Toiveena vauva (2019-2020)
Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Hei vaan, kp 13menossa ja ovistunne olisi. Toisaalta helppo arvioida ovulaatiota kun on niin selkeät ”ovulaatiolimat” mutta kuitenki aina miettii, että tapahtuuko siellä mitään. Kunnolla en ole koskaan tikuttamalla saanut ovulaatiota sääntöjen mukaan löydettyä(että olis viiva kontrolliviivaa tummempi), mutta kerran olen todistetusti raskautunut niin kait se kuitenki näihin lima-aikoihin on.
Mutta nyt siis mies teloi kätensä ja siitähän sitä sit saanu itkeä, että miten tämä sitten onnistuu.mies kyllä lupaili, että ei häiriintyisi vauvapuuhat, mutta katsotaan...
Mutta tuli siis Km tuossa niin jotenki se kuitenki myös rauhoittu mieltå. Tietää voivansa raskautua. Ja silloin kun se tapahtui niin oviksen aikaan puuhailtiin joka päivä 5pv putkeen. Että kovaa työtä se vaatii🙈 Nyt oon saanut miehenki mukaan, vaikka välillä joutuu vähän suostuttelemaan.. Monenlaista pyörii mielessä, helpompi ehkä olla vielä tämä kesäkuu ei raskaana niin saapa ottaa syömisten (ja juomisten) kanssa rennosti.
Itsellä on rento suhtautuminen alkoholiin ja en ole absolutistiksi alkanut edes yrittämisen aikaan. Mutta jos tärppää niin korkki menee ongelmitta täysin kiinni kyllä. Eikö sitä ole sanottu lasin punaviiniä jopa joskus rentouttavan niin voihan se jopa avittaa.
Ihanaa juhannuksenaikaa kaikille kuumeilijoille☀️☀️
Moi taas,
täällä olisi nyt kp 9 menossa. Ensi viikolle pitäisi ovulaation ajoittua, sillä oletuksella että ovuloin. Hieman olen pohtinut ovulaatiotestien hankintaa. Olisi ihan mielenkiintoista bongata testin avulla ovulaatio, kun kropassa oireet ovat kovin vähäiset. Mutta toisaalta sovimme, ettemme ainakaan vielä lähde siihen, ettei sitten menisi suorittamiseksi. Fiilispohjalla kuitenkin kuitenkin tällä hetkellä mennään ja toki sitten yritystä on enempi oletettuna ovulaatioaikana.
Täällä kyseltiin aiemmin alkoholin käytöstä yrittämisvaiheessa. Mulla alkoholin kulutus ei ole mitenkään suuri muutenkaan, mutta kyllä yritysaikanakin olen ollut juhlimassa normaalisti. Meillä on sellainen sopimus, että jos on mahdollista vaan tehdä raskaustesti ennen menoa niin sen teen ja sen mukaan eletään. Esimerkiksi kaverin polttareita varten meillä oli ihan suunnitelma kuinka toimitaan. Jos saadaan plussa ennen niitä, olen tietysti ilman alkoholia, mutta koska emme haluaisi kertoa asiasta niin aikaisin, olisin aikalailla salaa tilannutkin alkoholittomia :D Mutta negaa näytti ja join normaalisti.
Mun mielestä ei kannata ottaa sellaisia paineita, koska yrittämisessä voi tosiaan mennä aikaa. Joskus on mukava unohtaa hetkeksi yrittäminen ja juhlia. Se rentouttaa ainakin minua, ettei elämä pyöri vain yrittämisen ympärillä. Sitten jos/kun se plussa tulee niin sitten tietysti tilanne on eri :)
Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa
Mulla on jäänyt vuosi sitten alkoholin käyttö muutoinkin lähes kokonaan pois (parit alkumaljat olen juonut toki juhlissa), joten suurta muutosta mahdollinen raskaus tulevaisuudessa ei alkoholinkäyttöön aiheuta. Mutta mielestäni kohtuukäyttö on ihan ok yrittämisen aikana, turhaa ottaa lisäpaineita siitä.
Jee, kp 12 meneillään ja ovistikkuun selkeästi vahvistumassa oleva viiva! Eli ovis tämän ja oireiden perusteella ihan lähipäivinä. Harmillisesti ollaan vaan juhannus reissussa jossa ei oikein pystytä touhuilemaan, mutta aktiivisia ollaan oltu nämä lähipäivät joten jospa se riittäisi jos juhannuksena ei tosiaan ihan hurjiksi heittäydytä vieraspaikassa.
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
Täällä menossa piinaviikot, ensi viikon lopulla pitäisi menkkojen alkaa. Jänniä aikoja taas eletään! Olen kyllä yrittänyt olla miettimättä asiaa, mutta vielä kun lomalla on niin tuntuu että on aikaa miettiä ihan liikaa. :D
Eilen tuli lähipiiristä taas yksi raskausuutinen.. olin kyllä jo arvellut asiaa niin ei kolahtanut itteeni mitenkään pahasti.
Viime yönä näin unta, että meillä oli pieni tyttövauva. Voi että se oli niin todentuntuinen uni <3 jotenkin loi uskoa tulevaan, että kyllä se meilläkin vielä tärppää.
Pakko se nyt on uskoa, kun Clearbluen viikkonäytöllinenkin sanoo, että raskaana ollaan. Viime lauantaina, kp 25/28 tuli siis ensimmäinen haalea plussa. Pari kertaa piti vielä testata uudestaan, kun ei tätä oikein voi uskoa todeksi. Tavallaan tuntuu vähän kurjalta kertoa tänne, että heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi, kun monella on takana kuukausia paljon enemmän. Olin niin varma, että meillä plussan saaminen kestää, koska "varmat päivät" toimineet niin hyvin ehkäisynä monta vuotta.
En tiedä vaikuttiko raskautumiseen mitenkään, mutta hedelmöittymisen ja kiinnittymisen ainaan olin lomalla. Enkä muista milloin viimeksi olisin ollut niin rentoutunut kuin silloin!
Toivotaan, että tulis lisää plussauutisia tähän ketjuun pian <3 Tsemppiä myös piinapäiviin ketkä nyt niitä hetkiä elelevät!
Lämpimät onnittelut Auno! ❤ Onko vielä raskausoireita? Itsellä vielä 10 päivää edessä ennenkuin voi testata. Kerro kaikki! 😄
Paljon onnea auno! <3
Meillä elellään kp17/28, ovulaatiosta ei mitään hajua koska oli, lauantaina oli se himotus päivä mutta mistä näistä tietää. Kuitenkin peitto heilui ahkerasti ennen vklp,vklp ja sen jälkeen, nyt ei taas tee yhtään mieli, ehkä johtuu tästä kuumuudesta.
Oletteko syöneet mitään lisäravinteita? Edellisessä raskaudessa ripitettiin foolihaposta että se olisi pitänyt aloittaa jo ennen kun lasta lähtään yrittämään, me kun ei tosiaan oikein edes yritetty ja aloin syömään vasta kun soitin neuvolaan. Nyt vaan mietin pitäisikö sitä sitten syödä vai vasta sitten jos/kun tärppää. Kerkesi juuri vanhentumaan vanhat pillerit muutama kk sitten :/
Hei! Suosittelen sitä foolihappoa heti eikä vasta sitten kun tärppää. Mahdollinen foolihapon puute johtaa siihen, että alkion selkäyhdinkanava ei umpeudu ja tämän tuloksena aivot eivät kehity ollenkaan. Tämä kanava muodostuu jo 2 viikkoa hedelmöittymisen jälkeen, eli ennenkuin raskautta on edes huomattu. Harvinaistahan tämä puutos on, mutta omassa suvussa syntyi yksi tällainen lapsi, joka sitten kuoli aivojen puuttuessa muutaman päivän päästä syntymästä :(
Kiitos onnitteluista :) Raskausoireita on. Rinnat on ihan todella arat, hajuaisti on jotenkin muuttunut herkemmäksi sekä lievää pahoinvointia. Alavatsa on välillä hieman kipeä. Ja ihan tajuton väsymys!
Käyttäjä7727, mulla kävi sama, ei tullut mieleen aloittaa jo ennen raskautta jotain vitamiinilisää. Nyt vasta ostin neuvolan suosituksesta Minisunin Mama monivitamiinin, jossa myös foolihappoa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin alkio tarvii sitä foolihappoa juuri siinä alussa, että jos nyt voisin itse tehdä toisin, niin olisin aloittanut syömään jo aiemmin. Korjatkaa joku jos oon väärässä 😅
Näyttää siltä, että menkat myöhästyy TAAS! Ärsyttää. Kp 31/29-30. En malttanut olla aamulla tekemättä testiä, koska juhannuksena on tarkoitus juhlia (yksi niistä harvoista päivistä jolloin edes juon alkoholia) ja yksi viivahan siihen vain ilmestyi. Ainoa mikä mietityttää, on se "viivanpaikka". Tuntuu että edelliselläkin kerralla olin erottavinani viivanpaikan, siis sen johon plussan pitäisi tulla, vai johtuuko vaan siitä että haluaisi niin kovasti sen oikean viivan ilmestyvän? Paikka näkyy vain silloin kun testi on kuivunut täysin eli parin tunnin päästä. Tässä kierrossa nännitkään ei ole olleet missään vaiheessa kipeät, ainakaan muistaakseni. Olenkin alkanut miettiä tuleeko mulla edes koko ovulaatioita...
Esikoinen, LA 7/2020
Huoh. Mulla piti alkaa kuukautiset tiistaina/keskiviikkona, kp 35 olisi tullut keskiviikkona täyteen. Mulla on yleensä tosi runsaat kuukautiset, mutta nyt ollut 3 päivää onnetona tuhrua joka vaan vähentynyt. Ei noita edes kuukautisiksi voi sanoa. Mietin, että josko tässä varuiksi kävisi vielä ostamassa raskataustestin ja jos näyttää negatiivista niin harkitsen kyllä lääkärille menoa :(
Minun piti silloin syödä sitä foliren valmistetta, olen kyllä aina käyttänyt multitabs valmistetta missä selosteen mukaan olisi myös sitä, mutta silti neuvolasta sanottiin että pitää syödä juuri sitä folirenia, tottakai multitabs piti lopettaa sen a vitamiinin takia.
Onnea Auno! ❤️
Oon kanssa kuullut hyvää noista Clearbluen herkistä testeistä. Itse tilasin nyt raskauskeijusta heidän oman merkin herkkiä raskaustestejä.
Mulla ollut käytössä nyt vajaa puolisen vuotta foolihappolisä, ehkä vähän turhankin ajoissa aloitin kun olin ehtinyt syödä jo 3kk ennen kuin edes jätettiin ehkäisy pois 😅 toisaalta eipä siitä mitään haittaakaan ole!
Mäkin aloitin syömään yrittämisen alussa foolihappoa lääkärin määräyksestä 4 mg päivässä, koska lähisuvussa on yksi mmc-tapaus. Folvite niminen valmiste oli käytössä. Nyt jotenkin puolen vuoden jälkeen se on jäänyt, koska ei olla aktiivisesti nyt yritettykään. Täytyypi varmaan aloittaa taas, se vain jotenkin lisää sitä piinailua ja painetta, tarkoitus kun oli vain nyt ottaa ihan rennosti vauva-asian suhteen ja katsoa, jos onnistaa..
Plussatuulia! ❤️
Noista ovistesteistä haluan sen verran kertoa, että itselle ihan huippu juttu. Vaikka ovisoireeni ovat olleet varsin selkeitä, epäsäännöllinen kierto kuitenkin aiheuttaa päänvaivaa ja välillä oli vaikea sanoa onko ovis vasta tulossa vai jo päällä. Nyt kun olen tikutellut, huomasin että ovis onkin pari päivää myöhemmin kuin mitä oireiden perusteella olen päätellyt. Joten suosittelen kokeilemaan. 😊
Käyttäjä7727 kirjoitti:
Mistä tilaatte niitä tikkuja? Tai miten se tikutus toimii?
Mä tilasin Raskauskeijusta! Ihan niitä liuskamallisia. Otin suoraan isomman pakkauksen koska pessimistinen minäni ajatteli että raskautuminen ei tuu kumminkaan tapahtumaan nopeasti 😅
Itse oon aloitellut jossain kp 9 tienoilla tikuttamaan. Oon yrittänyt joka päivä suht samaan aikaan testailla alkuillasta, toki aina ei oo mahdollista.
Moikka kaikille!
Olemme miehen kanssa kuumeilleet yhdessä vuoden alusta asti. Nyt yk4 tai 5 menossa ja piinapäivät alussa. Tikutin ovulaation ja sain kahtena peräkkäisenä päivänä vahvemmat viivat kuin kontrolliviivat.
Tämän kierron alussahan päätin olla stressaamatta ja tikuttamatta, koska olin reissussa melkein kaksi viikkoa ja oviksen piti osua niihin aikoihin. Reissusta kun palasin tikut huusivat minua kokeilemaan! Plussaa pärähti.
Olihan se sitten pakko hyödyntää kun ovis olikin vasta reissun jälkeen ja tottakai mieli tekee tepposet ja nyt kuvittelen sen olen "tarkoitettua" ja tästä tärppää. 🙄
Kysyisin vielä että onko kellään muulla yhdynnän jälkeisinä päivinä alavatsa'kipua', herkkyyttä tai jotain tuntemuksia? Itsellä varsinkin hieman ennen ovista olleista yhdynnöistä alavatsaa koskee muutama päivä. Vähän kuin pissatulehduksessa.