Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

661/3096 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille!

Tammikuussa kirjoitin Toiveessa vauva 2018-2019 keskusteluun, jonka jälkeen olen pysynyt taka-alalla. Meillä alkoi yritys joulukuussa 2018 ja matka tähän päivään on ollut kivinen - negatiivisia testejä, tuttujen raskausuutisia ja siskon esikoisen syntymä. Tunteeni ovat vaihdelleet varovaisen toiveikkaasta, pettyneeseen ja epätoivoiseen.

Menneiden kiertojen aikana olen tarkkaillut kehoani ja muutamaan otteeseen tikuttanut ovulaation. Olen googlannut raskauden ensimerkkejä ja analysoinut tuntemuksiani lähes neuroottisesti.

Nyt menossa on yk 6. Kuukautiset ovat muutaman päivän myöhässä, rinnat arat, alavatsaa nipistelee kuukautisia enteilevästi ja naama kukkii. Tässä kierrossa ei ole ollut mitään tavallisesta poikkeavaa. Olin päättänyt tehdä testin vasta sitten kun kuukautiset ovat myöhässä ja olin lähes varma siitä, että testi olisi negatiivinen. Yllätyksekseni testiin piirtyikin plussa!

Tästä ryhmästä olen saanut arvokasta vertaistukea, vaikken aktiivisesti olekaan osallistunut keskusteluun - kiitos siitä! Toivon teille kaikille plussatuulia ja jaksamista piinailuun.

662/3096 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auno, onhan tuossa selkeästi viivaa 😍. Ja Mirannalle myös onnea!

Alkoholista. Itse en muutenkaan juurikaan ota, viimeksi ollut päihtynyt joskus viime vuoden kesänä, mutta silloin tällöin menee 1-2 siideriä tai erikoisolutta ruoan tai tv:n edessä. En ole katsonut aiheelliseksi muuttaa juomistapojani ennen sitä toivottua plussaa.

Vauvauutiset eivät varsinaisesti minua hetkauta, onneksi, mutta rekisteröin ne paremmin kuin ennen. Vielä jaksaa olla positiivinen sen suhteen, et joku päivä on minunkin vuoro.

Tätä ehkä kuvastaa se, et tikutin eilen ovulaatiota ja sain ekan kerran tämän 6kk yrityksen aikana pienen pientä väriviivaa kontrolliviivan viereen! Oi sitä riemua! Kun tähän asti ei ole ollut haamun haamua missään tikuissa niin se, et saa jotain tulosta, vaikkei raskaustesti olekaan, niin tuottaa mielihyvää, hahaa. On siis myös eka kierto kun tikutan. Kp 11 tänään, ovulaatio ehkä joskus kp 15-16. Katsotaan mitä tikku alkaa tuumailemaan.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
663/3096 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alppitähti, onnea! ❤

664/3096 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, täällä kierto kestänyt nyt 42 pv, ei tietoakaan kuukautisia, testit näyttää negatiivisista... Kaksi ekaa kiertoa pillereiden lopettamisen jälkeen oli ihan tavallisia 28 pv (ja ne kuulemma onkin ne hedelmällisimmät, mutta ei tuottanut meillä tulosta), nyt sitten kierto sekaisin. Milloin ottaa yhteyttä lääkäriin? Vai sanovatko vaan varmaan, että odottele että tasaantuu....

665/3096 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on myönnettävä, meille tulee helmivauva! Kiitos kaikille onnitteluista ja tsempeistä, ja huimasti onnea kaikille yritykseen! ❤

666/3096 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu, onnea Miranna!

667/3096 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Ajattelin liittyä tähän keskusteluun myös mukaan, kun ei oikein lähipiiristä löydy ketään muuta lapsia haluavaa, joka jaksaisi kuunnella aiheesta höpötystä.

Puolitoista vuotta yritystä takana nyt, omaa kuukautiskiertoa ei ole lainkaan niin on ollut käytössä kaikki teroluteista letrozoliin ja pistoksiin. Nyt olisi toivon mukaan IVF tulossa tässä kesällä. Harmittaahan tämä aavistuksen, kun on pakko siirtyä isompiin toimenpiteisiin, mutta eipä näytä muuten onnistuvan. Ikä on onneksi kuitenkin vielä alle 25, joten ainakaan ikä ei vielä paina päälle tässä yrityksessä.

668/3096 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea miranna! <3 paljon tuuria ja tsemppiä loppuraskauteen!

Itselle tuli eilen ihan järjetön seksihimo ja touhuiltiinkin, myös aika kovasti on kosteutta pidellyt että olisiko nyt ovulaatio kierto menossa kuitenkin, selkeää ovulaatiota en tosin ole huomannut vielä ainakaan. Kp13/28 (viimeksi alkoi jo 27) toinen kierto mihin ei ole ehkäisyä ja harrastellaan silloin kun siltä tuntuu, ei mitenkään yrittämällä yritetä.

669/3096 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille!

Mulla menkat pitäisi alkaa huomenna tai ylihuomenna, nyt kp 28. Tosin viime kerralla se kierto jostain syystä pitkittyi kp 39 asti niin en ole yhtään varma enää onko kroppa taas sekaisin (mitä ei yleensä tapahdu). Touhuiltu on 2 päivää ennen Flon ilmoittamaa oletettua ovista (kp 13) ja 2 päivää sen jälkeen (kp 17) sekä lauantaina kp 26 mutta se tuskin enää vaikuttaisikaan.  Oltiin molemmat flunssassa oletetun oviksen aikoihin, tai no minä tartutin miehen. :D En kyllä tässäkään kierrossa huomannut mitään selvää merkkiä, että NYT se ovis olisi, vaan satunnaisia pistoksia alavatsalla oli useampana päivänä. Tänään on selkää juilinut, mikä enteilee kyllä menkkoja, mutta ei sitäkään joka kuukausi ole. Jos ne menkat on alkaakseen niin "toivon" niitä huomiselle, että ehtisivät melkein jo loppua juhannukseen mennessä..

Tuohon alkoholiasiaan: Mä en ole rajoittanut tekemisiäni, mutta juon muutenkin todella harvoin että sillä mitään negatiivista merkitystä olisi. Plussatessa on päivänselvää, että se alkoholi jää kokonaan pois.

Esikoinen, LA 7/2020

670/3096 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tänään oli aamulla käynti lääkärillä ja IVF siirtyi aikaisintaan elokuulle. Munasarjoissa on hyvin itsepintainen rakkula joka ei ole poistunut lääkkeillä aikaansaadun vuodon kanssa, joten ihan mahdotonta siellä on mitään lähteä kasvattelemaan. Jäänpä siis seurailemaan miten teillä muilla menee vielä ainakin pariksi kuukaudeksi!

671/3096 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ia kirjoitti:

Äh, tänään oli aamulla käynti lääkärillä ja IVF siirtyi aikaisintaan elokuulle. Munasarjoissa on hyvin itsepintainen rakkula joka ei ole poistunut lääkkeillä aikaansaadun vuodon kanssa, joten ihan mahdotonta siellä on mitään lähteä kasvattelemaan. Jäänpä siis seurailemaan miten teillä muilla menee vielä ainakin pariksi kuukaudeksi!

Onko nuo rakkukat siis este hoitoihin? Kyselen, koska minullakin niitä löydettiin paljon. Viimeksi ei kuukautiset tullut teroluteilla, tai ihan jotain pientä tuhrua. Aloitin silti laskemisen siitä kp1 niin katsotaan tuleeko tämän kuurin jälkeen vuotoa..

672/3096 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt itsekkin liittyä tänne, olen aiemmin vain lueskellut tekstejä.

Toiveena on ollut vauva jo kesästä 2018, e-pillerit olen lopettanut lokakuun lopulla eli noin 7kk sitten. Ekat 3kk ei tullut kunnon kuukautisia edes, mutta tammikuun lopulta tullut normaalisti. Tässä useamman kerran jo elätellyt turhaan positiivisia toiveita, mutta tänään taas kävi karvas pettymys kun sieltähän ne kuukautiset taas alkoivat :(

Ovulaatiotestit eivät olet tuttuja, joten niitä voisi kai kokeilla. Lääkärissäkään en ole vielä tässä kohtaa käynyt.

673/3096 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp12 ja ekat letrot syöty kp3-7.

Eilen tein ensimmäisen ovulaatiotestin ja selkeä viiva tuli - ei kumminkaan yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Letrot aloittaessa oli toiveet korkealla että joko nyt, mutta nyt taas jotenkin mieli tosi maassa ja usko tärppäyksestä on nollissa. Pitäisi yrittää nauttia kesästä mutta ei vaan pysty. Vauvauutisia tulee tuutin täydeltä joka suunnasta ja suoraan sanoen ketuttaa 24/7.

Tämän kuun lopussa takana yritystä 11kk ja heinäkuussa saamme lähetettä eteenpäin.

Kyselen samaa kuin Pikkuminnis, mulla munasarjat ihan täynnä rakkuloita (PCOS) enkä oikein vieläkään ymmärrä miten ne vaikuttavat raskautumiseen - pitääkö rakkulat saada pois ennenkuin siellä mitään pystyy tapahtumaan?

LA 12/20

674/3096 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa elämässäni minäkin löysin tieni tänne palstalle vertaistuen toivossa. Näistä asioista tuntuu olevan hankalaa keskustella läheisten kanssa. Kuitenkin sen verran on pelko persauksessa josko yritys tuleekin viemään pitkän aikaa, joten ole ole valmis tätä asiaa ruotimaan vielä ulkopuolisten kanssa.  Google siis on toimittanut parhaan ystävän paikkaa viimeviikot. Vauvakuume on ollut enemmän ja vähemmän läsnä elämässä ihan teinistä asti, ja nyt olosuhteet on kohdallaan ja vauva olisi erittäin tervetullut. Olen 27v ja naimisissa, mies pari vuotta vanhempi. E-pillerit lopetin 20.5. ja tarkoitus oli ottaa ihan rennosti yrityksen suhteen. Noh, toisin kävi. Olen jo heti ensimmäisessä kierrossa tikuttanut oviksia hullun kiilto silmissä, ja onnistuinkin pyydystämään tikkuun plussan 7.6. Tänään 10 päivää oviksesta tein herkän raskaustestin ja negaahan se näytti vaikka suurennuslasin kanssa tihrustettiin, että olisko siinä toinenkin viiva. ei ole. Menkkoja odottelen alkavaksi viikonloppuna. Vaikka kaikella järjellä mitä vauvakuumehouruissa tässä päässä on jäljellä, tiedän että mahikset heti ekasta kierrosta tärppäämiseen on suhteellisen pienet, niin silti ketuttaa nyt jo. Voikohan tuo muuttua vielä plussaksi? Ja jos ei muutu, millä saan hermoni kuriin ja rentouduttua tässä hommassa niin, että pystyn elämään täyttä, normaalia ja onnellista elämää yrityksen aikana? Tää kaikki tuntuu kovin hullulta, kun koko elämän on joka tuutista kuunnellut varoituksia, että kun kerran unohdat yhden pillerin niin aivan olet varmasti raskaana. Yeah, I wish!

675/3096 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. Minäkin kokeilen saada täältä hiukan Helpotusta tähän olemiseeni.

Minulla 4. Vuotias vanhasta elämästä ja miehelläni 37v. Ei yhtään lasta. Olemme yrittäneet jo 11 kk. Olen varma, että ovulaatio tulee aina ajalla kun menkatkin. Sen kyllä tunnistaa. Nyt kuitenkin yhtäkkiä 33/29. Oon ihan hermona. Kun olen jo laittanut pois kaikki ja luopunut ajatuksesta raskain sydämin. En ole uskaltanut testailla, koska en halua pettyä niin pahasti jälleen.

676/3096 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabemam, minulla ei ole mitään maagista neuvoa, jolla tuon stressin ja hullunkiillon saisi pois, ainoastaan voin kertoa, että, minulla se kokonaisvaltainen intensiivisyys kaikkosi sen ekan negan jälkeen. Sit pystyi jotenkin rentoutumaan, ainakin kaiken muun ajan kuin piinaviikot... Tosin minulla se vauvahaaveilu ei ole ollut koskaan läsnä elämässä, et ymmärrettävästi jos on aina halunnut äidiksi niin on melko vaikeaa löysätä tällaisen prosessin aikana.

Nyt kun tikutan ekaa kertaa tämän 6kk:n yrityksen aikana niin huomasin hermostuvani ja harmituksen nousevan taivaisiin kun yhtäkkiä olikin jo eilen, kp13, ovulaatiotikun viivat yhtä vahvat (odotin tätä tapahtuvaksi vasta kp15-16, kuten myös äppi). Oli mennyt lähes viikko edellisestä rakastelukerrasta (pitkiä työvuoroja ja kova väsymys) ja tiesin, et nyt on seuraavaksi neljä yövuoroa taloudessa, et se meni sit ohi. Voi V. Loppujen lopuksi sain purettua vähän harmitusta miehelle, vaikken haluakaan tehdä stressiä asiasta ja kun vielä näytin tikkua vähän myöhemmin niin lopputulos olikin yhtäkkiä se, et harrastimme iltapäiväseksiä varmaan ekaa kertaa suhteemme aikana, heh. Mies kun on enemmän iltapainoitteinen näissä asioissa. Ihmettelinkin, et jopas jotain niin hän tuumasi vain, et "no kun oli tasaviivat". Sydän.

Joten kertatalletus tehty ja toivottavasti tikku oli oikeassa ovulaation suhteen. Tänään oli jo haaleampi viiva. Mitään oireitakaan ei ole ollut, ihmeellistä kyllä...

677/3096 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja onnea plussanneille!

Mulla oli vahva ovistunne maanantaina, kp10/27ja vaikka päätin taas viime kierron pettymyksen jälkeen, että nakkaan tikut pusikkoon, niin tikutinpa kuitenkin ja vahva plussa tuli. Peitot heilua ja lakanat lensi. Meillä menee niin, että kumpikin miehen kanssa ns.sytytään sekstailemaan, kun on otolliset päivät. Ei ole sellainen olo, että "pakko harrastaa seksiä". Miten muut kokee?

678/3096 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös järisyttävät himot ns otollisena aikana ollut aina, en ole koskaan tikutellut eli en tosiaan tiedä onko ne sitten ovulaation aikana, mutta n.puolessa välissä kiertoa, tämä taas ei ole joka kuussa, voi olla niinkun viime kuukausikin täysin "kuiva" kuukausi että harrastaa enemmän miehen mieliksi.

Nyt menossa 15/28 ja lauantaina tuli hirveä himo, mutta päiviä oli vasta kp12 että voiko muka olla ovulaatio jo niin aikaisin.. en vain jaksa nyt ajatella sen enempää sen verran kiirettä pitelee muutenkin

679/3096 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabemam: Varaudu siihen, että pillereiden lopettamisen jälkeen voi mennä aikaa että kierto normalisoituu. Ainakin itsellä on selvästi mennyt melkein 6kk ennenkuin kierto on järkevöitynyt ja hedelmöittyminen on edes jollain tapaa mahdollista. Harmittaa näin jälkikäteen, että yritimme täysillä jo maalis-toukokuussa, vaikka kehoni oli sekaisin.

Nyt kun on useampi kuukausi tullut tikutettua, jännitettyä, odotettua ja petyttyä, on seksistä meinannut tulla orgasmihakuista suorittamista. Tai ainakaan me ei olla miehen kanssa niin pupuja, että päivittäin paneskeltaisiin. Sunnuntaina turhautti yrityspaineet kun tuntui että "pitää harrastaa seksiä" kun on hedelmälliset päivät. Onneksi miehen kanssa juteltiin asiasta ja hommat lopulta luonnistuikin, kun rentouduttiin.

680/3096 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siinäkin mielessä huvittaa joidenkin kavereiden "vinkki", että se tulee kun ei yritä. Et meillä tuskin seksin harrastamiset sattuis just sattumalta ovulaation kohdalle jos ei yritettäisi 😂 ja silloinkin ei ole 100% että raskautuu vaikka olis ovulaatio.

Ymmärrän että sillä ehkä viitataan siihen, että stressaaminen haittaa hedelmöitystä, mutta muuten toi on ihan absurdi neuvo ainakin mun mielestä.

Ketju on lukittu.