Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

761/3096 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille!

Lueskelin ketjun ensin läpi ja nyt liityn mukaan joukkoon, moi kaikille! :)

Mä olen 33 ja mies pari vuotta vanhempi. Viimeinen pilleri syöty viime viikolla ja ollaan liikkeellä "tulee jos on tullakseen" periaatteella. Ainakin aluksi :D Saa nyt nähdä miten tää alkaa sujumaan ja onko sitä kohta itsekin ostamassa ovistestejä :D

Oon syönyt pillereitä vuosia, joten ei aavistustakaan millainen on oma kierto ja jotenkin epäilen, että voi viedä aikaa ennen kuin se tasaantuu.

Vähän jännittää koko homma, on se kuitenkin iso muutos, jos vauva tulee! Mutta ei kai siihen kukaan koskaan täysin valmis ole tai tiedä mitä on edessä.

Me ei oo tästä tulevasta yrityksestä puhuttu kellekään. Mulla ei oikein oo sellasia kavereita kelle voisi/haluaisin puhua. Ja jotenkin tuntuu vielä niin yksityiseltä asialta, jos tiedätte mitä tarkoitan.

762/3096 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa vihdoin meilläkin lähentyä tositoimet. Torstaina kierukka pois ja siitä se sitten lähtee. Ainakin gyne talvella sanoi yksityisellä puolella että ei tarvitse odotella kuukautisia ja että heti saa aloittaa. Miten teille muille on sanottu kierukan poiston jälkeen? olisi kiva kuulla muiden mp asiasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
763/3096 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin aamulla tehdä testiä, ei toiminut ollenkaan. Kontrolliviivaa ei ilmestynyt :( nyt kp29/28, kokoajan olo että kuukautiset alkaa, ollut menkkajomotuksia jo viikon verran, ärsyttävä kun ramppaa vessassa jatkuvasti tämän takia ja mieli on ihan maassa "nyt ne alkaa ihan varmasti" 😬

764/3096 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea 2under2, toivottavasti kaikki menee hyvin 😍

Täällä kans samat fiilikset kun edellisellä eli olen varma että menkat alkaa pian. Testiä en oo vaivautunu tekemään, kun ei oo edes mitään oireita. Edellisessä raskaudessa, jossa todettiin varhaisultrassa km, oireet oli heti alusta todella vahvat kun rinnat oli hullun kipeät, oksetti ja väsymys oli sanoinkuvaamaton. Ja se vihlonta alavatsalla kokoajan. Nyt ei mitään näitä joten 99% varma että ei vieläkään tiedossa meille ensimmäistä lasta. Puoli vuotta vasta nyt yritetty joten eiköhän se sieltä joskus vielä tule 😍

765/3096 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odottelen, että ekat menkat alkaa pillerien lopetuksen jälkeen. Todennäköisesti tänään/huomenna, on maha sen verran kipeenä. Sen jälkeen onkin sitten jännät ajat :)

Tänään aloitin foolihapon, vaikka se ois kai pitäny jo pari kuukautta sitten. No kaikkee ei voi tietää 😅

766/3096 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ensi viikolla aika gynekologille, en ole koskaan käynyt ihan sillä tavalla ”kunnolla”. 😄 Aina vaan jollakin koululääkärillä opiskeluaikoina. Tilanne on tosiaan se, että e-pillereiden lopettamisen jälkeen tuli kaksi säännöllistä kiertoa ja nyt sitten on kp 40 meneillään. Täytyy muuten ehkä tilata noita digitaalisia ovistestejä, kiitos vinkistä mikä tuli edellisellä sivulla! 😊

Ylempään viestiin viitaten; mulla ei ole ollut hajuakaan, että foolihappoa ”pitäisi” syödä ennen raskautta ja ylipäätään kuulin koko foolihaposta tältä palstalta. 🙈

Löysin tänään muuten podcasteja selatessa sellaisen hyvän kuin Hei Baby, suosittelen kuuntelemaan jos tykkää noita kuunnella! Aiheen voi arvata nimestä. 😉

Esikoinen la 10/2020. 💜

767/3096 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutenkin sellainen tunne, etten tiedä oikeestaan yhtään mitään. Täältä oppinu uusia juttuja (kuten se foolihappo) ja lisää varmasti tulee roppakaupalla.

Ihan uusi asia enkä ole vielä kauheesti alkanut lukemaan mitään tietoa sen enempää raskaudesta kuin vauvoistakaan 🙈 Jotenkin sitä koittaa vielä vähän himmailla sitä isointa innostusta kun aloituskaan ei oo alkanut ja siinä voi mennä tosi pitkäänkin - jos siis onnistuu.

Meetkö yksityiselle gynelle? En mä ees tiedä onko kunnallisella puolella gyneä mikä tekis tarkastuksia yms 🤔 En siis ole itekään käyny kun perus papa-kokeissa 😃

768/3096 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto venyyy taas. Tänään kp34/dpo15. Eilen tuli hitusen tummaa vuotoa, mutta nyt on kaikki menkkajuilimiset kadonneet PUF! Olo on kuin varhaisteinillä joka odottaa ensimmäisiä kuukautisia. Hihkun ilosta jos ne nyt alkaisivat tai jos eivät niin vaihtoehtoisesti voin ottaa tikkuun ne kaksi viivaa! Harmi vaan että kaikki rtestit ovat loppu. 😂

769/3096 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara, menen joo, meillä kuuluu työterveydenhuoltoon gynen palvelut ja nyt sain vihdoin aikaiseksi varattua ajan sinne. 😁 Odotan kyllä innolla! Pari vuotta sitten en olisi kyllä halunnut mennä mistään hinnasta vapaaehtoisesti. 😆

Esikoinen la 10/2020. 💜

770/3096 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos podcast vinkistä! Täytyykin kuunnella!

Täällä yk 5 menossa. Edellinen kierto oli 23 päivää ja ovulaatio kp 11 raskauskeijun halpistikkujen mukaan. No nyt bongasin ovulaation taas kp 11 ja hommailtiin sitten kans. Eli kai se sitten pitää uskoa, että mun ovulaatio on noin aikasin..

Jotenkin vähän turhauttavaa, kun ei kyllä heti menkkojen jälkeen yleensä tee mieli seksiä ja sitten jos parhaat mahikset haluais, niin pitäis heti loppumisen jälkeen panna (menkat kestäny nyt kaks kierto 6 päivää per kierto).

Mietin myös, että pitäiskö kerran testailla noilla tikuilla koko kierto, mut samalla se tuntuu vähän turhalta. Kyllähän ovulaatio kp 11 on ihan ok, vaikka aikasin se toki on? Jos kiertoilmaisu on 23 päivää, niin kyllähän siinä sitten luteaalivaihe kestää sen pari viikkoa eli tarpeeksi kauan. Jos jollain on tietoa näistä jutuista enemmän, niin kirjoitelkaa ihmeessä!

771/3096 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perillä ollenkaan noista ovulaatioista kuin oireiden perusteella, normaali kierto itsellä 28pv ja viimekierrossa ovulaatio oireet oli jo kp12, tänään kp30 ja päiväpissasta haalea viiva raskaustestiin (ei herkkä testi). Täytyy testata joku aamu uudelleen.

On tämä piinaavaa!

Tsemppiä kaikille <3

772/3096 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on kuukausi vierähtänyt ja menkkojen pitäisi alkaa ensi viikolla. Koko kuukausi ollut kovasti tekemistä töiden ja ikuisuudelta tuntuvan muuton kanssa eli en ole sen kummemmin ehtinyt vauva asiaa mietiskelemään. Ovulaation bongasin ja se hyödynnettiin. Hyvä ja rauhallinen mieli säilynyt koko kuukauden paitsi nyt. Kun ollut vähän enemmän aikaa tunnustella kehoa ja pms hiipii mieleen tuntuu vahvasti ettei tässäkään kuussa tärpännyt ja mieli lähtee ihan omille teilleen ja ajatukset kuten "en varmana koskaan tule raskaaksi" hiiviskelee mieleen. Yrityskertoja vasta 4 takana ja tuohon aiempaan keskusteluun viitaten tiedän että alussa vasta ollaan. Miten sitä mieli saakin pms höyryissä tuollaisia ajatuksia aikaan? Onko muilla ollut samoja keloja ja miten niistä on sitten päästy yli aina? Itsellä myös todettu lievä pcos joka vaikeuttaa ovulaation bongaamista. 

Tsemppiä kaikille, erityisesti plussanneille onnea!

Vierailija
773/3096 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos podcast-vinkistä, aion myös kuunnella. :)

Oon tätä keskustelua seurannut ja välillä mietin, että pitäskö ennemmin jättää seuraamatta. Vertaistuki on kuitenkin tärkeää, kun asiasta ei oikein voi muille puhua. Vajaa vuosi on nyt raskautta toivottu ja siihen mahtuu yksi keskenmeno, jonka jälkeen mieli on ollut maassa. Aika ennen keskenmenoa oli jännittävää odottelua ja haaveilua, ja nyt aika km:n jälkeen on ollut aika kurjaa. Enää ei osaakaan odottaa tulevaisuutta samalla tavalla hyväntuulisesti, vaan mukaan on tullut jonkinlainen epäonnistumisen pelko ja suru ja häpeä siitä, että antoi itsensä iloita liian aikaisin. Viimeisin taktiikka on ollut yrittää rentoutua ja unohtaa koko asia, mutta ei se meinaa onnistua. Samaan aikaan miettii omaa ikää (32) ja sitä, että onko tässä varaa hukata yhtään aikaa. Ovulaatiotestit ja kalenterin vahtaamiset olen silti nyt ainakin kesäksi jättänyt pois.

Vierailija
774/3096 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7727 kirjoitti:

En ole perillä ollenkaan noista ovulaatioista kuin oireiden perusteella, normaali kierto itsellä 28pv ja viimekierrossa ovulaatio oireet oli jo kp12, tänään kp30 ja päiväpissasta haalea viiva raskaustestiin (ei herkkä testi). Täytyy testata joku aamu uudelleen.

On tämä piinaavaa!

Tsemppiä kaikille <3

Hei!

Ei tarvetta piinailuun, jos raskaustestissä on haaleakaan toinen  viiva, olet raskaana. Onnea!

Epäilen, että itselläni on myös tärpännyt nyt (aktiivinen Yk 6, ikää 35, pillerit tauolla vuoden). Rupesin tässä kierrossa mittaamaan lämpöjä ja ne ei ole ovulaation jälkeen laskeneet ollenkaan (tosin aloin mittaamaan vasta oviksen aikoihin). Ovistestiin tuli selkeä plussa kerrankin. Lisäksi mulla on ollut menkkamaista jomotusta nyt kaksi viikkoa ja rinnat todellä hellät ja kipeät, kääntyminenkin on välillä sattunut vaikka rinnat ovat siis tosi pienet. Lisäksi olin ennen kauhea kahvihiiri, 5 kuppia päivästä ja oikein herkuttelin sillä. Nyt ei tee yhtään mieli ja viimeksikin kaadoin jo ottamani kahvin viemäriin ja vaihdoin mehuksi. En ole vielä testannut, kuukaustisten olisi pitänyt alkaa eilen tai tänään, tosin edelliskierrossa ne olivat viikon myöhässä ja luulin silloinkin olevani raskaana, tosin eri oirein (=hajuaisti joissani asioissa herkistynyt mukamas, ja "tiesin" olevani raskaana) :D

775/3096 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas pitkästä aikaa, onnea plussanneille ja tsemppiä meille piinaajille :)💕

Täällä tosiaan viime kierto oli outo. Haamujen haamuja tuli testeihin ja menkat oli myöhässä useamman päivän. Kyllähän se täti sieltä sitten kuitenkin tulla tupsahti kylään. Kemiallinen siis kenties?

Tämä kierto on myös omituinen. Pitkästä aikaa limoista pystyin havannoimaan oviksen kunnolla. Oviksesta n. Viikko (eli maanantaina) illalla vessassa käydessä paperiin jäi haalean haalean vaaleanpunaista. Seuraavana aamuna tuli aavistus ruskeaa pyyhkiessä. Päivällä kuitenkin holahti tummanpunertavan ruskeaa verta sen verran että laiton siteen suojaksi. Sen jälkeen muutaman kerran pyyhkiessä ruskeaa tuhrua mutta ei siteeseen asti. Eilen sama homma; tummanpunertavaa verta holahti taas muutan kerran reippaammin ja siihen loppui. Tämän jälkeen ei ole enää siis vuotanu. Ja menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon alussa.

Mitähän kummaa tämä nyt oikein on olevinaan? Kierto on minulla aina ollut päivän paria heittoa lukuunottamatta säännöllinen eikä välivuotoja ole tullut. Jos raskausoireita pitäisi mainita niin armoton väsymys (nukun yössä 9-10 tuntia ja silti päiväunet) sekä vessassa ravaaminen (yölläkin saa käydä useasti mikä ei ole tyypillistä) saattaa kenties johtua myös virtsatieinfektiosta, täytyy varailla aikaa lääkäriin.

Toivon rippeitä ei kyllä tähän(kään) kiertoon ole.. kunnon menkkoja sekä yk8 aloitusta odotellessa.

776/3096 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alkuviikosta gynellä persutarkastuksessa ja kohtu + munsarjat ultrattiin samalla, kaikki oli ok. Pelkäsin kamalasti tuota käyntiä etukäteen jos kaikki ei olisikaan ok, tosin eipä tämmöisessä perustutkimuksessa vielä kaikke nää. Gyne ehdotti myös että voisin aloittaa tänään oviksen testauksen, tänään ainakaan ei vielä tärpännyt. Minulla käytössä tuo clar blue masiina ja olisikohan tuossa 10 liuskaa ollut mukana. Myydäänköhän tähän erikseen lisää noita liuskoja vai tuleeko tosiaan näiden 10 liuskan jälkeen tosiaan ostaa taas uusi 55 euron setti? Ei mitään halpaa puuhaa jos näin on. 

777/3096 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessu kirjoitti:

Kävin alkuviikosta gynellä persutarkastuksessa ja kohtu + munsarjat ultrattiin samalla, kaikki oli ok. Pelkäsin kamalasti tuota käyntiä etukäteen jos kaikki ei olisikaan ok, tosin eipä tämmöisessä perustutkimuksessa vielä kaikke nää. Gyne ehdotti myös että voisin aloittaa tänään oviksen testauksen, tänään ainakaan ei vielä tärpännyt. Minulla käytössä tuo clar blue masiina ja olisikohan tuossa 10 liuskaa ollut mukana. Myydäänköhän tähän erikseen lisää noita liuskoja vai tuleeko tosiaan näiden 10 liuskan jälkeen tosiaan ostaa taas uusi 55 euron setti? Ei mitään halpaa puuhaa jos näin on. 

Netistä saa puolet halvemmalla ja postilaatikkoon 😊👍🏻

778/3096 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas. Vuosi sitten kirjoittelin viimeksi, ja jo silloin oli pitkää odottelua takana. Kaksi vuotta ollaan aktiivisesti yritetty, sitä ennen muutama vuosi ilman ehkäisyjä, ja lääkärin mukaan ei ole selkeää fyysistä estettä miksei onnistuisi, mutta lääkinnälliselle puolelle ei olla vielä(kään) lähdetty. "Kyllä se sieltä vielä onnistuu", "otat vain rauhallisesti etkä stressaa", jne... Kevään lopuilla alkoi olla jo sellainen olo että mitä turhaan enää odottaa, epäonnistuu kuitenkin. Mutta: sitten tuli ensimmäinen selkeä ovulaatiovahvistus testiliuskaan, ollaan miehen kanssa touhuttu kuin puput ovulaatiota ennen (ja sen jälkeenkin), ja nyt sitä sitten vain kovasti itsekin miettii että antaisiko itselleen varaa toivoa, tai edes miettiä toivomisen sallimista? Kierto on täydellisen säännöllistä, ja ovulaatiokin tupsahti juuri silloin kun oletin tupsahtavan, nyt vain todellisen vahvistuksen kanssa.

Nyt sitten mietinkin että missä menee raja mielikuvitteellisten oireiden ja todellisten seurattavien välillä, koska yllättäen ruumiinlämpö on ovulaation jälkeen jäänyt koholleen, viimeinen vuorokausi on pitänyt ravata pissalla noin kolmen minuutin välein (mieskin alkoi jo kyselemään että mikä ihmeen virtsatulehdus on iskenyt - ei ole, se tästä puuttuisikin!), ja muutenkin on hieman hassu olo. Raskaustestiä en kuitenkaan vielä uskalla tehdä, todennäköisesti liian aikaista sille kuitenkin. Mutta kun aiempaa kokemusta omasta takaa ei ole, voivatko oireet oikeasti iskeä näinkin nopeasti? Vai kuvittelenko vain? Henkisesti toki jo varaudun siihen että menkat alkaisivat kuitenkin taas ja kohta, mikäpä sitä maailman järjestystä noin yhtäkkisesti muuttaisikaan... 

779/3096 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin vähän päivitystä omaankin tilanteeseen. Edelleen tuhru vuoto jatkuu ja tänään kävin sitten ultrassa ja siellähän jopa näkyi ruskuaispussi vastaten 4+5 😃 Itellä kyllä semmonen fiilis, että ois kuitenki menny kesken jo ajat sittenkö kaikki muut oireet loppunu, mutta toisaalta kauhian helpottunu olo ettei ollu ulkopuolinen. Mutta onhan sitä toivonkipinää vielä jäljellä, jos tuolla jotain alkas sykkimään 🙈 Tässä nyt saa vaan vielä pari viikkoa jännäillä ja rampata verikokeissa ja ultrassa 😅 Mutta jos kesken on menny nii olo on silti aika mahtava siihen nähden, että 5 vuotta sitten sanottiin etten ikinä tule raskaaksi 😊

780/3096 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille❤️

Täällä pitäis menkat alkaa ma/ti ens viikolla. Vähän ehkä tuhruvuotoa olis nyt... saattaahan se toki olla kiinnitysvuotoa tai menkat jo alkamassa. Yritän olla etten mieti ja nyt olen ajatellu että jos ei ala menkkoja kuulumaan niin yritän ainaki olla etten heti ala testailemaan. Koska jos sit olis vaikka kemiallinen/km niin ei liikoja toiveet nouse. Oli tosiaan aiemmin yksi km ja se tipautti maan pinnalle aika kovaa. Toisaalta se ”stressi” jotenki väheni. Tai menettikä sitä uskon koko hommaan. Tiiäppä sit sitä.

Mutta rennommin asenteen olen nyt ottanut. Tulee jos on tullakseen, mutta kyllä oviksia seuraan ja varmaan tikutanki. Mietin tuossa että voishan sitä ihan kokeilun vuoksi vähän lämpöjäkin mittailla... lomalla on aikaa😆

Ketju on lukittu.