin yöllä kaksi kertaa. Eka kertaa järkyttävään pissahätään. Toisen kerran hirveään mahakipuun ja vatsakramppeihin. Menin vessaan ja maha oli aivan sekaisin. En tiedä voiko mitenkään liittyä ovulaatioon, mutta lisäsin oireen Flo’hun ja sen artikkelin mukaan saattaa liittyäkin. Tohtori Google myös vahvisti asian. Todella erikoista, en ole koskaan ennen huomannut moista.
Voi ei Vilahuivi! Pidetään peukkuja, että sinulla ei nyt menkat alkaisi! Sinultako ei löydetty hyytymistekijöistä mitään selittävää syytä? Onko sinulla mitään tukilääkitystä käytössä?
Puha kuulostaa samalle ko minun ovikset! Nyt vaa lempimispuuhia 🥰
Sohwi, ei meillä ole. Monta syytä miksi ei lääkitystä oo. Hyrymitekijätutkimus oli normaali, ei ei ol vikaa siellä(kään). Että en tiiä missä vika, kun Luoja ei suo meille lasta.
Juuri heräsin oksentamaan. Heikko olo. Alamahaa särkee, tissit ni kipeet että nukkumisen ajaksikki on näköjää laitettava rintsikat.
Vielä tämmönen tähän väliin. Tais eilinen olla vasta alkusoittoa. Nyt tuli todella paljon vahvempi testiviiva, eli taimaus meni ihanasti nappiin viikonlopulle 😍
Puha, on kyllä erityisen vahva viiva! Paljon sulla olikaan päiviä?
Tuo puhan viiva näyttää samalta kuin niillä joilla ovistesti onkin kertonut raskaudesta. 🙈 Kuten juuri jokunen sivu taaksepäin kävi. Tulispa mullakin noin vahva viiva ovulaation aikaan, ei tarvitsisi arvailla... tai olisipa edes koko ovulaatio lähipäivinä, kp 24 eikä näy eikä kuulu. 🙄
Esikoinen la 10/2020. 💜
Doshika, ihan samaa ajattelin! Puha teehön raskaustesti! 😍😍
Kp27. Taidan vain kuvitella tän oloni 🤪 nyt ihan hyvä fiilis, mitä nyt pikkuse tuntuu semmone pulputtava tunne alamahalla. Ei kipuja, ei vuotoa, ei etovaa oloa. Ja tekee mieli kahvia! Silti takaraivossa kihisee ajatus, että kumminki pitäs testi tehä muutaman pv päästä. Oispa yksiki ovistesti nii testaisin, onko kroppa vai appsi oikiassa - ja jos siinä on tumma viiva nii tekisin kyllä raskaustestinki 🤭 vaikka tunne on jännä, silti testaaminen pelottaa. Sitä pettymyksen määrää ei kukaan ymmärrä, ei täysin. Myötäelää voi, mutta kipua ei tunne edes mies. Pitää sylissä, lohduttaa, rakastaa. Mutta kipu on vain minussa, ja se pelottaa. Niin paljon, etten uskalla edes ajatella testausta vakavissani vielä 😔
Villahuivi kirjoitti:
Doshika, ihan samaa ajattelin! Puha teehön raskaustesti! 😍😍
Kääk! En tullut ajatelleeksi moista. Kp16 vasta tänään, et eiköhän se ole ovulaatio kuitenkin! Ainakin menkat oli aivan normaalisti. Raskaustestit oon pannannut itseltä sinne kp31 asti. Ehkä nyt on joku megahormonipiikki, toivottavasti se on mun kultamuna! 🥰
Doshika, jossain vanhassa ketjussa oli myös yhdellä plussakierrossa ovistestin viivat olleet koko kierron haaleita, missään vaiheessa ei tullut sitä vahvempaa viivaa. Joten talletteluja kannattaa kai tehdä joka viikko vaikka pari kertaa siitä huolimatta vaikka selvää ovisplussaa ei tule. 😊
Mulla tosiaan ovistestit loppu ja talletteluja yritetään jaksaa nyt joka päivä. Mies on ihan 100% mukana eikä koeta ongelmaksi. Toiveet kuitenkin korkealla ja on sitten mitä jännittää. 😅
Pakko oli hakia ovistestit😆 en voinu odottaa. Apteekista hain, joku apteekkarin ovulaatiotesti 7kpl paketissa. Ikinään en oo tämmöstä tehny, ollu jotai halpismalleja aina. Joten, mitä sanotte?! Kuvassa likipitäen oikeannäkösenä viivan vahvuudet.
Tähtityttö, okei, hyvä kuulla! Ei se auta kuin odottaa mitä käy. 🙈 Mulla tämä vauvanteko on kyllä haluttanut omaan halukkuutteen, mutta vaikka ei mitään yritettäisikään niin vähintäänkin tuon verran onneksi muutoinkin kyllä tulee touhuiltua. 😁 Siis ihan parisuhteen hoitamisen kannalta. 😌 Vähän on kyllä tämä vauva-asia omaan suhtautumiseen seksiin vaikuttanut, mutta jos tässä kauankin joutuu yrittämään niin täytyy yrittää opetella ajattelemaan toisin. 😅 Tai siis kun se tuntuu niin ”pakolta”, kuten aiemminkin olen tänne kirjoittanut. 😬
Esikoinen la 10/2020. 💜
Villahuivi, nämä testit tuntuu toimivan niin eri tavalla kaikilla, mutta kyllä minä tuon saattaisin ihan positiiviseksikin katsoa. 🤔 Ainakin tosi lähellä se on. Sinä siis epäilit olevasi raskaana? Hirveästi tullut uusia viestejä niin ei perässä pysy. 😂 Toki tuossa ylempänä niin kyllä kirjoititkin.
Esikoinen la 10/2020. 💜
Doshika, no appsin mukaan ovulaatio on huomenna 🤔 kropan mukaan se oli jo kp10-12, kun nyt ollaan menossa kp27. Ja mullahan on ollu kahdessa edellisessä kierrossa ovistesti 2x plussana, menkoista 10-11pv ja uudelleen 9-11pv ennen uusia menkkoja. Kiertoha on ihana +40.... tällä hetkellä. Lisäks ollaan reissulla huominen, joten taitaa illalla olla toiveissa lemmiskelyä 🤭 palataan yöllä vasta, niin tuskimpa rankan päivän jälkee on yhtään halua lemmiskellä.
Raskaustestiä en vaan uskalla tehdä... en vaikka kuinka takaraivossa mielo kihisee käskyä.
Minulla vähän erilainen tarina.
Elikkäs ehkäisykierukka ollut pois vuoden, mutta käytössä oli keskeytetty yhdyntä. Normaalisti oli ovulaation oireet kierron puolessavälissä ja näin. Minulla on tasainen kierto 32 päivää. Muutama päivä ennen kuukautisten alkua tulimme loppuun asti ja tästä yhdestä kerrasta samantien paksuksi. Todella outoa on se, että miten vain pari päivää ennen kk tämä on mahdollista? Lääkärikään ei osannut vastata. Ovulaation aikaan ei edes harrastettu seksiä varmuuden vuoksi.
Että se niistä varmoista päivistä!! Minulla ikää 30.
Nyt viikot 11+2 olen elänyt ihan normaalia elämää. Jopa ulkomaan matkalla olin vesipuistossa hurjimmissakin laskuissa. Vaikka jotku varoitteli keskenmenon riskistä, mutta eikös vatsalihakset ym suojaa alussa kaikelta.
Villahuivi, illalla peitto heilumaan siis 😃
Onko kukaan kokeillut kuukuppitaktiikkaa eli kuppi sisään seksin jälkeen? Vaikuttaa loogiselta, mut toisaalta totaali hölynpölyltä. Jotkut netin syövereissä vannoo sen nimeen. Itsellä ehkä pelottais vähän hygienian puolesta. Ja ei ehkä se seksikkäin veto olisi keitellä kuppia just ennen petipuuhia 😃
Muut ketä odotatte tai toiveena vauva, oletteko ottanut jos selvää vauvan hoitoon liittyvistä asioista? En tarkoita sitä että vaipat pitää vaihtaa ja maitoa antaa vaan jotain muuta erityistä... niksejä ym?
Olen lueskellut ketjua jo pitkään, mutta nyt rohkaistuin kirjottamaan.
Ollaan miehen kanssa kolmekymppisiä ja vauvan yritys alkoi tammikuussa. Ollaan ehditty iloitsemaan jo kaksi kertaa plussasta rakaustestissä, mutta valitettavasti molemmat raskaudet ovat päätyneet keskenmenoon (5+0 ja 6+0). Molemmilla kerroilla ehdin soittamaan neuvolaan ja tunsin itseni toisella kerralla aivan idiootiksi kun aloin vuotaa verta samana päivänä kun olin soittanut neuvolaan. Itkulta en välttynyt kun seuraavana päivänä soitin uudelleen ja peruin ajan.
Sain yksityiseltä luget, jotka pitää ottaa käyttöön heti kun raskaustestiin ilmestyy plussa. Minulla on myös suurentunut riski saada veritulppa.
Mitä mieltä olette siitä, että Suomessa raskauden keskeytymisen syytä aletaan tutkia vasta kolmen (!) keskenmenon jälkeen? Itsestä tuommoinen tuntuu rääkkäykseltä. Yhdenkin keskenmenon kokeminen on hirvittävä kokemus, saati sitten kun niitä on monta peräkkäin. Ymmärrän, että keskenmenot ovat yleisiä, mutta silti.
Viimeisessä keskenmenossa tunsin, että jotain valuu housuihin ja kiirehdin vessaan. ”Se” oli ihan jotain muuta kuin tavallinen hyytymä. Se muistutti katkarapua ja siitä lähti ”pyrstömäinen” osa. Kerroin tästä lääkärille, joka vain naurahti. Onko mahdollista, että se oli sikiö?
Nyt odottelen kuukautisia alkavaksi ensi viikolla. Jossain mielen sopukoissa kuitenkin haaveilen, että ne eivät alkaisi.