Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

641/3096 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei täällä kans yks kuumeija ikää 23v ja heinäkuun alussa lähtee kierukka pois ❤️ vauvasta ollaan avomiehen kanssa puhuttu jo pitkään. Nyt vihdoin elämäntilanne antaa tilaa yrittämiseen

Plussatuulia ja onnea kaikkien yrityksiin

-Pupunen

642/3096 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips täällä kp9 eli ovulaation pitäis osua lauantaille flown mukaan. Hitto ku oon pe lähdössä tyttöjen mökkiviikonloppuun eli hommailut jää väliin pe ja la osalta. Toivottavasti ovista ennen ja jälkeen tapahtumat tuottaisi tulosta, tai ovis olis ees sunnuntaina. Miehenikin odottaa kovasti yhteistä vauvaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
643/3096 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 13 ja täällä näyttää nyt tältä. Teen varmaan vielä ainakin sata testiä, ennen kuin uskon, että tuossa näkyy jotain!

644/3096 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuka on antanut mun kommentille miinuksia. Kiinnostais tietää miksi. Nyt kotiuduin reissusta ja tuntuu vaan tosi pahalta, että pitää taas odottaa niin kauan seuraavaan yritykseen. Jotenki hetkeks jo unohdin tän kaiken turhautumisen, pettymykset ja odottamisen, mut nyt arkeen paluun myötä se iski entistä kauheemmin.

645/3096 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miranna kirjoitti:

Dpo 13 ja täällä näyttää nyt tältä. Teen varmaan vielä ainakin sata testiä, ennen kuin uskon, että tuossa näkyy jotain!

Lupaavalta näyttää! Itellä tänään dpo 11 ja mahdollisia raskausoireita vatsakivut, tiputteluvuoto ja jatkuva pissalla ravaaminen. Uskaltaiskohan sitä jo viikonloppuna kokeilla tehdä testin, ehkäpä se haalea viiva ilmestyis mullekin... :) oon tosi malttamaton :D

646/3096 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Miranna, toivottavasti kaikki menee hyvin ❤️ Kuinka kauan olette yrittäneet? Olisi kiva kuulla aina plussauutisten yhteydessä vielä kuinka nopeasti tärppäs ja oliko ensimmäinen 😍 Itseäni ainakin kiinnostaa ja sitten aina selailen ketjua miettein kuka oli kuka!

Täällä otetaan vaan iisisti, ehkäisy jätetty siis pois ja viisi aktiivista yrityskiertoa takana. Päätettiin lopettaa asian ajatteleminen ja yritetään vain nauttia kahdenkeskisestä ajasta. Toki silti vauva olisi aina tervetullut😊❤️

647/3096 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

martta1, en tiedä miksi sait alaspeukutukset, mutta epäilen, että kimmokkeena oli darran mainitseminen. Tuntuu välillä siltä, että pitää henkeen ja vereen tehdä sitä lasta 24/7, jolloin kaikenlaiset maininnat alkoholista on suurta syntiä. Ja että vielä matkalle ovulaation aikana! Missä sitoutuminen näin tärkeään tehtävään! /s

Ei elämä ole off-tilassa yritysaikana, eikä sitä voi aina suunnitella prikulleen kierron mukaan. Meillä menee ehkä tuleva ovulaatio sivu suun kun ollaan juuri siinä kohtaa yhteensä neljä yötä putkeen yövuoroissa, eikä silloin kyllä yleensä tee mieli hommailla mitään pikaisesti yövuorokrapuloissaan kotona vuorojen välissä.

Minä haluan raskautua ja saada lapsen, kyllä, mutten halua TEHDÄ sitä lasta aktiivisesti enkä todellakaan halua tehdä seksistä suorittamista. Se olisi vihoviimeinen asia muutenkin ajoittain raskaassa prosessissa.

Ihan näin kimmokkeena kommentistasi, heh.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

648/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkumaikku kirjoitti:

Onnea Miranna, toivottavasti kaikki menee hyvin ❤️ Kuinka kauan olette yrittäneet? Olisi kiva kuulla aina plussauutisten yhteydessä vielä kuinka nopeasti tärppäs ja oliko ensimmäinen 😍 Itseäni ainakin kiinnostaa ja sitten aina selailen ketjua miettein kuka oli kuka!

Täällä otetaan vaan iisisti, ehkäisy jätetty siis pois ja viisi aktiivista yrityskiertoa takana. Päätettiin lopettaa asian ajatteleminen ja yritetään vain nauttia kahdenkeskisestä ajasta. Toki silti vauva olisi aina tervetullut😊❤️

Meillä oli nyt yk 2, siksi olenkin vähän epäileväinen tuloksesta. Mulla myös jää viiva aika haaleaksi, niin mietin voisiko kyse olla vain kemiallisesta raskaudesta? Vaikeaa olla stressaamatta.

649/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille,

täällä kp8 ja yk 8. Sovittiin nyt miehen kanssa, että katsotaan tämä kesä vähän rennommin ja syksyllä mennään yksityiselle tutkimuksiin, jos ei tärppää. Itse olen gynellä käynyt talvella ja kaiken pitäisi olla kunnossa...sovittiin, että tsekataan siemmenneste analyysi eka ja sitten mennään gynen vastaanotolle.

Meillä oli siis maaliskuussa keskeytynyt keskenmeno ja toukokuussa tuulimuna. Positiivista tietty, että raskauden alkaminen on mahdollista. Eikä kiire olisi muutoin, mutta ikä painaa ja mahikset sen puoleen vähenee. No, nyt jätän kesältä tkuttelut pois ja koitan keksiä muuta ajateltavaa, vaikka se vauvahaave ihan varmasti taustalla kulkeekin.

martta1: minulla kierto 27 ja ovis on useamman kerran ollut kp10 eli melko aikaisin.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja paljon onnea plussanneille!

650/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos portland kommentistasi! Totta, en edes tajunnut, vaikka kirjoittaessa mietinkin, jätänkö mainitsematta. 

Itsehän elin ekat yrityskuukaudet niin kuin olisin jo ollut raskaana, enkä siis juonut tippakaan alkoholia. Kuitenkin mulla se vaan aiheutti ihan älyttömät paineet ja vaan voimisti pettymyksiä. Sitten päätin, että elän normaalisti kunnes saan tietää olevani raskaana ja meillä normaaliin elämään kuuluu häissä muutaman juoman ottaminen. Avattakoon vielä sen verran, että lähinnä darra oli miehen puolelta, mutta kyllä itseäkin väsytti häiden juhlinta ihan kiitettävästi.

651/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että olisi mielenkiintoista kuulla, miten te muut suhtaudutte alkoholiin yrittäessä

652/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta eksyin taas tätä keskustelua lukemaan ja pakko kommentoida tuohon Mirannan plussakuvaan, että ihan selkeä plussa ja mulla oli dpo15 paljon haaleampi itsellä kuin tuo ja raskaana kuitenkin. Käy ostaa clearblue digi niin ei tarvi noita viivoja pohtia, en ite saanu koskaan viiva testiin vahvoja viivoja ja lopetin testaamisen digiin, joka näytti raskaana 2-3 viikkoa. Onnea kovasti :)

653/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota alkoholikeskustelua täältä löytyykin :) itse otan normaalisti yritysaikana, jotta en luo itselleni yhtään ylimääräisiä paineita. Alkiotahan sen ei pitäisi vahingoittaa ihan raskauden ensimmäisillä viikoilla. Sitten tietysti olisi mielestäni hyvä miettiä alkon lopettamista kokonaan, jos se on jokin ongelma ja pelkää, että 9 kk olisi vaikeaa olla ilman. Eli totuttelisi siihen alkoholittomuuteen, jos on tarve.

Sarapsu, sinähän olet jo tavallaan siinä onnekas, että raskaus kuitenkin alkaa, niin en oikein näin maallikkona ymmärrä, miksi siittiöitä tutkitaan? Eikö se vain ole silloin enemmänkin huonoa tuuria, jos gynekologiset syyt ovat poissuljettuja? Toki ymmärrän, että kaikki mahdolliset kivet käännetään, jotta syy löytyisi. 😕

654/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MeikkuMaikku: juurikin näin, että onnekasta sinänsä, että raskaus näyttäisi olevan mahdollinen. Sperma analyysi kertoo siittiöiden laadusta ja hedelmöityskyvystä. Mikäli niissä on jotain ongelmaa, niin voi hyvinkin hidastaa raskautumista. Se on kuitenkin melko helppo tutkimus suorittaa. Mutta jokainen ratkaisee omalla kohdalla mihin asti on valmis menemään tutkimusten suhteen ja missä tilanteessa. Meille hedelmöityshoitaja suositteli tätä seuraavana ns.kevyenä tutkimuksena, koska ns. raskaampiin (=kalliimpiin) ei vielä olla menossa.

655/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse en juurikaan käytä enää nykyisin alkoholia, viime kuukaudet on menneet niin että jos oon juonut niin se on ollut yksi tai kaksi annosta. Nyt oon päättänyt ihan muista syistä olla kokonaan ilman. 😊 Oon jo pidempään tehnyt tätä päätöstä ja välissä oon ollut kuukausitolkulla juomatta pisaraakaan. Erinäisistä syistä johtuen tämä on mulle aika lähelle tuleva aihe, joten nyt oon tosiaan päättänyt että en juo, mutta jos joskus tekeekin mieli ottaa lasi viiniä niin sen teen. En tosin usko, että mieli tekee, mutta mitään en aio itseltäni kieltääkään. 😄 Edes yrityksen aikana. Minusta siinä ei ole mitään järkeä, että tosiaan lopettaa elämästä normaalisti, koska jos vaikka mahdollisesti tulisikin raskaaksi. Kyllähän nyt normaalisti tuleva äiti viimeistään siinä vaiheessa pistää korkin kiinni, kun tajuaa olevansa raskaana.

Ja vielä tuohon, kuten ylempänä sanottiin, niin en missään nimessä halua että seksistä tulee joku kellotettu suoritus. Ei, ei ja ei. Ehkä siinä vaiheessa, kun on jo pidempään yrittänyt, mutta meillä se kyllä ainakin vaan latistaisi tunnelman enkä jotenkin osaa ajatella, että nyt harrastetaan seksiä vaan siksi, että halutaan tehdä vauva. 😅 Ymmärrän senkin, että joskus se menee niin ja pakko on mennäkin, jos on pitkään joutunut pettymään. Itse kun on vasta tähän touhuun lähtenyt niin odotukset on vielä korkealla. ✌️Ja juurikin tästä johtuen, että en halua sitä vauvaa ”tekemällä tehdä” niin tämä kierto meni vähän hukkaan niin sanotusti. Mulla oli ihan hirveä stressi odotetun ovulaation aikoihin ja lisästressiä aiheutti se, kun mietin että no NYT olisi vähän niin kuin pakko haluttaa. No, eipä haluttanut, joten mitään ei myöskään tapahtunut. 😅 Mutta koska en ole ihan perillä omasta kierrostani (olen vasta lopettanut pillerit eikä kierto ole säännöllinen), niin mahdollisuushan aina on. Nyt odotellaan menkkoja alkavaksi, niiden pitäisi alkaa ensi viikolla. Ensi kierrossa sitten uusi yritys. 🙏

Esikoinen la 10/2020. 💜

656/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita keillä menee muiden vauvauutiset tunteisiin..? Siis lähipiirin tai julkkisten..? Tässä ryhmässä olevista plussista ei tuu paska fiilis mutta tuttavien ja julkkisten vauvauutisista tulee.. pääsenkö koskaan yli tästä keskenmenosta...

657/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Miranna. Minunkin piti tulla pitkästä aikaa kommentoimaan, ihan vaan sanomaan, että tuo on kyllä täysin selkeä plussa. Tässä kuvassa on mun plussa ja oon nyt viikolla 15+6. Kerran aiemminkin elämässä oon tällaisen OIKEASTI haalean plussan saanut, ja se tuhisee nyt unia sängyssään ja täyttää kohta kaksi. Eli mikäli siinä viivaa näkyy ja noinkin selkeästi niin kyllä se plussa on, eikä se kallis digitestikään sitä muuksi muuta 😊

658/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käytän alkoholia vähän, sen verran mitä nyt on hyvä muutenkin pienen lapsen äitinä käyttää. Meillä ei yrittämällä yritetä lasta, mutta ehkäisy on jätetty pois ja samalla eletään normaalia iloista arkea johon onneksi jo yksi pieni lapsi on siunaantunut :)

Ja tähän vauvauutisiin, itseä ei suuresti ne haittaa mutta silti vähän mielessä että voisihan sitä itsekin olla jo raskaana, yritän vain ajatella positiivisesti kun yksi jo on sekä hänkin on vielä niin pieni ettei kukaan edes oleta meidän "tekevän lisää" ja monille olen sanonut etten edes halua lisää lapsia, on vain helpompi vedota siihen niin kukaan ei kysele enempää.

659/3096 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Miranna! :)

Alkoholinkäytöstä yritysaikana. Itseltäni en ole kokonaan kieltänyt, tykkään viineistä ja otan lasin tai jopa kaksi, jos tekee mieli. Korkki menee kokonaan kiinni sitten jos ja kun se plussa tulee. Tosin nyt huomasin, että ovulaation jälkeen en ole halunnut ottaa sitä lasiakaan, epätoivoisesti kai toivon jos olisi tärpännyt..

Nyt menossa kp 24/28, dpo ehkä 8-10? En ollut tässä kierrossa ihan varma ovulaation ajankohdasta. Erinäisiä nippailuja ja alavatsan kipuja on ollut ja tänään tuli pieni määrä vaaleanpunaista kirkasta vuotoa. Väsymystä on myös. Uskon kyllä suurelta osin kuvittelevani näitä oireita, mutta tuollaista vuotoa ei ole aiemmin ollut. Luulen, että tässä viikonlopun aikana en malta olla testaamatta.

660/3096 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua. Testasin tänään kp 25/28, voiko tuo olla haalea plussa vai kuvittelenko? Rfsun 25 miU herkkyydellä oleva testi.

Ketju on lukittu.