Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

541/3096 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän ne menkat alkoivat toissapäivänä edellisen viestin jälkeen joskus myöhään iltapäivällä... Omituisen pitkä kierto oli kyllä. Ja omituisesti alkoivatkin, kun tuli vaan ruskeaa tuhrua ekana iltana ja aina ennen alkaneet heti punaisella vuodolla reippaasti. Jännäksi menee, jos seuraavatkin kierrot alkaa olla näin epäsäännöllisiä. Hirveä pettymys ja p*ska fiilis tuli. Mies lohdutteli silloin illalla, että kyllä mä saan vielä joskus olla raskaana ja äiti. <3 Toivottavasti.

Esikoinen, LA 7/2020

542/3096 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 8 & tässä nyt neljäs testi missä näkyy toista viivaa. Pakkohan se on uskoa että tällä hetkellä meidän perheeseen odotetaan helmivauvaa vuodelle 2020.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
543/3096 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalainen täällä! Yritystä takana pari kk ja esikoista tässä tehdään. Minä 28v ja mies 35. Mulla todettu kevyt pco muniksissa joka aiheuttaa vähän vaihtelevuutta kierton pituudessa mutta ei pahasti. Kierto pisimmillään 35 pv, nyt viimesen vuoden kuitenki pysyny aika hyvin 30/32 pv tienoilla. Muhkee ovis bongattu gynellä alkuviikosta ja seksiä harrastettu ahkerasti sen jälkeen. Kovat ovistuntemukset ja väsymys alkuviikosta sekä tihentynyt virtsaamistarve. Epäilin jo virtsistä. Nyt oireet helpottaneet ja ainoastaan turvonneet rinnat minkäänlaisena oireena. Kovasti haluaisin oireita kokea mutta näin dpo 3/4 eipä juuri sen kummemmalta tunnu... kiinnittymistä osv en ole ainakaan tuntenut. Koskaan en ole raskaana ollut eli en tiedä myöskään miten keho reagoi. Kovasti toivotaan että onnistuu mutta negaan ollaan myös valmistuneita ja se ei maailmaa kaada. Kuitenkin vasta kolmas yrityskierto :)

Taustaksi vielä, hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut vuosiin. Keskeytetty/kondomi käytössä.

544/3096 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piinaviikot käynnissä, kp 23 tänään. Päästiin hyödyntämään ovis vähän huonosti työreissun takia, et saas nähdä.. Mitään tuntemuksia ei oo, että en kyllä usko että olis tärpännyt. Oviksen tikutuskin taisi jotenkin epäonnistua kun en päässyt ihan kellontarkasti samaan aikaan joka päivä tikuttelemaan.. no ensi kierrossa täytyy sitten ottaa kunnolla haltuun se.

545/3096 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä dpo 5-8. Pitää varmaan, ellei tärppää, aloittaa oviksen tikuttelu, koska en tosiaan itse tarkalleen tiedä milloin ovulaatio tapahtuu, oireita on useampana päivänä.

Muuten en jaksa enää henkisesti piinailla sen enempää, testaan vasta jos menkat ovat myöhässä, mutta pari juttua on nyt silti saanut toiveeni heräämään, vaikkakin on hyvin hyvin aikaista vielä. Ensinnäkin minulla on ollut nännit kipeinä pari päivää, eikä minulla sellainen kuulu normikiertoon. Toisekseen minua on närästänyt samat pari päivää, joka on myös oire, jota minulla ei normisti koskaan ole. Se, mikä yhdistää näitä kahta oiretta on, että molempia oli silloin kun aloitin minipillereiden syönnin (joka tietyllä tavalla simuloi raskautta kehossa).

Joten pieni korotus uteliaisuusasteikolla tässä vaiheessa, on uudenlaisia oireita, joten olisikohan tämä kierto lopputulokseeltaankin toisenlainen? :)

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

546/3096 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina piti alkaa menkat (tosin edellinenkin kierto venyi kp48.. 🙄).

Huomenna aamulla teen testin, jännää.

Kauheasti oireita ei ole, jalat puutuvat herkästi ja alavatsaa nipistellyt jo lähes viikon.

547/3096 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testi näyttää plussaa lähes kahden vuoden yrityksen jälkeen. Toisella hoitokerralla onnistuttiin. Vaikea vielä uskoa et tää on tottakaan, vaikka oireita ollut pitkään.

Runsas turvotus vatsalla, pahoinvointi ja tissit kipeät. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!

548/3096 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tehty raskaustesti kp32. Testi ei olis enää negatiivisempi olla.

Jostain kuitenkin tuli fiilis tehdä myös ovulaatiotesti ja kappas se olikin positiivinen!

549/3096 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti muuttuisi raskaustestikin positiiviseksi!

550/3096 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös piinaviikot käynnissä ja jatkuva oireiden kyttäily ja ylitulkitseminen sekä toiveiden herääminen.. 

Tosiaan yritettiin bongata ovista clearbluen tikuilla, mut ei onnistunu.. Kuitenkin seksiä oli aika paljon, et toivon tietenki, et silti olisin ovuloinu. Tänään tuli outoa vuotoa, toivon et olis kiinnittymisvuotoa!! Mut voihan se olla mitä vaan. Kp 25 menossa. Ens viikonloppuna olis juhlat eli varmaan sillon testaan joka tapauksessa.

Turhauttaa kyllä, ettei toi oviksen bongaaminen onnistunut. Ehkä se oli jo ennen testaamisen aloittamista tai vasta sen jälkeen. Tai sit testit ei vaan huomannu sitä(?) tai sit en ovuloi ollenkaan. Viimeistä pelkään, mut en halua jotenkin ees ajatella sitä. Katotaan nyt millon tulee menkat (tai tuleeko ollenkaan!) ja sit ehkä tilaan lisää ovulaatiotikkuja yms.

Jotenkin tää piinailu vaan on tosi stressaavaa ja sitä ylianalysoi ihan kaiken. Esim. nyt kun tuli vuotoa, ni tuli heti fiilis, et voisko olla kiinnittymisvuotoa. Ei sitä vaan voi olla toivomatta! Peukut pystyssä, mut muuten oon kyl koittanu elää mahdollisimman tavallista elämää, jotta ei olis niin kovat paineet. Toki pettymys tulee varmasti olemaan taas suuri, jos menkat alkaa tai nega tulee.

551/3096 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla mukaan, toista lasta "yritetään" ,eli tähän kiertoon jätettiin ehkäisy pois. Normaali kierto ollut 28vrk, nyt menossa kp20. :)

Ei erityisemmin kyllä olla yritetty, enkä ole ovulaatiota tuntenut/oireillut, voi olla huti kierto menossa.

552/3096 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. Olen ensikertalainen ja vauvakuume kova molemmilla. Minä ja mieheni molemmat 22v. Ei olla ovista tikutettu ja tämä kierto ollut vähemmällä peitonheilutuksella kun miehen työreissu osui just puoleen välin kiertoa. N. Kp 10 heiluteltiin peittoa ja tän jälkeen mies lähtikin työreissulle. Nyt kumminkin on ilmanatunut välillä outoa tunnetta alavatsalla, hieman menkkamaista mutta ei ollenkaan niin voimakkanaa. Samoiten alkoholi eto kovasti ja ilta jäi lyhyeen. Rinnat hieman arat mutta on monesti ollut ennen menkkoja muulloinkin kipeät. Yhtenä päivänä paleli kovasti ja nyt sellainen olo kokoajan että veto pois. Mitään ei jaksa tehä ja vaana laiskottaa. Mielialatkin vaihtuu aivan yllättäen. Voisko olla mahollista että kun vähiten yrittää niin olisi napannut? Nyt siis kp17. Kierron pituus 28pv. Pelkään kovasti että kuvittelen vain kaiken.

553/3096 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuu, here we come

554/3096 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2under2 kirjoitti:

Helmikuu, here we come

Onnea ihanaa! :)

555/3096 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp35 dpo 3. Aamulla pyyhkiessä valkovuodon seassa muutamia haaleita veriviiruja samoin päivällä, aamupäivällä ei ollut. Lienee liian aikaista kiinnittymiselle (salaa sitä toivoin), taitaa olla alkavat menkat vain (pessimisti ei pety).

556/3096 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussasta 2under2!

Täällä syöty nyt 7 päivää tupla annostuksella teroja, eli 2 tablettia päivässä, koska menkkoja ei kuulunut. Viimeksi helmikuussa kun teroilla käynnistettiin samalla määrällä, niin vuoto alkoi jo kesken kuurin. Ja normaali annostuksella menkat alkoi heti vikan tabletin otettua kp25. No nyt tosiaan tupla annos syöty eikä menkkoja näy. No 3 päivää tosin vasta mennyt. Mitäköhän ihmettä. Testin tein varuiksi ennen kuuria ja nega se oli. Onkohan kuinka yleistä ettei menkat ala tupla annostuksella.

557/3096 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta!

Eilen nippas todella kipeästi alavatsasta niinkuin esikoisen kiinnittymisajallakin. Rinnat vähän olleet pöhöt, olisiko se silti napannutkin 🤔 ei auta liikaa toiveita herätellä, nyt taitaa olla kp22

558/3096 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp26/28. Eilen oli kaamea kunnon PMS-päivä, makasin lattialla itkien pariin otteeseen ja olin niin väsynyt, et vaikka nukuin suurimman osan päivästä niin silti oli uupunut olo. Tuli lisäksi ihan puskista heti aamusta. Tänään taas todella energinen ja kykenevä fiilis. Minulla on yleensä ikävät psyykkisen puolen PMS-oireet, mutta ei ne normaalisti näin graavisti heittele, vaan liukuvat suht nätisti alaspäin parin viikon ajan. Nännit edelleen herkät, mikä ei ole tavanomaista. Mut mut. Jotenkin silti fiilis, et vaikka on vähän erilainen kierto niin kyllä ne menkat sieltä parin päivän sisällä tulevat.

On muuten hauska huomata, et viime kierrossa kun ei ollut tärppimahdollisuutta niin en ole merkannut ylös oireen oiretta piinaviikkoina appiin, ja olen siis jo useamman vuoden aina päivittänyt oireita, jos on jotain mitä huomaan, ihan perus menkkajuilinnatkin. Siinä sen näkee, kun on hoksottimet koko ajan ylianalyysitilassa niin sitä huomaa kaikenlaista, mikä ei muuten merkkaisi mitään.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

559/3096 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan vähän tyhmä, mutta mietin minipillereiden lopettamista ja kiertoa. Pillereiden lopettamista seuraavan vuodon päättymisestä voisi laskea ensimmäisen kerran kierron pituutta/määrittää ovulaation ajankohtaa? Vai voiko ajatella että Day1 = pillereiden poisjättöpäivä? 🤔

560/3096 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

liityn tänne vertaistuen toivossa!

Olen 38v ja mies 42v. Meillä on uusperhe ja minulla kaksi lasta tätä ennen. Yritys on alkanut 11/2018. 3/2019 oli keskeytynyt keskenmeno, joka huomattiin varhaisraskauden ultrassa viikolla 8.

Viime kierrossa oli sitten ilmeisesti tuulimuna. Raskaustesti näytti plussaa ja vuoto alkoi 5+3.

Sinänsä positiivista, että olen raskautunut ja oviskin tulee tikkuun. Mutta on ollut kyllä todella raskastakin. Keskeytyneen kenmenon jälkeen olin melko pohjalla ja nyt ei oikein uskalla ajatellakaan tai toiveilla kun niin pelottaa!