Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

701/3096 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille!

Käyttäjä7727

Mä tilasin kans raskauskeijusta. Ensin ostin niitä Clearbluen ovulaatiotestejä, mutta en saanut niillä plussaa bongattua (joko aloitin testaamisen liian myöhään tai sitten se johtui siitä, että testasin aamuisin). Sitten tilasin niitä raskauskeijun omia "erittäin herkkiä" ovulaatiotestiliuskoja. Niillä sain bongattua selkeen viivan kp 10 eli ovis on varmaan ollu kp 11.

Mureke

Mä testasin tänään kans tollasella raskauskeijun raskaustestillä, kun niitä tuli 2 kpl noiden ovistikkujen kanssa. No, mäkin oon näkevinäni jotain. En oo varma onko väriä vai viivanpaikka vai kuvittelenko vaan koko jutun! Jotenki tässä tuntee olonsa ihan hulluksi, kun kyttäilen sitä tikkua ja en oo varma näkyykö siinä mitään vai toivooko sitä vaan niin paljon, että kuvittelee näkevänsä. Niin haalea se joka tapauksessa on, että siitä on mahdotonta saada kuvaa. Mulla tänään kp 23/28-30 ja dpo 12.

Testaan varmaan huomenna pregchekillä uusiks. Itsekin tässä just mietin, että ottaako sitä yhden saunakaljan vai ei, Ajattelin siks just testata, et jos ei näy mitään niin varmaan otan. No nyt en sit tiedä. Katsotaan mitä huomenna tapahtuu.

Itsekään en siis yleensä juo paljoa, niin siksi ajattelin, että voisin hyvin olla kokonaan ilman yrittäessä. Kuitenkin tästä hommasta muodostu sellanen pakkomielle, kun en voinu ottaa onnittelumaljaakaan juhlissa, vaikka olisin ollu alkuvaiheessa kiertoa. Niin nyt oon sitten eläny ihan normaalia elämää. Se on kyllä vähän helpottanu tätä yritysvaihetta ja pystyy enemmän elämään "tulee kun on tullakseen"-fiiliksellä, vaikka totta kai sitä toivoo koko ajan enemmän kuin mitään muuta ja välillä on huonompia päiviä ja välillä parempia.

Ihanaa juhannusta ja kesää kaikille yrittäjille (sekä jo plussanneille)! <3 Toivon, että kaikki muutkin pystyisi nauttimaan kesästä kaikesta huolimatta

702/3096 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Aunolle! 💕

Minä olen ostanut ovistestipakkauksen ihan lähimarketista. Toki jos arvelee niitä kuluvan enemmän niin järkevämpää olisi varmasti tilata netistä kerralla isompi pakkaus.

Kirjoittelin tänne viimeksi, että tässä kierrossa ei yritetty sen kummemmin ja stressin takia ovulaation aikoihin ei mitään tullutkaan sitten puuhailtua (ennen sitä kylläkin). Tein kuitenkin noita testejä ja viiva selvästi tummeni, en saanut ihan sitä niin tummaa kuin pitäisi olla, mutta voihan olla että se tummin viiva meni silloin kun en testannut. 😄 Melko tumma se viiva joka tapauksessa oli ja lähti siitä sitten haalenemaan kun tosiaan useampana päivänä testasin. Nyt on sitten kuitenkin menkat myöhässä ja tein tietenkin testin, joka tietenkin oli negatiivinen. 😅 Mulla toki voi olla kierto sekaisin, kun en hirveän pitkään ole vielä ollut ilman pillereitä, mutta sen ovulaation omasta mielestäni kyllä bongasin ja useampana kuukautena on ollut säännöllinen kierto. 🤔 Ei ole minkäänlaisia merkkejä menkoista havaittavissakaan... kummallista. Ihmettelen kyllä, jos tästä kierrosta olisi tärpännyt, koska ei todellakaan ajoitettu ovulaation kohdille mitään toimintaa. 😅 Ei kai se auta kuin odotella. Juhannuksesta huolimatta en juo ja en etenkään nyt kun olen kipeänä eli ei tarvitse sitäkään niin stressata. Ärsyttää tällainen epätietoisuus, mutta sitähän tämä tuntuu kaikilla olevan. 🙈

Esikoinen la 10/2020. 💜

Sisältö jatkuu mainoksen alla
703/3096 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ovistestin viiva rupee vahvistumaan, saatan tehdä saman päivän aikana toisenkin testin jotta nään kuinka nopeasti lh nousee. Sitten testaan vielä niin pitkään kunnes saan hailakamman viivan jotta voin alkaa laskea piinapäiviä.. On muuten kiva saada kaksi viivaa edes johonkin testiin. 😁

704/3096 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistestailuista. En olisi halunnut ryhtyä siihen, liian teknillistä ja säätämistä, mutta nyt ekan testikierron jälkeen niin huomaan jo sen, et ainakin tässä kierrossa ovulaatio oli aikaisemmin mitä olisin luullut, ja mitä sovellus on luullut. Ilmeisesti ne fyysiset oireet, mitä olen kuvitellut ovulaatioksi, ovatkin post-ovulation kremppaa tai jotain. Eli melko hyvä, että testasin. Ja onhan tämä muutenkin hyvä keino tutustua omaan kehoon paremmin, pystyy paljon paremmin yhdistämään oireita kuukautiskierron vaiheisiin.

Dpo 5 täällä meneillään. Kaikenlaista pistelyä ja vääntöä alavatsalla, mutta se on normaalia minulle.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

705/3096 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksen jälkimainingeissa tässä mietin josko saatais juhannuksen lapsi... Helppoa tämä siittämispuuha ei ole ollut kyllä täytyy sanoa. 10hlö samalla mökillä, meillä olla maailman nitisevin sänky, joka toki aiheuttaa miehelle varsinaista ramppikuumetta. Ei kyllä ihaninta itestäkään 😤 Kerran onnistuneesti hoidettiin hommat. Ohan seki jotain ku luulin että mitään ei pystyis😆

Käytin apteekin omia ovistestejä ja eilen illalla tuli tummin viiva koskaan. Aikalailla mietin että olisko jo ihan samanvahvuinen, jos jäi tummuudesta niin tod vähän. Katsotaan. Nyt ajattelin odotella vaan ja en ota stressiä jos vaikka menkat olis myöhässä sitten joskus. Tai no ainaki yritän parhaani.

Ihan päästä kotiin tänään ei nitisevään sänkyyn jatkamaan touhuja. Ongelmansa ne on kullakin

706/3096 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkoja ei näy eikä kuuluja testit näyttää negatiivista... on tämä arvailu ja odottaminen kyllä niin piinaavaa hommaa että huh. 😅

Esikoinen la 10/2020. 💜

707/3096 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä yks taiteenlaji. Aiemmin ovis ollut kp12 (tikulla), niin tässäpä kierrossa ei ollutkaan vaan oli todennäköisesti jo kp 10. Silloin tunsin selkeän vihlauksen vasemmalla puolen munasarjassa. No oviksen aikaan ja ennen sitä neljä yrityskertaa. Jos ei tästä kierrosta, niin josko ensi kierrossa tärppäisi kun lomalla ollaan. Jos ei, niin elokuussa alkaa hoidot. Jotenki tuntuu luottavaiselta, kun tietää että hoidot alkaa sitten jos ei tärppää.

708/3096 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla dpo6 tänään ja voi että mitä kipua ollut jo muutaman tunnin oikealla puolella alavatsaa joka säteilee nivuseen. Olisiko tämä jotain kiinnityskipua.. 💕

709/3096 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, lauantaina alko menkat kp 24 eli viisi päivää ajoissa. Menossa yk 4. Ovulaatio oli tosin jo kp 11 eli tosi aikasin. Se selittänee asian.

On tää kyllä hämmentävää hommaa, kun taas ei tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi! Alan varmaan tikuttamaan taas ovista heti menkkojen loputtua ja jos päästäis hommailemaan tällä kertaa niihin aikoihin

Onks muilla menny iho huonompaan kuntoon pillereiden lopettamisen jälkeen? Täällä ainakin on ja mietin, että meneeköhän tää ohi. Lisäksi menkkakivut on merkittävästi kovemmat kuin pillereiden aikaan, vaikka kärsin kivuista silloinkin. Ei tää kauheen hauskalta tunnu -_-

710/3096 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtityttö: oon käyttänyt RFSU:n raskaustestejä. Menkat alkoi sitten perjantaiaamuna kp 32 juuri juhannukseksi. Noh, ei niistä hirveästi vaivaa kuitenkaan ollut kun jo eilen sunnuntaina oli vuodoton päivä, hassua. Yleensä viimeiset päivät on sellaista pientä tuhrua, joten eiköhän vielä sitäkin tule. Voihan se olla, että mun kierto on alkanut hakea rytmiään vasta nyt melkein vuoden jälkeen pillereiden lopettamisesta, söin niitä kuitenkin jotain 9 vuotta. Vähän kyllä haikailen niiden helppoutta, kun tiesi tasan tarkkaan milloin menkat alkaa ja tarvittaessa pystyi siirtämään. Mutta vauvan takiahan tämä kestetään. :D Kohta varmaan haluan alkaa testailla ovistesteillä, niin tietäisi ainakin tuleeko niitä oviksia oikeasti.

Esikoinen, LA 7/2020

711/3096 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mäkin niin vannoin miehelle että nyt lopetetaan oviksen jahtaus ja annetaan vaan kaiken mennä omalla painolla, niin toisin kävi. Tällä hetkellä oon onnistunut olemaan hyvin epätietoinen omasta kierrosta ja oletin, että ovis oli viikko sitten kun tuolla vasemmalla puolen sattui niin perkeleesti pari päivää. Noh, ennen juhannusta tuli tilapäinen mielenhäiriö ja tein ovistestin, joka ei olisi voinut olla enempää nega. Juhannusaattona päätin taas tehdä mielenkiinnosta ja kappas, tuli rfsun ovisliuskaan tuli kaks yhtä tummaa viivaa! Mitään tuntemuksia tms ovulaatiosta ei siis ole ollut. Muutaman kerran sitten juhannuksena touhuiltiin ja nyt aika korkealla odotukset, taas jälleen 😅 En ole varmaan vuoteen ollut näin rentoutunut ja jotenkin onnistunut nyt saamaan tuon lapsiasian pois tuolta korvien välistä niin, etten ajattele sitä kokoaikaa.

712/3096 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään dpo7 ja päätin aloittaa testausharjoitukset. 😄 Alavatsaa vihlonut ikävästi tänään, mutta muita oireita ei ole. Odotukset eivät olleet korkealla, KUNNES liuskaan tuli viivan paikka! Käää taidan harjoitella huomennakin.

713/3096 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt esitän ehkä hieman tyhmänkin kysymyksen, mutta; onko mahdollista että säännöllisessä kierrossa (28-29 pv) ovulaatio onkin jo aikaisin esim. jo kp 10-12? Lähinnä siis mietin sitä, että jos kuukautiset alkavat melko tarkalleen 14 päivää ovulaatiosta..

Minulla siis ovistestin mukaan ovulaatio ollut kp 10-12, eli nyt elettäisiin oletettavasti dpo 5-6. MUTTA tänään sitten hulahti pikkareihin iso määrä kirkasta limaa, ei sellaista sitkeää vaan löysää. Myös ovulaatiosovelluksen mukaan ovis olisi tänään (laskee kierron pituuden mukaan). Tänään jäi kuitenkin tikuttelu tekemättä. Huoh, ja kuka muka sanoi ettei lapsenteko ole rakettitiedettä 😆 on kyllä nimensä mukaisesti piinaviikot!

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

714/3096 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivalavida mulla ovistikut on näyttäneet saman kierron aikana kaksi kertaa lh nousua, ekalla kerralla sain yhtä tummat viivat ja noin viikko myöhemmin tulikin tummempi viiva kuin kontrolli. Oonkohan joku hormonihirviö ja ovis viikon välein 😂

Kuitenkin koska mun kierto on aina vähintään 30 päivää, yleensä menee yli 33, olen laskenut oviksen olevan se myöhempi tummempi viiva, kuin kierron alussa oleva hormoninousu, tai mikä lie. Rakettitiedettä sanon minäkin.

715/3096 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Aika jännä! Mä mietin nyt et pitäiskö munki testailla vielä sen jälkeen, kun on saanu kontrolliviivan vahvuisen viivan🤔 Miehelle totesin et on tää kyllä yks mysteeri, ni mies vastas, että onhan tää elämän suurin mysteeri😄

716/3096 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi tänään. No jotain hyvää, nyt alkoi terolut kuurin loputtua heti, kierto oli 25 päivää. Viimeksi ei tullut teroilla ollenkaan vuotoa. Odotan ensi kierron vielä, sitten hakeudun yksityiselle jos saisi letrot avuksi. En tiedä miten yksityisellä suhtaudutaan, jos on toive letroihin eikä sen isompiin tutkimuksiin ja kokeiluihin (toki kierron keskellä ultraus yms) Kunnallisella haluaisin hoitaa sitten muut hoidot jos joskus niihin tarve ja halu. On tämä raastavaa..se pieni toivonkipinä heräsi taas eilen, että mitä jos nyt. En voi edes kuvitella sitä tunnetta, jos joskus se plussa tuleekin.

717/3096 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtityttö kirjoitti:

Vivalavida mulla ovistikut on näyttäneet saman kierron aikana kaksi kertaa lh nousua, ekalla kerralla sain yhtä tummat viivat ja noin viikko myöhemmin tulikin tummempi viiva kuin kontrolli. Oonkohan joku hormonihirviö ja ovis viikon välein 😂

Kuitenkin koska mun kierto on aina vähintään 30 päivää, yleensä menee yli 33, olen laskenut oviksen olevan se myöhempi tummempi viiva, kuin kierron alussa oleva hormoninousu, tai mikä lie. Rakettitiedettä sanon minäkin.

Eikä?!😂 siis on tää kyllä ihan tosiaankin utopistista, nyt on varmaan ens kierto pakko tikuttaa kierron ekoilta päiviltä vikoihin saakka 😆 toki nyt sitten häivähti toivonkipinä mielessä että josko oiskin hedelmöittyminen tapahtunut ja tuo eilinen ”hulaus” olikin sitä.. Noh, vielä kymmenisen päivää piinailua edessä. Onneksi loma alkaa niin saa (ehkä) muutakin mietittävää😅

718/3096 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan oli nyt sitten pakko vielä tänään ovistesti tehdä, näytti niin negatiivista kuin olla ja voi. Mutta katsellaan! Tänään muutaman kerran tuikkaissut kipeästi toista munasarjaa, toki tää on mulle ihan tuttu PMS-oirekin ja alkavat hyvissä ajoin usein reilua viikkoakin ennen menkkoja.

719/3096 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Menkat alkoi tänään. No jotain hyvää, nyt alkoi terolut kuurin loputtua heti, kierto oli 25 päivää. Viimeksi ei tullut teroilla ollenkaan vuotoa. Odotan ensi kierron vielä, sitten hakeudun yksityiselle jos saisi letrot avuksi. En tiedä miten yksityisellä suhtaudutaan, jos on toive letroihin eikä sen isompiin tutkimuksiin ja kokeiluihin (toki kierron keskellä ultraus yms) Kunnallisella haluaisin hoitaa sitten muut hoidot jos joskus niihin tarve ja halu. On tämä raastavaa..se pieni toivonkipinä heräsi taas eilen, että mitä jos nyt. En voi edes kuvitella sitä tunnetta, jos joskus se plussa tuleekin.

Varmasti suhtautuu oikein hyvin, ja mun gyne ainakin sanoi heti alkuun että hän ei ole näiden asioiden asiantuntija joten laittaa lähetteen kunnalliselle ja sanoi että ainut miten hän nyt pystyy auttamaan on määräämällä ne letrozolit. Toki ultrassa joutuu käymään kerran letrojen aloituksen jälkeen ja mulle sanottiin että syön näitä nyt niin kauan ennenkuin päästään eteenpäin hoidoissa (heinäkuussa saamme lähetteen - ja siitä tietenkin jonotusajan mukaan kesto).

LA 12/20

720/3096 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jouduin muutamassa verikokeessa käymään ennen letroja, mutta marssin lähetteen kanssa kunnalliselle koska yksityisellä ne olisi maksanut yli 250€.

Rohkeasti vaan sanoo että nyt ei ole voimia sen suurempiin hoitoihin ja sovitte vaikka vähän ajankohtaa koska voisi ajatella lähetteen pistämistä eteenpäin. Se auttaa myös omaa stressailua (ainakin itsellä) kun tietää että jossain vaiheessa pääsee tästäkin vaiheesta eteenpäin.

Halit pikkuminnis! ❤

LA 12/20

Ketju on lukittu.