Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei, Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

581/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips pitkästä aikaa. Täällä menossa kp 20/26-27 ja flow sovelluksen mukaan dpo6. Olin jotenkin tuntevani ovulaation mutta nykyään en tunne sitä niin selvästi kuin aiemmin.

Tämä kierto ollaan menty erittäin rennolla mielellä, yhtään en ole murehtinut vauvan tekoa.. tässä kuussa on niin paljon kaikkea menoa ja juhlaa ettei oikeestaan haittaakkaan vaikka ei tärppäisi, mutta tässä sitä taas huomaan kuitenkin kirjoittavani ja toivovani testiin plussaa :D piinapäivät menossa siis ja en minkäänlaisia nippailuja tai muitakaan ole tuntenut (vielä ainakaan).

Oli pakko kertoa tästä projektista siskolleni ja yhdelle kaverilleni kun meidän keskustelut johti sellaiseen seikkaan etten pystynyt olemaan hiljaa. He olivat positiivisesti yllättyneen iloisia mikä helpotti kummasti oloa :)

582/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauveli kirjoitti:

Oli pakko kertoa tästä projektista siskolleni ja yhdelle kaverilleni kun meidän keskustelut johti sellaiseen seikkaan etten pystynyt olemaan hiljaa. He olivat positiivisesti yllättyneen iloisia mikä helpotti kummasti oloa :)

Mun tekisi myös hirveästi mieli kertoa hyvälle ystävälle, että ollaan nyt vihdoin alettu yrittämään. Toisaalta taas en haluais, ja kun ystäväkin on niin eri elämäntilanteessa, että vertaistukeakaan ei sillä tavalla sais. :D Voi kyllä olla, että jos tämä yrittäminen onkin pidempi homma, niin en malta olla kertomatta. Tsemppiä piinapäiviin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
583/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auno: kiitos! Itse ajattelin kans etten kerro kenellekkään mitään mutta en kuitenkaan voinut olla hiljaa ja helpotti oloakin kun pystyi puhumaan kasvotusten jonkun kanssa tästä asiasta. Toki tästä ryhmästä on myös saanut hirmuisesti vertaistukea ja keskusteluapua! Oma ystäväni on melko samanlaisessa tilanteessa kuin minä mutta hänen miehensä ei ole vielä lämmennyt vauva ajatukselle, siksi hieman pelkäsin kaverin reaktiota mutta hän oli oikein iloinen meidän puolesta. Nyt vaan odotellaan että joskus tärppäisi ❤ tsemppiä sinnekkin!

584/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä todellakin kaikille! Vertaistuki on tärkeää, se, että saa lukea muiden tarinoita ja kertoa omaansa.

Auno, ymmärrän hyvin tuon huolen siitä, et kun luonnollinen ehkäisy on toiminut "liiankin hyvin" niin onko taustalla muutakin kuin itse ehkäisy... Itse menin ja tulin vähän huolettomasti siinä 20v molemmin puolin, muttei koskaan käynyt vahinkoa. Samaa on puhunut toinenkin kaveri, silloin kun ei jälkiehkäisykään ollut niin helppo juttu kuin nykyään. Hänellä todettiinkin myöhemmin endometrioosi. Itsellä pitäisi fyysisesti olla kaikki kunnossa, tai ainakin oli jokunen vuosi sitten kun luovutin munasoluja ja siinä joutuu käymään läpi tarkat testit geenipuolen jutuista ultrauksiin. Mutta mutta.

Tulee myös mieleen kun lukee teidän nuorempien kirjoituksia ja mietteitä lapsensaannista, että tietyllä tavalla tässä iässä (kohta 36) niin ei ole enää varaa miettiä sitä, et onko nyt hyvä ajankohta vauvalle vai ei. Pitää vaan heittäytyä jos yhtään haluaa, koska aika on vähissä. Sit voi tietty olla monta mieltä siitä onko se lisäaika ja sen tuomat mahdollisuudet ja sitä myötä pohdinnat ja ajatukset hyvä vai huono juttu. Itselle tämä "nyt tai ei koskaan"-tilanne on kyllä sopiva, olen huono tekemään päätöksiä, :).

Jaarittelen ja kirjoittelen tässä koska täällä kp30/28 eikä vieläkään menkkoja. Minimaalisesti jotain vaaleanpunaista kp29 aamulla vessapaperiin, ei muuta. PMS-angstitkin hävisivät kuin katkaisimesta eilen, tänään on lähes eufoorinen olo. Ajoittain pientä minimaalista menkkatuntemusta alavatsalla, mutta muuten ei mitään.

Nyt ymmärrän myös heitä, jotka foorumeilla kertovat, että menkat ovat myöhässä, muttei uskalla tehdä testiä. Itsellä ihan sama fiilis, testi kuumottaa laatikossa, mutta emmin sen käyttämistä. Nega kun tuli kp 26 ja pelkää, et taas se on kuitenkin se nega ja se pettymys. Mikä on täysin tyhmää, koska eikö olisi parempi tietää faktat ja sit taas ryhdistäytyä ja ottaa nokka kohti seuraavaa, yk7, kiertoa?

Syvä huokaus ja lievästi hysteerinen nauru.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

585/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin tuon että ei uskalla tehdä testiä, kun pelkää negaa. Kuitenkin lohdutuksena, minulla useampi kaveri joka on testannut negan, mutta silti olleet raskaana, kavereilla antoi positiiviset testit vasta viikoilla 10-12, eli se että on nega ei todellakaan tarkoita etteikö voisi olla 😍

Täällä piinapäiviä kp26/28, tänään ollut ihan menkkakipu oloja :/ meinasin alkuu että tekisin testin jo mutta en edes taida käydä ostamassa.

586/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan menkkoja jotta saisi alotettua ekan Letrozol kuurin. Parin kuukauden päästä taas gynelle katsomaan tapahtuuko ovulaatiota letroilla, ja jos ei niin lähete lapsettomuushoitoihin. Nyt 10kk yritystä takana. Jännityksellä odotan saataisiinko raskaus letrojen avulla alkamaan - en kyllä usko, jotenkin alkaa usko olla mennyt koko touhuun kun mitään ei tapahdu...

LA 12/20

587/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa :)

Mä olen viime aikoina vain seuraillut ketjua sen enempää osallistumatta keskusteluun..

Meillä oli viisi yritystä takana miehen kanssa kun päätettiin, että jätetään yrittäminen nyt ja yritetään keskittyä muihin asioihin. Elämäntilanne olisi nyt todella hyvä lapselle, mutta toisaalta aion lähteä vielä opiskelemaan ja tehdä täydellisen alanvaihdoksen. Miehen mielestä järkevämpää tehdä se ensin ja vasta sitten uudelleen yrittää lasta. Tunteella kun ajattelen, niin haluaisin lapsen nyt (vakituinen duuni ja yliopistotutkinto), mutta järjellä ajateltuna myöhemmin olisi elämäntilanne parempi, sillä haluan ensin varmistaa itselleni hyvän työn ja rakentaa uraa. Mutta eipä sitäkään aina tiedä, mitä elämässä tapahtuu 😕 Mies tienaa hyvin, mutta jotenkin hän stressaa tai pelkää, ettei rahat riittäisi tai hän joutuisi maksamaan kaiken. Mikä ei tietenkään pitäisi paikkaansa.. olen niin hämmentynyt vaikkakin nyt jo fiilis paljon parempi 😭 Yhtä paljon haluan lasta ja lähteä opiskelemaan. Toivon tässä, että mies nyt muuttaisikin mielensä ja sanoisi kaiken järjestyvän..

Vierailija
588/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn tähän keskusteluun! Ollaan vuoden yritetty miehen kanssa vauvaa. Viikko sitten kävin ultrassa ja selvisi että oon saanu keskenmenon rv 6. 😥 Nyt pitää kerätä voimia ja jatkaa yrittämistä. Toivotaan että meille siunaantuisi pieni joskus elämään❤

589/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ja onnea plussanneille sekä tervetuloa uusille!

Minulla tuo Flow-sovellus laskee oviksen muutaman päivän liian myöhäiseksi. Tikuttamalla olen saanut oviksen bongattua aiemmin jo muutaman kerran.

Täällä on piinaviikko menossa! Kp 24 ja kierto on säännöllinen 27. Ei ole kyllä mitään oireita! Yritän pitää itseni kiireisenä ja keksiä kaikenlaista touhua. Mutta iltaisin,kun liike lakkaa, alkaa raskaustoiveetkin nousta. Tuntuu, että mieli on toivoton ja maassa. On niin iso suru, jos raskaus ei onnistukaan ja yhteistä lasta ei saadakaan. Ikä alkaa painaa...38v. Plääh! :,(

590/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28556: Olen pahoillani.❤ Meille kävi samoin maaliskuussa. Keskenmeno todettiin rv8+, kehitys oli päättynyt rv 6. Voimia! ❤

591/3096 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotot keskenmenosta 😢 nämä ovat niitä pahimpia pelkoja aina. Paljon tsemppiä jatkoon ja toivottavasti uusi plussa tulisi nopeasti 💖

Kävin kuitenkin ostamassa raskaustestin, olen tänään jo kakonut vessassa kun jatkuvasti vellova olo, jos uskallan olisi tarkoitus huomenna aamulla tehdä, mutta pelottaa ihan kamalasti :( kp26/28

592/3096 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! En oo ennen kirjoitellut tämmöisille palstoille, mutta nyt tuntuu että pitää vähän purkaa tuntemuksia. Kova vauvakuume ollut jo vuoden päivät, mutta miehen kanssa aloitettiin vähän aikaa sitten vasta kunnolla yrittäminen. Tänään alkoi kp1, turhauttaa ja ärsyttää vaikka vasta tavallaan yk1 olikin. Ei se auta kuin yrittää uutta matoa koukkuun saada! Toivottavasti muilla tärppää 😊

593/3096 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Uusi kierto alkoi ja floun mukaan ovulaatio olisi lauantaina. Viime kierto oli yhtä stressiä näyttöjen ja töiden takia ja olen niin helpottunut että opiskelut sain tältä erää päätökseen ja energiaa jää nyt vauvaprojektiin. Kirjoitin aikaisemmin peloistani miehen suhteen kun ei oikein selkeää vastausta saanut alkuun että aloitetaanko yrittäminen vai ei mutta nyt se on aika selvää että mukana ollaan molemmat. Mies puhuu jo melkein enemmän vauvajutuista kuin minä. Ennen menkkojen alkua mies kysyi kesken sänkypuuhasteluiden että "milloin seuraavan kerran on taas se hyvä aika" vaikka ei vielä edes ollut varmaa ettenkö olisi raskaana. Nyt sitten se "hyvä aika" sattuu juuri lomareissulle joten toiveet tästä kierrosta on aika korkealla. Onnea vielä kaikille yrittäville ja plussanneille

594/3096 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan menkat alkoi lauantaina niin kuin odotettavissa oli, mutta silti pettymys iski aika lujaa.. Nyt ei muuta kuin uutta yritystä ja tällä kertaa tarkempaa oviksen tikuttelua. Oon ottanut tän koko yritysajan aika lunkisti, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa pelko hiipimään, että tuleeko se tärppi koskaan?

595/3096 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp30/30. Koko ajan ravaan vessassa että joko alkaa....

596/3096 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liityn myös tänne kirjoittamaan, ensin lähes koko ketjun luettuani! :)

Ollaan 27 v. pariskunta, yhdessä oltu jo 11 vuotta ja naimisissakin pari vuotta. Nyt vihdoin päätetty vauvan antaa tulla. Tavallaan tuntuu että onko tääkään nyt oikea aika; oon juuri aloittanut yritystoiminnan, pitäis säästää remppaa varten ja muuta... Mutta sitte puhuttiin että eipä sellasta täydellistä ajankohtaa varmaan tule ikinä jos niin miettii :D Kyllä kaikki varmaan järjestyy, kuitenkin ollaan aina tiedetty et lapsia toivotaan.

Pillerit nyt jätetty pois pari kk sitten. Oli hassu huomata, miten ne ekat kuukautiset oli helpotus, kun huomas et keho viel jotenki toimii, mutta sitte ne toiset kuukautiset oliki jo pettymys ku oli pieni toivo päällä. Seuraavaksi siis ovulaatiota seuraamaan varmaan, vaikka ajatuksena oli antaa vauva tulla, eikä yrittämällä yrittää....

597/3096 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin uusi kuumeilija hei 😊

27v pariskunta täällä, yhdessä oltu n. 7 vuotta. Pillerit jätetty pois jo joulukuussa ja menty tähän asti keskeytetyllä ja nyt vihdoin ollaan annettu vauvan tulla. Seuraava ovulaatio pitäisi olla parin viikon päästä, ollaan sopivasti lomalla silloin. Kierto vielä pillereiden jäljiltä hieman epäsaannöllinen, 28-31 päivää. Toivottavasti sekin tasottuisi :)

En ole suunnitelmista kenellekään puhellut, joten vertaistuki on tosi tärkeää.

598/3096 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Sieltähän ne tuli.. se siitä sitte taas. En mee elämässäni missään asiassa ”niinkuin oppikirjassa” enkä mene tässäkään asiassa. Niin moni sanoo että keskenmenon jälkeen raskautuu helposti. Joopa joo, muut ehkä. Minä en. Ens ovulaatio menee reissun takia ohi... että hamaan tulevaisuuteen taas kaikki. Kohta löydän itteni varmaan jostain vauva vuodelle 2025 ryhmästä tällä menolla. En jaksa tämmöstä!! Itken vaan..

599/3096 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teki mulle mieli tepposet, kun olin ihan varma että olen raskaana ja oireitakin oli. Turvotusta, rinnat arat, vessassa ravaamista ja lievää pahoinvointia.. Tänä aamuna järkytyin kun menkat alkoi. Vuoto sen verran runsasta, ettei mistään kiinnitysvuodosta ole kyse.

Onneksi aihetta on päässyt puimaan kavereiden kanssa, jotka on olleet ihanan ymmärtäväisiä ja sopivan kannustavia. Itsellä ainakin kova tarve jakaa omia pettymyksen ja harmituksen tunteita.

Ja kuinka paljon elämässään on pelännyt sitä, ettei vaan tulisi raskaaksi. Jos oisin tiennyt että raskautuminen on näin vaikeata, olisin lopettanut pillerit huomattavan paljon aikaisemmin.

600/3096 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unetonhaaveilija kirjoitti:

Jaaha. Sieltähän ne tuli.. se siitä sitte taas. En mee elämässäni missään asiassa ”niinkuin oppikirjassa” enkä mene tässäkään asiassa. Niin moni sanoo että keskenmenon jälkeen raskautuu helposti. Joopa joo, muut ehkä. Minä en. Ens ovulaatio menee reissun takia ohi... että hamaan tulevaisuuteen taas kaikki. Kohta löydän itteni varmaan jostain vauva vuodelle 2025 ryhmästä tällä menolla. En jaksa tämmöstä!! Itken vaan..

❤ Olen pahoillani.

Täällä samanlaiset fiilikset...Toiveet nousi km:n jälkeen ja taas sai pettyä. Meillä se oli luultavasti tuulimuna. Tapahtui siis viime kierrossa. Huomenna kp26/27.

Ketju on lukittu.