Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

621/3096 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä uusi 25-vuotias naimisissa oleva vauvakuumeilija. Viimeinen ehkäisyrengas otettu pois 12.5. jonka jälkeen tuli ensin tavanomainen tyhjennysvuoto ja sen loppumisen jälkeen päivän tauko ja menkat. Kroppa vissiin vähä sekasi hormoneista myös näin lopetuksen yhteydessä ku alottaessa oli aika tuskaista.

Ovulaatiolimasta päätellen ovulaatio oli viime viikon sunnuntaina, siis 2.6. ja sillon oltiinkin petipuuhissa. Tiedän, että useempi kerta lisäis todennäkösyyttä, mutta tässä kierrossa sattui niin kiireisiä päiviä siihen kohti että yhteen kertaan jäi. Renkaan käytön aikana kierto oli tietysti melko säännöllinen, mutta sitä se oli ennen ehkäisyäkin, joten sen mukaan oon laskenu että menkkojen pitäis alkaa siis juhannusviikon alkupuolella. Järkyttävää miten hitaasti aika kuluu, kun malttamattomasti odotan jo että raskaustestin tekeminen olis järkevää!

Vauvakuume on osoittautunu sillä, että oon lukenu ihan hullun määrän kaikkia artikkeleita ja keskusteluita vauvan yrittämisestä, ovulaatiosta, hedelmällisyydestä, raskausoireista jne. Järkytyin siitä, miten epätodennäköstä raskaus loppuviimein on. Eipä niitä päiviä loppuviimein montaa ookkaa ku raskaaks tuleminen on mahdollista ja sittekki todennäkösyys on 25% (en valitettavasti muista lähdettä tälle tiedolle ja muitakin prosentteja eri tietolähteistä on tullu bongattua). Peruskoulussa ja lukiossa ku tuntu että vahinkoraskauksilla oikeen peloteltiin ja elin pitkään siinä luulossa että seksi ilman ehkäsyä johtaa raskauteen tyyliin 95% todennäkösyydellä. Olempas ollut tietämätön :D tunteet myllertää kun nyt toivon yli kaiken asiaa, jota vielä muutama vuosi sitte pelkäsin yli kaiken :D

622/3096 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymmpinen täällä hermoilee... kp 28-33/39.. oviksesta 13 ov.. veritipasta 6pv.. tämän perusteella 41 ois kierto.. saapa nähdä.. ei menkkoja.. negaa näyttää testi. Menkkamaista kolotusta välillä. Väsyttää.. jääkylmät jalat eilen vaikka hellettä.

Iskikö vaihdevuodet vuodet juuri tähän saumaan kun sitä viimeistä olisi toivonut. :( Näin untakin että raskaustesti oli positiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
623/3096 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei kummallisemmaksi mene niin oksettaa.. paleltaa.. ja verta tuli pyyhkiessä siis kirkasta mutta ei siteeseen asti taas.. taas sama kuukautiset alkaa fiilis kohdun alueella kuitenkin.

Ois kyllä mukava kuulla onko muilla samanlaista ollut.. negaa testi kuitenkin näyttää ja ei ole siis oikeasti ollut vaihdevuosi oireita aikaisemmin. Tuossa ed. Postauksessa kiukutti vaan nii mietin samalla että josko neki tähän nyt sitten iski pilaamaan suunnitelmia. Oishan se kiva yhteinen vauva saada kun mieskin sitä toivoo. Vanhemmat lapset edellisestä liitosta.

T. 40v hermoilija

624/3096 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitäisi alkaa menkat huomenna ja malttamattomana tein eilen testin kun oli juhlat ja ajattelin varmistella jotta voin juoda lasillisen. Ihme oli suuri sillä sofin 25mlU/ml testiin tuli ihan ajallaan todella todella haalea viiva jonka näkee kyllä silmällä mutta ei saa kuvaa. Tein tänä aamuna uuden ja sama homma, ihan yhtä haalea mutta ei siis pelkkä negakaan. Pakko oli ajaa apteekkiin ja ostin apteekin oman testin 10mlU/ml herkkyydellä. Tein sen siis päiväpissasta ja siihen ilmestyi myös haalea mutta värillinen viiva testiajan sisällä. No täytyy odotella menkkoja ja jos ei ala ni tehdä uusi. Mutta jotenkin en usko että tuo tuosta vahvistuisi että vois olla kemiallinen🤔 mitään oireita ei ole ja menkkajuilinnat alkoi tänään mikä enteilee huomista vuotoa..

625/3096 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oisko joku täällä mun kanssa ollut yhtä utelias ja kokeillut ovistestejä kierron loppuun saakka? Mitä ne näyttää? Mulla on oviksen jälkeen alkanut testit näyttämään vahvistuvaa viivaa. Ei siis vielä kontrolliviivan vertaista mutta kuitenkin. Tänään dpo 11.

626/3096 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas pitkästä aikaa. Kirjoittelin täällä aiemmin, mutta nyt olen lähinnä seuraillut sivusta keskustelua kun meillä on ollut yrittämisestä tämä kierto nyt taukoa. Sovimme jo etukäteen miehen kanssa, että jos ei ole tärpännyt vielä tähän kiertoon mennessä niin pidetään pikku tauko reissun takia. Nyt olisi kp 27 eli muutaman päivän päästä pitäisi alkaa menkat ja yk 6 alkaa. 

Tuntuu hurjalta ajatukselta, että ollaan jo puoli vuotta yritetty ilman tärppiä ja välillä se alkaa vähän kyllä aiheuttamaan epätoivon tunteita. No ehkä nyt lomalla on enempi energiaa yrittää eikä tauko työstressistäkään pahaa tee. Viimeksi kun tilailin ison kasan raskaustestejä ajattelin, että niitä olisi liikaa. No kuinkas kävikään, juuri eilen posti toi ison kasan uusia raskaustestejä kun pääsivät loppumaan. No, ehkä joku niistä tuo hyviä ja odotettuja uutisia meille. 

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa

627/3096 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi menkat kp 29/28. Harmittaa huolella 😔 No, tästä sitten uuteen nousuun ja uutta yrityskiertoa kohti. Täytyy varmaan aloittaa oviksen tikuttelu melko heti menkkojen loppumisen jälkeen, muutamassa kierrossa olen ollut tuntevinani oviksen jo aikaisimmillaan kp 9-10. Jotenkin ajattelin että raskautuminen käy nopeasti kun olen ollut niin pitkään ilman hormonaalista ehkäisyä (yli 5 vuotta) ja kerran tullut aikaisemmin ehkäisynkin läpi raskaaksi. Ja oltiin kyllä hyvinkin aktiivisia makkarin puolella n. 1,5 vkoa oletetun oviksen aikoihin. Ei voi minkään..

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

628/3096 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ensimmäistä kertaa uskaltaudun kirjoittamaan kuukauden seuraamisen jälkeen :)

Meillä ei oikeastaan yritystä kerennyt ollakaan, kun kerrasta tärppäsi alkuvuodesta. Se oli kuitenkin tuulimuna, ja raskaudenkeskeytys tehtiin helmikuun lopussa viikolla 9. Lääkäri suositteli odottamaan 5 kuukautta ennen seuraava yritystä, joka nyt on lähes mennyt. Itsellä todella sekavat tunteet ollut viime kuukausien aikana. Suoraan sanottuna oon ollut tosi hajalla ja samalla pelottaa, että sama käy uudestaan tai jotain muuta sattuu. Toisaalta ei tässä 31-vuoden iässä hirveästi kannata turhaan odotella, joten kai se pitää kohdata pelkonsa.

-Maikkinen-, ymmärrän tosi hyvin minkälaiset sekavat tunteet sulla on. Pakko vain ajatella, että näin sen kuului mennä :)

Paljon tsemppiä kaikille <3

629/3096 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä juuri täyttänyt 30 vuotias nainen vauvakuumeilee ja päätettiin aloittaa avopuolison kanssa tuossa pari viikkoa sitten. Pillerit olen jättänyt joskus pari vuotta sitten pois, ja siitä asti ollaan menty kumin kanssa. Nyt jännittää ihan hirveästi että kuinkahan kauan tässä nyt sitten menee. Ensimmäinen on siis kyseessä. Ja koska sitä toivoo vauvaa niin kovasti, niin heti tuntuu alavatsassa outoja tuntemuksia ja miettii että olisikohan sitä jo raskaana. 

630/3096 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Maikkinen— kirjoitti:

Hei vaan kaikille kuumeilijoille❤️ Täällä on ollut yritystä alkuvuodesta ja yk4 antoi positiiviset testit mutta tulinpas takaisin tähän ketjuun tuolta odottavien puolelta, koska varhainen Km sattui nyt omalle kohdalle. Ensimmäinen sellainen. On aika raskas ollut tämä päivä. Ultrattiin ja eihän siellä mitään enää ollut. Ei onneksi tarttenu lääkkeitä syödä, oli poistunu kaikki.

Ei oikein suoraan sanonut se lääkäri, joten täältä varmaan sais neuvoa. Onko jotain väliä kuinka nopeasti yrittää uudelleen raskautua?

Vähän ristiriitaiset fiilikset, ihana kun tietää että pystyy raskautumaan, mutta pelottaa jos taas tulee uusi km. Pakko vaan ajatella, että tämä sikiö/alkio ei ollut eli kelpoinen ja poistui luontaisesti, vaikka mikään ajattelu ei oloa helpota.

Kiertokin varmaan sitten ihan sekaisin... ei kait sitä auta ku odotella vuodon loppua ja testailla testeistä millon näyttää negaa.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille❤️

Meille yksi gynekologi sanoi, että odottakaa 1 kuukautiset ennen uutta yritystä. Etsittiin itse tietoa eri tietokannoista eikä tutkimustuloksia löytynyt mitään heti uudelleen yrittämistä vastaan. Oltiin onnekkaita ja raskauduin heti uudestaan ja tänään ultrassa näkyi pieni ihme rv 8+0 ❤️

Toivon teillekin niin paljon pikaisia plussatuulia! ❤️

631/3096 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa kaikille pitkästä aikaa!

Onnittelut kaikille plussanneille ja voimia kaikille hankaluuksia kohdanneille! <3

Täällä yritystä takana jo reilu puoli vuotta ilman onnistumisia. Nyt olen muokannut ruokavaliotani ja pudottanut siten hieman painoa (jotta ylipaino ei olisi ainakaan este raskautumiselle), käynyt vyöhyketerapiassa, liikkunut enemmän luonnossa, käynyt My Fascia-hieronnassa avaamassa lantion alueen kireyksiä, tsekannut vitaamiini- ja hormonitasot ja täydentänyt puutteita niissä.. Nähtäväksi jää onko tästä mitään hyötyä vai täysin höpö höpöä! :D Ei vaan pysty olemaan tekemättä mitään asiaa edistääkseen ja kauhistuttaa pelkkä ajatuskin hedelmöityshoidoista.. Toivotaan lämmintä kesää ja plussatuulia meille kaikille! <3

632/3096 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mesimarja93 kirjoitti:

Hei! Täällä uusi 25-vuotias naimisissa oleva vauvakuumeilija. Viimeinen ehkäisyrengas otettu pois 12.5. jonka jälkeen tuli ensin tavanomainen tyhjennysvuoto ja sen loppumisen jälkeen päivän tauko ja menkat. Kroppa vissiin vähä sekasi hormoneista myös näin lopetuksen yhteydessä ku alottaessa oli aika tuskaista.

Ovulaatiolimasta päätellen ovulaatio oli viime viikon sunnuntaina, siis 2.6. ja sillon oltiinkin petipuuhissa. Tiedän, että useempi kerta lisäis todennäkösyyttä, mutta tässä kierrossa sattui niin kiireisiä päiviä siihen kohti että yhteen kertaan jäi. Renkaan käytön aikana kierto oli tietysti melko säännöllinen, mutta sitä se oli ennen ehkäisyäkin, joten sen mukaan oon laskenu että menkkojen pitäis alkaa siis juhannusviikon alkupuolella. Järkyttävää miten hitaasti aika kuluu, kun malttamattomasti odotan jo että raskaustestin tekeminen olis järkevää!

Vauvakuume on osoittautunu sillä, että oon lukenu ihan hullun määrän kaikkia artikkeleita ja keskusteluita vauvan yrittämisestä, ovulaatiosta, hedelmällisyydestä, raskausoireista jne. Järkytyin siitä, miten epätodennäköstä raskaus loppuviimein on. Eipä niitä päiviä loppuviimein montaa ookkaa ku raskaaks tuleminen on mahdollista ja sittekki todennäkösyys on 25% (en valitettavasti muista lähdettä tälle tiedolle ja muitakin prosentteja eri tietolähteistä on tullu bongattua). Peruskoulussa ja lukiossa ku tuntu että vahinkoraskauksilla oikeen peloteltiin ja elin pitkään siinä luulossa että seksi ilman ehkäsyä johtaa raskauteen tyyliin 95% todennäkösyydellä. Olempas ollut tietämätön :D tunteet myllertää kun nyt toivon yli kaiken asiaa, jota vielä muutama vuosi sitte pelkäsin yli kaiken :D

Mä aattelin aiemmin samoin, että ehkäisy pitää hoitaa, jotta ei tule raskaaksi ja että kun sen unohtaa/lopettaa niin raskaaksi tulee heti!! :D :D :D Pikkasen on käsitys muuttunut tässä yrittäessä pienokaista! :D

633/3096 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piinaillaan huolella. Nyt menossa kp 29, oletettu dpo 11. Viime kierto venyi 41 päivään, eli tässä voi käydä aika pitkäksi odotellessa lopputulosta. Kovasti on alkanut särkeä alavatsaa ja viime päivät oon ollut kamalan väsynyt. Veikkaan, ettei tässä kierrossa ole tärpännyt, vaikka vähän sitä toivoisi olevansa kuitenkin väärässä!

634/3096 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp8 menossa, hiljalleen siis menkat loppumassa. Viime kierrossa ei ollut mitään ovulaatio tuntemuksia, katsotaan tuleeko tähän kiertoon. Oletettu ovulaatio olisi sitten viikon vaihteen tienoilla, ollut hyvin kiireistä aikaa eikä ole ollut mitään ajatusta edes "vauvan teko hommiin". Ehkä se mieli muuttuu sitten ovulaation aikana.

Oliko täällä nyt näitä piinailijoita muita kuin miranna tai kenties plussanneita?

635/3096 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

199 kirjoitti:

Hei oisko joku täällä mun kanssa ollut yhtä utelias ja kokeillut ovistestejä kierron loppuun saakka? Mitä ne näyttää? Mulla on oviksen jälkeen alkanut testit näyttämään vahvistuvaa viivaa. Ei siis vielä kontrolliviivan vertaista mutta kuitenkin. Tänään dpo 11.

Mulla ainakin vahvistuu ovistestit aina kierron loppua kohden ja just ennen menkkoja näyttää aina vahvaa plussaa, eli en voi siitäkään mitään ikinä päätellä. Nytkin dpo4 oli taas aika vahva viiva kun huvikseni testailin.

Täällä mennään siis dpo4, mitään oireita ei ole, vahva usko siihen ettei todellakaan ole nyt tärppäämässä. Edelleen sellainen olo, että tuskinpa tähän talouteen ikinä mitään hyviä uutisia tulee, varsinkaan tällaisia. Mieli on maassa, mutta koitetaan nauttia kesästä.

636/3096 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 8, menkat olivat tavallista lyhyemmät, vain neljä päivää normaalin 5-6 päivän sijaan eivätkä yhtä runsaat ja hyytymätäytteisiä kuin normaalisti. Menkoista asti jatkunut paineen tunne alavatsalla ja kunnon vihlominen vuorovälein molemmissa munasarjoissa. Melkein tekisi mieli käyttää yksi bulkkitestiliuska kunhan tilaus ovistikuista ja raskaustesteistä tulee, sen verran outoja fiiliksiä kehossa. Mut en minä oikesti usko, että olisin nyt menkoista huolimatta raskaana.

Ärsyttää myös ajatus ovisliuskoista ja tikuttelusta. En haluaisi mennä siihen, mutta kun se nyt on yksi keino sulkea pois erinäisiä ongelmia, niin fyysisiä kuin aikataulullisia niin ei sitä enää tässä kohtaa voi jättää tekemättä.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

637/3096 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 27/29. Menkkamaista juilintaa on tänään alkanut tulla ajoittain eli eiköhän ne menkat sieltä kohta ala. 😔 Tosin on kyllä vähän erilaisia oireitakin tässä alkanut pukata.. Olen ihan tajuttoman väsynyt koko ajan. Nälkä tulee tosi nopeasti ja jos en syö heti jotain, tulee paha olo. Rinnat on eri tavalla kipeät kuin aiemmin, myös alavatsan vihlonnat ovat erilaisia kuin aiemmin.

Taas kerran toiveet nousee ylös ja pelkään niin kovasti, että kohta taas tiputaan ja kovaa. Nyt yk 9 menossa. Saapa nähdä miten käy.

638/3096 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi piinailija lisää, nyt menossa dpo9. E-pillerit lopettu 10kk sitten eli on tässä jo jonkun aikaa odoteltu mahdollista raskautta. Ihan kuin olis tuntunut parina päivänä pistelyä alavatsassa.. varmaan kuvittelen oireet. Viime kierrossa menkat alkoi tasan 2 viikkoa ovulaatiosta (oon saanut sen tikutettua), joten tässä kierrossa oletettavasti sama. Viikonloppuna pääsee testailemaan jos ei ala vuotoa kuulumaan

639/3096 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tikutin ja kp 9 näky tumma viiva ja kp 10 vahva viiva eli olisko ovis ollu kp 11? Sillon siis jo haaleempi viiva. Ei kai tollasta vahvaa viivaa muuten tuu? Lopetin sit testaamisen, ku aattelin säästää tikut ens kiertoon

Milloin teillä on ovulaatio? Eikö kp 11 oo aika aikasin? Vaihteleeko teillä kierroittain ja kuinka paljon?

No mutta toi oletettu ovispäivä meni darrassa ja yritettiin hommailla, mut eihän siitä mitään tullu ja sit lähin ite reissuun eli se tästä kierrosta.. Ens kierrossa sit uusiks... Seksiä oli kp 8 et pieni mahis tietty on

640/3096 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 23 ja eilen illalla ja tänään aamulla ihan pientä, lähes huomaamatonta tuhruvuotoa, joka ei oo vielä yltyny kuukautisiks. Ovulaatiosta nyt 9 päivää. Normaalisti ei mitää välivuotoja oo ollu, kumpa olis kiinnittymisvuotoa! Pikkusen on alavatsassa vihlonu myös. Silti en uskalla liian korkeelle päästää toiveita ettei joudu pettymään. Ens maanantaina teen testin jos ei kuukautiset ala. Kuinkahan maltan odottaa sinne asti!

Ketju on lukittu.