Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

1081/3096 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille! 🙈

Vihdoin uskallaudun tänne kirjoittelemaan, oon muutaman kuukauden lueskellut näitä ja nyt kun alkoi virallinen yk2 niin ajattelin että tulen mukaan tänne. 🥳

Kp2 käynnissä ja odotan jo malttamattomana että pääsen tikuttamaan ovista jos sen tällä kertaa saisin bongattua. Tuo ensimmäinen yritys oli vielä silkkaa räpiköintiä silti tuli super suru kun testit näytti aina negaa ja juuri sinä päivänä kun flo ennusti menkat alkavaksi ne saapui. No ainekin jotain positiivista että kierto palasi pillereiden jäkeen samantien normaaliin 28pv.

Kaikki tämä on niin uutta ja ihmeellistä kun koko nuoruuden aina hoetaan että kun edes katsot tai hipaset poikaa tulet raskaaksi ja kun alkoi ottaa kunnolla selvää niin tajus että tämähä on piru rakettitiedettä eikä todellakaan helppoa hommaa. Noh super hyviä plussa tuulia tänne meille kaikille! ❤️

1082/3096 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doshika, ei se Rfsu:kaan varmaan lupaa, että se testi olis luotettava 6pv ennen menkkojen poisjääntiä, mutta että on mahdollista saada plussa. Ehkä Raskauskeijun testeissä ei vaan oo haluttu mainita asiasta, koska se tulos ei kuitenkaan oo luotettava ennen menkkojen poisjääntiä. Korjatkaa jos oon väärässä :)

Oon kans miettiny tota, kun ymmärtääkseni HCG nousee tosi nopeasti sitten kun se alkaa nousta, niin kuinka kauan menee siinä kun HCG nousee 10 yksiköstä 25 yksikköön. Eli onko edes mitään käytännön hyötyä ostaa sitä herkempää 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1083/3096 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JonMaria kirjoitti:

Heips kaikille! 🙈

Vihdoin uskallaudun tänne kirjoittelemaan, oon muutaman kuukauden lueskellut näitä ja nyt kun alkoi virallinen yk2 niin ajattelin että tulen mukaan tänne. 🥳

Kp2 käynnissä ja odotan jo malttamattomana että pääsen tikuttamaan ovista jos sen tällä kertaa saisin bongattua. Tuo ensimmäinen yritys oli vielä silkkaa räpiköintiä silti tuli super suru kun testit näytti aina negaa ja juuri sinä päivänä kun flo ennusti menkat alkavaksi ne saapui. No ainekin jotain positiivista että kierto palasi pillereiden jäkeen samantien normaaliin 28pv.

Kaikki tämä on niin uutta ja ihmeellistä kun koko nuoruuden aina hoetaan että kun edes katsot tai hipaset poikaa tulet raskaaksi ja kun alkoi ottaa kunnolla selvää niin tajus että tämähä on piru rakettitiedettä eikä todellakaan helppoa hommaa. Noh super hyviä plussa tuulia tänne meille kaikille! ❤️

_________________________________________________________________________________________

JonMaria kirjoitti:

Heips kaikille! 🙈

_________________________________________________________________________________________

Heippa! Sama juttu :) lueskellut tovin näitä keskusteluja ja nyt vasta itsekin uskaltauduin "mukaan". Tai ehkä tarkemmin sanottuna oli tarve tulla mukaan keskusteluun :D

Oma tilanne:

Raskauslaskurin mukaan rv 3+2 (eli onko nyt siis neljäs viikko, ihan en ehkä vielä ole tajunnut miten tuo laskukaava menee :D). Ensimmäinen "yritys" menossa. Tai sovimme häiden jälkeen, että lapsi saa tulla mikäli on tullakseen, eli emme tavallaan yritä vaikka lapsi todella toivottu onkin :) (eli ei saisi stressata!)

Nyt kp 24/28 (kierto on yleensä se tasan 28pv)

Yhden raskaustestin tein tänään aamulla JOS sieltä olisi jotain osviittaa jo raskaudesta tullut, sillä olo oli NIIN "raskas"! Olin siis jo aivan varma, että olin jo raskaana.

Oireet (n. vko ovulaatiosta, kesti noin vkon):

-rinnat oli turvonneet ja arat

-alavatsaa nipisteli ja kivisti

-jopa lempi ruoat yökötti ja etoi, eikä maistunut vaikka yleensä olisin hihkunut innosta

-itkun parahduksia ja herkkyyttä mielialanvaihteluihin

-jatkuva nuha, tukkoinen ja hengästynyt olo

-pissatti jatkuvasti, koko ajan ramppasin vessassa, öisinkin vaikka yleensä en öisin käy KOSKAAN

-"seesteinen" ja onnellinen olo, kaikki vaan tuntui ja oli NIIN ihanaa <3

-"se tunne"<3

MUTTA testi näytti todella selkeän YHDEN viivan, sitten alkoikin melkein heti perään haalea rusehtava vuoto ja kaikki muut oireet katosivat!? Eli ihan perus menkoilta tuntuu ja osa noista oireiluista ilmeisesti menkoista johtuvaa (?) Vaikka osaa menkat EI kyllä selitä! Vain nuo mielialat, rinnat ja alavatsa (vaikka sekin IHAN erilaista kuin itse menkkakivut!) voisivat sopia alkaviin menkkoihin. Eikä mulla KOSKAAN ala kuin 1pv tai MAX 2pvää aiemmin tai 1 pv myöhemmin menkat kuin tuo 28. Katsoin jopa kalenterista vuoden taaksepäin.

ELI pitää odottaa nyt vielä ensi viikkoon/kahden viikon päähän ja tehdä uusi testi, josko ne menkat ei alakaan vaan onkin alkuraskauden vuotoa..? Mutta mihin hävis ne muut oireet?? Ei tunnu enää "raskaalta" :( ...

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

1084/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe mami, mulla oli sama. Oireita oireiden perään. Testit täyttä negaa ja olot katos. Vähän on vielä alapää turvoksissa, häpyluu kipeä ja joskus yököttää. Mutta, huomiselle/tiistaille menkkoja odotellessa

1085/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe mami: Raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä lukien täydet viikot ja sen plussan jälkeen päivät vajaasta viikosta.

Mutta turha niitä on joka kierrossa pohtia, sitten vasta kun on raskaana.

Toki ekalla (tai millä vaan) yrityskierrolla voi tulla raskaaksi, mutta sen verran realismia kannattaa ottaa mukaan, että yritys voi kestää kuukausia.

Sun oireet kyllä kuulostaa sille, että on vaikka voinut tärpätä :) Odota muutama päivä ja tee testi. "Liian aikaisin" jos tekee niin voi näyttää virheellistäkin negaa.

Monesti sitä kyllä (valitettavasti) kuvitteleekin oireita (tulkitsee väärin) kun toivoo jotain kovasti.

Tsemppiä ja toivotaan parasta! :)

1086/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainhaaveita kirjoitti:

Wannabe mami, mulla oli sama. Oireita oireiden perään. Testit täyttä negaa ja olot katos. Vähän on vielä alapää turvoksissa, häpyluu kipeä ja joskus yököttää. Mutta, huomiselle/tiistaille menkkoja odotellessa

Joo ja sitä väkisinkin seurailee olotilojaan. Heti kun jotain ilmenee, niin sen tuntee ja alkaa pohtimaan. Sitä yritin puolisolleni kertoa, että kun ei ole hänen kroppansa mikä tuntee ja kokee, niin helppo se on vierestä sanoa, että ota rauhassa :D Katsotaan miten menkkojen kanssa käy! 

Esikoinen 11/20

1087/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara kirjoitti:

wannabe mami: Raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä lukien täydet viikot ja sen plussan jälkeen päivät vajaasta viikosta.

Toki ekalla (tai millä vaan) yrityskierrolla voi tulla raskaaksi, mutta sen verran realismia kannattaa ottaa mukaan, että yritys voi kestää kuukausia.

Sun oireet kyllä kuulostaa sille, että on vaikka voinut tärpätä :) Odota muutama päivä ja tee testi. "Liian aikaisin" jos tekee niin voi näyttää virheellistäkin negaa.

Monesti sitä kyllä (valitettavasti) kuvitteleekin oireita (tulkitsee väärin) kun toivoo jotain kovasti.

Okej :) kiitos avusta! Tein vaan tuollaisen laskurin, kun sellaiseen törmäsin Vau.fi- sivulla. Se ilmoitti viikoista kun laittoi edelliset kuukautiset ja siellä voi seurata mitä tapahtuu missäkin vaiheessa. Mielenkiintoista kun ei aiemmin näin tarkkaan ole edes tullut mietittyä/tajuttua mitä raskaudessa kaiken kaikkiaan tarkkaan tapahtuu! 

Toki realismia mukaan tähän hommaan :) tässä voi mennä jopa vuosia! Tai sitten ei raskaudu lainkaan tai menee kesken. Se vähän pelottaakin.. KAIKKI kaverit ympärillä tulleet todella helposti ja nopeasti raskaaksi. Ensin on häät ja sitten BING! 9kk myöhemmin onkin jo terve lapsi sylissä :D muksuja tullut kuin sieniä sateella!

Ehkä sitä liian toiveikkaasti jo odottelee jotain tapahtuvan, kun lapsihaaveita ja äitinä olosta on ollut jo 15 vuotta, mutta vasta nyt tuntuu, että on valmis ja itselle/meille oikealta hetkeltä  <3

Tosiaan kuten JonMaria sanoi, niin tuntuu, että todellisuudessa raskaaksi tuleminen on kuin rakettitiedettä, vaikka nuorempana varoiteltiin, että jopa pojan koskettamisesta raskautuu! :D Hyvin on ehkäisypuheet siis toimineet itselläkin teinivuosina xD 

Kiitos tsempeistä Hattara! :) Täytyy nyt seurata vielä muutama viikko mihin tämä tästä etenee, ennen kuin uskaltaa taas tehdä testin, ettei tule liikaa pettymyksiä ja ala asiasta stressaamaan ja murehtimaan liikaa. Antaa mennä omalla painollaan :) testin tein siksi ajoissa, kun olo oli tosiaan niin varma ja joillain näkynyt jo ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Testi oli myös "palkinto" perjantaisesta gastroskopiasta, mistä selvisin kuin selvisinkin hengissä :O aivan kamala tutkimus toimenpide! Mutta kuten puoliso totesi: olet nyt yhtä kokemusta rikkaampi :D

Tsemppiä myös muille! :) Mikä Hattaralle oma tilanne jos saa kysyä? :) 

Esikoinen 11/20

1088/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe mami kirjoitti:

Hattara kirjoitti:

Okej :) kiitos avusta! Tein vaan tuollaisen laskurin, kun sellaiseen törmäsin Vau.fi- sivulla. Se ilmoitti viikoista kun laittoi edelliset kuukautiset ja siellä voi seurata mitä tapahtuu missäkin vaiheessa. Mielenkiintoista kun ei aiemmin näin tarkkaan ole edes tullut mietittyä/tajuttua mitä raskaudessa kaiken kaikkiaan tarkkaan tapahtuu! 

Toki realismia mukaan tähän hommaan :) tässä voi mennä jopa vuosia! Tai sitten ei raskaudu lainkaan tai menee kesken. Se vähän pelottaakin.. KAIKKI kaverit ympärillä tulleet todella helposti ja nopeasti raskaaksi. Ensin on häät ja sitten BING! 9kk myöhemmin onkin jo terve lapsi sylissä :D muksuja tullut kuin sieniä sateella!

Ehkä sitä liian toiveikkaasti jo odottelee jotain tapahtuvan, kun lapsihaaveita ja äitinä olosta on ollut jo 15 vuotta, mutta vasta nyt tuntuu, että on valmis ja itselle/meille oikealta hetkeltä  <3

Tosiaan kuten JonMaria sanoi, niin tuntuu, että todellisuudessa raskaaksi tuleminen on kuin rakettitiedettä, vaikka nuorempana varoiteltiin, että jopa pojan koskettamisesta raskautuu! :D Hyvin on ehkäisypuheet siis toimineet itselläkin teinivuosina xD 

Kiitos tsempeistä Hattara! :) Täytyy nyt seurata vielä muutama viikko mihin tämä tästä etenee, ennen kuin uskaltaa taas tehdä testin, ettei tule liikaa pettymyksiä ja ala asiasta stressaamaan ja murehtimaan liikaa. Antaa mennä omalla painollaan :) testin tein siksi ajoissa, kun olo oli tosiaan niin varma ja joillain näkynyt jo ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Testi oli myös "palkinto" perjantaisesta gastroskopiasta, mistä selvisin kuin selvisinkin hengissä :O aivan kamala tutkimus toimenpide! Mutta kuten puoliso totesi: olet nyt yhtä kokemusta rikkaampi :D

Tsemppiä myös muille! :) Mikä Hattaralle oma tilanne jos saa kysyä? :) 

Kannattaa ladata tuo flo sovellus! Siitä voi seurata kuukautisia, mahdollista ovulaatiota ja sitten lisätä raskaudenkin jos plussa tulee! 😊 ite olen ainakin siitä tykännyt.

1089/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on dpo 13 meneillään ja koska pillereiden lopetuksesta on vasta muutama kuukausi niin omasta kierrosta ei ole hajuakaan. Ovulaatio oli kp 21, nyt kp 34. Viikko sitten heräsin yöllä mahakipuun ja sieltä tuli pieni läntti kirkasta verta, sen jälkeen on tullut joka päivä hyvin vähän ruskeaa tuhrua. Tänään tein tuon herkän testin ja se näytti tältä. Kaverilla just samanlainen hailuraviiva oli plussa. Kun kastoin tuon testin pissaan niin tuo viivahan pärähti siihen aivan tummana ja haalistui sitten pois... olen toiveikas, koska ei mulle ole koskaan mitään tuollaista tullut testiin. 😄 Nyt vain täytyy odotella, että päivä vaihtuisi ja kannattaisi edes testata uudelleen... 😅 Tämä oli eka kierto kun ylipäätään olisi mahdollista että olisin raskaana, koska mulla tosiaan menkat heitteli miten sattui ja vasta tässä kierrossa sain bongattua oviksen ja se hyödynnettiin jne. Piinaavaa hommaa on tämä kyllä... 😂

Esikoinen la 10/2020. 💜

1090/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään vauvasta haaveilijoita jolla olisi solumuutoksia ollut? (Itsellä tehty 1 loop hoito ja vastauksena hsil cin3). Onkohan raskaushaave tuhoon tuomittu? Jatko kontrollit tulossa vasta.

1091/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doshika kirjoitti:

Mulla on dpo 13 meneillään ja koska pillereiden lopetuksesta on vasta muutama kuukausi niin omasta kierrosta ei ole hajuakaan. Ovulaatio oli kp 21, nyt kp 34. Viikko sitten heräsin yöllä mahakipuun ja sieltä tuli pieni läntti kirkasta verta, sen jälkeen on tullut joka päivä hyvin vähän ruskeaa tuhrua. Tänään tein tuon herkän testin ja se näytti tältä. Kaverilla just samanlainen hailuraviiva oli plussa. Kun kastoin tuon testin pissaan niin tuo viivahan pärähti siihen aivan tummana ja haalistui sitten pois... olen toiveikas, koska ei mulle ole koskaan mitään tuollaista tullut testiin. 😄 Nyt vain täytyy odotella, että päivä vaihtuisi ja kannattaisi edes testata uudelleen... 😅 Tämä oli eka kierto kun ylipäätään olisi mahdollista että olisin raskaana, koska mulla tosiaan menkat heitteli miten sattui ja vasta tässä kierrossa sain bongattua oviksen ja se hyödynnettiin jne. Piinaavaa hommaa on tämä kyllä... 😂

Kyllä tuossa selvästi väriä näkyy!! 😍

1092/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joky kirjoitti:

Doshika kirjoitti:

Kyllä tuossa selvästi väriä näkyy!! 😍

Niin mekin miehen ja kaverin kanssa katsottiin, mutta kun tuo vähäinenkin väri on niin hankalaa saada kuvaan vangittua että aloin jo katua että laitoin koko kuvan tänne. Ennen kuin siis laitoit tuon kommentin! 🙈

Esikoinen la 10/2020. 💜

1093/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille! 😍💕

Kp 25 elellään, ke tai to pitäisi menkkojen alkaa. Nyt on rinnat hieman turvonneet ja arat, mutta niin ne ovat aina ennen menkkojakin. Hätähousu meinasi silti että jos huomisaamuna testaisin kuitenkin herkällä testillä vaikka ei oireita olekaan.

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

1094/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VivaLaVida kirjoitti:

Onnea plussanneille! 😍💕

Kp 25 elellään, ke tai to pitäisi menkkojen alkaa. Nyt on rinnat hieman turvonneet ja arat, mutta niin ne ovat aina ennen menkkojakin. Hätähousu meinasi silti että jos huomisaamuna testaisin kuitenkin herkällä testillä vaikka ei oireita olekaan.

Kiitos sovellus- vinkistä Joky :) 

Hejj mullakin tänään sama kp 25!! :) TOSIN nyt näyttää siltä, että se rusehtava vuoto mikä alkoi eilen olikin menkat.. jotka alkoi 4 päivää etuajassa mitä ei (ainakaan) vuoteen ole tapahtunut. Kierto on aika jämpti 28 (ja AINAKIN siis vuoden pysynyt, mitä kalenterista katsoin) +/- 1-2 päivää MAX. No eipä onnistanut siis tällä kertaa.. vai kuinka paljon vuotoa voi tulla ja kuinka kipeetä voi tehdä se "kiinnittymisvuoto"?

Aika perus menkoilta kyllä tuntuu, niin kipu kuin vuotokin. Sen verran runsasta ja tekee kipeetä :(

Voi harmi, kyllä ihan itku tuli. Niin toiveikkaana oli ja hartaasti toivottu..

Onnea kuitenkin plussanneille! :)

Esikoinen 11/20

1095/3096 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä plussattu ekan kerran dpo 11 ja dpo 13 tuli tällainen. Takana siis 3 vuoden lapsettomuus sekä lukuisat ivf kierrot ja alkionsiirrot. Olen niin iloinen !!♡ Toivoa siis on myös meillä toivottomilla tapauksilla! Kysyisinkin että mille muista plussanneista vahvuus näyttää tikussa? Kyseessä raskauskeijun one step 25 ml.

1096/3096 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VivaLaVida kirjoitti:

Onnea plussanneille! 😍💕

Minä tein testin, koska tuntui että tällä kertaa se ehkä näyttää positiivista. 😄 Tai kun alkoi se tuhruttelu mutta ei menkkoja niin siitä uskalsin olla varmempi. Mulla näytti testi samanlaista hailakkaa vielä tänäkin aamuna, dpo 14. Tiedän, että haamun jälkeen pitäisi odottaa pari päivää ennen testaamista, mutta enhän minä malttanut. 😅🤦🏻‍♀️ Toivon vaan siis ettei menkat ala ja odotan huomista... 😇

Esikoinen la 10/2020. 💜

1097/3096 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa että teitä nyt hiljattain plussanneita on näin monta, luo toivoa itseenkin! 😊 ja toivotaan että muidenkin testiviivat vahvistuvat 🙏🏻

.... josta syystä tulenkin nyt oman viivani kanssa kriiseilemään 😅 tässä tämän aamun dpo 12 testi. Onko tämä vain neuroottista toiveajattelua vai voiko tuossa olla haamujen esihaamu vai kenties vain viivanpaikka?😭 on tosiaan niin haalea, että näkyi kunnolla vain tosi kirkkaassa valossa ja luonnonvalossa testiä käännellen, ilmestyi kuitenkin tuon 10 min testiajan puitteissa. On kyllä tuskaista odotella seuraavia päiviä 😥

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

1098/3096 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään kenellä luomujen palaaminen on kestänyt ihan tolkuttoman kauan? Pillerit lopetin 20.6 ja tyhjennys tuli 24.6. Flown mukaan nyt on siis kp 64.... Mitään menkkaoireita ei ole ollut koko aikana. Ovulaatio oireita sentään on ollut jo 2 kertaa tänä aikana (ensimmäiset kunnon oireet heti "ajallaan" n. viikko tyhjennyksen jälkeen). Tiedän että voi kestää kun palaavat, tuntuu vaan että kaikilla on tullut edes jotain vuotoa/ oireita tms.. Eikä ole tullut vastaan ketään jolla olisi kuukausia kestänyt että menkat olisi palannut, sen sijaan usealla on kestänyt kuukausia että kierto on normaali. Olen nyt lukenut joka paikasta että kannattaa odottaa 3 kuukautta ja jos ei palaa niin sitten lääkäriin. En vaan jaksaisi odottaa vielä kuukautta vaan haluan vastauksia :D 

Ja raskaana en ole. Tällä hetkellä yritys on tauolla kunnes puoliso on taas toiminta kuntoinen terveydentilan puolesta.

Niin ja jos pitää mennä lääkäriin niin varaanko ajan julkiselle (gynekologi/neuvola) vai yksityiselle? En tiedä näistä yhtään mitään kun koskaan ennen ei ole tarvinnut tälläistä miettiä. Ärsyttävää kun ei mistään saa kunnolla tietoa mitä tehdä. En jaksaisi vaan odottaa, koluta nettiä ja ylianalysoida kaikkia tuntemuksia.

1099/3096 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkuri: mulla on ollut solumuutoksia. En muista enää ulkoa millä tasolla oli, nukutuksessa poistettiin. Viiden vuoden seuranta päättyi juuri. Nyt siis pysynyt tulokset puhtaana.

Wannabe mami: tottakai saa kysyä :) Ei tässä juyri nyt oikein mitää tapahdu...yk3 käynnissä.

1100/3096 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monnis kirjoitti:

Onko ketään kenellä luomujen palaaminen on kestänyt ihan tolkuttoman kauan? Pillerit lopetin 20.6 ja tyhjennys tuli 24.6. Flown mukaan nyt on siis kp 64.... Mitään menkkaoireita ei ole ollut koko aikana. Ovulaatio oireita sentään on ollut jo 2 kertaa tänä aikana (ensimmäiset kunnon oireet heti "ajallaan" n. viikko tyhjennyksen jälkeen). Tiedän että voi kestää kun palaavat, tuntuu vaan että kaikilla on tullut edes jotain vuotoa/ oireita tms.. Eikä ole tullut vastaan ketään jolla olisi kuukausia kestänyt että menkat olisi palannut, sen sijaan usealla on kestänyt kuukausia että kierto on normaali. Olen nyt lukenut joka paikasta että kannattaa odottaa 3 kuukautta ja jos ei palaa niin sitten lääkäriin. En vaan jaksaisi odottaa vielä kuukautta vaan haluan vastauksia :D 

Ja raskaana en ole. Tällä hetkellä yritys on tauolla kunnes puoliso on taas toiminta kuntoinen terveydentilan puolesta.

Niin ja jos pitää mennä lääkäriin niin varaanko ajan julkiselle (gynekologi/neuvola) vai yksityiselle? En tiedä näistä yhtään mitään kun koskaan ennen ei ole tarvinnut tälläistä miettiä. Ärsyttävää kun ei mistään saa kunnolla tietoa mitä tehdä. En jaksaisi vaan odottaa, koluta nettiä ja ylianalysoida kaikkia tuntemuksia.

Mulla on kyllä kavereita, kellä on kestänyt kuukausia ennen kuin menkat on pillereiden lopetuksen jälkeen alkaneet. 😬 Yhdelläkin kesti yhdeksän kuukautta... eli ei tavatonta ollenkaan. 😅

Esikoinen la 10/2020. 💜

Ketju on lukittu.