Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

781/3096 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin että saakohan niitä clearbluen digiovistestien pelkkiä liuskoja tilattua mistään.. juuri tilasin 10kpl paketin raskauskeijulta, ja siinä kun tulee se tikku mukana niin jatkossa voisi vaan ostaa liuskoja siihen tikkuun. Täytyy googlailla, raskauskeijulta en ainakaan löytänyt.

Tuli muuten taas eilen raskausuutinen lähipiiristä. Tuntuu että niitä ilmestyy kuin sieniä sateella..

Täällä odotellaan malttamattomana viikonloppua että pääsee aloittamaan taas tikutuksen.

782/3096 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni ei saa ostettua clearbluen niitä pelkkiä tikkuja, vaan sit pitää ostaa koko paketti johon kuuluu myös se laite

Mut mä tilasin raskauskeijusta niitä halpistestejä ja mulla ne on toiminu tosi hyvin eli oon niillä saanu bongattua ovulaation. Suosittelen ite niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
783/3096 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minäkin liityn toiveikkaaseen porukkaan. Olen 27v ensimmäistä lasta yrittävä nainen ja jätimme miehen kanssa ehkäisyn pois, viimeisen e-pillerin otin 20.6. Pillereitä käytin noin kuusi vuotta, sitä edeltävästi oli vuoden tauko jolloin kuukautisia ei tullut lainkaan muuta kuin Terolutien avulla. Jatkoin pillereiden kanssa jotta saatiin tyhjennysvuodot aikaiseksi, ja nyt on täysi arvoitus, miten kuukautiskierto lähtee muotoutumaan. Aikanaan teini-iässä, ennen e-pillereiden aloittamista, kierto oli noin 28-32 päivää. Takaraivossa myös kytee pelko endometrioosista ja sen vaikutuksesta raskautumiseen. Oireiden perusteella endometrioosi on melko selvä, mutta ultrassa kaikki on näyttänyt normaalilta. Tästä syystä yritetään saada raskaus aluilleen mahdollisimman "tehokkaasti", jotta endo ei pääsisi ryöpsähtämään kun pillerit on jätetty pois. Gynekologi suositteli heti pillereiden lopettamisen jälkeen aktiiviseen seksielämään, vaikkei vielä kierrosta ja ovulaatioista ole aavistusta. Jos tyhjennysvuodon ensimmäisestä päivästä lasketaan, olen nyt kp12 ja huomaan että seksihalut ovat heränneet eri tavalla ja harkitsen ovulaatiotestien hankkimista. Jotenkin vierastan tikuttamista, ajattelen että tuleeko siitä lisää stressiä.. Seksiä on kuitenkin lähes päivittäin, joten sen puoleen ovulaation ajankohdalla ei ole väliä. Kuitenkin kiinnostaa tietää, lähteekö ovulaatiot käyntiin. Teini-iässä olin tunnistavinani ovulaatiot kipuna jommalla kummalla puolella alavatsaa. Paljon on uutta opittavaa ja vielä on toiveikas innostus ja usko siihen, että kyllä me vauva saadaan. Keskustelua lukeneena kuitenkin tulee tunne, että piinaavaa odottelua ja epätietoisuutta on edessä. Jos kuukautiset ei ala enkä heti tässä raskaudu, saan Terolutit gynekologilta herkästi aiemman kuukautisten puuttumisen vuoksi. Jännityksellä jäädään seuraamaan tilannetta!

784/3096 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, piti lukea koko ketju ennen kuin päätin tulla mukaan. Meillä on haaveissa vauva ensivuodelle. Hän olisi minulle toinen mutta miehelleni ensimmäinen. Mieheni ei ole halunnut lasta sen jälkeen kun saimme keskenmenon v. 2014 joten jo pelkästään se että yritämme lasta on itselle lottovoitto. Tänään on kp. 2 ja ensimmäinen yritys kerta. No siis aloitimme kyllä jo viime kierrossa mutta aavistin että ovulaatio oli jo kerennyt mennä ja niinhän se olikin. Vaikka tosin koin maailman kaikki raskausoireet ja olin varma että olisin ollut raskaana, luulotautia uskoisin 😂 tsemppiä kaikille kanssa yrittäjille ja paljon plussatuulia meille ❤️

785/3096 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että on tullut uutta verta tähän joukkoon, ja onnea kaikille plussaajille, :).

Mustikkainen, hienoa, et on ns. raamit ja tiekartta noin hyvin tiedossa heti alkuun! Voisin kuvitella, että poistaa vähän stressiä tilanteesta kun tietää miten homma tulee etenemään jos ei tärppää tai jos ei kuukautiset ala jne. Ja ymmärrän hyvin tuon ristiriitaisen fiiliksen ovulaatiotestausten suhteen. Meillä se on nyt hyvä lisä kun seksiväli voi välillä venähtää yli viikkoon, ei sit ainakaan "turhasta" syystä jää kierto hyödyntämättä.

Täällä nyt kp5, yk7. Menkat alkoivat sukuloinnin aikana ja se ehkä myös auttoi siinä, ettei ehtinyt edes tuntea kummempaa pettymystä tms. Oli niin paljon menoa ja ihmisiä ja kaikenlaista. Jospa tämä loman aiheuttama rentoutuminen ja mahtava tunne pelkästä olemisesta mahdollistaisi tärpin reilun viikon päästä.

Tässä tärpin viivästymisessä on kuitenkin jotain positiivistakin. Opiskelen töiden ohella ja voin nyt suht huoletta suunnitella olevani ainkain lähes koko ensi lukukauden yliopiston kirjoilla ja merkata kursseja kalenteriin sen mukaan. Normi laskettu aika kun on nyt sit aikaisintaan huhtikuun puolella. Se itse asiassa helpottaa elämää aika lailla, jos saisi repäistyä kandin alta pois ennen vauvaa. Mut katsotaan miten käy, stressiä en asiasta ota, vaan rauhalliseen tahtiin, ihan tätä yritysprosessiakin ajatellen.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

786/3096 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

portland: Itsellä myös töiden ohella opiskelut menossa ja samat ajatukset kuin sinulla! Vaikka mieluumminhan sitä olisi sen plussan ottanut vaikka ensimmäisella yrityskerralla. 

Itsellä menossa yk6 kp3. Näin alkuvaiheessa kiertoa olen suunnitellut että en stressaa ja keskityn muuhun elämään. Saas nähdä vaan mitä tämäkin kierto tuo tullessaan :D 

Noista vauvauutisista. Kuulin, että eräs ystäväni on myös ruvennut yrittämään, hänellä on ennestään yksi lapsi (joka sai alkunsa ensimmäisestä yk). En uskaltanut kertoa omista haaveistani, sillä jos hänellä tärppääkin taas nopeasti ja itse tuskastelen tätä asiaa vielä pitkänkin ajan päästä? Toivottavasti en kovin pitkään.

787/3096 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin uusi jäsen esittäytyy. Yk8, nyt kp 25/29, dpo11. Ihan toiveikkaana vielä piinaillaan ja odotellaan, josko onni meidän 32-vuotiasta perheyksikköä potkaisisi vuoden yrityksen sisään.

788/3096 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!😊 täällä piinaillaan kp 28/28-29. Vielä ei menkkoja näy, mutta oletettavasti viikonlopun aikana alkavat kun sen verran voimakkaat PMS-oireet taas. Naama kukkii ja nivusia repii 😩 viime aamuyöt ovat menneet valvoskellessa joka vähän kummastuttaa, mutta tuskin kyse on mistään ”raskausoireesta”. Jos nyt menkat olisivat kuin olisivatkin myöhässä niin testaamaan pääsen muutenkin vasta alkuviikosta. Yritän olla stressaamatta, ensi yk meillä menee muutoinkin ohi joten elokuussa sitten uuden yrityksen pariin. 😊

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

789/3096 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas hetken tauon jälkeen, olen sivusta seuraillut tovin keskustelua ja onnittelut uusille plussanneille näin alkuunsa! Meillä menossa yk 6 ja kp27/24-31 eilen alkoi tiputella ja tänään jatkuu mutta kunnon vuotoa ei näy. Kierto heittänyt muutaman kuukauden aivan häränpyllyä. Ensin venyi 31 päivään ja viimekuussa jäi 24 Ehkä sitä jotenkin huomaamattaan stressaa tätä yrittämistä vaikka miten mielestäni yritän olla normaalisti ja miettimättä liikoja. Ilman pillereitä kuitenkin ollut jo reilu vuoden ja vasta kun jätettiin ehkäisy pois niin alkanut kierto heitellä. Aloitin viikko sitten syömään multivitan raskaus ja imetys vitamiiniä, tuskimpa siitä mitään haittaakaan on vaikka vähän ennakkoon jo valmistautuu. 

Tsemppiä yritykseen kaikille! 

Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020

790/3096 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt menossa ne ekat menkat pillerien lopetuksen jälkeen. Miten mä olen näin pahalla tuulella? Jotenkin super ärtynyt koko ajan ja kaikki asiat ärsyttää. Onko tää nyt joku oire kun hormoonit varmaan muuttuu kun ne keinotekoiset jäi pois vai oonko muuten vaan seonnu? 🙈 En mä yleensä tämmönen oo eikä tälle oikein mahda mitään 😳

Täältä on oppinu, ettei se lapsenteko ihan niin vaan helposti käy vaikka aina on peloteltu, että heti tuut raskaaks kun kerran unohat ehkäsyn. Tai no joillain joo, mut useilla ei. Niin tällä hetkellä kyllä itseä eniten jännittää mitenhän ton kierron kanssa käy ja tuleekohan ne menkat milloin seuraavan kerran... Kuitenkin vuosia syöny pillereitä niin nyt voi sen kierronkin kanssa käydä mitä vaan.

Nää lapsihommat on kyllä kauheen epävarmaa ja kaikki asiat voi mennä ihan miten vaan. Vaikee ennalta varautua mihinkään :D

791/3096 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara, kuulostaa ihan perus menkka-oireilulta tuo ärsytys, tervetuloa luomuhormonien ihanaan maailmaan, 😁. Mutta siis kroppasi hakee nyt normitasoja ja normikiertoa, joten ei tarkoita, että jokaiset menkat tulee olemaan vastaisuudessa samanlaiset, :).

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

792/3096 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän haalea plussa alkoi vuotamaan :( noh ei muuta kun parempaa onnea seuraavaan kiertoon <3

Eli kp1 nyt lähti käyntiin.

Tervetuloa uusille ja plussatuulia kaikille!

793/3096 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kurjaa 😔 ei muuta kuin uutta yritystä kohden. Miksi nämä kierron alkupäivät voikaan olla näin jumalattoman tylsiä. Ei voi muuta kuin odottaa ja odottaa. Pitäisi osata odottaa koska ei voi tietää kuinka pitkä matka tästä tulee mutta silti toivoo että heti tärppäisi, tuskasta 😊

794/3096 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikki ja tervetuloa mukaan uusille 😍 täällä tapahtui äsken jotain todella odottamatonta. Olen ollut aivan varma, että kuukautiset alkavat pian, sillä muutama päivä sitten oli hyvin vahvasti menkkamaiset fiilikset alavatsalla. Noh, kuukautiset eivät kuitenkaan ole alkaneet, mitä en kyllä pitänyt yllättävänä asiana. Mutta äsken tehty raskaustesti näytti haalean testiviivan puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Olen ihan hirmu iloinen, mutta aika tasan vuosi sitten alkanut raskaus meni kesken ja nyt ei uskalla yhtään odottaa liikoja ja riemuta liian ajoissa. Katsellaan nyt vain, mitä tapahtuu, kun oireetkaan eivät ole vielä alkaneet. Varmasti seuraan tätä keskustelua vielä pitkään 😍

795/3096 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa onnea Meikkumaikku 😍 toivotaan että kaikki menisi hyvin loppuun asti.

796/3096 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän ne siis alkoi... se on hirveän hämmentävää, kun ei haluais tulkita mitään oireita ja ottaa rennosti. Kuitenkin sitä kyttää, että josko tämä rintavihlonta /alamahajuilimine/ väsymys oliski raskaus- eikä menkkaoireita. Miten sitä osais olla ihan rennosti tämän kanssa😔

Kp 3/30 menossa. Nyt osuis seuraava ovulaatio loma-ajalle. Ja se kyllä tullaan hyödyntämään tehokkaasti😃

Toiveet on korkealla, voi kun alkais plussat tulla meille päin pian❤️

797/3096 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elellään kp 30/28, menkkoja ei näy eikä kuulu. Sainkin kuitenkin täällä reissun päällä tehtyä herkän testin, joka näytti negaa. Joten ei auta kuin odotella, mulla on kyllä melkoisen tarkka kierto joten vähän outoa että menkat antavat odotuttaa itseänsä, mutta olisihan tuo herkkä testi jo plussaa näyttänyt..?

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

798/3096 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin Hei baby ekan jakson ja kauniisti he puhuivat yrittämisen tuskasta ja kuinka pahalta menkkapettymykset tuntuvat PMS oireissa. Itse ainakin samaistuin moneen kohtaan 😊

Itsestä tuntuu, että olen ottanut tämän vauvaprojektin "liian vakavasti" eli alkuinnostus vei kovasti mennessään ja ehkä siksi pettymykset on tuntuneet niin musertavilta. Tai ehkä itseltä on puuttunut tietoa, että on ihan normaalia että vauvaa yritetään yli 6kk, ennen kuin tärppää 😅 Noh ajattelin kuitenkin panostaa energiaani enemmän muihin asioihin, ettei raskautuminen ala määrittämään koko identiteettiäni. Tietty hyödynnetään sopivat päivät, mutta yritän rajoittaa etten ajattelisi vauvoja ja raskautumista 24/7 😂

Että onnea niille, jotka pystyvät suhtautumaan tähän että "tulee jos on tullakseen". Tälläiselle tunneihmiselle se on ollut lähes mahdotonta 😆

799/3096 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissakala, voin niin samaistua noihin fiiliksiin! Olin ihan varma silloin kun tämä vauvaprojekti aloitettiin että se on laakista siinä. Varsinkin mies oli siinä uskossa että se on menoa nyt. Kuinkas kävikään, kuusi kiertoa takana ja ei näy ei kuulu plussaa. Jokainen nippaisu ja tissien arkuus saa kaikki anturit pystyyn että nytkö!? Vaikka sitä kuinka yrittää ajatella että kaikki ajallaan niin ei se kovin helppoa ole. :D

Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020

Vierailija
800/3096 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys! Täällä uusi vauvakuumeilija vuodelle 2020 :) Tosin meillä se kuumeilija on enemmänkin mies, joka ilmoitti että jätetään ehkäisy pois (aiemmin käytössä keskeytetty yhdyntä).

Nyt täytyisi sitten itsekin innostua mahdollisesta perheenlisäyksestä! Minulla oli pieni vauvakuume viime vuonna kun ystäväni tuli raskaaksi, mutta se oli hyvin ohimenevää. Ideoita miten sen saisi herätettyä uudelleen? :)

Tietoa meistä: Naimisissa, minä 27 ja mies 30v. Ehkäisy jätetty pois nyt sitten heinäkuussa, mutta ei ole mitään ovistestailua tms. Kirjaimellisesti nyt siis tulee jos on tullakseen, ehkä jossakin vaiheessa sitten alkaa kunnolla panostaa projektiin! Kiva lukea täältä muiden kokemuksia ja varmasti saa ideoita ja tärkeää tietoa tuohon yritykseen!

Ketju on lukittu.