Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

881/3096 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara kirjoitti:

Haaveilija91 kiitos :) Joo toihan siinä on, että pitäis vaan yrittää olla mahdollisimman normaalisti. Sitä kun ei tiiä miten pitkään tää vie.

Meillä tuli nyt vuosi yritystä täyteen ja oon monet kekkerit meinannut jättää väliin ajatuksella että jos nyt olisikin tärpännyt. Onneksi en niin ole tehnyt koska tämä vauvaprojekti tosiaankin on vienyt aikaa enemmän kun koskaan olisin voinut kuvitella.

Sen verran olen kuitenkin tehnyt että pyrin liikkumaan ja syömään terveellisemmin mutta muuten pyritään elämään ihan normaalielämää. Minullakin nyt viikonloppuna _ehkä_ ovulaatio ja meillä ensi viikolla juhlat mutta kyllä ajattelin sen siiderin tai pari juoda.

LA 12/20

882/3096 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pii-naa-vaa. Sitä tämä on. Mulla tosiaan ehkä oli ovulaatio viime viikonloppuna ja nyt sitten toissapäivänä ja eilen tuli ihan vähän jotain kiinnittymisvuotoon sopivaa vuotoa. 🤔 Mulla on kaapissa yksi Rfsun varhain näyttävä testi, mutta ohjeen mukaan senkään pitäisi näyttää positiivista vasta joskus maanantaina aikaisintaan. Jos siis kuvitellaan että kierto olisi nyt suurin piirtein normaalin mittainen. Viime yönä tuli taas nähtyä unta, missä olin raskaana ja synnytin... 😅 Anoppikin on nähnyt sellaista unta, ei siis tiedä mitään meidän yrittämisestä, aikamoinen sattuma siis. 🙈

Esikoinen la 10/2020. 💜

Sisältö jatkuu mainoksen alla
883/3096 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta Meikku! Toivottavasti pysyy mukana :)

Täällä käynnissä ensimmäinen yk sitten tuulimunan ja siihen johtaneen keskeytyksen. Todella jännittävät ja vähän pelokkaatkin tunnelmat. En ole tikuttanut ovista, mutta laskelmien ja fiiliksien mukaan se on ollut näinä päivinä. Ollaan käytetty se hyväksi, mutta ei mitenkään kamalan aktiivisesti. Ekalla kerralla (joka siis loppujen lopuksi oli tuulimuna) tärppäsi kirjaimellisesti kerrasta, joten mies ei usko, että se ei nyt välttämättä tällä kertaa riitä... :D 

Tän vaan niin haluaisi ottaa rennosti, mutta varmasti mutkin löytää seuraavan kierron jälkeen ovistestejä tilaamasta... :D

884/3096 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbet, mulla on lapset syntyneet -09 ja -11 joten ajatus oli et heissäkin on rakastettavaa, sit kuitenkin -18 iski vielä vauvakuume ja toiveissa vielä lapsi, -19 loppuvuodesta kävin lääkärin juttusilla koska ekaakin sai yrittää 2,5 vuotta. Se lääkärireissu tyssäs lyhyeen eikä saatu apua ( en nyt viitti enempää siitä kun meiän tilanne on vähän erikoinen ja liittyi siihen byrokratiaan). Oon 9kk aikana pudottanu painoa 18kg ruokavaliomuutoksilla ja uskon että se on nyt tuottanut tulosta, vähintäänkin oviksen muodossa joka on siis puuttunut ainakin nää 2 edellistä vuotta. Pari viikkoa sitten sattui ovis hyvään saumaan, lapsivapaalle viikonlopulle 🙂 kyllä siinä ahkerasti kuherreltiin kolme päivää 🤗

Tänä aamuna testi näytti vielä tuollaista hailakkaa viivaa, joten mielessä velloo kuitenkin epäilys vaikka haluais jo hehkuttaa. Miehellekkään en oo vielä mitään sanonu. Täytyy varmaan käydä törsäämässä testiin joka ei jätä mitään arvailun varaan...

885/3096 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oletettu dpo 14, ei mitään kummempia oireita, paitsi kuukautisia ei ole kuulunut. Ne voi toki alkaa vielä lähipäivinä, kierto tosi epäsäännöllinen. Nyt kahtena aamuna raskaustestissä tää! Näättekö sen!?! Onkohan plussa vai temppuileeko mun silmät? Tiedän, et tosu haaleassa viivassa pitäis tehdä testi uudestaan kahden päivän päästä, mut kuka pystyy oottaa kaks päivää tällasessa tilanteessa :D

886/3096 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikukkaliini kirjoitti:

Täällä oletettu dpo 14, ei mitään kummempia oireita, paitsi kuukautisia ei ole kuulunut. Ne voi toki alkaa vielä lähipäivinä, kierto tosi epäsäännöllinen. Nyt kahtena aamuna raskaustestissä tää! Näättekö sen!?! Onkohan plussa vai temppuileeko mun silmät? Tiedän, et tosu haaleassa viivassa pitäis tehdä testi uudestaan kahden päivän päästä, mut kuka pystyy oottaa kaks päivää tällasessa tilanteessa :D

Kokeileppa clearbluen viikkodigiä! Sain tostakin haaleemmalla jo 1-2vk tikkuun. Todella lupaavalta näyttää! Varovaiset onnittelut

887/3096 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä mun tikku päivä ekan digiplussan jälkeen dpo 12-13. Nythän täällä siis jo rv 7+3 menossa.

888/3096 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikukkaliini kirjoitti:

Selvästi viiva näkyy! Varovaiset onnittelut täältäkin!

LA 12/20

889/3096 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikukkaliini, kyllä minunkin silmät sen näkee! 😍

Voi että kun itsellä pitää vielä odottaa monen monta päivää ennen testin tekoa! 😩 Ei voi mitään, mitenhän sitä saisi itsensä hillittyä ettei jo huomenna aamulla tee sitä varhain näyttävää... 🤣 Niitäkin jos tekee joka päivä niin rahaa kuluu, se Rfsun oli muistaakseni jotain 2,60 e. 🙈

Esikoinen la 10/2020. 💜

890/3096 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tää kuume tulee jo uniin!

Näin viime yönä unta että tein selvän positiivisen raskaustestin. Se uni oli niin todentuntuinen että herätessä oikein hymyilin. 😄 Nyt ajattelen sitä fiilistä koko ajan ettei vaan pääse unohtumaan. ❤

891/3096 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh täällä dpo9 ja jotenkin masentelee jo valmiiksi. Ei ole yhtään erilainen olo, joten pelottaa jo valmiiksi ettei plussaa tule. Kovasti yritän pysyä positiivisena ja reippaana, mutta välillä se on vaikeaa.

Kovasti vihlaisi sisältä kun näin parhaan kaverini perhekuvia, heille siis tulossa toinen lapsi jo ja maha oli kauniisti pystyssä. Lapsellista ajatella, mutta meidän piti olla nyt "yhdessä" raskaana. Noh valitettavasti en tätä lupausta pystynyt lunastamaan 😔

Äidiltänikään ei sympatiaa herunut, vaan ohje että se tulee kun ei yritä 🙄 huoh

Mutta onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikkien yrityksiin 💜

892/3096 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissakala kirjoitti:

Äidiltänikään ei sympatiaa herunut, vaan ohje että se tulee kun ei yritä 🙄 huoh

Mutta onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikkien yrityksiin 💜

Muistan kuinka paljon mua kanssa ärsytti tuo muiden ohje olla yrittämättä. Meidän tärpit tuli kuitenkin aina silloin kun olin jo niin kyllästynyt yrittämiseen että en jaksanut enää pyöriä esimerkiksi tällä foorumilla tai tikuttaa ovulaatiota tai miettiä koko kuukautiskiertoa. Keho varmaan omalla tavallaan ainakin mulla oli kokoajan pienessä stressitilassa kun laskeskelin potentiaalisia tärppipäiviä ja laskin dpo:ta vaikka kuinka uskotteli itselleen että ihan rennosti tässä vaan laskeskellaan ja yritellään. Lisäksi muiden onnistumisista tuli myös itselle aina pieni paine ja stressi että tuleekohan meille tätä ikinä vaikka olikin iloinen toki muiden puolesta. Tärpit tulikin sillain ettei ollut mitään hajua koska on ovulaatio ja itseasiassa se tuli mulla aina viikkoa aikaisemmin molemmilla tärppikierroilla kun en välittänyt ja lakkasin stressaamasta. Hedelmöittymiseen vaadittavat asiat kuitenkin tapahtuu aika paljon aivoissa niin vissiin sinne ei jäänyt paljoa tilaa sille onnistumiselle. :D Eli pointti oli että tuo on maailman ärsyttävin ohje silloin kun oikeasti vain haluaisi sen plussan tikkuun mutta omalla kohdalla se oli ainut mikä kahdesti toimi.

893/3096 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan pillereiden lopettamisen jälkeen ensimmäisiä luomumenkkoja, kp 29 nyt. Nännit on todella kipeät, tällaista ei ole pillereiden aikana ollut koskaan ja alavatsalla tuntemuksia, mutta vuotoa ei ole. Innokkaana tein raskaustestinkin, negatiivista näytti kuten oletinkin. Ovulaatiota en saanut kiinni, aloitin testien tekemisen kp 11 ja haamuja tuli pitkään, sitten nega ja kp 26 oli vahvin viiva mitä koko loppukierron aikana oli ylipäätään. Sitten taas ihan blanko testi. Hämmentävää kun ei tiedä yhtään miten kroppa toimii pillereiden lopettamisen jälkeen! Toivon vaan, että kuukautiset lähtisi rullaamaan normaalisti. Sitten voisi alkaa toivomaan ovulaatiota ja sen jälkeen raskautta :D

Seksiä ollaan harrastettu lähes päivittäin, taisi olla kaksi päivää kun jäi väliin reissaamisen vuoksi. Aiemmin täällä oli puhetta miesten haluttomuudesta, sitä ei onneksi meillä ole havaittavissa ja ollaan puhuttukin että pyritään pitämään seksielämä aktiivisena, ettei tarvitse tehdä väkinäiseksi seksin harrastamista jos/kun jossain vaiheessa ovulaatioita aletaan bongailemaan. Silti molemmat ollaan innokkaasti testejä seurattu että olisko nyt ja mies kyselee onko oireita :D Onko muilla rfsu:n ovulaatiotestit näyttäneet selkeän tumman viivan ovulaation aikana? Mietin mikä testi olisi luotettavin ja selkein, kun nyt vaan lähikaupan halpiksilla on menty.

894/3096 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun masistelin et yhyy ei mitään oireita, niin tänään on närästäny oikein urakalla 😆 kärsin normaalistikin närästyksestä ja eilen söin tulista ruokaa, mutta vaiva lähtee yleensä yhdellä renniellä. Tänään piti ottaa jo toinen kun närästys palasi uudestaan. Ja luin, että osalla närästys on alkuraskauden oire ja voi olla jo alkumetreiltä lähtien.

Eli taas jännätään tuleeko menkat torstaina vai ei 😆 voi peeveli tätä naisen elemää ja tunteiden kirjoa

895/3096 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi jonkunlainen tuhruvuoto ja mahaa juilii ihan pienesti, ehkä vähän menkkamaisesti. Nythän mulla on meneillään kp 60. 😅 Tosiaan 11 päivä tein ovulaatiotestin, jonka kyllä pystyi tulkita plussaksi, mutta voi olla että myöhästyttiin siitä ovulaatiosta. Ei auta kuin katsoa mihin suuntaan tämä vuoto tästä etenee. 🤔 Mulla on kroppa edelleen selvästi aivan sekaisin pillereistä, joten olen tyytyväinen edes siihen, että ne menkat tulisi. 😁

Nyt kun olen tätä asiaa muutenkin mietiskellyt, niin hulluahan mulla edes on vielä tässä vaiheessa stressata ja tikutella ja tehdä ties mitä, kun ei kroppakaan kunnolla vielä toimi. Ehkä seuraavan kierron tavoite onkin ihan rennosti ottaminen, mikä kuulemma auttaa tässä hommassa. 🙈

Esikoinen la 10/2020. 💜

896/3096 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan eilinen haamuviiva näyttäytyi tänään plussana digitestissä! Olo on absurdi, mutta superonnellinen. Toivotaan, että ei menisi kesken.

Hassua kun tuo viikkojen laskeminen menee edellisistä kuukautisista. Äsken en vielä tiennyt olevani raskaana ja nyt yhtäkkiä näyttäis et olis jo viikoilla 5+0 :D

897/3096 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mahaa juilii... viikonloppuna alkaa kuukautiset. Vi*uttaa ja itkettää vaan..

898/3096 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, onpa hämmentävää. Viikko ovulaation jälkeen alko tiputteluvuoto, joka kesti 9 päivää. Sit se loppu. Oliks nää mun menkat nyt? Vai ei? Raskaustestejä tein kasan kierron loppupuolella ja kaikki selkeesti negatiivisia. Tänään tein ovulaatiotestin, koska raskaustestejä ei ollu ja seki negatiivinen. Pää haloo tähän epätietosuuteen. Sit jostain aina välillä tulee se toivonpilkahdus ”entä jos oisinki raskaana”, ku ei kerran tullu kunnon menkkoja. Mut kyllähän sen pitäis raskaustestissä jo näkyä? Eli voinen luottaa negatiiviseen testitulokseen?

899/3096 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Onnea Voikukkaliini, toivotaan että kaikki menee hyvin!

Täälläkin odotellaan pillereiden jälkeisiä luomuja, nyt kp 30. Muistan, että joskus aiemmin unohtui pillerit ja jätin kuukauden väliin syömättä niitä ja silloin luomut tulivat kellon lyömällä oireineen. Nyt ei näy ei kuulu ja olo on parempi kuin koskaan. Mikään ei arista, mitään vuotoja ei ole, ei minkäänlaisia tuntemuksia että olisi edes menkat tulossa. Olin ihan varma että ne tulee kuten ennenkin, vaikka tiesin että ei luultavimmin heti palaa normaaliksi :D Ahkerasti olen kirjannut Flo-appiin kaikki mahdolliset oireet ja pikku hiljaa nyt alkaa tosiaan tuntumaan että tässä jotain elämänmuutosta suunnitellaan.

Mä ymmärrän hyvin jos joku ei halua tikuttaa tai "tekemällä tehdä" lasta, mutta itse en osaa elää epätietoisuudessa ja jotenkin tuntuu että on kiva tietää missä mennään. Siksi on kiva kirjata mahdolliset oireetkin ylös. Yritän myös pitää silmällä millon on tarkotus ryhtyä peti puhiin, ettei mahdollisuus mene ohi. Edelleen kun se puoliso luulee että kaikki tapahtuu ihan samantien. Huomaan myös itsestäni, että oon alkanut jännittämään että mahdollinen ovis "menee ohi" ja mahdollisuus käyttämättä. Mussa kun on vähän yli-suunnittelijan/ organisoijan vikaa... Nyt kun vaan tulis ne menkat.

900/3096 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ❤

Täällä kp23 ja dpo8. On aika huvittavaa katsoa äppiä, johon merkkaa oireita, siitä näkee suoraan onko ollut kotona vai reissussa tms. Kotona ollessa jokaisen päivän kohdalla on merkintöjä, poissa ollessa kaikki on tyhjää. Juuri olen ollutkin poissa kotoa lähes viikon, enkä ole seurannut kehoa ollenkaan, muut asiat olleet mielessä, sukulaiset, perhe, mökki ym. Hyvä niin.

Asia, joka kuitenkin on ollut mielessä on tämän yrityksen vaikutus niin moneen asiaan elämässä, ja varsinkin se tietämättömyys, tärppääkö koskaan? Mietitään matkoja, erinäisiä hankintoja jne, mut kaikkea ei vaan voi lyödä lukkoon tai hankkia kun "entäs jos onkin vauva tulossa/jo maailmassa". Mietin esim. uutta pyörää, mutta jos lapsi olisi varma niin ottaisin toisenlaisen mallin kuin muuten (koska pyörän pitäisi taipua kuskaamiseen, kärryyn tms, meillä ei ole autoa). Nyt on sit se asia jäissä kunnes tietää miten käy. Matkoja ei viitsi varata. Kämppääkin olisimme ehkä vaihtamassa, mut taas: ne tarvittavat specsit riippuu siitä onko lapsi vai ei.

Tämä vähän rassaa. Mikään ei tietenkään maailmaa kaada, vanha pyörä kulkee ja matkoille nyt ehtii myöhemminkin joskus, mutta se tietämättömyys, se tietynlainen limbo. Vihaan sitä.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

Ketju on lukittu.