Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Seepia kirjoitti:
Joky kirjoitti:
Minä täällä pohdin aamupissa rakossa että teenkö vielä testiä vai odotanko vaan suosiolla niitä menkkoja tulevaksi. 🤔 en haluaisi sitä negaa nähdä edes. 😩
Nuissa digitesteissä on se huono puoli ettei pääse ihmettelemään viivoja 😅
Teitkö jo? Mä olisin neuvonut odottaa maanantaille, mutta ymmärrän jos et oo malttanu. 😄
Mulla se viallinen testi oli viimeinen enkä käynyt hakemassa uusia, koska tiedän, että jos niitä on kaapissa, niin sorrun varmasti. Maanantaina siis apteekkiin. Onko teillä muuten suositella jotain raskaustestiä? Ostaisitteko suoraan digin, jos menkat jo myöhässä? Jotenki aattelin, että ihan liuskatestikin riittäis.
En. Vessa varattuna 😅 Mulla ainakin ihan apteekin oma näytti edellisessä hyvin ja digi myös. En muista koska testailin mutta apteekin oman olen ensimmäisenä tehnyt ja siinä jo pinkkiä näkyi. Sen jälkeen digissä 1-2.
Teen vasta ensiviikolla jos ei menkkoja kuulu! Onneksi on töitä koko viikonloppu ja alkuviikko niin ei kerkiä asiaa ajattelemaan! Tilasin toisenlaisia testejä ja odottelen että ne saapuu.
Heh, minäkin näin viime yönä unta positiivisesta raskaustestistä. 🙈 Täällä tosin odotellaan vasta ovulaatiota...
Koska minun greippimehuviesti herätti ihmisissä viimeksi myös tarvetta antaa alapeukkuja, niin hämmennän soppaa lisää ja kysyn, että onko kukaan kokeillut punaviiniä auttamaan raskaaksi tulossa? 😆 Jotkut juo sitä lasillisen illassa ovulaation jälkeen... pitäisi lisätä kohdun verenkiertoa tai jotain. Ja huom! Minä EN missään nimessä sano, että uskon näihin juttuihin, mutta googletus kertoo, että jotkut aivan selvästi uskoo. 😉
Esikoinen la 10/2020. 💜
Doshika kirjoitti:
Heh, minäkin näin viime yönä unta positiivisesta raskaustestistä. 🙈 Täällä tosin odotellaan vasta ovulaatiota...
Koska minun greippimehuviesti herätti ihmisissä viimeksi myös tarvetta antaa alapeukkuja, niin hämmennän soppaa lisää ja kysyn, että onko kukaan kokeillut punaviiniä auttamaan raskaaksi tulossa? 😆 Jotkut juo sitä lasillisen illassa ovulaation jälkeen... pitäisi lisätä kohdun verenkiertoa tai jotain. Ja huom! Minä EN missään nimessä sano, että uskon näihin juttuihin, mutta googletus kertoo, että jotkut aivan selvästi uskoo. 😉
Olen minäkin lukenut kaikenmaailman nikseistä. Olen sitä mieltä että mikäs siinä, senkus kokeilee jos siihen uskoo 😅 vähän samaahan nuokin on kuin ne että millä saat synnytyksen käynnistymään. Itsellähän oli kamala himo tuoreeseen ananakseen enkä tiennyt että siihen liittyy tuommonen uskomus. No tyttö syntyi ennenaikasena että vois kai siitä ajatella että se uskomus piti paikkaansa. 😂
Niinhän siinä kävi että menkat alkoivat tavallista kovempien kipujen kanssa muutaman päivän aikaisemmin kuin yleensä. Minulle heräsi epäillys varhaisesta keskenmenosta mutta eihän sitä saa todistettua millään. Kysymys kuuluukin, missä vaiheessa pääsee tutkimuksiin keskenmenojen vuoksi? Minulla on "vain" yksi todettu keskenmeno ja epäilen että olen ennen sitä saanut yhden varhaisen km ja nyt toisen. Nämä kaikki on tulleet puolen vuoden sisään. Pitääkö keskenmenojen olla todettuja että pääsisi tutkimuksiin vai pääsisikö tällaisella mututuntumalla?
Turhauttaa, suututtaa ja surettaa.
Käyttäjä28889 kirjoitti:
Pitääkö keskenmenojen olla todettuja että pääsisi tutkimuksiin vai pääsisikö tällaisella mututuntumalla?
Turhauttaa, suututtaa ja surettaa.
Kuulostaa ikävälle 😔 mutta tuoho tutkimuksiin sanoakseni, ite sain lähettewn SPRn verikokeisiin hyytymistekijöistä kun olin sanonu että 4 keskenmenoa vuodessa. Niitä ei oo ku omilla testeillä testattu ja viimeisimmästä hcg oli veressä noussut, vaikka raskaus keskeyty het alakuunsa. Muita tutkimuksia en saanu ko verikokeet oli normaalit.
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Täälä nyt kp 14. Alamaha kipeä ja valkovuoto on hyvinki runsasta. Olotila muuteki kummallinen 🤪🤢 ovulaation kyllä piti jo olla muutama pv sitte ku pistävä kipu oli oikiala munasarjan tietamillä. Nyt on vaa jomotusta ja koviaki tuntemuksia. Äääh, menispä päivät nopiaa!
Hattara kuinka pitkä kierto sulla yleensä on et milloin mahis testailuun?
Ne joilla nyt mitään mahiksia testailuun niin TESTATKAA 😂 jonkun täytyy kun itse ei vielä voi😅
Moi. Liityin uutena tähän keskusteluun! Haaveena siis vauva ensivuodelle! Vauvakuume ollut jo ainakin 2,5v todella kova. Jätin minipillerit pois kesäkuun alussa, söin niitä vain muutaman kuukauden. Ennen pillereitä kierto oli 35-70->, kävin yksityisellä tutkimusmuksissa, lievä pco tyyppisyys munarakkuloissa. Kuukautiset käynnistettiin Primoluteilla ja siitä suoraan siirryin Cerazetteihin. Lopetuksen jälkeen eka kierto päälle 40pv, toinen kierto 35 ja nyt menossa kp 21/35?Yritin tikuttaa ovista tästä kierrosta mutta torstaina jäi tikuttamatta ja tietenkin perjantaina oli ovis oireet eli limat, voimakkaat kivut, ja halut sekä lämmöt laski ja tänään nousivat normaalista noin 0,3 astetta. Luulen siis ovuloineeni kp 19/35 tai 20/35. Nyt sit piinaillaan ja toivotaan sormet ja varpaat ristissä että saatais pikkunen<3
19v molemmat, esikoinen haaveissa, mukana kulkee PCO ja takana yksi kemiallinen tosi vahvoilla oireilla
Mulla alko taas menkkamaiset kivut ja tällä kertaa ne on selkeesti alempana ja jotenki "syvemmällä". Vähän tulee mieleen, että siinä kohdun suun tienoilla. Olin tänään liikenteessä ja ohitin apteekin, mutta en käynyt ostaa testiä. Nyt se harmittaa. 😑
Nyt tuli kyllä näiden kipujen vuoksi niin vahva tunne, että menkat alkaa huomenna. 😔
Seepia kirjoitti:
Mulla alko taas menkkamaiset kivut ja tällä kertaa ne on selkeesti alempana ja jotenki "syvemmällä". Vähän tulee mieleen, että siinä kohdun suun tienoilla. Olin tänään liikenteessä ja ohitin apteekin, mutta en käynyt ostaa testiä. Nyt se harmittaa. 😑
Nyt tuli kyllä näiden kipujen vuoksi niin vahva tunne, että menkat alkaa huomenna. 😔
Mulla kans menkkakipuja ja välillä samanlaista tunnetta ko olis pissatulehus. Tuo toki ei ole kokoaikasta vaan välillä. 🤔
Nyt sitten alkaa ne päivät, kun jokainen vessakäynti ilman menkkoja on voitto! 😂
Illalla/yöllä tuli joku fiilis että nyt teen testin. Ja sain haamun omasta mielestäni. Nyt sit aamupissasta toistin jutun ja kyllä sieltä plussa tuli❤️ Käytin rfsun testejä niin vähän skeptinen, mutta ikinä en ole niihin mitään saanut aiemmin... Pitänee huomenna hakea joku pc testi eriltä merkiltä vielä varmuuden vuoksi.
Kunhan pysyis mukana❤️
-Maikkinen— kirjoitti:
Illalla/yöllä tuli joku fiilis että nyt teen testin. Ja sain haamun omasta mielestäni. Nyt sit aamupissasta toistin jutun ja kyllä sieltä plussa tuli❤️ Käytin rfsun testejä niin vähän skeptinen, mutta ikinä en ole niihin mitään saanut aiemmin... Pitänee huomenna hakea joku pc testi eriltä merkiltä vielä varmuuden vuoksi.
Kunhan pysyis mukana❤️
No aivan selvä plussahan se! Onnea 😍 mikä kp menossa?
Ihanaa maikkinen, paljon onnea ja toivotaan että pysyy mukana. ❤
Kp31 ja testasin negan. Mulla myös menkkatuntemuksia ollut jo useamman päivän ja välillä just sellai pissatulehdusolo, mut ei koko ajan tai joka päivä.
Mulla tuskin nega enää tosta miksikään muuttuu, mutta onnea matkaan teille jotka aiotte lähipäivinä testailla. ♥
Joky kirjoitti:
-Maikkinen— kirjoitti:
Kunhan pysyis mukana❤️
No aivan selvä plussahan se! Onnea 😍 mikä kp menossa?
Kiitos ❤️
Kp31 menossa. (Nyt vaihdellu 29-35 kierrot)
Onko joku muuten ollu kerogeenisellä/vähähiilarisella rakaustumisen aikaan, koska itse siis olin. Liekkö auttanut mutta pitäs alkaa hiilareita lisään ruokavalioon. Painoa lähteny niin hyvin, että en meinaa normituokavaliolle heti siirtyä. Vähän kyselen terkalta sit ja etsin tietoa jne.
-Maikkinen— kirjoitti:
Kunhan pysyis mukana❤️
Tätä toivon myös! Onnea valtavasti! ❤
Tässä tänään mietiskellyt näitä plussauutisia mitä tullut viime aikoina. Jotenkin sitä suhtautuu ihan eri tavalla täällä plussanneisiin, tunnen paljon iloa teidän puolesta ja varsinkin loppukierrosta kun tunteet pinnassa, saatan jopa itkeä ilonkyyneleitä. 😅
Sitten on niitä "yllätysuutisia" joita tulee lähipiiristä. Itselle tulee hirveä hätä, että miksi me ei oltu ensin? Vaikka ei taustoista tiedä, ja voihan olla että ne muutkin ovat joutuneet yrittämään pitkään.
Ihanaa kun on tämä palsta jossa voimme kaikki olla mitä olemme ilman paineita ja odotuksia.
Meni niin herkäksi että. 💜
Ihanaa kun täällä on plussauutisia! Onnea!
Ja kiitos lohdutuksista pitkiin kiertoihin ja ovuloimattomuuteen. Tuli heti rennompi olo kun kuuli, että on kohtalotovereita. Tällä hetkellä kp42 meneillään, ei mitään tuntemuksia. Täytyy vaan odotella. Tein varmuuden vuoksi vielä torstaina raskaustestin ennen yksiä juhlia kun tiesi että tarjolla on viiniä. Nega tietenkin, mutta jotenkin sitä haluu varmistella ettei juo kun menkat näin paljon myöhässä. Ajattelin että aktivoidun nyt liikunnan kanssa että saa päiviin muuta ajateltavaa ja jospa sen avulla saisi kroppaakin toimimaan. Tää menkkojen odottaminen on vaan vihonviimestä hommaa, miten tässä malttaa odottaa kun haluais vaan päästä uusiin yrityskiertoihin ☹️ Mies on jotenkin niin rento asian suhteen, vaikka sille oon koittanu selittää tätä asiaa. Ovuloimattomuuteen on lohdutellut että "kyllä sä vielä joskus ovuloit!" ja menkattomuuteen että "ompahan nyt aikaa harjotella vauvantekoa" 😂 Vaikka yhtä paljon hänkin vauvaa meille toivoo. Ehkä sitä vaan itse ahdistuu enemmän kun on omasta kropasta kyse.
Teitkö jo? Mä olisin neuvonut odottaa maanantaille, mutta ymmärrän jos et oo malttanu. 😄
Mulla se viallinen testi oli viimeinen enkä käynyt hakemassa uusia, koska tiedän, että jos niitä on kaapissa, niin sorrun varmasti. Maanantaina siis apteekkiin. Onko teillä muuten suositella jotain raskaustestiä? Ostaisitteko suoraan digin, jos menkat jo myöhässä? Jotenki aattelin, että ihan liuskatestikin riittäis.