Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
VivaLaVida isot onnittelut! 😍
Portland, täällä prikulleen sama homma. Kp1 pärähti tänään pöksyihin ja yk9 edessä. Pikkusen alkaa olla nuo samat fiilikset että ei sitä vauvaa meille ikinä suoda. Tsemppiä ihan hurjasti! 💪 Toivotaan että meille muillekin se plussa pian ilmestyisi. 😊
Väkisinkin tässä alkaa miettiä että olisiko tämä prosessi pitänyt aloittaa aikaisemmin, silloin likempänä kahtakymppiä. Olisiko nyytti jo kainalossa ja vaikka taaperokin? Ei voi tietää.
Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020
Täällä kans mitä luultavimmin pärähti kp1 käyntiin. Vaikka lottovoitto se olisikin ollut että oisi heti yk1 tärpännyt, niin silti pettyneitä tässä miehen kanssa ollaan, oli kuitenkin vahva tunne molemmilla ja mulla oli liuta selkeitä oireitakin. Mutta ei niin ei.
Kaikille taas tsemppiä ja onnea matkaan! 💕
Monnis kirjoitti:
Onko ketään kenellä luomujen palaaminen on kestänyt ihan tolkuttoman kauan? Pillerit lopetin 20.6 ja tyhjennys tuli 24.6. Flown mukaan nyt on siis kp 64.... Mitään menkkaoireita ei ole ollut koko aikana. Ovulaatio oireita sentään on ollut jo 2 kertaa tänä aikana (ensimmäiset kunnon oireet heti "ajallaan" n. viikko tyhjennyksen jälkeen). Tiedän että voi kestää kun palaavat, tuntuu vaan että kaikilla on tullut edes jotain vuotoa/ oireita tms.. Eikä ole tullut vastaan ketään jolla olisi kuukausia kestänyt että menkat olisi palannut, sen sijaan usealla on kestänyt kuukausia että kierto on normaali. Olen nyt lukenut joka paikasta että kannattaa odottaa 3 kuukautta ja jos ei palaa niin sitten lääkäriin. En vaan jaksaisi odottaa vielä kuukautta vaan haluan vastauksia :D
Ja raskaana en ole. Tällä hetkellä yritys on tauolla kunnes puoliso on taas toiminta kuntoinen terveydentilan puolesta.
Niin ja jos pitää mennä lääkäriin niin varaanko ajan julkiselle (gynekologi/neuvola) vai yksityiselle? En tiedä näistä yhtään mitään kun koskaan ennen ei ole tarvinnut tälläistä miettiä. Ärsyttävää kun ei mistään saa kunnolla tietoa mitä tehdä. En jaksaisi vaan odottaa, koluta nettiä ja ylianalysoida kaikkia tuntemuksia.
Minä odottelin pillereiden jälkeen ja kp oli 110. Tai yhdet menkat tuli suht ajallaan, mutta toisia menkkoja ei kuulunut ja sitten menin kp110 gynelle. Sieltä paljastuikin pco ja nyt vuosi mennyt pillereiden lopetuksen jälkeen ja edelleen terolut käytössä, koska ei ne menkat varmaan koskaan tule itsestään. Sinuna menisin jo lääkäriin jos mietityttää, tai viimeistään sen 3 kk jälkeen. Itse menin yksityiselle gynelle. Ehkä turhauttavinta ikinä vain odotella menkkoja.
Tällä viikolla aika uudelle gynelle, jospa nyt saisin letrot vielä avuksi.
Ihan hurjasti onnea kaikille plussanneille!
Kp 15/26. Eilen oli oudon kovaa alavatsakipua! Ei tässä pysy housuissaan odotellessa 😅 Muistan olleeni yhtä malttamaton edellisenkin kanssa mutta nyt tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömältä odotella. Kuulostelee koko ajan olojaan jne.
Okei. Täällä on ollut mielenkiintoinen päivä. Kävin verikokeessa tämän asian takia ja hcg-arvo oli vain 8. Minun tapauksessa sen pitäisi olla satoja, raskaus olisi kuitenkin kai viikolla viisi. Tänään alkoi myös mahakipu ja verinen vuoto. Kyseessä on siis varmaan on se sellainen kemiallinen raskaus: munasolu on hedelmöittynyt muttei kiinnittynyt. Paha mieli tuli, mutta olen kyllä aivan häkeltynyt siitä, että tuolla elämän alku yritti alkaa elää periaatteessa heti yk1. ✌️ Tiedän siis että ensi kierrossa voi hyvillä mielin yrittää uudelleen. Ja joku syyhän sillä on, että se ei ole kiinnittynyt... Juuri luin siitä, miten kohtu valikoi tarkkaan, minkälaisen alkion se sinne ottaa. 😅 Helpottunut olo kun sai jotain vastauksia, jospa nyt saisi nukuttua kunnolla ja työtkin hoidettua. 🙈 Voi olla, että en nyt tänne hirveästi kirjoittele ellei tule aihetta. Yritän olla ottamatta stressiä tästä asiasta. 😄
Esikoinen la 10/2020. 💜
Juu ei ole ollenkaan tavatonta, että kroppa on ihan sekaisin pillerien lopetuksen jälkeen. Itsellä meni 3kk ennen kuin kuukautiset alkoivat ja siitä asti kierto ollut pitkä (35 päivää tai enemmän), nyt vasta melkein 10kk pillerien lopetuksen jälkeen kierto oli 25 päivää. Turhauttavaa tämä kun olisi pitänyt tajuta lopettaa pillerit jo ainakin 1v aiemmin ennen kuin yritystä aloitettiin :(
Loop hoidon jälkeinen kontrolli oli ja voi huokaista helpotuksesta, lääkäri antoi vihreää valoa raskaus toiveelle. Ehkäisy lopetettu(ei ole ollut hormonaalista käytössä). Ja nyt alkaakin jo hieman jännittää hyvällä tavalla miten tästä eteenpäin mennään.
Voi hyvää päivää taas kerran. Yritin olla stressaamatta ja hoin itselleni koko kierron että "et ole raskaana" niin ei tullut kiinnitettyä huomiota jokaiseen pikkuiseen mahamuljahdukseen. Yksi seksikerta oli oletetun ovulaation aikoihin. Toiveet nousi kun kierto venyi yli 28pv (plus viikonlopouna iski flunssa ja mulla oli myös etova olo).
Tein maanantaina testin kp30 ja testi oli negatiivinen. Ajattelin että ok, pari päivää ja teen testin uudestaan. Eipä tarvinnut kun tiistaina illalla alkoi menkat 😔 Niin raastavaa toivoa ja pettyä uudelleen. Haluaisin jo hiplailla vauvanvaatteita, miettiä pienokaisen nimeä ja osallistua muiden vauva/lapsi keskusteluihin. Keskiviikkona itketti paljon ja tänään ärsytti vastata taas kysymykseen "ei, minulla ei ole lapsia". Ehkä vielä joku päivä kuitenkin?
Äh pitkä teksti hävisi, no kirjoitan uudestaan.
Kissakala, toi pettymys on niin raastavaa, vaikuttaa todellakin mielialaan :(
Nyt on täällä letrotsoli resepti kourassa! :) uusi gyne oli niin ihana ja ymmärtäväinen. Nyt kp9 ja kp3 aloitus, eli hetken saa vielä odottaa aloitusta, mutta en malta odottaa!
Osaako joku letrojen käyttäjä neuvoa, saako peittoa heilutella jo letrojen aikana kp3-7? Ultra on kp 10-12 ja jos siinä näkyisikin liikaa folleja ja yhdynnät kielletään. Kannattaako siis vasta ultran jälkeen alkaa tallettelemaan, jos lääke on tehonnut oikein? Toinen kysymys, jos lääke ei toimi, niin pystyykö gyne määräämään irrotuspiikit (en tiedä nimeä), jos munasolu ei irtoakaan?
Viime yönä oli kovat alavatsakivut ja nyt välillä kovaakin kipua tuntuu melkein koko ajan oikealla puolella. Mitähän tämäkin nyt on? 10 päivää pitäisi olla menkkoihin. Pitääköhän olla huolissaan. 🤔
Onnea VivaLaVida! Täällä pidetään sormet ristissä että kaikki menee hyvin!
Huhhuh, nyt alkaa olotila olemaan paljon tasaisempi ja kivut ovat suurimmalta osin ohi. Punktio oli eilen ja kivut operaation jälkeen olivat aika kovat, joten eilen lähinnä makasin sängyssä yhdessä asennossa ja yritin vain olla. Munasoluja saatiin kuitenkin kerättyä 22, joista kaikki paitsi kaksi hedelmöittyivät! Tässä sitten odotellaan, että milloin kroppa on siinä kunnossa, että päästään tekemään siirtoa. Sitten voi liittyä ihan kunnolla plussajännäilijöiden joukkoon (:
Pikkuminnis kirjoitti:
Äh pitkä teksti hävisi, no kirjoitan uudestaan.
Kissakala, toi pettymys on niin raastavaa, vaikuttaa todellakin mielialaan :(
Nyt on täällä letrotsoli resepti kourassa! :) uusi gyne oli niin ihana ja ymmärtäväinen. Nyt kp9 ja kp3 aloitus, eli hetken saa vielä odottaa aloitusta, mutta en malta odottaa!
Osaako joku letrojen käyttäjä neuvoa, saako peittoa heilutella jo letrojen aikana kp3-7? Ultra on kp 10-12 ja jos siinä näkyisikin liikaa folleja ja yhdynnät kielletään. Kannattaako siis vasta ultran jälkeen alkaa tallettelemaan, jos lääke on tehonnut oikein? Toinen kysymys, jos lääke ei toimi, niin pystyykö gyne määräämään irrotuspiikit (en tiedä nimeä), jos munasolu ei irtoakaan?
Jeee, hyvä! :) saa kyllä heilutella ihan normaalisti. Ultrassa mulla (kp13) esim näkyi 18mm folli elikkä ovis oli siitä muutaman pvän päästä. Eli siinä siis hetki kestää letrojen lopetuksesta ennenkuin on ovis. Jos ultrassa näkyy paljon folleja niin sitten vasta yhdyntäkielto. Mutta mullahan siis esim ei eka letrokierto tehnyt vielä mitään kun söin 1tbl/pvä. Nythän syön 2tbl/pvä ja siitä näkyi tämä folli.
LA 12/20
Pikkuminnis tilaa ihmeessä ovistestejä ja rupeet tikuttamaan vaikka kp11 eteenpäin päivittäin 🙂
LA 12/20
Haavelija91 kirjoitti:
Pikkuminnis tilaa ihmeessä ovistestejä ja rupeet tikuttamaan vaikka kp11 eteenpäin päivittäin 🙂
Joo pitääkin ostaa :) kiitos muutenkin neuvoista. Harmi, ettei sinulla vielä ole tärpännyt, muistelen että jonkun aikaa jo ollut ne sinulla käytössä.
Mistään apteekista en saanut letroja, ehkä parin viikon sisään tulee.. huoh.. no en nyt ihan vielä aloita muutenkaan, mutta inhottava niille ketkä nyt olisivat tarvinneet.
Pikkuminnis kirjoitti:
Haavelija91 kirjoitti:
Joo pitääkin ostaa :) kiitos muutenkin neuvoista. Harmi, ettei sinulla vielä ole tärpännyt, muistelen että jonkun aikaa jo ollut ne sinulla käytössä.
Mistään apteekista en saanut letroja, ehkä parin viikon sisään tulee.. huoh.. no en nyt ihan vielä aloita muutenkaan, mutta inhottava niille ketkä nyt olisivat tarvinneet.
Joo nyt takana kolmas letrokierto. Noh, lokakuussa aika jo julkiselle lapsettomuushoitoihin niin josko siellä sitten päästään seuraavalle askeleelle.
Ja ne letrot on nyt loppu monesta kaupungista. :( Mä onneksi kerkesin hakea ja mulle annettiin 100tbl pakkauksesta se 30tbl kun niillä ei niitä pienempiä ollut.
LA 12/20
Heippa kaikille! Onnea teille plussanneille!!
Täällä lueskelee rouvashenkilö, jonka syli kaipaa pientä nyyttiä.
Itsestäni hieman; ikää yli 30v, PCOS+endo-epäily (on tutkittu). Menkkakierto 19-60pv. 4 alkuraskauden keskenmenoa. Ovuloin lyhyemmissä kierroissa n. joka 3. kierto, pidemmissä jopa 2x samassa kierrossa ollut posiviitinen+oireinen ovulaatio. Erityisen runsaat ja todella kivuliaan kuukautiset. Ehkäisyä ei ole ikinä ollut käytössä, itse olen syönyt sinkkuaikana menkkakipujen ja epäsäännöllisten kiertojen vuoksi 10v ajan pillereitä (tehottomina, koska menkat tulivat siitä huolimatta miten sattuu).
KM rv7+0, 5+1, 5+3, 17pv. Viimeisin 17pv kestänyt raskaus on ilmeisemmin "kemiallinen", koska näkyy verikokeessa (ovulaatio kp9) mutta alhaisena. Pahoinvointi alkaa välittömästi kun hormonitaso nousee, joskus ovulaatiokin saa aikaan voimakkaan pahoinvoinnin. Eli mukaan tarttuu, mutta matkassa ei pysy. Alkaa toivo hiipua omasta pienestä vauvasta.
Emme lähde hoitoihin emmekä tutkimuksiin isommin. Minua on endon ja pcos vuoksi tutkittu, pitäis olla hyvät mahdollisuudet vauvalle kaikesta huolimatta. Puolisolleni myös minun mahdollinen dydrogesteronin syöminen tuntuu vaikealle, joten olen toistaiseksi pitäytynyt siitä. Luojan työhön ei pitäisi puuttua.
Meille on vauva tervetullut. Tänään kp 6. Ja tänään tämä riesa on ohi tältä erää. Kierto olikin 45pv, joten odoteltavissa on samanlainen jälleen. Koko vuoden kierrot on olleet yli 35pv. Ovulaatiota odottelen tällekin kierrolle siihen kp10-16 välille, ja jos sama homma jatkuu, toista ovulaatiota samaan kiertoon sitten sinne kp35 hujakoille. En ymmärrä miksi se ovistesti tulee positiiviseksi 2x kierto, kun oon ymmärtänyt ettei se ole mahdollista kuin päivän-parin eroilla. Gynellä kävin toissa kierrossa (käyntipäivänä kp33). Tuolloin ovulaatio oli ollut testin ja oireiden perusteella kp10, ja yllättäen gyne ultran perusteella sanoi, että menkkojen pitäisi kyllä alkaa limakalvon paksuuden perusteella, mutta munasarjojen ultrauksen perusteella uusi ovulaatio on tulossa. Olin tikuttanut tuon kp10 ovulaation (kp6 alkaen), ja testiviiva oli tummempi kuin control ja vaaleni parissa pv, ja oireet kyllä kertoi että on oikea ovulaatio ollut. Jalat meinaa lähtiä alta, kun munasolu irtoaa. Uusi ovulaatio tuossa kierrossa oli kp35 samoilla oireilla + tikkuunki extratumma viiva. Menkatki tuli sitten lopulta kp48.
Että kierrot sekottu ihanasti keskenmenojen myötä, mutta eipä ne koskaan ole olleet säännölliset. Toiveet vauvasta vain käyvät aina vain kaukasimmiksi ja epävarmemmiksi. Täällä vain mieli maassa toiveiden aina murskaannuttua.
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Tällä viikolla me saatiin nähdä meidän vauva, terve sellanen! Syke oli 170 & hän näyttää tytöltä. Rakenneultraan alle 60 päivää.
Suuresti onnea kaikille plussaajille& kuumeilijoille asiat järjestyy aina tavalla tai toisella. Pitää tulla tänne vielä päivittämään rakenneultra ja synnytyskuulumiset, koska kyllä sitä vuodessa kerkee kasvaa tälläseen yhteisöön kiinni 😅
Eilen alkoi yk6, kierto oli 32pv. Tää kroppa ei tiedä itsekkään miten toimia. Nyt sinkki, rauta, c, foolihappo ja vehnänalkioöljykapselit käytössä sekä mulla, että miehellä. Kuis nuo terolutit? Ovulaatioplussasta 4 päivän jälkeen aloitus, niinkö muut on ne syönyt?
Kiitos kaikille ja oikein voimakkaita plussatuulia teille❣️ On aika epätodellinen olo. Vielä en uskalla liikaa iloita sillä riskit ja todennäköisyydet mihin vaan ovat vielä suuret varsinkin kun menkatkaan eivät virallisesti ole myöhässä. Neuvolaankaan en vielä varmaan uskalla soitella, ensi viikolla sitten 😊
Doshika, sullakin jännät päivät menossa! Tule sitten ilmoittelemaan miten kävi, jään taustalle tänne seurailemaan!
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.