Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1141/3096 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ää! Joko saa testailla!? Viikko pitäisi olla kuukautisiin! Edelleen on viiltäviä alavatsakipuja ollu mutta ei mitäään muuta! 🤔

1142/3096 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Lueskellut olen pitkään ja jossain kohtaa jotain kai kirjoittelinkin. Meillä yritys alkoi helmikuussa nyt en oo varma onko tämä kierto nyt YK 7 vai 8🤔

Kuopus on syntynyt -14 eli siitä jo tovi aikaa. Itse olen 30v ja mies 35v.

Nyt on menossa kp 14/27 ja eilen sain ovis plussan. Nyt olen 2 kiertoa testaillut ja se on kyllä mulla näköjään tarkka kp 13 ovis..

Tällä kierrolla on hyvin keritty ovis myös hyödyntää kun mies ollut paljon työreissuilla otollisiin aikoihin. Nyt on puuhattu kp 11,12,13 ja tänään tarkoitus kyllä myös 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1143/3096 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpäs tänne hiljaisemmille palstailijoille kuuluu? Itse olen välillä seuraillut, mutta omassa yrityksessä on välikuukausi meneillään kun mies oli reissussa ovulaation aikaan. Tuntuu niin pitkältä tämä aika välissä vain odotella. Somesta silmilleni oikein tulvii lapsiperhearki, enkä itse millään malttaisi oottaa, että pääsen kokemaan samaa (vaikka onhan se välillä rankkaakin) Mulla on vähän sellainen ennakko-odotus että menee varmaan pidempään tärpätä, vaikka etua ois tietysti että pysyisi positiivisella mielellä.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

1144/3096 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

YK 5 käynnissä ja KERRANKIN ovis tuli ajallaan.  Satuin tosin olemaan kuumeessa oviksen aikaan ja nyt tuntuu, että se saattaa pilata tän kierron.... Viime yönä näin todella todentuntuista unta, että tein positiivisen raskaustestin. Aamulla heräsin surkealla mielellä kun oli vain uni....

Mulla pco-tyyppiset munasarjat niinkuin aiemmin täällä kirjoittelin ja gyne sanonut, että saan aloittaa letrosol hormonin käytön heti kun haluan. En ole vielä aloittanut, mutta nyt tällä viikolla menossa gynelle tarkistamaan tapahtuiko ovulaatio todella vai oliko taas vain kehon yritys ovuloida. Jos ei tärppiä kuulu niin harkitsen vakavasti hormoonien aloittamista, miksi sitä pitkittämään jos on apua saatavilla. Toisaalta edelleen toive siitä, että keho osaisi hoitaa homman kotiin ilman apuja.

Tuleeko muille aina HETI ovulaation jälkeen todella lannistunut fiilis? Itselle tulee aina kova varmuus, että ei ole tärpännyt ja se lannistaa kovin. 

1145/3096 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei, taidanpa ensimmäistä kertaa bongata oviksen ihan tikkujen kautta! Tänään kp 18 eli kierto kestää todennäköisesti yli 30 päivää? Meinasin jo lopettaa tikuttamisen tältä kierrolta kun näytti ettei tikkuihin tule muutoksia.. 😅 Nyt petipuuhiin! —>

Esikoinen, LA 7/2020

1146/3096 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en välillä saa lisättyä kommentteja? 🤔

Noh! Pelottavan oireetonta täällä. Mites muilla? Onko piinapäiviä edessä?

1147/3096 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katosi pitkä teksti jonnekin. 😑 Noh, tiivistän: itselläni on nyt meneillään kp 7. Viime kierrossa oli ovulaatio kp 21. Saapa siis nähdä, milloin se nyt on, täytyy alkaa tikuttelemaan jossain vaiheessa. 🤔 Viime kiertohan mulla päättyi siihen ns. kemialliseen raskauteen, joten odotukset on korkealla. ✌️

Tuttu tunne tuo että ovulaation jälkeen on lannistunut olo. Ei kuitenkaan saisi olla! Olen lukenut ja olen itsekin varma siitä, että kyllä tässä hommassa on pakko sillä omalla positiivisella asenteella myös jotain merkitystä olla. 🤔 Täytyisi vaan uskoa siihen, että vielä se onnistuu. 🙏

Esikoinen la 10/2020. 💜

1148/3096 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas pitkästä aikaa :)

Täällä siis yk 7 vai 8 menossa, enää en itekkään laskuissa pysy. Viime kierto oli melko lupaavan tuntuinen, oli rintojen aristusta (mitä siis mulla ei tavallisesti ole koskaan) ja muitakin oireita mutta kyllähän ne menkat sieltä vaan tuli kp31. Kierto on alkanut heittelemään, viimeaikoina on ollut n.30 päivää kun aikasemmin 26pv. Nyt ei ole oireen oiretta ja kp 30 menossa taas. Eiköhän ne menkat sieltä viimeistään huomenna ala. Olen onneksi osannut lopettaa murehtimisen ja koko vauvatouhu on ollut ajatuksissa hieman taka-alalla. Silti aina menkkojen alkaessa pettymys iskee. Olen keskittänyt ajatukset muihin mielipuuhiin :) jospa se joskus tärppäisi.. eipä mulla muuta 😊

Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille!

1149/3096 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt kp 26 menossa ja pe pitäis alkaa menkat, jos on alkaakseen. Ei oo oikeestaan mitään oireita. Ei raskauteen tai menkkoihin viittaavaa.

Ehkä vatsa tuntuu välillä jotenkin erilaiselta. Ajoittain mahassa menee sellasia pieniä "aaltoja", vähän samalta tuntuu kuin jos kovasti jänskää jotain tai ottaa keinussa kovat vauhdit. 🙈 Sitten välillä sitä pistelee ja kihelmöi, ihan ku sisäelimet ois puutunu. Nää on siis todella lieviä tuntemuksia ja epäilen, että huomaan tälläsiä vaan koska mietin jatkuvasti tota vatsan seutua. On myös tosi hyvä fiilis koko ajan, vaikka tähän mennessä pitäis olla jo kunnon pms oireet päällä.

Mutta merkittävin ero aikaisempiin yrityskertoihin on se, että tikutin ovulaation ja se tapahtuikin paria päivää myöhemmin kuin oon luullu. Eli ajoitus on tällä kertaa ollut kohdillaan. Toiseksi mulla on nyt viikon verran ollut sellanen "tietoisuus" siitä, että olen raskaana. Tuntuu vaan siltä. Mutta tää tunne johtuu kyllä varmaan siitä, että sitä vaan toivoo niin paljon, että alkaa tuntua todelliselta. Mulle ei siis tuu oviksen jälkeen toivotonta oloa niin kuin jotkut teistä kirjoitti vaan tulee tosi toiveikas olo. Oi voi, saispa jo testata.

1150/3096 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seepia kirjoitti:

Mulla nyt kp 26 menossa ja pe pitäis alkaa menkat, jos on alkaakseen. Ei oo oikeestaan mitään oireita. Ei raskauteen tai menkkoihin viittaavaa.

Ehkä vatsa tuntuu välillä jotenkin erilaiselta. Ajoittain mahassa menee sellasia pieniä "aaltoja", vähän samalta tuntuu kuin jos kovasti jänskää jotain tai ottaa keinussa kovat vauhdit. 🙈 Sitten välillä sitä pistelee ja kihelmöi, ihan ku sisäelimet ois puutunu. Nää on siis todella lieviä tuntemuksia ja epäilen, että huomaan tälläsiä vaan koska mietin jatkuvasti tota vatsan seutua. On myös tosi hyvä fiilis koko ajan, vaikka tähän mennessä pitäis olla jo kunnon pms oireet päällä.

Mutta merkittävin ero aikaisempiin yrityskertoihin on se, että tikutin ovulaation ja se tapahtuikin paria päivää myöhemmin kuin oon luullu. Eli ajoitus on tällä kertaa ollut kohdillaan. Toiseksi mulla on nyt viikon verran ollut sellanen "tietoisuus" siitä, että olen raskaana. Tuntuu vaan siltä. Mutta tää tunne johtuu kyllä varmaan siitä, että sitä vaan toivoo niin paljon, että alkaa tuntua todelliselta. Mulle ei siis tuu oviksen jälkeen toivotonta oloa niin kuin jotkut teistä kirjoitti vaan tulee tosi toiveikas olo. Oi voi, saispa jo testata.

Melkein samoissa mennään. Mulla pitäs viimeistään su-ma alkaa menkat. Ihan jäätävää tämä odottaminen. Ja tosiaan, mulla ei nyt mitään oireita. Tuota vatsakipua ollut mutta ei enää sitäkään. 😬

1151/3096 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä mennään Joky! Koska aattelit testata ellei menkat ala?

1152/3096 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seepia kirjoitti:

Niinpä mennään Joky! Koska aattelit testata ellei menkat ala?

En tiedä vielä 😅 katsoa kauanko kantti kestää odotella. Eiköhän sitä viim su tai maanantai tule testi tehtyä 😂

1153/3096 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä lapsesta olin kyllä ihan varma ennen testiäki, mutta nyt ei ole ollenkaan samanlaisia oloja. Ei niin mitään. 😩

1154/3096 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, minä nyt liityn uutena tähän. Ollaan 28&30v pariskunta ja sovittu, että lapsi saa tulla kun on tullakseen. Mua ei kyllä haittaa vaikka tulisi heti. En nyt sit tiedä, että onko tää topic mulle oikea mut jospa ei haittaa kun postailen tänne :)

Mulla on vähän stressiäkin lapsiasiasta, oon nimittäin aiemmin joutunut tekemään yhden keskeytyksen niin siitä on jäänyt pelko, että en voikaan saada lasta enää :/ Mulla on ollut aina todella kivuliaat kuukautiset, mutta nykyään ne kivutkin on helpottanut jonkun verran, oisko kellään vinkkiä mistä tollanen johtuu? Menkat on aina myös ollut säännölliset (muutaman päivän heittoja ollut, sovellus käytössä nykyään) ja nyt ihmettelen, kun edellisten menkkojen alusta on 35 päivää, mikä nyt itsessään ei taida olla mikään ihme :D mutta omalla kohdalla tuntuu oudolta, kun ei oo noin "pitkiä" koskaan ollut. Lähinnä nyt on pelko, että olisikin jotain vakavampaa..

r-testejä oon tehnyt muutamia, kaikki näyttää negaa. Välillä on menkkakipuja, jotka häviää yhtä nopeasti kun tulivatkin. Esim. just äskön olin varma, että menkat alkaa mutta ei sieltä muuta kuulu kun valkovuotoa :/

1155/3096 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken ehdin olla poissa täältä, mutta nyt tuli mieleen yksi asia kun jostain olen lukenut joskus, että alapään ph voi myös vaikuttaa raskautumiseen. Oletan, että ovis oli reilu viikko sitten (hyvät limat, halut, finnit ja vihlomiset) ja viime viikon to alapää rupesi kutisemaan. Iho on kuiva ja valkovuoto on kuivahkoa ja sitä on paljon. Muita oireita ei ole esim nipistelyä tai muitakaan tuntemuksia. Miten ph ongelma hoidetaan jos sellaista on? Tietääkö kukaan täällä?

1156/3096 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, selailin ajatuksissani nettiä ja vastaan tuli mainos, jossa kuvassa oli möhömahainen hahmo ja vieressä hahmo litteällä vatsalla. Innostuin kuvista ja aloin lukea mainosta ajatuksella, että haluan tuollaisen möhömahan itelleni ennen ku tajusin, että mainoksessa oli kyse tietysti laihduttamisesta eikä raskautumisesta. Kiinnostus lopahti siihen, ku emmä nyt mitään litteetä vatsaa halua. 😂

1157/3096 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä masentavat fiilikset, viime kierto (eka luomukierto pillereiden jälkeen) 35 päivää ja olin onnellinen kun oli noinkin inhimillinen, mutta nyt mennään sitten kp38. Ei mitään merkkejä kuukautisten alkamisesta, kp30 paikkeilla oli hentoja menkkamaisia kipuja mutta ei enää. En taaskaan saanut ovulaatiota kiinni tikuilla, ei mitään mistä voisin päätellä ovuloivani. Tuntuu niin epäreilulta ettei saa edes normaalia kuukautiskiertoa ja ovulaatioita, jos ne toteutuisi niin odottelu luulisi olevan toiveikasta, nyt vaan harmittaa että ei kroppa pelitä. Olisi ihanaa vaan jännittää sitä että alkaako menkat vai olisiko raskaana. Onko ketään kohtalotovereita joilla ovuloimattomuutta tai kokemuksia siitä että kuukautiskierron tasaantumisessa mennyt useita kuukausia? Ehkä pitää vaan varata gynelle aika niin saisi mielen rauhoittumaan asian kanssa ja selkeän suunnitelman jatkosta, kun pelkään samalla että mitä pidemmälle odottelu menee, sitä enemmän endometrioosi ryöpsähtää. Raskaustestin tein kp35 varmuuden vuoksi, negatiivinen oli kuten oletinkin.

1158/3096 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen, elä oo huolissas! Täällä yks, jolla ikinä, siis aivan ikinä, ei oo ollu "normi" kiertoa. Ovulaatiotki tulee miten sattuu. Joskus pillereillä yritin (vuosien ajan, eri merkkejä) saaha kierron siihen 26-32 välille, mutta mitä vielä! Sillonki menkat tuli millo halus. Niimpä oon nyt opetellu hyväksymään, että minun kierto on 19-60 päivää, ja ovulatio on jos on. Meille vauva on ollu tervetullu kahden vuoden ajan - neljä raskautta on mennyt ihan alusta kesken.

Omasta kokemuksesta sanon, en siis halua mitenkään lytätä ketään. Meille vauva on tosiaan tervetullu ollu jo häistä lähtien, eikä yhdessä olon aikana olla käytetty ehkäisyä missään muodossa. Itse en ensimmäisinä kuukausina edes miettiny, että tulisimpa raskaaksi (totta kai toivoin, mutta en ajatellu asiaa aktiivisesti). En laskenu päiviä tai muuta, mutta kun sain ensimmäisenä vuonna toukokuussa sen vuoden toisen keskenmenon, aloin aatella että ehkä meille ei vauvaa edes suoda. Nyt on pian vuosi 3:nnesta keskenmenosta, ja tänä vuonna (2.vuosi) se on ollut tosi iso asia ettei vauvaa ole kuulunut. Omasta lähipiiristäni ja suvustani tiedän, että vauvan tuloon voi mennä 1-10vuotta. Avuilla ja avuitta.

Täällä menossa kp 11, hieman on ovulaatiotyyppiset oireet ollu nyt jo kolomatta päivää, mutta en oo testaillu - enkä testaa. Päätin luopua siitä testailusta ja antaa luonnon hoitaa asian. Jospa myös stressi sitten laskis. Odoteltavissa kuitenkin oma kalenteri-sovelluksen mukaan on 41pv kierto, joten empä ees ossaa sanoa milloin menkat ois myöhässä :D

Te, joilla on selvä ovulaatioaika! Oottako huomannu, että alaselkään tulee semmoinen nestekertymä ovulaation ajaksi, laskee sitten pois ja nousee uudelleen kun menkat alkaa / raskaus alkaa.?? Minulla on jäänyt niissä ovulaatiokierroissa se nestekertymä siihen asti, kun keskenmeno on tullu ja laskenu sitten. Muissa kierroissa se on noussu ja laskenu ovulaation aikaan, noussu ku menkat alkaa ja laskenu kun loppuu. Se tulee siis ihan tuohon lannerangan ja ristirangan alueelle, selässä on sellaiset "kuopat" joiden väliin se tulee poikittain, noin ranne-keskisormi mitan kokoiseksi leveydeltään (lonkka-lonkka suuntaisena) ja kämmenen kokoisena pituussuuntaisena. Ei siis mikään suuri alue.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1159/3096 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen, minä lopetin e-pillerit huhtikuussa. Huhtikuusta tähän väliin on mahtunut mm. 60 päivän kierto ja pari lyhyempää kiertoa. Ovulaatiosta ei ole todellakaan ollut aina tietoakaan. 🙈 Viime kierto kuitenkin todistetusti oli ”normaali”. Mullekin tuli sellainen fiilis, että menee varmaan ikuisuus ennen kuin kierto palautuu normaaliksi, mutta nyt uskallan jo ajatella, että ehkä se normaalin aika on koittanut jo nyt. 😁

Kierron tasautumisesta huolimatta en nyt aivan ymmärrä oman kroppani toimintaa. Mulla oli viime kierrossa ovulaatio kp21. Eilen testasin huvikseni ovulaatiotestillä kp7 ja viiva oli jo selvästi vahvistumaan päin. 😅 Olisipa hyvä, jos ovulaatio olisikin jo näin varhaisessa vaiheessa! Testailu jatkuu siis. 😁

Esikoinen la 10/2020. 💜

1160/3096 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavaa! Minulla on erittäin säännöllinen kierto ja kuukautisten olisi tarkoitus alkaa maanantaina. Nyt vajaan viikon verran ollut pientä pahoinvointia ja ajoittain alavatsanippailuja, mutta nuo voi laittaa myös psyykkeen piikkiin enkä ole varma onko raskausoireita oikeasti. Mutta nyt tänään paperiin pyyhkiessä tuli pientä tuhrua mikä on minulle todella epänormaalia näinkin monta päivää ennen kuukautisia. Raskaustestiä en uskalla vielä tehdä, haluaisin odottaa ensi viikkoon. Oliko kuitenkin hedelmöittyminen tapahtunut ja nyt se meni kesken vai vieläkö toivoa on? En jaksaisi taas keskenmenoa, yksi sellainen on jo alla viikolta 8 ja epäillys että yksi tällainen erittäin varhainen keskenmeno on myös tapahtunut. Onko vertaistukea?

Ketju on lukittu.