Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Hattara kirjoitti:
Käyttäjä28889
Eikös siinä kiinnittymisen yhteydessäkin voi jotain vuotoa tulla? En heittäisi vielä kirvestä kaivoon.Mulla ei mitään uutta kerrottavaa oo. Oon ollu kipeenä, joten vaikka kuvittelin oviksen bonganneeni ja sitä kertaalleen hyödynnettiinkin niin ei oo juurikaan toiveita tällekään kierrolle. Kunhan nyt paranis niin jaksais taas puuhastella :D
Täällä aivan samat fiilikset! Sain oviksen kyllä tikutettua ja hyödynettiin mutta kamala flunssa päällä joten ei kyllä yhtää ole sellanen olo että nyt tärppäs 😂
On tää kyllä oikeesti jokseenkin huvittavaa, että vuosikaudet on kuvitellu, että raskaaksi vaan tullaan tosta vaan, mutta eihän se nyt ole sinnepäinkään... Just kun jonku yhen e-pillerin unohtanu niin jo siitä vähän arveluttanu miten käy (vaikka on tienny ettei se teho ees siitä yhestä unohduksesta häviä mihinkään). Hyvin on menny pelottelut perille 😂
(Joojoo yleistän, aina löytyyy se yksi kellä tärppää kun ees kattoo miestä kohti 🙈😂)
Seepia kirjoitti:
Niinpä mennään Joky! Koska aattelit testata ellei menkat ala?
Joko siellä on testailtu? 🤭
Ei oo vielä! Mulle tuli eilen aivan kauheita menkkakipuja. Ajattelin, että tässä se nyt taas oli tämäkin kerta, mutta sitten loppuivat ja tänään ei oo taas mitään.. Mistähän lie tuokin johtunut. Huomenna pitäis alkaa menkat tai viim. viikonloppuna. Päätin, että maanantaina testi, ellei sitä ennen menkkoja kuulu.
Mites siellä, joko olet sortunut? 😁
Täällä kp21, kai. Hormonikierukka poistettu 13.8. Raskausoireita olisi vaikka muille jakaa, mutta epäilen että ne johtuvat poistosta.
Inhottavaa vain kun toivoo että ne olisi oikeita, mutta kuitenkin tietää ettei niin ole. Viime perjantaina tein raskaustestinkin joka tietysti negaa näytti. Tuskin se olisi noilla päivillä muuta voinutkaan näyttää.
Ja omaa neljättä, miehen ensimmäistä yritetään 😊
Seepia kirjoitti:
Ei oo vielä! Mulle tuli eilen aivan kauheita menkkakipuja. Ajattelin, että tässä se nyt taas oli tämäkin kerta, mutta sitten loppuivat ja tänään ei oo taas mitään.. Mistähän lie tuokin johtunut. Huomenna pitäis alkaa menkat tai viim. viikonloppuna. Päätin, että maanantaina testi, ellei sitä ennen menkkoja kuulu.
Mites siellä, joko olet sortunut? 😁
Kyllä muistan että itellä olis kans nuita kovia kipuja ollut kun raskaana olinkin.
En vielä! Mutta ehkä jo huomenna, ihan vaan jännityksestä 😅
Jännät paikat monella nyt! Toivotaan, että nappaisi!
Itse kävin eilen gynellä tarkistuttamassa mikä tilanne pco-n kanssa. Ovulaatio oli selvästi tapahtunut ja myös limakalvot olivat valmiina vastaanottamaan munasolua. Olin (kuten nähtävästi moni muukin) flunssassa ja kuumeessa juuri oviksen aikaan ja vaikka se hyödynnettiinkin niin jotenkin myös olo, että saattoi mennä harakoille tämä kerta kerta. SIlti tietysti toiveet nousi kun gyne niin vuolaasti kehui hienoa ovista :,D.
Päädyttiin, että aloitan nyt letrosolit. vaikka tämä kuukausi olikin esimerkillinen niin sitä ei tiedä miten muina kuukausina munasarjat toimii. Samalla tunne, että "vihdoin prokkis menee eteenpäin", mutta samalla jännittää ja tuntuu jopa vähän epäonnistumiselta, että tarvitaan hormoonien apua. Onko muita, joilla letrot olleet käytössä?
Tsemiä ihan hurjasti kaikille! hana lukea onnistumisista ja tulee aina olo, että kohta se on mun vuoro!
Hattara kirjoitti:
Käyttäjä28889
Eikös siinä kiinnittymisen yhteydessäkin voi jotain vuotoa tulla? En heittäisi vielä kirvestä kaivoon.
Tätä minäkin toivon. Mukaan on tullut myös vihlovat nipistelyt alaselässä ja alavatsalla. Jännä kuinka mieli käyttäytyy tällaisissa tilanteissa, kuitenkin aika pienestä asiasta kyse mikä selviää muutaman päivän kuluessa mutta saa silti niin valtavan voimakkaita tunteita aikaan. Uuden keskenmenon pelko nyt jo läsnä vaikkei positiivista testiäkään ole edes tehnyt.
Itellä on jotenki tosi varma fiilis siitä, että nyt ei ole tärpänny. Ei ole mitään oireita nyt ollut ja on vaan semmonen tunne 😩 todella masentavaa.
Mäkin tuun vähän päivittämään kuulumisia. Tämä kierto meni tosiaan muissa ajatuksissa kunnes alkoi outo runsas valkovuoto oletetun oviksen jälkeen. Oviksen jälkeen oli ne "kuivat päivät" ja nyt taas pöksyt märkinä koko ajan. Menkkojen pitäisi alkaa viimeistään kuuden päivän päästä, tänään on kp28.
Koska epäilen että ovis olisi ollut kymmenen päivää sitten, sorruin tekemään rtestin. Olenko jo sanonut miten vihaan viivanpaikkoja? 😒 Nyt taas odotan että menkat alkaisi äkkiä että tää tunnekuohu tasaantuisi. Rupee olemaan niin toivoton olo että itku tulee. Välillä jopa mietin että hulluksiko sitä on tulossa kun en enää muuta mieti; haluan vaan ne kaksi viivaa siihen tikkuun!
Liuskatestejä käyttäneet: milloin olette saaneet plussan, tai selkeän haamun ekan kerran? Oliko vielä edellisenä päivänä selvä nega kun plussasitte? Mua niin hämää nuo viivanpaikat, kun aiemmin niillä olen saanut pelkkää negaa, ei edes sitä haamuilevaa viivan paikkaa ole näkynyt johon saattaa hieman jäädä jopa väriä. Tiedän että on testiaika jonka aikana se on luettavissa, mutta ei mulla negoissa ole koskaan tullut edes roskishaamua tai siihen viittaavaa. Nyt on jo pari kiertoa tullut se viivan paikka testiajalla ja jälkeen jäänyt myös näkyviin. Varsinkin aamupissasta tehdessä.
Kun teillä on ovulaatioaika, mistä sen päättelettä? (Ilman testejä siis)
Tänään kp12, edellinen kierto pitkästi yli 40pv, ja kahdesti oli positiivinen ovistesti sekä oireet 🤔 nyt kaks päivää on ollu runsaampaa valkovuotoa, mut en oo huomannu mitään "ovislimaa" ikinä, en nyt enkä aiemmin. Millasta se on? 🙄 oman ovulaation oon aina tunnistanu oireista (hormonipäänsärky, mahakipu, etova olo, kiukku ja kuumat aallot, jotka kaikki loppuu siihe kun munasolu irtoaa). Tämmösinä kertoina myös testeihin om tullu positiivinen tulos. Nyt päätin eten testaa enää lainkaan, mut tuntuu etten ehkä ookkaa varma onko ovis nyt vaiko ei 🤪
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Tähtityttö kirjoitti:
Liuskatestejä käyttäneet: milloin olette saaneet plussan, tai selkeän haamun ekan kerran? Oliko vielä edellisenä päivänä selvä nega kun plussasitte? Mua niin hämää nuo viivanpaikat, kun aiemmin niillä olen saanut pelkkää negaa, ei edes sitä haamuilevaa viivan paikkaa ole näkynyt johon saattaa hieman jäädä jopa väriä. Tiedän että on testiaika jonka aikana se on luettavissa, mutta ei mulla negoissa ole koskaan tullut edes roskishaamua tai siihen viittaavaa. Nyt on jo pari kiertoa tullut se viivan paikka testiajalla ja jälkeen jäänyt myös näkyviin. Varsinkin aamupissasta tehdessä.
Mä tein tuon ensimmäisen haamun/viivanpaikan liuskatestiin dpo 12. Tuosta testistä oli kyllä todella vaikea erottaa oliko viivassa väriä vaiko ei. Mutta heti seuraavana päivänä kun iltapäivällä testasin, niin oli selkeästi vahvistunut värilliseksi viivaksi.
Ja haluan rohkaista teitä ”oireettomia”, myös oireettomuus voi olla oire raskaudesta! Nimimerkillä kaikissa aikaisemmissa negakierrossa oli jos jonkinlaisia oireita, ja tässä plussakierrossa ei sitten mitään 😊 nyt mennään rv 6 ja kyllä ovat oireet pikkuhiljaa löytäneet tännekin 😅 tsemppiä ❣️
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
Villahuivi kirjoitti:
Tänään kp12, edellinen kierto pitkästi yli 40pv, ja kahdesti oli positiivinen ovistesti sekä oireet 🤔 nyt kaks päivää on ollu runsaampaa valkovuotoa, mut en oo huomannu mitään "ovislimaa" ikinä, en nyt enkä aiemmin. Millasta se on? 🙄 oman ovulaation oon aina tunnistanu oireista (hormonipäänsärky, mahakipu, etova olo, kiukku ja kuumat aallot, jotka kaikki loppuu siihe kun munasolu irtoaa). Tämmösinä kertoina myös testeihin om tullu positiivinen tulos. Nyt päätin eten testaa enää lainkaan, mut tuntuu etten ehkä ookkaa varma onko ovis nyt vaiko ei 🤪
Mä en oo viime aikoina tunnistanu ovista, ei oo ollu oikeen mitään merkkejä. Tunnistan kyllä, kun jotkut kuvailee ovislimoja, että mullakin sellaista on ollut, mutta aikoina kun raskaus ei vielä ollut toiveena. En siis ole niinkään kiinnittänyt huomiota millon on tullut kirkkaampaa limaa ym. Joskus mulla on tuntunut myös pientä kipua jommalla kummalla puolella ja se on ollut selvästi kierron puolivälissä, joten ilmeisesti myös merkki munasolun irtoamisesta. Nyt tän reilun puolen vuoden ajan, kun on ollut yritys päällä, oon yrittäny ovismerkkejä seurailla ja ei oo ollu mitään oireita. Onneksi tosiaan tässä kierrossa tikutin, kun ovis kerran olikin myöhäisemmässä vaiheessa kuin oon aina luullut.
Kiitos VivaLaVida tsempeistä ja tsemppiä sulle niiden oireiden kanssa! 😊
Villahuivi kirjoitti:
Niin ja siis ovislima on sellaista aivan kirkasta ja aika juoksevaa. Tekee paikat siis tosi liukkaiksi. 😄
Hei! Täällä kirjoittelee 25-vuotias ensimmäisestä lapsesta haaveileva. Usean kuukauden jo seurannut keskustelua mutta nyt vasta kirjoitan tänne. Meillä on kolmas yk menossa. Edellisissä kierroissa ollut vaikka mitä raskausoireita, mutta nyt ei juuri mitään. Noin viikko sitten oli pientä etovaa oloa, nyt ei sitäkään. Tällä hetkellä vain siis tissit ja nännit kipeät, mutta se on mulla normaalia ennen menkkoja. Eilen mahassa nipisteli ja oli menkkamaisia kipuja, olin varma et nyt ne menkat alkaa, mutta mitään ei tullut. Nyt menossa kiertopäivä 31/31, aamupissasta sitten tein tämän testin, miltä se teistä näyttää? Kierto mulla saattaa heitellä muutamalla päivällä ja nyt itseasiassa luulen että ovulaatio oli vähän myöhemmin kuin normaalisti vaikka en saanutkaan sitä tikutettua. Ja pahoittelen jos teksti on vähän sekavaa, mutta tämmösissä tunnekuohuissa kun kirjottelee niin ei osaa järkevästi ajatella.
Käyttäjä30541 kirjoitti:
Hei! Täällä kirjoittelee 25-vuotias ensimmäisestä lapsesta haaveileva. Usean kuukauden jo seurannut keskustelua mutta nyt vasta kirjoitan tänne. Meillä on kolmas yk menossa. Edellisissä kierroissa ollut vaikka mitä raskausoireita, mutta nyt ei juuri mitään. Noin viikko sitten oli pientä etovaa oloa, nyt ei sitäkään. Tällä hetkellä vain siis tissit ja nännit kipeät, mutta se on mulla normaalia ennen menkkoja. Eilen mahassa nipisteli ja oli menkkamaisia kipuja, olin varma et nyt ne menkat alkaa, mutta mitään ei tullut. Nyt menossa kiertopäivä 31/31, aamupissasta sitten tein tämän testin, miltä se teistä näyttää? Kierto mulla saattaa heitellä muutamalla päivällä ja nyt itseasiassa luulen että ovulaatio oli vähän myöhemmin kuin normaalisti vaikka en saanutkaan sitä tikutettua. Ja pahoittelen jos teksti on vähän sekavaa, mutta tämmösissä tunnekuohuissa kun kirjottelee niin ei osaa järkevästi ajatella.
No väittäisin että aivan selvä positiivinen! 😂😍
Joo plussalla näyttää👍
Hakisin jonkun viikkotestin vielä😊
Täällä on kp 19/26 ja aika matelee🙄 tikutin oviksen joka oli juuri silloin kuin ”pitikin” eli kp 13.. nyt siis olis kiinnittymishetket menossa jos sikseen olis. Oisko joku samoilla päivillä niin vois hajoilla yhdessä ajan mateluun😅
Käyttäjä28889
Eikös siinä kiinnittymisen yhteydessäkin voi jotain vuotoa tulla? En heittäisi vielä kirvestä kaivoon.
Mulla ei mitään uutta kerrottavaa oo. Oon ollu kipeenä, joten vaikka kuvittelin oviksen bonganneeni ja sitä kertaalleen hyödynnettiinkin niin ei oo juurikaan toiveita tällekään kierrolle. Kunhan nyt paranis niin jaksais taas puuhastella :D